TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA

Heips,

aaoo, nemika kiitti tiedost -soitin uudelleen liittoon ja nyt siel oli joku joka ties jotain -viimeks sanoivat ihan toisin. Outoo.. kimurantteja asioita ovat.

mut mut eipä tänne mitään ihmeellistä. :wave:
 
Kiitos Jossu pinosta! :flower:

Birdie, :hug: Ihan varmana harmittaa. Pienetkin menot ja parturit sun muut on meille äideille tosi tärkeitä. Mulla on kerran viikossa jumppa ja on ihan hirveetä sillon kun ei ole päässytkään. 45 min kerran viikossa...vois joku ajatella että mitäs sellasesta, mutta on se vaan tärkee juttu. Ja tietysti on kurjaa muutenkin kun pienet sairastaa. :(

Marmotta, joo katotaan sitä sunnuntaita jos et saa autoa. Ihan varma en ole, kun voi olla että oltais koko perheen voimalla lähdetty samalla kaupoilla käymään, mutta ei ole varmaa. Muutenkaan tiedä vaikka kipeeks tulis, kun meilläkin on sitä tautia ollut. Sun pitää äkkiä ilmottaa mummulle ja papalle, että auto on sitten sunnuntaiksi varattu ;) Etteivät vie sitä. Istuuko Eeva muuten kaukalossa? Meillä on turvaistuin käytössä ja sitähän ei sitten toiseen autoon oikein siirretäkään. Joskus oon miettiny että miten kaukalon sai autoon ku autoon mukaan. Nyt pitäs aina lähtee omalla autolla vaan. Kauhee homma muuten.

:wave: Täällä myös yöt tosi levottomia nykyään. Vauhtia on kyllä päivälläkin, että tulisko sit uniinkin. Kontata ei, mutta käsillä vedetään ympäri taloa ja kieritään. Kaikki kielletyt paikat on kivoja! Johdot, videot, modeemi on lattialla ja kaikkee muutakin mukavaa.
 
Unipussi ne joilla on käytössä, onko teillä sellanen hihallinen vai hihaton versio? Meillä kans sen verran meuhkaa nykyään yöllä, ettei se peitto pysy yhtään päällä ja sit tuntuu viileeltä kädet ja jalat.. varpaat on yölläkin kohti kattoa tai suuta ja sit kun laskee ne alas, peitto siirtyy sopivasti pois päältä. Mies sanoi et pitää armeijamaisesti kiristää peiton helmat patjan alle?! :eek: Onko siitä unipussista jotain haittaa tai onko joku joka ei oo tykänny?

suppusuu soseille Meillä on harjoiteltu reilu kuukausi ja AINA VAAN on NIIN VAIKEETA avata sitä suuta.. kaupan ruuat tai hedelmäsoseet ei mee juuri ollenkaan, itse tehtyjä EHKÄ muutama lusikka. Viittä (5!?) ateriaa per päivä en edes haaveile vielä, yritän nyt et menis eka edes pari ateriaa kohtuudella, siis ilman pakkosyöttöä. Jossain vaiheessa huijasin vesipullon avulla.. annoin vesipullon lähelle ja kun tyttö innoissaan avasi suunsa, tuikkasin ruokaa sisään.. :saint: ei onnistu sekään enää. Parhaiten on ruokahaluja kun herää pitkiltä iltapäiväunilta, silloin max 1/2 pilttipurkillista. Tissi se on se joka maistuu AINA.

ehkäisystä piti vielä kommentoida, et mulla alkoi jo kuukautiset vaikka tosiaan imetän vielä reilusti, ainoa et yötissittelyt jäi pois ja niin olis kroppa valmiina uuteen. Sillä vaan kun joku sanoi luottavansa imetykseen ehkäisyssä..

Marmotta, ihanaa et saat odotella oikeasti Onnellista Joulua!
 
ilona...onhan tääl joku joka painii saman ongelman kans :/ ...siis soseiden syönnin ...olen tullut siihen tulokseen, että neiti inhoo lusikkaa ;) ...annoin suoraan banaanista imeskellä, kyllä maistu ja äsken avattiin maissinaksupussi....neiti söi sitten ihan itse 3kpl..kyl oli hyvää ;) ...mie taidan alkaa antaa afrikkalaisittain sormiruokaa...johan menee :LOL: :LOL: !! Soseet ja lusikka on kyl tosi kammotus täl hetkellä :eek: ....nyt keitän porkkanaa ja laitan tutteli sekaan...kokeillaan...tänää ei menny bataatti/peruna tuttelin kans :( ....maltti on kai valttia...mut mun hermoilla kääk |O !!
 
Tää äiti on mennyt sekasin! Leivoin just illan kuluksi mokkapaloja :eek: Minä joka inhoan leipomista...

Yksi paikattava reikä löytyi tänään hammaslääkärissä. Luulin että suu olisi täynnä. Mutta onneksi näin!
 
matamimimmi joo, anna vaan afrikkalaisittain :LOL: täälläkin ne sormet on joka tapauksessa myös siellä suussa, jos sinne on muka ruokaakin eksynyt... Banaani meil menis kans, just sillai suoraan raavittuna, mutta pelkään et kovettaa kakkaa, kun muutenkin on herkästi tukossa. Välillä annan kyl, syö edes jotain.. Oon sit kokeillu kaupan sellasia joissa on banaania ja päärynää, kun molempia tykkää tuoreena, mut purkista ei laske, ei.

Ilmapallo Tuli mieleen kun tossa tyttö onnellisena leikkii ilmapallon kanssa.. oletteko antaneet? Ihan suosikki meillä.. ekan kerran näki jossain ravintolassa toisella lapsella ja ihan ihmeissään katteli haltioituneena.. pyysin sitten tolle oman ja voi sitä riemua, miten se menee narusta kiskomalla ylös ja alas ja natisee kivasti sormissa... Tänään sai elämänsä toisen pallon joltain pikku-tytöltä, kun tämä meidän tyttö kateellisena katteli sen ihanaa punaista ilmapalloa.. sillä oli onneksi kaksi ja toi toisen siis meille =)
 
Heips ja ekas yritan jarkata Helsinki menot niin etta päästäis sinne tapaamiseen.

Mulle mies on ohjelmoinut ääkköset tähän koneeseen, täytyy vaan muistaa kytkee päälle ja sit vielä käyttää =). Sormet hakeutuu ihan luonnostaan tuonne a ja o kirjaimiin kun pitäis käyttää ä ja ö:tä. plus löytää pilkut yms jotka vaihtaa myös paikkaa.

Unipussi Eipä oo valiä kumpi on peitto vai pussi, meno on ihan samanlaista. Kääntyy ketterästi pussinkin kanssa mahalleen nukkuun ja meukaa valveilla ollessa niinkuin ei ois mitään väliä mitä on päällä. Käytän enemmän unipussia, mutta nyt on muutama ihana pitkä lahkeinen yöasu että haluan käyttää niitä.

Matami Oon alkanut antaan kuorittua kurkkua sormiruokana ja täytyis keksii jotain muutakin. Voi sitä riemun päivää kun hoksattiin että kurkkua voipi nakertaa.

9 yötä enää ja sit täältä tullaan Suomeni maa! Ois pitänyt aloitaa joulukalenteri väärästä päästä ikään kuin aamukammaksi :D . Olen varmaan niin täpinöissäni viikonloppuna ja alkuviikosta että varmaan vaan pyörin vaan ympyrää niinkuin koira joka yrittää tavoittaa häntäänsä :LOL:

Nyt leikkiin F:n kanssa, meillä ryömitään hiljakseen eteenpäin joten täytyy yrittää houkutella F:ää liikkuun lelujen avulla.
 
summer kyllä mä sen tuosta yritän saada, mutta ei noista koskaan tiedä.. Eeva istuu vielä kaukalossa. Hyvin mahtuu haalarinkin kanssa, niin saa hetken siinä vielä matkustellakin. Sitä kun voi viedä koneessakin edestakaisin. Kai se on tässä kevään aikana kyllä vaihdettava istuimeen kuitenkin.
Ja siitä se muuten alkaa.. mokkapaloista. Seuraavaksi jaat täällä omakehittelemää suklaakakun reseptiä. :)

Ilmapallot on ollut ihan hitti kesästä asti jo. En mä tiedä miksei sillä vois leikkiä. Ei se sitä suuhunsa saa tungettua kuitenkaan ja jos se pamahtaa niin pahin mitä tapahtuu on se, että Eeva säikähtää. En mä niitä niin täyteen kyllä puhalla että se pamahtamalla menis rikki, varmaan enemmän jotain pihahduksen tapaista ääntä siitä kuuluis.

Relatipat onko monella vielä käytössä? Me lopetettiin muutaman kuukauden jälkeen, mutta nyt aloitettu taas kun tuntuis olevan tota mahavaivaa. Ja on auttaneet, yöt ja nukahtamiset on paljon levollisempia kun Eeva ei itkeskele pierujensa kanssa. Tai en tiedä, voihan se muustakin johtua kun tipoista.. mutta muutama päivä niiden aloittamisen jälkeen helpotti. Nyt jo ehkä kolmas rauhallinen ilta menossa, hurraa.

Eevalla on kynsivallin tulehdus, onko tietoa miten sitä ton ikäisellä hoidetaan? Pitää huomenna soitella neuvolaan ja kysyä. Eihän ton ikäiselle kai voi lääkekuuriakaan antaa..

Kastanjoita paahtamaan.. rauhallista iltaa, mammat!
 
Täällä ollaan kans niin sekasin kaikesta väsymyksestä, että ihmettelin tuolla marraskuussa mihin kaikki oli hävinny. Vaikka jossu siellä kirjottelikin et uus pino avattu... |O Kiitos Jossu pinosta!!!

Meillä menee nyt vauvauinnit ihan pyllylleen. Poika on NIIN väsynyt siellä, että käy itkeskelemään 10 minuutissa. Välillä rauhoittuu, mutta koko ajan saa katsoa, et joko taas menee suu mutruun. Olis ihana jatkaa uinteja, kun poika kuitenkin pitää vedestä, mutta toi meidän aika on ihan takapuolesta. Ja jos sen nyt irtisanoo, niin tammikuun loppuun pitäs kuitenkin käydä tolla vuorolla. Argh, miten vaikeeta.

Meillä söi poika tänään ison palan sellasesta kovasta vauvojen kuvakirjasta! :eek: Askartelin joulukortteja ja poika istuskeli vieressä sitterissä ja "luki" kirjaansa. No, ihmettelin sit ku tuli ihan hiljasta eikä mitään hölinöitä kuulunu. Ja kappas, kaveri nassutti menemään kirjan kulmaa ja siitä oli jo iso pala mössääntynyt pois! Eipä ollu tullut mieleen, et niin paksua pahvia sais syötyä paloina irti kahdella hampaalla... No, siirrytään toistaiseksi kangaskirjoihin.

aaoo&edla: Mieli tekis messuille lähteä, mutta ei kyllä vaunujen kanssa... Siellä on aina ihan törkeesti porukkaa ja tulee hiki jo pelkästä ajatuksesta, et siel olis vaunujen kanssa ahtailemassa. Puuh. No, päivällä siellä kyl varmaan on vähemmän porukkaa, mut olis ihanampi mennä ilman vaunuja. Tai sit saatetaan mennä heti kun messut aukeaa, kun meillä nyt kuitenkin ollaan hereillä jo puoli seiskalta viimeistään :D
 
Unipussi,meillä poika tuntu hermostuvan siitä pussista,inis jo kun laitoin sitä sen päälle eikä se oikein estänyt kääntyilyäkään...

Matami,voihan se olla että teidän neitin haluis siirtyä suoraan pureskeltavaan ruokaan ja jättää soseet välistä :D Toi aika kuulostaa hyvältä =)

LC,Meillä mentiin kanssa aluks vain hissuksiin ja vain pakollinen matka etieppäin,mutta nyt on vauhtia alkanut löytymään ja melko vikkelä on kaveri :D

Poika on ollut unessa jo puol kasista lähtien mutta itkee vähän väliä ja äsken piti jo sylin kautta rauhottaa...en tiiä mikä lie toisella kun ei millään rauhottunut. Halus nukkua mut joku ei antanut?? Ja siitä sitte hermo palo...ja taas kuuluu itku :/ Mies meni kattomaan. Piereskeli kyllä nukkumaanmennessä,mut ei nyt tuntunut ilmaakaan olevan. Eikä oo tänään juuri syönyt mitään ihmeitä....

No täytyy itsekkin alkaa pian valumaan sänkyyn,mulla on ilkee kutina tulevasta yöstä.... :x Ettei vaan taas valvottais.

Öitä :wave:
 
marmotta: saat lääkäriltä lääkkeet siihen. se on ihan rasva mikä levitetään siihen. kaverin 3kk ikäisellä vauvalla oli se ja lääkerasvan sai siihen =)

tässä ku olen kakan tuloista leveilly niin ylpeänä niin tänään ei oo ku pari tosi tosi pientä kakkaa tullu. mut onneks ne oli pehmosta eikä mitään papanaa. jospa se huomenna tulisi. eikä tuo kyllä valita oloaan. tosi rauhallinen ollu. sanoin jo ukolleki et onkoha sillä kaikki hyvin ku ei kiukkua mistään ja on nii rauhallinen. :LOL: toisin sanoen sitä ei taida vaan vaivata mikään sillä on hyvä olla. aina ku pitää olla huolissaan jostain. :( jos kiukkuaa nii miettii mikä on ja sit ku on rauhallinen nii sitäki märehtii :( krooninen huolestuja oon kyllä.

mut nyt iltatissille! :wave:
 
Voi video! Just kun saa kirjotettua pitkaaän ja rauhassa, niin mokkula reistailee :kieh:

Piikit on nyt saatu, katotaan paljonko kuumetta tällä kertaa tulee. Kiukku oli ainakin ihan kiitettävä tänä iltana. Vain syli kelpasi.

Edla: kokeillaanko sitä keskiviikkoa? Jos tämä ei tästä kovin pahaksi muuttuis, niin meille sopii hyvin. Pidetään sitä perjantaita varapäivänä?

katrinainen: Nyt meilläkin on nimpparit :heart: On yksi syy lisää vuodessa herkutella. Meillä ei kyllä aikaisemmin ole ollut tapana juuri juhlia, mut onhan se ainakin isompana kiva, kun nimellä on oma päivä :)
 
huomenet!

no mulle tuli sit illalla horkka ja kurkku kipeyty hieman..joten eipä noita viruksia karkuun pääse..pitäskö vaan suosiolla mennä näytille tk:hon jos ne vaikka löytäs mun nielun ja osais kattoo onks angiinasta kyse..en mä viel muuten pahemmin kipee oo kurkku vaan hieman mut enpä haluais vain ootella kotona paheneeko vai ei koska eihän nuo virukset itestään lähe ilman antibiootteja..aurora on vielä terve onneks..jos A:lla olis kurkkukipua niin ei hän varmaan suostuis syömään, eihän? no jospa meidän perhe paranis jouluks.



 
Huoks, kolmesta lähtien oon niistäny neidin nenää. Ilman huutoa oon saanu imuroida Friidalla, on neiti vissiin tajunnu et se helpottaa oloa. Pikkasen väsyttäis... ja nyt hää vetelee tyytyväisenä unta ja pitäis sit herättää toinen et päästäis sinne lääkäriin. Ei oo reilua ei :headwall:

Aaoo, pitäiskö suosiolla siirtää sinne perjantaihin, ku toi neitonen on vähän räkänen?

Tahtoo nukkumaan!
 
Täällähän te olittekin jossun avaamassa uudessa pinossa, ja minä hölmö ihmettelin eilen kun oli niin hiljasta! :headwall: :D

Meille on tulossa vissiin kans flunssa, koko yön kuuntelin kun neidin hengitys rätisi :ashamed: Tutin kanssa oli vaikea hengittää, mutta silti ilman tuttia nukkumisesta ei tullut mitään! Nyt aamulla neidin hengitys kuulostaa taas normaalilta?!

Meillä ei ole unipussia , mutta oon miettinyt kannattaiskiohan vielä tässä vaiheessa hankkia, meinaan tyttö rieuhaa sängyssään minkä kerkeää, ja jalat vispaa tuhatta ja sataa, oon koittanut peittoon tytön jalat kääriä.... :D

 
Huomenta! :flower:

Unipussi on ollut meillä käytössä melkein alusta asti ja on kyllä ihan ehdoton varsinkin nyt, kun pienet jalat käyvät öisinkin hurjaa vauhtia =) Ainoa mikä harmittaa niin myytävät mallit ovat melkeinpä kaikki joko kokoa 0-6kk ja 6-18kk. Ostimme n.kuukausi sitten tuon suuremman koon ja onhan se todella iso vielä.. Onneksi kuitenkin kasvuvaraa on pääasiassa pituudessa ettei esim. tarvitse pelätä, että pussi nousisi kasvojen päälle. Ja käytössä meillä on hihaton malli, jotten käy liian kuumaksi elo yöaikaan. Nea kun vaikuttaa melko lämminveriseltä tytöltä.

Syömisen kanssa tapellaan meillä nyt oikein kunnolla :kieh: Eikä näytä olevan väliä onko kyse siis kaupan tai äidin omista soseista tai vaikkapa maidosta - kaikkea pitää vastustaa! Eilen Nea tosin söi hyvällä halulla, kun ensin lounasaikaan olimme käymässä minun työpaikallani ja päivällisaikaan istutin hänet sitten sijasta syöttötuoliin. Maisemanvaihdos siis auttaa ainakin hetkellisesti :D Tuntuu, että hommassa on kyse vain ja ainostaan siitä, että Nea on tajunnut pystyvänsä syömisellä osoittamaan omaa tahtoaan ja vähän niin kuin periaatteesta pitää hanttiin. Koska jos on esim. yhden päivän syönyt tosi huonosti niin usein seuraavana päivänä sitten taas sapuska maittaa B)

Mutta koska näitä onkelmia nyt on niin mietin tuossa aamulla.. Pitäisiköhän ottaa vellit mukaan ruokavalioon? Lähinnä siis aamulla ja illalla korvata maito esim. puoliksi vellillä ja antaa sitten sen verran puuroa kun toinen syö. Vai miten se on kun neuvolan ohjeistuksessa on aamu- ja iltapalalla joko puuroa tai velliä: pitäisikö vellin lisäksi antaa vielä maitopullokin? Mietin, että antaisin tosiaan joko 50-50- seoksen vellimaitoa ja sitten puuroa ne lusikalliset mitä syö. Onko siinä mitään ideaa? Vai pitäisikö antaa ensin vellipullo ja sitten maitoa päälle? En meinaan usko, että Nea enää vellipullon jälkeen ottaisi maitoa :/

Ja sitten galluppia: kuinka moni pesee vauvan pullot astianpesukoneessa? Itse pesen pullot aina koneessa, kun kone vain pyörii, koska Fairysta jää inhottavasti pesuaineen haju pulloihin, vaikka niitä kuinka huuhtelee :x Ja tuntuu, että koneessa ne puhdistuvat muutenkin paremmin. Ainoa vaan kun kampaajani sanoi, että astianpesukoneen aineesta jää elimitöön jotain jäänteitä ja esim. ruumiinavauksessa kyllä näkee heti kuka on käyttänyt koneessa pestyjä astioita :ashamed: Mahtaako olla urbaani legenda vai pitäisikö tosiaan ottaa moinenkin huomioon?

Mutta nyt valitsemaan Nean joulutonttukuvia niin saadaan kortit teetettyä ajoissa =)
 
carmen minä pesen pullot ja muut koneessa ja sitten huuhtautan vedellä ennen käyttöä. Toivottavasti en nyt hirveän väärin ole tehnyt.
pakkasesta ja ulkona nukuttamisesta veisittekö nukkumaan -10 asteeseen. Pohdin tässä, että mitä tehdään. Meillä on kyllä lämmin makuupussi ja sun muut vehkeet, mutta onkohan liian kylmää?

Täällä oli hiukan parempi yö takana. Ava heräsi ekan kerran puoli kaksi, sai maitoa ja nukahti. Sitten heräsikin vasta viideltä ja inisi hiukan kuuden aikaan mutta sain lopulta nukkumaan kasiin. Nyt on äitikin tyytyväinen ja melko levännyt. Me mennään tänään jouluostoksille, saas nähdä miten Ava viihtyy ;) . Taitaa itsellä mennä hermot nopeammin. :LOL:
 
kurpitsa Mä olen aina ymmärtänyt etteivät antibiootit pure noihin viruksiin.

Mä kärsein viime viikolla kaks päivää kurkkukivusta. Sit olkoi aivastelu, kolmantena päivänä alkoi ääni painua ihan kuin olisin ollut jotein lemppari bändiä tai joukkuetta ollut koko yön fanittamassa. Seuraavaksi nenä vuosi yhden päivän. Nyt ollut pari päivää ääni painuksissa. Sellainen kiva sänkykamari kähinä :LOL: Kuumetta ei ole missään vaiheessa ollut vaikka ahkerasti olen sitä mitannut.
No, ei niin kauan mitään hätää kun noi lapset pysyy terveenä. Mitä sen sit välii vaikka minä täällä silmäpusseissa laahustan.

Olin eilen illalla L&B vaatekutsuilla ihan yksin :wave: Ja nyt se sit kostautuu. Mies tekee tänään kaks vuoroa peräsin ja on kotona vast huomisen puolella. Tälle illallekin olis ohjelmaa siis Oriflame-esittely. Tulee mielenkiintoinen retki, kun kaikki kolme pitää ottaa mukaan. Muuten en niin pitäis väliäkään, mutta on K kummitäti joka aloittelee jälleenmyyjän uraansa.
 
carmen minä pesen pullot ja muut koneessa ja sitten huuhtautan vedellä ennen käyttöä. Toivottavasti en nyt hirveän väärin ole tehnyt.
pakkasesta ja ulkona nukuttamisesta veisittekö nukkumaan -10 asteeseen. Pohdin tässä, että mitä tehdään. Meillä on kyllä lämmin makuupussi ja sun muut vehkeet, mutta onkohan liian kylmää?

Täällä oli hiukan parempi yö takana. Ava heräsi ekan kerran puoli kaksi, sai maitoa ja nukahti. Sitten heräsikin vasta viideltä ja inisi hiukan kuuden aikaan mutta sain lopulta nukkumaan kasiin. Nyt on äitikin tyytyväinen ja melko levännyt. Me mennään tänään jouluostoksille, saas nähdä miten Ava viihtyy . Taitaa itsellä mennä hermot nopeammin.
 
jossu: niinhän tuo taitaa olla ettei viruksiin auta oikein mikään. angiina ei taida ilman antibiootteja parantua ja meil voi hyvinkin olla se kun esikoiselta löytys se torstaina..mä kävin tk:ssa tos aamulla otattamas nieluviljelyn ja olihan tuo nielu kovin punainen kun hoitaja sinne kurkkas, no parempi varmistaa ja hoitaa pois. huomenna saan tietään tuloksista ja sit mietitään sitä lääkitystä.mies on kans kurkkukivus ja sen kurkku oikein pistelee ja korviin sattuu, humisee ja vihloo..ainoo hyvä puoli on se ettei angiina vissiinkään tartu ainakaan kovin helposti alle 2 vuotiaisiin, mee ja tiedä sitten, onko siinäkään mitään perää..tiiättekö?

 

Yhteistyössä