TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HUHTIKUUSSA

Edla..se kootaan siks vuokaan,koska ne välit hyydytetään. Toki voi tehä useemman kerroksen,sit tota täytettä ei tuu niin paljoo per väli ja voi koota ihan niinku perus voileipäkakku. Vuuaksi käy perisstteessa mikä vaan missä laidat on..lasagne vuoka tms. tai ihan pyöree kakkuvuokakin,sit pitää vaan askarrella leipien kanssa.
Ite tykkään kuorrutuksissa melkein eniten sulatejuustosta,jotain levitettävää koskenlaskijaa ja sitä notkistaa hiukan ranskankermalla.
Mut hyvä kakkonen on ruohosipuli tuorejuusto johon kans hiukan laitan ranskankermaa... en ite oo hirveesti majoneesin ystävä,mut pienissä määrin sekin käy just esim.notkistajana =)

Keilis,kiva kuulla pitkästä aikaa :wave: Suosittelen erittäin lämpimästi bernina konetta. Mulla varmaan ainakin 15 vuotta vanha bernina kone ja bernette saumuri jostain 10v. takaa ja toimii edelleen moitteettomasti.
Konetta kannattas aina koeajaa,ainakin jos tuntemattomampaa merkkiä ostaa.Langanpujotuksessa pitäs olla hiukan mutkaa,eli sellaset koneet joissa mainostetaan helppoa langanpujotusta,eli suoraan rullasta neulaan voi löystyy se kiristys ja alkaa tekeen huonoo tikkiä kun ei oo niitä langanohjaimia tarpeeks. Perustoiminnot on hyvä olla,mut ei mitään ylimäärästä millä ei mitään tee (kuten kirjontahommia tms.)
 
Carmen. Miä aloin pistämään poikaa potalle ensin aamusin ja iltasin,pesujen yhteydessä ja sit pian jo aina vaipan vaihdon yhteydessä. Istutan niin kauan kun siinä viihtyy tai kun pissa tulee...tai jos alkaa viihtyy urakalla eikä mitään tuu niin nostan sit pois ja toteen et ei saalista tällä kertaa. =)
Oon vaan antanu lelun käteen ja jutellu et pissaappa pottaan. Sit kun tuurilla saa sen lirun metsästettyä niin kovasti kehuja...katotaan sitä tuotosta jne :D et alkais yhdistämään sen pissaamisen/kakkaamisen ja potan toisiinsa. Ihan poitsun ehdoilla mennään,jos ei jaksa istuu yhtään,niin sit ei istu...joskus kun ottaa ilmakylpyy ja juoksentelee siis alaosattomana ja alkaa liruttamaan lattialle saatan kaapata lennosta potalle jatkamaan,mut aika rennosti oon ottanu =)
 
Pottailu ei oikein onnistu, yrityksistä huolimatta. Pari kertaa mummu on saanut jollain ihmeellä Eevan istumaan potalle, minä en koskaan. En sit väkisin viitsi edes yrittää ettei tule kammoa toiselle.

Summer, voi kurja. Taas. Teillä noita on kyllä tänä talvena riittänyt, josko kesä sitten menis terveemmissä merkeissä.

Keski-Suomen treffiestä huutelen taas, miten olis? :D

En tiedä pitäiskö varata aika lääkäriin, mulla on omituisen flunssainen olo ja hetkittäin päänsärkyä. Ihan samat oireet kun miehellä oli. Oon ihan vainoharhainen jo, että mulla on nyt sitten sama tauti ja Eeva menettää äitinsäkin. Koko ajan vaan ajattelen, että jos mulla todettais se jo tosi ajoissa niin olis toivoa. Tosin ei tuo meidän lääkäri mua aivokuvaukseen ja selkäydinnäytteisiin lähetä kuitenkaan kun ei uskois mitä sanon. Ja todennäköisesti kyllä kuvittelen, taudin ei pitäis tarttua eli samalla viivalla sairastumisen kanssa kun kuka vaan. Silti.. psykiatria tässä ehkä tarvis eikä lääkäriä, luulosairaus taitaa eniten vaivata!
 
Repa, aaaa niin tietty, et hyydytetään, en tajunnukaan tota :headwall: :D

Majj, Gourmet Snacks on niiden nimi, niitä on 32kpl paketissa, 8kpl kutakin makua (ricottajuusto-pinaatti, tomaatti-juusto, hot salsa sekä tuorejuusto-ruohosipuli) ja ainakin isommilla marketeilla pitäis olla näitä myynnissa pakasteissa.

Marmotta,
mä oon monta kertaa kans miettiny et suurin mikä mua vaivaa on luulosairaus esim. noi mun vatsakivut mitä on ollu, ni oon kauhukuvia maalaillu seinille mut todennäkösintä on se että mä saan ne päästä aikaseks eli pahaolo ja stressi ilmenee sitten tällälailla fyysisenä. Mutta joo, sulle on kanssa niin isoja juttuja sattunut että toisaalta vois olla ihan hyväkin käydä vähän jutustamassa lääkärin kanssa, kertoo noista oireista ja vaikka se ei ehkä tosiaan selkäydinnäytettä otattamaan sua lähettäis ni saisitpa ainakin rauhan. Psykoterapeutinkin kanssa jutteleminen on ihan jees, jos semmoiselle sulla olis tarvetta?

Pottailu,
vaihtelevasti saan neidin potalle. Kaksi kertaa on nyt saalista tullu, kumpaakin laatua siis yksi kerta :D Tästä se lähtee.... aamulla olen laittanut sen pottailemaan aamupuuron ja -maidon jälkeen.
 
Edla-mamma: Kiitos kun jaksoit tarkistaa nimen, pitääki koittaa kattoa ens kerralla kun menee isompaan ruoka kauppaan.

Repa: Kiitos tuosta juusto-voileipäkakku ohjeesta! :p

Meillä meni kans yö ihan hyvin, pari kertaa tuttia siinä kaikki! Vielä en uskalla hurrata, ettei sit kostaudu mutta jospa pikku hiljaa pääsis kokonaan yömaidosta eroon! :)

Mua hävettää kun en nykyään hirveästi kerkeä kommentoida tms, mutta parhaani mukaan koitan pysyä hengessä mukana! :p

Nytkin neiti tinttailee kun ei pääse koneelle, kunnon nörtti jo nyt :LOL: Eli pitää mennä.
 
Rahat tuhlattu :wave: Lapsille synttäreille ilmapalloja, spiderman ja hello kitty- lautasia, mukeja jne. Ihania ja kalliita, mutta kerrankos sitä... :whistle:

Räkänen ja yskänen on....saas nähdä miten yö menee, kun viime yö oli pelkkää pyörimistä. Kuvausta siirsin viikolla eteenpäin.
Mitenköhän on tuon 1v neuvolan kanssa....voiko ne rokotuksia laittaa näin räkäselle ja kipeelle? ei sillä kuumetta ole. Yritin neuvolaan soittaa, mutta se täti ei tänään ole töissä.

Ulos me kyllä mennään, koska ei kuumetta ole. Ei jaksa enää olla sisälläkään.
 
Moro taas muutaan päivän tauon jälkeen.

Etusivu päivitetty.

Ollaan nyt kolme viimeistä päivää oltu lähes kokoajan ulkona. Väriäkin ollaan saatu naamaan kaikki. Minä tyhmä unohdin itseni eilen rasvata ja nyt poskipäät ovat siinä ja siinä et paloivatko.

Palailen illalla paremmalla ajalla sittten kun lapset nukkuu, kun mies iltavuorossa.

Nyt viemään pyykit narulle.
 
Summer,joo suotta sisällä kökitte,kerran ei kuumetta ja jos lapset jaksaa...Kannattaa tosiaan toi rokotusasia tarkastaa...jotain rokotetta ei muistaakseni saanu antaa kuumeiselle,mut yskäiselle ja/tai nuhaselle kylläkin...mut et en muista mikä rokotus jne...

Meillä pikkumies nukku sit toiset puolentunnin unet ja oli kiukkunen kuin ampiainen herättyään...nyt tosin taas touhuu kuin ei mitään....
Taitaa taas mennä niin et kun yönsä nukkuu niin päikkäreitä ei :headwall: Kuitenkin tarvis yhdet pidemmät,ettei olis niin pahalla päällä... en tiiä mitä tekis,on nyt parina päivänä takunnu. Ja nukahtaminen itessäänkin on kestänyt kauan vaikka yleensä päikkäreille simahtaa heti...
Kokeilisko taas yksillä unilla vaiko sisällä nukuttamista... plaah kun on hankalaa |O

Hitsi,mulla on tonneittan pyykkiä...en oo tajunnu et vois uloskin pistää kuivumaan. Pitääkin viedä seuraava satsi :wave:
 
Pistin neidin vielä kolmansille päikkäreille, kun oli niin väsynyt. Tänään ollut taas sellanen päivä että ruoka ei uppoa millään, kivaa taistelua tua syöttäminen :headwall: !


summer: Juu etteköhän te ihan hyvin ulos voi mennä kun kerta ei kuumettakaan ole! :)
 
Tuli tossa mieleen kun neitiä kylvetin, että mitenkä teiltä sujuu kylvettäminen?
Meillä neiti tykkää tosi kovaa olla kylvyssä, mutta selkääkään ei voi kääntää neidin istuessa ammeessa, koko ajan meno päällä vettä roiskuu niin että koko kylppäri on aivan märkä minä lukien :D ja sit koko ajan haluais nousta seisomaan ja kurkottelee ammeen laitojen yli jne. :D
 
kylvetys...meillä vaihtunut suihkutukseen...Edith istuu pottatuolis ja pestään...lopuksi seisoo pitäen kiinni potasta =) ...on olevinaan niin ISO tyttö :whistle:

seisominen ilman tukea...meillä seistään kokoajan, mutta kun lähtee ottaan askelia niin kaatuu...lähtee sillai etukeno wow,wow asennossa :LOL: ...kärryillä menee hirmuista vauhtii ja kovasti yrittää niitä kääntää, kun tulee seinä vastaan...no ei oikein onnistu...kuinkahan kauan vielä menee, kun oppii kävelyn....

Meillä neiti kova huutaan ja komentaan...pitäis huomioida kokoajan :eek: ...pakko sanoo, et nyt hiljaa ;) ...sitten räpsyttää sillai hitaasti silmiään...mitää en oo tehnyt :saint: ....on ne vaan niin hassuja ja ovelia täs iässä :D .
 
Kylvetys,aika rauhassa poika istuu ja leikkii kun antaa käteen jonkun tuubin kateltavaks...on ihan uskomaton keskittymään leikkeihinsä,on ihan muualla...on tullu minuun siinä asiassa =) Jos ei oo leluu,niin sit saattaa ruveta pyrkiin laidan yli.
Meinasin tässä kesän edetessä siirtyy pikaisiin suihkuihin kun kuiteskin täytyy varmaan päivittäin huuhtassa kun ulkona möyrii,nythää kylpee kahdesti viikossa... mut kylvyt säilyy ohessa,muistan et se oli itestä pienenä tosi ihanaa kylpee =)

Meilläkin toi seisominen kiihtyy kokoajan,pitkii aikoja saattaa jökittää,varsinkin jos huomaamatta seisoo...mut askeleista ei tuu mitään,enkä usko et ihan heti kävelee...

Mulla on ollut oireilua tuolla alamahan seutuvilla...et ikäänkuin siellä joku toimis...alkaiskohan menkat kohta B)

Poika on ollut tunnin unessa...mitään ei kuulu,toivottavast nukkuis hyvin taas yönsä =)
 
weiss
Iltaa! Ja onnea kaikille 1-vuotiaille!! Mukava lukea kuulumisia, jotka pidemmän aikaa ovat poissa olleet..
Täällä ei sinänsä uutta, mutta mä kuolen pelosta tosta sikainfluenssa jutusta.. :eek: Eikö muita pelota? Mie oon aina pelänny tuollaisia ja muutenkin kaikenmaailman pelot syö sydäntä, niin vielä sitten tälläista.. Tiiän, että usein ylireagoin juttuihin, mutta kun sitä ei voi itellensä mitään.
Mietin kuinka Poika on huolissaan tästä, kun muutoinkin kamppailee pelkojen kanssa..
 
Kylvetys, meillä istuu jonkun aikaa ja leikkii leluilla. Tykkää myös siitä ku laitan suihkun täyttämään ammeen. Istuu ja pitää käsiä suihkun alla ja hihkuu :) Sitten ku amme on täytetty ni sit hetken jaksaa leikkiä ja sit kääntyy konttausasentoon ja siinä hetken veivaa. Sit alkaa Majj, toi sama nouseminen ja poistulo. Sit me aletaan pesemään :D

Weiss, kyllähän tollaset epidemia-uhat pysäyttää :( Mutta eihän toi sikainfluenssa ole eka, on ollu SARSia, MRSAta, lintuinfluenssaa ja hullun lehmän tautia. Mutta eiköhän toikin tauti lähde laskuun niinkuin hullun lehmän tauti ja lintuinfluenssakin. Mutta joo, kaikkia pelkoja on, mulla on pelko noista huumeneuloista, koska tiiän et niitä on tällä seudulla ja yleisiä paikkoja noi meidän leikkipuistot ja hiekkalaatikot missä leikitään on. :/ Vielä tähän loppuun, et meillä täällä on lääkkeet myös ton sikainfluenssan hoitoon. Sulle ja pojalle iso :hug:

Käytiin tänään ostamassa synttäreille Hello Kitty-pöytäliina, samoja servettejä, kukkakoristeita sekä kynttilä kakkuun :) Olis saanu menemään ihan mielettömästi rahaa kaikkiin ihaniin juttuihin mut oli pakko vetää stoppi johonkin :D Sit vielä vähän serpentiiniä ja ilmapalloja ni bileet on valmiit :) Kakkukin on nyt kaikkinensa muotoutunut mun ajatuksissa ja enää tarttis vaan toteuttaa se. Helppo homma :whistle: :D

Meillä on huomenna kiva päivä tiedossa, haetaan mun ekaluokkalainen kummityttö koulusta kun sen ip-kerho on kiinni. Veljen vaimo soitti nyt illalla ja kerto et kuinka innoissaan likka oottaa sitä. Onhan se kivaa vaihtelua sillekin ja aivan ihastuttava tyttö on :heart:

Jaa-a, jokohan sitä menis töllön ääreen kannustamaan suomen voittoon :)
 
Weiss: Nyt tulee jymy juttu, enpä kyllä oo moista aatellut :D vaikka vakava juttu onkin mut en jotenkin oo osannut tuota viellä pelätä..vaikka täällä mun pienessä pääkopassani välillä käykin melkonen laukka kun ajatukset jyllää..

jaahas pitäsköhän sitä töitten ääreen siirtyä :D kun on tärkeimmät asiat hoidettu.

Summer: Miten teillä muuten se rokotus? meillähän eivät anna jos on flunssaa, siiretään aina eteenpäin terkkari on sitä mieltä et mitä turhia riskejä ottamaan kun tuo nykynen rokotusaikataulu antaa periksi niin paljon..

 
Huomenta!!...meillä neiti on alkanut herään jo 6.30 :eek: ....aamu-unisen mamman harmiksi :/ ...olis niin kiva nukkua tunti pitempään..

sikainfluenssa...aika kamala tauti ja jos tulee vielä pandemia |O :kieh: :kieh: ...no näitä uusia kauheita tauteja tulee jatkossakin...niihin pitää vaan jotenkin tottua, vaikka tuntuukin kauhealta...toivottavasti lääkkeet tehoaa täällä suomessa!!

summer, mielestäni rokotuksia ei anneta, jos lapsi on kipeä esim. flunssa...mut tarkasta asia neuvolasta..

Meillä synttärit siirtyy reilusti remontin vuoksi :( ...mut kekkerit kyllä pidetään...jotenkin vaan tuntuu tylsältä, kun ei voi pitää ajallaan...nyt muutenkin stressaan huushollin takia....oon vaihtamassa huonekaluja ym...mies sanoi eilen, et ärsyttävää stressiä aiheutan...kun noita vanhoja huonekaluja ei saa minnee...ilmaiseksi en anna...on nimittäin esim. vuoden vanha sohva menos vaihtoon :whistle: ...täytyy laittaa lehteen myyntiin...
 
Moi!

Soitan neuvolaan ja kysyn tosta rokotuksesta tossa puolenpäivän aikaan, kun sinne on soittoaikakin.

Yö meni kyllä ihan... :headwall: Saatiin illalla myöhään ikäviä uutisia, kun yksi lähisukulainen ja meille läheinen ihminen oli napannut lääkkeitä ja viinaa :| aivan ennalta arvaamatta teki tuon. No, selvisi siitä mutta.....kyllä tuo ajattelemaan pistää. Jotenkin ei ole osannut ajatella, että tollasta kukaan läheinen tekisi.

Isompi meni jo hoitoon. Ei yskinyt yölläkään. Jospa tuon neidin kanssa jotain kehittelis tänään....pihan kuopsutusta varmaan.

Hauskaa päivää kaikille =)
 
Summer, niinpä menis :/ Mä olin lentää pyrstölleni ku mun tuttu kerto et ne oli käyny jossain tämmösessä krääsäliikkeessä ja olivat ostaneet piraattiteemaa synttäreille melkein kahdella sadalla eurolla :eek: Mä en voinu muuta ku tuijottaa ja miettiä et mitäköhän niidenkin päässä liikkuu, koska ei niillä juuri ylimääräistä rahaa ole :eek: Voi kurja sitä teidän lähisukulaista :hug: ei se pahaolo vaan välttämättä näy ulospäin :(

Majj ja miksei muutkin. Tässä on linkki niihin snackseihin :)
http://www.mondofresco.com/gourmetsnacks/

Siivoominen on täällä ihan turhaa, tuo neiti tulee perässä ja sotkee minkä ehtii
:/
 
Sikainfluenssa, hohhoijaa. Onhan näitä tappajatauteja ollut ennenkin ja aina kauhea bolemiikki. Todennäköisestihän tää uusi influenssa kyllä saapuu myös Suomeen, mutta en jaksa panikoida tai ajatella koko asiaa. Paikallistasolla tuskin leviää kuin rutto. Varmaan riski kuolla liikenteessä on moninkertainen verrattuna sikainfluenssaan, silti en pysy poissa kaduilta.

Summer, eipä noita tosiaan etukäteen koskaan arvaa. :hug:

Jos ehtis vähän vielä lukea ennen kun Eeva nukkuu, mulla on kesken niin hyvä kirja etten haluais kun lukea vaan ja suru puserossa jo nyt kun ei ole paljon enää jäljellä. Sen kirjan jälkeen olen kyllä hyvin tyytyväinen siihen mitä mulla on ja että asiat on kuitenkin ihan ok, kaikesta huolimatta. Khaleid Hosseinin A Thousand Splendid Suns (olisko suomeks Tuhat loistavaa aurinkoa), voin suositella. :)
 
Tsaude... käytiin aamusta munkkipossolla ja lihiksellä torilla,poikakin sai maistaa :p Meni nyt vasta päikkäreille...en viittiny pistää aikasemmin kun eilen oli niin vaikeeta...nyt nukahtikin suoraan.

Sikainfluenssa... Huomioikaa et kyse ei oo rutosta!! ;) Eli vaikka siihen tod.näkösesti väkee tulee sairastumaan,niin oletetaan myös että kaikki paranis (suomessa). Ymmärtääkseni vain meksikossa on näitä kuolleita toistaseksi,muut ovat parantuneet... Kylhää noi kauhistuttaa,mut kuten matami sano,näit tulee oleen ja on aina ollut,joten ehkä parempi yrittää olla ajattelematta koko asiaa... :/

Summer
:hug:

Matami,Joo,nyt on huippu jomotukset päällä... ootan vaan et koska hanat aukee |O Tietty kestää päiviä tää kramppaus :kieh: Miähän nyt jätin sen kello 2 imetyksen ja ollaan parina yönä syöty vast 4-5 tietämillä. Ajattelin samaa et olisko siitä hyvästä alkamassa,kun ennen kuitenkin söi 2h välein yöllä :ashamed:
Vai meinaat pistää kämpän uusiks kokonaan... meikä haaveilee et sais ees ovet paikoilleen ;) Ja yläkertaan ostettuu pöydän. Nyt on aika tiukilla rahnat tällä hetkellä :/

Synttäreistä..Mites kun meille ei oikeestaan tuu lapsia ollenkaan...kun niitä nyt ei vaan satu kellään olemaan,pari hassua ipanaa.Niin onks sit vähän dorkaa ostaa jotain hämähäkkimies kertiksiä,kun ei poikakaan niistä ymmärrä :ashamed: Mut toisaalta haluisin kyl kertikset jos ulkona ollaan ja muutenkin kun vieraita kai on jonkin verran tulossa... ottasko sit vaan tavalliset. On mulla ongelmat :p

Nyt pyykkitalkoot jatkuu,ikkunoita pitäs pestä jne...
 
Repa, meillä on itse asiassa nyt eka kerta, kun ostin noita kaikkee juttuja.... nyt jotenkin haluan kun lapsilla on yhteiset juhlat...on sit kiva kun on kummallakin omia kivoja tyttöjen ja poikien juttuja. Ja isompi kun pitää nyt ekat kaverisynttäritkin, niin niihin sitten. Énnen meillä on käytetty ihan tavallisia kahvikuppeja jne.

Edla, 200 on kyllä tosi iso summa :eek: onkohan se äiti vaan ihan hullaantunut niistä tavaroista ja sitten kassalla huomannut että oho :eek:
 
Synttäreistä, joo meillä kans tulee ihan tavalliset kertikset käyttöön ku ei meillä oo parempia kaffekuppeja ku 6kpl ja niillä ei päästä mihinkään :/ Mietin tossa et voisin katella tarrojakin josko kuppien kylkiin liimais tarrat ni tulis vähän hienompia niistäkin. Siis halpoja tarroja.

Summer,
se sano mulle jotenkin silleen se nainen et ootas vaan ku alat järjestää lastenkutsuja ni sit ei mitkään rahat riitä ku hälläkin meni kaks sataa euroo ilmapalloihin, pilleihin, kaukoputkiin, silmälappuihin jne jne jne.... Itekseni siinä sitten mietin et jaa-a, mun pitäis voittaa lotossa ja siltikään en luultavimmin raaskis moisia summia heittää hukkaan. :/

Sikainfluenssasta, lueskelin et nettiapteekissa sen lääkkeen myynti on 1000-kertaistunut. Onneks meillä ne on terveydenhuollolla ja riittävästi jos pandemia tulee. Repa oli ihan oikeassa, että eihän muualla ole kuolleita paitsi meksikossa. Mikäköhän siihenkin on syynä? Ja nyt se on meksikossakin lähteny laskuun, joten ootellaan.

Ruoasta,
pitää sanoa et annoin likalle äsken taas munakastiketta, perunaa ja siihen lisäksi paistoin öljyssä neljännesosan sellaisesta seiti-palasta. Hyvällä halulla veti koko 2dl ja olin vielä neidin mielestä liian hidas syöttämään :eek: Kerrankin näin meillä :D

Maidosta, siirryttiin likalla tavalliseen rasvattomaan maitoon :) Hyvästi Tuttelit :wave:

No nyt me lähdetään ulos ja hakee kummityttöä, palataan :)
 

Yhteistyössä