TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

Syöttötuoli...meillä on Stokken Tripp Trapp tuoli ollut kokoajan käytössä....pitää vaan laittaa kaari ja pehmusteet paikalle...hyvin kelpaa, vaikka on 6 vuotta vanha...poju tais alkaa istuu jo 5kk vanhana siinä...jos en muista väärin.... :whistle: ....tuolissa on aika pieni se istuin tila...ei tarvinut mitään lisä tyynyy...pysyi hyvin ja selkä sai tukea riittävästi =) ! Naukuri...minkä tuolin tilasit...minäkö utelias ;) ??
 
summer ja matamimimmi: No Stokkenhan minäkin tilasin :) Niillä ei vaan ollu oikeeta väriä siellä kaupassa, niin joutuivat tilamaan. Haluttiin valkoinen. Onhan se aika hintava, mutta uskon sen kestävän käytössä vuosia tuon muunneltavuuden ansiosta. Helpompi sitten taaperollakin istua ruokapöydän ääressä, kun voi olla korkeammalla. Mutta mää kyllä nappasin siihen nuo vauvapehmusteetkin. En tiedä sit onko ihan turhakkeet, jos pysyy muutenkin siinä istumas hyvin? Vähän pehmuketta pyllyn alle ;)

Jenni: Jos syöttäsitte vuoroöin? :) Ihana mies sulla kyllä, kun noin tarjoaa apuaan! Ota nyt ihmeessä kaikki apu vastaan tän ajan, kun kovasti väsyttää raskauden vuoksi. Ehdit varmasti syöttää typyä ihan tarpeeksi ;) Etkä sä mikään laiska ole! Sähän olet raskaana!!! Sehän nyt on tarpeeksi rankkaa ilman lapsiakin, puhumattakaan siitä, et hoidat vauvaa samalla. Elä oo ankara itselles... :hug:
 
Voi jenni jos meidän isäntä väin väkeä tahtoisi yöllä nousta syöttämään niin siitä vaan...voi kun nauttisin..saiskohan isännän tisuista tulemaan maitoa :LOL: ( heh en oo sit väsynyt) No meiillä on vähän ehkä heikommat vehkeet tai mulla on niin ei varmaan niin helppoon tule raskaaksi..vaikka toivon kovasti
 
summer: No tuo perustuoli maksoi 169e ja se vauvasetti (kaari siihen eteen yms.) 39e. Nuo pehmusteet oli sit vielä 34e. Sain siitä jonkun inventaarialen, et pikkusen säästin. Mut näppärä tuoli, kun sitä saa muunneltua sitten vähän vanhemmallekin lapselle. Noita tuoleja ja pehmusteita näytti olevan aika paljon huuto.netissäkin myynnissä ihan kohtuuhintaan, mutta kun ei kellään ollut hyväkuntoista valkoista, kun katselin. Pöh.

Nyt olen pähkäillyt, että missä mahdetaan myydä sellaisia vauvojen untuvapeittoja? Siis sellasta "kuohkeeta" untuvaa? Onko kellään? Meidän poika ei ole mikään kuumakalle ja sisällä on lämpötila syksyllä/talvella siinä 20 tienoilla. Itse ainakin tartten untuvapeiton, niin ehkä vauvakin ;) Kättärillä oli ihania untuvapeittoja ja jos jostain sellaisen saisin...
 
naukuri ootko käynyt kattomassa peittoja ikeasta??? siellä oli aika kattavat valikoimat peittoja ja patjoja vauvoille!

rokote
poika oli elämänsä ensimmäistä kertaa kiukkunen ja itkuinen. Annoin nestemäistä panadolia ja auttoi. Toi supon laitto kun meni käteen.. ei pysynyt pojan pepussa ollenkaan.. Minäkö rävelö???

vauvan istuimista olitte puhuneet.. Mistä sen siis tietää että se on liian pieni, istuin siis??? Yks rävelö mamma vaan täällä miettii että onkohan meidän vaavin istuin kanssa pieni jos muillakin on jo?

syöttötuoli on jo hankittu pikkumiestä varten. Ja onpa sille ollu käyttöä kun on käynyt noita pikkuvieraita.. Ihan semmonen käytettynä saatu perusmalli, johon on ikeasta ostettu pumpattava pehmuste.

Jennille haluun toivottaa kovasti onnea uuteen raskauteen. Älä ihmeessä murehdi mitä muut ajattelee teidän lasten saamisesta!! Jokaisen oma asia!! joten nauti!!!! Ja ihana mies sulla kun haluaa auttaa! Joten ota apu vastaan. Varmasti tän tulevan lapsen kohdalla saat heräillä yöllä ihan riittämiin.

(.) kone temppuilee kokoajan. Haluaa varmaan protestoida, ettei mamma istu liian kauaa koneella.. Pikkumies vetelee sikeitä pihalla! Sain ihme kyllä sen jäämään koppaan, vaikka kivuttiin rappuset ylös. Katotaan kuinka kauan vetelee unia! Yölläkin nukku klo 22-06.30 ja siitä vielä 9.15 saakka.. eli hyvin maistuu unet.

parisuhteesta oli kanssa juttua.. Meidän suhde voi hyvin ja yritetään huomioida myös toisiamme, esim tekemällä toiselle aamupalaa jne. Parina päivänä on peittokin heilunu, ja tuntuu että halut rupee palamaan taas.. Ja kävipä meilläkin pieni unohdus.. Ja tällä kertaa toivon että en tuu yhdestä kerrasta raskaaks... Se olis kohtalon ivaa se.. koska tätä vauvaa yritettiin pitkään... Ja ihan vielä ei ehkä toista haluttais... Mutta oma moka, ja parin viikon päästähän se selviää..

nyt täytyy lähteä uuninpesu hommiin.. ja kurkkaamaan miltä facebookissa näyttää..

birdie

 
syöttötuoli meillä on esikoisen ajoilta se tavallinen perus syöttötuoli ja muistaakseni istutin esikoista siinä ekan kerran 7kk ikäisenä mut eihän siit syöttämisestä siinä istuessa kyllä mitään tullut kun hassusti aina oli etukenos joten syötöt tein vielä parin kuukauden ajan sitterissä. mut tuolla tuo varastos odottaa sit kun ajankohtaiseksi tulee ehkä joulun jälkeen kaivan esille.

jenni anna miehes vaan auttaa syötöissä saat itse tarvitsemasi unet, tosi huomaavainen mies sulla kyllä.
 
birdie meillä esikoinen oli turvakaukalossa liki vuoden ikään asti. meillä kyllä poika oli ja on edelleen pieni ja siro ( oli vuoden ikäisenä reilu 8kg ja 74cm ) joten ehkä siksi mahtui olemaan siinä niin kauan. ja sit siirtyi turvaistuimeen..
 
Birdie: Tuosta istuimesta vielä. Meillä siis otettiin siitä gracon logico S:stä vaan se pienennin eli vauvaosa pois. Muuten poika mahtuu edelleen hienosti tuohon kaukaloon! Ja mahtuu varmaan aika pitkään ellei sit talvitamineet edellytä vaihtoa turvaistuimeen jo aiemmin.
 
heips, meilla vihdoin kone toimii taas, jokin peevelin virus korruptoi sissankirjoitus ohjelman ja kaks ja puolviikkoa oli korjatteella kaverin hoivissa.

Paikkareista aamupaivan paikkarit otetaan noin kaks tuntii heraamisen jalkeen ja pimu nukkuu 2/12- 3tuntii tuossa ulkosalla jos kelit sallii. Iltapaivasta mennaan vaunuileen joko puistoon tai kayn kaupassa ja silloin nukutaan noin1- 2h. younille mennaan 20 -22 valilla. yot on alanut meneen yhdella syotolla. Mies edelleen syottaa viikonloppu yot ja nyt kun on vapaalla ollut nelja paivaa B). tama mami on nyt todella freesi nukuttuaan 3 yota putkeen. aamulla vaan lypsan toisen rinnan tyhjaksi ja toisen syotan.

meille kavi vanhaikaiset pinniksen kanssa. toinen laita on ollut tuettuna kiinni sangyssa ja la iltana tytto sitten potkas laidan alsa ja voeri sitapitkin sitten sangyn alle. Parku oli mahdoton ja meidan saikahdys tosi iso. Eipa suosutunut meneen sitten nukkuun uudestaan kuin puolelta oin ensin hekoteltuaan aaneen noin vartin ajan ihan eka kertaa. Mina tietty tutkin heti onkos missan mustelmia ja aristaako mitaan paikkaa ja onko aivotarahdysta. Mies laittoi laidan kiinni samantien ruuveilla ettei tuu uutta onnettomuutta.

Syottotuoli On sellainen gargon tuoli, eipa olla viela kokeiltu, kun ollaan viela taysin rintaruokinnassa ja pullosta annetaan lypsettya maitoa.

Vauva on paino tarkkailussa kun viimeksi 2viikkoa sitten painoi vain4.52kg ja tippunut hieman kayraltaan, ens viikolla taas mennaan punnitukseen.

Mika ihmeen Feissari paasisinkos mukaan? vai onkos tama nyt ihan joku muu asia. Yritin lueskella vanhoja viesteja, mutta taisi vilahaa ohi silmien!

Ai niin, onnellisuudesta oli kuun alussa puhetta. Tunnen onnelliseksi itseni nyt kaikin puolin, iloitsen elaman pikku yllareista ihan eritavalla kun selviydyin hengissa tuosta raskausmyrkytyksesta.

nyt taytyy ruveta kotihommiin ennenkuin pimu heraa!

LC
 
Puuh. Kyselin tuosta untuvapeitosta tuolla "Mitäs nyt"-osiossa ja yks vastas mulle, et ei ainaka hankkis untuvapeittoa, kun vauva voi purra sen rikki ja tukehtua untuviin... Huaah. Ihanan asiallista ;) Tai voi kai joku vauva niin tehdäkin?? Mut aika hampaat saa olla...
 
En tosiaan missään muotoa voi moittia miestäni ainakaan tässä lapsenhoitoasiassa. Huvitti lähinnä tuo oma jääräpäisyyteni kun toinen haluaa auttamalla auttaa niin sit mun päässä jyllää jotkut hemmetin jutut et olis jotenkin huonompi äippä kun ei itse yöllä heräile...Miten musta oikeasti tuntuu että hormonit jyllää nyt vielä pahemmin kuin Neen aikaan? Aivan ihanaahan tuo on että mies auttaa,vapaaehtoisesti. Kyllä vaan on todettava että me naiset ollaan joskus hankalia...Tai minä ainakin :LOL:



Syöttötuolista Onks kokemuksia sellaisesta tuolista joka kiinnitetään pöytään? Olis vaan helppo kuljettaa mukana vaikka mummolaan...Saa nähdä saanko vaan Neea koskaan istumaan sellaiseen. Sitterissä ei suostu syömään lainkaan, ainoastaan sylissä. Neiti istuskelee jo kyllä sen verran tukevasti että pian vois päästä tuohon syöttötuoliin, tarttis varmaan alkaa katsella.

Naukuri Hih, millaisen vastauksen sait...Lapsihan ei toki voi tavallisen peiton täyteeseen tukehtua, ainoastaan untuvaan, eiks joo?? Ymmärsinkö oikein? :LOL: Kaippa kaikki on mahdollista, voihan se lentokonekin meidän talon päälle tippua joo... Mitäs Nyt puoli kyllä tuntuu välistä olevan sellainen Lynkkaus-osasto
 
Birdie, mä ostin Anttilasta. Sellainen kuuden liinan paketti jotain kympin luokkaa 2 kertaa vaaleanpunainen, v.sininen ja keltainen.

Naukuri, noihan ihan tavallisetkin peitot on aika lämpösiä, jos pelkää sulkasatoa ;) Jyskistä vois kanssa ja Unikulmasta tietty löytyä ihan päteviä peittoja :) Ja harkitse tarkkaan mitä laitat tonne mitä nyt-osioon...:D tai hommaa sateenvarjo niihin hyökkäyksiin mitä sielt tulee:)Ta

Syöttötuoli, meille on tulossa se klassikkomalli, josta sen tuolin ja pöydän lattialle.

London, feissistä ollaan juu puhuttu tästä netin ystäväkirjasta eli facebookista, johon ollaan tehty oma toukokuun toivotut -ryhmä. Sinne ollaan sit ittemme lykätty ja laiteltu kuvia vauvoistamme. Jos oot tehnyt itselles profiilin sinne, niin hae groups ja toukokuun toivotut.

Majj ja Naukuri, soitin sinne neuvolaan ja sielt sanottiin, et ei oo mitään hätää jos lapsi syö, nukkuu ja on hyväntuulinen. Broidin kanssa sitten puhuin ja se pakotti varaamaan ajan lastenlääkärille. Sano, et viikossa tulee 99% varmuudella korviin. Joten saanpahan mielenrauhan kun huomenaamulla on lekuriaika. Varsinkin kun meillä on se vakuutus :) Ja siis itsehän olen tässä parantumassa ja neiti tuntuu vaan röhäilevän...:( eihän se oo kivaa kuultavaa.

Nenä-Friidasta, juu kyllähän se imee kunnolla räät pois, myös ne näkymättömät. Mutta meillä ainakin huudetaan ku sikaa pistettäis jo kun tulee koko laitos näköpiiriin. Ja vielä imuroinnin jälkeenkin vielä semmosia vihasia älähdyksiäkin saan, voi pientä reppanaa, ku ei tajuu et koitan vaan helpottaa enkä tahallani kiusaa
:ashamed:

repa, mä jäin miettii tota, ku sanoit et simmut lupsuu ja lupsuu ja sit ku on nukahtamassa, niin huuto alkaa. Voiskohan sillä olla vielä nälkä? Tai sit se kokee vaan, et haluu läheisyyttä. Meillä meínaa on ollu nyt muutama iltana just tollanen ja vellipullon oon antanu ja siihen sit nukahtaa. Mut toisaalta toi voi olla ihan mitä tahansa. Tuli vaan mieleen.

Majj,
mä soitin tosiaan sinne neuvolaan ja sain itelleni sitä kautta lääkäriajan keskiviikkoaamulle. Katotaas mitä mun lekuri sanoo noista vihlaisuista.

Huomasin tänään vaippaostoksilla ollessani hassun jutun Pamppersseista. En tiiä ootteko muut ko. merkin käyttäjät miettineet. Olin ostamassa sitä mitä normisti käytetään, kokoa 3 baby dry. Olin ottamassa sen 62 kpl paketin (hinta n.12?) ku tajusin et vieressä on pahvilaatikossa samoja vaippoja... en meinannu uskoo silmiäni ku kattelin sitä hintaa ja laatikkoo... 104 vaippaa ja hinta 14.20?. Siis se että mä raahaan pahvilaatikon auton takakontissa kotiin pussin sijaan ja saan paljon edullisemmat vaipat... Johan on, on tää kyllä kokoaikasta oppimista tää homma :D

Hohhoh, jos vaikka alkais maatuu tossa sohvalla, ku ei viitti uloskaan ton nuhanenän kanssa mennä :(

Se on kuulkaas niin, et BB alkaa ylihuomenna... Moniko meinaa seurata? Mä aattelin katella sitä, mut en mitään 24/7 ja lukee mitä ne siel tekee... :D
 
birdie mun ostamat harsot oon tainnut ostaa ihan tavallisesta tavaratalosta, ja ei todellakaan ollut kalliita olisko 5kpl harsoja joku pari euroa.

syöttötuolia Ei olla vielä ostettu, eikä varmaan hetkeen vielä ole edes käyttöä.. Lähdetään tossa vähän syksymmällä sukulaisiin ouluun päin ja samalla reissulla ajateltii käydä ikeassa, onkohan sielä hyviä syöttötuoleja?! Olen käynyt ikeassa varmaan viimeeksi 5v sitten :D

naukuri yhdyn jenniin , minustakans tuua Mitäs Nyt puoli tuntuu vähän oudolta! :D Ja jennille sen verran että ihana tua sinun miehesi kun noin haluaa auttaa noin syöttämisessä ym :) Nauti siitä ja koita itse levätä sen minkä kerkeät! :)

edla-mamma Sainkin jonkun ihmeenkaupalla heti huomiseksi omalle lääkärille ajan joten menenkin ensiksi sinne, ja katsotaan mitä tuumaa niistä ala maha kivuista! Mutta kerron hänenkin mielipiteensä! Mua vaan ärsyttää jos laittaa sairaalalle lähetteen ja siellä ei mitään tehdä asian hyväks, ja lähettää vain laskun perässä :kieh: Tuntuu muutenkin että koko kesän saanut maksaa sairaala-laskuja ja mitään "ei olla saatu" :D
 
edla-mamma oltiinki yhtä aikaa linjoilla ;) Hyvä kun molemmat sai nopeasti ajan lääkärille ja katsotaan mitä sanotaan! :)

bb:stä ehkä joskus saatan katsoa, mutta en ole aikaisemminkaan hirveästi katsellut :D
 
Edla-mamma: Mekin nyt siirrytty noiden koon 3 käyttäjiks, ni missä tuollasen pahvilaatikkotarjouksen näit?? Aika hurja! En oo meidän prismassa huomannu mitään pahvilaatikoita vielä noin pienissä koossa. Isommissa kyllä.
 
Naukuri, ku ei toi ollu ees tarjous, vaan ihan normihintanen 14.90? (iski sormihärö aiemmin). Viikin Prismastahan mä ton ostin. Vissiin on aika suosittu, koska ei siinäkään ollu ku kaks laatikkoa noita :O Kyllä on kumma, miehen kaa molemmat oltiin monttu auki, et miksi näin...
 
Edla-Mamma, hyvä tarjous...ostasin kanssa mielelläni. Täällä nyt ei ole mitään prismaakaan lähettyvillä. Meillähän käytössä koko 4 jo. Ollut jo jonkin aikaa.

Yhdyn myös mielipiteisiin mitäs nyt- palstasta. Outoa porukkaa usein ja ihme vastauksia yleensä :eek: Lueskelen kyllä mielenkiinnolla päivittäin.

Koitin äsken äitiyspakkauksen toppahaalaria tytölle ja on kyllä reilu 68cm. Varmaan ehkä just sopiva talveks... vaikee arvella paljon neiti kerkee kasvaa. Kun tuo tahti on hurja. Joku tyttöjen värinen hattu vaan ja tumput ja töppöset. Niin eiköhän se mene..ei tarvis kaikkee ostaakaan, kun on kerran pakkauksen ottanutkin. Voihan olla et on jo pienikin sit...en tiiä.

syöttötuolista, varmaan hommataan ihan perus. Tripp trapp olis hyvä, mutta liian kallis mun pussille :| Päiväkodissa meillä oli niitä...kun olin töissä. Ne oli käytössä isommilla lapsilla ja hyviä olivat.
 

Yhteistyössä