TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

no enköhän mä sit uskallan antaa ihan huoneenlämpöstä tuttelia tytölle ens yönä, uskon kyllä että nälkäsenä menee minkälämpöinen korvike tahansa, on enemmänkin tarkempi siitä mistä pullosta sen syötän ;)

 
naukuri + muut , vihje ! Aina jos laitatte sulkumerkin jättäkää yksi välilyönti, älkääkä laittako sitä heti viimeisen kirjaimen perään, silloin ei pitäisi tulla tuota vinkkaavaa hymiötä :)
 
Marmotta, poikettiin kanssa neuvolassa. Pojalla oli 5v lääkäri ja tytöllä 4kk. Se on mun mielestä tosi mukava se lääkäri. Hassua kun oltais siellä törmätty =) Muuten kun ei olla vieläkään saatu aikaseks nähdä..

Niin painoahan oli "pienellä" prinsessalla 9 140g :D ja pituus 67cm. Ja tuo paino on jo tasaantumassa kuulemma..eikä saa laihikselle ruveta..sanoinkin että ei alettaiskaan vaikka käskisittekin. Samoja menee tyttö kun oli esikoinenkin. Vähän on pistäny vielä paremmaks..poika oli 4kk 8 820g. ja sitten 1 vuotiaana 11,5kg...että niin se tasaantuu. Kaikki oli muutenkin hyvin ja naureskeli kauheesti lääkärille kun se nosti seisomaan =)
 
Summer: tedän prinsessa kyllä kasvaa tohinalla, ei ainakaan tarttee kuunnella kyselyjä et saako lpsi tarpeeksi ruokaa...meidän esikko paino 1 suunnille tuon verran...ja kyl aina joltain taholta(lue anoppi) kuulu et ruokaa pitää antaa niin paljon kun syö ihan kun ei oltas annettu
 
summer teidän pikku prinsessa tosiaan on ainakin ollut ruoka aikana kotona ;) Ja tosiaan kyllähän tua paino ajan myöten tasaantuu :) Minäkin odotan kovaa paljonko meijän tyty mahtaa painaa 3kk neuvolassa, veikkasin hmm.. paljon! :D
 
Olipas yö! Alisa kävi nukkumaan puoli kahdeksan syötyään ensin aivan normaalisti. Heräsi jo puoli 12 (!!) syömään, mitä on tehnyt vain ekojen viikkojen aikana. Laitoin sänkyyn nukkumaan, mutta eipäs nukahtanutkaan heti kuten normaalisti. Puoli yhden aikaan jutusteli vielä ja menin silittelemään päätä. Siihen nukahti 15 minuutissa. Havahtui syömään taas neljän aikaan. Onneksi jäi kiltisti sänkyyn nukkumaan, ettei tarvinnu tehdä uusintaa alkuyöstä. Nyt on reilun viikon heräillyt kahdesti yössä syömään, ihan kumma juttu... :/ Sitä ennen samoilla ruokamäärillä (jopa vähemmillä ) nukkui kahdeksankin tuntia. Mulla on kummallinen tapa laskea kluk kluk - äänet... :ashamed: Joku ihme pelko maidon loppumisesta... Vaikka sitä ihan riittävästi tuleekin...

Raskausaika meni ihan ok:sti. Mitä nyt verenpaineet tuppasi nousemaan parin viimeisen kuukauden aikana. Raskausmyrkytystä ei tullut, mutta olo oli tosi hutera aina välillä. Pahoinvointi kesti noin viikolle 12, kertaakaan en oksentanu, mut oli aika lähellä muutamaan otteeseen. Alussa ei mennyt alas juuri mikään, nesteistä meni ainoastaan tavan vissy. Keskiraskaus meni ihan kivasti, ja loppuraskaus tosiaan meni verenpaineita kytätessä ja rs-virusta sairastaessa. Molemmissa ranteissa oli jännetupintulehdukset ja sormet tuppasi puutumaan öisin. Ai niin joo, kyllähän sitä epäiltiin keuhkoveritulppaakin viikkoa ennen joulua, kun henkeä ahdisti ja huippasi ja olo suht huono. Niin, ja pitihän sitä minunkin käydä alkuvuodesta yksi yö synnärillä olemassa, kun alamahakivut yltyivät enkä pystynyt kunnolla kävelemään. Syynä oli todennäköisesti kannatinkivut eli masu kasvoi yhtäkkiä sen verran paljon, että lihakset/jänteet tms. eivät kerinneet mukaan. Masutuubi helpotti olotilaa tosi paljon sitten. Turvotus tuli kuvioihin rv 25.

Virikkeistä oli kanssa puhetta. Lelumatto on edelleen jees, vaihdan kaareen aina välillä leluja, jottei elämä käy liian tylsäksi. Peilin edessä kummailu on valtavan kivaa. Ja nyt olen huomannut, että Alisa tykkää, kun hänen kanssaan tanssitaan tai hytkytään. Nauruhuudahdukset ovat mitä valloittavimpia silloin! :) Sitterissä ei oikein olla ikinä viihdytty.

Heinuli & Alisa
 
Kyllähän noita kommentteja saa aina kuulla....että on ainakin ollut ruoka aikaan kotona ja mitä se on oikein syöny jne. Jotkut loukkaantuvat noista kommenteista(oon lukenu), mutta minä en. Itekin aina lasketaan leikkiä toisen makkaroista :D Oikein kunnon emäntä =)
Vaikka pötköjä ovat kumpikin vauvoina olleet, niin silti hurjan jänteviä. Nopeasti oppi poikakin liikkumaan jne. Ei makkarat haitannu menoa ja sittenhän se paino alkokin tasaantua.
poika04ja08, varmasti kommentit noin päin..eli onko saanu tarpeeks ruokaa tuntuu pahemmilta.
 
summer: Ihana emäntä teillä kyllä tosiaan siellä! :) Mutta kuten itsekin kirjottelit, niin jossain vaiheessa se paino sit kuitenkin tasaantuu. Toisille tulee alussa paljon ja lähempänä vuoden ikää ei enää ollenkaan ja toisille sit tasaisemmin. Ja onhan sillä syntymäpainollakin jotain tekemistä asian kanssa varmaan...? Jostain luin et vauvan syntymäpaino (noin) kaksinkertaistuu 3kk:een mennessä ja kolminkertaistuu 1v ikään mennessä. Johan tuokin kertoo sen, et alussa painoa tulee enemmän ja sit hidastuu ku lähdetään liikkeelle. Meidän ruipelo puolestaan ei ole koskaan ollu mitenkään jäntevä... :) Vieläkin pää välillä heiluu miten sattuu!
 
Hei Lontoosta!

Kaytiin tanaan rokotteella, oltiin jo myohsassa ja tama mamma kiireella riuhtas pimun tisulta etta kerettas. puskin vaunuja hullun lailla ja valilla pyyhin vain puklut, etta ois jokseekin siistin nakoisena kun terkalle mennaan. Itsella tukka just ja just kammattuna ja vaatteet miten sattuu paalla. Paastiin sitten vastaanotolle ja olikin laskenut viikot vaarin ja pimu vasta 15 viikkoa, etta turha reissu :D .

Pukllauttelusta joo taalla viela myos puklataan, valilla oikeen kaaressa toisinaan sellaista kuolan sekaista puklua.

Raskausajasta Olihan se ihan kivaa kun uskalsi heittaytya mukaan ja toivoa etta raskaus kestaa loppuun asti. Loppupuolella se raskausmyrkytys ja komplikaatiot ei olleet mitaan kivoja. En tienny tolevani raskaana kun kavin Policen konsertissa ja join hulvattomasti viela viinia, se onkin sitten viimeinen kerta kun oon ollut humalassa :LOL: . kavin myos kattoon toukouu 2009 ja iski heti vauvakuume :heart:

Summer kumpa meillakin. Nyt on vihdoin alkanut nakyyn jonkinmoista makkaraa reisissa ja posket on pullollaan. toivottavasti oltaisiin jo 5kg ens viikon punnituksessa. Meilla ei ihan kaksinkertaistunut paino 3kk mennessa, mutta eivat ehotelleet viela lisaruokaakaan! Jos tyty ei syo kun sen minka tarvitsee niin ei sitten syo, laittaa vaan suunsa kiinni ja ei voi tyrkata rintaa tai pulloa suuhun :headwall:

Kyssari Mita velleja kaytatte? valmiita ja jauheena. kun taalta ei tahdo saada ja kaveri neuvo tuoda Suomesta. Pitaa laittaa ostolistaa kun vierailijoita kay...

Nyt huushollaan, kun tuhina kuuluu ulkoa =)

LC ja Freyja 15vkoa
 
Summer Ja voi sitä ihanuutta, kun koitti ensimmäinen yö synnytyksen jälkeen, jolloin ei lonkkiin ollut sattunut koko yönä :). Oli ihanaa, vaikka heti multa ei nuo kivut kadonnut. Meni muutama päivä. Ikävä vaiva, en toivois sitä kenellekään...yöt meni ihan piloille.
 
6,9kg ja 63cm. Hyvin on kasvanut. Rokotuskin meni hyvin, selvästi mietti onko itkemisen arvoinen asia ja päätti että ei. Tökkäsivät pari piikkiä muhunkin, ettei vauva yksin joutunut kärsimään. :) Jäykkäkouristus ja hepatiittirokotteet oli mun kohtalona.

Summer ketä lääkäriä tarkoitat? Meillä oli nyt vaan terveydenhoitaja, parin viikon päästä taas lääkäri. Viime kerralla oli lomittajalääkäri, sellainen nuori jamppa. Se oli ihana. Seuraavalla kerralla taas onkin Hannu-setä.
Ihanan kokoinen teidän neiti! :heart: Tuohan näytille joskus tässä. :)
 
summer Ymmärrän kyllä täysin mitä meinaat kun toiset kommentoivat pienten vauvojen painosta, meilläkin asustaa pieni pulla tyttö ja joskus ottaa päähän kun toiset sanoo häntä pullukaksi jne..
mutta toivottavasti et pahastunut kun sanoin että on tyttö ollut ruoka aikana kotona :)
 
majj, en todellakaan pahastunut =) Niinhän itekin sanotaan ja vaikka mitä muutakin...ei tuo onneks vielä ite ymmärrä. On sillä vaan sellaset makkarat, että pakkohan niistä on leikkiä laskea. Sitten oliskin kurja jos isommasta lapsesta sanottais; että kauheen lihava ja mitä se on syöny!
 
Heips,

majj mietin täs et sit kun haluut lopetella -ala korvaamaan syöttöjä antamalla pullosta, silleen luulis pikku hiljaa vähenevän. Sit kun rinnat repee niin sit taas tissittelyä. Pumppaamaan en alkais -koska se vaan lisää maidon määrää. Vellit mä tykkäsin siitä riisivellistä ja sitä alan varmasti antamaan iltasella sit josku 5-6kk tienoilla.

virikkeet mä en hirveesti leiki pikkusen kanssa :| Mut silloin kuin neiti on juttutuulella niin voi sitä pientä suuta :) E tosiaan täyttää vast 3kk et ei viel hirveesti kaipaa virikkeitä. Liperokukka on edelleen se juttu ja se kukka mikä matamin tytölläkin on siin kuvas. Sille neiti jaksaa höpöttää. isosisko kyllä varmasti on mieluinen hauskuttaja kun vähän neiti kasvaa.

Edla-mamma mä jäin kiinni siin niskapoimu/veriseulas :| Ja mikä pahinta ne unohti kertoo mulle et pitäs mennä jatkotutkimuksiin ja neuvolatäti sen mulle sit möläytti - just ennen jouluu. Mulla oli 1 päivä aikaa päättää mitä teen kun raskaus oli jo niin pitkäl viikkoja
oli 17+ ja mikä ihaninta/kamalinta miten sen nyt ottaa alkoi pikkuinen potkii masussa saman päivänä. Se tieto oli jotain niin tuskallista kun oletin et kaikki hyvin kun ei ollu tullu soittoo. Mä en oo koskaan itkenyt ja pelännyt niin paljon. Onneks löysin Neminkan ja muut kohtalotoverit. Kun siitä kaikesta selvittiin niin loppuraskautta ei sit mulla enää varjostanut mikään ja varmaan siks en oo pelännyt tän pikkusen puolest sen jälkeen. Mut otti se koville -ja kyyneleethän täs nousee nytkin silmiin. Ei musta olis ollut lääketiedettä uhmaamaan, jos asiat olis ollu pikkusella huonosti. Onneks kaikki meni hyvin ja sain pikkuisen tyttöni syliin. :heart:

Meillä neiti nukkui 3h pihalla :) ja mä kävin kirpparil tekee löytöi ihan yksin :D soitin kyl miehel muutaman kerran ja varmistelin et hän ei luota itkuhälyttimeen yms. käy katsoos :)

pitää mennä :wave:
 
summer, majj meillä kans varsinainen pikku emäntä. täyttää 3kk ja taitaa olla saman kokonen kun summerin tyttö -ehkä hiukan kevyempi. mua joskus ärsyttää kun yks tuttu sanoo et on ollut ruoka-aikana kotona :| kun snoo sen sellaseen ikävään sävyyn. minkä mä sille voin et synnytän tollasia viis kilosii tyttösii ja maitoo tulee mukavasti. toisaalta oon ehkä herkkä sen suhteen kun se kasvu ei tasaannu. esikoinen 4v, on 116cm eli päätä pitempi kuin kaverit -mut onneks ei sitä itse huomaa eikä pidäkkään - mut jos joku alkaa urputtaa niin aijon kyllä hiukan oikaista. joskus kun toi koko hämää ja kuvitellaan vanhemmaks. mut hyvä se on et kasvaa tasasesti sehän se tärkeintä. itse oon 180cm et ne geenit ne geenit :)
 
tv-sarjat: tykkään kattoo salkkarit, innon, greyn anatomian, täydelliset naiset jne.. Ja nyt odottelen rakkauden anatomian alkamista... Sisustusohjelmat on kanssa kova sana.. Onneks on kovalevy digiboksissa että saa ohjelmat talteen ja voi kattoo koska huvittaa..

raskausaika oli mukava kokemus. Plussasin muistaakseni 5.9, en oo kyllä varma.. Aluks oli tosi etova olo kokoajan,mutta oksensin vaan muutaman kerran. Ja väsymys oli hirvee... Koko raskautta varjosti vaan pelko siitä että joku asia menee pieleen.., Mitään syytä ei siis ollu, mutta kauhee pelko ja stressi persuksissa koko ajan. Sit ku sain pojan synnärillä rinnalle pelko hellitti.. Niin ja synnytys oli ihan hirvee.. Tuntu että taju lähtee ponnistaessa.

viihdykkeet poika viihtyy sängyssä mobilea kattellen ja leikkimatolla.. Ja telkku on kanssa kova juttu.. Ja sit tietty iskä osaa viihdyttää poikaa, kun sillä riittää siihen energiaa..

pulauttelua on edelleenkin ja paljon. onneks en saanu vauvajumpassa pukluja päälleni..

(.) poika on ruvennu pitämään karseeta ähkimistä aina aamusin tunnin verran ennen heräämistä. en tiedä johtusko jostain unista tms. ajattelin siirtää M:n nukkumaan omaan huoneeseen.. Oon meinaan parina aamuna heräilly siihen ähinään ja kyttäilly että koska poika herää (ja heräämiseen on menny yli tuntikin). Muuten yöt nukutaan tosi hyvin.. ei enää yösyöttöjä tms.

Maistatin maanantaina bataattia pojalle.. ei se sitä yökänny pois, mutta ei kyllä tajunnu että sitä pitää syödäkki.. Tarvii yrittää parin viikon päästä sitte tosissaan... Ja porkkanaa annnoin eilen pojan imeä.. Saa uusia makuja.. ja kun ei hampaitakaan oo, niin on ihan vaaratonta hupia.

korvikkeen annan minäkin ihan huoneenlämpösenä!! Eli jos ollaan reissussa tai on avaamaton pakkaus niin suoraan pulloon vaan ja pojalle.. Ja ihan hyvin näyttää kelpaavan.

kiitos harsovinkeistä.. netanttilasta ja ikeasta ainakin löytyy harsoja, eli sinne ostoksille...

kävin tänään kirpparilla ja tein taas tosi hyviä löytöjä.. kyllä hymyilytti reissun jälkeen..

mites katrinaisen työn kanssa kävi muuten???

nyt meen makoilemaan sohvalle ku väsyttää niin hirveesti. ollaan koko päivä oltu reissussa, joten taitaa olla päivälevon paikka nyt ku poitsuki nukkuu....
 
heippa taas!
täältä ei opiskelijaäippä ehdi nykyään paljo kirjottelemaan..
neuvolassa (3kk) käyty, rota 2 ja 3kk rokote saatu. raukka pikkuinen, ku nukkuu tosi levottomasti. vähän on ollu myös lämpöä. meidän neidin mitat oli 6570g ja 62,2cm. mukavasti oli kasvanu!
MUTTA: terkka huomasi että oikealle ylös oli tulossa jo kulmahammas! pikkuisen pilkisti. APUA! en oo täysimettäjänä mitenkään innoissani. nyt sitten huomasi tänään että myös alhaalle vasemmalle on puhjennut kulmahammas. :eek: taitaa neiti sitten sitäkin vähän itkeskellä. tissiä ollaan pureskeltu täällä jo hyvän aikaa, nyt tuo syykin sitten selvis.
onko täällä muiden pienokaiset vielä saaneet hampaita?
 
Iltaa! Mamma viettää täällä rauhaisaa koti-iltaa yksikseen - tai siis kyllähän Nirppu tuolla sängyssään nukkuu, mutta siis ilman miestä B) Miekkonen on nyt ensimmäistä viikkoa töissä kuuden viikon loman+saikun jälkeen ja meillä aika opetella taas näihin työmatkapoissaoloihin. Tylsää pimullekin, kun isä niin taitavasti häntä osaa hauskuuttaa, mutta tylsän äidin kanssa toinen vaan mölisee aamusta iltaan sillai ihmeellisesti :/ Ei itke missään vaiheessa vaan sillä lailla kitisee ts. ihan mölyapinalta se minusta kuullostaa :eek: Sitten kun äiti vihdoin keksii jonkun kivan jutun niin neiti on taas yhtä hymyä, samoin kuin aina hoitopöydällä, kun toista putsataan ja puunataan. Hoitopöydälla me sitten viihdytäänkin aina piiitkään ja äiti ronkkii kaikki kolot moneen kertaan, että saadaan aikaa kulumaan hyvällä mielellä :LOL:

heinuli Meillä oli ihan sama juttu noiden yöheräämisten kanssa viime viikon lopulla eli Nirppu heräsi joka yö sekä 23:30-00:30 että 04-05 maissa. En sitten tiedä tilasiko lisää maitoa vai oliko jonkun sortin kasvupyrähdyn menossa, mutta nyt tilanne on taas normaali (eli tarkoittaa meillä 12h unia ilman syöttöä tai maks. yksi syöttö siinä 10h unien jälkeen :x ). Samoihin aikoihin tuo tytteli kyllä söi päivisinkin paljon useammin, kun nyt homma on taas sitä normaalia "pelleilyä" eli kahdesti päivässä syö pitkään ja hartaasti molemmat tisut ja muut kerrat on sitten ihme nännien nuoleskelua :D

summer Olethan ylpeä pikku tyttösi makkaroista - sehän tarkoittaa vain, että pidän hänestä hyvää huolta ja ruokit häntä! Itselleni oli alussa tosi kova paikka, kun ihmiset lääkäreitä myöten aina päivittelivät, kuinka "laiha" Nea on, vaikka toinen oli alusta saakka aivan normaalipainoinen (synt. 3,8kg ja 51cm) ja kasvoi keskikäyrällä. En sitten tiedä miksi hän tosiaan näyttää melko hoikalta, vaikka paino+pituus menee ihan 0- käyrällä (3kk- neuvola 6kg ja 61cm), mutta kurjaa se ihmisten kommentointi kyllä oli/on. Epäsuorasti vihjasivat, että saakohan lapsi tarpeeksi ruokaa ja sitten kun kuulivat, että tyttö on täysimetyksellä niin alkoivat kyselemään, että tarvisikohan antaa lisämaitoa, kun minulta ei näytä riittävän (vaikka maitoa tuli aina suihkuamalla!) :ashamed: Anna siis moisten kommenttien mennä suoraan läpi :hug:



(.) <-- lue: minun terveelliset elämäntavat eivät ihan ole ihan ottaneet tuulta alleen :LOL: No, asiaan asiaan.. Eli meillä nukuttiin tänään jo toisena päivänä peräkkäin päikkärit sisällä! Jee B) Ei ne paljon pidemmät olleet kuin vaunujen 30min., mutta suostuupahan nukkumaan sisälläkin. Ja ihanaa, kun nukahtaa sänkyyn kiltisti itsekseen tutin ja unilelun kanssa ilman huutoja! Nyt vaan vielä pitää pimu opettaa pullolle niin saa isäkin alkaa hoitelemaan neidin syöttöjä B)
Antakaapas muuten hyviä vinkkejä pullolle opetteluun ts. mitä pullomerkkiä suosittelette? Mehän silloin alussa annettiin n.100ml/pvä korviketta ja silloin pimu soi MAMmin pullosta. Kuulemma tutin muoto muistuttaa äidin rintaa imetyksessä. Tuteista kelpuutti vihdoin ja viimein NUKin luonnonkumisen pienimmän koon - onko tuttipullon tutteja luonnonkumisena vai ovatko ne aina silikonia?

Mutta nyt pitää kiiruhtaa iltapesulle ennen, kun BB alkaa - JEE!!! B)

Öitä :wave:
 
carmen, olenkin ylpeä =) Luin vaan kerran yhtä pinoa missä yks oli tosi harmistunu kommenteista; ollu ainaki ruoka aikaan kotona jne. Mutta ite tosiaan en välitä niistä enkä ota pahalla vaan ihan hyvällä =) Ihan makkarahan tuo on. :heart: Varmaan tosiaan on inhottavampaa jos kommentoidaan että saakohan ruokaa tarpeeks :| Siitä varmaan loukkaantuisin. Mutta näistä meidän vauvoista ei ole tarvinu sitä epäillä kenenkään.
 
Merika, hui! Joo, en mä oo tota missään vaiheessa kuullu. Aika hurjaa ja vielä se, et ne "unohti" soittaa ja kertoo. Siinä sit tuudittaudut väärään turvallisuuden tunteeseen kunnes pamahtaa. No mut loppu hyvin kaikki hyvin. Eipä olis mustakaan leikkii yläkertaa ja päättää kuka saa tulla ja kuka ei.

London, Meillä sama juttu, tyty oli huimat 5,2 kg 3 kuukautisneuvolassa ja juurikin se,et huulet puristetaan yhteen ja sit käännetään ja vä
ännetään päätä... :headwall: No nyt on helpottanu ku oon viikon verran antanu vellii ja nam, siitä me tykätään. Nyt voi sanoo, et likka syö ittensä täyteen :D Viikon kuluttuu on 4-kk neuvola ja nyt luulen et painoo on tullu kivasti lisää :)

Naukuri, arvaa vaan, oliks mukavaa nukkuu sipulin hajussa? Silmiä kirveli ku meni huoneeseen, mut nopeestihan siihen tottu. Mutta SIITÄ OLI APUA! Neiti veteli unta lähes aamuun asti rauhallisesti ja mukavasti hengitellen ilman rohinaa saati yskää. Joten voidaan todeta et kyllä on vanhan kansan jutut toimivia (jos nenä kestää hajun). Juu ei päästä vauvauintiin, nuhaneniltä kielletty :(

Summer, Musta on aivan ihania noi michelin ukot ja akat :heart: :heart: :heart: :heart: Sehän vaan kertoo, et vauva voi hyvin :)

London, mulla on Nutrician perunaporkkana sekä maissivelli, valmiit 2 dl:n purkit. Ovat ainoot vellit joissa ikä 4 kk. Ja ne on herkkuu :D

Majj, Sain antibioottikuurin. Veikkas lievää tulehdusta kohdussa sekä munasarjoissa. Kipu on molemmin puolin. Mulle tuli vähän sellanen olo, et se ei ollu ihan satavarma asiastaan :(

Heinuli
, Mulla oli ekaks tää homma vasemmassa ranteessa ja se kipu on lähteny jo pois joten toivoa on, et lähtis myös oikeesta ranteesta (johon siis tuli paljon myöhemmin)myös veks. Mulla on rannetuet molempiin ranteisiin kyllä olemassa :) nyt vaan toivotaan, et lähtis kokonaan pois...
 

Yhteistyössä