TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

marimint: meillä on tyttö sellanen vilukissa, ei oo yhtään ollu hiestä märkä noissa vaatetuksissa mut esikoinen taas oli sellanen lämpöpatteri ja ihan hiestä märkä jos laittoi liian paljon päälle ( ja on edelleen ja pärjää vähemmilläkin vaatteilla ) niin ne vain lapset on erilaisia mut kantsii kyllä kokeilla. mä en oo laittanut mitään villasukkia tahi tumppuja kun tuo vanupuku on kuitenkin sen verran isohko että kädet jää kuitenkin sinne hihoihin lämpimään..ja oon huomannut että jos pukee liian vähän tätä meidän tyttöä niin ei tahdo nukkua sit kunnolla vaan heräilee vähän väliä että paremmin ja pitempään nukkuu kun on tarpeeksi lämmin =)

majj: siellähän on hienosti nukuttu yö takana..hieno juttu

mä en pääse mihinkään jumppiin kun ei oo autoo käytössä ja sit illasta ei enää jaksa lähteä eikä oo kiinnostusta saati energiaa mut yritän käydä vaunulenkeillä ja kuntopyöräillä täällä kotosalla.

jee me päästään tänä viikonloppuna miehen kanssa kahdestaan ulos viettämään meidän hääpäivää kun mun vanhemmat lupas tulla kaitsemaan näitä meidän lapsosia, ette tiedä kuin oon täällä ihan täpinöissäni kun ei olla sitten ööö varmaan useampaan vuoteen päästy mihinkään kaksistaan, voi jee :D
 
hei vaan kaikki taas,
syovasta olivat sanoneet eilen sairaalasta etta ennuste on hyva, joten nyt vaan toivomme parasta taalla. ikava juttu kaiken kaikkiaan. Mulla kun on lahipiirissa ollut viime aikoina syopaa ihan liikaa muutenkin. sedan vaimo kuoli leukemiaan pari vuotta sitten ja mummo kamppailee rintasyovan kanssa.
naukuri luulen, etta teidan poika on vaan semmoinen rauhallinen tarkkailija. meilla tytto nauttii kaikesta tapahtumasta. Ava saattaakin alkaa kitisemaan jos on liian tylsaa. viihtyy parhaiten lattialla touhuamassa, niin etta aiti on katse kontaktin paassa.
marimint kayn kaksi kertaa viikossa aiti/lapsi-jumpassa ja kerran itse stepissa. niin ja yritan vaunulenkkeilla kovasti, mutta taalla on pian kaksi viikkoa satanut putkeen. ei aina huvita hirveaan sateeseen lahtea.
uutisista ma en enaa halua lukea otsikoita, seka suomessa etta norjassa ihan hirveita. itkuhan niita lukiessa tulee.

weiss ihanaa, etta olet palannut linjoille kirjoittelemaan. sinua on ollut ikava. allergioista, itse kun olen super-allerginen niin pelkaan tyton saavan niita myos. epailen, etta reagoi jo koiralle, kun silmat vuotaa aina isovanhemmilla kaydessa ja nena menee tukkoon. ruoka-aine allergioita ei viela olla havaittu, mutta vasta ollaankin velleja maisteltu.

 
Kiitokset kaikille vastanneille! Pitääkin soittaa tänän neuvolaan ja kysyä siitä rotasta. Meidän neuvolatäti on tosi ihana vanhempi rouva, mutta aikas hajamielinen joten taisi vain unohtaa sanoa siitä II- rokotteesta :D Alkuaikoina jouduin kolme kertaa pyytämään D- vitamiinitippoja ja joka kerta hän unohti antaa ne - ja minä pyytää! Kaksi koheloa yhdessä :LOL:

Pulloja pitää kai vain alkaa kokeilemaan.. Meiltä löytyy kanssa sellainen Unikko- pullo ja lisäksi niitä MAMmin "koliikki"- pulloja sekä yksi NUKin pottu. Taidan aloittaa tuosta viimeksi mainitusta, koska NUKin tuttikin meille kelpaa. Tpsin pitää katsoa, jos pullotuttejakin saisi luonnonkumisena.

Sitten kysymys, johon kaipaan kipeäasti vastauksia: mikä meidän tytöllä voi olla vialla, kun on kitissyt nyt viikon putkeen lähes kaikki hetket valveilla ollessaan? :ashamed: Ei itke vaan sillä lailla kitisee/"mölisee" tyytymätömästi aivan jatkuvasti, aamusta iltaan. Tänäänkin aamulla heräsi 14h yöunien (juu, tiedän: hurjia unia vetelee :D , mutta päivisin meillä ei sitten paljoa nukutakaan!) ja iloisesti naureskeli sängyssään, kun kävin hakemassa hänet. Mutta heti aamutoimien jälkeen alkoi kitinä eikä se lakannut kuin vasta vaunuihin laitettaessa (nukkuu nyt siis päikkäreitä ulkona).
Aamullakin hän oli siis nukkunut pitkään, pesty ja vaihdettu puhtaaseen vaippaan ja vaatteisiin sekä syötetty, mutta silti kitistään. Tosin meillä on ollut muutamat päivät sellaisia nyt, että tissi ei ihan niin hanakasti maistu - liekö sitten edellisviikon tehotankkaus lisännyt maidontuotantoa niin, että hänen tarvitse kauaa imeä vai eikö vaan ruoka maistu. Kitisee tissilläkin :'(

Ollaan mietitty hampaita, mutta en ainakaan tuntenut niitä eilen ikeniä hiplatessani. Pikkuisen on pimu ollut tukkoinen aamuisin, mutta ei kuitenkaan kipeä. Voisikohan olla tulossa pipiksi ja se vetää mielen matalaksi..
****
Tässä välissä herättiin vaunuista ja syötiin+vaihdettiin vaippa - toistaiseksi ei suurempaa mökyä ole kuulunut, mutta eiköhän se tuosta taas ala :/ Mennään tänään srk:n Ensi kertaa äidiksi- kerhoon katselemaan muita vauvoja ja äitejä, jos se piristäisi Neaa! Jos kyse onkin virikkeiden puutteesta..
 
carmen josko vaan pikkusta nukuttaa. Se on jännää miten tosiaan hyvien yöunien jälkeen jo 1-1,5h valveil ja taas tekee vauvan mieli nukkuu. Tuskin on virikkeiden puutetta -pikkunenhan saa niit ympäristös kokoajan. :) Oliko siitä rotarokotteest jo aikaa? meillä tuli noin viikko sen annost ihme kitinää -ja päälle jokut tissinhylkimispäivät :( se otti kyllä äidin luonnon päälle kun tissi ei kelvannu. Mut sekin kuuluu asiaan et niit ns. raivareit tulee ja menee taas ohin. Toivottavasti kerho piristää -mäkin meen Ellan kans tänään minikerhoon :)

pukemisesta mä laitan neidin makupussin sisään ja sit sinne päiväst riippuen kevyen puvun tai ihan takin ja potkarin. Fleespeiton yms. Mä oon sellanen vällyihin kietoja -teen pikkaselle lämpöisen pesän. Tumput tosiaan aikas hyvät välil käytän.

marimint mä aloitin aikoinani iltavellillä. Mut nyt taidan kokeilla sitä bataattia kun moni puhunu siitä. Mut luulen et meillä mennään täysimetyksel pitkään -neiti on sen kokonen et ei kyl lisäruokaa viel tarvii. Äidin pikku palleroinen. Mut varmaan silleen et aamul tisukkaa, päiväl jotain ns. suolast perunaa, porkkanaa yms. sit ehkä hedelmäsosetta välipalaks ja sit illalla vellii. ja muuten maitoo -en tiedä onneks neuvolas saa ohjeet -oon ihan unohtanut miten viimeks tein.

LC kyselit velleist yms. Mä voisin suositella sellast valmista puurojauhetta -aivan ihanaa. Annoin silloin esikoiselle. Erilaisii hedelmän makuisii. :)

meillä taitaa olla väsynyt neiti, pitää mennä :wave:
 
Ääh oon pääni puhki miettinyt et mikä se meidän poikaa nyt "punastuttaa" Mä oon maidoton joten ei se ainakaan, munia en missään syönyt en leivoksissakaan kun ne on pannassa :ashamed: ..tomaatti/paprika on jäänyt pois kun aiemmin jo huomasin et ne ei sovi..
voi päh

ja muutenkin huono pävä täti tekee tuloaan hermo kireellä ja mahaa juilii...ei ois tartennut tulla ois vaan ollut ensi kesään asti poissa.. |O |O |O

Onko teillä sellasia kavereita joiden seurassa aina tuntee olonsa varovaiseksi?? Mulla on yksi hän odottaa nyt lasta ja oikeen pelottaa et miten sitä tulee saamaan neuvoja lastenhoidosta kun hän osaa paremmin..tää on ihan opisekelu ajoista ollut sellanen piikki mun lihassa..aina kun mä sanoin et tahtoisin jotain niin tämäpä käski miehensä itelleen ostaa sen..mä en taas ikinä halunnut opiskellessa elää toisen rahoilla ( oon niin pirun ylpee et pärjään ite :D ) mut aarg..mä oon nyt vähän haju rakoa jo ottanut mut sit mulla on huono omatunto jos en kysele miten raskaus sujuu..mut jotenkin musta vaan tuntuu hölmöltä et kaverin kanssa pitää varpaillaan olla. Ei häntä kiinnosta meidän muksut..tai ainakin heidän sukulais lapset on oppinut paljon nopeammin kaiken...Anteeksi vuodatus mut ottaa pattiin ei ois pitänyt soittaa ja kysellä saa vaan pahan mielen. :ashamed:
 
Pukemisesta: mä laitan aina tällaisilla viileemmillä keleillä kevyt puvun, tumput, hatun alle sitten ihan ne sisä vaatteet mitä päällä on eli potkari ja body yleensä ja sitten sujautan viellä makuupussiin ja hyvinhän tuo makaa...eikös ne sano ettei vauva nuku jos sillä on kuuma tai kylmä?? ainakin neuvolan täti sano mulle kun viimeksi pähkäilin hälle tätä ongelmaa..
 
Heips..

Kuolen väsymykseen |O Oikein arvattu,myös viimeyönä tuhistiin lähes koko yö,vain siihen 1-2 asti nukkuu jotenkuten rauhallisesti :/ Ja ennen nukkui niin hyvin yöt :'( Henkilökohtaisesti olen nukkunut pisimmillään 1h pätkissä... aamulla koitin nukkua kun poika oli unilla mutta en saanut kunnolla nukutuks kun kyttäsin itkaria ja nyt en ees viiti yrittää... kolmas yö tällästä,alkaa tuntumaan. Eilenkin alko kärsivällisyys herpaantumaan kun poikaa nukutin taas tunnin :ashamed: Voikun pian helpottais... Marmotalla tais olla samaa ongelmaa,tsemppiä sinnekkin :hug:

Katrinainen voima :hug:

Pukeminen: Mulla oli nyt kun 10 astetta vaan lämpöä,niin toi lämpöpuku äippäpakkauksesta,eikä hikoillut vaikka yleensä sitä sorttia. Myös pipo,tumput ja villikset.

Carmen,josko se on niin että väsyy nopeempaa kuin luulet,kokeiles laittaa heti unille kun alkaa kitisemään...tai sit voi olla että olis just tulossa kipeeks tai muuta. Kyllähän se kannattaa tarkkailla jos tuntuu ettei oo oma itsensä. Sillai mullekkin Kasperin pissatulehdus aikoinaan selvis,kun kitis eikä ollut sama poika. Toivomma kuitenkin että on vaan jotain tilapäistä =)

Poitsi on kyllä mahottoman ihana nykyään hereillä ollessaan :heart: Niin erikaveri kuin silloin ihan vastasyntyneenä... kun sais noi yöt takas ruotuun. Tosin nyt on paskonut tänäkin aamuna jo kahdesti isot kakat ja eilen amulla,kun sitä ennen oli 2 päivää pitkästä aikaa kadoksissa,et oiskohan suoli ollut tukkeessa. mene ja tiedä...

Minkä kokoisia vaatteita teidän ipanat nyt kuluttaa? meillä siirryttiin lähes yhdessä yössä 70-74 senttisiin tossa jokunen päivä sitten. Harmittaa se äippäpakkauksen talvitoppis,kun musta niin kiva ja ei tuu ikinä mahtumaan sitten kun etelässä ilmat menee pakkasen puolelle..jos menee ollenkaan :| Vaikka reilu 68 onkin... mut siis kun täällä tosiaan niin kylmä ehkä tammikuussa jos sillonkaan,mikäli edellisvuosiin on uskominen.

Millasia teidän nla tädit on? Meillä vaihtuu nyt ens kerralla ja toivottavasti on mukava.... tää edellinenkin oli kyllä,mutta se eksy ja pahasti aina aiheesta ja meidän käynnit kesti joka kerta ainakin 2h. Viimeks oli mies mukana ja rupes sille jakamaan tupakka valistusta,kaikenmaailman läpyskää jne :D Mies tykkäs :LOL: Lapsi istuu mun sylissä puolialasti ja oottaa rokotusta ja täti vaan paasaa miehelle puolituntia että kandeis lopettaa B)

Kylläpä taas helpotti,nyt soffalle hetkeks pituuttaan...

Repa ja Kasper 3kk
 
Haloo!!

Naukuri, teillä on melko suuri ikähaitari siel muskarissa....varmaan melko levotonta...meillä jaettiin 10 vauvan ryhmä puoliksi eli viisi jäi...ja kaikki on 3-4kk....tää oli 3kk-6kk ikäisille...sitten on 6kk- 12kk...ihan hyvä näin!!

BB....mies seuraa ja mie olin koneella ja katoin sivu silmällä...ihan järkyttävää sontaa |O ....sori vaan....taidan olla liian vanha katseleen ;)

Neuvolantäti, on meillä tosi kiva ja tietää paljon...on mukavaa kun hän on vyöhyketerapeutti....saa vinkkejä....
 
Neuvolatäti on todella mukava.. Ja sama täti ollut esikoisen syntymästä lähtien=)

Vaatteet on 56-62cm...

Ulos puen neidille sisävaatteiden päälle kevyen collegehaalarin ja laitan makuupussiin.. on hikoilevaista sorttia tuo matami :D
 
vaatteet käytössä bodeissa 62cm ja housuissa 60 ja 62cm

meillä on ihan asiallinen ja iäkkäämpi neuvolatäti ja tykkään kyllä, ei oo sellanen nipottaja. tulee hyvä mieli itelle sieltä lähtiessä eikä mitään jää hampaan koloon.

mikä ihme tota tyttöä vaivaa, nukkuu nyt kolmansia päikkäreitä ja vähän väliä siel kitisee mut silmät o kiinni, ei siis oo hereillä mut ei nukukkaan. äsken ravasin ½h rappusia laittamas tuttia..seuraavat unet saapi kyllä nukkua ulkona satoi tai paistoi, sisällä on niin vaikiaa saada unia jatkumaan kun herää sen 30-45min unien jälkeen mut ulkona nukahtaa helpommin..en viittinyt aiemmin laittaa ulos kun vettä tuli kuin esterin p--stä vaik saisin vaunut kyllä sellaselle katetulle terassille mut epäilen et tääl sisälkin heräs tohon sateen ropinaan, eipä tuo olis siinä sateen ropinassa ulkona nukkunut, onkohan meillä jotenkin erityisen herkkäunisii lapsia?!

repa meillä mies on ollut yhden kerran meidän mukana neuvolassa eikä se täti noteeraanut miestä oikein laisinkaan...meillä on aika pikasia nuo käynnit vajaas ½h pääsee pois, meillä kun tyttö alkaa huutaa kurkkusuorana jossain vaihees niin eihän siin metelis mitään kuule niin mitäs siellä turhaan tyttöä huudattamaan..

jee, taisin saaha tytön jatkamaan uniaan, ainakin aika hiljaselta kuulostaa, hieno homma, näyttikin tosi väsyneeltä.
 
Poika Minulla on yksi tuollainen "sukulainen" tai ei hän biologisesti ole sukua mutta...
Aina hänen lapsensa ovat parhaimmat, aina hän tietää kaikesta kaiken, muiden lapset häntä ei kiinnosta yhtään, meidänkin tytölle osti varmaan sen takia lahjan että oikeasti pääsi näkemään meidän uuden asunnon joka oli rempattu... |O ärsyttäviä tuommoiset

Vaatteista 62 koko menee vielä niin housuissa kuin bodyissä , mutta myös 68 käytän vaikka hihoja pitää vähän kääriä. Mutta löytyy myös muutama 58 koon bodya.
 
poika ainoo kenen seuras oon puheissani varovaisempi on mun työkaveri, on sellanen kaikki tietäväinen ja osaa kaikki paremmin kuin mä ja tietää kaikesta kaiken. ei sil itel oo lapsia mut siltikin kovin aina antaa hanakasti neuvojaan lasten kasvatuksesta. viimeks kun kerroin olevani raskaana niin tokas vaan että mitäs nyt, ei edes onnitellut, oli vaan huolesta sekasin että miten pärjäävät töis ilman mua ja sit sanos että hän ihmettelee miks oikein yrittämällä yritetään ( olin lapsettomuushoidois ) raskaaks ja ettei hän ainakaan haluais saattaa lapsia tällaiseen maailmaan . ja kun kerroin ettei ( silloin 2,5 v ) esikoinen leiki yhtään yksin niin siihen tokas vaan että mikset vaan käske huoneeseensa leikkimään :LOL: helpommin sanottu kuin tehty.. :| ollaan siis kaikista asioista sen kanssa erii mieltä mut pakko se on kestää ja kuunnella tollasta kun työkavereita ollaan mut kovasti ottaa pannuun koko tyyppi :/
 
Neuvolatäti: Mukava joo, mutta ei kyllä tiedä mistään mitään. Googlaa sitte... On siis vastavalmistunut nuori tyttö, ei mikään täti ;) Hoitaa hommat asiallisesti, mutta ei osaa yhtään vastailla jos kyselen jotain. D-vitamiinitippojen määränkin ohjeisti mulle ihan päin peetä silloin osittaisimetyksen aikana :headwall: No, onneks on netti ja kaverit ja te :D

Marimint: Me ajateltiin skipata vellit kokonaan. Mua ohjeistettiin niin, et jos ei vauva "tarvi" vellin muodossa lisäravintoa, niin sitte vaan suoraan soseiden kimppuun. Oltais voitu jo alotella, mutta ajattelin omasta halusta odotella 4kk ikään eli reilun viikon vielä. Bataatilla, perunalla ja porkkanalla aloittelen. Batattihan on vähän kuin peruna ja porkkana yhdistettynä :) Ihan vaan teelusikallinen päivällä ja samaa lajia 3-4 päivää. Sit vaihtuu ja kokeillaan uutta. Pyrin kans siihen, et puuroa söis sitte aikanaan aamulla ja illalla ja siinä välissä ns. ruuan ja hedelmäsoseita välipalaks yms.

Vaatteet on meilläkin 56-62cm. Housut pienempiä ja bodyt noita isompia. Meillä ei oo vielä makuupussia ulkona käytössä. Tälle ilmalle laitoin bodyn, verkkarit, sukat, villatakin, pipon, ohuet lapaset, villasukat ja viltin. Ja se vaunun suoja. Ja kun menin poikaa katsomaan, oli viltti ja villasukat potkittu pois ja niska sopivan lämmin :D

Täällä vissiin eniten kitinää aiheuttaa nyt tuo nuha. Mutta on poika muutenkin tullu jotenkin kitisevämmäks. Carmenko kirjoitteli samaa? Tosin meillä niin päin, et kotona ihan iloinen, mutta annas ku viet autoon ja lähdetään reissuun... Äskenkin kauppareissulla huusi puolet matkoista. Onneks oli kaupas hiljaa. Koitinkin olla supernopea. Onks tää nyt joku kitinäkausi, kun ennen poika oli niiiiiiiin hyväntuulinen aina?!?!

BB |O Ei kiinnosta.

Edla-mamma: No höh. Niin teillä oli tosiaan se kakkavahinkokin. Tylsää. No jos sitte syyskuu menis paremmin. Meilläkin jää varmaan nyt toinen kerta jo väliin, kun nuha jatkuu edelleen eikä varmaan maanantaihin mennes oo menny kokonaan ohi, ku teilläki noin kauan kestää. No, sen verran kova kitisijä poika on nyt viime päivät ollu, et ei kyl huvittaiskaan mennä sinne.... :| En menny sinne babybioonkaan tänään. Se kyl vähän harmittaa.

eeti: Vauvauintejahan järjestää helsingissä varmaan 6-7 eri tahoa, joten jos kovasti haluis mennä, niin kyllä varmaan jostain löytyy tilaa? Ainakin pienen jonotuksen jälkeen, jos ei muuten.

Mää meen ny syömään. Toi kauppareissu vei mehut...
 
voi hitto tota tk:n toimintaa, nyt sielt soitti hoitaja ja kertos ton inr-arvon no se oli nyt 1,8 ja sit se ihmetteli sitä miks mä edelleen syön marevania kun tyksin ohjeistuksessa sanottiin että vain 6viikkoa synnytyksestä, että enkö mä oo itse kyseenalaistanut näitä ohjeita mitä täältä annetaan.. :eek: no sanoin sit että oon mä jo pitkään asiaa ihmetellyt mut kait te siel pääs tiiätte nää asiat paremmin kuin mä :headwall: eli olis voinut siis huoletta itekseen ne omin päin lopettaa jo aikoja sitten... :kieh: tää on niin tätä!!!

sori purkaus..
 
Heips, tytto nukkuu aamupaiva uniaan!

Carmen Meilla on Aventin pullot ja tutit on yhdella ja kahdella reijalla. Mies syottaa pullosta vaan, itse en oo kuin kerran kokeillut. Aloitettiin kokeilu paivas aikaan ja ongelmia ei ole ollut. Kai tyty yhdistaa pullon ja iskan syonti hommiin :D . Tosin aloitettiin tama yosyotto juttu jo aikaa sitten kun mulla oli viela ongelmia korkeesta verenpaineesta ja olin paasarkyinen ja vasynyt. Mies syottaa kaikki viikonloppu yot.

Iso/ pieni vauva Olen vaan sanonut ihmettelijoille, etta oli syntyessaan pieni, joten pieni koko johtunee siita. Jos vauva on paa- asiassa tyytyvainen oloonsa ei huuda nalkaansa ja jollain kasvukayralla pysyy niin jattaisin muiden ikavat kommentit omaan arvoonsa. Kyllahan se toisinaan ottaa paahan mita muut sanoo.

uutiset Luin myos sen ravistelu ja pahoinpitely jutun ja sit illalla katselin luonto ohjelmaa jossa orpo elefantin pentu heikkeni koko ohjelman ajan kun kasvatti aidilla ei riittanyt maito kun ravinto oli niukkaa. Arvaas vaan oliko itku taas kurkussa.

Kiitos velli neuvoista.

Katrinainen :hug:
Edla- mamma pikaista paranemista
:hug:

Nyt ompeleen vaaleanpunaisia frotee vaippoja :D ja hieman pihaa rapsuttaan!

LC
 
moron.

sateista torstaita... Keli on ihan hanurista, mutta silti vaan sinnikkäästi käytiin kävellen keskustassa. Blaah.

Poika nukku viimeyön ensimmäistä kertaa omassa huoneessaan. ihan hyvin meni, tosin heräs jo viideltä syömään.. Tosin poika meni eilen aika aikasin nukkumaan, jo yheksältä, joten ei ihme jos oli nälkä.. Tais olla raukka väsynyt meidän äiti-lapsi jumpasta :) Ittekkin sai hyvin nukuttua kun ei ollu poika ähkimässä
Mites Carmenilla on sujunut nirpun nukuttaminen omaan huoneeseen??? Vai muistinko väärin??

pukeminen: vaatteista menee 62cm/68cm ja muutamat 60 sentin housut löytyy myös... Meidän poika on mallia: lyhyet jalat, pitkä selkä. Tuntuu että kokoajan saa olla viikkaamassa vanhoja vaatteita pois. Ja saa olla tarkkana ettei jää vaatteita käyttämättä.

ulkoiluvaatetus nyt kun keli on +10, niin pojalla on sisävaatteet (housut, body, ohut päällyspaita), tumput,villasukat, keskipaksu pipo (ei siis enää ohuin) ja ohkanen välikausihaalari.. Lisäks vaunussa on se "toppamainen" vaununpäällyspeitto (tajusko kukaan mitä selitän???). Ja hyvin tuntuu pojalle unet vaunuiss maittavan.. Sen oon huomannu että tommonen kollege-päällyspaita on ihan liikaa siellä alla.. eli päällyspaidan tarvii olla ohutta trikoota..

oli muuten karmee juttu se Ville Pusan vaimon kuolema.. Niin kauheen nuorena kuoli.

BB: kattelin eilisen jakson tänään nauhalta ja aika törkeetä menoa oli. Kuin aikuiset ihmiset viittii tollai.. Ja se Minna etenkin... Vois kyllä hiukan miettiä mitä puuhastelee. Taidan olla tulossa vanhaks..

Huomenna tarvii kattoo Sairaalan syke subilta.. Siinä mainoksessa ainakin oli niin sulonen ja tosi pieni vauva... mua kiinnostaa tommoset reality-jutut.. Varsinkin kun ittestä ei olis sairaanhoitajaks.

neuvolatäti on vanhahko ja aika hm... On hyvin tiukka mielipiteistään... En tykänny ku teki mun huonosta maidontulosta niin ongelman, eikä ymmärrä että tuore äiti voi olla pirtee ja että kaikki voi olla ok... oikeen kyselemällä kysyy onko ongelmia.. Onneks nyt on ollu sijaisia..

Hitsi, meidän asuntotarjous ei menny läpi. Joudutaan jäämään asumaan tähän.. Muuten tää on kiva kämppä, mutta kun ei oo hissiä ja asutaan kolmannessa. On toi pojan kantaminen aika rankkaa... Meidän jätkä kun ei oo ihan kevyintä tekoa. :LOL:

Argh, huomenna olis kiloklubi. Mun tulos on +-0. Kävin tänään vaalla ja kesälomakilo on lähtenyt.. Nyt alkaa siis varsinainen pudotus... voitko Carmen päivittää mun tuloksen - 0 kg

tulipa taas tarinaa..

nyt lähen risoton tekoon
 
Neuvolan täti on ihan mukava, vähän turhan ylipirteä mun makuun kyllä. Ja sen vakiovastaus on tää "noniin, just", mikä alkaa jonkin ajan päästä nyppiä. Google oli ahkerassa käytössä eilen kun kyselin rokotuksista. :D

Vaatteet on välillä 60-68cm. Yläosaan menee 60, mutta jaloille se on liian lyhyt. Pitää ostaa eri kokoa body ja siihen sopivat pökät, muuten joutuu käyttämään eri paria. Sama jotkut mekot on ihan paitamittaisia silloin, kun ne yläosasta olis sopivia.

Pitäis lähteä kaupoille metsästämään uusia talvihaalareita kun menin tosiaan ostamaan liian pientä kokoa ne aikaisemmat. Ja lähetin ne Italiaan, vielä turhempaa.. pitänee antaa ne jollekin joskus, jos on tyttövauvoja tuttavapiirissä.

Repa ootko kysellyt syytä tohon yörumbaan neuvolasta? Mulle kun vastaus sieltä oli ihan yhdentekevä. Alkaa tää pidemmän päälle olla rankkaa, toivottavasti olis vaan joku pian ohimenevä vaihe. Nukutaanko teillä päiväunet rauhassa? Eeva nukkuu tosi hyvin päivisin ja nukahtaa ilman sen kummempia nukuttamisia, vähän heijaa sylissä ja tutti suuhun ja se on unessa. Se on vaan illat ja yöt kun pitää melskata..
:hug: ja toivottavasti saat pian nukuttua kunnolla!
 
Samaa mieltä kun Marmotta neuvolan tädistä; mukava on joo, mutta masuvaivoihin oon saanu paljon parempia neuvoja täältä teiltä. Sieltä oli neuvot; relat ja sitten vois vähän masullaan hetkisiä pitää jne. Jep...noilla en olis kesää pärjänny ihan varmasti. Sata muuta keinoa koitettiin lisäks.

:hug: Teille jotka yöt valvotte ja nukutte huonosti. Meillä nukutaan yöt ja sais kyllä niin jatkuakin piiiiitkään.

 
Marmotta: Meillä sama,päiväunet useimmiten nukkuu hyvin,ei tarvi nukuttaa sen kummemmin,vaunuja lykin pari kertaa ja tutti suuhun.
Neuvolassa vaan totes että ei voi vielä kouluttaa niin sanotusti....eli ei kummempia. Mut netistä luin että se taitaa olla joku kehitysvaihe juttu,tosi moni 3kk-4kk ikäisen vauvan vanhempi painii saman onkelman kanssa...
kai se joskus loppuu...
toivomme parempia unia =)
 
birdie/carmen mä oon kans viime päivinä miettinyt tuon tytön siirtämistä omaan huoneeseen, esikoisen kanssa samaan en voi vielä laittaa kun esikoinen on kovin herkkäuninen, niin hänen unet kyllä häiriintyis, joten ainut vapaana oleva huone olis alakerran vierashuone mut mites se mahtais luonistua sitten kun me muut nukutais yläkerrassa, oliskohan se sit yhtä rappusten ravaamista tutin laiton takia..hmm, en tiiä mitä tekisin, mut nyt tuntuu etten itse oikein pääse ns. syvään uneen kun heräilen vähän väliä jos jonkinlaisiin puhinoihin ja ähinöihin ja sit kun kapuan laittaan tuttia niin sit ei kelpaakaan ja jos kelpaa niin just sen aikaa kun oon päässy takas peiton alle..ja muutenkin tyttö herkästi herää miehen kuorsaukseen mut onneks kuorsaus loppuu kun kädel läpsäsen selkää/kylkiin :LOL:
mut itkuhälärin kautta kyllä kuulisin sit jos tytöl joku hätä siel omas huonees olis..nyt vain tuntuu jotta herään välillä hoitamaan tyttöä liian herkästi vaikkei sil mitää hätää oliskaan kun ähisee silmät kiinni yms. kun ei siihen mikään tutti tai silittely kuitenkaan auta..onpas tää nyt vaikiaa, esikoinen kun siirrettiin vasta 10kk ikäisenä mut tällöinkin huoneet oli ihan vieretysten..
 
Kurpitsa: Saman asian kanssa painin täällä; siirtääkö vauva jo omaan huoneeseen vai noup. Meillä huone olis ihan vieressä, joten sen suhteen ei ongelmaa. Musta tuntuu, et poika välillä häiriintyy mun narskutuksesta tai miehen kuorsauksesta (onneks harvoin kuorsaa ). Ja jos ei poika häiriinny, niin sitte minä oon korvat höröllä kaikesta ähinästä ja tuhinasta. En kyllä voi väittää olevani väsynyt, joten ehkä sit kuitenkin saan nukuttua riittävästi...

Carmen: Kävin jo tänään vaa'alla ja mulle voi laittaa kuukauden saldoks -1,5kg. Kiitos :flower: Olis voinu olla enemmänkin, mutta nyt tää viimenen viikko on ollu vähän huono. En oo käyny vaunulenkeilläkään oikeastaan yhtään (kerran ) ja jumpassakin vaan kerran. No, kai nuo loputkin kilot joskus lähtee.

Marimintkö kyseli liikkumisesta? Kerran viikossa käyn jumpassa ja nyt syyskuussa kun tarjonta lisääntyy, niin koitan käydä 1-2krt/vk. Ja jos en pääse toiseen jumppaan, niin sitten lenkille. Pidemmillä vaunulenkeillä käyn tavallisesti 3-4ktr/vk (4-6km ). Nyt on sateet vähän himmanneet tahtia ja tää läski maha ja makeanhimo ja... Pöh. *itsesääliä*
 
Vaatekoko, 60- 62cm on nyt hyvä...jotkut 68 menee, ettei ihan huku niihin...

Paino...ei ole lähtenyt eli 0g....mä en varmaan voi tuohon kilo juttuun osallistuu...paino sahaa ylös ja alas...en tiedä mistä johtuu....herkkuja syön välillä, mut en mitenkään paljon, vaikka mieli tekis :D ....no joskus sitten ehkä voin teho laihuttaa, kun tää imetys loppuu...kun pelkään että maito loppuu, jos vähennän ravintoo |O ...ehkä täs mun jutus on selittelyn makua :kieh: :LOL: :LOL: ....liikkuminen...eli lenkkeilyy, ei muuta vielä, kun en tiedä mikä kiinnostas...punttisali olis tehokas...mut niin armottoman tylsää :/

Uutiset....mun tekee tosi pahaa...kun on kyseessä sellaiset tapaukset missä on joku täysin avuton, kuten vauvat, lapset, vanhukset, eläimet ym. :'( ....mies kertoi tänään, et sen työkaverin tytär sairastaa agressiivista rintasyöpää ( sairastunut odotusaikaan) 3 lasta...nuorin 10kk...kyl tuli pala kurkkuun ja paha mieli...elämä on välillä niin epäoikeudenmukaista
:'( ...

Matamimimmi68 ja Edith 3kk :heart:
 
No niin,Kasper menikin sitten ajoissa nukkumaan tälläkertaa ja yllätyksekseni simahti hyvin vähällä heijaamisella... nyt kokeilen ekaa kertaa unipussia,ans kattoo miten nyt yö menee:p

Kurpitsa: Meilläkin alkaa poika aina huutamaaan jonkin ajan kuluttua neuvolassa,kun siellä alkaa kestämään ja ei viihtyis paikallaan,mut se ei tätiä kuule haittaa,pospottaa tyytyväisenä ja siinä meneekin sit tärkeistäkin jutuista puolet ohi..

matamimimmi: Mulla kanssa karmii selkäpiitä kun avuttomat yksilöt kärsii...tai just tollanen mahdollisimman epäoikeudenmukainen juttu :'( Alkaa aina ajattelemaan että jos osuu omalle kohalle... :ashamed:

No niin,oon nyt tässävälissä käynyt sata kertaa laittamassa tuttia...ilmavaivojaan taas vääntää |O se on aina rangaistus kun saa helpolla nukkumaan ;)

Mut hyvee yötä mammat,tää läks soffalle toviks ja sit itekkin uinumaan jos siitä nyt mitään tulee...
 

Yhteistyössä