TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA

TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA
KILOKERHO 1.8.-31.12.

PUDOTTAJA & TAVOITE & TILANNE 5.12.

katrinainen 8kg /-3,5kg
kriisi 18kg /-7kg
Carmen 11kg /-1kg
merika77 17kg /-9,5kg
birdie81 6kg /-4,8kg
naukuri 5kg /-3,7kg
Marmotta 5kg /-5kg (11.11)
Matamimimmi68 7kg /-2kg
Keilis 12kg
kurpitsa 5kg /-3,4kg
London Calling 10kg /-3kg
Jossu-71 24kg /+-0kg
santtra 4kg
eeti 8kg /-5kg
hannanna 5kg /-1kg
weiss 6kg /-1kg
Böö-78 6kg
Edla-Mamma 20kg/-4kg
majj 5kg /-5kg (15.10), uusi tavoite 4kg /-½kg
Pipsa Possu 10kg
Annaliina73 10kg
liukumiina 5kg
poika04&08 10kg/-9,5kg
 
Huomenta (sama viesti vielä tänne kuin tuonne marraskuun puolelle), pitästä aikaa kirjoittelen tänne. Olen ollut vain passiivisena lukijana pitkän aikaa... Katrinainen: meillä oli pari yötä ihan samanlaista, pahimpana toissayö jolloin vauva oli lähes kokoajan levoton (kuitenkin unessa) ja itkeskeli noin tunnin välein! Aina ei tissikään auttanut mutta asennon vaihtelujen avulla aina sitten johonkin rauhoittui. Viime yö meni paremmin: silloin käytössä pitkästä aikaa unipussi. Oletko sitä kokeillut? Rajoittaa ainakin vähän liikkumista.

mouku + sofia 6,5 kk
 
Niin ne kuukauden vieriin nopeaan. Minäkin vast äsken äkkäsin, että nyt on jo oikeesti joulukuun eka. Vaikka aamulla lasten kanssa joulukalenterien luukkuja avattiinkin :LOL:

Repakin tais aamulla toivotella hyvää joulukuuta.
 
kiitos jossu ja oikein hyvää joulukuuta kaikille. Minä en edes aamulla uutta kuun vaihdetta tajunnut... :whistle:
mouku meillä oli unipussi alkuun käytössä, mutta nyt ollaan nukuttu peiton kanssa. Täytyykin katsella, että jos ostettaisiin uusi unipussi. ei tästä muuten tule yhtään mitään.
 

Tänään, 11:31
aaoo
Vilma: kiitos tiedosta, nyt meilläkin on sit nimipäivät

Repa: Mä en ole tullut edes ajatelleeksi et maidon killittäminen siirtyy yöhön. Mut niin sen pitää olla. Täällä kans lipitellään tunnin välein tissiä öisin. Mitä ihmettä tuolle voi tehdä? Vähentää kiinteitä päivällä ja tarjota tissiä, tai muuta maitoa tilalle?

merika: Mulla jäi kesäloma pitämättä. Mut sovin sen sillä tavalla, et en pidäkkään. Maksoivat lomapalkan jo viime kesänä, eikä ole varaa olla täysin ilman tuloja kuukautta. Lomaraha (se vanha lomaltapaluuraha) tulee sit kun palaan töihin. Ja niin kuin joku jo kertoikin, niin äippäloman ajalta kertyy lomapäiviä, joten ensi kesänä täysi kesäloma ja ennen sitä tämän talven talviloma Jos sulla on epäselvää, niin kannattaa kysyä henkilöstöpäälliköltä, palkan laskijalta, liitosta tai luottamusmieheltä. Nuo osaa olla tosi kimurantteja joskus!


Meillä noustiin eilen konttausasennosta (Aake ei kuitenkaan konttaa vielä istumaan

Tänään olisi tuo meningokokin kolmas vaihe, ihan niin kuin marimintilläkin. Toivon hartaasti ettei tulisi niin ärtsyjä oireita kun aikaisemmin. Lauantaina oltais lähdössä Tallinnaan jouluostoksille. Tarkoitus olisi jäädä yöksi hotelliin. Mut katotaan nyt kuis käy noiden piikkien kanssa. Ei sinne järkeä ole lähteä kipeetä muksua kärräilemään..

Hienoa Weiss, et luumu tuntuis sopivan. Toivottavasti löytyy lisää uusia makuja maiskuteltaviksi
 
Huomenta,

Katrinainen,
kokeile unipussia ihmeessä, se vaikeuttaa tota kääntymistä aika reippaasti :) Lueskelin tossa illalla mitäs nyt-palstaa ja siellä keskusteltiin siitä kun lapset oppivat nousemaan istumaan ja seisomaan, niin nukuttaminen on ihan mahdotonta, samoin kun se, et lapsi herää yöllä niin on pakko punkea ittensä heti ylös. Et nää ei taida loppua ennen ku laps oikeesti menee rippikouluun :LOL: mut joo, unipussi saattaa vielä auttaa. Meillä käännytään päikkäreillä aika aktiivisesti kun ei ole tuota pussii käytössä, mut yöt on parempia sit.

Meillä neidin flunssa vaan pahenee :( heräili monta kertaa yön aikana siihen, ku oikeen rohisee nenä rään liikkuessa. Hirveet raivarit otti ku koitin imuroida sen puhtaaksi, eikä antanu koskea :(

Pks-tapaamisesta, se kahvila on Johto Cafe ja se löytyy Kampin keskuksen 5. kerroksesta.

Jossu, mullakin alkaa joulu noista myyjäisistä. Oon kans monena vuonna ollu mukana hääräämässä ni ei sitä oikein osaa olla poiskaan :D

Kananmuna, me maistoimme eilen ja nyt tässä samalla sitä maistellaan uusiks. Kyllä tuntuu neiti tykkäävän :)
 
Edla: Toivottavasti paranette! Räkäpumppu on out meilläkin :snotty: Annatko sä sitä munaa ihan siltään, ettet sekoita mihinkään? Mä tein eilen sosetta johon laitoin naudan jauhelihaa, bataattia, porkkanaa, kukkakaalia ja perunaa. Hyvin uppoaa, kun lantraa ton porkkanalla :) Sitä pitää näköjään olla joka paikassa!
 
aaoo, siis perunan muussasin lautasella ja siihen sit lisäsin ehkä 1/4 munasta. Me voitas kans osallistua messuille. Kyllä mä uskon et siellä rattailla pääsee liikkumaan. Sit siinä on vielä se, et päivällä melkein pitäis mennä, ku se on auki vaan 17 asti.
 
Edla: Jos tuosta rokotteesta selvitään vähäisillä harmeillä, niin sit lähdetään ehdottomasti! Varmaan huomisaamuna tai tänä iltana selviää miten kipeeks tullaan, jos tullaan. Onko sulla päivällä väliä? Meillä olisi to neuvola klo 13, muuten ei ole mitään ohjelmaa...
 
Aaoo, no toivottavasti ei tulis enää mitään oireita siitä rokotteesta. Ei meillä muuta viikkoohjelmaa ku huomenaamulla iskä pitää heivata lääkäriin. Siinä onkin mulle ongelmaa ku ei me olla yleensä hereillä tuossa kasin-ysin aikaan aamulla :LOL: Niin ja keskiviikkona on muskari puol viis. Mut ke-aamu tai pe-päivä? ja muut kans, tukkimaan messut ;)
 
matamin ehdotusta kannatetaan
unipussista täytyy siis ostaa. edla meillä siis oikeasti kontataan ja hytkytään unissa ja siitähän ne unet paranee koko perheellä :( . Ihanaa kuitenkin kun vauva on aktiivinen.
aaoo ihana palsta. opitaan uusia juttuja ja yhtäkkiä on meidän nimipäivättömillä lapsilla nimipäivät. Ei joku keksisi milloin Avaa tulisi juhlia?
 
Katris, joo-o, samaa sählä-vaihetta täälläkin odotellaan :/
Nopeesti googlettamalla löysin tämmöisen tekstin:

"Keskiajalta tunnetaan ainakin vuonna 1127 luostarissa kuollut pyhimys ja naisrunoilija Ava, jonka muistopäivää vietetään roomalaiskatolisessa kirkossa 7. helmikuuta."

Ja katoliset yleensä viettävät nimipäivää pyhimysten päivien mukaan, joten toi vois olla teille hyvä nimpparipäivä :)

 
terse!

Ei oo ihan menny putkeen täällä tää elo. Alotan heti valittamaan, mutta kun väsyttää ihan törkeesti ja pää on kipee tästä valvomisesta.

Poika on taas kipee. Yöllä nousi 38 astetta kuumetta, ja kaikkihan arvaa millanen yö siitä tuli. ei sitten nukuttu ku pätkissä.. poika ei suostunu nukkumaan oikeen missään asennossa, huusi vaan.. ja suppokaan ei auttanut. käytiin jo lääkärissä kääntymässä. korvat oli okei, joten ainakaan sitä ei huutanut. lääkäri veikkas että olis hampaita tai flunssa tulossa. katotaan nyt. ihan jo hirvittää ens yö.

ja ketuttaa ihan sikana, kun joudutaan notkumaan täällä neljän seinän sisällä.. ei siis mitään aikuiskontakteja.. ja keskiviikkona pitäs olla mammaryhmän pikkujoulut, ei varmana päästä... Aamulla pääs jo itku ku oli niin paha mieli tästä kaikesta.. Mies sitten piristi ja toi töistä tullessaan mulle kukan. IHANA mies mulla :)

mä alotan sitten helmikuun puolessa välissä työt. kävin tänään pomon pakeilla ja katteltiin vähän mun ens vuoden lomia.. niitä onneks riittää... näillä näkymin saadaan miehen kanssa lomat jaettua niin, että poika pitää viedä hoitoon vasta elokuussa.

jeps. jos sitä lähtis tekeen ruokaa nälkäselle miehelle ja sit vaikka salille... sais vähän hengähtää...


PS: mukava kun katrinainenki palas takas linjoille.
 
Täähän on oikein hienoa kun voidaan auttaa toisiamme kaikenlaisissa asioissa :D

Meillä on esikoisella vähän erikoisempi nimi eikä hänellä ole nimppareita. Asiaa ei ole ennen tarvinnu ajatella mut nyt kun hän on jo 4-v ja pikku veljellä sattuu olemaan nimpparit niin nyt on varmaan pakko keksiä hänelle nimipäivä. Täytyy varmaan laittaa muistutus muutaman kerran mummeille ja kummeille et laittaa sovitun päivän ylös almanakkaan ettei kukaan sekoa päivissä ja paljasta mun hienoa suunnitelmaa :whistle: :D

Meillä kans todella levoton vauva öisin. Hän hyörii ja pyörii niin et reunat vaan kolisee, ei ole suojuksista juuri mitään hyötyä. Nyt on taas syötykin pari kertaa yössä :headwall: Mihin ihmeeseen katosi meidän yönukkuja. Olikin liian hyvää ollakseen totta kun nukkui pari kuukautta läpi yön |O Unipussi on kaapissa täytyy kaivaa se esiin ja kokeilla jos se tehoaisi meilläkin. Tuntuu vaan et kaverilla on oikeasti nälkä kun kaiken juo mitä annetaan. Neuvolassa ei otettu mitään kantaa. :/

Kiitokset Jossulle uudesta pinosta!
 
Tsau!

Antoisa kaupunki reissu takana,sain pari paitaa itelleni ja Kasperille 4 bodya ja pari kirjaa,sekä joululiinat pöydille =)


Levottomat yöt on meidän toinen nimi :LOL: Minähän niitä täällä aina ruikutan :whistle: Mut siis tosiaan ekaks yöt oli perästä ilmavaivojen kanssa,sit tais olla yhtä aikaa niitä ja tota yleistä levottomuutta ja nyt siis heilutaan ja käännytään ja potkitaan enempi vähempi joka yö. Unipussi vaan hidasti touhuja mut kyllä se silläkin osas kääntyillä :/ Neuvolan täti sano kun pojan nyt näki,et ei hän ihmettele yhtään meidän öitä (poika ei pysynyt yhtään paikoillaan) :D

Katrinainen: Eipä tuo vielä öitänsä ilman tissiä pärjäiskään,kun syödään vielä niin vähän soseita mutta 4-5kertaa on kyllä liiottelua. Semmonen max 2 kertaa pitäs riittää :ashamed:

aaoo: Juu meillä on ihan selvä yö menekin lisääntyminen kun päivällä ei oo maito maistunut,mutta ei kai sitä voi kiinteistäkään ruveta vähentämään kun niitä on tämänikäisenä jo syötävä... en tiiä mitä pitäs tehä |O

Tapaaminen,Matami kauas meillä menee autolla,eli monelta pitää lähtee jos tapaaminen on 11.30? Kuulostaa ihan ok ajalta =)

Nyt keittämään broiskua :wave:

Niin ja piti kiittämäni Jossua uudesta pinosta :flower:
 

Yhteistyössä