TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

marmotta IHANIA uutisia: oikein hyvää jatkoa teidän perheelle! :hug:

Ja kiitos kaikille ruokailuasiaan kommentoineille! Olen kyllä huomannut saman kuin te, Repa ja Jenni, että toisina päivinä Nea saattaa laittaa hanttiin joka ruokailulla ja loppujen lopuksi päivän ravintosaldo jää tooosi alhaiseksi, mutta sitten jo seuraavana päivänä vetelee kaiken mitä annetaan, joka ruokailulla. Eli uskon Jenni, että viikkotasolla päästään mekin ihan normaalimääriin. Aika hauskaa muuten, että meidän (melkein) samannimiset typyt ovat melkein samankokoisia ja - luontoisiakin :D Meillä Nea oli 6kk neuvolassa 70cm ja 7,5kg ja paino siis käyrällä -2. Ja ihan samalta kuullostaa myös repan poitsun touhut eli vauhtia riittää täälläkin - tokihan sekin näkyy painossa! Meillä on eräs vauvakaveri, joka on niiiin äärettömän rauhallinen tapaus ettei paljon hermoile tai hötky ja kyllähän hän selvästi tukevammassa kunnossa on kuin tällainen ikiliikkuja kuin meidän tyttömme B)

Yhteenvetona voi kai todeta noihin vauvojen syöntipuuhiin, että terve lapsi kyllä tietää milloin syö ja kuinka paljon. Minulla vain itselläni tahtoo olla näitä "huonompia" päiviä, jolloin stressaan tuosta syömisestä ihan älyttömästi :/ Pääasia, että typy on iloinen ja aktiivinen oma itsensä!

Me pääsemme tänään vihdoin sinne valokuvaukseen, kun viime viikolla kuvaaja oli sairaana. Otetaan samalla kertaa 6kk- kuvat, perhepotretti sekä joulukorttikuvat. Niin tai siis näin äiti on ajatellut - saa nähdä mitä mieltä Nea on kuvaussessiosta B)

Palataanhan taas! :flower:
 
Huomenia....

Melko levoton yö takana. Poika sit tankkas yöllä tissiä kun eilen päivällä söi varmaan vaan 2kertaa kunnolla,siis maitoa. Ja sama homma tuntus olevan tänäänkin. Ainakaan äsken ei kelvannut,nyt nukkuu päikkäreitä.

Puuro ei meinannu upota. Innoissaan avas suunsa mutta olin tehny ite kaurapuuroa ja ilmeisesti liian klimppistä kun rupes kakomaan silmät punasena ja katto mua vihasesti. Erinäisten kikkailujen jälkeen annoin sit muksun kaurapuuroa ja sitä se suostu syömään kun hokas että nyt saa sileempää kamaa... Mutta täytyy taas parin päivän päästä kokeilla jos vaikka surauttaa sauviksella pikkasen hienommaks vielä. Mulla olis grahamjauhojakin,niistäkin sais tehtyy sileää puuroa. olisin vaan tykänny et ei tottuis tohon täysin sileeseen,mutta sihtikurkku tuntus asuvan tääläkin :headwall:

Kakan sain pojalta puserrettua aamulla,oli taas tulppa kerenny muodostumaan.... eli päivän tauko on ehdoton maksimi ja sit pitäs konstilla millä hyvänsä saada poika paskomaan :/

Kurpitsa,meitin pojan pappa eli mun isä asuu j.koskella,paljonko sinne nyt on matkaa täältä.. yli 200km? On nyt nähnyt pojan neljästi,kerran käytiin sielä ja pappa on päristelly kolmesti tänne,viimeks olivat just viikko sitten. Me mennään taas ensvuoden puolella sit sinnepäin. Harmittaa kun ei useemmin nähdä,mutta on toi liian pitkä matka viikottain ajella =)

Nemika,toivottavasti teidän kakka pysyy nyt ulostuspehmosena...ei tää kyl kivaa oo kun kokoajan saa kytätä tuleeko vai ei ja minkä vahvusena :kieh:

Edla,jokos teit sen omar-kakun? =)

Sataa perkule :kieh: Millonkohan taas seuraavaks päästään pojan kanssa ulkoilemaan :( No onneks tälle ja huomiselle päivälle on muuta ohjelmaa...ja mahdollisesti tiistaillekkin,niin ei ainakaan pääse tylsistymään:)

Rohiseeko muuten muiden vauvoilla vielä hengitys?? Meillä siis rohis etenkin pienenä maidon jälkeen,nyt kiinnitin huomiota että edelleen joskus...joko maidon tai sit soseen ja veden jälkeen. Sellasta että tekis mieli sanoo yskäseppä vähän. Luulis että toikin menis jo ohi :eek:
 
weiss
Marmotta aivan ihania uutisia!!! :heart: Varmasti putosi suuri paino harteilta.

Meillä syödään nyt kolmatta päivää luumua, eikä ainakaan vielä ihottumaa. Nyt on hyvä tutina, jotta sopiva sose on löytynny, sitten aletaan kokeilemaan kauraa ja jollei se sovi, niin tattaria.
Ethän naukuri pahastunut? Tarkoitinkin vain sitä, jotta kannattaa seurailla, ei jättää pois.. :ashamed:
 
Asutko sä Weiss kuinka kaukana jyväskylästä? Ajattelin että oisitko päässyt tapaamiseen viikon päästä?
Ei taida montaa päästä; Marmotta, Nemika, Birdie, Sarbba ja minä. Mites se aika? Meillä olis vielä yhdet synttärit sinä päivänä, niin mulle kävis sillai aika ajoissa parhaiten.
 
weiss: Hienoa jos luumu sopii teille! :)

Repa: On se aina ihana juttu kun pikkusella alkaa vatsa toimimaan. Meillä on usein kans aikamoinen tulppa vaikka kakkaakin 1-4krt päivässä.

Meille on tulossa ensimmäinen hammas! :) Ei ihan vielä ole puhjennut, mutta uskon että ei mene enään montakaan päivää kun puhkeaa, koska näkyy niin hyvin ikenen alta! :p

Oltiin myös vauva uinnissa ja tänään neiti sukelsikin jo niinkuin vanha tekijä! :p Huomasin että neiti piti silmiä auki veden alla.

Keski-suomen tapaamisesta, Ottakaan tekin sitten kuvia treffeiltä! :p
 
Meidän neidille tuli 6kk täyteen :)

Paranemista lapsosille näin yhteisesti -ikävää kun ovat kipeita. meilläkin jäi vauvauinti väliin kun jotenkin neiti rohisee ja nenähän se alkoi vuotaa. Nää ilmat kaikki maailman pasillit taas levii -olis vaan pysynyt lumet maassa ja pikku pakkanen.

ehkäisy meillä saa kuparikierukan tai 6kk pillerit synnytyksen jälkeen ilmaseks ja jos haluu hormooni kierukan niin sit se osuus pitää maksaa itse. Itse popsin pillereitä, loppus eilen ja ma saan lisää -muutenkin unohtelen -no, ei se haittaa kun ei olis maailmanloppu jos tulis viel kolmas. Ei kyllä ole viel haaveis eikä vauvakuumettakaan ilmassa -järki sanoo et se pitäs kyllä täs neljän vuoden sisäl tupsahtaa jos on tullakseen.

Marmotta aivan ihania uutisia :hug:

töihin menijät onko tietoa jäikö teillä pitämättä kesäloma? Mulla jäi 4viikkoo. Miten nyt on jos pidän sen ennen kun meen töihin niin pitääkö kesällä -09 pitää omaa lomaa jos haluu lomailla? Riippuu toki paljon mis töissä -mitä sopimusta noudatetaan. Joku sano et ikälisät kertyy äitiysloman ajalta, kesälomatkin? Toinen et vaan silt 3kk kun olet saanut palkkaa kertyy lomapäiviä -kuka oikein näist jutuist tietää -onko teillä tietoo?

Mä alan siivoamaan -oon aloittanut joulusiivon ja käyn kaikki kaapit läpi ja hävitän ylimääräsen romun. Kiva kun mies pitää pikkusta niin saa rauhas touhuta.
:wave:
 
repa: tiedän mitä toi kakan kyttääminen on. piinaa ihan pirusti. meillä rykäs aamulla kunnon soosit housuun. sai pojan suihkun kautta käyttää. eli onneks ei jääny kovaksi. kovasti pelkäsin tuota maitoa et soijamaitoa laitoin aamu kahviin. eli tuskin siitä oli toi eilinen ku tänään tuli tuutin täydeltä. toivottavasti teillä helpottaa pian tuo kakan tuleminen. meillä teki kans aina sen kovan tulpan eteen ja loppu tuli suht löysänä.
mut joka kerta sama juttu. ja joka päivä piti saada kakka tulemaan keinolla millä hyvä. :(
ite olen nyt hieronu ohjeiden mukaan mahan ja jalkopohjat päivittäin. ja sillo yleensä kakkii välittömästi. tosi tehokas on toi vyöhykehieronta kyllä. toivon tosissani et teillä helpottaa masun toiminta pian. meillä kävi jo nii kärttyiseksi sillo poika ku jatkuva tulppa oli edessä. jaksuja kakkaralliin :hug: :hug:

marmotta: voi miten ihanan joululahjan saat mieheltäsi. varmaan ihan paras kyllä :hug: :hug:

kaurapuurosta: laitan niitä kaura+kuitu hiutaleista et tuo masu toimisi. päästelen sit valmiin puuron sauvasekoittimella. yllättävän hienoksi saa kyl sen. =) ja hyvin uppoo hedelmäsoseiden kans.

mut nyt saalistamaan kävelypenkkiä netistä pojalle pukin konttiin. =)

merika: äitiysloman ajalta kertyy lomat mut hoitovapaalta ei. =)
 
Nemika,juu ilman tota masuhierontaa ei olis sitäkään vähää kakkaa tullu,jalkapohjista painellaan myös...onneks on vyöhyketerapia keksitty =) Hyvä ettei teillä menny kovettumaan ja toivotaan nyt hyviä luistoja molemmille ipanoille :D

Alkaa uppoomaan ihan kivoja sose määriä pojalle... huomenna mulla olis soseralli edessä,mitenkäs se riisi ja makaroni,ootteko jo antanna???
 
Meillä sai kans pillerit tai kierukan ( en sit tiedä mitä kierukkaa ne meinas ) niin 6kk ilmaseks synnytyksen jälkeen :)

Oon siivoillu tässä koko aamupäivän ihan kivasti. Saan aina hyvän syyn siivota jos tulee vieraita, ja miehen vanhemmat ovat piakkoin tulossa käymään. :) Oon jotenkin laiska siivoamaan, tai johtuu kait siitä että inhoan siivoamista :saint: niin aina kun vieraita tulossa saan tehdä oikeen suur siivouksen :D .

Repa: en ole antanut riisiä/makaronia vielä, mutta ainakin kaupan soseissa on riisiä alkaen 5kk että uskois että saa antaa! :)
 
Kakkaralli Kertokaa oi kertokaa Nemika ja Repa mikalainen jalkapoja hieronta? Ma hieron silleen varpaista kantapaahan ja sit peukalolla painelen siita jalan leveimmasta kohtaa, teetteko samoin? MEille hieronta tati ei maininnut mitaan tuosta jalkapohja jutusta. Taalla on ollut saldona taas vaan yks papana tana aamuna :headwall: .
 
Repa: Kyllähän sitä riisiä ja makaronia voi antaa. Meillä menee molempia nyt puuron muodossa eli riisipuuroa ja riisi-vehnäpuuroa (semperin riisi-pasta iltapuuro ). Meillä vaan kaikki ruoka pitää olla toooosi sileää, joten en ole edes viitsinyt ajatella, et mössäisin noita. En usko, että niistä ikinä sais niin sileää, että vielä uppois. Kakominen varmaan alkais heti... Noistahan suositeltais täysjyvä/kokojyvätuotteita, että olis mahdollisimman terveellisiä.

Carmen: Mäkin kirjoittelin noista samoista syömiskokemuksista ja en tosiaan olis huolissani :) Pikkuinen syö kun on nälkä ;)
 
Repa, en oo vielä tehny Omaria, piti eilen mut sit meidän päivä tuppautuikin ihan liian täydeksi :( Enkä oikeen tiiä jaksanko tänään ku tein niitä rommi-rusina- sekä omena-kanelikaakkuja koko toissaillan.... Pari levyä sitä kummiskin olis kaapissa oottamassa, ku miehen vanhat duunikaverit tuovat tuliaisia tullessaan kyläilemään :D
Riisistä/makaronista, kaupan valmispurnukkoja joissa noita mokomia on, oon antanut. Itetekemissä oon pysyny vielä ihan pottu-bataattilinjalla :) Mut siis hyvin voi antaa :)

Naisten joulumessuista, juu täytyykin piipahtaa joku päivä siellä sitten, hakemassa jotain hyviä ideoita :D
 
Syömisistä, täällä kans yks onneton suunavaaja :wave: Jenni, toi ruokapäiväkirja oli tosi hyvä idea. Täytyyki aloittaa se, koska meidän ruoka mitä päivällä sisälle saadaan on oikeesti yhteensä ehkä 1desin luokkaa :ashamed: Ei tosin ihan joka päivä noin vähän. Tää käsittää siis lounaan, päivällisen sekä iltapuuron. Aamulla annan velliä, koska jatketaan vielä sen jälkeen pari tuntia unia. Onkohan se 3-3,5dl velliä yöllä ja aamulla sitten NIIIN täyttävää ettei ruoka päivällä maistu. Noh, paino kuitenkin nousee tai nousi sen 500g kuukaudessa, joten en järisyttävän huolissani oo kuitenkaan.
 
Weiss,upeeta olis jos luumu nyt kävis... :flower:

Merikan tytsylle onnittelut 6kk johdosta :flower:

Ehkä minäkin hetken vielä passaan niiden makaronien kanssa....

LC: Tuota mitenköhän sen kertoisin... :| Me painellaan siitä varpaitten alta suht jämäkästi peukaloiden kanssa ja sit hierotaan kantapäästä varpaita kohti peukalo lappeellaan...saitkohan mitän tolkkua :saint:

Täytyy kyllä sanoo että alotettiin kreivinaikaan toi soseidenmaistelu...poika oli niin kiinnostunut syömisestä ja sen takia on ollut aika helppoa nyt,tosin kyllä tuollakin ruokahalut vaihtelee,mut parhaimmillaan menee jo lähes pienen pilttipurkin verran ja vasta alotettiin syömään =) Sitä en sit tiiä kun useampi ateria lisätään...
Mutta tissittely on nyt toista päivää hiukan huonommalla tolalla :ashamed: Ei jaksa keskittyä lupsuttelemaan millään,iltamaidon juo ja sit kun nousee pidemmiltä päikyiltä,siis useamminkin tarjoan ja muutaman imasun ottaa,mutta ei kyllä juur enempää. Ja tää tuntus sit kostautuvan öihin kun melko hanakasti taas maistuis öiseen aikaan :ashamed: Ja sosetta syödään tavallaan puolessa välissä imetyksiä....et heti perään en tarjoo rintaa...Mikähän on riittävä imetysmäärä et saa tarpeeks maitoa? Ei sillä etteikö tuo sais kun yöllä ryystää :whistle:
 
Missä ne Jkylän reffit nyt sitten on? Vaihdetaanko päivää useammalle sopivaks vai tavataanko tolla porukalla viikon päästä?

Repa, aika lailla samanlainen homma meillä aamupuuron kanssa. Ajattelin nyt kokeilla ihan normipuuroa ja ei mene alas, ei millään. Annoin periksi ja tein Muksun riisipuurot, hienosti meni. Kai se pitää tosiaan sekoittimen läpi laittaa ensin. Seuraavat 15 vuotta tällä menolla..
 
marmotta jotain puhetta oli keljon abc:stä. Kävisko siellä ens sunnuntaina 7.12 klo 13???

Tänne ei mitään ihmeellistä.. ittellä ihan jyrän alle jäänyt olo. kurkku on kipee ja väsyttää. toivottavasti menee tiistaisek ohi, jotta ei taas tarvii perua mammatreffejä..

pastaa ollaan annettu pojalle ja hyvin maistuu... keittää vaan riittävän kypsäks ja tehosekottimeen niin jo uppoaa... Ja mansikkakiisseli uppos kanssa...

huomiseen
 
Keljo...kyl on tullut siel hengailtuu ;) :D !!!

Kyl on ollut rankka viikonloppu...mies ollut töissä kokoajan....tehny kahta vuoroo putkeen...mie oon ollut näiden ipanoiden kanssa....voi kyl allekirjoittaa, et mies on päässyt töihin lepäämään :LOL: ...on siel ainakin lakisääteiset tauot :D ....

ja loppu tuuletus... KOOP on paras :heart: !!!!
 
Marmotta: Ei meilläkään normipuuro uppoa. Ei vaikka laitoin tehosekoittimen läpi. Tosin mä laitoin ne hiutaleet ja sit keitin puuron, mut jokuhan oli laittanut sen valmiin puuron tehosekoittimeen..? Mut joo, Muksun riisipuurolla ja Piltin kaurapuurojauheella on menty ja nyt Semperin jauhepuuroilla. Hyvin maittaa ja eiköhän se normipuurokin sitten jossain vaiheessa. Kai :saint:
 
summer siinä mutkassa meni rekka ulos tieltä, kaatui sen valkoisen talon pihapuita vasten. Ihmeteltiinkin että mikä rysähti. Kumma että vasta eka rekka siinä ojassa, kun ajavat aina niin kovaa. Ja myöhemmin meinasin saada sydärin kun olin Eevan kanssa kävelyllä tossa pikkutiellä kun mutkan takaa pölähti jumetun iso rekka eteen, kun ne ohjasi autot meidän tien kautta. Ja kuvittele, tuhatta ja sataa veti se rekka tossa meidän pikkutielläkin! Teki mieli huitoa se pysähtymään ja avautua asiasta, jotain järkeä vois käyttää vaikka ajaakin niin isoa autoa että pienemmät jää alle.

Repa, mulle kans, mulle kans. En mä kyllä täältä ihan hirveän paljon porukkaa enää tunne.. mutta jos joskus olisin tuntenut. :)

Treffit käy kyllä. Jos saan auton silloin, meillä kun on täällä vaan 1. Jos se on varattu, niin mahdutaanko summer teidän kyytiin?

Ja niin, missä on katrinainen? Onko mulla mennyt jotain ohi? Sen hakeutuminen palstariippuvaisten vieroitusklinikalle tms..?
 

Yhteistyössä