TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

KILOKERHO 1.8.-31.12.

PUDOTTAJA & TAVOITE

katrinainen -8kg
kriisi -18kg
Carmen -11kg
merika77 -17kg
birdie81 -5kg
naukuri -5kg
Marmotta -5kg
Matamimimmi68 -7kg
Keilis -12kg
kurpitsa -5kg
London Calling -10kg
Jossu-71 -24kg
santtra -4kg
eeti -8kg
hannanna -5kg
weiss -6kg
Böö-78 -6kg
Edla-Mamma -20kg
majj -5kg
Pipsa Possu -10kg
Annaliina73 -10kg
liukumiina +5kg

 
Huomenta! :flower:

Pääsin sittenkin aloittamaan uuden kuukauden ketjun, kun matkaan lähtö siirtyi päivällä. Aamulla heti kävin vaa'alla ja YÖK mitä lukemia se näytti :ashamed: Tästä ei voi olla kuin tie ylöspäin!

Yö oli kamala tässä huushollissa: Nea ei taas herännyt lainkaan syömään ja minä olin aivan tuskissani.. Milloin makasin maitolammikossa ja milloin koitin puoliunessa lypsää maitoa kylppärissä. Kun neiti sitten heräsi 04:30 niin vaippa oli falskannut (pitänee siirtyä 3- kokoon) ja koko vauva ihan litimärkä niskaan saakka :eek: Sen sitten tietää mitä tapahtuu, kun vauvaa alkaa riisumaan ja pesemään - unta odoteltiin aikas kauan :/ Lisäksi "jouduin" ottamaan Nean viereeni, kun hänen oma sänkynsä oli märkä ja meillähän ei olla perhepetiin totuttu. No vauva kyllä nukkui pikkusen, mutta äiti ei silmäystäkään :kieh: Lopulta noustiin 06 ja nyt neiti on aamupäikkäreillä. Onneksi tänään tulee ajoa sen 3h ja jos neiti vaan suostuu nukkumaan niin saa kerrankin kunnon päikkärit!

Mutta nyt suihkuun ja pakkaamaan autoa! Tsemppiä meille kilokerholaisille ja kaikille mukavaa viikonloppua :flower:

Ja niin; päivitän kiloklubin listaa kunhan ilmoitatte tavoitekilomääränne! :D
 
Ja niin, marimint: ihan samanlaista touhua meilläkin on, jos koitan imettää sängyssä (jota en kylläkään tee kuin päivisin ja todella harvoin). Miten on: voisitko alkaa iltasella syöttämään istualtaan niin vauvan sänkyyn siirto voisi onnistua paremmin!
 
carmen ja marimint mulla siis ei ole hataa, jos imetan sangyssa ja vauva nukahtaa noin 10 minuutissa viereeni. Useimmiten sammahtaa kesken tissittelyn kylla. mutta lapsi ei siis kayta minua tuttina, jos sen 10 min syotyaan paastaa tissista irti ja nukahtaa. ajattelin kiinteisiin siirtyessa lopettaa myos sangyssa imettamisen, mutta kun meilla ei asian kanssa ole ongelmaa ollut ja neiti imisi aina mieluusti makuultaan niin olen antanut asian olla nain. vaikeaa tama ensimmaisen lapsen kanssa. :|

Kiitos kaunis carmen listasta ja kiloklubista nyt vaan treenaamaan liiat kilot pois. :)


liukumiina ihan kateena olen.
 
Huomenta,

kilokerhoaloitetaampa nyt siitä sitten. VAAKA näytti aamulla aivan mahdottomia :| toki tän karkkihimon kanssa varmaan näyttääkin. mulla pudotettavaa 17,3 kg Niin sanoo painoindeksi -sit pääsisin sinne normaalin puolelle. Matkaa on toki -mutta kun ensin sais pois ne 10kg jotka on viel jäljel synnytyksest. tsemppiä kaikille

marimintmeillä neiti myös nukahtaa tissille. Mut tuo sun kartomukses kuulosti ihan esikoiselt -hän kirjaimmellisesti asui illat tissillä ja käytti äitii tuttina. Ellaa mä en oikeesti yritäkään laittaa nukkumaan kovin aikaisin. Illalla 22.00 tissitellään ja mä katson tv:tä tai surffaan. Välillä käyn laskee hänet omaan sänkyyn ja jatkan puuhiana. On ehkä nukahtanut muutaman kerran. Neiti nukkuu mun vieres. Hyviä ne on neuvolas neuvoo -mut minkäs teet ja musta ainakin alle 6kk on liian pieni itketettäväks. Auttaisko jos siirrät nukkumaan menoa -touhuut kaikkee itse ja laitat vauvan sitteriin yms. se on tuskaa jos oot makkaris 1,5h, mut jos teet samal jotain niin se ei oo niin kahlitsevaa.

carmeneka vauva kahlitsee aivan eritavalla kuin toinen. Muistan itse aikoinaan kun ei m ihinkään päässyt - täysimetyksel mentiin ja pulloa eikä tuttia huolittu. Nyt on aivan toisin -miten ihanaa onkaan lähtee kaksin Ellan kans vaikka shoppaillee. Esikoisen kanssa 4v. ei vois ees suunnitella moista ja hän jää kotiin isän kanssa. Vauva toki ei aina ole samaa mieltä mut onneks on libero-kukkanen ja ruoka aina valmiina :saint: :saint: . Mä koen imetyksen taas ihanaks, ja se oli sitä mitä jäi esikoisen vauvaiäst kaipaa. Kohta kun pikkunen kasvaa hän osaa itse pidellä kädellä rintaa ja hamuu sitä -se on jotain niin hellyttävää.

mut neiti kutsuu :wave:
 
katrinainen ei sillä oo välii miten imetät. :) Mä imetin esikoista aikoinani aina melkein makuullaan. Esikoinen nukku vieres ja äiti nukku ilman paitaa ja siinä sit mukavasti tissiteltiin ja välillä pikkunen nappas itse yöpalaa :) kun nälkä yllätti. Ella ei oki sitä viel tee -mut yritys hyvä. Se on niin mukavaa makoilla sängys pikkusen kanssa ja siihen meilläkin nopeesti nukahdetaan. :)
 
Olipas eilen ihana päivä! Käytiin kaveripariskunnan kanssa kaupungilla ja sitten mentiin vielä minigolfaamaan. Tyttö oli välillä vaunuissa ja välillä rintarepussa. Yllättävän kivuttomasti meni, tosin kotimatka oli yhtä huutoa, kun yöuniaika oli jo mennyt ja yliväsymystä oli havaittavissa. Normaaliin aikaan kuitenkin heräsi tänä aamuna, mutta piti kyllä laittaa melkein samoin tein aamupäiväunille. Täällä on tänään sateinen aamu, joten en päässyt vaunuttelemaan. Tyttö kuitenkin on ulkona nukkumassa tuossa terassilla sateensuojassa.

Ja nyt kuuluu kitinää, joten täytyy mennä katsomaan tilanne!
 
carmen laitatko kiloklubiin tavoitteeksi -5kg!!! Kävin tänään vaalla ja 500g oli 5 päivässä jo lähtenyt!! Ihanaa!!

Imetys/pullottelu mä myönnän että musta imetys ei alussa tuntunut edes mitenkään luontevalta. Ja varmaan johtu niistä vaikeuksista kun sitä maitoa ei tullut. Koinkin ton pullotteluun siirtymisen ittelleni helpotuksena. Nyt vauvan ruokahetket tuntuu äidistäkin ihanilta. On ihana kattoa kun poika syö. Mulla oli myös imettäessä tota levotonta oloa. Toivon kuitenkin että jos meille pikkukakkonen suodaan joskus, saisin imettää häntä kokonaisimetyksellä 3kk saakka. mutta kattellaan..
Ja tosiaan tossa pullottelussa on omat puolensa, mutta kyllä imetyksessäkin on selkeesti ne plussansa!!! Ruoka aina saatavilla, ei tarvii rahdata korviketta kaupasta, ei tarvii pestä pulloja jne. Ainut miinus taitaa imetyksessä olla se, että äiti ei oo niin vapaa liikkumaan ilman vauvaa kuin pullotellessa!! Mutta kukin valkaa oman tavan, joka on paras ittelleen ja vauvalle!!!

iltarutiinit meillä poika syötetään 21.30-22.00. Sen jälkeen poitsu omaan sänkyyn ja uni tulee ennen klo 23. Toi rytmi sopii meille hyvin. ja tutin kanssa ei tarvii tempoa. joten mukavasti menee senkin puolesta.

tossa jo aikasemminkin kyselin sitterin asennosta. Pidättekö muut sitteriä vielä ihan makuullaan vai pystymmässä?? Mä oon nostanut sitteriä pari pykälää ylöspäin, jotta poika näkee paremmin ympärilleen..

poitsu on päikkäreillä, joten täytyy mennä tekeen kotihommia!

tsemppiä kaikille laihdutukseen!! Ja muistetaan, ettei olla liian fanaattisia ja ankaria ittellemme. Eli laku sillon tällön (karkkipäivän lisäks) ei kaada maailmaa!! Eilenkin söin 2 jätskiä ja silti paino tippuu!!!

birdie
 
Olittekin jo täällä :) Kopsaan tuon viestini sit tänne:

nemika: ei täälläkään vielä olla kuin päälle viiden kilon ja ens perjantaina tulee 3kk täyteen. 2vk päästä tosin on vasta neuvola, joten katsotaan sitten miltä näyttää. Ja pituutta on kuitenkin se n.60cm :) Laiheliini.

Punnitus tehty. Laitoin meidän vaakaan tavoitepainon ja nyt se sitten näyttää aina paljon on vielä jäljellä. Tilanne näyttäis nyt +4.8kg eli melkein siitä 5kg lähdetään. En ajatellut laskea kaloreita, mutta ajattelin et voisin koittaa sitä ruokapäiväkirjaa. Mulla oli joskus excelissä sellanen hieno taulukko, jossa oli merkitty tavallisimpien syömieni ruokien kalorimäärät ja sit vaan päivittäin merkkasin , mitä olin syönyt jakuinka paljon ja ohjelma laski kokonaiskalorit. Mut nyt en ehkä jaksa... Ja tietty herkkujen vähennys ja enemmän hedelmiä, kasviksia yms. Illaks jo suunnittelinkin kurkkua ja porkkanoita sekä kevytkermaviiliä ;)

Naukurille siis pudottetavaksi 5kg!!! Laittaisitko carmen? Kiitos
:heart:
 
huomenta

Jaa määkin voisin kiloklubiin osallistua...tavoitteena -10 mut taidan aloittaa vasta matkan jälkeen :D

Neuvolassa käyty piikki tuli onneksi kitinällä selvittiin, painoa tasan 6 kiloa ja pituutta 60 senttiä ja hattu 40,4..

nyt sit kysymys kohdunnapukasta tietoisille? onko se aina vähän niinkun aukinaisen oloinen kun se on synnytyksessä auennut mulla aujes sen reilu 9 senttiä? oon koittanut sitä mut eihän tuosta ota selvää millään. Ennen raskaaksi tuloa siitä melkein osasi sanoa millon menkat alkaa ja kun raskaaksi tulin niin siihen kasvo sellanen "tulppa"

Mä rupeen lukee teidän juttuja sitten lisää...oon ollut menossa jatkuvasti tällä viikolla...ja ostellut ihania lasten vaatteita jossain vaihees tais olla puhetta et miten puette lasta...mä tykkään et poika näyttää pojalta ja vaatteet on sen mukasia ei IKINÄ mitään vaaleanpunaista mut en kauheesti sinistäkään osta vaan ruskea harmaa vihreä ja tän tämmöstä..

poika ja kasperi 3 kk 2 pv
 
Huomenta, pian hyvin hoikat mammat.

Mulla tavoitteena -5kg. Sitten on painoindeksi mukava tasalukema 20. Saa nahda miten kay, toi karkinhimo on niin hirvea. Lisaksi olen loistava valehtelemaan itselleni, etta esmes juustoleipa ei oikeastaan ole herkkua ja jos syon suklaata niin ne kalorit voi mitatoida suolaisella. Pitaa antaa auton avaimet miehelle etten paase kauppaan. :) Ja jos kavellen sinne ja takaisin itseni hommaan, sitten saan palkita itseni 20km kavelylenkista karkkipussilla. En usko, etta ihan niin epatoivoinen kuitenkaan olen ilman karkkia. Vaikka eihan sita tieda.. oon varautunut samanluokan tuskaan kun mita polttamisen lopettaminen oli.

Pieni nukkui reilun 6 tunnin unet, herasin mahaltani maitolatakosta. Tietysti just silloin pitanyt mahalleni vaantaytya kun toinen nukkuu niin pitkaan etta pienikin paine saa maidon suihkuamaan ulos, puhumattakaan siita etta rintojen paalla on koko paino. Sitten alkoi lakananvaihtorumba, pienelle pesu ja puhdas vaippa, ruokaa ja parin tunnin nukutustaistelu. Normipuuhaa taalla tossa 4-5 aikaan aamuyosta nykyaan. |O

Onko kukaan huomannut Pampers-vaipoista tulevan ihottumaa? Vai onko se meidan neidin herkka pylly vaan kun on ihan punainen ja melkein ruvella kun pari paivaa kaytettiin niita. Yleensa ollut kaytossa Muumit tai Liberot, ja ajattelin kokeilla Pampersiakin. Heti tuli kamala vaippaihottuma, joka parani kun vaihdettiin takaisin Liberoon. En muutakaan syyta keksi kun ne vaipat, jotka sen aiheutti.

Aamupalalle, etta voi aloittaa ruokapaivakirjan. Onneks sataa, ettei paase lenkille. Lumilautapolvi vaivaa taas, parempi jos en pakota itseani holkottelemaan mihinkaan just tanaan.

Ainiin, birdie kyseli sitterista. Meilla on kanssa hiukan istuvassa asennossa, meni toisella hermo kun ei nahnyt kun katon. Menis minullakin, ei siina. :)

Ralliautojen aaneen kyllastyneet M&E
 
Kiloklubi, -7kg...olis tavoite :/ !!

Meillä ei ole Edith saanut ollenkaan pullosta...täysimetyksellä mennään. Minusta imettäminen on mukavaa ja nautin läheisistä hetkistä vaavin kanssa ( 2 edellisen lapsen kanssa epäonnistuin imetyksessä)...välillä on kylläkin sellaisia päiviä, että tyty on kokoajan tisulla, silloin en viitsi edes lähteä minnekkään, pysytään kotona...muualla imettäminen on hiukan stressaavaa, kun minusta tyty on aika levoton syöjä, jos on kova hälinä :( ....ja itsekin olen levottomampi...tykkään että meillä on "ruokarauha" ;)

Edith on pieni kirppu kooltaan ( 2kk 4900g)...en tiedä milloin saavuttaa 6kg =)

Vauvauinti, oliko siinä jokin ikähaarukka milloin voi aloittaa?? Painorajahan oli se 5kg....on nimittäin alkanut vähän kiinnostaa minuakin. Mulla aikoinaan loppui uinnit, kun lääkäri kielsi...oli tosi usein virtsatietulehduksia...enpä tiedä vaikuttiko uinnit niihin, mutta minähän kilttinä tyttönä uskoin ;)

Marmotta....suurajotkos siellä alkoi...itse olen sieltäpäin kotoisin ja asunut Jyväskylässä sekä lähialueilla...olen ollut useissa ralleissa...myös töissä...mun vanhin poika asuu isänsä kanssa siellä vielä...
 
birdie: Meillä on Baby Björnin istuin ja se on vielä alimmassa asennossa. Tosin ei siinä olekaan kuin kolme asentoa :) Mut ei toi alinkaan mikään makaava kyllä ole, et ihan hyvin poika siitä näkee ja pystyy leikkimään sen sitterin leikkikaaren kanssa.

Marmotta
: Jos se on tottumiskysymys? Meillä on ollu alusta asti Pamperseja (istuu parhaiten meidän pojalle ja on pehmeät) eikä niistä ole tullut mitään. Välissä oli hetken aikaa muumeja ja liberoja, ei kyl niistäkään tullu mitään. Mut ihan hyvinhän se voi olla, et on tullu uudesta vaippamerkistä ihottumaa?

Ja täällä ei todellakaan asu mitään laihdutusfanaatikkoa :LOL: joten aion suoda itselleni herkkuja, mutta KOHTUULLISESSA määrin. On nääs monesti menny vähän äveriks tuossa loppuraskauden ja tän kesän aikana :ashamed: Huomenna on kummitytön synttärit ja aion kyllä siellä syödä palan kakkua yms. Pitää vaan käydä vähän pidemmällä lenkillä sitten.

Ihan kuin tuntuis jo nyt vähän hoikemmalta.. ;)
 
poika04, hauska miten eri kokosia meidän samanikäset vauvelit on. Meillä kun asustaa tämä jätti 8440g ja 64,5cm. Kävin just yks päivä yhellä kaverilla jolla on ennen juhannusta syntynyt tyttö. Ne oli niiiin eri näkösiä =) Se oli mallia hoikka ja pitkä ja sitten meijän patukka on sellanen makkara =) Sillä oli isot silmät ja vähän tukkaa ja meillä päinvastoin.

Marmotta, meillä käytetään pampersia. Ei tule ihottumaa tms. Ennen ostin aina liberoa, mutta ne on mun mielestä jotenkin paljon paksumpia. Pampersit tuntuu kivemmilta. Meillä vaan kun löytyy tuota painoa, niin aika usein on kylki jo märkänä kun herää. Pitäs varmaan alkaa ostaan jo isompia kun tuo koko 3. Ne on vaan sitten ne isommat jo näitä active fit- vaippoja. Ja kalliimpiakin. Eihän tuo nyt vielä mihkään liiku :D
 
Matamimimmi: Meillä poika oli kans tuon vajaa 5kg 2kk neuvolassa eli kirppuja täälläkin :) Vauvauinnissa ei ainakaan täällä pk-seudulla ole ns. yläikärajaa. Me mennään ryhmään, jossa aloittelee monen ikäisiä vauvoja. Meidän poika on varmaankin nuorimpia, kun tulee just tuo 3kk täyteen. Ai nis, ja mä puolestani olen sieltä sun nykyisiltä kotinurkilta kotoisin :)
 
Marmotta: Meidän isäntä on kuolaamassa siellä ralliautoja ja nauttimassa siitä pörinästä :D

Summer: On tosiaan eri kokosia mutta yksilöitähän nää kirput ovat..siinä missä me aikuisetkin.

meilläkin pampersit käytössä musta kanssa noi liberot on jotenkin niin paksun olosia ja kun pissiä menee niin jotenkin kovia..

Täälläkin mennään käytännössä täys imetyksellä joskus julkisillä paikoilla koetan tuputtaa pullooa joskus huonolla menestykselläkin =) mut puoleen vuoteen varmaan lopetan mä en voi mitään mut mulle tekee pahaa ajtus et vauva puraseen hampaillaan :D joo en määkään kauheesti ns. nauti imettämisestä mut imetän lähinnöä vauvan takia jos joku ymätää mitä ajan takaa.
 
Ralliautojen pörinästä ilmottaudun minäkin mukaan kilokerhoon. Tavoitteena on siis -12 kg, joista 3 kg on raskauden aikaisia kiloja ja loput jo edeltäviä ylimääräisiä kiloja.

Meillä sitteri ja sen lelut ovat alkaneet kiinnostaa ihan lähi viikkona entistä enemmän, siinä on pojan kiva seurailla aamutouhuja. Täytynee miettiä myös tuon sitterin nostamista pystympään.

Imettämisestä. Meillä alku on ollut hankalaa jo sairaalasta alkaen, mutta edelleen imetän osittaisesti. Eli ensin imetys ja sitten pullosta loput. Meillä imetys onnistuu nimenomaan sängyllä makuulla, en jotenkin saa poikaa oikeaan imetysasentoon muuten. Rintaraivareihin olen huomannut parhaaksi keinoksi sen, että ensin tutti suuhun ja sitten vaihdan nopeasti tilalle tissin. Ja jos homma menee ihan mahdottomaksi, niin syötän sen ruokailun pullosta kokonaan.
 
CARMEN: aamulla käyty vaa`alla ja jos sit nyt ekaks sais sen -5kg pois niin olisin tyytyväinen =)

älkää olko meille pullotteleville kateellisia, hyvät ja huonot puolensa molemmissa..

me käytetään pääasiallisesti liberoja, ne on meidän molemmille lapsosille sopineet parhaiten. nyt siirryttiin astetta isompiin nro 3 vaippoihin.

yöunille meno: nyt yritetään aikaistaa yöunille menoa, klo20 aloitetaan syöttö ja lasketaan aurora sänkyynsä unille ( aiemmin laitoimme tytön vaunukoppaan ) mut haluan opettaa nukahtamaan suoraan pinnikseen. meillähän yöunille menoa seuraa ½h-2h hysteeristä itkuhuutoa joka ei meinaa millään rauhoittua, mahalleen rauhoittuu parhaiten ja aika usein tähän asentoon nukahtaakin kunnes sitten itse ilmoittaa kun haluaa kääntyä takas selälleen ja sit jatkaa taas uniaan..

päivisin niiden ekojen pitkien unien (3-4h ) jälkeen nukkuu ainakin 5 lyhyet unet kestoltaan 15min-45min, tuntuu jotta koko päivä olis yhtä nukuttamista..siks toivoisinkin jotta päiviin saataisiin jo rytmiä aikaiseksi mut miten?!

sitteri: meillä on vielä aika vaakatasossa eli sillä alimmaisella tasolla, aurora viihtyy siinä ihan hyvin..

tänään pitäs pakata laukut kun lähdetään 200km päähän mummolaan pariks päiväks huomenna. ans kattoo miten reissu sujuu, aurora kun ei ole matkannut autossa kun ihan lyhyitä matkoja..toivottavasti ei ainakaan huutais koko matkaa.

mut nyt juomaan jotain kuumaa, on eilisestä kurkku ollut vähän karhean kipuileva..



 
Poika04, se on mun mielestä just hauskaa seurata miten erinäkösiä vauvat on =) Jokainen oma persoonansa niinkun me aikuisetkin.

Imetyksestä en kanssa ole kauheesti nauttinut. Tän tokan kohdalla enemmän kun ekan. Mutta varmasti olen liian helpollakin aina antanut pullosta. Valitettavasti tää mun tissiongelma :kieh: on yks mikä on suuresti vaikuttanu imetykseen ja siitä tykkäämiseen. Kyllä vielä imettäisin mielelläni pari kk. Nyt koitan kuitenkin lopettaa. Helpompaa olis lykätä tissi suuhun, kun lähtee lämmittämään maitoa.

Oon muuten ihan hysteerinen hengityksen seuraaja nykyään. Meillä kun on masuvaivat ollut tän vkon pois ja en ole tottunut siihen että nukutaan päivisin. Nyt kuitenkin jo tunninkin unia välillä...koko ajan ramppaan kattomassa että hengittääkö. En ollu pojan kans tämmönen. Varmaan johtuu tosiaan tuosta kun ei ole pahemmin päivisin nukkunut.
Yöt vedetään 10h heräämättä ja päivätkin jo sujuu =) Pysyis vaan masuvaivat pois. Tyytyväisen oloinen hymyilevä tyttö meillä =)

Rytmiä päivissä ei ole, mutta eiköhän sekin aikanaan.

Nukuttaminen on täällä helppoa. Pullo vaan suuhun ja rätti silmille. Ja uni tulee. Tuo rätti on helpottanu meidän elämää hurjasti! Onneks keksittiin koittaa sitä.






 
Voiko jo tulla tulla hampaita? :eek: E itkeskelee paljon enemmän kun aikaisemmin ja puree nyrkkiään. Kuolaamisenkin on aloittanut, eikä millään pienellä määrällä. Tutti ei oikein kelpaa, oma nyrkki kyllä. Sillä ja ranteellaan se hinkkaa ikeniään. Kokeilin ikenet läpi eikä siellä mitään tunnu, mutta voiko ne alkaa kutisemaan jo kauan ennen kun hampaat sitten tuntuvat ja puhkeavat? Pitää käydä ostamassa sellainen viilennettävä purulelu, jos se sen vaikka huolis.. ja jos uskaltaudun kauppaan ralli-ihmiseten sekaan. Huomenna ne varmaan kunnolla tänne suuntaa, sitten tämä istuu sisällä ja mies saa ihan vapaasti lähteä tonne mutaan katsomaan kun autot vilahtelee ohi ja heittää lisää kuraa päälle. Kai siinäkin jotain hienoa on. Vaikka mieskin kyllä haluaa mennä ihan vaan sen vuoksi, että kuvittelee sen kuuluvan suomalaisten kesään. Voi raukkaa. :)
 
Carmen laitatko mulle 10-12kg pudotusta, sitten pitas olla normaali painossa painoindexin mukaan :wave:

Eilen oltiin Covent GArdenissa, kuumaa oli, tyty nukkui 3h paikkarit vaunuissa ja mamma ja mummo paasi ostoksille kun pappa lykkas karryja :D . Onneksi tanaan pitais lampo aallon hellittaa. Huomenna lupas hieman sadetta :| Meilla kun on ne nimiaiset silloin.

VAipoista Sain kokeelle niita vastasyntyneen liberoita siita libero paketissa ja sellaisen libero kassin :D , on ihan sopivia, mutta nature baby caren samankoikonen vaippa pitaa paremmin pisut sisallaan yoaikaan. me vasta suunnitellaan kokoon 2 siirtymista.

Nyt tekeen suolaisia leivonnaisia huomisen juhliin...

LC ja Freyja huomenna 12vkoa huomenna (viikko viela ja 3kk)
 

Yhteistyössä