TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HUHTIKUUSSA

kirsikkatomsku No sitähän mäkin sanoin terkalle, että jos vp on 111/65 ja pissa ollut aina puhdas niin eikö se kerron mun olevan ns. perusterve?? Ja mitä tohon ylipainoon tulee niin kuulemma on niin "isoja nuo kilomäärät" - no kai ne nyt onkin vähän eri luokkaa 180cm:llä kuin 160- pitkällä :kieh:

merika Se on tää kevät, joka voi ilmetä myös kauheena shoppailuvimmana! ;) Ja hei; kun oot saanut niin hienosti pudotettua painoa niin taatusti tekee mieli uusia vaatteitakin, eikö? Skanssissa varmaan on liikkeitä, jossa pörrätä - ajettiin meinaan sen ohi viikonloppuna ja kohtuullisen kokoiselta näytti :D

nakuri Itsekin mietin sekunnin verran niitä Carenoita, mutta ei vaan "uskalla ostaa niin halpaa" :ashamed: Eritoten vaikutti se takuu - jota Carena myöntää vaan 6kk - kun muihin kärryihin saa 24-36kk :eek: En sitten tiedä kertooko jotain, mutta mua ainakin arvelluttaa niiden kestävyys :/

maidon lämmitys Ihan samaan malliin lämmitellään kuin pikkuvauva-aikanakin :ashamed: En oo edes miettinyt, että pitäisi alkaa tarjoamaan kylmänä :eek: Koska se "pitäisi" aloittaa, siis sirtyminen kylmään maitoon??

Oli muuten meillä aika väsähtänyt ja voimaton tyttö aamulla, kun tosiaan ei juonut eilen paljon mitään koko päivänä ja illalla ei lainkaan! Aamulla vetäs meidän sängyssä 2,8dl maitoa ja parin tunnin päästä puuron jälkeen vielä desin :eek: Toivottavasti oppi jotain tuostakin :/

Mutta nyt vatkaamaan vispipuuroa :wave:
 
10kk neuvola ohi, Eeva kasvaa hienosti siinä nollakäyrällä, pituus vähän yli. 76cm ja 10,5kg. Paino jouduttiin ottamaan niin, että menin Eeva sylissä vaa'alle ja sit ilman Eevaa, kun ei tuo suostunut istumaan eikä makaamaan vauvavaa'assa. Näytti taas kaikki temput ja jutusteli vaikka mitä. :)
Mulle suositeltiin terapiaa kaiken tapahtuneen jälkeen, mutta en usko että tarviin.

Summer, onnea askeleista. Mä otan sit kiinni jos juoksentelee täällä asti joku päivä kun käänät selkäs sekunniksi. :) Tuli muuten puhetta uimahallista neuvolassa, ja sanoi että hyvin voi viedän tän ikäisen ja nuoremmankin. Ei ole lastenallas liian kylmä ja kun ei siellä tuntikausia jaksa kuitenkaan läträtä. Ajattelin et jos menis joku päivä kokeilemaan mitä Eeva tykkää. Muskarista ja muusta puhuttiin kanssa kun mulla on vähän syyllinen olo kun ei käydä missään. Sanoi, että hänen mielestään muskarit yms harrasteet on lapsen kannalta turhaa alle 3 vuoden iässä. Että jos mä haluan ja tykkään mennä niin mikä ettei, mutta Eevalle se ei ole elintärkeää ja yhtä sosiaalinen siitä tulee, muskari tai ei. Helpotus sinänsä, mä jo kuvittelin itseni kärsimässä jossain missä 10 pentua hakkaa triangelia kaikin voimin ja sit pitäis jollottaa jotain.. ei kiitos.
Se mun kakkuhan oli muuten raaka keskeltä vielä, mutta mä tykkään siitä niin. :)

Maitoa menee 4-6 desiä, aina ennen nukahtamista (eli kolmesti) 1,5-1,8dl. Tuskin niin paljon menis jos ihan muuten vaan ruokien kanssa yrittäisin saada alas, mutta nukahtaessa menee. Ja lämmitän kyllä, ei tosiaan ole käynyt mielessäkään et kylmänä.. veden juo kuitenkin kylmänä, niin eiköhän maitokin mene sitten jos pitää kylmänä mennä.

Kylläpä jumittaa taas tämäkin sivu..
 
Iina: Hienoa, että ultrassa kaikki hyvin! Itsellä ei ole mitään kokemusta tuosta kaksisuonisesta napanuorasta. Saisitko neuvolasta tai äippäpolilta lisäinfoa? Meillä tuo rakenneultra edessä kahden viikon päästä.

Carmen: Iina oli miettinyt Carenoita, en minä ;) Mä olen kans sen kannalla, että takuuta pitäis olla kunnolla ja muutenkin haluan laadukkaat vaunut. Carenoihin en kyllä ole edes tutustunut, et en osaa niistä sanoa mitään. Ne mihin itse tällä hetkellä olen mieltynyt löytyy täältä http://www.vauvapop.fi/naytatuote.php?lTuoteTunniste=2754 Ovat nimeltään Easywalkerit ja hollantilaista tekoa. Menee pieneen tilaan ja näppärän oloiset. Mut tosiaan pitäis käydä joko Loviisassa tai Treella katsastamassa.

Meillä menis maitoa niin paljon kuin antais. Maitopoika täällä... Varsinkin tuttipullosta vetelis sitä ihan urakalla, mutta kun mukista / nokkiksesta annan niin sit vähemmän. Mut sellanen 600-800ml nyt ainakin menee, riippuen syökö yöllä vai ei. Mut koitan vähentää tuohon noin 500-600ml:aan ja varmaan siihen väheneekin kun annan useammin nokkiksesta.

Mä oon ihan poikki. Poika on kotona ihan mahdoton :( Huutaa ja itkee vaan. Nyt meni nukkumaan ja niin menen minäkin. Onneks poika on menossa huomenna isovanhempien luo kyläilemään.
 
jaahas.

mun tekstit häippäskin sitten bittiavaruuteen :(

Siivouspäivä pidetty. Ja onpa ihanaa kun koti on siisti ja hyvätuoksunen. järkkäilin (taas) keittiön järjestystä uusiks. Saas nähdä mitä isäntä nyt sanoo. Mulla on kauhee sisustusvimma päällä. Ois ihana ostella kotiin kaikkia sisustusjuttuja. Ja se uus keittiönpöytä.. huoh. vielä kun sais noi olkkarin ikkunat pestyä. Ne on ihan hirveen näköset, varsinki nyt ku aurinko paistaa.. Poika aina nojailee noihin ikkunoihin. joten taidan vasta syksyllä pestä.
:kieh:

tiiättekö, mä oon unohtanut hakea kotihoidotukea. Mä olin ihan siinä luulossa, ettei me saada sitä, kun kerran ollaan miehen kanssa vuorotellen töissä. No onneks sen saa hakea takautuvasti. joten ei paniikkia.. Eipä tolla reilulla satasella juhli (menee sivutoimen prosentilla) , sen verta joo että tilasin meille hesarin kotio. En kyllä ymmärrä kuin voin olla noin aivoton etten tajunnu hakea sitä. Onneks mies koki tänä aamuna ahaa-elämyksen asian suhteen.

maitoa menee noin 5dl päivä. aina ennen ruokailua.. Ihan kädenlämpösenä annan. Mä oon ihan pihalla noista, että missä vaiheessa tarvii antaa tavallisesta mukista juomat, koska vettä jne..

Viime yö oli edelleenkin levoton. Aamuyöstä poika nukku taas ihan ok. mutta alku yö oli ihan hanurista. kävin laittamassa tuttia ainakin 5 kertaa.

nyt poika heräs päikyiltä. palataan!
 
jaahas.

nyt sitten selvis pojan huonon ruokahalun syy. Taitaa olla oksupoksutauti taas tulossa. Höh. Poika oksensi äskön kaiken päivän aikana syömänsä, + vetäs lisäks ripulikakat... jogurtin syönti tuskin aiheuttaa noin pikasta reaktiota. Poika onkin ollut tänään ihmeen flegu. ottanut "välikuolemia" lattialla jne.

Harmittaa vaan, kun olisin halunnut ulkoilemaan, kun on niin nätti päivä. Tässä ny mihinkään uskalla mennä, kerta toinen oksentaa ja ripuloi. Ja siivoominenki meni hukkaan ku toinen oksenti ja jouduin uudestaan tarttumaan mopin varteen. Tää ei oo kyllä reilua. Toivottavasti mies tajuu tulla kaupan kautta kotiin. Pussi karkkia auttas kummasti :D

sori marmatus. nyt vaan korpee ja pahasti
 
Birdie, marmata rauhassa...sairastelu on ärsyttävää :| ja sit just kun joutuu sisälläkin olemaan.

Marmotta, mä en ole kasperiakaan koskaan käyttänyt missään muskareissa tmv. Perhekerhossa kävin sen kans pari kk yli vuoden ikäsenä. Se on niin jokaisesta ittestään kiinni, että haluaako alkaa käyttään kaikissa vai ei. Joku haluaa varmaan ittelleenkin sosiaalista elämää sillä keinoin. Mutta mä en ole kokenut tarpeelliseks. Harrastuksiahan meillä ei ole isommallakaan. Se riittää että käy kolmena päivänä hoidossa.
Hyvät mitathan Eevalla =) Iso tyttö jo. Meillä otettiin kasperilla paino tollai samanlailla varmaan 3 vuotiaaksi. Se kun oli niin arka ettei uskaltanu mennä seisomaan siihen puntarille :| Peppi vielä viime kerralla makas ihan rauhassa siinä...en tiiä sit ens kerralla. Onko muuten lääkäri sitten 1v käynnillä? Ne on niin turhia ja kiireisiä ne käynnit.....en tykkää.
Uimahallia oon miettiny kanssa....mutta miten siellä suihkussa...eihän tuo ainakaan istuis missään pyyhkeen päällä, että saisin ittelleni uikkarit. Tai sitten pitäis laittaa jo uikkarit pukukopissa vaikka ei saa muka. Hirvee meno ja vauhti koko ajan ja missä vaan, että luulen sielläkin....en tiiä. Meepäs koittamaan Eevan kanssa ja kerro miten meni :saint:
 
Tsau...

Kotiuduttiin just anoppilasta. Kasper nukku aamupäivästä "vaan"reilun tunnin ja oli ihan poikki kun äskön laitoin unille... toivottavasti nyt ei vetele mitään megapitkiä enää...

Marmotta: Miä oon samoilla linjoilla ton muskarihomman kanssa... pikkasen podin tässä syyllisyyttä siitä et onko poitsulla tarpeeks ns.virikettä kun ei olla missään kerhoissa käyty tai mitään muskareita järkätty sille,mut totuushan on et ton ikäselle jokainen päivä on uus ja ihmeellinen ihan kotosallakin :D Vähän kun maisemaa vaihtaa silloin tällöin,niin riittänee... Kasperia olis ollu ihan turha pienempänä kuskata mihinkään mikä on aikataulutettu,kuitenkin aina päikkyaikaan tms. ja väsy helposti muutenkin,luultavasti olis enempi kärsinyt kuin nauttinut. Nyt alkaa oleen sen ikänen et vois jotain harkita,mut täytyy kattoo ens syksynä jos on tuulet suotuisat =)

Mulla on kans käyny toi uimahalli mielessä,mutta mun nahka ei oikein taho kestää klooria :/ Kuivuu ihan rusinaksi. Onneks nyt on kesä tulossa,pääsee ihan luonnon vesistöön kastautumaan... täytyy sit ens talvena kokeilla et kärsiikö nahka sitä allasvettä sen verran,et poikaa veis =)

iinalle onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:En oo perehtynyt tuohon napanuora-asiaan,mut varmaan netistä löytys paljon infoo..?

Maitoa menee vaihtelevasti...tissiä kun pelkästään syö,niin vaikee määriä sanoo,mut kolmesti imasee kunnolla ja joskus hörppii enempikin päiväsaikaan...yöllä kun juopi toisen mokoman päälle,niin eiköhän sitä siinä useampi desi mene =)
Mun piti ruveta tarjoomaan päivällä enempi,et jos vaikuttas yölupsutteluun ja paripäivää jaksoinkin,mut jotenkin se on hankalaa :/ Jos poika ite ei tuu pyytään,niin harvemmin muistan tyrkyttääkkään kun oon jo tottunut siihen että syö vain nukkumaan mennessä... ja oikeestaan se on kivakin,ei tarvi enää julkisella paikalla ruveta säätään jne...Jos toi yösyönti tosta loppuis,niin sit pitäs kai lisäks tarjota muuta maitoo...mut kai me näin mennään siihen asti kunnes voi juoda normia lehmistä.

Meil syödään kyl niin kummallisesti nykyään ettei tosikaan...jos on hyvää ruokaa Kassun mielestä,saattaa vedellä jopa ison purkin tai vastaavan määrän itetehtyä... sit taas seuraavalla ruualla voi olla ettei syö juuri mitään. Ainoo vakio on iltapuuro,se menee aina.Yleensä ei saa uppoomaan sekä lounasta,että päivällistä...kyl se melkein on joko tai.

Niin ja tutin kans oon miettiny et heittäskö jo meneen... joskus siitä on apua jos poika on kovin ärtysä nukahtaessa,mut yleensä nukahtaa loppujenlopuiks ilman sitä ja yöllä suorastaan suuttuu kun uskallan näyttääkkin moista kapistusta :D Eihää se Kasperille koskaan kovin tärkee oo ollut...
 
Repa Esikoinen oudoksui kummia asioita pienenä, veljeni koti oli epämieluisa ja syy siihen selvisi vasta vuosia myöhemmin - veljeni maalaili paljon Dalia... kerran sitten poika sanoi että kyllä ne taulut olivat siellä pelottavia :eek: noh, tänä päivänä hän itse maalaa mm.niitä ja on sangen lahjakas taiteellinen persoona ;) Nämä täälläkin havaitut lasten eroavaisuudet on juuri tätä - me synnymme tänne niin erilaisina ja kaikilla omat persoonat jo siemenestä asti pelissä. Poikani täyttää 13v ja ostin hänelle juuri tiketit Kari Tapion konserttiin Tre talolle tarjoiluineen - hänen toiveensa synttärilahjaksi (joulukonserissa oli myös), kaverikseen hän valitsi sinne Ukin (isäni). Aika hauska kaveri kyseessä.
 
Carmen Joo ei kannata hirveesti ressata, ite kieltäydyin aluksi. Nykyään ne laittaa tohon pelkän paino indeksin takia. Ystäväni on terkka ja sanoi vaan silloin että siinä pelataan vain vauvan piikkiin, että ei kasvaisi ylisuurta/ennalta ehkäistään ongelmia. Paino indeksi on tosiaan suhteellinen - oon siellä normirajoissa/hitusen yli....hih pieni & pyöreä pakkaus. Tosin mulla on tuota kiinteetä lihasta paikkapaikoin löysän nahkan alla :LOL: :LOL: Oma terkka sanoi että ei sille olis tullu mieleenkään laittaa mua (mut toinenpa laitto), liikuin raskausaikana loppuun saakka kävin tanssitunneilla sekä bodypumpissa ihan viime hetkeen.... tiesin että elimistö on kuitenkin huippukunnossa vaikka pullat ja kaikk muu maistui niin ihanalle =)
 
Carmen, mähän kävin siellä sokerirasituksessa ku likkaa ootin ja mulla se tunnin aikapiste oli liian korkea. Toki mulla myös tota elopainoo on pikkasen enempi enempi ku sulla, mutta tosiaan kaikki joilla bmi on yli ni ottavat varmuuden vuoksi.Niillä on myös tiukemmat ala-arvot raskaanaoleville kuin ei-raskaana oleville. Joo-o, kuten k.tomsku tossa sanokin, ni ei niitä kiinnosta se onko sulla ylipainoa vaan vauvan terveys koska jos äidillä on liian korkeat arvot, ni lapsi saa sokerilitkuu äidiltä joka aiheuttaa sit reipasta kasvua vauvalle. Eli syntyessään lapsi saattaa olla isokokoinen mutta keuhkot ei välttämättä ole kehittyneet kunnolla. Sokerivauvalla saattaa sitten synnytyksen jälkeen sokerit laskea aika matalalle ja sit se joutuu sokeritippaan. Et eihän noi hyviä juttuja oo ja ne voidaan kuitenkin ennalta ehkästä. Mulla oli kans koko raskauden ajan pissa puhdas ja vp loistavaa luokkaa mut sen yhden arvon takia jouduin ensin ruokavaliolle ja sit myöhemmin vielä insuliinille. Viimeisen kuukauden juoksin kolme kertaa viikossa sitten synnärillä sydänkäyrässä ja kerran viikossa ultrassa -koska mun lapseni oli pienikokoinen eikä kasvanu kunnolla. Verensokereita sit mitattiin meiltä molemmilta synnytyksen jälkeen ja molemmilla ne oli loistavat eikä mitään jälkijuttuja tullu kummallekaan. Tosiaan mä en jaksa uskoa että sä siinä rasituksessa "narahdat" mutta hyvä että sen ottavat :) Pahaahan se litku on ku mikä ja mulle se toi kyllä tosi pahan olon. :x

Me ollaan oltu hunnigolla taas koko päivä ja nyt pitäis taas alottaa toivottavasti ei niin surkea yö ku viime yö. Käytiin naukuri kans arvioituttamassa tuo neidon jalka ja saatiin tulokseksi siro ja pieni melkein kokoa 18 oleva räpylä :D Ja kaikki muut kengät oikeestaan paitsi Kavat kelpais neidon jalkaan. Siinä sitten kokeiltiin Tipsuja ja ne oli kyllä aika ihanat :heart: Kävin sitten kotimatkalla vielä kattomassa Halosen alelaarin ja löysin kyseiset Tipsut (tosin tummansinisenä) ni miinus 50%. EI huono löytö ollenkaan. :)

Nyt tää lapsi ei anna mun ollenkaan kirjottaa et ehkä me mennään iltapesuille ja syömään puuroa (siis se kaks lusikallista :kieh: )
 
sokerirasitus raskausaikana: mä olen siinä käynyt kaikkien koomen raskaudenaikana. Nyt tässä viimeisimmässä mulla oli paasto arvo 0,1 yli suositusrajan. Ohjasivat diabeteshoitajalle ja muutaman kerran käytiin enemmän ultrassa. Pikkumies kasvoi hiukan isommaksi kuin nuo edelliset. Päädyttiin käynnistykseen rv 38+9. Poika oi syntymänsä jälkeen viluinen ja valitteleva. Siirrettiin 12h ikäisenä lastenosastolle lämmittelemään ja aloitettiin "sokerisiedätys" glukoositipalla. Seuranta mittaus alkuun 3h välein jonka arvon mukaan sit pikkuhiljaa annostusta vähennettiin. Kotiin päästiin kuitenkin onneksi jo 3½vrk:n ikäisenä.
 
Edla: Joo toi ihan hyvä käydä mittauttelemassa jalkaa. Siis oliko teillä kengän koko 18???? :eek: Hihii. Onhan meilläkin tuo itse jalka toki pienempi ku nro20, mut tuon kokoiset kengät pitäis nyt hankkia jos hankkis. Mut odottelen vielä. Meilläkin oli muitakin sopivia kuin ne Kavat, mutta SuperFitit ei olis mallannu alkuunkaan. Olivat liian matalat tuosta jalkapöydän kohdalta. Ai niin, kävin siellä Elloksen sivuilla ja siellä tosiaan olis samoja eko-kavateja. Tosin ruskeana oli meidän koko jo loppu. Saisin sieltä -20% et olis tietty mukava, mutta koitan nyt hillitä itseni ja odottelen oikeaa hetkeä :) Name itin varsitennarit ostettiin pojalle, et voi siellä reissussa sitten ryömiä/kontata eikä mee varpaat ruvelle. Niiden kanssa ei siis ole tarkoitus kävellä ollenkaan, mut ettei tarvis sukkasillaan olla ulkona. Toivotaan kuitenkin et siellä tarkenee paljain jaloin.
 
Mikä ihana päivä työelämä sopii mulle - kotiin on niin ihana tulla. Pikkusta toki ikävä-mut on hyvässä hoidossa. Tästä tää lähtee ja kevät tekee tästä vielä mukavampaa.

Carmen se on totta et on kiva ostaa uusii vaatteita kun mahtuu niihin ja tarviikin jotain muuta kuin imetyspaitaa. Toki ostin just uuden sellaisenkin :D

odottaville ihanaa kun pikkuiset voi hyvin siel masussa :heart: Toivotaan et kaikilla väsymys helpottais. :hug:

gallup virvotaanko teillä palmusunnuntaina? meillä ollaan ihan täpinöissä ja lasketaan öitä. Vitsat on haettu ja lauantaina koristellaan :) Meinaan pukee myös pikkusen noidaks kun mennään sukulaisiin virpomaan -palkan saa sit syödä isosisko :)
Pääsiäissuunnitelmat: ollaan kotona, syödään hyvää ruokaa, käydään mökillä kääntyy ja teatterissa isomman kanssa :)

Mutta sellaista tänne -halaus kaikille :wave:
 
Taitaa meillä olla korvatulehdus.... :ashamed: On meinaa ollu aika hulabaloota alkuyö ja nyt me ollaan tässä olkkarissa. Neiti nukahti just sitteriinsä ja mä aattelin oikasta tähän sohvalle sitten. Soitan sit aamulla lekuriajan... Jos siellä oikeesti on tulehdun ni täytyy kyllä myöntää et täysin puun takaa tuli. Mulla ON flunssa, ei likalla ja sit sillä yhtäkkiä onki korvatulehdus :eek: Mut eihän se mahdotonta ole... huoks...
 
Edla, k-tomsku, matami ja muut sokerirasitukseen kommentoineet: Tärkeä hommahan se on, en sitä kiellä, ja toki menen koska kyseessä on pikkuisen terveys, mutta oli vaan niin järkky shokki kuulla olevansa "riskiryhmässä ylipainon vuoksi" :ashamed: Omassa pääkopassahan tää ongelma on, mutta entisenä 57 kiloisena (180cm pitkänä..) nostaa syömishäiriömöröt ikävästi päätään, kun noin suoraan kuulee olevansa läski :( Mutta otetaan se litkun lipitys kokemuksena niin eiköhän se tästä :LOL:

Edla Ai sä jouduit oikein piikittämään, vai? Se tästä vielä puuttuiskin, että verenohennuspiikkien lisäksi joutuisi pistämään insuliinia mahaansa :x Toivottavasti teillä ei ole korvatulehdusta :hug: Me mennään tänään Nean kanssa jälkitarkastukseen ja kuullaan nyt sitten tuomio, että aletaanko puhkomaan/tuubittamaan vai oliko kertaluontoinen, pitkä, tulehdus vaan..

birdie Yhtä pihalla täälläkin, että koska pitäisi mitäkin vauvan kanssa tehdä :wave: Ilman teitä palstalaisia olisin kyllä NIIN hukassa :D Mutta siitä tulikin idea: te konkarit voisittekin listata meille untuvikoille vähän tietoa, koska...

- maidon lämmittäminen lopetetaan?
- milloin tutista kannattaa alkaa vierottamaan?
- koska olisi "hyvä aika" opettaa potalle?
- ja mitä nyt muuta keksitte kertoa ;)

Ei näihin varmaan mitään yhtä totuutta ole, mutta jotakin suuntaa antavaa/omia kokemuksia olisi kiva kuulla!

Nyt lajittelemaan pimun kesävaatteita! :wave:
 
Päivelöitä...

Kurpitsa,Meillä on toi pihan ihan vaiheessa.... muutettiin viime keväänä ja entisillä asukeilla tossa mm.koira-aitaus mikä pitää purkaa ja etupihalla on sellasta kummallista heinäpöheikköö siellä täällä... meikä kun ei oo yhtään viherpeukelo :( Tykkäisin et olis nätti piha,mut siihen sit jääki. Oon pestannu anopin kuokkimaan kesäks...se tietää noista puutarhajutuista jotain :D Suunnittelija olis ihana,mut ei taida olla varaa sijottaa....

Carmen,Minähän en oo millään muotoo kokenut,varsinkaan maitopulloasioissa,mut järki sanoo,et lämmitä maitoo niinkauan kun siltä tuntuu ;) ehkä siinäkohtaa,kun siirtyy tavis maitoon vois kokeilla sellasenaan...? Me ollaan jo pottailtu,mut eihää se varsinaista kuivaksiopettelua vielä oo... sellasta tutustumista =)

Miä sit alotin yösyönnistä vierottamisen ihan puskista...eli yllätyksenä myös itselleni :ashamed: Ajattelin vaan siinä kun poika alko kiukkuaan klo23 et nyt ei maitoo heru... ei ollu nyt niin hysteerinen ja masukaan ei oo muutamaan päivään vaivannu pahasti,joten otin härkää sarvista. Melkein 1.5h itki :'( sit nukahti ja nukku 2h ja sit taas sama homma mut nyt jakso itkee vaan puolisen tuntia. Sit heräskin vasta 5-6,en muista tarkkaan ja annoin aamumaidon. Vettä tarjosin yöllä tissin sijaan ja jonkin verran joikin. Aamulla oli ihan oma itsensä,heräs pikkasen myöhemmin kuin normisti 7.45...mut väsy tuli aika äkkiä ja nyt vetelee päikkyjä. Selvästi vähemmän piereskeli nyt,eli kyl se tiuha maidonlipitys teki oman osansa...
Kattoo nyt sit valvonko tästedes kaikki yöt vai asettuisko poika rauhoittumaan muulla kuin tissillä :/ Tuli vaan sellanen olo,et nyt se on tehtävä,koska taitaa vaan muuttuu vaikeemmaks ajan kanssa... toivon et ensyö olis helpompi tai ettei ainakaan vaikeempi :eek:

Toinen huippukiva juttu on se et poika on ruvennut puremaan kaikkea,mm.mun naamaa ja tissiinkin kokeili tossa aika ikävästi :kieh: Multa pääs ihan parku,niin kovaa sattu. Oma vika kyllä,olis pitänyt arvata et kun alkaa ns.huvilupsutus niin siinä on vaara saada naskalit nahkaan...

 
Edla :hug: Jaksamista pikkuisen kanssa!

Sokerirasituksessa oon ollu molemmissa raskauksissa enkä ole sitä sen enempää ajatellut. Menen jos siitä kerran on hyötyä. Oon aina ajatellu et mielummin tutkitaan/testataan liikaa kuin liian vähän :whistle:

Kahden lapsen kokemuksella en ole todellakaan mikään konkari mut ilman stressaamista ja turhia paineita on kaikki menny ihan hyvin. Esikoinen alkoi juomaan kylmää maitoa kun siirryttiin tavalliseen maitoon yks vuotiaana. Tutista hän luopui ilman suurempia kitinöitä 2,5-v;nä kun pappa päätti et nyt on aika. Kiltisti vietiin tutit roskiin eikä hän niitä sen enempää itkeskelly. Päiväkuivaksi alkoi opettelu tarhan myötä myös 2,5-v;nä. Ryhmäpainostus toimi hyvin kaikki istuivat kiltisti omilla potillaan. Kun täytti 3 vuotta niin oli jo täysin kuiva. Ollaan menty pojan omassa tahdissa ja näin ajattelin kans tämän toisen kans toimia.

Esikoisella on ens viikolla tarhassa pääsiäisnaamiaiset. Tarkoitus on pukeutua pääsiäisteeman mukaan ja aamulla kun kysyin et mikä hän haluaisi olla niin kuulemma pääsiäismuna :LOL: :LOL: Nyt täytyy vaan keksiä et miten saisin se toteutettua :LOL: Voipi olla et kaveri saa tyytyä noitahattuun ja muutamaan pisamaan nenänpäähän ja poskiin :whistle: :D
 
Meillä ei olla oikeasti syöty 2 viikkooon mitään! :eek: Aina yks lusikallinen sinne tai kaks tonne... Maitoa kyllä menis, eilisen vuorokauden aikana neiti veti 1100ml kun laskin! :eek: Ajattelin että jos ruoka ei maistu, niin ei kyllä maitoakaan tule.

Repa: Me ajateltiin kans jättää kokonaan yö maito pois pääsiäisenä jolloin mieskin on kotona nii ei sit tarvi yksin olla seuraavana päivänä, saa nähdä mitä tulee huutoa varmaan jo kovaa!

En kerkeekkään nyt enempää, tuun myöhemmin uusiks! :)
 
vilma: ihana toi sun poikas!!!! Vannehameillahan sais viriteltyä pääsiäismunaefektin.. olis niinku kävelevä muna. Eli vanne hame ylös ja alaspäin (niin että vanteet kohtaa) ni sillonhan siitä tulee munan muoto.

carmen tosi hyvä idea toi.. vois kyllä joku pistää nettiin tai tänne jonkun vauvanhoidon abc:n.. sieltä vois sitte luntata että koska tarvii minkälaista vaatetta, tarviketta jne.. ja just nää syömishommat jne.

niin ja vielä carmenille: älä ihmeessä murehdi nyt sun painoas. Sulla on edellisestä raskaudesta vasta niin vähän aikaa menny, että ei oo ihme jos vähän ylimäärästä on jääny roikkuun! Pääasia että syöt suht. terveellisesti ja vauvalla on kaikki ok.

MAJJ no eiköhän sun pikkunen kohta rupee syömään.

edla: mites teidän tytön ja sun vointi?

meillä oli viime yö taas SUPERlevoton. Ens yönä onkin miehen vuoro laittaa tuttia ja samalla alkaa unikoulu. Eli vauvan huoneeseen ei mennä ennen ku on tosi hätä.. On nyt selkeesti oppinu taas siihen että joka kitinään tullaan laittamaan tutti. Mä meen ihan liian herkästi hyssyyteleen tota poitsua.

meillä jätettiin tänään päivämaito välistä. En tiä oliks liian kylmää, kun suoraan purkista otin, vai mikä taas oli vikana... Ja soseen jälkeen tuli pikkuoksu.. Taitaa poitsulla olla joku pöpö tulossa, tai limaa kurkussa.. voiskohan se aihettaa tota kakomista -> oksentamista?

mulla on lomakilot taas pois. JEE! Eli - 1,7kg on (väli)tavoitteeseen. Sen kunniaks ostin kauheen läjän herkkuja. Virpojille tietty.. mutta varmaan käy taas perinteiset, eli ei tuu ketään virpoo ja joudutaan itte syämään namit. se oliskin surullista :LOL:

kuis täällä on muuten niin hiljasta? Missä katrinainen?

meillä mietitään kovasti syksyn kuvioita täällä kotona. eli kuka jää kotiin ja miten pitkäks aikaa. Nyt näyttäis siltä, että poika ei ainakaan oo menossa viel syksyllä hoitoon.

mulla on huomenna tyttöjen ilta tiedossa! JEE!!!!! Hyvää seuraa ja viiniä. asiallista.

mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Voi kauhistus kun on pippurinen neiti :eek: Jää muuten kohta veikka toiseks tappeluissa. Se kiljuu ja huutaa ja sitten puree vielä....jos veikka vaikka ottaa jonkun oman pienen lelunsa siltä pois. Temperamenttia löytyy ja ääntä! Luulen että tulee olemaan aikamoinen isompanakin...joku saa mahtavan emännän :D Isoveljensä oli tosi arka ja pelkäsi monia asioita saman ikäisenä....aivan erilaiset ovat kyllä. Haastellinen on veljensäkin ollut, mutta erilailla....arkuus tuottanut monenlaisia haasteita. Tää neiti on tottunut sellaseen menoon veljensä kanssa; kauhee riehuminen ja meno koko ajan. Poika oli ekana lapsena rauhallisesti meidän kans...että onhan jo lähtökohdat erit. Se ihmetteli aina toisia äänekkäitä ja riehuvia lapsia ja pelkäsi niitä. Tää neiti menee ihan innoissaan mukaan ja kiljuu oikein kun näkee muita lapsia.
 
Heips...äsken kirjoitin pitkän rimpsun...mut katos jonnee :eek: ...enkä jaksa uudestaa raapustaa!!...no jotain yritän......

Summer....niin taitaapi meilläkin jäädä veikka kakkoseks....vaikka on 6 vuotta vanhempi :whistle: ....neiti puree myös meillä....ja nyt on alkanut puree minuu tissiin |O :kieh: ...olen aika napakasti komentanut....ja ilme neitil...siis...enhän miä mitää oo tehnyt :saint: :D !!!

Meillä on opittu kädellä näyttää, kun kysytään esim. missä sukka, lamppu....ihan tohkeissaan on toinen =) !....syömiset samaa rataa...nyt taas mennyt tosi huonosti :( ...eilen tein neitille pieniä lihapullia....niitä sitten nakersi kera raejuuston ja tomaatinpalojen...arvatkaa minkä näkönen oli pöydän alus :eek: ??....kiva siivoo aina karmeet sotkut...enempi ruokaa on siel, kuin neitin masus....noo ehkä joku murunen eksyy mahaan asti :whistle: !!

carmen....älä harmittele painoas :hug: :hug: ...just oot saanut vaavin ja toinen tulee perään....miä oon melkein samassa painossa kuin viimesilläni raskaana.... :/ ....hyvä vaan kun ottavat sinulta sokerit...miun ystävälle syntyi tyttö, painoi 4800g ja alateitse tuli....ikuinen trauma jäi synnytyksestä :eek: ....ensimmäinen lapsi oli normaali kokoinen...ultrassa ei huomattu...tuli yllätyksenä ja epäiltiin raskausdiabetestä :( ....eli sitä ei huomattu lainkaan....parempi aina mielestäni, et tutkitaan eikä hutkita =) !!!!

majj...jaksuja :hug: :hug: ...tuo on ikävä ongelma tiedän tunteen!

birdie...mukavaa tyttöjen iltaa sulle :) !!....ja kaikille leppoisaa viikonloppua B)
 
Matami,Meillä on ihan samaa osottelua ollut nyt viikonpäivät...eritoten kello löytyy jokapaikasta ensimmäisenä ;) Kotona on välillä kokoajan sormi pystyssä :D

Oon ihan poikki,jäseniä kolottaa... mittasin kuumeenkin jo,mut ei...taitaa olla ihan väsymystä vaan. Ahistaa jo valmiiks ensyö. Toivottavasti nyt ei herää enempää kun sen
kaks kertaa....
 

Yhteistyössä