TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HUHTIKUUSSA

naukuri: hauska aprillipila! :D itse en edes muistanu koko päivää... Oonkohan tullut huijatuks hehh ! :D

Kun tää kakkaaminen on ollut tänään päivän puheen aihe, niin sattuipa hyvin meillä neiti kakkas vessanpönttöön tänään! :D Olin taas vaihtamassa vaippaa ja annoin hetken olla ilman vaippaa, ja huomasin kun alkoi punnaamaan, niin otin äkkiä neidin kainaloon ja istutin pöntölle ja sinne se kakka tuli! :)

Mulla elämäni ensimmäinen juustokakku jää kaapissa jähmettymässä, tarkemmin sanottunua valkosuklaa juustokakku! Toivottavasti onnistuu! :p Unohdin kaupasta ostaa keksejä, niin tein pyöreän kääretorttupohjan päälle.

summer: Onnea ensiaskeleista! :)

Kriisi: :hug:
 
Niin ja sitä piti vielä sanoa, että meillä ei oo oikeen ruoka maistunu koko päivänä, varmaan johtuu siitä että neidin kurkkuhan on turvoksissa ja sit kun eilen ja tänään on sillä letkulla sohittu niin on varmaan aika arka! :ashamed:
 
Huh, huh sain sit vihdoinkin luettua kaikki maaliskuun jutut jotta pääsen edes jotenkin taas maailmankartalle mukaan.

Etusivuakin päivittelin. Joten iskussa ollaan taas =)

Pesukone pyörii samoin tiskikone.

K painelee pitkin poikin ryömimällä. Hampaita on nyt 8 ja kokoajan sormet suussa taitaa lisää olla tulossa.

Lämmitin eilen huushollia hiukan runsaalla kädellä, kun nyt tänne meinaa paistua, kun sattui viel aurinkoinen päivä ja meillä on aikas monta ikkunaa tonne päivä auringon puolelle. Mittari tossa keittiön nurkassa näyttää 25 ja risat. Pitää illalla viel kunnolla tuulettaa, kun tuntuu happi loppuvan.

K söi tänään mukavan satsin äiskän tekemää jauhelihakeitto. Ihan haarukalla vaan muusasin.

Ns. sormipalat ovat K:n suurinta herkkua. Näin pistelee mm. banaania ja ah niin ihanaa ruisleipää.
 
Kriisi :hug:

Summer,Onnea ekoista askelista :flower:

Majj,miä jotenkin tykkään tosta kääretorttupohjasta enempi kuin keksi...et ei lainkaan huono vaihtis :D Toivottavasti onnistuu ja miksei...kaikki missä on valkosuklaata on ihanaa :p

Päivän kakka: Meillä tulee yleensä kahdesti,ei mitään hurjia läjiä... joskus sit saattaa työstää kolmannenkin,mut harvemmin B)

Onpa kiva taas kun poika ei sit söis äipän ruuista muuta kuin kastikkeita ja varmaan keittokin menis...sitä en oo kokeillut. Olis vaan niin kiva et vois antaa kaikkee mitä mekin syödään...siis normiruokia kuten makaronilootaa...mut se on liian kuivaa tavaraa,vaikka sinne hiukan nestettä lisäänkin... :|

Meillä mentiin tää päivä taas yksillä unilla...aah kun edelleen niin en pidä tästä siirtymästä.. heräs päikyiltä ennen kahta ja koitin kärrytellä rattailla viiden pintaan jos ois hetkeks torkahtanut,mut ei se siinä ajassa osottanut merkkejä ja myöhempään ei voi enää antaa nukkuu tai valvotaan ties minne. Eli siis oli sit hereillä iltaan saakka ja on nyt ollu puolisentuntia unessa.
Ei paljoo kitise,mut nää illat ja yötkin yleensä on levottomampia kun ei oo kunnolla nukkunut päiviksiä...ei passais ihan noin kauaa valvoo putkeen,mut minkäs teet.
Huomen onkin sit normipäivä,joten palataan varmaan ruotuun =)

Anoppi tossa soitteli et tuutteko nyt sit huomenna...miä oli äimänä,mut menin mukaan juttuun ja sanoin et tokitoki :D Siis yhtään en muista et olisin sopinu sinne huomenna meneväni,mut hää kuulosti ihan siltä et asiasta on puhuttu... alkaakohan mun järki jättää lopullisesti vai anopilla huono muisti.... :xmas:
 
Iltaa kaikille! :flower:

Ihanan aurinkoinen ja keväinen päivä ollut tänään. Tänään vaunulenkillä Nean kanssa tuli ihan sellainen olo, että voisi lähteä terassille - jos siis voisi :LOL: Jännä miten sitä ennen tosiaan töiden jälkeenkin lähti vaan extempore kavereiden kanssa yhdelle ja nyt on moiset huvit taakse jäänyttä elämää ainakin seuraavat 15 vuotta. Tajusi vaan yht'äkkiä miten paljon se elämä onkaan parissa vuodessa muuttunut..

Neuvola oli tänään ja siellä kaikki hienosti: eritoten olin tyytyväinen, kun paino oli laskenut :eek: 0,5kg edellisestä käynnistä!!! Tosin olihan se niin rankka paikka, kun kuulin joutuvani ylipainon takia (painoindeksi 25,5....) sokerirasitukseen, että on varmaan ihan alitajuisestikin tullut siivottua ruokavaliota :whistle: Ja Anteron :heart: siellä jumputti 150krt/min ja kuulemma vahva ja tasainen syke oli. Se on pääasia, että pienellä on kaikki kunnossa!

marmotta Kovin tulisieluiselta teidän Eevan kuullostaa - melkein jää jopa meidän kuumakalle kakkokseksi :LOL: Nea on 95% ajasta kuin enkeli, mutta sen 5% ajasta sitten oikea pikku-peto :kieh: Äskenkin tappelivat isänsä kanssa iltamaidon kanssa varmaan vartin, kunnes mun piti mennä kokeilemaan juottaa maito ja eihän se pimu sitten tosiaan suostunut imaisuakaan juomaan :eek: Nimittäin jos Nea jotain päättää niin senhän se tekee, vaikka mikä olisi. Ja häpeäksi täytyy tunnustaa, että varmaan liian usein tulee annettua hälle myös periksi :ashamed:

Mutta eikös se ollut jonkun muunkin vauvalla menossa jakso ettei maito maistu? Meillä on nyt kolme päivää ollut tosi nihkeetä juomisen kanssa, mutta ruokaa menee sen sijaan tosi kivasti. Vaihteeksi näin päin :LOL:

Edla Voimia ruokataistoihin :hug: Meillä on Nea syönyt nyt pari viikkoa tosi hienosti, mutta eiköhän se lakkokausi taas meillekin pian iske... :/ Ei oikein jaksa uskoa, että pimu olisi kokenut jonkun lopullisen ahaa- elämyksen ja söisi jatkossa aina hienosti :( Nyt kyllä on kiva huomata, että reisiin on jopa tarttunut vähän lihaa, kun on syöty kunnolla.

naukuri Kävin tänään kokeilemassa niitä Teutonian tuplia mun kauppakassiini ja kun kerran sopivat (tosin ratasosa irroittettuna) niin kaupat tuli niistä käytetyistä! Joko teillä on päätös tehtynä?

Hullut päivät kierrän kaukaa ainakin Nean kanssa B) Olen aina ennen raivonnut niitä "hulluja kotiäitejä", jotka roudaavat vauvansa kärryineen sinne kaaokseen joten pitää ihan senkin takia pysyä pois "ihmisten" tieltä :LOL: Sitä paitsi jotenkin nyt on voimat niin lopussa, että maksan mieluusti pari kymppiä enemmän ja ostan normaalihintaiset tuotteet jonakin rauhallisena arkipäivänä. Luulen, että kevätväsymys on iskenyt oikeen vaan moukarilla tähän mammaan :(

Mitäs pääsiäissuunnitelmia teillä muuten on? Itse en edes muistanut koko munajuhlaa ennen kuin tänään.. Mietin, että pitäiskö tehdä joku pieni retki perheen kanssa, vaikka piknik- risteily :p Tosin Nea ei varmaan nukkuisi tuntiakaan koko päivänä joten mahtaako sittenkään olla meidän paikkamme :LOL:

Ruokailusta vielä: luin vanhasta vauvalehdestä, että lapsen lähestyessä vuoden ikää pitää ruoassa alkaa olla jo sekin takia kokkareita, että hampaat saavat työtä ja että puheenkehitys lähtee normaalisti käyntiin. Mutta mites jos vauva nielaisee kokonaisena kaikki ruoat ja jos on nielemiseen liian isoja paloja niin ne sylkee ulos :/ Ei meidän tyttö ainakaan hampaitaan vielä palojen puremiseen käytä.. Ja sormiruoatkin lentää iloisessa kaaressa lattialle - ei varmaan vielä tajua, että ne on syötäväksi tarkoitettuja, vaikka joka aterialla niitä koitankin tarjota.
 
Carmen: Meillä edelleen palat aiheuttaa kakomisen ellei siis saa itse niitä napostella ja valita mitä syö. Enkä oikeesti voi pakottaa toista. Vähitellen edetään. Mut joo, samaa oon mäkin lukenut noiden palojen hyödyllisyydestä. Tosin aika vähän meidänkään poika oikeesti etuhampaillaan mitään pureksii. Ikenet siellä jauhaa :) Rattaista ei olla vielä päätetty. Löysin näppärän oloiset hollantilaiset Easywalkerit, jotka pitäisi myös katsastaa. Mutta Teutonioita katselin tänään Stockalla, kun yks äiti työnteli enkä mä kyllä näin pienenä ihmisenä voi kuvitellakaan itseäni niitä työntämään... :ashamed: Ihan liian isot mulle. Mut sähän taisitkin olla aika pitkä, joten ihan eri varmaan niitä työnnellä.

Edla: No mä näin yhden vihreän 80cm hylättynä yhteen hyllyyn keittiöosastolla ja tein vielä pikaisen vertailun noiden 80 ja 86cm välillä ja ne 80cm housut näytti siltä, et jäisivät varmaan nopeammin pieneksi kuin takki. Siksi sit otin noi isommat et menis syksyn ja kevään eikä jäis heti pieneksi. Tälle keväälle meille ei varmaan oo tarvetta enää toiselle vk-vaatteelle kun yks takki ja yhdet housut jo on. Eikähän tuo siis ees suunnittele kävelyä, et rattaissa mennään vielä pitkään varmaan :D
 
Pk-terffit meiile ei käy toi 7.4,ku on menoa.Keskusta muutenkin huono vaihtoehto,ku matka busilla 40min,eikä poika jaksa sitä paikoillaan yleisissä istua.Jumboon ois helpompi tulla omalla autolla :ashamed:

Tuli muuten mieleeni,et annatteko vielä korviketta lämpimänä vai onko kaikki jo siirtyneet kylmään maitoon?Meillä tuo kylmä maito uppoo vain ruokailun kanssa nokkamukista ja ei silloinkaan montaa ml mene.Lämmitän aina hieman maitoa,ku annan pullosta esim.iltamaito,niin maistuu sitten vähän paremmin ja rauhoittaa ennen unia!
Mietin vaan tuota,ku muutamat mun kaverit kauhisteli,et miten tuon ikäinen haluaa vielä huoneenlämpöistä maitoa...olenko jotenki outo äiti,ku en saa lasta juomaan 10kk ikäisenä pelkkää kylmää maitoa?!Ihan kuin vika olisi minussa tai sellainen olo tuli!
 
Carmen, ihania neuvolauutisia sulla :) Tosta syömisestä, et kyllä ton syömislakkoilunkin kestäis jos se ei heijastuis suoraan meidän öihin, ku sit pitää öisin saada maitoa ja paljon:ashamed: Mutta toivotaan et nää lakkokaudet menee ohi, mä tässä vähän salaa toivon et tää olis taas hampioikku... Olis vissiin helpompi ymmärtää...

Pääsiäissuunnitelmat eipä oo mittään :/

Hullujen päivien Ticketeistä, siellä niitä on peräkkäin huutiksessa... ja tosi kovilla hinnoilla, normihinta on 43? ja siellä on joissain lähtöhintana 46?... :whistle:

Kiljumisesta, mä tajusin tänään et toi likka käyttää kiljumista aseena mua vastaan. Eli ku on tylsää, nälkä, jano tai joku muu asia huonosti ni hän alkaa kiljumaan koska sillä saa varmimmin mut huomioimaan :ashamed: Niinkuin tänään kauppareissulla kilju vaunuissa niinku taisin mainitakin jo ja sit ku nostin neidin syliin, ni se oli niin poikki et sammu pää mun olkapäälle. Jos sormiruoat on loppu ja neiti kököttää vielä syöttiksessä, ni silloinkin alkaa kiljunta. Jos maitopullo unohtuu-kiljunta. Jaa-a, ideoita miten saisin sen loppumaan? Ku se on todella kimeetä, ottaa korviin.... Vilmakin kuuli pari näytettä tänään :D

Mulla nukkuu lapsi taas tossa vieressä sitterissä ku se ei vaan suostu jäämään omaan sänkyynsä... :ashamed: Mä en tosiaan tiiä mitä senkään kanssa tekis... Joku sitä risoo olla makkarissa. Oliskos se se poraaminen jota olis pelästyny vai mikä, en mä kyl muuta keksi :ashamed: Mut voiko noilla olla jo tonikäsenä niin hyvä muisti?
 
Hemuli, mä annan huoneenlämpösenä maidon tai vähän mikrossa lämmitettynä. Sehän on ihan fakta mitä unettomuuteenkin käytetään -lämmintä maitoa ja uni tulee :D En mä tiiä, varmaan lämmittelen ainakin iltamaidotkin kun siirrytään tavalliseen maitoon. Varmaan sinne kouluikään asti -ku superimuttelija juo luultavimmin maitonsa pullosta vielä sillonkin :D

Ja Hemuli, näillä näkymin oltais tulossa sinne messuille heti sillon pe-aamuna. Me tullaan autolla ku mieskin tulee mukaan-tahtoo mennä sinne pienoismallipuolelle, joten me olemme lapsimessuvapaat :) Tuutko sä autolla?

Pk-treffeistä
, mitäs nyt sit tehdään? Mä ehdottasin et treffattais silti, voidaanhan me myöhemminkin treffata sillai et Hemulikin pääsee mukaan :) Musta meinaan olis kiva kahvitella, se et pääsee liikkelle ja ON OIKEASTI jotain tekemistä, se on kivaa :)

Naukuri, mun täytyy verrata noihin mun kuriksiin jotka on 80 noita. Mut joo, takkihan menee ihan sujuvasti syksyllä vielä sitä en epäile mut noi pökät -saas nähä... Mut ainahan mä voin ne huutiksessa myydä :D Meinasiks niitä legoja alkaa syöttää sun lapselle jo 1-veenä? vai onkos siellä jotain vauvalegojakin myynnissä? Vai onks noi Dublot niitä isompia "emmesisälläpieniäosiajoihinlapsesivoitukehtua"-legoja?

Jaa, jos vielä ottais kuivurista pyykit ja lajittelis ne... sit hoitais omat iltapesut jne ja sit ottais mukelon kainaloon sitteristä ja painuis nukkumaan.

Ja sit kaikille yöhulinaviikareitten koteihin pidetään b B) d pystyssä rauhallisen yön puolesta ;)
 
Edla,Tiiä tosta muistista mut Kasperilla on ihme antipatioita erinäisiä paikkoja kohtaan,kuten pitkään meidän äidin olohuone...ei tähän päivään mennessä olla hokattu mikä siellä niin kauhistutti. Mut itku tuli kun sinne pyrki Kassu sylissä :eek: Nyt on jo tokenennu ja uskaltaa olla... Anopilla se on itkenyt yhtä verhoa aina kun sen näkee... mikä lie siinäkin. Kai noi ipanat voi nähdä ja kokee asioita sillai et aikunen ei ollenkaan hokaa mistä kiikastaa.

Carmen,Meillä hokattiin noi sormiruuat vasta äskettäin...siihen asti pyöritteli vaan näpeissään ja tutki,mut suuhun ei laittanut. Palat menee erittäin pieninä ja kosteassa ruuassa... jos on jotain ns.kuivaa kuten omenan pala niin jää kurkkuun kiinni :| Ikenillä tää heppu jäystää....

Nyt lähen notkumasta yläkerran suuntaan...joku vika vissiin kun pitää väkisin valvoo vaikka silmät painaa kiinni...kerran poika huuteli yläkerrassa,mut sen koommin ei oo kuulunut mitään =)
 
Edla me ei varmaankaan päästä sinne messuille heti aamusta,ku auto menee huoltoon!Täytyy katsoa miten kauan nyt siinä sitten menee,et lähdetäänkö ollenkaan...päivällä kun siellä sit kamalat ruuhkat!
Koetetaan treffata joku toinen kerta lähiaikoina,et mekin päästäisiin mukaan =)
 
Edla: :LOL: Jollainhan ne palojen maistelut on on saatava sujumaan :D Joo noi duplot on niitä 1,5v -> Tai niin niissä yleensä lukee. Toi vaikuttais kivalta peruspalikkapaketilta, ni käyn hakemas, jos vointi sallii. Niin ja jos teillä kiljutaan niin meillä huudetaan ja käydään itkemään/kitisemään ihan samoista syistä |O Kiva reissu tulee Sanomataloon ;) No en kyllä ihmettele et huutis on täynnä niitä pukuja. Kyllä niitä siihen malliin kahmittiin sieltä. Ärsyttävää meininkiä.

Pk-treffit:
No mut jos nyt nähdään kuten Edlakin ehdotti, ni tuolla keskustassa ja sit joku toinen päivä Itiksessä tai Jumbossa? Meilläkin on tuo 40min matka bussilla, mutta viime aikoina poika on sen ihmeen kaupalla jaksanut olla. Ensin istuu ja ihmettelee ja sit jos käy kitiseen, niin otan syliini ja mennään istumaan penkille ja katselemaan maisemia. Auttaa aina :D Vaunuissa on tietty turvallisempaa, mutta hätä keinot keksii.

Mä en ole lämmittänyt maitoa pitkään aikaan (paitsi soijajauheen kans piti lämmittää ku ei muuten jauheet liuenneet ). Huoneenlämpöisenä meni jonkin aikaa, mut nykyään otan hanasta kylmän veden ja jauheet joukkoon. Aluks ihan vaan laiskuuttani tuon tein, mutta viime aikoina oon ajatellu et se sit vähitellen valmistais siihen normimaidon "kylmyyteen". Samoin ajattelin, et vähitellen otettais se maito ruokajuomaksi mukista, kun en varmaan tavismaitoakaan sit anna muuten vaan, vaan nimenomaan ruokajuomana. Mut ei kai Hemuli siinä mitään haittaa/vikaa ole jos lämmittää?? Tee vaan niinkuin teille on parasta!

Äh, ny hyöhensaarille :wave:
 
Moidosta vielä,et meilläkin menee huoneenlämpöinen,mut ei jääkaappikylmä maito pullosta.Nokkamukista tosiaankin uppoo toi kylmä,mut ajattelin,etten ota siitä mitään stressiä vielä.Onhan tässä hetki vielä aikaa ennen kuin poika siirtyy täysin tuohon normaali maitoon.Sitten en kyl enää lämmittele sitä!
Saatteko muuten lapsenne juomaan päivittäin tuon neuvolan suosituksen 500-600ml maitoa?Meillä kyllä nykyään uppoo aikas nihkeesti tuo määrä...varmaanki 400ml on tarkempi määrä,mut saahan tuo sitten puurosta loput,kun keitän sen aina maitoon!
 
Hemuli, meillä menee se 400ml yössä :ashamed: ja päivällä varmaan toinen mokoma :ashamed: Taitaa olla aika maitosieppo tuo mun pikkulikka... huoks :headwall:... Alan heti huomenna pitää ruokapäiväkirjaa -meille molemmille :D
 
Huomenta. Tulin vain toivottamaan mukavaa päivää kaikille. Olen lähdössä töihin ja siemailen viel kahvii ja ajattein käyttää ajan hyödyksi :D

Carmen miten ihmeessä sä voit olla ylipainoinen? Pöh niitä terkkareita. Tarkkoja ovat. Mut se sokerirasitus on ihan ok -kun jois kokista. Mut palailen myöhemmin. Taas oli kiva mainos Skanssista -oottelen itä innolla. Muhun on iskenyt joku shoppailuvimma.

:wave:
 
Huomenia,

ja aurinkoista alkanutta huhtikuuta. Meilläkin sitten saavutettiin tuo 10kk:n ikä ja käytiin neuvolassa. Pituutta oli 77cm, painoa 9865g ja pipo 46cm. Hyvin oli jätkä kasvanut ja kehittynyt.

Eilen oli sitten itsellä rakenneultra vauva vastasi kooltaan viikkoja ja kaikki näkyviltä osilta ok, paitsi napanuora oli kaksisuoninen, norm. niitä suonia on kolme. Kätilö kyllä sanoi ettei tarvii yöunia tuon takia menettää. Rv 28 käynti äippäpolilla, jossa tarkistetaan vauvan kasvua.

Tuplarattaita olen minäkin tutkiskellut, en ole vielä päättänyt millaset. Minua jotenki kiinnostas nuo Carenan double swingit, onko kenenkään lähipiirissä kokemusta noista??

Niin, ja meillä tulee vuosi täyteen 28.5.

Iina, jätkis ja masu 20+3

muoks. sukupuoliveikkaus oli kätilöllä tyttö :heart:
 
Juustokakku onnistui todella hyvin! ( vaikka itse sanoninkin nii ihan hyvää oli! :LOL: ) Repa: Mäkään en niin hirvesti innostu niistä keksipohjista.

Mun on pitäny kans kysyä tota että vieläkö lämmitätte maitoa vai annatteko kylmänä, meillä lämmitetään vielä maito, se soija- ja almiron jauhe pitää tehdä lämpöseen veteen.

Kriisi: Nyt vasta huomasin että Annakin on kesäkuun lapsi, taitaa meillä olla pinon nuorimmat. :)

Iina: Hienoa että ultrassa vauvalla oli kaikki hyvin! :)

Me lähdetään tänään kaupungissa käymään, käydään sielä uudessa gina tricossa ihan muuten vaan pyörähtämässä että näkee minkälaisia vaatteita sielä on! :p

 
Huomenta!

Omituista lapset heräsi kunnolla vasta 7.30 :eek: Aamuyöt on kyllä sellasta maidon litkimistä, että se on nyt seuraava etappi päästä siitä eroon. Jos sais sillai ettei jois yöllä ollenkaan maitoa. Meillä mennään muuten nyt kokonaan tavis maidolla ja maha on ihan normaali. kuukauden verran sekottelin nanniin, mutta eilen en enää ostanu nannia ollenkaan. Olipa outoa, kun sitä on tottunu kantamaan selkä vääränä. Oon vielä lämmittäny maidot...ainakin vähän.

Marmotta, kakku tehty ja ihan hyvä tuli. Tosin sun oli paaaljon parempi. Tein siitä sinisestä suklaasta ja voiskin seuraavan kerran koittaa talous.....

Hienoa kuulumisia Iina ja Carmen :flower: Näin eilen kaupassa nuoren naisen ja ihanan mahan! Tulipa haikea olo, kun en itse enää meinaa vauvoja.....se oli niin nätti se maha. Ei enää muista muuta.....sitä huonoa oloa, väsymystä jne.
 
Ihana lukea uusia vauvautumisia ja siihen liittyviä juttuja - ultra,sydän äänet - :heart:
CarmenMulla oli sama tilanne ton painoindeksin kans kun maijaa odottelin. Sanoin kyllä terkalle että se on aina ollut siellä rajoilla. Verenpaineet + valkuaiset ihannetasolla - kävin painostuksen alaisena siellä sokerirasituksessa ja kaikki oli kuitenkin ihanne arvossa. Never again! Sen verran p.........aaaa oli se sokerinjuonti. Jos verenpaine ok ja virtsassa ei mitään niin tuskin syytä huoleen. En ala - tahtoisin niin synnyttään, odotusaikaa en niin kaipaile.
 
Huomenta.

Iinan pikkuisen synttäri lisätty etusivulle.

Meillä osittain vaikuttaa kellon siirto varsinkin näihin aamuherätyksiin. Eniten tolle keskimmäiselle. Päätin pitää ton esikoisen kotona viel tämän päivän vaikka eilen ollutkaan kuumetta, mutta yskiä louskotti koko yön.
 
Huomenta! Kiitokset kaikille myötätunnosta! Meillä flunssa vaan muuttaa muotoaan, nyt pärskitään ja kurkku ei enää oo niin sairaan kipee. Tarkoitus oli mennä puistoon aamulla, että 4v sais reihua kyllikseen, kun on kaikista tervein. Nyt on kuiteski taas pakkasen puolella, nuhanenää ei ehkä rattailla viedä, saatan mennä autolla, kun kerrankin on käytössä.
Enste pitää viedä koira. Siirsin just töihin menon elokuuhun, joten 2,5kk tarvii elää velaksi. Toisaalta on alustavasti luvattu, että saan samalle ihanalle pph:lle molemmat, jossa 4 v oli ennen lomaa, kannattaa vähän maksaakin. Töistä en tiedä pistävätkö samantien ulos, kun ollaan it-puolen alihankkijoita. Mielellään menisin vaikka uudelleen koulutukseen.
 
Mullakin vielä toinen sokerinrasitus edessä, just tän pcon takia. Ekassa oli ihan normaalit arvot, toivottavasti toisessakin.

Onko kenelläkään kokemusta/tietoa tosta kaksisuonisesta napanuorasta??? Jotenki kuitenki takoo takaraivossa, ett mitenhän se vaikuttaa :/

Kurpitsa voihan se olla enneuni, tiedä vaikka elimistösi yllätää ja selättää pcon.. Ainakin minulla tuo pco näkyy olevan selätettävissä.
 

Yhteistyössä