TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA

Piti tulla vielä rehenteleen tänne, että meillä on ihanan kylmä ja kuulas ilma. jos pysyy selkeenä tiedä vaikka lämpötila käy pakkasen puolella yön aikana.

Joululahjoista Nyt on hankittu kaikki. F:lle ei tosin mitään vielä (olenkos kauhee äiti jos en laita pakettia pinelle laisinkaan?) ja miehelle vois vielä jotain pientä... Ostin sille sellaisen ihanan villaisen kaulahuivin ja Tove JAnssonin talvikirjan kun se sitä toivoi.

F on vikoilla päikkäreillä jäi nukkuun rattaisiin kun tultiin vauva hieronnasta.
 
LC: Et oo kamala äiti :) En tiedä ostetaanko mekään mitään. Vähän väliä kun pojalle kuitenkin jotain ostellaan. Jouluna saa jotain paketteja sukulaisilta joka tapauksessa. Ja kun ei niiden perään edes ymmärrä, niin miksi hassata siihen hirveästi? Enemmän varmaan kiinnostaa ne narut ja paperit :D Niin ja täällä tulee vettä |O

majj: Meillä kans maistuu kylmänä kaikki paremmin :)

Edla: Joo, eikös ollutkin aika iso koko niissä? Melkein meinasin ottaa 35, mut sit aattelin, et (kasvuvaraa :D ) villasukkakin vois sinne mahtua, kun oon niin vilunen ja otin 36. Pitää mennä joku päivä käymään siellä Lastenhuoneessa sitten. Mies oli jossain vaiheessa siinä Portti 2:n vieressä töissä, niin siks ajattelin et on Suomenojalla. Eiköhän se löydy ;) Ihania seinätarroja yms. siellä kyl oli...

Jepjep. Sain tänään Kelasta iloista postia. Olivat jo tehneet kodinhoitotuen päätöksen mulle: 457,28e/kk miinus verot. RYÖSTÖÄ!!! Niin siis tuossa on se kuntalisä mukana, joka vissiin laskeekin vielä ennen kuin ehdin saada ekaa tukeani... Siis tuosta jää puhtaana käteen jotain 350e :eek: Olinhan mä tuon jo aiemminkin laskenut, mutta silti. Oli tuskaa nähdä se paperilla :(

Ny syömään ja pureskelemaan tuota kelan päätöstä...
 
Mun on pitänyt jo pitkään kysyä; että ootteko kaikki ihan sinut oman vartalon kanssa?
Mä en tykkää. Toisen raskauden jälkeen maha pömpöttää tosi rumasti ja tisseistä ei ole mitään jäljellä :( En tykkää! Ekan raskauden jälkeen olin vielä ihan tyytyväinen, mutta en enää. Olis ees sellaset tissit kun ennen tätä raskautta. Ehkä oon pikkumainen, mutta kuitenkin. Muistan kyllä aina, että miten ihanat lapset olen saanut.

Neiti oli tossa ennen nukahtamista ihmeen pirteä tapaus. Aikasemmin mittari näytti 39,4. Että taisi siitä hiukan laskea. Yötä odotan innolla |O
 
Kela laitto mullekkin päätöspaperit kokonaista 297eur - verot saan taskurahaa maaliskuusta alkaen. Käteen hyvä jos jää 250eur. Ei ole kolmessa vuodessa noussut penniäkään :/ Mul oli jo sellainen muistikuva et olisin lukenu et se olis noussu pari kymppiä mut ilmeisesti ei :(
 
No joo,tää on hikistä hommaa tää äiteily ja taskurahat vaan saa :kieh: No toisaalta onhan toi lapsi tuottamassa iloa :D Tuskin meikäkään mitään kummosia summia saa...en oo vielä hakenut kylläkään...

Poika nukahti ok ja ei oo pahemmin huudellutkaan.... kiva =)

Nyt toivotan hyvät yöt :wave:
 
Repa & Naukuri: Kumma juttu kun kylmänä maistuu paremmin, tai jos itse ajattelis että pitäis syödä kylmää perunaa esim. :D

Summer: EN TODELLAKAAN ole sinut itseni ja vartaloni kanssa! :kieh: Vaikka oikeasti olen normaali kokoinen ja mahakin on suht litteä ( pieni pömppis löytyy, joka on pelkkää nahkaa vain ) ja vaate kokoni on 34 / S.. Silti suklaa maistuu ... :headwall:
Teillä on kyllä kova kuume, toivottavasti alkais pian laskemaan! :)

 
summer: En ole mäkään sinut vartaloni kanssa. Pömpöstä niin väliä (no vähän kyl siitäkin... ), mutta harmittaa yleisesti ottaen kun en ole päässy kaikista keräämistäni kiloista vielä eroon. Itsekuriton kun olen. Mut nyt olen päättänyt todella tsempata ja vähensin/poistin muutamaks viikoks viljatuotteet, riisin ja perunan ruokavaliostani. Se on auttanut ennenkin, toivotaan et nytkin. Olis kiva kun jouluna ei tarvis enää miettiä nuita kiloja. Onhan niitä kuitenkin koko syksy "yritetty" saada pois. Ihme kun ei ole suklaalla lähtenyt!!! :eek:

Vilma: Munkin mielestä se nousee, mutta ei ne vissiin voi sitä siihen päätökseen vielä laittaa, jos nousee vasta vuoden alusta..? Ehkä..? Meillä taas kunta päätti laskea omaa osuuttaan ja lopputulos on se, että saadaan vähemmän käteen kuin aiemmin. Mut ei siitäkään ollut tuossa päätöksessä mitään. Teillä ei sitten ole minkäänlaista kuntalisää? Se on kyllä ikävää.

Repa:
Joo, eihän tuota lasta voi rahassa mitata. Mutta asuntoa voi... :headwall: Ketuttaa ihan sikana, kun täällä pk-seudulla on niin kallista ja kun oma on kuitenkin oma. Tai no, meillä on aika supertiukka lainanmaksuaikataulu, et kai siitäkin vois joustaa jos haluis. Mut ku ei haluis :) Olis ihana jos olis asuntolaina maksettuna, kun poika menee kouluun. No joo, vähän ehkä joudun vähentämään himoshoppailuani, niin eiköhän se siitä. Tää nyt oli tällaista yhteiskuntapurnausta ku maksavat arvokkaasta työstä noin vähän :)

Ihana oli nautiskella iso kuppi jouluteetä ja lukea uusinta Kotivinkkiä, aah... Suklaa vaan puuttu. Tai joku herkku. Piti tyytyä greippiin ja mandariineihin...
 
vilma meilläkin oli just eka korvatulehdus muutama kuukaus sit ja äitini sen keksi kun tyttö valitti et maha kipee. Outoo -no seuraavaksi osaa epäillä.

Kroppa hmm.. tyytyväinen tavallaan joo nyt en kuitenkaan. Lapset ei sinäänsä oo kroppaa tuhonnut- mitä nyt maha on viiruilla ja aika löysä. mulla muuten kertynyt tota ylimäärästä ja se harmittaa, raskauskilot on kohta mennyt mut sit olis viel ainakin 7kg pudotettavana. Tahdon takas normaalipainoiseksi. Mut katsotaan..hiljaa hyvää tulee.

Tilasin valokuvii 60? jopa kahden vuoden takaiset hääkuvat :)
 
vartalosta: en oo tyytyväinen..en mä noista raskausarvista niinkään välitä mut tää löysä mahanahka harmittaa kovasti, normaalipainossa olen mut silti tuntuu ettei entisiin vaatteisiin kunnolla mahdu enkä tosiaan isompia housuja osta, nyt on vähän taas lipsunut tää laihtari kun ei nyt voi pahemmin treenata kun on räkätauti niin on tullut syötyy lohdutussuklaata mut eipä nää kilot viimekskään helpolla lähtenyt..tavoite olis että nää muutama kilo olis poissa kesään mennessä..

viime yö meni hienosti, tyttö nukahti 18:45 ja joi maitopullollisen 1 aikaan ja heräs 5:30, oli siltikin tosi janoinen yöllä ja joi taas sen 2dl vaik eilen söi 5 ateriaa ja jokaisella aterialla sen 1dl verran ja tuon iltapuuron annoin vartti ennen nukahtamista, eipä nuo yöheräämiset oo näköjään kiinni siitä mitä ja kuin paljon syö päivän aikana...

kyllä oli kurkku kipeä itellä viime yönä ja nyt yskittää ja nenä vuotaa..jee..



 
Huomenta...

Yö meni taas perinteisesti,mutta itteäänkin saa syyttää kun turhan myöhään aloin koisimaan :ashamed: Puuro sen sijaan uppos ennätyshyvin :p Tein grahamjauhoista,tuli tarpeeks sileetä :saint:

Naukuri,oon sun kanssa täysin samaa mieltä että vois nyt ees antaa sen verran rahaa mitä työttömät saa,mutta ei ees sitä. Meillä taas lainanmaksuaika pidempi kuin haluttas,mutta just sen takia että mun ei tarvi lähtee töihin... kiristetään sitten maksuohjelmaa kun meikäkin alkaa tienata,eli loppukiri :D

Kurpitsa,Juu,ei varmasti heräilyt tuu meilläkään olemaan kiinni ruokailusta..mut se "hyvä"puoli siinä on kun poika alkaa kunnolla syömään että tietää sit että nälkää se ei ainakaan ole ja voi toimia sen mukaan...nyt kun en oikeen tiiä että millon nälkä ja millon huvi :headwall:

Mua koitettiin purasta ekaa kertaa hampailla :kieh: Tissistä siis... vaistomaisestihan sitä huutaa ja poika katto mua kummissaan...selitin että ei saa purra,niin ihme kyllä ei toistanut vaikka ei ilmeisesti maito enää maistunutkaan puuron päälle =)

Nyt suihkuun :wave:
 
Huomenta!
39,3 näyttää edelleen mittari. Pojalla kesti kolme päivää kuume ja nyt on Pepillä kolmas menossa. Vitsi kun alkais laskemaan vähitellen.
Vartalosta, oon miettiny, että ehkä tätä mahaa ei saa enää koskaan samanlaiseks. Oon kuitenkin pieni ja hoikka ja mun mahassa on asustellut kaksi neljä kiloista vauvaa, että ehkä se on vaan venynyt ja jää rumaks. Joo sen kanssa voisin elää, mutta nää tissit on niin entiset :( Ihan tyhjät pussit.
 
Huomenta! Pikaisesti kääntymässä täällä ennenkuin lähden koiria lenkittää Annan kanssa. Tuo keli on masentava ja viikon oon jo siivonnu kämppää, tänään pitää viedä noi räkänokat kunnolla pihalle. Annalle tuli kerralla 4 hammasta ylös eli saldo on nyt 6. Muutama päivä sitten nousi tukea vasten seisoskelee, tukena oli tosi vakaa plaston muovinen roska-auto, joten pientä kiirettä pitää. Annaa joutuu kantaa koko ajan, jos haluu tehdä jotain, kylppärissä konttas niin kovaa, että meni naamalleen ja alahmpaat teki ylähuuleen reiän.

kriisi ja Anna melkein 6kk
 
tuosta vartalosta vielä lisäys eiliseen, että maha ja tissit ovat ehkä ne ainoat minkä kanssa en ole sinut, vaikka mahakin on vain löysää ihoa + sadoittain arpia... mutta tissit... kivat riipparit... no sitä se imetys teettää..

me herättiin tänää 9:20 :p toki neiti heräs yön aikana 4 krt mutta oli ihana nukkua 7-9:20 yhtäputkea! :) Eilisestä neuvolasta vielä, jos ei 7kk ikään mennessä neidin yöt ala helpottaan aloitetaan kunnon uni koulu. Meillä neuvola täti nyt neuvoi kun neiti syö niin paljon öisin, että alan lisäämään joka yö aina vähän vettä maidon sekaan, niin että lopuks on pelkkää vettä vaan missä tilkka maitoa, tulee kuulenma pahan makuista ja se vois auttaa noihin yö heräämisiin siten että vauva tietää että saa "pahaa maitoa" ja ei enään haluaöisin syödä. Saa nähdä.....

Meillä on ensimmäinen hammas :heart: :heart: ja toinen näyttää puhkeavan aivan juuri! :p voi ihanuus! :)

flunssasta: Nyt on sit mulle noussu flunssa :headwall: Tiedän että jos mulle talvella nousee flunssa, en pääse siitä koko talvena eroon.
 
kriisi: Onpa siellä menoa!! Tarkkana saa olla. Onnea uusista hampaista :)

Pömpön saa pois (kuulemma ) treenaamalla erityisesti niitä syviä vatsalihaksia, jotka pitää meidän keskikroppaa kasassa muiden lihasten kanssa. Ja ihan päivittäin voi kotonakin tehdä sellasta treeniä, et vetää vatsaa sisään, kun puuhastelee. Eikä anna sen "roikkua". Sit aina välillä antaa olla vaan ja taas napaa kohti selkärankaa. Staattista pitoa ja pitäisi auttaa vähitellen. Tietty on hyvä tehdä niitä normaalejakin vatsoja, mutta silloinkin pitäs muistaa aina ensin vetää napaa sisään ja sit vasta alkaa huhkimaan. Muuten aika hyödytöntä tai ainakin kestää ikuisuuden et jotain tapahtuu. Puhuu täällä hän, joka itse ei jaksa tehdä mitään :saint: Tekniikka siis hallussa, mutta toteutus puuttuu :D

meni tosi hyvin! Poika söi 23:50 ja 6:10 eikä huutanut tuttia KERTAAKAAN!! Sit nukkui vielä 7:40 asti :) Meillä tapahtuu nyt jotain kummallista täällä... Taisi olla toista kertaa syömättä tuon klo 00-06 välin, jota neuvolassa suositeltiin. Mutta söi noilla molemmilla kerroilla kunnolla eli eka 200ml velliä ja tokalla 140ml maitoa. Mutta en saa päivän aikana kaveriin enää enempää ahdettua :( Mutta sama vika kuin Repalla; meen itse liian myöhään nukkumaan |O
 
Huomenta...mie ja Edith kipeitä edelleen :snotty: ...neitille nousi eilen kuume :/ ....itkuinen on...pitää varmaan alkaa harkita lääkäriin menoa...vois nuo korvat katsoo....kun niin pitkään on ollu kipeenä!!

Vartalo :kieh: |O :LOL: :LOL: ....juu sanattomaks vetää kolmen lapsen jälkeen...paluuta ei ole entiseen :'( ...jos en sit ala harrastaa jotai Astanga joogaa ja syömää ituja niinku Madonna ;) !!! Tissit on vielä nelinkertaiset mahtavat lollot...mut auta armias kun imetys loppuu |O !!!!!!!!!....jää muuten satavuotias mummokin varmaan kakkoseks riippuvuusasteen kans :LOL: :LOL: ....

Mie olin eilen eskarin järjestämäs äitien pikkujouluis...siel oli sitten koruesittely :whistle: ...juu aivan ihania House of Elliot koruja...ihan vahingossa piti ostaa itselle joululahja :ashamed: ....koruihin tuli himo...ne oli kyl just mun makuun!!! Kyseisten korujen ideoija on täält kotoisin...netistä löytyy tol nimel sivut...jos kylläkin vain muutama kuva...eikä voi tilaa...mut vähän osviittaa...mie aion sielt jossai vaihees semmoisen kalliimman setin kyl ostaa...se esittelijä asuu täs kulmilla =) ! Siel juhlissa pakerrettiin muutes myyjäisiin piparitaloi...voi rähmä..en ollut ikuna tehny..no arvatkaas kuka sähläs sen hemmetin tomusokerimössön kaa.....
:whistle: ...juu tuli kyl sellanen mökki, et oksat pois....lapsille maistuu oli sen verran paljon karkkii ja sitä sokerimössöö mökin päällä :D !!!!!!
 
moron.

tää mamma on ku jyrän alle jäänyt.. kurkku kipeenä ja flunssan poikasta.. Ja yöllä tais olla kuumettakin.. Ainakin aamulla olin ihan hikinen ja kuulemma yöllä olin vaan tärissy ku olin käyny rauhottelemassa poikaa. Ei kiva. Jäi sitten tän päivän jumpat ja shoppailut väliin.

korvatulehduksen oireista:
maidon imeminen tuttipullosta meni tosi hankalaks ja yö oli hirveetä huutoa.. Suosittelen minäkin, että heti vaan lääkäriin jos siltä tuntuu..

kroppa:
en todellakaan oo tyytyväinen. Vaikka kiloja ei oo ku + 1.6 niin silti oon ihan masennuksissa tän kropan kanssa. Tissit on kyl kivan täyteläiset, ne jäi c-kupiks, oli ennen b:t... Mutta toi maha on ihme pömppö... Semmonen roikku. ja sit noi selän jenkkakahvat.. teltan aattelin mennä ittelleni hommaamaan :LOL:

Nyt maksamaan visalasku, kun kerran veronpalautukset on tullu...

töihin paluu:
palaan helmikuussa. Ja ihan innolla odotan.. Saadaan lomat sovitettua niin, että poika tarvii viedä hoitoon vasta elokuussa... Eli sikäli ihan kiva. Saan vähän "huilattua" töissä (käydä vessas rauhassa jne... ) ja poitsu saa olla sitten miehen kanssa..
 
summer, miten Peppi muuten voi? Jaksaako syödä ja olla hereillä normaalisti? Toivottavasti nyt pian laskis kuume. Ja sä et olis seuraavaks vuorossa..

Vartalo.. yök. Paino on normaali, raskausarpia yksi, mutta missä on tissit? Miksei misään varoitettu etukäteen että niiden sisällys valahtaa mahaan kun imetys loppuu? Olen vähän katsellut ja suunnilleen se entisen C-kupin täyte tossa mahan nurkilla löllyy. Kunnon rintsikat pelastaa paljon, niillä saa vähän huijattua. Vaikka karu totuus on kyllä se, että puolet rinnoista on kadonnut. Ja jäljellä oleva on nahkaa. Ja mahassa on ylimääräistä juuri sen verran että ottaa päähän eikä voi kuvitellakaan tiukkaa paitaa pitävänsä. Äitiyden iloja..

meni taas miten meni. Eeva ei enää syö öisin, mutta mekastaa muuten vaan senkin edestä. Ja aina 2-3 aikaan en jaksa sitä tuttirallia enää vaan otan viereen. Että se varsin pääsee potkimaan mua kun kääntyilee. Ja tottuu vieressä nukkumiseen.. Kai se on pakko totuttaa omassa sängyssä nukkumiseen, eihän me mahduta samaan sänkyyn kun mies tulee, Eeva kun nukkuu poikittain. Se on vaan helpompaa ottaa se viereen kun istua pinniksen vieressä aamuyöllä laittamassa tuttia suuhun.
Voi miksi me edes otettiin koko tutti käyttöön? Hereillä ollessa se ei ole lähelläkään, eikä Eeva sitä silloin tarvii ja kaipaa, mutta yöt on yhtä piinaa osaksi sen takia.
 
birdie: :wave: meil ei oo yhtään hammasta vielä :wave: sul on samat oireet ku mulla..ei kiva..nyt saakin varmaan koko hemmetin talven kärsii täst räkätaudista ja tää kuiva yskä ärsyttää ihan sikana :headwall:

majj: onnea hampaasta ja paranemisia flunssan kourista..

naukuri: hyvin nukuttu yö teilläkin, meilläkään ei tuttia tarvinnut käydä laittamas kertaakaan ja syötön jälkeen nukahti hetkessä.




 
Heipsuli! :)

Olin aamulla hammaslääkärissä. Panikoin aamulla sinne menoa ihan sairaasti :eek: , mutta onneksi turhaan :D. Nolla reikää, muutenkin kaikki hyvin. Hammaskiveä oli vähän, joka pitää mennä helmikuussa poistattamaan. Inhoan hammaslääkärissä käymistä :kieh: .

Vartalosta EN OLE TYYTYVÄINEN! Tissit on ihan järkyt, ohkaiset tyhjät lätyt :D. Masunahka löllö. Normimitoissa olen, mutta ärsyttää nuo muutokset. Tosin hyvän asian takiahan kroppa on muuttunut, mutta silti...

majj Paranemisia!

LC Ei mekään isoja lahjoja J:lle jouluksi ostella. Yksi lelu ja paita ollaan ostettu ja ne ajattelin laittaa pakettiin. Kaikenlaista tulee osteltua vähän väliä muutenkin. Sukulaisilta tyttö saa aivan varmasti yhtä ja toista, vaikka ei vielä paketeista mitään ymmärräkään. Taitaa vaan innoissaan syödä lahjanaruja ja -papereita :D.
 
LC: sovittiin miehen kanssa, että ei osteta pojalle lahjoja.. Ei noin pikkunen vielä oikein ymmärrä niistä mitään. Ja ihan varmasti saa mummoiltansa lahjat... Saa siten niitä ihastella.. Ja taidanpa mäkin jäädä ilman lahjoja, sillä mies toi jo marraskuussa laivalta hajuveden, ja se kuulemma oli joululahja kanssa... Jotta tässä täytyy näköjään kasvaa aikuiseks ja olla saamatta lahjoja :LOL:
 

Yhteistyössä