TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HUHTIKUUSSA

Mä kuolen väsymykseen :( Joskus kolmen jälkeen neiti nukahti sitteriinsä kunnolla ja mä torkuin sitten sohvalla ja heilutin sitterii et ku neiti älähti ni kiikku alko toimia :/ Vähän yli seitsemän se sitten heräs ja kasilta soitin heti sitten lääkäriajan meille, saatiin puoli kymmeneks. Korvasta ei kunnon punotusta löytynyt mutta ultralla katottuna tärykalvosta ei tullu ihan oikeanlaista vastetta (mitä sitten ikinä tarkottaakaan!) Joten pääty antibioottikuuriin. Toivotaan et ens yönä sit nukuttais :kieh: Ei tässä päikkäreitäkään oo tullu nukuttuu, koska...

... oltiin lapsimessuilla. Oli kyllä mukavat messut, mä tykkäsin :) Ja oli suht rauhallistakin kun pet expo ei ollu vielä tänään. Kävin ihmettelemässä uutta äitiyspakkausta ja haalari oli mun mielestä hyvin poikamainen :eek: On muuten päivitetty kelan sivuillekin jo
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?OpenDocument

Meillä ei osotella kyllä mitään :eek: :ashamed:

Carmen, joo hyvähän se on et se tehdään. Oon juuri kuullu et joillain ihan normipainosillakin saattaa sokerit heitellä jos syö kovasti hedelmiä tai herkkuja ja lapsella sit sokerit sekasin syntyessä. Insuliini on se viimeinen vaihtoehto, että suurin tuskin, voin kyllä oikeestaan luvata sulle :D, ettet siihen hommaan joudu! Kun mulla napsahti se yksi arvo siinä rasituksessa, niin jouduin vuorokausiseurantaan ja siellä oli kaikki ihan ok kun vaihdoin leivän pelkkään realiin :D. Kolme viikkoa eteenpäin sokerit alkoi dieetistä huolimatta pomppimaan ja insuliinia sain. Se muuten pistetään reiteen. Sit samaan aikaan aloin juosta synnärillä ku laps ei kasva ja samaan aikaan mun elimistössä jyllää sokerit joiden mukaan lapsen pitäis kasvaa kunnolla :eek: Ja paastoarvoissa ei aikasemmin ole ollu mitään ku työpaikan puolesta niitä otettiin. Jep jep, loppu hyvin kumminkin :)

Jepujee, lapsen ruokahalusta, eipä oo näkyny.... Mut ei se huonosti silti voi, tossa se huutaa, kerrankin istuu lattialla, niin telkkarille ja pikkukakkoselle. Leikkii kuumemittarin laatikon kans....

Birdielle ja marmotalle
hauskaa virkistäytymistä :)
 
Vielä äp 2009, sinne on tullu muuten villahaalari mukaan. Eihän meillä ainakaan 2007:laisilla ollu? Haalaria lukuunottamatta ihan kivat värit, tollanen ruskeensävynen.

Muoks. Aaa.... se onkin tullu vanuhaalarin tilalle :eek: Ei kyllä musta korvaa vanusta.
 
plääh...kun väsyttää...ja neiti kitisee ja roikkuu lahkees :/ ....veikka viihdyttäjä lähti miun siskolle "lomaileen" ( itse sanoi )....kun joutuu hoitaan kuulema siskoo niin paljon ;)....huomen aamun lähtevät Hesaan johonkin eläinnäyttelyyn...kiva, kun pääsee..miä jumitan koton, kun tuo mies tekee vaan duunii ja sil on meijän auto...toinen rikki ( miun isän perintö Mazda...vuodelta -90 :D )....eli ihan P#rseest :kieh: !!!...pitää hommaa joku hiukan ehjempi auto...vaikka joku vanha lada tai jotai...millä mies ajelis ;) ....mutten minä mistään hinnasta :whistle:

Jaksuja sinne edla :hug: :hug: !
 
Aurinkolasit Baby Banzit?...onko olleet sopivat...meillä tänään käytössä eka kerran ja aika paljon painoivat nenää??...en nyt tiijä voiko noita käyttää...niitä on isompi koko kait...mut lenkki oli tooosi iso, kun mies kävi tänää katsomassa...tippuis sit päästä :/ ...voi olla, et joku muu merkki olis parempi meijän neitillä...
 
Matami, olihan ne ihan löysimmällään ja pipojen ja muiden hattujen alla? Painaminen kertois et nenä olis vielä liian pieni kannattalemaan ja niiden pitäis olla kovin kovin löysällä. Muista sanoo näille lomailijoille että hakevat pääsiäismunia lapsimessujen puolelta ;)
 
Ihana päivä takana! Vaikka menikin siivotessa pääasiassa... Poika oli siis isovanhemmillaan hoidossa koko päivän. Vähän oli sielläkin itkeny, huutanu ja kitissy, mutta muuten menny ihan hyvin.

Mä ajattelen kans tekeväni asioita vauvan kanssa maalaisjärjellä. Ja tottakai lueskelen mitä milloinkin käsiini saan ja sitten sovellan meidän nassikkaan miten kuten pystyn ja tuntuu siltä. Just toi maidon lämpötilakin, niin ajattelin vaan, et ku eihän aikuisetkaan juo lämmintä maitoa, niin miksen kokeilis kylmää maitoa myös pojalle. Ja hyvin uppos samantein. Nyt ajattelen et on sitten helppo siirtyä sen puolesta normimaitoon. Potalle tutustutaan heti kun pojalla on siihen jotain valmiuksia. Poikahan ei ole kunnolla istunut tähän mennessä, joten potallakin on sitte vetänyt itsensä kaarelle. Nyt on reissuja tulossa, jossa pottaa ei mailla halmeilla, joten aletaan ihmettelemään sitten 1v tienoilla ko. kapistusta. Tutista vieroittaisin heti, jos jaksaisin :ashamed: Mut on niin tärkeä kapistus tuossa nukahtamisessa, et en jaksa sorkkia kun nyt menee niin hienosti nukkumiset. Ehkä sitten kesän aikana. Jotta voi sitten kinuta sen takaisin, kun vauva syntyy ;) Mutta onneksi näissä asioissa ei voi hirveesti tehdä "väärin" :) On vain erilaisia tapoja toimia ja tapoja soveltaa juuri siihen omaan lapseensa.

edla: No onneksi ei ollut pahempaa tytöllä. Toivottavasti yöt ny helpottaa! Luinkin just Vauva-lehdestä et uus pakkaus on esitelty, voiskin mennä kelan sivuille katsomaan. Vaikka ei me sitä kyllä nytkään oteta. Mua kyllä toi villahaalari heti innosti, kun meillä ei mitään vanupukuja ole nytkään ollut vaan mummin villapuvussa nukuttiin syksy ja nyt uudessa isommassa puvussa nukutaan kevätunia :) Eli nyt siis tsekkaamaan ko. pakkaus!

Matami:
Meilläkin on nuo lasit löysimmillään ja ohuen kypärämyssyn kanssa jättää nenän päälle painauman. Poika ei kyllä siitä häiriinny, mutta onhan se vähän hassun näköistä. Saman jäljen jättää myös ilman myssyä. Vissiin liian iso pää sitte meidän pojalla??? :D Mut joo, noidenhan pitäs mennä 0-2v...

 
Naukuri...juu jos noil muksuil onkin sit suuret päät ;) ...kun lasit ei istu päähän :D ...kyl neiti muuten oli aika polleena rattaissa...kun oli lasit pääs ja pystyi katselemaan, niin ettei aurinko häikäissyt B) !!...nyt lähden värjään hiukseni...kiva yöllä...mut se on miun AINOO oma aika nykyään ;) ...heikun keikun vaan :wave: !!!
 
Edla,toivottavasti teillä parempi yö edessä :hug:

Miä kauhulla ootan ens yötä... jotenkin kaksjakoset fiilarit tosta vierotuksesta :/ Kuitenkin miä osittain nautin siitä yöimetyksestäkin,sellanen läheisyysjuttu. ja kun se ei mun unia varsinaisesti verottanut,mut jos ikinä meinaan päästä ulos kello 19 jälkeen niin pakko pikkasen karsii ja tietty just toi jatkuva lupsutus omalta osaltaan vaan pahentaa masun tilannetta. Oon ollut kauheen haikeena,eikä yhtään huvita :ashamed: Mut kai tää tästä... Tosin jos tuo ei tokene muutamassa yössä,niin pakko ajatella asia uudestaan...Mulla eo oo henkisiä eikä fyysisiä voimavaroja valvoo enää yhtään enempää :/

Ootan niin ens viikon viikonloppua kun päästään miehen kanssa syömään ja rentoutumaan :D

Nyt hyvät yöt kaikille :wave:
 
Ihana kuulla odotusuutisia! Onnellista odotusta kaikille!

Maidosta oli juttua... Meillä juodaan tisumaidon lisäksi lehmänmaitoa yhdellä aterialla jääkaappikylmänä, menee ehkä desin verran. Olen ruvennut antamaan nyt melkein päivittäin, kun ei ole reagoinut mitenkään siihen. Piimää vetelee välipalaksi toisen desin, illalla puuron sijaan 2dl velliä. Iltapuurolle tuli jostain syystä stoppi, ja vaihdettiin velliin, että jotain sais mahaansa yötä vasten - lupsuttelee suurella antaumuksella pullollisen! Aamupuuro sensijaan maistuu edelleen - ihme homma. Ja siis maitoa annan päivisin, kun muistan antaa ja sit yöllä ehkä sellanen 2-8kertaa.... :ashamed:

Paljon tsemppiä Repalle yötissistä vieroittamiseen!!! Me päätettiin tehdä se rojekti pääsiäisenä - on useampi yö miehellä vapaata hoitaa moinen homma. Mun on pakko mennä muualle ainakin ekaksi yöksi - en henno huudattaa, jos yli 2h karjuu, niinkuin viimeksi kun yritin.... Ja yritykseksi siis jäi... :ashamed:

Meillä opittiin taputtamaan! Vilkuttelee, taputtelee ja osoittelee nyt sitten vuoron perään ja välillä kaikkea samaan aikaankin... Kävelykärryn kanssa neiti käveli muuten tänään eka kerran ilman tukea!! :heart: Ja vauvakuume sen kun yltyy - tämä neiti kun ei enää ole vauva, kävelevä taapero tuosta on jo tullut!

Jahas, heräsi nyt ekan kerran - pitäkee peukkuja, että saan tainnutettua takaisin, eikä tule vilkutus/istumaan nousu/taputus/lällätysjne. hepulia.... On saanut sellaisia liikuntailoittelukohtauksia, jotka on kestäneet parisen tuntia, ennenkuin on sammunut uudestaan unille... Tosi kivaa koittaa nukkua vieressä ja odotella, milloin vihdoin väsähtää ja tarvii sen unihörpsyn.... :kieh:

Öitä kaikille!
 
Täällä kotiuduttu hotellielämästä: koti haisee puhtaalle ja viemärivahinko on korjattu. Ava vaan sitten sairastui ja on toista päivää kuumeessa. Yöt on olleet melkoista huutamista sairauden takia, käytiin tänään näyttämässä korvatkin, mutta ei sitten niin mitään. kurkku oli vähän turpea ja punainen. Joku pirun virus siis.
Paha olo on löytänyt tiensä tännekin. inhottavaa.Ja väsymys. Olo kuitenkin ainakin vielä parempi kuin viime raskaudessa.
repa :flower: :hug: . ensi yö on jo helpompi. sen uskallan luvata.
carmen joudun varmaan kanssa sokerirasitukseen kun nämä 5 ylimääräistä kiloa painaa edelleen niskassa. täytyy vaan ajatella että lapsen parhaaksihan se on. mutta ei me olla läskejä ei!

paljon oli kommentoitavaa, mutta en enää muista, että mitä. tylsää. palaan asiaan kun muistan, että mitä. :D
 
Täällä mä notkun. Lapset nukkumassa ja mies viel hetken töissä.

Nyt on toi keskimmäinen muksu kuumeessa ja nuhainen. Saas nähdä miten huomiselle suunnitellun huutokauppareissun käy.

Meillä oli tänään ekan kerran pikkumies kuravaatteissa ja saappaissa tutustumassa piha touhuihin. Ei tosin oikeen ymmärtänyt et vois pitkin pihaa möyriä. Muuten mennään vanhaan hyvään malliin.

Tohon tutista vieroitukseen en osaa mitään sanoa, kun meillä ei ole kellään ollut tuttia käytössä. Eivät ole kukaan tykänneet sitä lupsutella vaikka kaikille on tarjottu.

Pottailua ei olla viel aloitettu. Esikoinen ei koskaan suostunut potalla istumaan. Oppi kuivaks vast kun pääsi supistajan ja jakkaran kanssa pöntölle.

Maitoa meillä joudaan sekä kylmänä että lämpimänä. Parhaiten maistuu huoneenlämpöisenä.
 
Miä sain hiukset värjättyy =) ...ja Edith nukkuu OMASSA sängyssään ensimmäistä kertaa ;) ...päikkärit nukkuu siellä, mut ei öitä...ajattelin kokeilla, et voisin joskus viettää normaalia iltaa tääl alakerrassa...kun aina pitää olla neitin vieres, ettei putoo sängystä :/ ...juu ja toinen syy, et neiti on nyt jo monta yötä nukkunut ilman tisun syömistä...mut en vielä enempää hehkuta...tää ilo ja autuus voi vielä muuttua :whistle:

Katris...kiva, kun pääsitte omaan kotiin =) !!....jaksuja pienelle potilaalle ja väsyneelle äidille :hug: ...
 
Julia oli eilen illalla jo 17:30 ihan rätti väsynyt, niinpä laitoin ½h päikkäreille ja sain pidettyä neidin kl. 21 asti hereillä, ja siitä heräs vasta 4 aikaan ekan kerran :eek: ! Ennen siis meni yö unille n.19:30 ja heräs jo 1 maissa ja sit toisen kerran 4-5 maissa. Ja aamusin meillä herätään puol 7-8 maissa.

Matami: Kiva jos yö tisu on nyt jäänyt pois! :)

Katrinainen: Paranemisia Avalle :hug: ja kiva kun pääsitte jo takaisin omaan kotiin.

Just edellis päivänä anoppi ( kelassa töissä) sanoi että kelaan oli tullut esite mitä uusia juttuja tämän vuon ä-p pakkaukseen tulee ja eilen näköjään oli jo kuvat näytillä! :) Itse ehkä tykkään enemmän kun oli tua beige haalari, tua harmaa-sininen oli vähä poikamainen.. :D

J menee tänään anopin luo yö kylään kun on jo kauan halunnut ottaa ja tarkotus olis tehdä miehen kanssa pitkästä aikaa yhdessa jotain.. Kiva päästä tuulettumaan.
 
Huomenta....neiti nukkui omassa sängyssä klo: 5.00...sitten otin viereen, kun käkäs....6.30 syötiin tisuu, sit nukkui viel 8.00 saakka =) ...kyl taas mamma oli ylpee :saint: ...no ensi yö on taas yksi etappi, päivä kerrallaan...nyt neiti sitten känkkäilee tuol lattialla kokoajan :/ ...mikään ei oo hyvin....miä lähen kohta viemään kirpparirojut...ulkona on karsee keli...ihan talvinen....yök |O :kieh: ....tulis nyt kunnon kevät....

Majj...kiva, kun pääsette tuulettuu =) !!!
 
Kiitos teille ketkä jaksatte tsempata :heart:

Viimeyö oli tosiaan parempi,tuntuu et poika hokas kerrasta et maitoo se ei saa...mutta koska on levoton sielu,niin heräilee kuitenkin... ekan kerran heräs vasta 00.00 tai heräshää 40min päästä nukahtamisesta mut jatko kutakuinkin itekseen unta. Tarjosin hömpsyt vettä ja pidin sylissä... 15min ja oli taas unessa,eilen meni 1.5h! Noh,sit heräs 2.20 ja olikin vaikeempi tapaus. Ei huutanut kovaa mut sellasta piehtarointia ja kitinää...joi vettäkin kunnolla. Nukahti useamman kerran..muka..ja sit taas alko piehtarointi. Loppujenlopuiks sit sammu,varmaan tunnin jakso... sit aamusta 6.00 otettiin maitoa =)
Väsymys on melkoinen mut hyvä mieli siitä ettei niinkään tuntunut maitoo halajavan. Ja vaan pari paukkua kuulin ;)
Päivälläkään ei paljoo enempää oo vailla...äsken ei ees kunnolla juonu aamupäikkymaitoja :eek: Eilen tissiteltiin 2 kerta enempi kuin normaalisti.... eli yhteensä 5,kai se riittää..

Ani,Minähän suunnittelin kans et en pysty olemaan samassa huoneessa kun alotetaan....mutta mun olis sit pitäny olla pois koko asunnosta,koska vielä kauheempaa on kuunnella sitä itkuu et ite ei oo paikalla... :ashamed: Ja miähän tein ton ihan extempore... et ei ollut ees tarkotus vielä. Jotenkin vaan tuntu et nyt olis hyvä hetki iskee...aikasemmat yritykset on menneet puihin ja oon kans antanut huudon päätteeks maitoo...siks varmaan jakso ekalla yrityksellä niin pitkään,kun on ajatellut et lopuiks tulee palkinto.
Tsemppiä koitokseen :flower:

Matami,Ihana homma et Edith ymmärtää ite jättää tissin...ja vaikka nyt vielä jokuyö haluiskin,niin selkeesti se on jäämässä pois... muutenkin toi yks kerta ei oo musta kauheen paha =) Toivottavasti sänkykokeilu meni kans nappiin...

Miä hörpin sumppia...sain nukkuu pidempään ja poika meni jo kympiltä päiviksille...on nyt ollu niin väsynyt kun valvoo yöllä. Mies meni kanssa vuorostaan nukkumaan... eli rentoudun ihan ypöyksin täällä alakerrassa =)

Ei oo muuten mitään oireita tullut hapanmaitotuotteista...ihme.Päinvastoin masu on paljon parempi kuin koskaan aikasemmin ;)

Onko Majj tuloksia siitä ph rekisteröinnistä vielä??
 
repa...juu tsemppiä teille...pikku hiljaa...just luin eilen uusimmasta vauva lehdestä vierotuksesta, siinä suositeltiin lempeää vierottamista, joka kestää usean viikon tai jopa kuukausia...vinkkejä oli, et voi lapselle tarjota monta ilta-ateriaa, että yötisu jää pois....sitten oli sellainen pointti, et jos lapsella on voimakas eroahdistus niin vierotusta on hyvä siirtää, jotta perusturvallisuus säilyy....vieroitus on hyvä ajoittaa vaiheeseen, jolloin vauvalla ei ole elämässään muita suuria muutoksia...mut eihän teillä nyt oo mitää muutoksia, kun et lähe esim. töihin....niin kun en miäkää...nää ohjeet oli imetyskouluttajalta..
 

Yhteistyössä