TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HUHTIKUUSSA

Meillä on vieraat lähteneet,ruoka oli hyvää ja ilma mukava. Kassu oli eilen pitänyt isäänsä hereillä yhteen ja oli just 10min nukkunut kun tulin kotiin :/
Mulla ei mitään kaihoja nuorison sekaan kännäämään... eilenkin oli mukavaa siihen asti,kunnes liikenteeseen lähettiin,sit taas lässähti tunnelma. Mut kaikenkaikkiaan ihan hauska ilta =)
Mutta juhliminen muuttaa muotoaan ja musta on ihan kiva alottaa uus vappuperinne ...syödä ulkona ja grillata B)

Kasper nukku 8.30 asti koska hillu sinne yhteen,niin on nyt nukkunut vaan yhdet päikyt...eli tänään menee ajoissa nukkumaan. Toivottavast nukahtaa asiallisesti.

Meillä 1vee kuvauskin nyt varattuna,onpi kesäkuun puolella...

Mies lähtee maanantaina saksaan keikkareissulle,tulee torstaina... ekaa kertaa ollaan ihan tosissaan kahteen pekkaan täälä kotona.
Kai me hyvin pärjätään =)

Hyvää vappua kaikille!


 
Hauskaa vappua kaikille! :flower:

Mumma ( mun äiti ) oli ostanut neidille ilmapallon jostain citarista ( paljon halvempia kun torilla ) sellasen kukan muotosen, aluks neiti pelkäs sitä vähä mutta nyt tykkää tosi kovaa ja osaa näyttää missä ilmapallo on jos kysytään. :)

merika: meillä kans neiti heräs aina tissinperään öisin, siis silloinkun vielä imetin.

Onnea taas kaikille 1-vuotiaille ! :)

Me käytiin tänään vappu torilla edes takas, mutta neiti oli niin väsynyt ja ei saanut siellä nukutuks niin piti lähteä aika nopeaa pois.
 
Hauskaa vappua!

Ai vitsit ku meillä on ollu kiva päivä. Oltiin Ulliksella piknikillä kavereiden kanssa. Siellä neiti nukkua posotti melkein parin tunnin päikyt vaunuissa ja antoi äidin nauttia vappuherkuista :) Just tultiin kotiin pesemään pyykkiä. Ootan illan matsia ihan innoissani, koska mä lähden sitä kavereiden kanssa baariin kattomaan ja sit vielä myöhemmin kuunteleen Masaa :LOL: Aivan huippua :D Edellisen kerran ku se täällä esiinty ja sitä piti mennä kattoon, ni se joutu linnaan ja yllätys yllätys keikka peruttiin.... :/ Tänään sit :D

No okei, aamu alko aika surkeesti. Likalla oli vaippa falskannu reunasta (active fit :eek:) ja unipussi oli märkä, samoin aluslakana :( No sit vaihdoin likalle vaipan kuivaan mut en siihen hätään löytäny puhdasta bodya vaan jätin likan sit pelkille vaipoilleen. Mentiin olkkariin ja Muumit päälle et saan aamuhommat ite hoidella rauhassa. Yhtäkkiä neiti sai ihan kamalat hepulit ja mietin veskissä et siinä se istu keskellä olkkarin lattiaa nätisti, et mikäköhän sille tuli... Jep jep, mies ehti ekaks ja huuteli et se on raapinu alaselkänsä verille asti :eek: sitä sit vissiin pelästyny. Sillä on ne pari kuivaa kohtaa toinen takapuolella ja toinen alamahalla edessä. Puhdistettiin haavat ja laitoin Bepantenia siihen ja otin neidin alasti polvien päälle makaamaan. No mitäs mokoma teki muuta ku pisti toiset aamupissit mun jaloille :headwall: Sit mä lähdin siivoon ja suihkuun ja mies istu likka sylissa muumeja kattoen :) kestää varmaan monta päivää noiden haavojen parantua :/

Että tämmöstä... jokohan kuivuri olis kuivannu noi vaatteet et sais ton likan nukkumaan kohta...

Ai niin meillä on molemmilla nätin punaset posket :D Kiitos aurinko :)
 
Hauskaa iltaa Edla ;) Oon vähän kade, täytyy myöntää, kun itsellekin maistuisi muutama olunen näin kauniilla säällä B) Mies tuossa lohdutteli, että ensi vappuna sitten. Kiva kun on jotain mitä odottaa :LOL:
Kurjaa, kun pirpanan vaippa oli falskannut :/ Mahtaa olla aikamoinen meno siellä pinniksessä, kun vaipatkaan ei pidä :D Mitä kokoa muuten ostit?

Meillä Nea nukkui päikkäriennätyksensä eli 3h :eek: On vaan niin kummallista, kun hän nukkuu aina pitkät päikyt ennen lounasta - väsähtää tosi nopeasti aamulla - ja mietin miten jaksaa nukkua pelkän aamupuuron voimin, melkein 12 tuntisten yöunien jälkeen?? Tänäänkin siis heräsi 07 ja joi maidon, puuro syötiin (tosin huonosti lenssun takia) 08 ja unilla oli 10-13. Te, joiden vauvat nukkuvat jo yhdet unet: eikös ne yleensä tavata nukkua lounaan jälkeen?

Huoh, kun on tylsää :/ Mies valmistautuu matsiin ja Nea nukkuu jo, äiti lorvii koneella.. Onneksi huomenna saadaan vieraita! Erityisesti odotan haukku-vierasta, kun tiedän miten Nea tykkää eläimistä =)

Lopuksi avunhuuto: mistä löydän äitiysmekkoja tai muita kesä-alaosia isomassusille??? Täältä Turusta niitä ei ainakaan saa eikä netistäkään löydy kuin muutamia hameita, jotka eivät ole mieleeni ja lisäksi maksavat liikaa. Reissuun pitäisi lähteä kolmen viikon päästä ja mulla ei ole ainuttakaan hametta, shortsia tai edes capreja :eek: :kieh: Voiko muka olla, että kesämallistot eivät vielä ole myynnissä?
 
moikka!

Ja iloista vappua kaikille!!!

Vappuaatto meni varsin rauhallisissa merkeissä. Syötiin hyvin, juotiin lasi viiniä ja mentiin jo ennen klo 22 nukkumaan. Oikein mummomenoa siis!! Tänään meillä oli ystäväpariskunta lapsensa kanssa kylässä. Syötiin hyvin ja oli muutenkin oikein mukavaa!!

Poika on nukkunut koko viikon varsin hyvin (koputan puuta)... Päivällä vilskettä riittää sitten sitäkin enemmän :D Kolmas hammas puhkesi viikko sitten ja nyt on yks kulmahammas tuloss kanssa läpi. Eli hammasta pukkaa..

Missä vaiheessa teillä alko raskausoireet???? Voiko oireet alkaa ennen kuukautisten poisjääntiä??? Mulla kp 28 ja nyt parina päivänä ollu tosi etovaa oloa aaltoilevasti.. myös väsymystä pukkaa. mietinpä vaan tekeekö nyt mielikuvitus vaan tepposia.. eikai nyt näin aikasin oireet ala???

Leivontavinkkiä kaipaisin!!!
Ajattelin tehdä pojan synttäreille marsipaanipäällysteisen kakun. Voiko päällysteen päälle laittaa esim karkkeja??? Säilyykö marsipaanipäällys jääkaapissa yön yli? Pysyykö päällys pelkän kakkupohjan päällä vai pitääkö alle laittaa esim kermavaahtoa??? APUJA KAIVATAAN!!

Nyt miehen viekkuun hetkeks ja sit varmaan nukkumaan.. taas väsyttää...

CARMEN: ootko käyny jo OZ-babyssä??? Entä meniskö ihan tommonen tavis trikootuubimekko??? niitä on ainakin Gina Tricotissa... venyis ainakin masun päälle..
 
Tsau taas...mulla ei oo mitään tekemistä. Poika sammu kuin saunalyhty ja mies töissä.

Carmen:Meillä nukutaan yhdet päikyt joskus (jos sattuu nukkumaan pitempään)...silloin yleensä koitan pitää pojan 12 asti hereillä ja lounasta annan sitä ennen. Mutta normaalisti kun herää kello 7,syö puuron 8 pintaan ja menee 10-11 välillä päikyille ja syö sit vast lounaan herättyään... Useesti menee sinne klo 13 asti ja oon miettinyt samaa et miten ei tuu nälkä. Tissittelee tosin ennen unia,mut ei kai se niin kauaa pidä nälkää...ja mikä ihmeellisintä,ei ees syö ihmeemmin vielä lounasaikaan vaan vasta sitte välipälasta eteenpäin alkaa maistumaan :eek:

Pidä hauskaa Edla,kuulostaa kivalta :wave: Meillä vaipat falskaa harva se yö...nyt ostin noita active fittejä seuraavaks kokeiluun. Ja pissaillaankin pitkin poikin kämppää :ashamed: Kun annan paljon ilmakylpyy,eli konttailee paljaspyllysin täällä... mut meil ei oo mattoja kun yks täällä alakerrassa ja useesti saan potalle vetästyä kesken lirun ;) joten siis ei haittaa =)

Meillä otettiin muutama "syöksyaskel" tossa aiemmin tänään... ihan jännittää koska oikeasti alkaa käveleen =)
 
carmen...en tiedä millainen tyyli sinulla on, mut H&M:n nettikaupasta ainakin löytyy...ja varmaan tietyn malliset ihan tavalliset esim. trikoovaatteet menee...miä ainakin käytin myös tavallisia vaatteita....Thaimaan reissulla oli vielä mukavia, hiukan omaa kokoa isompia kesävaatteita...viikkoja oli jotain 18-20...ja vatsa oli aika iso ;) !

birdie...miä oon jo ennen testiä aina tienny, et oon raskaana ;) ....ja viimeksi testasin tooosi aikaisin...ensiks ei näyttänyt mitää...sitten haamun =) ....et voihan olla, et teil on tärpännyt :heart: =) !!
 
Birdie: Marsipaani kuorrutteen alle kannattaa laitta voita sisältävä kreemi jos säilytät kauemmin aikaa kakkua,jottei se ime kosteutta kermasta tai hillosta...säilyy siis parempana. Mut jos päällystät tarjoilupäivänä niin ohut kerma tai hillopinta käy,tarkotus on että kuorrute saa tarttumapintaa....Marsipaanin päälle voi laittaa melkein mitä vaan =)
 
MaidostaJuu samahan se on missä muodossa sitä kalsiumia menee - en vaan oo antanu mitään rasvattomia maitotuotteita perustuen laskennallisiin kulutuksiin - tartun kyllä heti varteen jos on tarvetta lapsen painontarkkailuun, koskaan ei oo ollut - ovat syöneet normirasvoja kaikessa. Itselläni on tarkkaa oman painon kanssa - käväsin just ratsailla ja eipä menny ratsastussaappaat kiinni ja housut puristi silleen kivasti että nahkat tuli ylhäältä ulos. Tyttäreni sanoivatkin että näytin vähän pullukalta :eek: juu - totta puhuvat. Tiukkaa liikuntaa ja kalorit alas. En oo käyny aikoihin vaa´alla mutta parhaiten huomaa just vanhoissa vaatteissa - noh, eteenpäin mennään!

carmen Äippävaatetteiksi kannattaa harkita Wolford merkkiä. Ovat törkeen kalliita ostaessa mutta menevät sulla mainiosti äippävaiheen jälkeen. Mulla on tolta merkiltä tuubimekko ja yks pusero sekä muutamia toppeja, pikkareita yms. Tuubimekko melkein kolme vuotta vanha - ja edelleen paljossa käytössä. Rullaan siitä minaria ja millon mitäkin - merkkiin kannaattaa tutustua ja katsoo olisko se omaa tyyliä - ite fanitan sitä sen laadun & naisellisuuden takia & monipuolisuuden takia.

Palaillaan taas - öitä :wave:
 
weiss
Vappu oli ja meni. Vappupallo on pojalla in!
Maito: Rasvaton vs kevyt.. Mie oon sitä mieltä, jotta kun lapset tarvii hirvittävän määrän energiaa liikkumiseen ja kasvamiseen ja rasvoissahan tuota energiaa on paljon. Myös sitä kalsiumia luuston kehitykseen saa maidosta, mutta välttämätöntähän maidosta sitä ei ole saada. Rasvattomat maitotuotteet ymmärrän ylipainoisillalapsilla, mutta miksi normaalipainoisilla? Kevyt maitokaan ei kauhiasti rasvassa lillu, jotta en usko siitä haittaa olevan. Toki, jokaisen oma asia, mutta mie suosin kevytmaitoa.. :p
Mitä mieltä ootte sukupuolettomuudesta? Mie en ymmärrä! Kyllähän asia niin on, jotta jalkoväli sen kertoo, ootko poika vai tyttö. Ei lapselle voi miun mielestä jättää kertomatta tai sanoa vain, että sie oot vain lapsi.. Johan siitä päiväkodissa tai koulussa viimeistään ongelmia syntyy (uimahallit, liikuntatunnit).. Väärin perusteltua mielestäni, että voi lapsi aikuisena sitten itse päättää.. tuskin niihin sukupuolileikkauksiinkaan ihan nuin vaan mennään, kun nyt sain itse tuon asian päättää. Että mihin tämä maailma on menossa, huh huh! :eek:
Että tälläinen päivä.. (Kävi ex-mies eilen kylässä.. :kieh: )
 
Birdie: Marsipaanin alle ei ole pakko laittaa mitään, mutta itsekyllä laittaisin varmaan kermavaahtoa alle. Jos olet esim. kaulinut marsipaanista liian ohuen, voi kakkupohja kuultaa alta läpi.

carmen: Just niinkun birdie sanoi, ootko käynyt kattomassa esim. h&m:ässä tai gina tricossa ihan tavallisia trikoo mekkoja jotka venyvät mahan kohdalta? h&m:ässä myydään nyt myös sellasia mekkoja jotka ovat rinta-alueelta "kireitä" mutta ala osa lähtee levenemään ( osaanpa hyvin selittää ) ja maksaa n.10e itse käytin viime vuonna sellasta loppu vaiheessa kun oli jo niin kuuma.

weiss/summer: Juu kaksplus-lehdessä tai sit vauva lehdessä oli juttua tuosta lapsesta nimeltä ruu, siinähän luki myös että nyt kun isovanhemmat ovat vaihtaneet ruu:lle vaipan ja tietävät sukupuolen nii se ottaa vanhempia päähän. :headwall:

En tajua, neiti on nyt pian 2 viikkoa jo heräillyt klo. 6 aamulla! Sit joudun ottaan väliin ja just ja just saan nukkua 7 asti. |O Pelkään että tottuu tuohon et jos otan joka aamu aina välii, mutta kun en todellakaan jaksa herätä 6! :D

Meillä on tarkotus lähteä mökillä käymässä ( automatkan päässä ) ihanaa päästä vähä muuallekkin, kunhan tua neiti vaan heräilis päikkäreiltään. Yhdet päikkärit olis mulla kans toivomuksessa, et menis just 12 mais nukkuun ja nukkuis sen pari tuntia, mut jos meillä herätään jo 6 ei millään jaksa valvoa 6h... Oikeastaan haluaisin sellaisen rytmin että aamupala 8-9 aikaan sit ulos leikkimaan, lounas 11:30 ja 12 nukkumaan, sit kun herää välipala ( jota meillä ei tosin vielä syödä ) ja sit 16 tai 17 päivällinen ja taas ulos tai jotain sisällä ja sit iltapala jossain vaiheessa ja 20 nukkumaan.

Nyt pukemaan! Aurinkoista viikonloppua kaikille! :flower:
 
Huomenta.

Tosta maidosta vielä...meillä se maidon rasvattomuus johtuis ihan siitä että meillä juodaan rasvatonta,ei siks et haluaisin säännöstellä rasvan määrää... Jugurtit yms. meillä aina normi rasvasia... paitti juusto.
Rasvaahan pitää olla,mutta senkin voi antaa niin monesta eri lähteestä kuin just maito...ja noissa uusissa suosituksissahan nimenomaan halutaan vaihtaa toi kova rasva pehmeisiin,siks maitotuotteet rasvattomina ja taas kasvirasvan määrää lisättäis =) Mut siis henk.koht ymmärrän täysin oli maito mikä plaatu tahansa. Meillä valinnat perustuu ihan käytännöllisyyteen B)

Sukupuolettomuus...Whaat?? mikä juttu toi on... kyl tytöt on tyttö ja pojat poikii. Sitä mieltä oon et mitään harrastuksia tai leikkikaluja ei pitäs sen takia kieltää lapselta et kun ne on ns. vastakkaisen sukupolen juttuja...mut muuten mun mielestä saa näkyä et on tyttö tai poika =)

Ihana ilma taas,pyykkiä pitäs pestä ja jne...

Poitsu nukku taas 8.30,kun meni yksillä unilla eilen joten menee sit tänäänkin =) Tosin tissillähän miä tota unta pidennän..mut nyt sentään onnistuu :saint:
 
Pikaisesti,kun pitää mennä askartelemaan kanavartaita...

birdie Neasta mulla tuli ensimminen TODELLA paha kuvotusaalto jo kp 26 tai 27, kun oltiin ruokakaupassa ja siitä seuraavana päivänä makasin kuin raato, ihan järkyttävässä "krapulassa" ja päänsäryssä. Ja siis silloin mun normikierto oli 30 pvää. Eli hyvinkin voit olla raskaana - pidetään peukkuja!!! ;) :D

sukupuolettomuus Ei käsitä, ei.. Se KaksPlussan juttu oli kyllä vähintääkin outo mun mielestäni, mutta kaikki kai tyylillään. Nää on vaan sellaisia juttuja, että mun mielestä vanhemmat ottaa aika ison vastuun kasvattaessaan lapsen eri lailla kuin valtavirta tai maan kulttuuri tapaa lapset kasvattaa - voivat joutua joskus selittämään päätöksiään lapselle ja pahimmassa tapauksessa saavat lapsen katkeruuden niskoilleen :/ Itse en esim. kuulu kirkkoon, mutta lapseni kyllä haluan kastaa seurakunnan jäseneksi, koska se on TAPANA. Saavat sitten itse päättää vanhempana mitä tekevät asian suhteen, mutta ainakin pääsevät samoille ussan tunneille, kun kaveritkin B)

Kiitos kaikille äippävaatevinkeistä! H&M:n liike tsekattu (taas) tänään aamulla eikä siellä ole edelleenkään yhtä ainutta mamma-puolihametta :kieh: Yhden tavistrikoohameen ostin, mutta saas nähdä kauanko pystyn pitämään ennen kuin vyötärö alkaa kirraamaan :/

Mutta nyt huusholleeraamaan! Mukavaa päivää :wave: :flower:
 
Sukupuolettomuus ym. yleiset tavat on vähän kaksipiippuinen juttu. Jo ihan vaan kirkkoon kuuluminenkin. En itse kuulu eikä kuulu Eevakaan. Musta se on jotenkin vaan niin turhaa kuulua kirkkoon ainoastaan koska se on tapana ja kaikki muutkin kuuluu. Jos Eeva joskus kokee ahdistavaksi kun ei pääse (/joudu) uskontotunneille tai riparille niin liittyköön sitten. Tai jos muista syistä haluaa liittyä. Tavallaan ehkä ymmärrän sukupuolettomuuden pointin, vaikken sitä juttua kyllä lukenutkaan. Tavallaan se menee kyllä yli hilseen. Tottahan se on, että ei vauvana ole väliä sukupuolella. Edelleen sukupuoli määrittelee tietynlaiset hyväksytyt käytösmallit joiden mukaan lapsen oletetaan toimivan. Ymmärrän, että joku haluaa lapsensa kasvattaa pois niistä malleista ja niiden mukaisesta käyttäytymisestä. Mutta koska se ei ole yleinen tapa tehdä niin, varmaan tuottaa ongelmaa koulussa tms. Ehkä ostan sen lehden ihan mielenkiinnosta. Mulle kuitenkin riittää Eevan kohdalla nämä sen tavallisuudesta poikkeavat jutut, sukunimi jota kukaan ei osaa lausua tai kirjoittaa, ei-kirkkoon kuuluminen ja muistinsa menettänyt isä. Jos joskus purnaa asiasta, niin pitää muistuttaa että sillä on sentään sukupuoli, tosin kun Ruu-paralla. :D

Olin tunnin lukemassa ulkona ja poltin kaulani ihan täysin. Toukokuussa Suomessa! Enpä muista tapahtuneen aikaisemmin.

Carmen, näissä on jotain kivoja mammavaatteita kesälle; www.taikapilvi.com ja www.missymom.net
 
Marmotta, naama ja dekoltee täälläkin eilen poltettu...murr...

Carmen, oliskohan kokoa 4 noi meidän vaipat. Jotenkin se oli saanu sen hassusti vinoon et pisut tuli ohivuotona pakaran puolelta :/ Hyvä nainen, nyt hyppäät autoon ja hurautat tänne ostoksille esim. omppuun :)

Sukupuolettomuus,
WOOOOT? noh, kukin tyylillään :D En ole kyseistä lehteä lukenu, mut kummalta kuulostaa. Mä oon kanssa vähän sitä mieltä että lapsi saa ajan kanssa tehdä itse päätökset. Esim. en henkilökohtaisesti tajua niitä jotka tekee vauvastaan ihan täysin kasvissyöjän jo pienestä pitäen. Lapsen elimistö tottuu siihen eikä osaa sitten myöhemmin ihan helposti alkaa hajottamaan lihaa. Mutta kukin tyylillään, mä en tuomitse :D

En sitten päässy kattomaan Masaa saati matsia, koska rakas isäni järjesti taas ohjelmaa meille :( Ei ollut saapunut kotiin kymmeneen mennessä ja tein katoamisilmoituksen koska hällä ei ollu mitään mukana eikä tuo osaa puhua, ni pakkohan se oli... No puolen yön jälkeen mies oli sitten löytyny toiselta puolelta kaupunkia ja sieltä palautettiin sitten kotiin :( Kyllä nyt on elämässä draamaa ihan riittämiin :/

Yhdet päikkärit,
meillä on tammikuusta asti nukuttu vaan yhdet päikyt ja välillä nukahtaa ennen lounasta ja välillä ehditään se syömään. Neiti on niin nopee sammumaan :D

Ohhoh, neiti nukkuu joskoa itekin oikasis vähän tohon sohvalle :)
 
Marmotta, se juttu ei ole uusimmassa lehdessä...kannattaa lukea kyllä. Mullakaan ei taida enää olla sitä lehteä tallessa. En kyllä muista numeroa...että mikähän se oli?!

Ihana ilma kyllä ja oltu ulkona paljon. Huomaa muuten pepistä, että unet maittaa paljon paremmin kun ennen. Neitihän ei kauheasti ole raitista ilmaa saanut....kun ei nukkunut vaunuissa ja aika huonoa on ollut rattaissakin viihtyminen. Nyt kun voi hiekkiksellä touhuta ja maassa möyriä, niin pari tuntia menee helposti ulkona.
 
summer/marmotta: Se tais olla viime numerossa se sukupuolettomuus juttu.

Tultiin hetki sit mökiltä, todella ihanaa ja lämminta, varjossa näyttää +15 :p Pesin myös äskettäin parvekkeen lattiat ja ostettiin uudet tuolit + pöytä sinne. Sit vielä kun malttais hetken vielä odotellan iin pistän kukkia ym.. :)
 

Yhteistyössä