TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

jenni ihana, etta ajatuksesi ovat selvinneet ja nautit raskaudestasi taysin siemauksin. Minakin salaa unelmoin jo uudesta raskaudesta. kumma miten sita mahaa ja akoja potkuja ja yollisia potkusessioita osaa jo kaivata. ja hyvin kaikki menee. olet hyvissa kasissa ja oloasi seurataan koko ajan.
vauvan paan kannattelusta kiitos kaikille. en stressaa enaa, tytto ryomi tanaan hiukan ensimmaista kertaa. osaa tuo niin paljon kaikkea jo, etta turhaan murehdin. ja nosti muuten paata hiukan mukana eilen aamullakin. ehkapa toinen ei vaan jaksa vaivautua/ymmarra miksi kasista vedettaessa tulisi nostaa.
weiss et todellakaan ole ulkopuolinen vaan tarkea ihminen taalla palstalla, jota monet kaipaavat ja ajattelevat- olet ollut paljon myos minun ajatuksissani.
kiloklubista hyvin mennyt tahan viikonloppuun asti, mutta nyt perjantaina oli miehen mummon synttarit ja kakkua tuli syotya 2 palaa. lauantaina mies toi mulle jatskin, vaikka en pyytanyt tuomaan. niin ja "pakkohan se oli syoda". ja tanaan olin leffassa ja myonnan syoneeni karkkia. etta semmoinen pohjanoteeraus viikonloppu. :( ensi viikolla taas itsea niskasta kiinni.

Meidan tytto taytti tanaan 4kk. iso vauva. :heart:
 
Terveisiä mökiltä! :)

katrinainen
: Meilläkään ei pää nouse kovin hyvin mukana, mutta nyt E on keksinyt parin päivän aikana, et kädet auttaa kummasti massulla ollessa eli nyt alkaa jo aika tomerasti pitämään itseään kyynärpäiden varassa lattialla. Juuri kun terkkari huomautti asiasta ;) Niin se kehitys vaan menee yksilöllisesti! Ja kun pidän sylissäni niin kovasti on alkanut ponkaamaan itseään istuma-asentoon. Ihan yks kaks! Kääntyillä ei vielä.

Majj ja Edla-mamma: Meilläkin tuli pojan eka nuha :( Alkoi viime yönä ja nyt korisee tuolla sängyssään. Kamalan kuuloista... Imeekö se Friida sellaistakin räkää, jota ei näy katsomalla? Laitettiin nyt vaan suolaliuostippoja ja nostettiin sängyn päätyä. Luulenpa, että ensi yönä herätään 100 kertaa... :(

Edla-mamma
: Joo, laitan sit infoa siitä flamingosta. Mäkin pidän siitä, ku pääsee suoraan autolla ja saa pysäköidä ilmatteeks ;) Meillä jää huomenna uinnit väliin tuon nuhan takia. Pitänee vaan kotona sit uiskennella vannassa loppuviikosta.

Nukkumaan
mennään täällä 20:30-21:30 välillä. Yleensä klo 21. Ja aamulla noustaan klo 8-9 välillä yleensä. Eli kyllä se vähintään 12h menee yöunilla. Yleensä yhdellä syömisellä klo 4-6 välillä.

Musta olis ihana jos poika nukkuis vaunuissa päikkärit! Mutta yhtäkkiä vaan "lopetti" sen. En tiedä miks. Nukkuu max. 1h, jos olen lenkillä. Kun pinniksessä vetelee 2-3h... Toivottavasti talvea kohden innostuis taas vaunuihinkin.

Kiinteistä: Täällä aloitellaan parin viikon päästä, kun tulee 4kk täyteen (terkkari suositteli aloittamaan, kun vedetään vaan korviketta ja poika on aika hoikka). Keräsin just mökillä puna- ja mustaherukoita sekä vadelmia pakkaseen, että voin sitten tehdä soseita ja kiisseleitä niistä. Mut aloitetaan varmaan bataatilla, porkkanalla ja ehkä perunalla. Sit kukkakaalia, parsaa ja kesäkurpitsaa. Noita onkin jo soseena pakastimessa valmiina (miten niin oon innokas :LOL: )

Jahas, ny nukkumaan...

naukuri ja E 3,5kk
 
Huomenta, onpa taas todella synkkä päivä. Meillä pikkunen nukku omas sängys koko yön -ja tissiteltiin vast puol kasin aikaan aamul -nyt nukkuu viel sellaset 2h luulisin. Jännää kun sain huijattuu hänet omaan sänkyyn yöks -pistin lämpimän pehmeen viltin sisään. Yöl korjasin vähän kun neiti ähisi. :)

Mä nautiskelen täs omasta ajasta. Mies ja lapset nukkuu. Mut eipä tänne ihmeempiä. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja naukuri:
Musta olis ihana jos poika nukkuis vaunuissa päikkärit! Mutta yhtäkkiä vaan "lopetti" sen. En tiedä miks. Nukkuu max. 1h, jos olen lenkillä. Kun pinniksessä vetelee 2-3h... Toivottavasti talvea kohden innostuis taas vaunuihinkin.
Minä se täällä vieläkin ihmettelen näitä päikkäriasioita... Mutta sinun viestisi antoi vähän toivoa: miten huomasit, että on aika kokeilla pinnistä nukkumiseen? Entä hyväksyikö vauvasi heti uuden päikkäripaikan vai jouduitko taistelemaan nukuttamisen kanssa (meillä kun ei ole koskaan tarvinnut varsinaisesti nukuttaa, joko on neiti ollut ihan sippi tissiltä sänkyyn nostessa tai sitten nukahtaa itse pinnikseen muutaman kerran huutelun jälkeen niin vähän arvelluttaa, että miten edes osaisin :p )? Olisi vaan niin ihana, että pimu saisi kerralla kunnon unet eikä tarvitsisi jatkuvasti olla rieputtamassa toista vaunuihin ja pois :/
Sillä eikö se voisi olla merkki siitä, että jokin on vaunuissa unipaikkana vialla, kun herää jo valmiiksi väsyneenä ts. ei nouse läheskään aina levänneenä päikkäreiltä? Valmiiksi haukottelee ja kiukuttelee melko useinkin :(

Miksei oikeasti ole olemassa joitain kansalaisopiston kursseja tyyliin "vauvaelämää vasta-alkajille"? :LOL: Kyllä tulisi niin tarpeen ainakin meille :D

 
Onpas mukava kuulla että ole t paremmallla mielellä Jenni, ajatella miten jännää kun lapset syntyy noin lähekkäin voi sitä riemua kun toinen on 2 ja 1 vuotta..

Kiinteät kai niitä tuossa kohta vois kokeilla lauantaina kun meillä on 4 kk syndet :D Mun täytyy kanssa jotain kehitellä et tuo sydänkäpy viihtyis yöllä omassa pedissä eikä äitin kainalossa vaikka se tuhina niin ihana onkin :heart:

Katrinaisen pienokaiselle onnea uudesta taidosta =)

mää oon varmaan ihan hormooni mylläkässä ootan kauheesti et ois isännältä karannut yks pieni siittiö josta ois pieni vauveli alkunsa saanut to tai pe pitäs menkat alkaa toivottavasti ei.. :ashamed: :ashamed: voi kauheetaa mitä mä ajattelen..
 
Huoh..

Tää on pikakirjoitus varmaan,kosa poika ei taas millään asetu päikkäreille. Nukku 45 min hiljaa,sen jälkeen on kuulunu vähän väliä itkua ja kun meen heijaamaan niin asettuu heti,mutta kun taas tuun sisälle niin hetkenpäästä taas.. ooh,eilen nukkukin liian hyvin ollakseen totta,eli kosto ;)

Nukutus illalla meni taas pitkän kaavan mukaan |O Voi peräerkki...alkaa turhauduttamaan se että mitä linjaa tässä alkais noudattamaan. Eilen koitin nukuttaa viereen ja sit omaan sänkyyn ja lopuks oli pakko nostaa syliin ja paikoillaan heijasin uneen,tunnin otti.
Se menee niin että silmät pilkkii ja pilkkii,mutta just kun on nukahtamassa niin alkaa ikemään ja herää uudestaan ja sama toistuu niin kauan kunnes otan syliin ja siihen nukahtaa.
Myönnän suoraan että minusta ei oo kattomaan tollasta taistelua mitään kahta tuntia,tai kyttämään toisessa huoneessa itkarin päässä. Joten se ei ole vaihtoehto että anna kitistä niin kauan kun nukahtaa... mutta mitä tässä rupeis tekemään. Onko järkeä yrittää nukuttaa viereen kun sekin pitäis "opettaa" ja siinä on vaara että joutuis sitten tulevaisuudessa käydä saman rumban läpi että saa omaan sänkyynsä nukahtamaan. Eli jäljelle jää oma sänky ja syliin nukuttaminen. Pilaanko 3kk vauvan jos hejaan sen sylissä uneen ja panen sit sänkyynsä ja pääsen puolta helpommalla ja kokeilis sit myöhemmin taas pinnikseen jättöä...vai oppiiko tuon ikänen jo niin pahasti siihen tapaan että kandeis ennemmin yrittää viimeeseen asti pitää omassa sängyssä?
Pitäis joku selkee linja saada mitä noudattaa ton nukuttamisen suhteen,ettei joka ilta vaihda taktiikkaa... vois huomenna kysyy neuvolasta mitä täti on mieltä.

Ja osuukin tosi pahaan väliin neuvola kun just pojan päikkäri nro2 aikaan :/ se on sit vihainen kuin ampiainen jo valmiiks ku ei saa nukkua ja sit vielä piikki persiiseen niin avot |O

Mutta juu,yt täytyy mennä syömään...tais poika vähäks aikaa rauhoittua.

Repa ja Kasper huomenna 3kk

 
huomenta!

auroran laiton just ulos nukkumaan ja äitillä on hetki omaa aikaa =)

on meillä vanhemmilla sit huono muisti kun ei sit eilisillan saunareissun jälkeen muistettu vaihtaa esikoiselta pikkuhousuja yöunille mennessä vaippoihin ja kylläs sit tiiätte miten siinä sit kävi.. :ashamed: poika herätti mut itkullaan joskus 4:30 aikaan ja ihmettelin itekseni et onks vaipat falskannu kun sänky oli ihan märkä..no eipä sänky ollut ainoa mikä oli märkä niin oli poikakin läpimärkä..voi ressukkaa!!

mut jos sitä alkais siivoomaan päälimmäisiä roskia pois..
 
carmentuskin vaunuissa on vikaa, jos ei ole liian kuuma tai kylmä? Ja eipä sille äidille kannata kovin paljon naureskella jos meinaan ruokaa halajaa :LOL: meillä neiti antaa pienen hymyn ja sit taitaa masu sanoa et parkaise -ei se muuten tajuu et olen nälkäinen. Tiedä sit mitä nuo pienet ajattelee. Meillä nukutaan molemmissa ihan ok. Vähemmin vaunuis, koska mulla ei edelleenkään sitä itkuhälytintä. Voi olla et tuo pikkuisesi unet pitenee sit kun aloittelet kiinteitä jossain vaihees.

poikahormoonit varmaan sekasin sulla -mut niin taitaa olla täälläkin. Mut meillä taitaa isännälläkin olla vauvakuume ;) enpä tiedä. Mulla tosiaan menkat ei oo alkanut enkä ole viel päättänyt otanko kierukan. Ja muutaman kerran ollaan oltu ilman mitään ehkäisyy. Mut tuskin tärppää kun kakkonenkin antoi odottaa 8kk enenkuin ilmoitti tulostaan. Mut ilmeisesti teilläkään ei lapsiluku viel täysi kun kolmannesta jo haaveilet. :)

:wave: nyt pitää mennä pelaamaan muistipelii esikoisen kanssa.
 
Joo Merika en mäkään usko et ihan noin vaan pamahtas kun mulla on epäilty endoa jo pitkään mut ei oo tarkemmin tutkittu..ja sit mul on noita munasarja kystia ( ai samperi et osaavat olla aina kipeitä) Mut lapset on alkunsa kuiteskin ihan normaalisti alkunsa saaneita..mut en tod usko et keskeytetyllä tulisin
 
weiss
Kiitos "tukiverkolleni"!!! ;) Kuinka voisinkaan jaksaa ilman teitä!?! (Poika, Jenni ja Katrinainen.. :hug: )

Meillä mennään yöunille kasin maissa ja heräillään aamulla 7-8 aikaan.
Kiinteät ollaan aloitettu jo reilu kolme viikkoa sitten ja maissisoseella aloitettiin. Tosin poika ei tykännyt ollenkaan. Kuningatarsoseella jatkettiin. Nyt kun mie hoksasin pakastealtaasta tuollaiset kokin parhaat keittoperunat, joissa ei ole lisä-, eikä säilöntäaineita, niin meillä syödään suurena herkkuna perunasosetta. Porkkanaa aloitellaan piakkoin kokeilemaan joukkoon.. Allergioita pienellä on :'( , onneksi tuo maito siis sopii. Kananmunaan reagoi todella herkästi ja tomaattiin. Päärynäsosetta koitettiin ensimmäisenä nuista hedelmäsoseista, niin iho sitten lehahti muutamassa tunnissa. Onneksi on kokemusta, enkä osaa hötkyillä, vaikka oirehtiikin iholla rajusti. Ruoka-aine vaan pois ja se siitä, sitten uutta kokeiluun. Yhtä kokeillaan 5-7 päivää, ellei sitten selkiästi reagoi aiemmin. Saattahan uudesta ruoasta muutenkin ilman allergiaa alkuun oireita tulla, mutta mie tunnistan kyllä tuon allergiaihottuman.. Ja ihan t-lusikallisella aloitetaan uuden maistelu.. Mie imetän vielä, mutta täytyisi alkaa lopettamaan.. :(
poika kasvaa hienosti ja meilläkin jo möyritään etiäpäin. Nousee hienosti suorille käsivarsille ja siitä ponnaa etiäpäin. Välillä mennään naama kiinni matossa ja nyrkki suussa.. kiukun voimalla.. Nauraako/kikattaako jo tein vauvat? Meillä ei.. hilkulla tuntuu olevan, mutta viellä ei kunnon käkätystä kuulu. Vauvakirjasta kurkkasin, niin esikoinen on käkättänny jo 2kk iässä..

Nyt tuli sitten vaan tuota omaa napaa..
:D Tänään on hyvä päivä!! :heart:
Halaus kaikille jotka sitä tarvitsee.. :hug:
 
Carmen: Mä ajauduin siihen pinnikseen sen vuoks, kun yhtenä viikkona meidän naapurissa tehtiin remppaa eikä poika saanu siinä sirkkelin mölyssä nukuttua. Vaunujen lisäks ainoo vaihtis on sit pinnis ja sinne sitte kiikutin. Ei tarvi mitään nukuttamista; joskus juoksen pari kertaa tuttia laittamassa (joskus 10...), mutta yleensä nukahtaa ihan hyvin itsekseen. Mut meillä kyl taitaa perimmäinen ongelma tuossa vaunujutussa olla se, et ku poika nukkuu AINA mahallaan ja liikkuu sitte eteenpäin tai taaksepäin unissaan, niin vaunuissa loppuu tila! Eli siellä on massullaan ahdasta nukkua. Vaunulenkillä poika nukkuu sit kyljellään tai selällään ja unet jää lyhyeks. TAI sitte kaikki on vaan yhtä suurta sattumaa ja koko vauva on ihan mysteeri :D Voisin osallistua samanlaiselle kurssille "Näin hoidat vauvaasi" :LOL:

Helpotuksen huokaus pääsi kyllä tältä mammalta aamulla. Meidän duhadedä poika otti ja nukkui 11,5h yöunet! Ei siis herännyt kertaakaan, ei edes syömään. Taisi poika olla nuhasta niin väsähtänyt, että uni maittoi. Nyt meni sit päikkäreille, kun taas suuta repi. Voi kun tuo paranis pian! Niiden keittosuolatippojen laittaminen auttaa, mutta voi ziisös sitä huutoa... :| Kuumetta ei onneks ole.

Repa, :hug: On nuo vauvat mysteereitä ja niiden hoito varsinkin! Näin näppituntumalla sanoisin, et tee niinkuin teille parhaiten sopii. Ei kai ole tarvis kiusata äitiä tai vauvaa suotta. Pääsette kyllä varmaan eroon tuosta heijaamisestakin sitten jossain vaiheessa. Kokeilitkos jo niitä keinutassuja pinnikseen?
 
naukuri En tiedä tuosta friidasta imeekö "ei näkyvää" räkää?! Mutta hyvä että poika nukkui hyvin yönsä, eikä herännyt 100 kertaa niin kuin pelkäsit! :) Se on inhottavan kuuloista kun toisen hengitys niin rätisee ja vaikka julia ei itse siihen heräisi, niin kyllä se äitiä ainakin pitä hereillä :ashamed:

Eilen illalla tyttö ei meinannut millään nukahtaa omaan sänkyyn ( ihme kun viim. 2-3vk on vaan saanut viedä sänkyyn tutti suussa ) ja lopulta otin meidän väliin koska olin niin väsynyt. Lopultahan se tyttö sitten nukahti ja "unohtui" meidän väliin ensimmäiseen yö syöttöön saakka koska taisi olla äiti ketä ekana nukahti :D :ashamed:
 
Huomenta vaan...

Mie tos just huomasin, et tutit oli kiehuneet...melkein keitoksi asti....vähän unohtu... :whistle: ...pitääkö noita tutteja vielä kiehauttaa...kyselee tääl 3 lapsen äiti :ashamed: ??

Isot voima :hug: :hug: Weiss ja Repa

Meillä tänään neuvola...mukava pitkästä aikaa, kun saa tietää paljonko neiti on kasvanut...mut vähän sapettaa se rokotus...entuudesta tiedän, et känkätystä tiedossa :( ...mulla on vielä kampaaja heti neuvolan perään...et känkkäys osuu isille....

Päikkärit...just äsken otin tytyn pois vaunuista, kun kilju siellä....käytiin aamulenkillä ja Edith vaikutti tosi väsyltä (tissille nukahti)....no heti kun sain takapihalle roudattuu lenkin jälkeen vaunut...niin sen 10 minsan päästä eka MÄÄ MÄÄ kuulu :kieh: ....no laitoin tuttia ja heijasin....no taas 10 minsaa ja MÄÄ MÄÄ....mulle riitti... :kieh: tyttö pois ja sitteriin kököttää...tuossa nyt kiljuu ( uusi opittu ääni )...kun äiskä ei huomaa, kun vaan kirjottelee...et tällaista täälläkin.....

matamimimmi68 ja Edith 3kk :heart:
 
rokotus: mä annoin 60mg supon, hieman oli kitinää, neuvolast sanottiin että 4-6h pistoksesta saattaa tulla oireita ja meillä alko niihin aikoihin kitinä ja oli hieman lämpimänoloinen ei kuitenkaan kuumeinen mut suppo auttoi..

weiss: nyt on parina päivänä hieman nauranut ääneen/kikattanut kun olen kutitellut kainaloista tai leuanalta, ihanan kuuloista :D
 
rokotus, laitoin kanssa supon eikä mitään ihmeitä tullut. Vähän kiukkusempi oli illan.

nauraminen, kyllä ääneenkin nauretaan ja hymyillään paljon :D Esikoinen oli kyllä kovempi hekottamaan.

On ne lapset niin eri kokoisia. Juttelin just entisen työkaverin kanssa jonka pienempi poika on 1v 1kk. Se painaa saman verran, kun meidän typy painoi 3kk neuvolassa.

Nyt alkoi kauhee kakan vääntäminen. On muuten tosi huvittavan näköstä ja kuulosta touhua. Ihan niinkun aikuinen äijä vääntäis :LOL:
 
Rokotus: Meille tuli 7h päästä kränää ja annettiin Panadolia (sitä nestemäistä) ja sen jälkeen poika simahti ja olis varmaan nukkunu puoli vuorokautta ellei äiti ja isä olis herätelly 5h unien jälkeen vaipan vaihtoon ja yöpuulle. Jonne tosin nukahti myös samantein. Muuten meni hyvin. Itse rokotuskohta ei oireillu mitenkään.

Matamimimmi: Meilläkin nyt viikon sisään opittu tuo kiljahtelu :) Tosin se on sellaista jokeltelun jatkoksi opittua eli ensin däädäädää ja sit nousee däädää oktaavilla :D Ihan selvästi itsekin innostuu ku ääni nousee.

Tuttien keittoa tehdään meillä enää kerran viikkoon. Alkuun keitin kaikki pullot ja tutit yms. päivittäin, mutta nyt jo kuukauden ajan ollaan keitetty vaan kerran viikossa. Pesty vaan hyvin siinä välissä. Poika nyt siis 3,5kk.

majj: Niin siksi kyselin, kun poika on toistaiseks aivastanu rään pois melkein heti, kun sitä on alkanu näkyä. Eli en oo ehtiny friidaa vielä kokeilemaan. Kuulen kuitenkin, et jossain sitä limaa rohisee ja siksi mietin, et imiskö toi friida vähän "kauempaakin". Eihän se tietenkään mikään huippuimuri ole, mut... :LOL: Niin ja en mäkään tosiaan nukkunu kovin sikeästi itse, kun kuitenkin heräilin kuulostelemaan poikaa.

Kikattelusta: Meilläkin tuo kutittaminen ja leikittäminen (varsinkin iltaisin) aiheuttaa jonkin sortin kikatusta. Tai en tiedä miksi sitä pitäs kutsua, mutta on se enemmän kuin hymy ja muuta kuin jokeltelu :D
 
Poika:Keskeytys on tosiaan toimiva ehkäisytapa.... Mäkin olen jo raskaana :LOL:

Voi hiivatti että väsyttää ja tytsi ei "suostu" nukkumaan edes tunnin tirsoja, äidin vuoksi ;) Tää alkuraskaus on kurjaa, onneks pian vähän pitäs helpottaa tän väsyn. Meillä neiti viihtyy pitkät ajat mahallaan käsiensä varassa ja leikkii kovasti eteen viedyillä tavaroilla. Peppu nousee välillä mahtavan korkealle, jalat suorana ja siitä sitten pääseekin sujuvasti mittarimatona vähän eteenpäin. Käsistä nostettaessa kannattelee kanssa hyvin päätää. Ja mitä nauruun tulee, neiti hekottelee aina kovasti varsinkin isälleen :LOL:

Meillä oli miehen kanssa eilen mitä kummallisin riita. "Tapeltiin" siitä kumpi herää öisin tyttöä syöttämään. Mies meinaan kuulema haluaa tehdä sen kun mä muutenkin olen niin väsy että saisin kunnon yöunet. Mä taas tunnen jotenkin huonoa omaatuntoa kun en itse herää tyttö syöttään, kuin olisin jotenkin huono ja laiska äiti. Ja mieskin on vielä töissä, senhän se tarvis nukkua...Mies totes että häntä loukkaa kun en anna hänelle mahdollisuutta auttaa. Oikeasti tottahan se on että kunnon yöunet on kyllä poikaa mulle ja kun mies on niin hyvä uninen että nukahtaa heti kun sänkyyn kaatuu...mä kun aina pyörin syötön jälkeen puolituntia...
 

Yhteistyössä