TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

Edla-Mamma: No kuule, kun otin silmän käteen ja katsoin, niin olihan meidänkin Prismassa sellanen laatikko! Olin just kauppareissulle lähdössä ja katsoin samalla. Oikeesti, ihan järjetön hintaero! Nappasin myös yhden mukaani ;) Siinä tosin vasta tajusin, et meillähän tuo eka 3 koon vaippapaketti olikin vielä New babyn 4-7kg, ei Baby dryta. Mut kokeillaan nyt noita :) Sesam streetit olis näyttäny kivoilta, mut siinä vaiheessa, kun niistä saa maksaa tuplahinnan tuohon boksiin verrattuna, niin... Joten iso kiitos vinkistä!! :heart:
 
Naukuri, vieläkin hämmästyttää toi hinta. Mut tosiaan, mäkin käytin niitä new babyn 2 ja sit toissaviikolla kävin kaupassa jossa oli vain ykköstä ja tota baby dryta olikin sit muut koot. Noh, kattelin et okei, kilot menee tohon kolmoseen oikein hyvin, otetaan se sitten. Sisäpinta on vähän erilainen, mut ohivuotoja ei oo noilla vaipoilla meille tullu :)
 
Edla-mamma: No hyvä kuulla, et on ollu hyviä! Teilläkin tais olla sellanen hoikahko vauva? On kyllä omituista, et on noin suuri hintaero. Tai siis ihan kiva, mutta outoa :) Näytti noi baby dryt muutenkin olevan vähän edukkaampia, ku esim. new babyn pakkauksessahan oli vaan 54 vaippaa ja active fitin sesam streetissä 52.

Vauvan yskästä olisin kyselly. Tietääkö kukaan mitään hyviä vinkkejä vauvan yskän hoitoon? Nuhan lisäksi E:tä vaivaa yskä, joka äidin korvaan kuulostaa kovin ikävälle...

Joo, opinpahan minäkin etten kysele mitään tuolla Mitäs nyt -osiossa :D
 
Me käytiin 3kk neuvolas...Edith paino 5770g (3480g), pituus 59cm (50cm) ja pipo 40cm....puolikiloa ja 1,5cm oli isoveikkaa jäljessä tällä hetkel....tätin mielestä kaikki ok...paino oli joku +6 käyril...enpä tiedä mitä tarkoitti....mut tissimaidolla pelkästään jatketaan...sanoi, et voi jatkaa sinne 6kk saakka...kysyi, et halutaanko tulla 4kk neuvolaan....mie ihan ihmeissäni :eek: ....sanoin, et tietenkin halutaan...pitäähän sitä tietää missä mennään ja milloin aloitellaan soseet...kummaa touhua.. :/ Piikin sai...klo:14.00...vielä ei mitään oireilua...toivottavasti ei tulekaan =)

Matamimimmi68 ja Edith 3kk :heart:
 
Hengissä ollaan :) Vaikka muutamaan päivään en olekaan koneelle ehtinyt.

Tänään sit joka välissä olen yrittänyt lueskella kirjoituksianne ja nyt sain lopultakin kaikki kahlattua läpi. Tosin puolet meni taas varmaan ohi ja pitää huomenna perutella ja katsella mitä kaikkea pitäis/vois kommentoida.

Mies saikulla tämän viikon, kun loukkas selkänsä kellari n kunnostus hommissa. On vanha vaiva joka aikaajoin vihoittelee, kun tekee jotain väärässä asennossa tai nostelee huonosti.

Nyt pitää mennä tekeen perheelle iltapalaa, jotta saa noi vanhemmat lapset ajoissa sänkyyn ja päästään miehen kanssa viettämään laatuaikaa telkkarin ääressä :) Peitot ei nyt sit selkävaivaisella hetkeen heilu vaikka pikkumieskin nykyisin menee yöunille klo 21.

Jossu & K 3kk
 
Naukuri, joo, eihän toi mikään iso neiti ole, vaikka reisimakkarat ja maha on kasvanu niin ja onhan sille superkaksarikin leuan alle tullu :D Mut joo, kyllä toi aika kaponen malli on :)

Matami, mä oon jotenki kateellinen tosta et täysimetyksellä meette. Koitan vaan hyväksyy, et meillä se ei onnistunu, eikä tässä vaiheessa enää täysimetykseen päästäiskään. Pumppaan ja juotan pullosta kerran päivässä ja yöllä vielä imetän. Voihan se olla et näin mennään vaikka kuinka pitkälle, mut saas nähä :eek:

Onpas taas rauhallista...
 
Edla-Mamma...tää on mun kolmas lapsi...nyt olen onnistunut imettämään näin kauan...välillä ollut kyl aika vaikeetakin :/ ...kaks ekaa lasta sai korviketta 2kk vanhana ja kiinteet aloitin 3kk...en onnistunut imetyksissä...mut ihan on fiksui ja terveitä on nuo mun pojjaat...silloin aina mietin, kun kaikki mun mamma kaverit oli super imettäjiä...et olenko tosi epäonnistunut äippä...mut joopa joo....paras on, et vaavit on tyytyväisiä ja mammat ( ettei ole stressannut itteään kipeeks asti noilla ruokajutuilla!!)...nyt oon tyytyväinen aina yhden onnistuneen päivän vuoksi...enkä ota mitään pitempiä tavoitteita =)
 
Enpä taas muistanutkaan miten rankkaa tää on vauvan kanssa kahdestaan. Kokonaiset 6 tuntia menty näin ja ihan poikki jo.

Olis kysymys Tuttelin jauheesta.. Siitä on ollut puhetta aikaisemminkin ja onhan tuossa paketissa ohjeet, mutta hiusten väri estää tajuamisen aika tehokkaasti. Voiko sen jauheen sekoitella lämpöiseen veteen ja laittaa satsin sen jälkeen jääkaappiin ja käyttää vaikka parin tunnin päästä? Vai onko se käytettävä heti? Kun paketissa lukee, että voi sekoittaa jäähtyneeseenkin veteen ja lämmittää sitten, mutta ei mitään siitä, miten sitä valmista tavaraa voi säilyttää vai voiko mitenkään. Ja mitä jos korvikkeen lämmittää liian kuumaksi? Häviääkö siitä kaikki tärkeät aineet? Pari kertaa vahingossa mennyt melko kuumaksi, mutta oon silti jäähdyttelyn jälkeen syöttänyt sen. Kerran-pari päivässä joudun antamaan korviketta lisäks lähinnä iltaisin.

Syöttötuoli ei käynyt mielessäkään vielä ennen kun lueskelin täältä juttuja. Jossain vaiheessahan sellainenkin on hommattava.. Mä niin haluaisin sellaisen perinteisen puisen, mutta tuskin Italiasta sellaista saa, suomalainen mallihan se kai on. Kävin vilkaisemassa sellaista Tripp Trappia ja se on kyllä tyylikäs. Kai meidän on kuitenkin tyydyttävä johonkin muovihärpäkkeeseen ellen satu puista mistään löytämään. En ainakaan muista nähneeni, mutta voihan olla että vaikka Ikeassa olis.

Nyt käy kutsu vauvan suunnalta, iltapalan aika että jaksaa valvoa ainakin puoleen yöhön taas. En jaksa odottaa..
 
Matami, just tota ihan samaa mietin, lähinnä ku mun oikeet kaverit on sellasii superimettäjii ja niilläkin ekat muksut... Tai lähinnä fiilis, et miks mulla menee pieleen :ashamed: Mut kai se on tän yhteiskunnan muokkaama käsitys, et jos ei onnistu niin pitää tuntee ittensä huonoks äidiks. No totuttelu tähän ajatukseen jatkuu ja kai mä saan olla tyytyväinen et edes jonkun verran vielä imetän.... :/
 
Edla-mamma ja matamimimmi: No juurikin tuolta on tuntunut täälläkin. Esikoisia on ystävilläkin parhaillaan ja kyllä niiden imetykset on sujuneet loistavasti! Maitoa pursuaa puolen kylän tarpeisiin. Ja mulla se meni heti alussa jo pieleen ja osittaisella mentiin 2kk ja sen jälkeen pelkällä korvikkeella. Puhumattakaan siitä, et mähän en tiedä tuon taivaallista synnytyksestä tai synnytyskivuista, kun jouduin sektioon!! Ei mulle kukaan oo ikinä sanonu mitään, mutta kyllä mä oon itseäni ruoskinu sen tuhannen kerran ja itsesäälissä pyöriny, mutta olen jo päässyt asian yli. Meillä meni näin ja sillä sipuli. Ihana poika meillä kuitenkin on ja ihan yhtä hieno vauva, vaikka tulikin sektiolla ja saa korviketta ;) Jotenkin vaan tuntu, et on epäonnistunu sellasessa mikä pitäs luonnistua ihan tosta noin vaan kaikilta.

Sori vuodatus... :ashamed:
 
Repa Samanlaisia iltoja löytyy myös meiltä :). Meidän neidillä on ollut aika tarkka päivärytmi viimeiset pari viikkoa. Viimeisten päikkäreiltänsä herää n. klo 18, joten klo 20 alkaa olla taas väsynyt. Nukkumaan en tyttöä kuitenkaan saa siihen kellonaikaan. Kunnolla sikiuneen tyttö nukahtaa vasta klo23 |O . Kummallista, että nukkumaan meno voi illalla olla tuhat kertaa vaikeampaa kuin päivällä. Meidän tyttö ei ole kertaakaan nukahtanut itsekseen pinnäsänkyyn, tasan kaksi kertaa on nukahtanu heijaamalla sinne. Tyttö nukahtaa vaan ja ainoastaan tissille ja siitä siirrän sänkyyn. Saatan illan aikana laskea tytön viisikin kertaa sänkyynsä ennen kuin tyttö suostuu jäämään sinne, huoh! Nukuttaminen on projekti, jossa voi tosiaan mennä pari tuntia jos ei kolmekin. Annan korviketta tissittelyn lisäksi illalla, muuten tytön nukahtaminen venyy kahteentoista. Uskon, että tyttö oppii itsekseen nukahtamisen sitten aikanaan...toivottavasti :D. Tissiä en aijo kouluikään asti tarjota :D.
 
Iltaa

Kiitos taas kaikille myötätunnosta ja kommenteista :heart:

Nukahtamisvaikeudet tuskin johtuu nälästä,oon melko varma,kuka sitä nyt ehdottikaan...laho pää :ashamed: Syö tissin maitoa ja toista jonkin verran,mutta irrottaa sit otteensa ja on ihan tyytyväinen vaikka maitoo vielä olis... Tänään taas seurasin mitä tapahtuu,kun poika melkein nukahti sinne sänkyyn,niin pieruun se heräs taas...ilmeisesti se käy hänen hermojen päälle,kun just on nukahtamassa ja mahaa kääntää :/ No tein tällä kertaa niin ja näin aion myös toimia jatkossa,ainakin toistaiseksi,että syötin ja heijasin ja panin pinnikseen,missä siis melkein nukahti,sit kun alko itku otin ja heijasin,sit nukahtikin. Oli kyllä tosi poikki kun oltiin kyläilemässä ja poika aina väsyy jotenkin noiden reissujen jälkeen. Mutta siis nukuttamiseen meni tällä kertaa vain puolituntia :saint: Kyllä nyt väitän että kk päästä se nukkuu jo omaan sänkyyn (joopajoo :D )
Niin ja niitä tassuja en oo hankkinut,kun en oo saanu aikaseks tsekata et käykö ne tohon meidän pinnismalliin...
Syöttötuoli on ollut valmiina jo alusta asti kun ostin pinniksen ja hoitopöydän tutulta,niin sain sen kaupanpäälle. Meillä erittäin perinteinen malli =)

En nyt muista enää mistä on puheltu vaikka kaikki luin taas läpi... |O Onko muilla kadonneet aivot imettämisen myötä maidon mukana :snotty: |O Mitään en muista,enkä saa tehdyks,enkä tajua :kieh: Nooh,ehkä ne saa takasin...aivot nimittäin :D

Imettämisestä sen verran,että vaikka itse täysimetän ja olen iloinen että näin on,en nää että se olis tärkein homma tässä "jutussa",vauva tarvii rakastavat vanhemmat..rakkautta ja syliä ja sillä pärjää...tuli ravinto sitten pullosta tai rinnasta. Joten siitä ei kannata itteensä soimata jos imetys ei toimi...ootte varmasti huippuäitejä jotka osaa tarjota tosi hyvää pullomaitoa :heart:


Jaahas,huomenna neuvola...poika on kasvanut roimasti edelliskerrasta,et saas nähä mitä mittarit näyttää... piikki tulloo pakaraan ja huuto on kova,sen tiiän jo nyt :D Kun nyt ei muuten kauheesti oireilis... Mulla on aina huono äiti olo kun vien pahaa aavistamattoman pojan johonkin piikitettäväks tai tutkittavaks,kun vieläkin muistan kuinka pahaa teki kun oltiin siellä sairaalassa kun Kasper oli 4viikkonen ja joka päivä piikitettiin jne :'( poika huusi kuin syötävä ja äipän sydäntä riipi :ashamed: Vaikka tiiän että se on hänen parhaaksi.

No mutta,palaan kertomaan nla kuulumiset,nyt nukkumaan :wave:

Repa ja Kasper,huomenna 3kk
 
Heips kaikille -ootte te oleet ahkeria tänään. :)

Mistäs sitä aloittais.naukurisain oikein kunnon naurut ja mieskin tuli katsoo mitä hekotan. Vaarallisia tosiaan noi untuvapeitot :LOL: Taivas millaisia vastauksia sitä saa.
kysyit noist peitoist -niistä en tiedä, mut miten olis unipussi?

meillä punainen stokkevannon sen nimeen -esikoinen 4v. istuis siin viel pitkään, mut saa antaa sen nyt pikkusiskol on sen verran tyyris ettei toista raskii ostaa. Siinä lapsi pysyy kun nakutettu kunhan säädöt on oikein. Hyvä joululahja vinkki esim:isovanhemmille.

Repakuulin tänään et joku olis lämmittänyt pikkasen sänkyy kaurapussil. Itse oon nyt laittanut viltin ja laskenut nukkuvan tissitakiaisen siihen -painanut jaloista kun olen ottanut kättä pois niskantakaa -sit painanut käsii -meillä meinaa kun kädet levähtää niin neiti herää ja huijausoperaatio pitää keskeyttää ja eikun takas tissittelee :headwall: Mut mä ainakin muutan taktiikkaan vähän välii.

 
jatkoo...

imettämisest yhdyn täysin repaan. me kaikki ollaan yhtä hyvii äitejä. Ei sillä välii miten ja mistä syö ja miten pikkunen on tähän maailmaan saatettu. Itse olisin varmaan itkenyt ihan hysteerisest jos olisin joutunut sektioon -inhoon piikkejä. Mut vaikka nyt ei olis onnistunut esim: imetykses voipi seuraava kerta sujuu oikein loistavasti. :) olin tänään imetystukiryhmäs-ihanaa rupatella aikuisten kanssa 2,5h ihan on uudesti syntynyt olo. suosittelen, jos teidän kotipuoles sellasii järjestetään.

meidän neiti heräs -ei muuta kun tissittelee.
 
Menin puoli yhdeksän maissa nukuttamaan tyttöä ja nukahdin sitten siinä itekin... heräsin ku mies tuli kotiin joskus yhentoista maissa. Ja arvatkaas vaan, nukuttaako enää? :kieh:
ja aamulla lapsi lääkäriin.

Naukuri, joo kai noista ajatuksista on mentävä vaan eteenpäin. Kun olet sektioon joutunut, niin eihän se sun syys ole ollenkaan. Jos lapsi on perätilassa, niin pakkohan se on sieltä ottaa ulos. Ja kyllä sektiokin tuo äitille kipua ja tuskaa ihan niinku alatiekin :/ Se on se, ku on aatellu et asiat menee näin ja näin ja sitku ne ei menekään niin, niin sit ottaa isoo morkkista... Oli muuten pakko kaivaa se sun alottama pino noista täkeistä... hohhoh... mut kokeile tavispeiton kanssa unipussii, sellaista talvimallii joku sitä taiski jo tossa ehdotella.

Repa, kyllä mullakin on aivot ihan hukassa, enkä mä oikein tiiä missä vika... Ja niistä keinutassuista, niiden pitäis sopii kaikkiin normipinnareihin, ne kiinnitetään pulteilla (ruuveilla?) jalkoihin.

majj ja naukuri, eikai noin pienille ole mitään yskään annettavaa? Ja kai sen aiheuttaa se liman liikkuminen siellä nielussa. Vai onko kyseessä "virkaköhköh"?
 
Huomenia..

Edla-mamma: Niin minäki luulisin,siis että ne tassut sopisi,mutta miestä epäilyttää... kun tossa meidän pinniksessä on niin kapeet jalat. Mutta kun nyt sais aikaseks tutkia asiaa :ashamed:

Piti tulla kommentoimaan vasta neuvolan jälkeen,mutta pakko taas avautua |O
Nimittäin meni taas yö ketuille :kieh: Ähkintää puhkintaa ja pyörimistä pinniksessä ympyrää...pinnat vaan kalisi. Pieruja pieruja,itkua itkua...ja ehkä yhteensä 3h hiljaisuutta. Ei auttanut ees viereen otto eikä tissittely. Tietty kun eilen ei tullut kakkaa :/ Äsken vein rättiväsyneen pojan päikkäreille. Ite nukuin tunnin verran aamusella kun poika heräs puoli seiskalta lopullisesti ja mies teki aamutoimet.
Lupaan juosta alasti meidän talon ympäri 3 kertaa kun pojan ilmavaivat lopullisesti hellittää tai lakkaa unta härihtemästä :attn: Jos tällänen uhkaus auttais :LOL:
Aikasemmin meillä ei oo ollut näiden öiden kanssa kauheemmin propleemeja sitten kun nukkumaan on saatu ja nyt tuntuu että harva se yö... miksköhän kehityssuunta on tämä :eek:

Näinä hetkinä pitää muistaa kuinka paljon ollaan tultu eteenpäin noista pahimmista koliikkiajoista ja toivoo että noi yöt taas rauhottuu =)

Palaan mahd.illalla tai sit huomenna,riippuu väsymyksen asteesta..

Ainiin,saatiin kaupunkiasunto myytyä ihan hyvään hintaan B) Nyt pitäis sekin tyhjentää lopullisesti,vintit yms... hommaa piisaa...

Repa ja Ähpuh Kasper tasan 3kk
 
Edla-Mamma: Meillä se yskä johtuu tuosta limasta. Eli se käy ihan selvästi yskittämään, kun lima siellä kulkee ees taas. On vaan niin ikävän kuuloista ja usein herättää vauvan kesken unien. No, toivotaan et pian helpottais.

Unipussivaihtoehtoa pitänee taas miettiä, kun noi untuvatäkit tosiaan on noin vaarallisia ;) Ihme ettei ne käy kimppuun ihan suoraan :LOL: Meillä oli pari vastasyntyneiden unipussia käytössä, mutta ne ei jotenkin ottaneet toimiakseen silloin. Poika hermostui ja kävi potkimaan ihan hullun lailla :) Käytettiin sit kapaloa, joka toimi mainiosti. Enää en kuitenkaan viitsis poikaa kapaloida :D

Repa: Mulla on aivot hukassa vaikken edes imetä!! Et ehkä se johtuu sit vauvasta ja kotona olemisesta... Lähinnä ilmenee ihan hurjana unohteluna. Jos en jotain kirjota ylös, niin sitä en sit myöskään muista.

Imetystukiryhmästä: Jos ryhmä on nimensä mukainen, niin oli meillä TODELLA huonoon aikaan tauolla :( Kesä-heinäkuussa ei ollut täällä yhtään tapaamista ja juuri silloin olisin tosiaankin tarvinut tuota tukea. Nyt en enää uskalla edes mennä sinne ;) Onneks on toi perhekerho.
 
Huomenta,

Edla-mammamietin viel tuota imetys asiaa kun siitä puhuit. Jos asia askarruttaa sua ja siel mis asut olis sellanen imetysryhmä mee ihmees käymään. Eilen kun olin siel oli kans yks äiti joka osittain imetti -se on kuulemma kaikkein vaativin muoto. Mä oon itse varmaan sellanen superimettäjä - mut oon yrittänyt kaverii lohduttaa kun sil ei ole onnistunut. Se on ikävää kun äideille luodaan paineet imetyksen suhteen ja jos on vaikeeta ei se yhtään helpota tilannetta. Mutta ole ylpee siitä et imetät öisin. :hug: Ihan uteliaisuuttani kysyn eikö pikkuinen huoli rintaa päivisin, jos tarjoot?

harsot name it ja ainakin ikeassa myydään sellasii värikkäitä ja kuviollisii. Me värjättiin siskon kanssa kesällä patiikki väreil ja voi että kun tuli hienoi. Onneks en tehny kaikist pinkkei -jos joskus poika satuttais viel saamaan tähän perheeseen. Toki systeri teki vihreit et voidaan sit vaihtaa päittäis.

Repa mulla aivot ihan narikas. esikoinen paikkailee äitti kun etsin sanoi -tilapäinen muistihäiriö. Mut kokemuksesta voin kertoo et ne aivot alkaa kummasti toimii silloin kun työ kutsuu. Joku hormonaalinen juttu -äiti näkee ja kuulee vaan vauvan. :) Ai niin eilen kun kirjoitin tost meidän nukuttamisest -neiti heräs ja syliin taas tissille ja uus yritys ja sit jäikin omaan sänkyyn ja nukku 05.00 asti. Saas nähdä miten tänään käy. :)

BBoonko mä liian vanha -en oo koskaan ymmärtänyt sitä. toki mä olen yleensä sillon nukkumas, mut nyt kun oon kootona voipi olla et jään koukkuun. Mä tykkään noista ysin sarjoista FBI..., Tohtori House yms. Mitäs te muut katselette? nyt tuntuu kyl et mä oon tääl netis paljon mielummin kun katselen telkkaria. Miksköhän -oon koukus aivan koukus :D

Nyt lehden pariin. :wave:
 
Naukuri ikävää et se oli kesätauol -niinkuin varmaan kaikki imetystukiryhmät. Yleensä siin aina käykin niin et kun jotaain neuvoo tarviis niin sit ei sitä ole saatavilla. Mä oon huomannu et meil viikonloppuna tapahtuu aina kaikkee ja sit saa pohtii itsensä uuvuksiin kun ei voi soittaa neuvolantädille.
 
Merika ja Edla-mamma: Kokemuksesta voin kyllä sanoa, et toi osittaisimetys oli rankkaa! Varsinkin niiden kolmen viikon raivareiden säestämänä... Mut tosiaan tuosta ryhmästä vois olla apuja.

BB: Ei jaksa muakaan kiinnostaa. Mäkin tykkään noista "ysin" sarjoista ja muutenkin kaikista murha- ja poliisisarjoista (esim. CSI, Todistettavasti syyllinen, Ilman johtolankaa, Murha mielessä). Joka viikko ei kyl ehdi kaikkea katsomaan, mut silloin tällöin. Ja ihan kestosuosikki on Frendien 150. uusintakierros :D Nii ja Avara Luonto...

No joo, jospa sitä ryhdistäytyisi ja menis vaikka suihkuun, kun poika on päikkäreillä... :saint: Mä oon ihan liian koukussa tänne!! Te sssssssssiat! ;)
 
yhdyn minäkin repaan ja merikaan imettämisessä! :)

Ja joo aivot ovat myös lähteneet kävelemään, toivottavasti joskus saan ne kiinni :D

Mä näin viime yönä unta repasta ja siitä kuinka koitatte saada vauvaanne nukkumaan! :ashamed: Toivottavasti ei teidän tarvitse enää kauaa tuollaista nukutusrumpaa kestää. Oletko muuten maininnut asiasta neuvolassa? Jos sieltä saisi neuvoja.. mun serkulla meni päivä rytmi sekaisin vauvana, eli nukkui päivät ja valvoi yöt ja neuvolassa saatiin sekin käännettyä.. No toi nyt oli vähän eri aisa kun se ettei teidän pienokainen halua nukahtaa.

Meillä viime yönä mentiin 10 nukkumaan ja 4 ja 6 syötiin ja vähä ennen 9 herättiin.

Siitä yskästä vielä luulen että johtuu juuri siitä että sitä limaa on joutunut nieluun :ashamed: Mutta meillä ollaan jo parempaan suuntaan menossa. Joka aamu saan kyllä ottaa työtn nenästä inhottavat kelta-vihreät räkä pallot pois :|

Nyt valmistautumaan, ns. vauva treffeille ;) ja sieltä sitten lääkäriin, tuleen kertomaan mitä siellä sitten sanoivat..
 

Yhteistyössä