TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

Kiitokset kaikille kommentoineille! Mihin joutuisinkaan ilman teitä :hug:

Olen nyt pari päivää mietiskellyt ja lueskellut noista vauvan päiväunista ja todennut, että Nirppu saa nukkua juuri silloin kuin haluaa, niin kauan kuin haluaa. Ainoa mihin puutun on valveillaolon määrä eli kun selvästi huomaan väsymyksen tulevan n.2 tunnin päästä heräämisestä niin heitän pimun vaunuihin ja lähden nukuttamaan. Ajattelin "hyväksyä" senkin, että Nea on oppinut/olen opettanut hänet nukkumaan vaunuissa eikä nuku sisällä. Hän nyt kuitenkin nukahtaa vaunuihin n. viidessä minuutissa joten ei minun joka kerta suinkaan tarvitse pitkää lenkkiä tehdä eikä ikuisuuksia nukuttaa. Katsotaan niitä sisäpäikkäreitä ja päikkäreiden rytmittämistä sitten joskus puolen vuoden iässä uusiksi!

Meillä päivärytmi on oikeastaan joka päivä ihan samanlainen, esim. tänään mentiin näin: pimu heräsi 06 ja päikkäreille mentiin 08. Heräsi 09 (saan kerran päivässä nukkumaan 1-3h, jos hyvin käy ja vaunut pysyvät liikkeessä sen maagisen 30 minuutin jälkeen). 30 minuutin päikkärit otti 11-11.30, seuraavat päikkärit klo 13.30-14. Ja koska koitan saada hilattua yöunille menoa pikkusen myöhemmäksi, annoin pimun "herkutella" ja torkkua tisulla 15.40-16.40 (koitan kaikin keinoin välttää tissille nukuttamista, mutta joskus ei vaan jaksa lähteä ulos :p ). Nukkumaan mentiin 19 eli puoli tuntia normaalia myöhempään - JEE! Ehkä se tarkoittaa, että äippä saisi huomenna nukkua aamulla peräti seiskaan, kun yöunien kesto meillä on se vakio 12h.
Hyvä mieli tuli siitäkin, kun sain pimun taas nukutettua sänkyynsä ilman tisua - pitää vaan jaksaa rampata huoneessa muutama kerta silittelemässä poskea. Tosin olen huomannut, että isä on paljon parempi siinä hommassa: minusta taitaa mato tuoksua sen verran, että pimu ei malta rauhoittua.

jenni Luotathan lääkäreihin ja siihen, että raskautesi menee hyvin! Kyllä raskauteesi olisi puututtu, jos vaaraa olisi. Voimia :hug:

katrinainen Meillä Nea on nostanut päätään istumaan noustessaan jo reilun kahden kk:n iästä, mutta hän nyt onkin tuollainen "jäpittäjä" (jotenkin niin terhakka ja jopa jäykkä). Makuuasennossa ei suostu enää lainkaan olemaan vaan koittaa sohvallakin maatessaan nousta istumaan :eek: Sen sijaan kääntymistä ei meillä vielä osata eikä oikastaan edes itse sitä harjoittele (äiti koittaa kyllä joka päivä opettaa :whistle: ) joten huomaathan miten yksilöllisiä vauvat ovat! Älä huoli, vauvanne on varmasti ihan terve ja normaali.

Kuulemisiin taas, nyt pitää hiipiä töllön ääreen ennen kuin sammahdan täysin! :wave:
 
Carmen Meilläkin tyttö nukkuu lähes aina päikkärit vaunuissa ulkona, joko liikkuessa tai paikoillaan. Enkä jaksa stressata sitä just nyt ! :)

Tuosta pään nostamisesta meillä Julia on kanssa tosi pienestä asti pitänyt esim. sylissä ollessaan ja polvien päällä mahalleen maaten hyvin päätä ylhäällä. Ja nyt kun olen alkanut pitämään tyttö enemmän lattialla mahallaan niin koittaa koko ajan nostaa ja välillä jaksaa ihan hyvinkin pitää päätä koholla! :)
Ja kääntymisestä, ei vielä edes yritetä. En ainakaan huomaa että yrittäisi, eikä sillä kiire olekkaan :) Mutta en tiedä millä ihmeen kaupalla tyttö "liikkuu" unissaan sängyssä, aina herätessään on aivan eri suunnassa ja asennossa ja paikassa, mihinkä tyttö on nukahtanut.

Mies lähti tuttuja tupaantulijaisiin ja minä jäin tytön kanssa kahden kotia. Odottelen että tyttö nukahtaa täysin ja sen jälkeen sallin itselleni pitkästä aikaa lasillisen siideriä, tekee niin mieli :p
 
Meillä vaan kuumeeton flunssa jatkuu. Mun kätilökaveri sano, että kun on yli viikon kestäny nuha, niin kandee käydä näyttämässä korvat... Kiukkunen neiti on välillä ku mikä, mut en mä usko et se korvissa vielä olis... :( Tästäkö se kuuluisa kierre sit alkais? :( No maanantaina soita neuvolaan sitten.

Meillä on unirytmi (jos sellaista ylipäänsä on), niin kyllä ihan sekasin. Nukutaan miten sattuu, lapsentahtisesti (sopii mulle) ja nyt tosiaan lenssussa kumpikin, niin unihan se parasta on :) Enkä mä muutenkaan ole mistään rytmeistä huolissani, nukkuu ku nukkuu... ja toisina päivinä vähempi, niin sitten toisina päivinä nukkuu enempi. Mun ymmärtääkseni unikoulun aika on sit vasta puolen vuoden iän jälkeen joskus... siis mun käsitys siitä :)

Nukuttamisesta, omaan sänkyyn nukahtaa todella mainiosti kun me ollaan sitä harjoiteltu. Välillä ihan iteksensä ja kitinään tarjoon velliä, niin johan alkaa väsyttää! . Kyllä mä oon niin iloinen, et laitoin ne keinutassut sinne alle. Parina yönä neiti on alkanu pikkasen vinkuu siellä, niin oon vaan ottanut pinnasta kiinni ja heijannu sen takasin uneen :) Turvaistuin on vieläkin ihan pop, siinä on vaan hyvä nukkuu :) Vaunut on ehdottomasti se hankalin, mut sinnekin nukahdetaan jos ollaan väsyneitä, muuten matkataan simmut auki eikä sillon saa siinä olla mitään rättiä edessä, koska puiden latvathan pitää nähä. Tietää sitten taas missä mennään :D

Päikkäreiden pituudet vaihtelee 45 minuutista neljään tuntiin. Mut kyllä kerran päivässä ne yhdet pitkät unet otetaan (äiti kans :D ) Helpotusta tähän asiaan on siinä, et samoin ku tissille nukahtaessa niin tutti kanssa sylkästään veks just ennen ja sitä ei sit osata kaivata ellei pieruihin herätä...

Syysvaatteet, vanupukuun mäkin luotan. Eihän toi liiku mihinkään (ei ees akselinsa ympäri enää takuuvarmasti), niin ei kandee panostaa. Vaunuissa se vanupuku on mainio lisä :) Koko siinä on muistaakseni 68, et se on ainakin meille pikkasen iso joten alle mahtuu lämmintä jos tarttee.

Karstaa, tänään huomasin et meil kans on vähän. Jotain sille tarttis varmaan tehä...

Pään pitäminen nostettaessa
, juu piti oikein mennä tänään testaamaan kuis meitin pää nousee... hyvinhän tuo tuntu tulevan olkapäiden jatkona messis eli siis kyllä se pää nousee sillai oikein ja hyvin. Mut meil on sama ku joillain muillakin, et masullaan ollessa pitää pään ylhäällä mut ei jaksa älykauaa pitää sitä vaan kiukku (ja posketon kuolaaminen) alkaa... :D ja kuten jo aiemmin mainitsin, et masuvaivat läks niin eipä meidän laiska pimu jaksa akselinsa ympäri mennä. Ei siis edes yritä, selällään on kiva möllötellä :)

Hohhoh, nyt taitaa olla aika mennä tutimaan...
 
Päiväunet: että mitkäs ne on?? Onko ne ne kun kasperi sulkee simänsä siksi aikaa kun äitee jaksaa kärrejä työntää tai ajetaan autolla pisteestä A pisteeseen B. :D

Päänpitäminen sujuu on sujunut aika alusta lähtien.

Syysvaatteet mä ostin 74 senttisen syyspuvun ja viellä etsin talvipukua kummallekkin pojalle,

Weiss: kirjoittele ihmeeessä kaikkea mitä mielessä on..äl suotta tunne ulkopuolisuutta elämäkun ei ennalta osaa arvata et mitä tapahtuu..tsemppiä jaksamiseen. mites pienen allergiat

Mää oon ollut vähän väsynyt joten kirjoittelu on vähän vähäistä pikkunen valvottaa, nyt oon aamu yöstä uskaltanut vieressä ollessa antaa pojan nukkua mahallaan mut viellä yöllä käännän heti kun huomaan. Musta tuntuu et meidän isäntä oppii kokoajan uutta välillä tuntuu et ois jo isompi kuin 3 kuukautinen..jotkut on luullut jopa puolivuotiseksi.

Vauvakuume kasvaa kasvamistaan

Jenni: Älä sää huolehdi vaan nauti täsyillä raskaudestasi, se on parasta mitä meille ihmisille suodaan saada lapsi.Jos joku yrittää kepittää niin kysäseppä et ootko kateellinen.

Mulla taitaa tunteet olla vielläkin herkässä eilen kävin kapassa ja huomasin et virve rosti on joutunut synnyttämään kuoleen vauvan mä melkein jouduin nieleskelemään ettei kyyneleet valu.
 
Huomenta.
Pakko oli kömpiä ylös sängystä jo tunti sitten hoitamaan rästimailit nyt kun Eeva vielä nukkuu. Uni maistuis itsellekin vielä kyllä, mutta pakko varautua siihen, että mies lähtee huomenna ja sitten ei välttämättä ole aikaa ylimääräiselle.

Nukkumisesta täällä oli kai jutusteltu meidän mökkireissun aikana. Mä alan hyväksyä sen, että vauva nukkuu kun nukkuu. Olishan se ihanaa, jos se kiskaisis parin tunnin päikkärit joskus, mutta kun ei niin ei. Mökkimatkat nukkui kyllä autossa 5 tuntia tunnin ruokatauolla, mutta ainahan lapset ja vanhukset autossa nukkuu hyvin. En ala noin pientä väkisin pitämään hereillä tai nukuttamaan, siitä ei tule mitään. Yritän kyllä ennen yliväsymykseen menoa saada nukkumaan, mutta ei se onnistu läheskään aina. Illat on yhtä huutoa ja taistelua, se kyllä kiristää pinnaa aika tehokkaasti kun toinen ei vaan nuku kun väsyttää. Mutta minkäs teet..

Syyshaalareita meillä on muutama fleeceä ja sitten sellainen pörröinen, missä on hupussa nallen korvat. Ja sitten sellainen kevyesti topattu tuulta pitävä talvelle. Pitäis riittää, kun meillä on odotettavissa korkeintaan nollan pintaan pakkasta. Kai. Pitäis hillitä tota vauvan vaatteiden ostelua ihan tosissaan, en millään vaan muista kaupassa että kaikki on jollain ihmeellä saatava mukaan kun muutetaan.

Eeva on nyt tajunnut, että sillä on kädet ja varpaat. Omia sukkiaan se jaksaa ihmetellä vaikka kuinka kauan jos istuskelee sylissä ja jos heiluttelen omia varpaitani, se yrittää kovasti tehdä samaa. Ja kaikkeen mahdolliseen on tartuttava kiinni. Pakko varmaan leikkauttaa hiukset lyhyeks, ne on ihan ykkösjuttu repiä. Ja jos erehdyn pitämään sylissä kun syön, niin lautaselta lähtee kaikki spaghetista pullaan. Onneks ei suuhunsa tajua vielä laittaa. :)
 
Huomenia!

Poika nukkuu päikkäreitä ja mun pitäis tehä kotihommia,mutta tää on ainoo mahku koneelle päästä tai sit illalla,kuitenkin,en malta käyttä vapaa aikaa siivoomiseen :D

Vielä unista: Miellä nukutaan aina päikkärit vaunuissa,joko sisällä tai ulkona,koska niihin nukahtaa helposti ja tarvittaessa voi heijata uudestaan uneen. En oo ajatellutkaan että pitäis nukkua sisällä,päinvastoin ulkoilma tekee hyvää =) Niin kauan nukkuu vaunuissa kun mahtuu ja sitten varmaan jo on valmis nukkumaan sisätiloissa kun ei enää noihin mahdu. Yhtäkään aikuista en tiedä kuka vaunuissa uinuis,joten en usko että siitä ongelmaa muodostuu :LOL:

Eilinen ilta olikin taas nukutus rumpa,olispa meilläkin oin helppoa että jättäis vaan sänkyyn ja sinne nukahtais... tosin kyllä laitto kiltisti silmät kiinni kun tutti oli suussa ja koitti nukkua,mutta sit alkaa kääntö ja vääntö ja lopuks hermostuu kun se pieru ei sieltä tule :/ Noin sata kertaa nostin kaverin sängystä ja heijasin ja laitoin takasin,lopulta ne väännöt ei herättänyt,mutta tunnin päästä olin jo tuttia laittamassa. No onneks yleensä tosiaan riittää se että laittaa tutin suuhun niin poika jatkaa unia. Sitten heräskin vasta 4 maissa syömään =) Odotan niin että noi ilmavaivat lakkaa säätelemästä pojan nukkumisia |O niinkuin jaksan aina mainita... :p
Oon tottunut heräämään 7 maissa,jos yö menee suht rauhallisesti,oon kyllä ihan virkeänä vaikka olisinkin mennyt vasta 10 jälkeen nukkumaan. Mutta ei haittais vaikka poika tunninkin enemmän nukkuis.

Tosta pään nostamisesta,vaikka Kasper pitää tosi vakaasti päätä ylhäällä,pitänyt jo kuukauden päivät ja masullaan kannattelee hienosti,niin ei se aina kuitenkaan käsistä vedettäessä "tajua" sitä kupoliaan kanatella. Yleensä joo,mut jos ei jaksa innostua "leikistä",niin saattaa toljotella mielummin kattoa niska kenollaan :D Saas nähä mitä neuvolassa tekee,mikä siis ens tiistaina. Ja tässä kohtaa pitää taas mainita että edelleenkään ei käänny,paitti hoitopöydällä pyöriskelee kuin hyrrä... :D

Ihan mahdotonta toi nyrkkien lutkutus ja ikenien hinkkaus sormien kanssa,oikein keskittyy kaikella hartaudella siihen... mulla on tollanen purulelu mitä pidän kädessä ja poika jyystää antaumuksella kuola valuen ja koittaa itekkin pidellä siitä kiinni ja laittaa suuhun =)

Meikä on nyt pakarat hellinä lenkkeillyt useampana päivänä. Muuton aikana se vähän jäi,mut nyt taas kerran päivässä oon koittanut,mikäli ei koko päivää sada. Täällä on tosi mäkistä maastoa,niin joutuu ahterikin koetukselle. Tekee kyllä hyvää ja poika tykkää. Nukkuu niin tyytyväisenä kun kärryt liikkuu =)

Mies oli keikalla eilen ja keikkapalkkiona on useimmiten myös ilmaset tarjoilut,joten eiköhän aika krapulassa ole kun reissulta saapuu. Ei oo vielä kuulunut mitään,mikä vahvistaa epäilyksiäni :kieh:

Mut nyt kotitöiden pariin,adios
:wave:

Repa ja Kasper pari päivää vajaa 3kk
 
edla-mamma Meillä on myös ollut keskiviikosta asti kuumeetonta flunssaa tytöllä :snotty: Välillä vähän lämpöä ja välillä ei. Ajattelin myös soittaa pian neuvolaan jos ei ala loppumaan.

Meiltä myös löytyy nyrkit koko ajan suusta jos ei tutti ole suussa. Ja välillä oikein kuuluu kunnon ääni kun toinen imee nyrkkiään niin kovasti!:D

).( En muista muistaako ketään kun joskus kirjoitin niistä mun omista alamaha kivuista/vihlaisuista. Sitä on nyt kestänyt sellainen 5-6 viikkoa ja yöllä päätin että tilaan huomenna ajan yksityiselle lääkärille että selvittää mistä lie johtuu! Koska terveyskeskuksissa asialle ei mitään tehdä! Silloin 6vk sitten kun kävin synnärillä ( sain lähetteen sinne ) kohdussahan oli jotain nestettä mutta asia annettiin olla..
 
Huomenta kaikille, oon käynnyt lukees ahkeraan mut aika ei jotenkin ole riittänyt kirjoitteluun. ja eilen mun kone heitti mut ja kaikki kirjoitukset pihalle taas. :|
Mutta nyt uus yritys.

uni, päiväryrmi meillä herättiin aamulla 7.30 mut mä yleensä annan silloin viel tisukkaa ja pikkunen jatkaa uniaan 2h. Oli muuten eka syöttö -yöllä ei herännyt. Toki nukkumaan mentiin 23.30 :) Mietin et jos oltais herätty silloin puol kasilta niin saisinko illalla aikaisemmin nukkumaan. Hmm meillä kun asuu tissille nukahtaja joka on valloittanut meidän sängyn. Jos saisin nukahtaa vaik aikaisemmin liinaan siitä vois sit siirtää sänkyyn. Pitää kokeilla jotenkin kuulostaa niin ihanalta kun joku saa vauvan aikasin nukkuu -mut toisaalta ylös 7.00 on aika aikasin.
gallup koska menee pikkunen nukkuu ja koska herää? meillä tosiaan n. 23.00 ja herää 11.00 se 12h taitaa olla aika monilla se yöunien pituus.
carmen toiset ihmiset on niin hyvii sanomaan -ei välttämättä itse edes muista miten 3kk ikäsenä lapsi nukku. Se mikä sopii teille ei välttämättä sovi toisille -jokainen perhe tekee omalla tavallaan. Mukava saada neuvoja mut niit pitäs antaa harkiten ettei toiselle tuu paha mieli. Kukaan ei oo huono äiti siksi et tekis jonkun asian toisella tavalla. meillä muuten eilen nukuttiin viidet tirsat. muutamat pitemmät ja sit lyhyitä. Mä kannatan lapsentahtisuuttaa niin syömisessä kuin nukkumisessakin.

repa meillä nukutaan sisällä mut käyn ostaa uuden itkuhälyttimen sit Ella saa alkaa nukkumaan ulkona. Esikoinen alko 4kk iässä nukkuu vast vaunuissa ja siel hän nukku vaikka ulkona oli pakkasta -lämmin lampaantalja alla ja vällyjä paljon. :) sit kun oikein kovat pakkaset pidin tuulikaapis ovi auki :D kun sisällä ei suostunut nukkumaan kun vasta joskus isompana 1,5v.

Nyt testaan josko kone ei heittäis mua ulos.
 
Jenni nauti ja hoivaa pikkuista tyttöäsi :heart: kyllä se raskaus etenee varmasti hyvin ja sielä masussa pikkunen kasvaa. Luota lääkäreihin ja juttele mahdollisista peloista neuvolassa. Milläs viikolla olet menossa, :hug: mikä tulee lapsien ikäeroksi

mulla e tässä syömäs -jää kaikki kysymysmerkit pois :)
 
Hei, piti vielä mainita, et ostin pe sellaisen Tommy Tippeen purulelun joka on tavallaa tutti ja on juuri noille ekoille hampaille tarkoitettu. Siinä tulee semmoinen leveä mutta ohut osa ikenien väliin hinkattavaksi. Sitä ei sit niinku tarttis pitää olleskaan kii vaan imu hoitais asian :D

Majj, Joo, eihän toi kivaa ole kuunnella pienen hengitysharjotuksia. Nätisti kyllä alkaa hengittää suun kautta jos nenä on liian tukossa. Ootko Friidalla imeny? Voi että me vihataan sitä! :kieh: , kumpikin suolaliuostippoja tungen sinne, neiti sit alkaa aivasteleen ja yskiin mikä on hyvä koska sit tiiän et lima liikkuu. Imen vaan sitten ku rohisee :) Johan tässä yli viikko on näin menty. Sit toinen, kerro ku oot käyny siellä yksityisellä, koska mulla on samantapasia kipuja ja vihlasuja ollu itelläkin ja oon vähän miettiny sitä. Taidanpa huomenna soittaessa mainita siitäkin.

Repa, kurja kuulla et toi on tollasta nukutusrumbaa illat. Ootko kokeillu josko vaikka nukahtais teidän sängylle sun viereen? Meillä levottomimpina iltoina oon ottanu likan viereen ja muka itekin alkanu nukkuu... ja huijaus toimii "jos äitiki, niin kyl mäki sit"-periaatteella :D En mä tiiä toimiiko muilla, mut meillä kyl B) Tai likka on periny mun vaaleuteni ;)

Naukuri
, tosta Flamingosta babybiopaikkana, kerro ku oot käyny siellä et kuinka toimii. Onks samalla lailla vaunuvahti paikalla ja kuinka paljon vantaan mammoja siel on... :D Mietittiin sen mun frendin kanssa et siirtyis myös sinne koska sinne saa auton ilmasiks parkkiin :D ja mullakaan matka-aika ei muuttuis, keskustaan julkisilla tai sinne lentokentän kupeeseen autolla on se sama puol tuntii :)

Ikävän harmaa sunnuntaiaamu täällä, vaikkakin happipitoista ilmaa :(
 
Tais tulla äippäpakkauksessa sellanen vauvojen hammasharja...niin siinä on se toinen pää sellanen millä voi hieroa ikeniä ja mitä vauva voi pureskella. Huomasin tässä kerran ja koitettiinkin.
Paketissa lukee alkaen 6kk, mutta kyllä sitä voi käyttää sitä toista päätä ihan hyvin.
Edla-mamma
, tuohan kuulostaakin hyvältä tuo tutti purulelu..

Hassuja muuten kaikki lelutkin pienille, kun lukee aina ei alle 3v ja lelu on kuitenkin joku vauvojen ja pienten. Ei joudu sitten ne vastuuseen jos irtoo jotain..se kai siinä on ideana.
 
Heipodei!

Nukkumaanmenoajasta ja heräämisestä: meillä typy käy nukkumaan kasin maita. On yleensä valvonut jo pari tuntia, ellei jopa neljäkin tuntia (silloin on kyllä kiukku aika kova...). Alussa Alisa kävi nukkumaan puoli ysin puoli kympi väliin, mutta totesin, että tuo kasin maita nukkumaanmeno on parempi, kun hän vain ottaisi useita n. 10 min torkkuja eikä se pidemmän päälle hyödytä yhtään. Alisa herää siinä kuuden seitsemän aikaan aamulla eli yöunien pituudeksi tulee 10-11 h. Syö kerran (tai kahdesti) yössä.

Nyrkit on täälläkin suussa ja kuola valuu! :LOL:

Täälläkin katsellaan telkkaria innoissaan, jos vain sattuu pää olemaan kääntyneenä telkkaan päin. Eilen aamulla katsottiin Alisan kanssa yhdessä Kummikarhuja (muistaako joku sarjan?) Disney Channelilta. :p Ja hauskaa oli!

Onneksi huomenna on maanantai ja pääsee näyttää tätä rannetta lekurille. Pahoin pelkään, että tässä on jotain suurempaa, kun ranteen luu (jänne??) rutisee ilkikurisesti, kun sitä liikuttaa ja etenkin öisin on suht tuskaiset kivut... Noh, katsotaan mitä tuleman pitää. Tänään päästään ihan juhliin, kun kaverin poika täyttää 1 vuoden. Pitääkin mennä katsomaan mitä sitä laittaisi Alisalle päälle.

Heinuli & Alisa
 
No jopas nyt on täällä rauhallista.... No minähän mekastan sitten vaikka yssisseni, jos ei oo kavereita :D

Kävin tuolla feississä kattelemassa ja hämäännyin suunnattomasti ku sinne meitin ryhmään on kutsuttu 4 tyyppiä, jotka ei oo vielä vastannu... Onks mulla menny jotain ohitte? Onks joku kutsunu joitain sinne mukaan? Mistä se on tienny kutsua? Nyt meni taas tällä blondilla yli hilseen... Tajuukohan kukaan mitä mä selitän....ku en oo itekään ihan varma :headwall: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Ja sit sinne on tullu taas lisää tyyppejä mukaan ja mä en yhtään tiiä ketä ne on.... :'(
 
edla-mamma Kerran koitin imeä, mutta tuntui ettei yhtään auta! Suolalius tippoja ollaan vähän käytetty ja tuntuu aina hetkeksi auttavan. Joo minä kerron, tosin taitaa hetken aikaa mennä että pääsen vastaan otolle, mutta eiköhän sinne suht nopeasti pääse! :) Ja tv:stä välillä jaksaa kauankin tujotella tv:tä joskus on taas päiviä kun ei jaksa yhtään seurata.

Minäki kävin facebookissa taas miehen omalla teitä katsomassa, ja olisi kiva tietää ketä on minkäkin nimimerkin takana :D Vähän koitin arvailla.. :D :D
 
mäkin meen katsoo sinne facebookiin. oon niin onneton sen kans et en oo saanut ees Ellan kuvaa sinne. Näkyykö se teidän omas ns. sivus et ryhmät ja toukokuun toivotut. Mä taisin kommentoida matamin tytön kuvaa ja kukkaa ja sit se näky heti siin mun ns. seinäl et mitä olin kirjoittanut. Mut kiva kun se on suomenkielinen. :D helpommalla pääsee.

pitää mennä :wave:
 
moikka.

ollaan oltu kesälomareissulla, joten en oo ehtinyt kirjottelemaan.. Ja juttujakin oon lukenut vasta muutaman sivun.. eli oon tippunut kärryiltä ihan totaalisesti.

kiloklubi + 1 kg lähtöpainoon.. Ja ketutus on kova. on tullut vähän syötyä karkkia ja . käytyä syömässä ulkona.. Harmittaa kun paino ei laske. Mutta huomenna alkaa laihis ja uus elämä.

Pään kannattelu käsistä nostettaessa, jep.. Poika on tosi jämäkkkä...

Meillä ei kääntyillä..

Joko joku on alottanut kiinteet?? vinkkejä??

(.) mukavasti menee edelleen.. Meilläkin päikkärit on lyhentyny huomattavasti... Muuten kaikki on ennallaan.

kirjottelen huomenna enemmän ku voin olla rauhas koneellla.

mukava palata taas joukkoon mukaan
 
Edla-mamma: Jees,tota viereen nukutamista myös kokeiltu...toimii yöllä jos sattuu heräämään,mut ei nukkumaan mentäessä...

Nyt tänään kitissy päikkäreille menoakin vaunuissa,just kun on nukahtamassa alkaa känisemään...mikä lie,noh,nukahtanut kuitenkin ennenpitkää..

Gallup: Unille 19.30-20.30 välisenä aikana,syö 3-1 kertaan yöllä...annan siis tissiä kun herää ilmavaivoihinsa että pääsis opeesti nukkumaan,että nälkä ei vältsisti toimi herättäjänä noin usein :ashamed: ja herää 6.30-7.30 välisenä aikana,yleensä 7
Pienempänä vauvana meni ekaks puolelta öin unille sit 10 tienoissa ja heräs 9 maissa aamulla. ja nyt tosiaan kahdeksan tietämissä unille ja aikanen herätys. 11-12h unta meilläkin yhteensä =)

Tellu on meidänkin pojalla yks suosikki kapistus :D

Kundi vetäs päivällä pikästä aikaa melkein 3h päikkärit ja nyt on taas vimpoilla päikkäreillä,puolisentuntia täynnä. Jos vanhat merkit paikkansa pitää,nää unet jää lyhkäseksi...

No ei mulla muuta....

 
Heips taas,

Ilmoitin meidän neidin vauvauintii -jee -ootan innolla et päästään sinne lokakuus alkaa. Sit tää mamma menee syvänvedenjumppaan 1xvko :D

kilot masentavaa olin tänään kaupungilla - maha on ihan hirveen löllö :ashamed: Ens viikolla alkaa kuntosalilla käynti -pakko päästä. Mies saa mennä tyttöjen kans puistoon siks ajaks. alan mittaamaan kans vyötäröö eiks joku mitannu senttejä. Katsotaan.

Missä muuten kirsikkatomaatti??

Mukavaa illan jatkoo kaaikille. :wave:
 
merika mä olen mittaillut vyötäröä, kun ei mulla kerran paino tipu niin näkee ainakin mittanauhasta jotain tapahtuneen ;)

kiloklubi en oo käyny puntarilla enkä mene, masentaavaa nähä kun paino ei tipu :|

gallup unille 19:30-21 välisenä aikana ja nykyään enää 1 syöttö yöllä 3-5 välissä ja herätys 7-8:30 välillä.

birdie oon maistattanut bataattia muutaman viikon ajan. pari pvää sitten tarjosin sitä lusikasta ja sain mä sen yhden lusikallisen sinne suuhunkin asti, kielellä vaan lipottaa..hauskan näköstä touhua :D tänään tarjosin kaupan valmista maissi/peruna sosetta, sen yhden lusikallisen sain meneen mut sit puklaili useaan otteeseen sen jälkeen, epäilen että peruna aiheuttaa ton puklailun kun samoin kävi kun tarjosin porkkana/perunavelliä joskus aiemmin..mitään vattapuruja ei tosta soseesta oo tullut et sen puoleen sopii antaa. iltasin tyttö on saanut maissivelliä jo jonkin aikaa.

pään kannattelu on kannatellut päätä hyvin jo alusta asti, on hyvin jäntevä tyttö

tv ei kauhiasti piittaa tv:stä, vielä ;) mut kaikki lamput katossa kiinnostaa enempi..

tänään olikin ihan erilainen päivä kuin eilen. sain tytön nukkumaan heti aamun ensimmäiset päikkärit ulkona vaunuissa jopa 4h!!pitkästä aikaa, toiset unet nukkus pinniksessä 45min ja kolmannet unet nukkus 2h pinniksessä. aivan ihanan rentouttava päivä ollut ja itselläkin on ihanan energinen ja jaksava olo kun ei ole koko päivää tarvinnut harrastaa tuota nukutusrumbaa. on näköjään kuun asennosta kiinni miten päivisin nukkuu..mut hyvä että välillä näinkin päin et uni maittaa.

aurora oli tänään ekaa kertaa saunassakin ja ihan kivasti meni eka kerta, ei me oltu kauaa ehkä minuutin verran alalauteella mut hyvä alku sekin..pientä totuttelua näin aluksi.

mut nyt hakeen iltapalaa ja töllöä katteleen

 
Kiitoksia kaikille tuesta. Täällä taas mieli muuttunut ja niin onnellinen tästä raskaudesta. Ne hormonit, ne hormonit. Ainahan raskaudessa on riskinsä, oli sitten miten tahansa. Täytyy vaan luottaa lääketieteeseen, nykyään kun voidaan kaikkea seurata niin hyvin. Ja minä jos kuka sen tiedän, tuollahan se todiste siitä tuhisee omassa sängyssään. Ilman ammattitaitoisia lääkäreitä&sairaanhoitajia, nykyajan lääketiedettä ja laitteita joilla seurata raskautta tilanne voisi olla aivan toinen.

Merika77 Kyselit viikkoja...Nyt menossa 9+4, la 25.3.09. Neea syntyi 13.3.08 joten nippa nappa vuosi tulee ikäeroa...Hui! Tarttee alkaa käydä puntteja nostelemassa että jaksaa molempia "raapottaa" kainalossa :LOL: Mutta ihan että Neea saa sisarruksen. Itse olen aina kärsinyt Ainoan Lapsen leimasta otsassani (vanhempani eivät voineet saada toista). Olen saannut kuulla niiiiiiiin monta kertaa piikittelyä siitä että oletkos pilalle lellitty kun olet ainukainen. Kerran yksi opettajakin tarttui luokan edessä asiaan...Ja itkuhan multa tuli, olin sellainen 12-13 vuotias. En tiedä mitä tyydytystä se opettaja sai haukkumalla mun vanhemmat laiskaksi kun eivät ole kuin yhden lapsen tehneet ja mut pilalle lellityksi

Kiloista en taida edes viitsiä miettiä. Neeasta kerkes tulla sellaiset 6-7kg joista sain jo 5 kg pois...Mutta kun jäätelö oli kesällä niin hyvää :saint: Eli muutama kilo tuli sit takas. Ja nyt ei sitten pahemmin laihdutella enää. Tosin karkki ja jätskilakossa olen jouluun saakka toivoen että se vähän pitää kurissa uusien kilojen tulemista. Maha on jo ihan hillitön :LOL: Pullahti kunnolla esiin tuossa viikko sitten. Onneks kukaan ei ole vielä tajunnut kysyä odotanko toista, aattelevat varmaan että oho, eipä se vauvakiloja saa karistettua ;)

Nukkumisesta Neea käy nukkumaan 20.30-21, aika tarkalleen ja herää max kerran yössä. Aamusta noustaan 7.30-8.30. Päikkärit meillä kanssa lyhyitä, harvoin yli tunnin mittaisia. Rytmitystä olen vähän miettinyt, lähinnä aamusta voisi olla hyvä hetki koittaa päästä aamupäivä torkuista jotka on maksimissaan 30 min. Se saattas onnistua suht kivuttomasti kun neiti on kuitenkin aamulla pirteimmillään. Sen suuremmin en ole kyllä vielä ajatellut rytmejä, antaa pienen nukkua ja kasvaa. Vaikka Neea onkin periaatteessa oikealta iältään jo 5½kk niin "oikeasti" hän on vielä jotain 3kk- 5½kk iän väliltä. Se täytyy itsekin aina välillä palauttaa mieleen. Tai no mä sen kyllä muistan mutta mun äiti ei joka tykkää kovasti yrittää puuttua tytön "kasvatukseen" ja nyt just noihin unirytmeihin. Tottahan se on että silloin kun mä olin pieni suosittiin neuvolasta "huudattamalla lapsi rytmiin"-periaatetta. Nykyään onneks ollaan vähän fiksumpia ja ymmärretään että vauvat on yksilöitä myös... :ashamed:

Weiss Olen Pojan kanssa aivan samaa mieltä, et missään tapauksessa ole ulkopuolinen täältä. Tännehän saat kuule purkaa rehellisesti kaiken sen vitutuksen mitä varmasti löytyy. Kuuntelevia korvia on monta paria ja kun me kukaan ei tunneta varsinaisesti toisiamme niin saat kertoa kaiken just niin kuin tuntuu, eikä ainakaan tartte pelätä muiden reaktioita vaan antaa palaa sydämmen kyllyydestä :hug:
 

Yhteistyössä