TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA

Huomenta!

Marmotta, kiitos! Mutta pysyt kyllä kaukana täältä sen aikaa kun Peppi on vielä kipeenä, ettet vaan saa samaa tautia tai Eeva!
Käsipuolena mies täällä on vielä viikon ainakin. Pystyy onneks jo pikkasen tekemäänkin jotain, mutta aika vähän vielä. Mun äiti on täällä ollut monena päivänä hetken Pepin kanssa, kun sitä ei mies oikein pysty nostelemaan. Mulla on ollut jotain pakollisia menoja niinkun hammaslääkäri ja muuta. Olishan sitä toivonu että Peppi olis säästynyt tuolta taudilta, mutta olihan se odotettavissa että sillekin tulee. Eipä ole vielä pahemmin vastustuskykyä näin pienillä. Pakko vaan sairastaa eka kaikki taudit. Meniskin pelkällä kuumeella...ettei tulis sitä oksentamista ollenkaan.

Yö meni jotenkin. Pienissä pätkissä, mutta kuitenkin. 38,2 oli äsken ja yölläkin laitoin yhden supon.


Mites Kurpitsa itse voit?
 
Huomenta.

Meillä meni yö taas tosi hyvin vaikka nukkumaan meni hiukan myöhästyikin, kun oltiin tutkimassa Oriflamen rasvoja.

Lapset ovat onneksi terveenä vaikka itse kuljen nenä nuhisten ja äänikäheänä. On kiva sänkykamari kähinä päällä :)

Viikonloppuna pitäis kynttiläkutsuja emännöidä. Mitäs kivaa sitä tälläkertaa leipois. Vai olisko tylsä ja torttuja tekis. Onko kukaan kokeillut sitä viimeisessä Pirkassa ollutta suklaa/chili-kakkua?
 
summer: nyt ihan ok olo. kurkku kipeä edelleen, yskittää ja tuo lämpö sahaa. 13 aikaan saan nieluviljelyn tulokset. kuinkas luotettavia nuo digitaaliset kuumemittarit on? A:lla oli yöllä lämpöä, mut äsken kun mittasin niin oli pyllystä vain 36,2 astetta..kuulostaa kyllä alhaiselta...toivotaan että peppi säästyis tuolta oksennukselta..pidetään peukkuja.
 
Huomenta! :flower:

Kauheasti ihmiset ovat nyt sairaana - niin "oikeassa elämässä" kuin täällä palstallakin :/ Voimia teille kaikille nuhanenille :hug:

Mitäs muuten olette mieltä Pampersin sähköpostin kasvissosekeitosta? Muistelin lukeneeni, ettei lanttua pitäisi antaa alle 1- vuotiaalle (joitain nitriittejä vai mitä ne nyt oli..) ja vielä kasvislientä joukkoon - HUH :eek: Onko edes olemassa suolatonta kasvisliemivalmistetta? :/ Ohje oli siis tällainen:

KASVISKEITTO Tässä keitossa yhdistetään monenlaisia kasviksia ravitsevaksi ateriaksi. Keitto on helppo tehdä ja voit jäädyttää pieniä annoksia jääpalarasiassa. Raaka-aineet:

250 g perunaa
150 g porkkanaa
150 g palsternakkaa
150 g lanttua
1 purjosipuli, vain valkoinen osa
1 sipuli
2 valkosipulin kynttä
1 rkl kasvisliemijauhetta
vähän oliiviöljyä

Joko "maustette" vauvan ruoan? Meillä mennään edelleen kasvis-liha - linjalla ilman mitään yrttejä, sipuleita tai vastaavia - koskakohan pitäisi alkaa lisäämään uusia makuja ruoan joukkoon?

Mukavaa päivää :wave:
 
huomenta.

hitsit. menee hermot. yritin tossa sytyttää takkaa varmaan puoli tuntia. Ei onnistunut. mä en tajuu... missä vika... kaikki luukut auki niinku pitääki ja sillai.. voiks tää keli vaikuttaa???

meen tekeen nyt riisipuuroa. nam.

yö meni muuten hyvin.. eka herätys klo 7.. Ja ylös noustiin klo 8. Poika näyttäis olevan jo kunnossa. joten päästään sittenkin sinne pikkujouluihin. JEE!!!
 
birdie: meillä lämmitetään pelkillä takoilla kämppää. nää kelit vaikuttaa ku on kosteeta ja leutoa nii syttyminenki huonoo :(

pitkästä aikaa levotonta yötä oli täälläki. natinaa ja pyörimistä kauheasti. mikä lie toista vaivas.
sit anoppilan reissu jälleen masenti. ne vihjaa koko ajan et meidän tyttö on adhd muksu. onha toi tosi vilkas mut keskittyy kyllä älyttömän hyvin ja päivän leikkii omissa oloissaan. siellä se ärsyttää niitä tahalleen ku tietää et ne tykkää pojista enemmän. :(
ja saan tuon puolia pitää koko ajan :( ei ole todellakaan samalla viivalla noi meidän muksut siellä. :kieh: helvatan kurja mieli tulee siellä käydessä :'(
 
Täällä tapahtui aamulla jotain hämmentävää: poika heräsi vasta 8:30!!! Heräsi kyllä syömään klo 23 ja 4:30, mutta sit posottikin suoraan puoli ysiin. Nukkui siis 13,5h yöunet. Saa nähdä nukkuuko tänään päiväunia millai... Meidän piti lähteä ysin bussilla joulumessuille, mutta ei sitte mentykään :D Ihanaa kun sain pitkästä aikaa nukkua kunnolla! Ja testasin taas normia kaurapuuroakin ja hyvin upposi. Ihana, kun huomaa, että vauvan makuaisti ja syöminen kehittyy :)

Jossu: Olipa hassu ohje. Siis kun lanttuahan ei tosiaan sais antaa alle 1v. Tuosta suolattomasta liemikuutiosta en osaa sanoa. Jossain muuallakin törmäsin siihen, et luki "suolaton liemikuutio". En ole muistanutkaan etsiä. Mä oon jo vähän laittanut persiljaa ja purjoa ruokaan. Siis ihan vähän vaan, mutta maun vuoksi ja poikakin tykkäsi :)

Edla: Sulla on sit ihan sama tilanne kun mun kaverilla. Senkin firma muutti ruotsiin ja sinne olis pitäny lähteä. Tylsää tuollainenkin.

Tiedättekö, olin tosiaan ajatellut jossain vaiheessa, että voisin olla kotona vaikka kuinka pitkään ja nyt kun näin noita työpaikkoja, niin tekis ihan hurjasti mieli palata! Aiempaa hommaani tein 3v ja siihen ei kyllä huvittais palata, mutta toivottavasti löydänkin vähän muita hommia. Sellasia, jotka on oikeasti mun alaa :)

jaha, nyt poika kutsuu... :wave:
 
puhumisesta täällä neiti toistelee ei,ei,ei ja ihan kun sanois taata -mut se on varmaan ta,ta mitä toistaa ja äi -ty, äi jotain tohon suuntaan selkeitä toistuvia juttuja meilläkin.

Repa meillä viime yö oli ihan kaaosta -vaihdoin puol neljä vaipan, laitoin supon, putsasin nenän yms. Mikään muu kun rinta ei kelvannut eikä mikään ollu hyvin -epäilin jo korvatulehdusta. On siinä hampaiden reikiintymises varmaan kans perää -jos useesti syö niinkuin ihan normaalistikin napostelu ei hyvästä.meillä neidille taitaa tulla kuuma vieres ja herää siihen -tiedä sitä sit mut nyt on nuhanen.

töihin paluu mua kans jännittää onko niitä töitä -ennen jouluu saa tietää. haluisin niin takas samaan paikkaan. voisin kyl tehdä 75%. projetityö on aina tätä ei varmuutta jatkosta-mut katsotaan josko saatais joku uus projekti.

:wave:
 
carmen ja edla: Kiitos unipussilinkeistä! Tuolta Lastenhuoneen sivuilta löytyikin ihana viidakkoaiheinen unipussi :) Se on vaan sellainen ohuempi 1.0tog ja meille tarvis varmaan paksumman... Muuten on kyllä just sellainen mitä olen kaipaillut! Pitää miettiä.

nemika: Onpa tylsä anoppila :( Ja siis tä?? Pitää enemmän pojista...?!?! Ai miten niin asenteellista. Todella kurjaa tuollainen. Lapsi kun voi olla vilkas ja luova ilman adhd:täkin... Voimia! Mummula on kuitenkin tärkeä paikka lapsille, ikävää jos asenteet on tuollaiset.

Puhumisesta:
Meillä kanssa eieiei osuu kohdilleen monesti kun esim puetaan tai ei halua enää syödä. Samoin hei ja heip(pa) on poika toistanut kun hänelle on sanottu lähtiessä "heihei" tai "heippa". Ei tuu mitenkään säännöllisesti, mutta tietää kyllä kontekstin. Isän mielestä myös "äitää" on huudettu, mutta olen itsekriittinen ja musta se oli vaan mölinää ;)
 
puhumisesta: kröhmm..juu mies tos on pari kertaa sanonut että ihan kuin tyttö sanois äiti mut enpä usko.. esikoinen sanoi äiti sanan vasta 2,5v. toki toistelee tavuja äi-äi-ti-en-mä-öö yms.

mut nyt kun tyttö on pitkillä päikyillä niin vois sen verran saada aikaiseks että ompelisin nuo yläkerran aulan jouluverhot valmiiks..



 
Juu tääl yks väsynyt mamma :/ ...klo yks yöllä neiti alko itkee tosi kovaa...millää en saanu rauhottuu, tutti, syli...jalkapohjiakin ja vatsaa hieroin...ajattelin, et vatsa vaivaa...pystyasennossa itku välil heltis...eli kannoin olkapääl ympäri taloo...annoin cuplatonia...lopuks tyrkkäsin viel supot pyllyyn...kun en enää muuta keksinyt..varmaan siin kahen pintaa neiti sitten simahti tissille ja muutaman kerran viel itki aamuyöstä, mut rauhottu tutilla....enpä tiijä mikä vaivas...annoin illalla banaania...jota vähän sain meneen, aamupäiväl olin antanu eka kerran porkkanaa, jossa tuttelia joukos...ehkä jotain meni suuhunkin saakka...no sit itte kyl join ison lasin maitokaakaota...kun en sitä maitoo ole juonu...eli ehkä joku näistä koski vatsaan...en vaan tiijä sit mikä :( ?! Edith on myös edelleen räkänen ja röhänen...rohis kovasti illalla...muutaman päivä oli ollut parempi....tuli vaan mieleen korvat? korvatulehduksenoireet....mitä ollu teijän vaaveilla? meijän pojul ei o ollu ikinä korvatulehdusta...joten en oikein tiijä, miten oireilee pienil vaaveil....nyt aamupäivän neiti ollu melko ok...isot kakat teki...ja huomasin, et on sitä sosetta menny ainakin vähän suuhun, kun kakka haisi tosi pahalle ja oli hiukan sitkeämpää..ei meinannu pyllyst irrota :D !!

Töihin paluu....mie en tiedä kans millon ja mihin, kun en haluu palata sinne entiselle osastolle...täytyy miettii voisko olla kotosalla vähän pitempää,jos tuo mies jaksais tehä ylimääräistä keikkaa...oon ajatellu sellastakin, et tekisin jossai vaihees pelkkiä viikonloppuja, ettei neitii tarviis viedä hoitoon...mut sit jäis koko perheen yhteiset viikonloput kokonaan :eek: ...välil kaipaan kyl työelämän sosiaalisuutta ;) !

Puhumisesta...meillä kyl on vielä ihan omakieli...joku tanskan ja viron sekotus :LOL: !!....paitsi ämmää huutaa, jos tisuu haluu...ja kummi väitti, et hauva sana tulee =) !
 
Päivää...

Kurpitsa kiitos kysymästä,yö meni syödessä ;) Kahden tunnin välein suurin piirtein ;)j a pierun saattelemana heräs puoli kuuden jälkeen. Tosin sit sain pojan ekaa kertaa nukkumaan päikkynsä mun kanssa sängyssä ja vedeltiinkin 2h,tissillä hiukan pidensin unia :D Teki uskomattoman hyvää kun yleensä nukun ihan koiran unta jos koitan nukkua itekseni sillä aikaa kun poika nukkuu vaunuissa.

Merika,minäkin epäilen sitä kuumaa välillä,mutta ei tuo omillaankaan nuku kuin pätkissä :/ Harmi että teidän yö meni plörinöiks... Pakkohan noita syöttöjä olis alkaa harventaan,mutta millä keinolla kun ite on siinä kohdin niin väsy että ei kiinnosta muuta kuin tarjota tissiä.

Töistä..ei oo sopimusta mutta luulisin pääseväni samaan duuniin takas halutessani,en vaan oikeen taida haluta :ashamed: Oon kyllä ajatellut olevani sen 3v. kotona,mut eihää sitä tiiä jos jotain kiinnostavaa tulis eteen. Tekis mieli alkaa toiminimellä puuhastelemaan pikkuansioita... :p

Meillä on nyt sit loistavan alun jälkeen tullut stoppi soseille :( Ei menny aamulla puuro,eikä äsken kasvissose,seassa oli hiukan broileria,mut tosi vähän. Kako taas siihen malliin ettei oo tarpeeks sileetä vaikka sen hienommaks en enää kyllä saa.... luumuakaan ei suostunut ottamaan. Tuntuis että puuron tultua kuvioihin poika ei tykkää enää mistään...saas nähä miten käy hedelmän kanssa iltapäivällä :eek:
 
Jatkoa.... :D

Sain pojan nukkumaan,väsy taas ennätysajassa.

Puhumisesta,luulen että nää ipanat osaa matkia ;) Ainakin Kasper toistaa hyvin samankuuloisesti sanoja mitä sille hokee,mutta myös muita kuten ämmä,ei,apua ja homo
:ashamed: Toivottavastoi ei julkisesti noita huutele ettei kohta tuu viranomaset ovelle :D

Matami,voi surku Edithiä... :( Meillä ei oo vielä flunssaa ollut,saas nähä milloin ensimmäinen pärähtää,pelkään jo :x

Nyt kiiruusti naamaa maalaamaan ja bussille könyämään.... lupasin lähtee anoppilaan kylään ja vettä sataa taas kun esterin hanurista :kieh:
 
Repa: Matkimistahan se varmaan onkin. Ja just se että vauvakin alkaa ymmärtämään sitä kontekstia, että "aina tällaisessa tilanteessa sanotaan näin ja näin". Oon lueskellu tuota Wonder weeks -kirjaa ja siinä oli puolen vuoden kohdalla maininta et vauva voi hakea ensimmäisiä "sanoja" oikeissa tilanteissa esim. kun joku tiputtaa jotain lattialle, niin vauvakin saattaa sanoa "oop". (Oops).

Onpa nyt moni sairaana. Toivotaan, että paranette pian!! Matami, summer, kurpitsa ja muut, jaksuja!!

Edla: Senkin ketale!! ;) Nyt oon surffannu tuolla lastenhuoneen sivuilla puoli aamua ja löytäny vaikka mitä ihanaa!!! Murrr... ;) Ootko käyny siellä liikkeessä, mahtaako olla Suomenojalla..? En saanu tota ajo-ohjetta auki. Teillekin parempia vointeja! :hug:
 
korvatulehduksen oireet: meil esikoisella ei pahemmin oireita ollut muutaku ruokailu tökki eikä oikein juonutkaan kovin hyvin, repi/raapi korvia, yöt nukkui kuin tukki..ei ollut kuumetta..eikä ollut nuhassa joten eipä heti älytty että oli korvis tulehdus ja eka tulehdus todettiin just vuoden iässä vaik lääkäri sano että on tulehdus ollut jo jonkin aikaa sit 1v4kk ikäsenä tuubit korviin ja siihen loppui tulehdukset..

tätä on varmaan joku jo kysynytkin..ei vaan muista enää..mut jokos ootte laittanut jouluverhoi ikkunoihin? mä yleensä oon laittanut vasta paria päivää ennen aattoa mut nyt kutkuttais jo ripustaa ainakin keittiöön jo..

mut nyt jatkaan ompelua..tyttö nukkuu viel ulkona, on nukkunut nyt jo 2h..
 
Naukuri, :saint: :D Joo, oon käyny kerran siellä se on se suomenojan liittymä, sit siitä liikenneympyrästä muistaakseni suoraan ja eka oikealle olis se portti 7, sit ihan päätyyn vaan. Se on paha paikka, mä tiiän :D Kaikkee ihanaa.

Juttelusta, meillä ei kyllä oo mitään selvää puheeksi luokiteltavaa ei edes sanoja, enempikin me kiljutaan vaan :D

Liikkumisesta, me pakitetaan edelleen hirveetä vauhtia ja voi että ku ne lelut menee koko ajan vaan kauemmaksi :( Voi sitä surkeutta sitten :kieh: Iskä tossa mietti, et tyttöönkö se Audin pakki menikin... ja et miten sen sais mahtumaan siihen vaihdelaatikkoon? :LOL: :headwall:

Pinkeist reiskoista, päätin et lähdetään käymään Stockkalla hakemassa ne mun Reiskat sieltä. Kävelen tossa sateessa, niin josko neiti nukkuis rattaissa, eikös se ollu et nuhanenät nukkuu kosteessa parhaiten? Vaihdoin Naukuri muuten munkin koon 36.
Katon samalla olisko tuolla tuota haluamaani unipussia, niin ei tarttis postareita tai bensoja sinne suomenojalle maksella jos olis ees kutakuinkin sopuhintaan sais.

Carmen, juu ihan oikeassa olit. Lanttu on kiellettyjen listalla alle 1-vuotiaille korkean nitraattipitoisuuden vuoksi. Tossa alla muita samalla lailla kiellettyjä

Nitraattipitoiset kasvikset: lanttu, nauris, punajuuri, pinaatti, kiinankaali, nokkonen, lehti- ja keräsalaatti.
Syy: Methemoglobia, hapen kuljetus imeväisikäisen lapsen elimistössä häiriintyy

Täysin suolattomasta liemijauheesta en tiiä et onko, mut ainakin vähäsuolaisia sekä -rasvaisia on olemassa.

Nyt tarvii kyl saada toi likka nukkumaan :)
 
En ole aikoihin palstaillut, mutta nyt tulin käymään :)

Korvatulehduksen oireista:
Meidän pojalla on ollut nyt 3 tulehdusta joihin on syöty 6 kuuria yhteensä.. huoh..
Yhden ainoan kerran poju on itkenyt korviaan yöllä (painetta ja kipua makuuasennossa helpommin). Muuten oireina pieni kätyisyys, vähän huono imeminen tissillä yms. joista äiti taas miettinyt että onkohan tässä vainoharhainen vai tulehdusko taas?

Me saadaan varmaan tuubit tammikuussa kun 8kk ja n. 10kg täynnä. Säälittää syöttää antibiootteja niin kamalasti. Nyt kuukauden sisään 3 kuuria ollut joiden jälkeen taas ainakin hetken terveet korvat.

ERITYISESTI flunssan jälkeen kätyinen/tyytymätön vauva lääkäriin ym korvien tarkastukselle. Tai flunssa oireiden pitkittyessä. Esikko ei korviaan koskaan itkenyt eikä rapannutkaan (kuten ei tämä nuorempikaan), mutta flunssan jälkeen aina jäi yskä päälle. Korvatulehdus teki yskän ärsytystä. Nyt tuubit esikolla olleet vajaa 6kk eikä yhtään tulehdusta.
 
Oltiin esikoisen kanssa 4-v neuvolassa ja pojalla huomattiin korvatulehdus. Lääkärin mukaan tärykalvo oli jo kaarellaan ja saattaa jopa puhjeta :eek: Onneksi pyydettiin katsoon korvat kun on nyt flunssaa ollu. Ensimmäinen korvatulehdus hänellä. Tulee ihan paha mieli toisen puolesta, kuinkahan kipeät korvat oikein ovat eikä pieni edes valita :'( Nyt on lääkkeet aloitettu ja toivotaan että tervehdytään tosi nopeasti. Sain soitettua samalla jälkitarkastusajan. Oma terveysasema on joulunajan kiinni ja joudutaan ajeleen tonne kunnan toiselle puolelle 31.12 klo8 aamulla. Oli kuulemma viimeinen aika jäljellä :D

Unipussi meil on kans sellainen paksumpi ja isompi versio. Laitoin Joan siihen toissayönä ja ensin kaveri huusi vartin kun ei osannut kääntyä pussin kanssa. Onneksi sit rauhoittui ja nukahti. Yö meni rauhallisemmin mut aamulla kaveri oli aivan kuuma kun oli kuume noussut. Viime yönä ei kokeiltu kun pussi tuntui kovin kuumalta kuumeiselle lapselle. Taitaa kyllä muutenkin olla meidän kaverille vähän liian paksu vaik on vain body päällä.

Töihin menosta ei ole mullakaan duunipaikkaa odottamassa. Välillä tulee tosi kova hinku takaisin töihin ja alan miettiä vaihtoehtoja mut sit taas kun katselee vähän aikaa omaa pikkuista ja noita alle vuoden ikäisiä tuolla esikoisen päiväkodissa niin ei kyllä yhtään tee mieli pientä laittaa hoitoon. Oma ajatukseni on että sit voin laittaa kun osaa kävellä ja puhua. Esikoinen aloitti tarhan vähän vajaa 2,5- vuotiaana. Hän tosin ei ole koskaan ollut kokoaikaisena vaan vain sen 12pv/kk.

Leivottiin just poikien kans uus porkkanakakku kun se viime viikkoinen tuskin olis ollu enää tänä lauantaina syötävää. Nyt koko kämppä tuoksuu ihanalle :p Pakko se vaan on äkkiä laittaa jääkaappiin muhimaan ennen kun rupeen syömään sitä. Salaa ollaan sitä käyty esikoisen kans haistelemassa :whistle: :D
 
Nopeesti selailin jutut läpi, mutta en varmaan musita kaikkea mitä piti kommentoida :headwall:

Kummasti ollut kiireitä nyt pari päivää, mutta meillä oli tänään 6kk neuvola ja tyttö oli 8730g ja 66,2 cm pitkä! :) Paino menee omillä käyrillä, mutta tasaisesti sielä omillä käyrillä. :) Käytiin myös mun mummin, eli Julian iso-mummin luona, ajattelin että tykkäis varmasti jos edes takas piipahdettais, noh mummi on jo aika vanha ja muisti että Julian nimi on Sofia :D :D

Kurpitsa: Mulla on jouluverhot ikkunassa kun viimeviikolla ostin uudet ja silitin ne samalla kun halusin koittaa miten sopii meidän keittiöön ja sinne mä jätin ne jo roikkumaan.. Muita joulu juttuja en ole laittanut vielä.. :)

repa: Pian teillä huudellaan "homo eiiiiii" tms :LOL:

 
jaahas, miehel ei sit taidakkaan olla angiinaa, sen ekassa testissä ei näkynyt mitään, voi olla jotain virusperästä..mul ei viel oo soitettu tuloksista mut eipä mullakaan sit varmaan mitään testeis näy jos ei miehelläkään ja hän on paljon huonommassa kunnossa..mittasin auroralta lämmöt kun tuntui vähän lämpimältä ja 38,1 astetta näytti..mikä ihmeen tauti meidän perheeseen on rantautunut..koskahan ne sielt tk:sta soittaa..no mun tuurilla ovat taas unohtaneet... :headwall:
 
Unipussista viela, meillä on varmaan se 2 togin, mut kun on pesty niin on vällyt huvenneet. Pidän bodya vaan alla. Peitto on paksumpi. Markkarin lampotila on varmaan sen 21 astetta.

Täällä oli tänään eka kerran pikku rapakot jääriitteeä kun käväsin kaupassa. Toivottavasti ois lunta kun tullaan sit viikon kulttua. On outoa sanoo kavereille taas näin varhaisessa vaiheessa hyvät joulut.

Juu töihin mennään ja pian :( tai siis maaliskuun 9. Mut kun matkustellaan niin ei jää kun 1.5 kk normi elämää täällä kotosalla. Mies hoitaa sit 2kk ja mummo perään 1kk, toivottavasti saadaan veljen tyttö sit kesäkuuksi. Eli hoitoon mennessä ois sen 14kk vanha. Käväsin etuovi.comissa katseleen meille asuntoa joskos tultaisiin sinnepäin... Eipä taideta saada mitään näillä hoitsun palkoilla. Mies tuskin saa töitä heti siltään.

Juureskeitosta Mä yleensä otan f osan pois ennenkuin maustan. Käytän sellaista boulion jauhetta, ai että tuleekin hyvää. Me syodään pääasiassa kasvis sörsseleitä ja kalaa useemmin kuin lihaa.

meillä unikoulu käynissä. Eli tissiä eka ja sit iltatoimet ja sit pinnikseen. Omatoimista leikkiä vähän ja sit huutoa riippuen kuinkas väsynyt tyty on 15-20min. Muutamana iltana on nukahtanut ihan iisisti ilman itkuja, mutta tais olla alun tuuria. Nyt siirtänyt nukutus rytmin myös paiväs aikaan eli hereillä pinnikseen ja sit taistellaan! Äsken vielä mölisi... Nyt nukkuu :heart:

Vielä lopuksi sairastaville :hug:

Nyt valmistautuun hierontaan
 
Käväsin typyn kanssa lääkärissä. Pakko oli käydä korvat näyttämässä, kun pelkkää kitinää ja huutoa vaan. Mutta ei ollut mitään. Kai sillä sitten on vaan kurja olo. Kuuma kun mikä.
Ite on jo sen verran väsynyt, että tulee tehtyä ja puhuttua ihan mitä sattuu. Ei oikein päässä liiku mitään järkevää. Vielä just tänään oli pankissa lainaneuvottelut ja kai sitten jotain järkevää puhuin kun saatiin laina. Meille tulee uusi keittiö ja yksi huone lisää =) Kivaa!
 
no eipä sieltä tk:sta soittoa kuulunut joten soitin sinne sit itte ja nieluviljelyn tulos oli neg. eli meil on miehen kans joku virusperänen tauti ja uskon että a:llakin on tää sama mikä mul ja miehel, pojal on 2 eri bakteeria. eipä nuo pojan bakteerit sit niin herkkiä ollutkaan tarttumaan mitä lääkärit viimeks puhui..

mut nyt tyttö heräs vikoilta päikyiltä joten pitää alkaa syöttää päivällistä hälle..

ai niin ja sain silitettyä ja laitettua jouluverhot keittiöön.
 
Ainiin, ketä sanoikaan siitä että kasvis soseet maistuu kylmänä paremmin ? :eek:
Oon huomannut että meilläkin uppoaa paremmin jos ei oo aivan lämmintä vaan sellasta aika haaleaa, enemmänkin viileää.. :D
 
Majj,meillä uppoaa kaikki ruoka kylmänä :wave: Hedelmäsoseen veti kyllä,melkein pilttipurkillisen vaikkei kasvis ja puuro maistanna ollenkaan tänään. Vedenkin juo ihan kylmänä :eek:

Käytiin mummolassa ja poitsu nukku 1.5 tuntia ulkona keskeytyksettä...aikamoinen uni saldo tänään kun aamusta nukuttiin se parituntia ja sit nukku ennen mummolaa 40 min,yleensä ei nuku kuin 2-3h yhteensä päikkyjä. Muutenkin on väsynyt nopeammin tänään... kohta pitää kylpyyn viedä ja pikkuhiljaa unille.

Tänään tuli ne kalenterit kuvilla =) Ihan kivat :heart: Nyt ois vielä velipojalle lahjus keksimättä...
 

Yhteistyössä