TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HUHTIKUUSSA

Marmotta,meillä on useesti tollasta nytkähtelyä,sätkimistä,kouristelun omaista vääntelehtimistä just nukahduksen kohdalla.. oon jo tottunut niihin,mut kun tovi sitten täällä vielä mietin et onkohan normaalia.

Jenni,mul on täsmälleen samanlaisia muistoja omasta kotoa kaikilta juhlapyhiltä,meillä kans kipattiin kotosalla ja tapeltiin sit rattosasti loppuillasta/yöstä :(

Poika vaikeena taas... no tiesin kyl kun nukku vaan yhet unet. Koitin saada torkkumaan toiset mut kun olin reilun vartin rattaita veivannu ja toinen vaan kärttys niin annoin olla. Ei kyl merkkiäkään näytä et olis väsy ennen nukkumaan menoo,mut tuntuu et just silloin on pahimmillaan. No huomenna ollaan taas takas tutussa ja turvallisessa 2 unen taktiikassa =)

Nyt öitä :wave:
 
Jenni: ihana kuulla että teillä menee sielä noinkin hyvin ! :)

nokkamuki: osaa hienosti juoda itse, mutta maito menee kyllä pullosta vielä.

ONNEA 1 VUOTIAILLE :heart: meillä tullaa ens viikolla 11k ;)

Tein sit tänään ekaa kertaa elämässäni munkkeja ja aika pipariks meni. :headwall:
 
Jenni, rakastuin kyllä Gentiin ihan täysin. Tai koko maahan oikeastaan, Bruges varsinkin.. :heart: Käytiin miehen kanssa ajeluilla siellä melko usein, tultiin lautalla kanaalin yli Dunkerqueen ja ajettiin sieltä sit Belgian puolelle. Vappua oltiin viettämässä siellä 2 vuotta sitten. Olisko joku vaihtariporukka ollut vauhdissa silloin. Tai sit sun suomalaiset työkaverit. :D Olitko ihan Gentin kaupungissa töissä vai jossain siinä lähistöllä? Miten oon saanut sellaisen käsityksen, että olit tekemisissä teollisuuden kanssa?

Repa, ihana kuulla ettei Eeva siis ole ainoa. Meillä on kaikenmaailman muut vääntelehtimiset kyllä jo käytössä, mut se nytkähtely oli ihan uutta ja säikähdin kyllä, varsinkin sen oudon oloisen hengityksen kanssa. Mutta ei sitä kai ihan normaalisti voi hengittääkään kun nytkii mihin sattuu.. tänään nukahti kyllä ihan normaalisti, ehkä mäkin uskallan siis nukkua.
 
Marmotta ja Repa Meillähän Nea oli muutaman päivän teholla heti vastasyntyneenä, kun unissaan "sätkähteli" sillai rytmikkäästi pitkiäkin aikoja. Sitten kun kaikki maailman kokeet oli tehty ja lääkkeet annettu ja diagnoosiksi saatu täysin vaaraton ja ohimenevä unimyoklonia (=unisäpsähtelyoireyhtymä ), kertoi neurologi voivan sen olevan periytynyt Nean isältä, joka on oikea "säpsy" unissaan! Vastasyntyneen unimyoklonia menee ohi 2kk ikään mennessä, mutta tosiaan jotkut voivat säpsähdellä ja nytkähdellä ja huitoa rajustikin läpi elämänsä. Meille lääkäri antoi ohjeeksi sen, että jos nytkähtelyä tapahtuu unessa niin on tod.näk. vaaratonta eikä esim. viittaa epilepsiaan tai muuhun hermostosairauteen. Mutta kysykää ihmeessä neuvolassa tai lääkäriltä omista lapsistanne, koska mulla tosiaan on kokemusta vain tuosta aivan vastasyntyneen nytkähtelystä, joka johtuu kypsymättömästä hermostosta.

Tiedän tosiaan Marmotta miten pelottaavaa se on, kun lapsi säpsähtelee.. Itse juoksin vauva sylissä keskellä yötä pitkin Naistenklinikan käytäviä ja paruin hysteerisesti, kun pelkäsin niin,että jotain on tosi vakavasti vialla :ashamed: Vieläkin ahdistaa ja itkettää, kun muistan ne ensimmäiset pelonsekaiset päivät :'(
 
Ekaa kertaa elämässään neiti nukkui 10h putkeen HERÄÄMÄTTÄ!! i-h-a-n-a-a!
- No oli tuossa yks huono puoli, heräs jo vähä ennen 6 mutta, en tiedä johtuiko kun on niin valosaa tai sit ei vaan väsyttänyt!

Nyt me ollaan molemmat täällä pirteänä ja mies vielä nukkuu! :D

Nyt neidille aamupalaa. :wave:
 
Majj,Vau upeeta :heart: Antaa mullekkin toivoo et ehkä joskus....

Carmen,marmotta,puhuin neuvolassa siitä nytkähtelystä silloin kun se oli pahimmillaan joskus 7-8kk ikäsenä,kun tuntu et ei nukaha sen takia.... ja se näytti just joltain riivatulta toi poika.Käski vaan tarkkailla tilannetta ja kun se pahin meni ohi,niin ei sit enää ollu huolissaan... oon lukenut aiheesta et tosiaan kun ne aivot kehittyy yms. niin hurjaa vauhtii öisin jne... et olis ihan normaaleja tollaset kunhan ei oo selkeästi kohtauksen omaisia,toistu aina tietyllä samalla kaavalla,silmät käänny ympäri... ja sit niiden kohtausten kai pitäs pahentua pikkuhiljaa jos olis epileptistä...

Meillä nukuttiin peruskaavalla... yhdeltä heräs kitisemään ja kesti tovi ennenkuin sit tokeni ja kolmelta heräs taas ja annoin sit maitoo,sit nukuttiin viiteen ja siitä seiskaan =) Ihan ok yö...

Tänään olis sit meikällä vapaailta... lähden niin et jäävät tänne syömään iltapuuron kun oon menny,niin näkee sit et oikeesti poistun talosta...
 
Huomenta!

Se olis sitten 1v päivä :heart: Tulee mietittyä koko ajan, että missä olin vuosi sitten tähän aikaan ja mitkä oli fiilikset. Osastollahan sitä maattiin ja odotettiin millon pääsis leikkuriin. Mun piti aamulla ekana päästä ja mentiin seiskaan sairaalaan, mutta sitten meni kiireellinen sectio edelle...vitsi kun tuntu pitkältä aika ja se katetri oli tosi ikävän tuntunen....tuntu että olis ollut huonosti.... sitten leikkaussaliin kun päästiin, niin meni pieni hetki ja 12.02 sitten neiti syntyi. Jotenkin pelottava oli tuo sectio.....paljon pelottavampi viimeks mitä sillon ekalla kerralla, kun se oli kiireellinen.. Nää muistelut muuten jatkuu aina joka vuosi....pojaltakin joka täyttää 6v, niin mietin aina miten se päivä meni.

Kakusta sen verran, että tein juhlia varten testikakun. 4 munan kakun tein ja ei toivookaan että oisin kolmeen osaan saanut :| ei osaa niin ei osaa. Sitten sellanen kysymys, että miten saatte kermavaahdon tarpeeksi kovaksi...että tulee nätit pursotukset? kun mulla tulee aina liian löysää....ja hankala pursotella sitten.

Majj, hienoa!
 
Onnea Peppi 1-v ?

Summer,
laita tavallisen sokerin sijasta tomusokeria, se tekee jämäkämmän vaahdon. Sitten voi jämäköittää sitä tuorejuustolla tai rahkalla. Paras tietty tomppasokerin jälkeen on vaniljakreemijauhe (jotkut väittää sen olevan parasta) joka tekee vaahdosta jämäkämmän. Myös kerman kylmyydestä pitää huolehtia, koska pursottaessahan se lämpee nopeesti.

Majj
, vähän kateellinen oon, mut hienoa teille :) Meillä vedettiin kyllä 13,5 tuntia unta, mutta kahdella heräämisellä.

Olipas jännä tuo eilinen tsekki-peli, mut lopputulos oli kyllä paras :)

Possulenssusta, joo-o, ei näytä laantumisen merkkejä. Et kyl mua on alkanu oikeesti huolestuttaa toi :eek:

Mä päivystän sitten tän illan kotona, lähden huomenillalla sitten ite viettää vappua, jeeee!
 
Edla, kiitti vinkeistä! Tuo olikin sellanen testikakku, että koitan sitten niistä juhlakakuista tehdä nätimpiä...

Repa, hauskaa iltaa sulle! ja nauti omasta ajasta...kyllä ne pojat kotona pärjää =)

Peppi kiittää onnitteluista :heart:
 
Summer,Teetkö nyt siis oikeen kokoiseen vuokaan sen pohjan? Kohoaako kakku kunnolla?
Paras kerma pursotuksissa ehdottomasti flora vispi,tasaista valkoista jälkee. Erityisen tärkeetä on muistaa kuivat ja puhtaat välineet ja et kerma ei seiso kauaa kulhossa (kandee vatkata kerrallaan vain se määrä mikä nopeesti menee ja pursottaa ripeesti). Tomusokeri on hyvä sokerivaihtis tossa,mut minä en useesti makeuta ollenkaan jos kakku makee... tosta vispistä pitäs tulla jämäkkää ihan sellasenaankin.


Possulunssa...joo,kylhää se hirvittää...mut koitan aatella et normi influenssakin tappaa ihmisiä,et ei sen kummemmasta oo kyse ja lääkkeet löytyy =)
 
Repa, no sen vuoan koko tais olla 23 cm ja kukas se tänne laittoi ne mitat ja niiden mukaan olis sopiva....mitäs sä oot mieltä? minkä kokoseen ite teet? No se kohoaa sillai paljon enemmän keskeltä ja vähemmän sivuilta.... :eek: miksi? mulla menee aina sillai... tuohon vuokaan kyllä mun mielestä mahtuis isompikin..
 
kakku...miä teen 25cm vuokaan 6 munan kakun...varmaan tulee riittävän kokoinen =) !...vatkaan ihan hulluna sitä taikinaa ja tosi varoen lisään jauhot...uunia ei myöskään kannata aukoa...muuten kakku läsähtää...ja osa jouhoista tosiaan perunajauhoo...ostin Tupperin muovipursottimen...en ole vielä testannut....pitää varmaan testata, ennen juhlia....ettei tuu fiaskoo :eek: !!

MUKAVAA JA LEPPOISAA VAPPUA KAIKILLE B) !!

p.s....se "possuflunssa" on jo tääl Kotkas...siis epäily :( ...ikävää.
 
matami,en kyl usko et on sitä possuu... se epäily. Mitä luin niitä oireita. Saa nähä oonko vääräs ;)

Pursotinpussien aatelia on kertakäyttöset brunon pussit!! Mulla on pestäviäkin sellasia jättipusseja,mut noi on tosi kätsyjä kun voi heittää pois. Tyllat on mulla ihan teräksisiä =)

Onnea 1veet :flower:
 
No ainakin hiljasta täällä :whistle: Lapset nukkuu ja kohta grillaamaan miehen kanssa. Yks lonkero ja nukkumaan... Pikkasen on muuten meidän lapset äänekkäitä ja vauhdikkaita....mun vanhemmat poikkesi ja voi herran jestas mikä meteli ja meno...huh huh. Ei jää kyllä pienin ainakaan huomaamatta ;)
Hauskaa vappua!
 
No johan on todella hiljasta :eek:

Meillä tää ilta ei eroa normaalista illasta näköjään millään lailla. Noh, aamulla mennään sitten kattelemaan krapulaisia kavereita silliaamiaiselle. Tää on nyt toinen vappuli selvinpäin ja hyvin menee, en mä oikeestaan ees kaipaa. Vähän oli haikea fiilis kyllä ku kattelin haalaripukuisia keskustassa ja muistelin kuinka kivaa se sillon oli aamupäivästä jo lähteä liikkeelle. Ihan ku noi tänään näkemäni.... hohhoh, vanhus täällä yksinään muisteloi :LOL:

Possuflunssasta, no nythän se epäily Lahdessakin on alustavasti jotain muuta kuin influenssaa. Uutisointi siitä on tänään ollu vaisumpaa, josko piikki olis menny ohi ja saatais huokasta helpotuksesta.... Tunnustaakos kukaan muuten olleensa rohmuamassa hengityssuojia? Mun tutuissa ei oo ketään, mut joka paikasta ne kuulemma on loppu -lehdestä luin tämänkin....

Löysin hyvältä vaikuttavan juusto-browniesin ohjeen ja aattelin pyöräyttää ne tuonne huomiselle brunssille mukaan. :p

Täytyy varmaan alottaa, ni ehtii jossain vaiheessa vielä nauttia laatuajasta ;)

Hauskaa walpuria kaikille, älkääkä juoko simaa likaa :D
 
Edla, ihan normipäivä täälläkin. Paitsi että söin jumalattoman määrän munkkeja. Ja katselin haalaria kaihoisin ilmein. Mulla se roikkuu makuuhuoneen oven takana naulakossa vieläkin, vapun ja Goomien aikaan se saa osakseen enempi huomiota. Sitä älytöntä kännäämistä sinänsä ei ole yhtään ikävä, ja tiedän ettei se nyt hauskaa olis jos sitä tekis vielä. Mutta hyvä kun tuli tehtyä edes joskus. On mitä nyt vaaanhana muistella. :)

Jos ottais lasin simaa ja ehkä vielä yhden munkin, sit vois katsoa Greyn anatomiaa ja unille, että jaksaa aamulla brunssille. Villejä nämä vaput tosiaan. :D
 
majj Hienoa, että uni maistui :).

Summer Onnea synttärisankarille :flower:

Edla ja Marmotta Eipä täällä meilläkään vappu näy muuten kuin ilmapallojen ja serpenttiinin muodossa :D. Huominenkin taitaa mennä suurimaksi osaksi leipoessa J:n synttärijuhlaherkkuja, lauantaina on pippalot.

Tänään kävin J:n kanssa 1v. neuvolassa. Reilu 11kg neiti painoi ja pituutta löytyi 78cm. Iloiseksi touhutytöksi terkkari kehui. Illalla oltiin ulkona koko perheen voimin, oli ihana auringonpaiste. Käytiin leikkikentälläkin kiikkumassa. Nyt illalla leivoin pätkiskuivakakun :p , ettei ihan koko huomispäivää tarvis viettää uunin äärellä.

Hyvää vappua kaikille!!! :wave:
 
Vappu kaikille!

Edla meilläkin eilinen oli ihan tavallinen päivä. Tai no ei ehkä sittenkään -mä pesin ikkunat :D olin niin reipas ja tänään jatkan. Huomenna esikoinen täyttää 5v. Jotenkin sillä vapulla ei oo niin suurta merkitystä enää -hauskinta se oli joskus alaikäsenä. :)

Onnittelut kaikille 1 -vuotiaille :flower:

majj hienoa et yöt mennyt hyvin -meillä nyt joku ihme kausi. Ikiliikkujalta pieni vaikuttaa. meillä viel yöllä tissitellään - mut se pitäs lopettaa kun neiti herää ihan sen toivossa.

Mut nyt lähdetään viemään tavaraa kirppikselle :wave:
 
Hauskaa vappua kaikille! :flower:

Eipä se vappu meilläkään näkynyt- itse asiassa ei sitten mitenkään B) Käytiin talonäytöllä neljältä ja takaisin ajettaessa oli jengiä lakit päässä bussipysäkit tulvillaan matkalla keskustaan. Itse koin tuon haalarihaikeuden jo edellispäivänä, kun olin Cittarissa ruokaostoksilla: itse työnsin maha pystyssä ostoskärryjä, joissa 6 muovikassillista ruokaa, kauheat säkit huushollipapereita, vaippoja, korviketta jne. ja opiskelijat kulkivat kaljacaset käsissä ja serpentiinit kaulassa.. Oli se huoletonta aikaa,ei voi muuta sanoa.. Tosin mullahan on toinen tutkinto vielä kesken, joten minähän voin periaatteessa vielä päästä osalliseksikin tuosta tohinasta! Kiva: kahden lapsen 35-vuotiasäiti remuaisi 2-kymppisten opiskelijoiden kanssa haalarit niskassa :LOL: Ehkä ei.. B)

Meillä sima odottaa juojiaan ja munkit paistoa, kun ajateltiin juhlia vappua vasta tänään. Tosin taitaa vapputori ja piknik jäädä väliin, kun ei viitsi Neaa viedä puolikuntoisena kaupunkiin. Ja on sitä itselläkin vähän kohmea olo, taitaa flunssa pukata tännekin :/ Huomenna olis kavereita tulossa grillaamaan joten koitan olla kunnossa silloin!

Eilisellä talonäytöllä kävi muuten hassu juttu: näin varastossa sellaisen talonpoistyylisen nukensängyn, jossa oli ihanat pellavalakanat ja aloin ihastelemaan sitä tyyliin "oi juuri tuollaisen nukensängyn haluan sitten joskus Nealle". No talonomistaja sitten kysyi, että paljonko maksat ja möi sen meille parilla kympillä! Ei siis ihan turha reissu, vaikka talo ei miellyttänytkään! :D

Mutta nyt lepäämään! Wappuja :wave:
 

Yhteistyössä