TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

uudet toukokuiset =) niin se aika kuluu. itse plussasin 5.9. hassua, siitä on kohta jo vuosi. mutta nyt siis oltiin jo raskaina tietenkin. voi kuinka aika kuluukaan.
naurusta meillä on jo kuukausi ihanasti hörötetty, sitä jaksaa kyllä kuunnella. ihanaa.

Tänään mennään ekaa kertaa vauvauintiin. jännittää, mutta kivaa varmasti on.

marmotta sulla oli siis ihan ylläriraskaus?
voimia kaikille voimien tarvitsijoille ja :hug: nyt mentävä kun kutsu kuuluu.
 
plussasin ihan eka kerran 6.9. mut en uskonu mitään haaleita viivoja (vaikka tein kaks testiä :)) ja 8.9. oli sit vaan uskottava, että totta se on! :heart:

Edla-mamma: Kostea ilma auttaa tosiaan tuohon tukkoisuuteen, vrt. sisälle hankittavat ilmankostuttajat. Mutta että sipulia sängyn päähän? :) Ehkä pitää sitäkin kokeilla, jos ei muu auta :D Sanottiinko teille, et voitteko mennä vauvauintiin ihan normaalisti kuitenkin? Ajattelin vaan, et jos 4vk kestää, niin aika pitkä aika! Toivottavasti menee kuitenkin nopeammin ohi.

Puklailusta: Täällä ei puklailla juuri lainkaan. Joskus on tullu kaaressa maidot ylös, mut yhteensä ehkä kolme kertaa. Ja kun kakkakaan ei oo sotkenu, niin pyykkiä ei oo mitenkään hirveesti tullu. Tosin nyt alkaa olla jo parin tunnin jälkeen hihat ja paidansuut kuolassa... Nam.

summer: Karkkia vedin mäkin tänään kun kävin kaupassa :ashamed: Ketutti edellisen kaupan palvelu niin paljon, et oli pakko ostaa. Seliseli. Tosin meil on tänään ruokana kasvissosekeittoa. et ehkä se vähän tasottaa...? :saint: Saamari nää kilot ei häviä ikinä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Aah, mies on neljatta paivaa kotosalla ja valvonut pimun kanssa yot...tanaan pitas paasta taas yorytmiin kiinni. Hreaankohan enaa kun pimu alkaa ahiseen yolla ?!?

Repa Me kaytetaan unipussia ja laitetaan se paalle kun rupeen iltaimettaan ja tisulle beibi nukahtaa joskus joudun alottaan hommat uudelleen kun ei astu ekalla kertaa pinnikseen. Jos unipussi ei oo kaytossa niin laitan fleecen lakan paalle lammikkeeksi ja vpoithan yrittaa lampaan taljaa myos jos se auttais teidan pojun asettuun younille.
Yksikeen ei kylla nukahda pinnikseen ja ahisee ja puhisee seka kiertaa ympyraa kaiken yota.

Imettamisesta taalla taysimetan, mutta jos ei oo oikee rinta kipee niin on sitten vasen ja ei minusta niin unelmahommaa kuin antavat ymmartaa ( kavin rinta ultra aanessa kun oikee oli tulehtunut ja sielta loytyi kysta, asialle ei kuiteskaan tehda nyt mitaan), joten jos joku joskus kysyy imettamisesta niin en ainakaan liputa sen ihanuuden puolesta. Toivottavasti taa nyt ei loukannut ketaan joka rakastaa imettamista. Ai niin sain myos varmuuden etta rinnan alapuolella oleva luomen nakoinen juttu on mun kolmas nanni :D . Sanoin miehelle etta siitapa minut sitten voipi tunnistaa :LOL:

Taalla myos ranteet kipeena :wave: , mulla on yksi rannetuki kokeilla ja otan ainakin kerran yossa buranaa kipuun. Mies nostaa pimun mulle aamulla sankyyn kun nousee ylos, joten saan vahan verrytella ranteita aamuisin ennen paivan nosto urakkaa. Mies nostaa myos vaununkopan tuohon ulos ja pyykki telineen myos.

Kaytiin tustuun ensimmaiseen tarhaan tanaan. Mekkala oli kova, mutta ihan ok tuntuinen paikka. Kallis, melkein toisen kuukausipalkka menee jos viiaan pimu kokopaiva hoitoon. Mummo on jo alustavasti luvannut tulla toukokuuksi tanne hoitaan F:aa kun mies palaa toihin. Itse meen toihin jo maaliskuun alussa. aika tuntuu nyt jo hupenevan.

Nyt yrita feissarrin kiitos Edla mamma linkista!

 
Heips!!

Muskarit takana ja Edith riennoista niin väsynyt, et nukkuu vieläkin päikkäreitä....meni nukkuu siin ennen kahta...kannattaa harrastaa, sit meil nukutaan hyvin ;) ! Vielä oli aamupäiväl neiti aika itkuinen siit eilisestä rokotteesta :(

Plussasin..10.9 :heart: ....ihan ihmeissäni olin, kun plussa tuli heti...jätin ehkäisyn ja ehti olla yhdet menkat....sitten olinkin onnesta soikeena :saint: !!
 
Kilot ei katoo täälläkään mihinkään -nytkin syön jätskii :p mut yritystä on silti.

Mä plussasin 8.9 :) piti oikein tarkistaa. Osa teistä vai suurinosa on kirjoitellut jo vuoden??
Mäkin ilmottauduin aika aikasin toukokuun toivottuihin -mut sit jäin kiinni seulassa :| ja löysin onneks odotuspuolelt itselle sopivan pinon ja paljon vertaistukee - ja sinne sit jäinkin vaihtamaan kuulumisia. Oli se aivan kamalaa en ikinä unohda joulua -08, pelkäsin niin paljon et menetän tän pikkusen nyytin jota niin kovasti oltiin odotettu. miten olis ihan pika kerataus -miten muilla sujui odotus? Onko aika jo kullannut muistot -kukaan ei ollut väsynyt, ei voinut pahoin yms. Ei, kyllä ne aikast hyvin on viel muistis. :) meillä tehtiin tätä pikku kakkosta 8kk -siks en nyt usko et voin tulla raskaaksi vaikka ei aina ookaan ehkäisyy. Mut eipä se varmaa oo ei.

nyt meil syödään taas -tankkauspäivä. :wave:
 
Pikakertaus raskaudesta; aivan täysi yllätys ja mahdollisimman huonoon elämäntilanteeseenkin vielä. Alkushokki kun meni ohi ja saatiin päätettyä mitä asialle tehdään, kaikki meni hurjan hyvin. Edes pahoinvointia ei ollut, paitsi kerran melkein tuli paha olo kun harjasin hampaita. Verenpaine heitteli ties minne, mutta niin se on mulla tehnyt aina. Muuten se 9kk meni asioita järjestellessä, mm. yhteistä kotia ja samaa asuinmaata miehen kanssa.
Nyt oon kyllä supertarkka pillereiden kanssa kun kerran yhden pienen pillerisotkun tulos myllää tossa sängyllä ja ainakin näillä näkymin saa olla ensimmäinen ja viimeinen lapsi.

Tänään se onkin pulauttanut noin 7 pukua pyykkikuntoon ja huutanut vaan, josko ne ikenet taas vaivaa kun niin kovasti niitä hankaa ja kuolaa.
 
Meillä plussattiin 18.9. Ensimmäiset raskauskuukaudet oli tuskaista odotusta ja pelkoa täynnä. Raskaudesta pääsin nauttimaan vasta tammikuussa kun rakenneultrassa kaiken todettiin olevan kunnossa :heart: Olo oli muuten aivan loistava loppuun saakka. :D

Puklailua ei ole juurikaan ollut.

3kk neuvola takana. Joa noin 6,3kg ja 60cm. Hän sai Rotarixin eikä kaikki mennyt ihan putkee. Heti rokotteen annon jälkeen alkoi huuto jota jatkui 45min ja samalla hän tuli täyteen pieniä pilkkuja ja jalat muuttuivat aivan punaisiksi. Yritettiin neuvolatädin kanssa kaikenlaista pojan rauhoittamiseksi. Lopulta kaveri pieraisi ja huuto loppui kuin seinään :eek: Istuttiin kuitenkin viel puol tuntia odotushuoneessa ja vasta sitten saatiin lupa lähteä. Siinä jäi punnitukset aika pikaisiksi eikä sitä normaalia rokotusohjelman mukaista rokoyusta ehditty edes antaa. Täti lupas soitella uutta aikaa mut tänään ei ainakaan kuulunut mitään :/ Onks kenellekkään tullut vastaavaa Rotarixista?

Vilma & Joa 3kk
 
Odotuskertaus: Meillä vauva oli toivottu, mutta tuli kyllä superäkkiä eli heti kun ruvettiin yrittämään :) Siks en meinannutkaan uskoa silmiäni, kun sitä testiä tein. Odotusaikana oli lievää kuvotusta, mutta ei suoranaista pahoinvointia. Väsymys oli kyllä kamala... |O Muuten raskaus meni ihan huippuhyvin ja kävin jumpassa vielä viimesellä viikollakin. Tosin turvotus vaivas 6 viimestä viikkoa. Mut oli mun mielestä ns. helppo raskaus :) Massu oli pieni eikä ollu mitään kolotuksia. Myös vauvan kans meni kaikki hyvin.

Oho, Vilma! Ei kai ollu mitään allergista? Hurjan kuuloista kyllä...

Muoks:
Ja täällä oon ollu mukana syksystä -07 lähtien, tosin olin aika pitkään vaan lukijana. Keväällä vähän intouduin kirjottelemaankin ja nyt ihan koukussa :LOL:
 
Naukuri allergia reaktiolta aikalailla vaikutti :/ Kaikki oireet onneksi hävisi noin tunnissa ja sen jälkeen poju on ollut oma aurinkoinen itsensä. Terkka lupa ottaa selvää ja soitella. Uskaltaakohan täs pojalle antaa sitä toista rokotetta ollenkaan :eek:
 
Raskaus, toivottu oli ja muutama kuukausi jännätty. Plussan jälkeen alkoi pelko..mulla on jääny kammo, kun oli ennen esikoista tuulimuna ja se oli kauheeta kun vasta oisko ollu rv11 kun ekassa ultrassa huomattiin. Ei ollukaan mitään :( Menin nyt sitten heti yksityiselle alkuraskauden ultraan ja sain nähdä et sydän siellä pompotti :heart: Sit alkoi öklö olo ja mieletön väsymys. En oksennellu, mutta yökötti. Varsinkin hampaiden pesu ja jos maha kerkis tyhjäks..koko ajan piti syödä jotain. Sillai kaikkee enemmän, että oli vähän olo et jospa onkin tyttö..ja olihan se.
Hyvin se aika kuitenkin meni ja loppu raskauskin. ihan hyvillä mielin muistelee.

Vuosi sitten kesäkuussa vai toukokuussa aloin kuume-puolella kirjotteleen.
 
weiss
Raskaus.. 6 ensimmäistä viikkoa pahaa oloa ja oksentamista aamusta iltaan. Rv 15 alkoi supistelut, enemmän ja vähemmän, oli parvorokko epäilyä ja pelkoa, rv 22 alkoi supistelemaan enemmän ja alkoi paikat aueta, seuraavat 12 viikkoa pelkkää lepoa ja makoilua.. Jatkuvaa ramppausta sairaalassa ja pelkoa, jotta pieni syntyy liian aikaisin. Jennin kanssa jänskättiin ja hän sitten olikin se ensimmäinen. Yhen viikonlopun mie sairaalassa vietinkin.. Ihme kolotusta ja kipuilua. Hui :eek: , EN OLE UNOHTANUT!!!! Loppu kuumeilut :LOL:
Summer, miekin sieltä kuumeilijoista teiän kanssa ja muistan, jotta samana päivänä plussasit, kun mie sain ekan haamun.. :heart:
 
Iltoja

Uskokaa tai äläkää alle puolituntia meni nukutuksessa :attn: Joskus näinkin =) Nukahti tissille ja siitä sit nostin sänkyyn. Luulin etten saa sitä helpolla unille tänäkään iltana kun oli niin pirun hyväntuulinen eikä ensimmäistäkään väsykitinää,mut sit se vaan nukahti saman tien ja pinniksessä naureskeli unissaan niin että tutti lensi :D Saas nähä miten yö menee... pitäkee peukkuja =)

Majj: :D Tuun sun uniis....

Edla-mamma: Sellaset kapeet laudat just,ne sängyn jalat...askon möhkö sarjaa.Eli siis voimme ostaa jos krta teitin sänkyynkin sopii =)

Puklua ei mellä juuri näy,melko harvoin tulee takasinpäin mitään...

Telvisiosarjat: Rimis huippu ja house...just nyt ei tuu paljoo seurattua tellua kyl.BB viimeks kattelin satunnaisesti,mutta ei mikään lemppari kylläkään.

Mää plussasin muistaakseni 12.9... Se oli hartaasti toivottu plussa. Mulla oli keskenmeno tammikuun lopulla,ja siitä asti kun se kuukauden vuotaminen oli loppu,yritettiin uudelleen ja se oli rankkaa aikaa,kun surin keskenmenoa kovasti. Oltiin niiin onnellisia :heart:
Raskaus meni muuten hyvin,aluks pahoinvointia ja lopuks liikkuminen hirveän vaikeaa.
Jatkuva pelko että menettää vauvan oli varsinkin aluksi läsnä... Eli pitäs nyt vaan olla tyytyväinen,eikä täällä ruikuttaa uni ja nukuttamispropleemeista ;)

Niin ja se neuvola...Poika 62.7cm pitkä ja painoa 6600g,pitkulainen odotuspituuteensa nähden,paino hyvä. Kuulemma oikein mallilapsi :D Rokotetta itki sen hetken kun pisti,mut heti loppu sen jälkeen,sit olikin tyytyväisempi kuin aikoihin koko illan. Joku muukin tais kirjoittaa samaa,että rokotus voi toimia näinkin :D Nooh,katotaan nyt vielä yön yli =)
Nukutusongelmista kerroin,mutta ei sille paljoo oo tehtävissä kun johtuu niistä ilmiksistä ja tassuhoidot yms. voi alottaa vasta myöhemmin. Mut sellasen ohjeen anto että kokeiltais disflatyliä uudestaan,nyt kun koliikki ohi...epäilen että ne edelleenkään tehoo,mutta kun ei niistä viimeks ollu haittakaan niin annoin tänään iltatissin ohessa.
Niin ja soseita ei kuulemma tarvihe vielä miettiä, 5kk neuvolassa sitten katotaan se seikka.

Jees,nyt tää läks unille...simmut painaa tonnin.

Hyv yötä vanhat toukokuiset :D

Repa ja Kasper 3kk
 
puklailu edelleen puklaillaan täällä, loppua ei näy..päivittäistä touhua enempi ja vähempi.

mä uskalsin tehdä testin viikko sen jälkeen kun olin nähnyt unen että teen plussatestin ja niinhän mä sit tein ja päivä tais olla 23.9 ( se vielä varmistui 25.pvä otetusta hcg-arvosta ) ja pari vuottahan tuohon vierähti aikaa.
ikävä tuota raskausaikaa ei ole, oli sen verran henkisesti raskasta niin hoidoissa käymiset kuin itse raskausaikakin. vähiten ikävä mun on niitä klexane-piikityksiä...
mut onnellinen olen siitä että uskaltauduin vielä yrittää raskaaksi ja se palkinto minkä kaiken jälkeen sain on mitä ihanin ja rakkain :heart:

 
Raskaus, Todella iso yllätys (lue: pillerisotku :) ) ja testin (kaikki 3) tosiaan 28.8. Ekat 14 viikkoo nukuin kaiken vapaa-ajan, koska se oli ainoo vaihtoehto 24/7 pahoinvoinnille. Keskiraskaus meni loistavasti, olin elämäni kunnossa. Helmikuussa todettiin et sokereis on häikkää ja sit alkokin ne hemmetin ongelmat. Koko ajan puhuttiin ja varoteltiin sokerivauvasta jne... no siinähän sit meniki maaliskuun loppuun sitä miettiessä... kontrollissa käydessäni sit mulle todettiin et vauva onkin aika pieni.... liian pieni :kieh: :kieh: no sit vika kuukaus käytiinkin sydänkäyrässä joka toinen päivä ja kerran viikkoon lääkäriultrassa, kunnes käynnistivät. Ja luultavimmin mun kotimittaris oli vaan vikaa ettei mitannu ihan oikein noita sokereita elikkäs veti pikkasen yläkanttiin (olihan ne korkeita muutenkin, mut varmaan kriittisen rajan ylitte kumminkin)... :( Mutta olihan tossa jotakin hyvää, sain joka toinen päivä tietää et neiti on elossa (oli vähän heikko potkimaan ja liikelaskentaa jouduin tekee kolme kertaa päivässä) ja voi hyvin vaikka olikin liian pieni. Syntyessäänhän se kuitenkin oli ihan ok-kokoinen, 2965g ja 48cm :)

Mä tulin mukaan vasta joskus marras-joulukuussa kuvioihin, ku mua oli kovasti varoiteltu neuvolassa et pysy poissa palstoilta :D Kolme kuukautta maltoin ja sit mä löysinkin teidät :)

Merika, missä seulassa ja mitäh? *ihan pihalla* mä en ollu varmaan silloin linjoilla ku oon ihan hukassa....

Naukuri, sipulit laitan ensi yöksi. Katellaan kuis käy... Voi olla et ku meen nukkuun, ni sipulit läks, on se oma pääkin kovin lähellä :D

Vilma, kuulostaa todellakin allergiaoireilta. Jotain tollaista mä odotin meillekin, mut ei onneks tullu mitään.

No nyt on BB korkattu :)
 
karkkia ei niinkään mene, nyt olen hulluna jaffa kekseihin :eek: :ashamed: :D

Raskaus oli myös meillä yllätys! Mutta iloinen sellainen :) Lopetettiin ehkäisy joskus 2007 keväällä, ja mentiin sillä meiningillä että tullaan raskaaksi jos tullaan, viimeistään nyt syksyllä olisi alkanut yrittäminen :) Plussaus päivämäärää en muista, mutta vahva plussahan sieltä tuli, ja kävin vielä terkkarilla antamassa virtsanäytteen ja varmistamassa raskauden. Mitään huonoa oloa tms ei varsinaisesti ollut, niinkuin summer sanoi, jos maha laukku oli tyhjä tuli sellainen "outo" olo ja silloin popsin mandariinejä ihan hullunua pitämässä nälän tunteen pois :D Mutta sen alkuraskauden väsymyksen muistan hyvin! Menin 8 aikaan illalla nukkumaan ja helposti vetelin 12h yö unia :D
Muuten raskaus sujui hyvin ainut että 32 --> jäin sairaslomalle kun oli riski syntyä etukäteen ( mutta minäpä olinkin pinon viimeinen synnyttäjä :LOL: ja rv: 41+4 tyttö syntyi )

Innostuin hieman kertomaan ^^ :D

Meillä tyttö huusi äskein 15min ihan täyttä huutoa, ja lopulta nukahti sisälle vaunuihin, ja niissä saakin nukkua ensimmäiseen syöttöön saakka! :D

edla-mamma Kävin sielä lääkärillä tnä, ja ei sitten osannut sanoa muutakun kun että munasarjoissa se kipu taitaa olla, olisin saanut lähetteen sairaalaan, mutta sielä oli kuulemma ruuhkaa tms :snotty: Niin pisti lähetteen gynelle, en vaan tiedä koska pääsen. Toivottavasti pian! Missä kohtaa sulla tuntuu se alamahan kipu/vihlonta? vai onko koko alamahassa ? Itsellä se kaikista suurin kipu on oikealla puolella.
 
Raskausaika...juu mulla oli kolmas raskaus...kaksi aikaisempaa sujui ok...tää olikin sit tosi rankka...tammikuussa jäin sairauslomalle...kävely ym...oli tuskaa...joku lantion löystymis juttu vaivas...ja ranteissa oli rannekanavaoireyhtymä eli kädet prakas |O ....oikeastaan mitään vaivaa ei puuttunut....kyllä välillä masensi :( ....luin ihan alusta saakka teidän juttuja....mut en rohjennut kirjoitella...jossain vaihees liityin joukkoon =) ....
 
Pulauttelua meillä esiintyy tosi paljon :( , lisääntynyt on alusta huomattavasti.

Naurusta Meillä tyttö on pari kertaa naurahtanut ääneen, vielä ei kunnolla hekottele. Sitä ihanuutta odotellessa :D .

TV-ohjelmat Pakoa ja 24:sta tuli seurattua. Tällä hetkellä katson telkkaria silloin, kun ehdin. Tykkään csi:ta, Salkkareitakin tulee katteltua, Innoa, Housea, Las Vegasta, Huippumalli haussa... Läheskään joka kerta en näe noista jokaista, tyttö työllistää iltaisin tosi hyvin :). Sisustusohjelmista tykkään ja ne nauhoitan, jos en ehdi katsoa. Muut saa mennä ohi.

Raskausaika Plussasin 7.9. Voi, se fiilis oli ihana! Oltiin molemmat onnesta soikeina :heart: . Raskausaika meni tosi hyvin. Alussa olin tosi väsynyt lähinnä iltaisin, jolloin vaivas lievä kuvottava olo. Syödä piti vähän väliä, appelsiineja ja muitakin hedelmiä kului. Töissä jaksoin hienosti! Olo vain parani loppua kohti. Ainut inhottava vaiva oli öiset lonkkakivut (vaivasivat ainoastaan aamuyöstä ) , jotka alkoi vuoden vaihteessa ja ne kesti siihen asti, kunnes tyttö oli viikon vanha...lantion löystymistä se taisi olla. Lenkkeilin, remontoin, muutin jne. raskauden aikana, joten vointi oli mitä mainioin :D. Tahtoo joskus uudestaan!!!

Vilma Kuulostipa hurjalta! Onneks oireet katosi aika nopeasti.

Nyt nukkumaan! Hyvää yötä mammat :)

 
raskausaika ei hevillä unohdu. Ekat 19 viikkoa päivittäistä oksentamista ja pahaa oloa. Sitten alkoi iskiaskivut. saikulle jouduin viikolla 29, iskias ja supisteli. raskausmyrkytys alkoi viikolla 35, paheni koko ajan ja lopulta käynnistettiin. Tyttö syntyi viikoilla 37+0. kyllä sitä sai murehtia ja pelätä aika loppuun asti. mutta palkinto oli maailman ihanin, ja edelleen vauvakuume vaikkei aika ole kullannut muistoja.
vilma mun kaverin vauva on saanut vastaavan allergisen reaktion rotasta. nyt en ole varma onko saanut muut rokotteet. luultavasti on.
vauvauinti oli ihanaa ja ava tykkäsi kovasti. sukellettiinkin heti ekalla kerralla. =)
 
Raskausaika1. plussa 25.8 ja sen jälkeen viellä 5 plussaa siis en voinut uskoa millään :D Raskaus oli todella toivottu. oksetti, supisteli mut ihanaa aikaa aika kultaa muiston.

syöttötuolin pieni perii esikolta, tosi perinteinen malli...

Onko teidän pienet oppinut jo käyttämään noita "puruleluja" meillä oppi toissa päivänä ja voi sitä autuutta kun toinen ikeniään hankaa..
 

Yhteistyössä