TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA

Huomenta,

Treffit kuulostaa hyvälle aika ja paikka.

summer suhun on tarttunut leivontakärpänen. No jos ei täältä tartu niin ei mistään -ihania ohjeita kokoajan laitetaan tänne. Mäkin ostin jo Fatzerin sinistä suklaakakkua vaarten. :) toivottavasti se päätyy kakkuun eikä suuhun.

Carmen velleistä saa vaihtelua -mukavan makusia. Mut eiks niis toi ravintosisältö oo aika sama kun maidos? Meilä käytetään vellejä juomana jos oon poissa kotoa.

onko kaikilla jo alkanut kuukautiset? mulla ei näy ei kuulu -en kyllä niitä kaipaakaan. En yhtään muista koska ne viimeks alkoi.

mut pitää mennä -meillä olis aamupalan aika -ollaan kyllä sellasia unikekoja :LOL: kaikki kolme naista.
 
katrinainen: Täällä oli parina päivänä -9 astetta tuossa pari viikkoa sitten ja vein pojan ulos. Kuuma oli kun hain sisälle ja nukkui hyvin! Raja taitaa täällä meillä olla -10 vai jopa -15 astetta..?

Täällä menihyvin, mutta nyt aamupäikkärit kesti vaan 40min. Huaah. Just ehdin käydä suihkussa ja syödä. Olen hidas ;) Olin ajatellut jatkaa korttien askartelua, mutta odotellaan nyt sitten ip-uniin.

Maistatin tänään pojalla pitkästä aikaa hienonnetuista kaurahiutaleista tehtyä puuroa ja muutama lusikallinen maistui. Ei siis kakonut lainkaan! Jee :) Edellinen kokeilu kun oli heti alusta asti yökkimistä. Ei sitä paljon mennyt, mutta on meillä muutenkin aamuja jolloin syödään kuin hiiret eli vaan pari lusikallista. Pitääkin ottaa tuo taviskaura siis taas kokeiluun päivittäin.
 
katrinainen: Täällä oli parina päivänä -9 astetta tuossa pari viikkoa sitten ja vein pojan ulos. Kuuma oli kun hain sisälle ja nukkui hyvin! Raja taitaa täällä meillä olla -10 vai jopa -15 astetta..?

Täällä menihyvin, mutta nyt aamupäikkärit kesti vaan 40min. Huaah. Just ehdin käydä suihkussa ja syödä. Olen hidas ;) Olin ajatellut jatkaa korttien askartelua, mutta odotellaan nyt sitten ip-uniin.

Maistatin tänään pojalla pitkästä aikaa hienonnetuista kaurahiutaleista tehtyä puuroa ja muutama lusikallinen maistui. Ei siis kakonut lainkaan! Jee :) Edellinen kokeilu kun oli heti alusta asti yökkimistä. Ei sitä paljon mennyt, mutta on meillä muutenkin aamuja jolloin syödään kuin hiiret eli vaan pari lusikallista. Pitääkin ottaa tuo taviskaura siis taas kokeiluun päivittäin.

Mulla ainakin tökkii tää palvelin. Tiedän heti kun nään tuon yhden tekstin viestin lähettämisen jälkeen, et jossain vaiheessa mun viesti näkyy kahtena ja sit saattaa hävitä jos käpälöin sitä. Katsotaan miten käy...
 
katrinainen: Täällä oli parina päivänä -9 astetta tuossa pari viikkoa sitten ja vein pojan ulos. Kuuma oli kun hain sisälle ja nukkui hyvin! Raja taitaa täällä meillä olla -10 vai jopa -15 astetta..?

Täällä menihyvin, mutta nyt aamupäikkärit kesti vaan 40min. Huaah. Just ehdin käydä suihkussa ja syödä. Olen hidas ;) Olin ajatellut jatkaa korttien askartelua, mutta odotellaan nyt sitten ip-uniin.

Maistatin tänään pojalla pitkästä aikaa hienonnetuista kaurahiutaleista tehtyä puuroa ja muutama lusikallinen maistui. Ei siis kakonut lainkaan! Jee :) Edellinen kokeilu kun oli heti alusta asti yökkimistä. Ei sitä paljon mennyt, mutta on meillä muutenkin aamuja jolloin syödään kuin hiiret eli vaan pari lusikallista. Pitääkin ottaa tuo taviskaura siis taas kokeiluun päivittäin.

Mulla ainakin tökkii tää palvelin. Tiedän heti kun nään tuon yhden tekstin viestin lähettämisen jälkeen, et jossain vaiheessa mun viesti näkyy kahtena ja sit saattaa hävitä jos käpälöin sitä. Katsotaan miten käy...
 
katrinainen: Täällä oli parina päivänä -9 astetta tuossa pari viikkoa sitten ja vein pojan ulos. Kuuma oli kun hain sisälle ja nukkui hyvin! Raja taitaa täällä meillä olla -10 vai jopa -15 astetta..?

Täällä menihyvin, mutta nyt aamupäikkärit kesti vaan 40min. Huaah. Just ehdin käydä suihkussa ja syödä. Olen hidas ;) Olin ajatellut jatkaa korttien askartelua, mutta odotellaan nyt sitten ip-uniin.

Maistatin tänään pojalla pitkästä aikaa hienonnetuista kaurahiutaleista tehtyä puuroa ja muutama lusikallinen maistui. Ei siis kakonut lainkaan! Jee :) Edellinen kokeilu kun oli heti alusta asti yökkimistä. Ei sitä paljon mennyt, mutta on meillä muutenkin aamuja jolloin syödään kuin hiiret eli vaan pari lusikallista. Pitääkin ottaa tuo taviskaura siis taas kokeiluun päivittäin.

Mulla ainakin tökkii tää palvelin. Tiedän heti kun nään tuon yhden tekstin viestin lähettämisen jälkeen, et jossain vaiheessa mun viesti näkyy kahtena ja sit saattaa hävitä jos käpälöin sitä. Katsotaan miten käy...
 
huomenta.

Taas hyvin nukuttu yö takana. supon voimalla tosin.. oli taas kamalaa itkeskelyä eilen illalla.. Nyt poika on taas ihan terveen olonen. Ei kuumetta tms. Mitäköhän tää mahtaa olla????

Vellit: meillä annetaan aamulla velli tai sitten maitoa ja puuro.. Eli velli korvaa maidon.. Me varmaan kyllä siirrytään vellistä maitoon + puuroon, koska velli ei juurikaan pidä maitoa pitempään nälkää..

Mites ne Keski-Suomen treffit??? ketä meitä olis tulossa??

unipussi: mistä ootte hankkinut ja millä hinnalla??? Me aateltiin, että voitas pussia kanssa kokeilla, jos pojan yöt vähän rauhoittus...

nyt kuulu kutsu pinniksestä..

palailen taas
 
ei tänne uskalla kirjoittaa kun palsta tökkii näin pahasti :LOL: . Mikäköhän virus tähän palstaan on iskenyt?
naukuri vein ulos nukkumaan mutta pakkanen on näköjään nousemaan päin, nyt -12. Jos vielä nousee niin haen sisälle nukkumaan. On kyllä paksu makuupussi, villavaatteet, täkki pussin päällä ja harsoa suuaukolla eli varmaan ulkona pärjäisi myös. Inhottava, kun ei oikein tiedä mitä tän ikäisille suositellaan. Hyvin tuo ainakin nukkuu. olen jo kaksi kertaa käynyt tunnustelemassa poskia, että paleltaako.
 
Kehuin liian aikaisin illalla Eevan hyvin nukkumista. Suunnilleen heti kun sain viestin lähettyä, alkoi huuto. Saman kuuloista kun Repalla, taas. Eikä pitäis johtua syömisistä kun nyt ollaan oltu viljattomalla, kalattomalla ja lihattomalla sapuskalla. Mitä nyt yhden piparin veteli iltapäivällä.. :D Mutta tota heräilyä ja itkeskelyä kun on ollut, piparia tai ei, niin tuskin siitä johtuu. Olipa sentään pari ihan ok yötä välissä.

Meillä ei ole täällä unipussia, mutta olen rullannut Eevan kapaloon ja se on rauhoittanut yömylläystä. Varmaan ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukainen kapalo se ei ole, mutta sen verran kuitenkin että on nätisti paketissa. Kädet olen jättänyt joko kokonaan ulos tai jättänyt muuten paljon tilaa, ettei Eevaa ala ahdistaa. Tuskin alkais, mutta kun miettii omalle kohdalle että heräis yöllä kädet paketissa niin olis aika kamalaa..

Mielenkiinnolla odotan, kuinka moneen kertaan tämä pamahtaa näytölle.
 
Heippistä...

Nemika,kiitos tsempistä =) ,yö meni kuitenkin suht levottomasti jälleen... aamuyöstä jouduin pariin otteeseen ottamaan syliin ja rauhoittelemaan.

Poika on taas siinä 6 tietämillä saanut jonku pierukohtauksen parina aamuna ja herää siihen vaikka aivan selkeästi haluais vielä nukkua. Tänään otin nopeesti syliin kun tuttu venkuloiminen alkoi ja sain pojan jatkamaan unta vielä 7 asti :D

Kaikki yöllä enemmän kuin kerran syöttävät...syökö teidän ipanat enempi nälkäpohjalta vai huvin vuoksi,eli siis muutaman imasun? Kun poitsu söi taas jonkun 4 kertaa ja niistä 3 kertaa todella hartaasti ja pitkään :eek: Heräsin aamuyöstä kun koitti saada maitoa paidanläpi lupsutettua :LOL: Voiko pojalla tosiaan olla niin nälkä. No eipä tuo eilen eikä kyllä äskönkaan mitenkään paljoa sosetta syönyt,jonkun puoli desiä... Jostain luin että vasta sitten kun vauva syö desin verran joka aterialla voidaan olla varmoja ettei vauvalla ole nälkä yöllä... ei sit vissiin tarvi vähään aikaa ajatella yösyöttöjen lopettamista :D

Puuroa meni pikkasen paremmin kun hienonsin hiutaleet ja vielä valmiin puuronkin jysäytin soseuttimen kautta...silti pikkasen kako ja sano näääh :LOL: Mutta harjotus tekee mestarin :p

Carmen: Jos teet vellin jostain täysjyväviljasta laimentamalla korvikkeella,niin eikös se menis sit puuron tilalla,eikä maitokaan tarvis...vesi hörppy vaan päälle =) Tosin siitä kandeis tehä tukusampi velli et vähän pitää nälkää =) Astiapesukoneessa pesen pojankin ruokailuvälineitä joskus,pullojahan meillä ei käytetä. Nään sen vähän niin et jos ei koko ikäänsä meinaa tiskata käsin niin eipä tuo säästy niiltä jäämiltä kuitenkaan. Ja kai noi ilmansaasteet jne... jää elimistöön samalla lailla. Jos kyseessä olis oikea uhka,luulis sitä ihan kiellettävän konepesu vauvan astiastolta :/ En tiedä...myrkkyjähän ne aineet toki on.

Kuukautisia ei ole täällä näkynyt,enkä niitä myöskään kaipaa... B)

Poitsun toinen hammas on nyt sit puhjennut kunnolla...siellä ne nököt killittää...ja niin kovin kutisee ikenet =)

Täällä ollaan kanssa päikyillä... yhtä ja toista olis tekemistä..mutta jälleen tässä istun |O
 
No johan on tekstit moneen kertaan B) Epäilläänkö täällä että sisälukutaidossa on jotain vikaa tai et kertaus on opintojen äiti? :LOL:

Unipussi, meillä on Mamas&Papas hihaton unipussi 0-6kk käytössä ja menee vielä varmaan jonkin aikaakin (jotain etua et likka on lyhyt :D ). Ostin se Lastenturvasta, Petikosta. Haluaisin sen isomman koon tuota samaa. Carmen mistä sä hommasit sen teidän isomman?

Vellistä, mä annan illalla puuron ja maidon, yöllä sekä aamulla annan velliä. Velli luokitellaan kuitenkin kutakuin samaksi ku maito, eihän se oo ku pikkasen muutettua maitoa :)

Astianpesukoneesta
, mä pesen käsin, mut oon kyllä harkinnu pesua koneessa kyllä moneen kertaankin :) Joo, ehkä aiemmin toi urbaanilegenda piti paikkansa mut nyt en tiiä. Käytän fairy-tabletteja :D Pitäis ottaa yhteyttä Myytinmurtajiin B) :LOL:

Nyt täytyy mennä kyl likan kanssa nukkumaan, oon ihan väsy... Johan sitä tulikin nukuttua melkein kolme tuntia yöllä :kieh:
 
Ainii, kuukautiset alko kuukausi sitten, heti sen jälkeen kun vaihdoin pillerit toiseen merkkiin.

Astianpesukoneesta vielä
, kyllä mä likan Nalle Puh-lautaset koneessa pesen. Jos jotain todenperää olis, et vois olla elimistölle haitallisia aineita niin ei joissain pulloissa lukis et kestää konepesun vaan ne tehtäis sellaisiks et niitä ei vois pestä :)
 
kertoisko joku vielä mitä noi unipussit maksaa???

Mä oon ollu aktiivinen tänään. Heti ku sain pojan päikyille pesin keittiön ikkunat ja hinkkasin olkkarin oven siistiks. Se oli jääny edellisiltä asukkailta ihan hirveeseen kuntoon. Ihan harmaa, yäk. No nyt kiiltää puhtautta. Ja keittiön huonekalujen järjestys sai jälleen kyytiä. Mahtaa mies ihmetellä taas kun tulee kotiin....

mä täällä haaveilen uudesta keittiön ruokaryhmästä. Saatiin anopilta rahnoa lahjaks, jotta voidaan ostaa sitten keväällä uus ruokaryhmä.. Pitää vaan säästää ensin vähän rahaa.. Käytiin kattomassa pöytiä Vepsäläiseltä ja löydettiin IHANA ruokailuryhmä. no pöytä + 6 tuolia olis tullu maksamaan pitkälti yli 3000 euroa.. Joo... että ei sitten ostettu niitä ihania tuoleja eikä pöytää...

ASTIANPESUKONEESSA pesemisestä. Sillon tällön ollaan pesty pulloja siellä. Nyt laiton pullon koneeseen, kun kone on päällä kuitenkin joka päivä. En jaksa tiskailla käsin kun menee kädet kuiviks.

KATRINAINEN teillä tuntuu olevan kunnon talvi siellä??? Mä oon ihan kade. Täällä sataa vaan vettä ja on tosi märkää... viikonhan se talvi ehtikin kestää.. Ja nyt olis bränikät talvivaatteetkin kaapissa oottelemassa sitä talvea...

taidan mennä tekemään pyykkihuoltoa..
 
Birdie, meidän toi unipussi makso joku 45?. Se on kyllä maksanu ittensä takas ku melkeinpä joka yö likka on siinä ollu siitä ku se hommattiin ja viihtyy hyvin. Laitan tohon alle linkin aika kattavasta valikoimasta, aika tyyriitä ovat, mut tosi kauniita :) Ikeastakin muistaakseni saa unipusseja :D

http://www.lastenhuone.fi/catalog/categories.php?cPath=33_50
 
Tervehdys pitkästä aikaa! Ei oo jaksanu (olevinaan) kirjoitella kuulumisia, lueskellut oon melkein joka päivä.

Puoli vuotta se meidänkin neiti täytti tuossa lauantaina. Nopeasti kyllä menee aika! Vastahan sitä oltiin synnytyssalissa!! Perjantaina oli neuvola ja mitat: 7020 g ja 65,5 cm. Vielä ei käännytä kuin autettaessa. Leluja nostellaan hienosti sivulta pään päälle. Ja masullaan viihtyy jo pitempiä aikoja.

Meillä syödään kasvislounas, hedelmäpäivällinen ja iltapuuro hedelmäsoseen kera. Ihan hyvin uppoaa ruokaa, noin pieni pilttipurkillinen menee per kerta. Iltapuuroa ehkä himpun verran enemmän. Ihan normi kaurahiutaleista teen sen puuron. Haudutan noin 10 minuuttia, jotta on varmasti pehmeää. Aluksi hienonsin hiutaleet sauvasekoittimella, mut miun mielestä siitä puurosta tuli tosi liisterimäistä, joten siirryin tavan hiutaleisiin.

Meilläkin oli viime yö vähän hulina yö... A olisi halunnut herätä kahden jälkeen... :headwall: just olin syöttänytkin, joten nälkäkään ei voinu olla. Kolmen jälkeen annoin tissiä, kun en jaksanut enää seistä pinniksen vieressä jayrittää nukuttaa. Seiskan jälkeen sit herättiin aamulla.

Mut nyt on mentävä, kun tyty heräsi päikkäreiltä.
 
Uskallankohan kirjottaa ku edellinen viesti tuli 150 kertaa...

Repa: Meillä syödään nälkään yleensä kaks kertaa yön aikana. Molemmilla kerroilla pullo tyhjenee. Joskus jää ehkä liru. Siks en voikaan tajuta miten noista syötöistä pääsis eroon, kun toinen syö ihan vimmalla??? Plaah. No kun muuten on taas nukkunu ihan ok, ni voin ehkä nousta noi pari kertaa... Pitäis olla ihan superiloinen, että ei oo niitä 10-14 kertaa yössä herätyksiä, mutta kun silti väsyttää |O
 
Ai niin. Pesen pullot ja pojan muutkin ruokailuvälineet astianpesukoneessa niinä päivinä, kun pestään kone eli 2-3 krt viikossa. Tulee niitä jäämiä kuitenkin elämän aikana, jos on tullakseen. Meillä kun pestään kaikki siellä koneessa...

Unipussin hankinta täälläkin mielessä. Kun vaan löytäisi kivan. En ole vielä löytänyt mieleistä, kun kaikki on niin hempeitä ja mä tykkään kunnon väreistä!! :D Tosin en tiedä suuttuisko poika sitten, kun ei pääsiskään enää surffaamaan kunnolla...?
 
Repa yösyönneistä, meillä syödään normaalisti kaksi kertaa yössä ja yleensä menee sellainen 100-150 ml maitovellisekoitusta. Tosin nyt yösyönnit on ollut muutaman viikon ajan ihan sekaisin flunssan takia.

Keski-Suomen treffit osallistutaan kyllä, jos ei flunssa iske uudelleen. Milloinkas ne olikaan?

Unipussia metsästetään täälläkin, mutta ei ole vain vielä löytynyt sopivaa. H&M oli niitä myynnissä, mutta en ostanut ajoissa -nyt on loppunut ainakin meidän "lähi H&M:ltä".

 
repa: no voi kökkö teidän yötä taas. :( aamulla jo mietin et mites teidän yö on menny..ei tää virtuaalielämä vie ku vähän mukanaan väliin :LOL: :LOL:
meillä rauhottu noi yösyönnit vasta sen jälkeen ku saatiin aamu ja iltapuuro kehiin ja päivällä yks kasvis/liha ateria ja yks hedelmäsoossi välipala. näillä neljällä eväällä mitä syödään ihan kunnolla saatiin yöt menee tosi hyvin. nyt herää enää kuudelta syömään ku ukko lähtee töihin ja kolistelee nii pirusti.. :kieh: mut siitä jatkettiin ysiin asti unia silti.
eka pätkä on yhdeksän tuntia ja sit kolme tuntia tankkauksen jälkeen.
toivottavasti teidän yöt helpottaa pian kans :hug: se käy aikast raskaaksi ku ei saa ite nukuttua ja päivät pitää jaksaa kuitenkin :hug:

sain äske väsättyä jouluverhot olohuoneeseen. =) pikku hiljaa saa kämppään joulun tuntua. ja kohta tortut uuniin... :p teen aina sen mitä syödään ku tuoreena ja vähän lämpöisenä parhaita :p poikaki ollu ite aurinko.

ja eilisestä. vedin täydet hippulat ku tiimarissa kävin. siellä kaks myyjää oikein vuosisadan lenssussa. ja tuolla pikkuputiikissa missä kävin oli mun lisäksi kaksi vanhempaa naista. toinen myyjistä tuli melkein meidän selän taakse kyttäämään ettei varmaan pöllitä mitään.
ne naisetki kahto sitä myyjää tosi pahasti. sit röhi ja köhi siinä taudissaan pojan lähellä. sillo mulla kilahti :ashamed: sanoin iha suoraan et pelkäätkö et pöllin kenties jotain? myyjä sano et ei kun hän järjestelee tavaroitaan vaan tässä. sanoin et enemmän ne sekasi menee tuossa ku järjestyy. (sohi niitä muodonvuoksi toisella kädellään) :kieh:
ja sit sanoin vielä et ku oot tollasessa taudissa nii ei ole kauhean kivaa et vauvan takana röhit ja köhit, tarttuu pieneen niin helposti. siitä myyjä suivaantui ja lähti jonneki takahuoneeseen. sanoi ne naisetki et melkosta luottoa asiakkaita kohtaan tollane kyttääminen. ja lasten kanssa olin siinä. tosin se kyttäs kyllä meitä kaikkia kolmea asiakasta ku rikollisia. en voinu olla hiljaa ku alko ottaa nii päähän :kieh: :kieh:
ite oon asiakaspalvelussa töissä eikä mieleen tulisi kenenkään niskaan lähteä hönkimään.
:kieh: :kieh: :kieh:
 
Kurpitsa, sama toive kun sulla. Että oltais jouluksi terveenä. Poika on nyt terve, mutta pienelle nousi kuume. Sama tauti sitten. 39 pyllystä eli vähemmän sitten oikeesti. Paljonkos pyllystä näyttää enemmän? 0,5?

Birdie ja Keilis, minä, marmotta, sarbba, nemika, birdie ja keilis. 7.12 sunnuntaina klo.13 ja Keljon abc.
Katotaan nyt miten mun tulon kanssa käy, kun neiti on kipeenä. Voi kun kerkiäis parantua.
 
Mie tääl lauleskelen, et nuhanenä dädäddää onkos hauskaa hähähhää :snotty: ...tietenkin tuli vielä minuu tää tauti...ihan tukos olin eilen illal...aamul vähä parempi...ja iltaa kohti taas pahenee :/ Mikäs palstaa vaivaa...alkaa sekin sekoilee :eek:

Repa, jaksuja yökukuntaan :hug: ....on väsyttävää....

Nemika...oikein toimit...tais olla turha akka :kieh: ....mul olis kans kilahtanut tos tilantees...olen aika impulsiivinen muutenkin ja sanon jos on sanottavaa...olen myös itse ollut ennen asiakaspalvelualal ja piti kyl olla siihen aikaan tosi kohtelias asiakkaille....nyt sellaisia myyjiä saa etsimällä etsiä....ne on muuten tainnu kuolla sukupuuttoon :LOL: !!

Mie tääl istun luumusoseet hiuksissa...ihan hyvät geelit...neiti heitti naamalle äsken....edelleen jatkuu tämä meidän kaksintaistelu eli sosesota |O ....muutaman lusikan huoli porkkanasosetta aamupäiväl...sitten suu taas sulkeutui...

Meil oli tänää muskari....harjoteltiin tanssiesitys muskarin joulujuhliin....aika hauskan näköstä varmaan...kun äidit ravaa rinkiä vauvat kainalos ja hikipääs :D :xmas: !!
 
Keljon ABC SU 7.12 KLO 13 sopii!! Ottakaa kamerat mukaan.. Niin ja keksitään joku juttu jolla tunnistestaan toisemme..

Summer paranemisia pikkuselle!!! Aika korkee kuume teillä. Toivottavasti laskis nopeesti. Meillä oli kuumetta onneks vaan se 38. ja nyt tosiaan ei mitään.. joku pika tauti siis..

hitsit. oon taas roikkunu koko päivän täällä koneella.. tarttis varmaan jotain muutaki puuhata.. joulukortit oottelis ainakin kirjottajaansa. ;)
 

Yhteistyössä