TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

Muovitettu frotee: Saa pestä 60 asteessa, mut ei laittaa rumpuun.

Mäkin ostelen aina välillä ennakkoon vaatteita jos löytyy alesta tai kirpparilta. Nyt kesän alesta ostin sellasen veden/tuulenpitävän ns. kuoritakin, jota voi pitää sit kun istuu jo rattaissa. Koko tais olla 74cm ja musta vielä aika reilu sellainen. Mennee siis talvella tai keväämmällä. En jotenkin usko mihinkään superpakkasiin enää täällä pk-seudulla... Tylsää.

Kiloklubi: Nyt -500g eli yhteensä lähtenyt 1,5kg :) Jäljellä on siis vielä 3,5kg. Olen tyytyväinen.

Meillä poika meni yöunille klo 21, heräs syömään 6.30 ja nukkuu edelleen... Taitaa mennä jo päikkäritkin siellä! Tosin eilen jäi päikkärit (toiset niistä) väliin, joten siks varmaan. ja oli siellä yöllä taas vähän puhinaa ja ähinää, en tiedä mistä tulee. Iän mukana varmaan.

Sammasta ei oo ollu.
 
Hei taas pitkästä aikaa! Ei enää aika muka riitä kirjoitteluun, luen kyllä päivittäin teidän juttuja.. :ashamed:
Carmen: minä ainakin pesen muovitetun froteen ihan koneessa 40 asteessa vauvanpyykin seassa.
Karsta: pojalla on karstaa, mutta en ole nyt hoitanut millään lailla. On vähän hiukset tuuheutunu jo, niin ei niin näy ja haittaa.
Eikös se pakkauksen puku ole joku 70-80cm? Luulis sen menevän talvella hyvin, kun näytti ainakin aivan liian isolta kun vajaa kk sitten sitä katsoin, kun kaivoin esille isompia vaatteita pojalle.
Parisuhde: ei hoideta ku halauksin ja pusuin tällä hetkellä.
Harrastuksia löysin isommalle jumpan, perhejumppa. Ja Sisun kanssa menen vauvarytmiikkaan. :D Harmi vaan kun pitää kuitenkin aina ottaa molemmat lapset mukaan jumppiin.
Kiloklubi: saadaan vihdoin ja viimein huomiseksi hommattua se puntari niin tiedän et paljonko pitää vielä laihdutaa.. :LOL:
Oma aika: menen kaverin kanssa "ulkoilemaan" tänään. Lapset jää miehen hoiviin kotiin. Laitan molemmat lapset nukkumaan ennen kuin lähden, niin hyvällä tuurilla miehen hoitovuoro on helppo, kun ei tartte mitenkään hoitaa. Mutta voi olla et Sisu herppaa kun äiti ei olekaan vieressä tisittelemässä vaan joutuu yrittää pullosta juoda tuttelia.. Kun raukka ei edes osaa juoda pullosta. Vettä oon yrittänyt antaa.
Käytiin keskiviikkona sydänkontrollissa ja kuului hento virtausääni makuuasennossa. Mut ei tartte enää käydä lastenpolilla sen takia. Sama lääkärisetä on siellä rokotetutkimuksessa ja lupasi siellä tarkkailla sydäntä. :|

Böö ja Sisu 3kk3vk
 
merika: meil oli sammasta, kokeilin vichy hoitoa pari päivää mut ku aina tuli t5akaisin peite pyysin daktaren kuurin, sain sen puhelinreseptinä apteekkiin, sillä lähti päivässä sammas pois. meillä meni myös huuliin sammas ja vaikutti syömiseen.
heti helpotti kun lääkkeen sain.
 
Ok, en sitten tämän kauempaa jaksanut pysyä poissa täältä, sillä nyt on hyvät neuvot kalliita koskien päivunia/nukuttamista. Juttelin nimittäin kaverin kanssa äsken, jolla itsellään 1v10kk typy ja oli puhetta Nean päikkäreistä. Siis meillä kun nukutaan 30min. pätkissä ja jos hyvin käy niin vaunuja lykkimällä saa venytettyä kerran päivässä 2-3 tuntiin. Mutta kaveripa sanoi, että 3kk iässä pitäisi alkaa jo rytmittämään päivää niin, että vauva nukkuisi kahdet päikkärit päivässä. Joko teillä ollaan siirrytty tällaiseen rytmiin tai oikeastaan: oletteko aktiivisesti opettaneet lapsellenne moisen rytmin?

Ihan alkoi hävettämään, kun en ole edes asiaa pohtinut vaan antanut Nean määrätä milloin nukkuu ja kuinka pitkään. Minä sitten vain kiltisti olen nukuttanut hätä puolen tunnin välein enkä pitänyt sitä lainkaan "vääränä".. Kaipa luulin, että kun puhutaan vauvan ehtoisesta imetyksestä niin nukkumiseen pätisi samat säännöt :LOL:

Eli kertokaapa nyt kaverit miten vauvaa voisi alkaa opettamaan kaksille päikkäreille! Ja samalla otetaan vinkkejä vastaan miten olette saaneet opetettua vauvanne nukkumaan sisällä pinniksessä (kaveri neuvoi kokeilemaan, joko nukkumatti löytyisi pidemmäksi aikaa sisällä). Entä olisiko järkevää koittaa nukuttaa toiset päikkärit sisällä ja toiset ulkona?

On taas niin tyhmä ja huono äiti olo, kun en (tätäkään) ole sen enempää miettinyt :ashamed:

 
carmen,
luinkin just sun laittamaa pinoa tuosta nukkumisesta. Ite en kyllä alkais vielä vääntämään näin pienten unia mitenkään. Meillähän nukutaan samanlailla kun teillä...eli yöt pitkään ja hyvin ja päivällä lyhyitä unia. Lapset on niin erilaisia ja kannattaa mennä niinkun ite parhaaksi näkee. Kyllä ne rytmit sitten jokaiselle löytyy jossain vaiheessa. Jos alkasin nyt valvottamaan päivisin meidän tyttöä neljä tuntia ja laittaisin nukkumaan, niin ei varmana tulis mitään. Olis jo niin yliväsynyt että huutais vaan. Ite laitan ainakin nukkumaan kun siltä näyttää ja vähän aikasemminkin...ettei mene yliväsyneeksi. Mutta en sitä sano etteikö tuo jollain toimisi. Ei meillä ainakaan vielä.
Esikoisesta muistan että se veteli kolmilla unilla päivässä varmaan ainakin vuoden ikään, jos ei vanhemmaksikin. Se tarvi ne unet. 1v ja 6kk oli kun lähti hoitoon ja siihen saakka nukkui kahdet unet. Sitten hoidossa alkoi mennä yhdet unet.

Meillä nukutaan aina sisällä. Ei tosin pinniksessä vaan meidän sängyssä. Mielelläni ulkona nukuttaisin, mutta oon sen suhteen jo luovuttanu. Yritetään nyt olla päivisin vähän ulkona kun on hereillä..sais edes vähän raitista ilmaa. Jospa tuo jossain vaiheessa alkais paremmin nukkua ulkona...tai sitten ei.

syysvaatteista, esikoinen pärjäsi vanupuvulla syksyn ja sitten siirryttiin toppapukuun. Niin uskon nytkin tekeväni. Mitään reimaa tms hyvää en mainaa hankkia vielä tän ikäselle.
 
Carmen: Meillä on mennyt tuohon kahdet päikkärit rytmiin vähän niinkuin itsestään, kun rupesin laittamaan poikaa unille aina noin 1,5-2h välein. Silloin huomas, et alko silmät luppaamaan ja heti vein nukkumaan. PInnikseen :) Siellä nukkuu TODELLA hyvin eli molemmilla päikkäreillä menee juurikin tuo 2-3h helposti. Välillä joudun käydä laittamas tuttia, mutta nukuksissa poika kuitenkin on. En mäkään kyllä tuosta tienny, että pitäis ruveta rytmittämään... :ashamed: Meillä vaan toimi hyvin se täällä jonkun antama neuvo siitä, että laitetaan vauva unille ennen ku räjähtää :D Ajankohdallisesti noi kahdet päikkärit ei oo minään päivänä just samaan aikaan, koska rytmi lähtee siitä monelta aamulla herätään. Ja tämä vaihtelee siinä klo 8-10 välillä yleensä. Siitä sit 1,5h hereillä, 2-3 unilla, 1,5h hereillä, 2-3h unilla ja sit illalla 2-2,5h hereillä. Ja sit yöunille ysiltä. Olipa sekavaa... :) mutta tuollainen päivärytmi meillä.
 
Niin ja sen verran vielä, että tämä meidän (kenen nyt sitten onkaan, äidin tekemä vai vauvan oma) "rytmihän" menee tietty aina ihan sekasin, kun lähdetään jonnekin :D Mut yleensä ei haittaa jos jommat kummat päikyt menee sekasin, mut jos molemmat menee, niin sit revitään pelihousut. Kuten eilen tapahtui...
 
Weiss hoi, mitä kuuluu? Tupsahdit tuossa mieleen kun ajelin mummolasta Neean kanssa kotios. Kuinka olet jaksellut?

Hitsi kun taas on alkanut pelottaa kestääköhän tuo sektio haava tätä uutta raskautta. Vaikka paljon kyllä olen tietoa saanut siitä että ei pitäisi olla mitään pelättävää. Varsinkin kun mun haava parani todella hyvin, eikä ollut mitään ongelmia sen kanssa. Ei pitäs varmaan lukea mitään aiheesta vaan usko lääkäreitä jotka on sanonut että mitään normaalia suurempaa riskiä ei ole...Sitä kun vaan aina itse leikkii kotilääkäriä
:ashamed: Viime yönä iski epätoivo kun ajattelin että pitäisikö tää raskaus keskeyttää sen vuoksi...Se tuntuu vaan hirmu pahalta ajatukselta. Pienoinen vahinkohan tää vauva oli, mutta toivottu sellainen. En tahtoisi sitä "pois" :'(
 
Carmen ja muut: Turhaan te itseänne haukutte tyhmiksi tai huonoiksi äideiksi, jos ette ole jotain tehneet niin kuin joku muu tekee! :( Ei kaikkien vauvat elä samalla rytmillä ja mun mielestä nää 3kk ikäiset saa vielä elää just sillä rytmillä kuin niille on paras, eli jokainen omalla rytmillään. Sitten kun kasvaa hiukan isommaksi tulee unirytmit sun muut. Ja tän kokoisilla rytmi muuttuu koko ajan ja jokaisella perheellä on omanlaisensa rytmi, joillakin todella kellontarkka ja toisilla sen mukaan miten vaikka harrastukset menee, jne.. Ei kannata kantaa huonoa omatuntoa siitä, jos ei tee just ku jossain kirjassa sanotaan. :heart:
Jenni: äläs nyt! Kaikki menee varmasti ihan hyvin. :heart: Uskoisin, että sulla on hormonit vaan nyt vähän sekaisin tai jotain. Mutta koska raskaus on alkanut, kaikki menee hyvin. Se uusi vauvasi haluaa tulla teidän luo juuri tällä aikataululla. :heart:

Böö
 
Jenni: Voi älä edes mieti tuollasia! :eek: Teille on tulossa ihana pieni uusi vauva ja se on ihana asia :heart: Kyllä kaikki menee ihan hyvin, ethän murehdi etukäteen? Eihän me mitään voida tässä maailmassa varmasti luvata, mutta kun olet kerran asiantuntijoilta saanut rohkaisua tuohon raskauteen ja siihen että mitään erityistä riskiä ei ole, niin koita vain nauttia uudesta elämästä. Äläkä ainakaan mieti mitään abortteja... :( :hug:
 
nostaako teidän vauvelit pään hienosti ylös käsistä vedettäessä? huolestuin kun meidän tyttö ei sitä tee ja sunnuntaina jo 4kk. Päätään kannattaa vatsaltaan hienosti ja kääntyä on jo oppinut. kova potkimaan, ja on löytänyt kädet ja jalat. onko kenenlläkään kokemusta hypotoniasta?
 
Katrinainen, kyllä meillä nostaa, mutta ei osaa läheskään muuta noin paljon kun teillä. Eiköhän tuo ole kanssa yksilöllistä. Voithan puhua neuvolassa jos huolestuttaa. Hyviä vastauksia ootkin saanu tonne pinoon minkä alotit aiheesta.

Jenni, eiköhän kaikki mene hyvin :hug:
 
Vauvojen nukkumisesta sen verran, että luin juuri tutkimustuloksesta, että 30 vauvan otannassa eniten nukkuvat nukkuivat kolme kertaa sen mitä vähiten nukkuvat. Tämä ilman, että oli mistään sairaudesta tai häiriöstä kyse. Lohdutti mua, kun olen kanssa saanut aika monelta kuulla, että meillä ohjataan rytmiin ja rutiinit ja plaa plaa.
Ihme, että vielä kuuntelen ja otan itteeni, kun Anna on jo viides, kolme on jo selvinnyt aikuiseksi ja kaikki on olleet suht samanlaisia perustemperamentiltaan vähäunisia, varautuneita, impulsiivisia ja haasteellisia.
Hammaslääkäri ei onneksi haukkunut mua lyttyyn, pelotteli vaan tolla, kun 3v veti lipat kuukausi sitten, ehkä joudutaan vetää noi kaksi etuhammasta pois. Kävin samantien ostamassa pari uutta ladattavaa sähköhammasharjaa, kun sanoi, ettei noista patterikäyttöisistä ole mihinkään.
Anna nukahti, 3v on isällään, nyt pitäis pakottaa itsensä juokseen, vaan kun väsyttää ihan sikana, plääh.

kriisi + Anna 2,5kk
 
Kriisi...meillä vedettiin etuhampaat pojalta 5v...kun kaatui, sitä ennen loukkasi useaan kertaan hampaansa ja kuvattiin...vimpo kerralla olin töistä tulossa, kun isi ja poika oli eteisessä...pojalla koko suu ihan muussia...hampaat roikkuivat ikenestä |O ...mie rupesin itkee :'( ....poika muistutti asiasta monta kertaa jälki käteen...kun äippä itki ;) ....poika on nyt 6v...vielä ei ole uusia hampaita kasvanut....kun nuo alahampaat lähtee ensin...sit onkin iso kolo :D .....
 
katrinainen...meillä kannattelee ja pysyy mukana käsistä nostaessa...meillä on tullut siitä oikein leikki...Edith on ihan innoissaan....mutta mahallaan ei jaksa olla yhtään eikä pidä kun välillä päätään koholla...eli kaikki vauvat ovat kyl näköjään täysin yksilöitä...mut kyl sitä itse kukin miettii noita kehitysjuttui :/ ...ja on välil huolissaan
:ashamed: .......

Mie vedän hirveet papupurkit nenään...jos joku käy neuvomaan tuollaisissa asioissa....rytmit ja rutiinit on kyllä ihan perhekohtaisia...kukin tyylillään...ja vaavit on erilaisia nukkujia.....
 
Mie vielä kerran....just kun olin kirjoitellu,et meidän neiti ei viihdy vatsallaan...oppi tuossa illan aikana kääntyy selältä vatsalleen :D ( varmaan arvas äidin kirjoitukset ;) .....)...innostui kovasti uudesta taidosta...eli kääntyili kokoajan =) ....toivottavasti ei yöllä keksi, et kääntyily on kivaa, menee pian yöunet :/ .....kyl mamma on nyt vähän ylpee neitistä :heart:

matamimimmi68 ja Edith (su) 3kk :heart: :heart:
 
iltaa...

Poika unilla,saas nähä tarviiko tänää käydä tuttia laittamassa ja kuinka monta kertaa...toistaseksi tunnin nukkunut ilman kitinöitä =)

nukuttamisesta: täytyy oikein kiittää sinuhea kun avas mun silmäni tota kanniskelua koskien... vaikka meidän poika ei sänkyynsä jääkkään ilman nukutusta,hokasin keksiaä muuta ton ramppaamisen tilalle...ihan täysin ei olla kanniskelusta päästy,mutta pienessä uneen heijaaamisessa ei mun mielestä olekkaan mitään pahaa =) Vihdoin oon saanut pojan syömään ennen nukkumaan menoa tissiä,johonka poitsu useesti nukahtaa tai ainakin silmä luppaa sen verran,että pienellä heijaamisella saa uneen. Sit siirrän omaan sänkyyn ja usein avaa vähän silmiä ja sit menee taju kankaalle :D Se vaan että pitää osata lukee poikaa että milloin se on niin väsynyt että kannattaa alottaa toi tissileikki. Tosin nyt kun kasperin saa helpommin unille,sitä täytyy yleensä käydä ainakin kerran rauhoittelemassa ja laittamassa tutia,ennenkuin sit rauhoittuu lopullisesti.

Päikkärit ja rytmi: Meillä nukuttiin ennen 2-3 tunnin unia,tosin niin että puolesta tunnista tuntiin putkeen ja sit vaunuja piti käydä heijaamassa muutamaan otteeseen ja sit taas pitempi pätkä. Nyt unet on selkeesti lyhentyneen,yhdet pidemmät,max 2h unet ja sit parit puolentunnin tai tunnin,yleensä iltaa kohti lyhenee. Enää ei vaan heijaamalla saa jatkamaan unia,vaan monasti poika napittaa silmät selällään tai itkee niin kovasti ilmavaivoja. Tosin joskus on kovin kärttynen kun unet jää lyhkäsiks,mutta ei aina. Nyt menee sit myös aikasemmin illalla nukkumaan,siinä 19.45-20.45 haarukassa,silti herätään samaan aikaan kun silloin kun poika meni vasta kymmenen maisa unille. Jos mennään vaunujen kanssa lenkille nukkuu paremmin päikkärit. Luulenpa että pojan valveillaolo aika alkaa lisääntymään ja siks uni ei samalla tavalla maita.

Oon ymmärtänyt että pienen vauvan on nukuttava kun sitä nukuttaa,et kauheen väkisin ei kannata hereillä pitää.. ja toisekseen kaikki me ollaan erillaisia,mun siskon kolme poikaa on nukkuneet kaikki ihan erillailla. Vanhin kuulemma vain 15 min päikkäreitä vauvana ja hiukan isompana ei ollenkaan. Tietty pientä taktikointia kannattaa harrastaa jos se kivuttomasti sujuu =) Kauheesti ei kannata varmaan ressata ton rytmin kanssa muutenkaan kun luulis että tässä vaiheessa kun vauvat kasvaa niin nopeesti,elää myös kaikki nukkumarutiinit yms. kun unen tarve vähenee jne.

Jaahas tulipa taas sekavaa tekstiä... :LOL:

Mut hei,poika edelleen unessa :wave:

Nyt miehen kainaloon hetkeks ja sit unta palloon...

Repa ja Kasper kohta 3kk
 
carmen: meillä esikoinen nukutettiin lapsentahtisesti, siirtyi kaksiin uniin ollessaan 8kk ikäinen ja sit kun 1v7kk ikäisenä meni pph:lle niin siinä vaiheessa siirtyi vasta yksiin uniin. aurora nukkuu nyt 3kk ikäisenä vähintään 5-6 päikkärit ja lapsentahtisesti mennään unille. ei meillä ainakaan onnistui nyt kaksiin uniin siirtyminen mitenkään... :eek: meillä aamut alkaa yleensä 7-8 aikaan ja yöunet on vakiintuneet sinne 20:30-21 aikaan ja yks herätys yöllä yleensä 3-4 aikaan.
tänään herättiin vasta 8:30 ( tosi harvinaista ) ekoille unille 9:30, nukkus ( yllätys ) 2h, oli hereillä 1h15min nukkus 30min ja taas valvoi 1,5h nukkus 30min, sit valvottiin 1h10min nukkus 40min, hereillä jaksoi olla taas 1,5h ja nukkus 30min ja sit nukahti yöunille n. 21 aikaan ( nukahtamiseen tosin meni 1h kun höpötteli nalleilleen tuol pinniksessä ) mut semmonen päivä oli tänään...



 
weiss
Kaunista lauantai aamua kaikille!
Jenni: Kyllä mie täällä porskutan ja juttujannekin käyn lukemassa, mutta jotenkin on niin vaikia kirjoitella, jotenkin koen itteni ulkopuoliseksi tällähetkellä. Lapset antavat voimia nousta aamuisin ja vaikka välillä raskasta onkin, niin mie aattelen, jotta mitä mie oon kuitenkin saannu, eikä tarvitse kauaksi katsoa. Päivä kerrallaan etiäpäin. Tuntuu mukavalta, kun joku muistaa. Kiitos Jenni. Äläkä edes aattele keskeytyksiä, se pieni elämän alku on suurin lahja mitä elämä voi teille antaa, nauttikaa siitä. :heart:
Täällä alkaa päivärytmi löytyä. Meillä mentiin myös 15-30min päikkäreillä, mutta nyt ihan selkeesti alkaa nukkua 3 päikkärit, näin aamulla yhen tunnin ja 12-14 ja vielä 15-17, sitten yö unille mennään jo n. 20.30. Yöllä heräillään kaksi kertaa syömään.

Kaikille jaksuja jotka sitä kaipaa!!! :heart: Nautitaan vauvoistamme..

weiss ja "pikkuinen ukko" 3,5kk :heart: :heart:
 
Huomenia!

Poika nukkunut 2h ja kohta heräileepi...

Mut pikaisesti,eipähän tarvinnut eilen käydä tuttia laittamassa ... nukku 5h pätkän sitten 3h ja sit alko ähinät mutta aika hyvin meidän poitsilta.
Nytkin nukkunut niin ettei oikeestaan oo tarvinnut käydä heijaamassa,pari kertaa oon käyny kattomassa kun on kitissy mutta itekseen on nukahtanut.

No niin,nyt se poika heräs joten adios tältä erää.... :wave:

Repa ja Kasper ti 3kk
 
Jenni Älä mieti tuommoisia :hug: . Nautiskele odotuksesta, varmasti kaikki menee hyvin. Eiköhän ne ammattilaiset tiedä mistä puhuvat, että kaiken pitäisi mennä ihan hienosti.

Carmen Meillä nukutaan päiväunet 3-4 kertaa päivässä. Mitenkään erityisemmin en ole rytmiä tehnyt, laiittanut vain tytön unille aina kun hän näyttää väsymyksen merkkejä. Rytmi tällä hetkellä niin, että ekat päikkärinsä nukkuu n.klo 10-12, toiset klo 14-15, kolmannet 17-18 ja sitten illemmalla torkahtelee syliin...voisi hyvin nukahtaa jo noiden sylitorkahtelujen aikaan yöunille, mutta ei :headwall: . Havahtuu aina siihen, että tissi ei olekaan suussa ja tutti ei kelpaa. Yleensä tyttö nukkuu päikkärit parhaiten vaunuissa. Ajat eivät ole täsmällisiä, riippuvat siitäkin moneltako aamulla heräillään yöunilta. Mielestäni rytmiä ei näin pienellä tarvitse kamalasti alkaa muovaamaan, eiköhän se siitä ajan kanssa.

Katrinainen Meidän tyttö nosti 3kk neuvolan lääkärintarkistuksessa päätään käsistä nostettaessa. Kotona ei sitä kuitenkaan aina tee...riippuisikohan vireystilastakin?! Nostaa päätään kuitenkin hienosti mahallaan ollessaan ja viihtyy myös siinä asennossa, joten kaikki luultavasti hyvin. Sinun tyttösi kuulostaa tosi taitavalta :). Kääntyilee ja kaikkea, vau! Meillä vasta yritetään, mutta vitsit kun toinen käsi on aina tiellä :D.

Matamimimmi Mua ärsyttää myös, jos joku alkaa neuvomaan rytmeistä sun muista jutuista. Erityisesti herneitä sinkoilee nenään silloin, jos neuvoja katsoo vielä sillä tyylillä, että "miten voi olla mahdollista, että et saa hommaa pelaamaan näillä mun antamilla ohjeilla!" Kaikki ei tunnu ymmärtävän sitä, että vauvat on erilaisia. Sehän helppoa olisikin, jos kaikkiin pätisi samat neuvot ja ohjeet. Tällä palstalla tapahtuva kokemusten vaihtaminen puolestaan on mukavaa :)...ja koukuttavaa ;) .

Myöhään eilen illalla kuulin hyvän ystäväni saaneen keskenmenon :'( . Tippa tuli linssiin. Miksei kaikilla voisi raskaus edetä onnellisesti...On se niin väärin. :(

Mukavaa lauantaita mammat!!! :wave:
 
Olen lueskellut teidän juttuja vauvojen rytmeistä sillä meillä täällä ihan sama meininki :/
Olisinkin kysynyt miten nukutatte vauvat päiväunille? Meilla haukottelu voi alkaa jo 30min heräämisen jälkeen mutta nukuttaminen uusille päikkäreille voi kestää jopa 30-45min! Nukahtaa tällä hetkellä hetken sylissä rauhoittelun jälkeen pyllystä heijaamalla pinnikseen...tuttia ei huoli ja ulkona nukuttaminen ei ole mahdollista!

etukäteen jo kiitos vastanneille,
terkuin
renee ja kalle 2kk+2vkoa
 
päivän pisimmät päikkärit ollut tänään jopa huimat 45min, just nukahti sitteriinsä kuudensille unilleen joten veikkaan että herää näiltäkin unilta varttia vaille 7:än. jotenkin ollut tosi raskas päivä kun esikoinenkin päätti sitten herätä aamulla jo kukonlaulun aikaan 5:20!!!mut nyt on esikoinen jo iltatoimiltaan käymässä nukkumaan, on ihan rättiväsynyt jo ja veikkaampa ettei me vanhemmatkaan jakseta tänäiltana kovin pitkään valvoa...sit kun aurora herää näiltä pikkutirsoiltaan niin heti vaihdan yöpuvun päälle, maissivellit masuun ja yöunille pinnikseensä samantien.

reneelle jaksamisia nukutusten kanssa.. mä annan kylmän rauhallisesti itkeä kun tyttö alkaa päikkäreille mennessä huutamaan, siihen kun ei tahdo mikään auttaa, meillä on kyllä tutti käytössä mutta sen olen ensimmäisenä nakannut pois kun tytöllä on tämä itkuhuuto käynnissä, se vain pahentaa tilannetta, ei siis väsyneenä halua tuttia, syli ei kelpaa vaan itku vain pahenee joten annan siis vain itkeä, toki välillä käyn rauhoittelemassa silitellen poskea tai päätä, pitämällä tyttöä kädestä tai vain laittamalla käden hellästi masun päälle, ja kun tuntuu rauhoittuneen niin poistun huoneesta, tätä teen niin kauan kuin nukahtaa, aluksi tuota itkua nukkumaan mennessä kesti välillä 1-2h mutta nytten rauhoittuu unille jo aika usein jo vartissa...joskus auttaa kun laitan tytön nukkumaan masulleen.

jaahas aikas hyvin arvattu kun sanoin et tyttö herää varttia vaille ja niinhän tuo teki kuin nakutettu joten tytön iltatoimet kutsuu

:wave:
 

Yhteistyössä