TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

Vaipoista: meilläkin käytössä vielä Pampersin new baby kokoiset vaipat eli 3-6kg (koko 2). Tykkään niistä kyllä kovasti. Toiviottavasti seuraavakin koko on yhtä pehmeä ja mukava.

Kävin äsken sokaisemassa itseni koittamalla tihrustaa auringonpimennystä aurinkolaseilla. En nähnyt eikä olis saanu ees yrittää :ashamed:
 
naukuri: meillä oli pituutta 56.2cm 3kk neuvolassa.
meillä myös pampersit käytössä tykkään niistä paljo enemmän ku liberoista.
ja oon väliin ostanu kolmoskokoa. ja yhtä pehmeä ja hyvin istuva on.

mut nyt käy hälytys...
 
Täällä on nukuttu parit noin tunnin unet nyt.... Tällä hetkellä on isänsä sylissä, kun ei ruvennu miun sylissä nukkumaan vaan lutkutti tissiä. Tutti kun ei meillä kelpaa, vaikka miten on yrittänyt sitä suuhun laittaa... Hiljaista on. Liekö nukahtanut?

Kurpitsa: meillä on kanssa samanlaista eli nukutaan yhet pitkät unet (paitsi tänään ilmeisesti) ja sit niiden jälkeen 2-4 lyhyempiä unia (kesto 10 - 60 min). Iltapäivästä yöunille asti ei oikeastaan ole vielä mitään rytmiä. Kaippa se sieltä sitten tulee.

Carmen: mie röyhtäytän jopa yöllä, vaikka toinen olisikin unessa. Kyllä se röyhy tulee vauvan nukkuessakin, jos on tullakseen. Mieluummin röyhyyttää ennenkuin siirtää takaisin nukkumaan sänkyyn/vaunuun, ettei tarvii herätä heti kohta itkuun. Meillä ainakin on helpottanut öitä -> ei ole enää yö-ölinöitä niin paljoa.

Yöunille menosta, oon nyt yrittänyt nostaa tytön pinnikseen nukkumaan puoliunisena, jotta tottuisi nukahtamaan omaan sänkyyn ja ilman tissiä. Muutaman kerran olen sen jo saanut toteutettua. Yleensä kyllä nukahtaa miun viereen ja siitä sit nostan nukkuvana omaan sänkyyn. Tissin saa helpoiten pois, kun vauva on nukahtamassa ja varovasti vetää tissinpään pois suusta. Tosin välillä tyttö pitää tosiaan tissiä tutin korvikkeena, eikä se tunnu itestä kivalta. Näin käy, jos hän on liian väsynyt.

Meillä käytetään Liberoja. Hyvin ovat toimineet eikä ole läpi tullut ellei ole ollut mega-mega isot kakat/pissi.

Sitteristä ei olla vielä nostettu pääpuolta ylemmäksi. Tosin aika vähän Alisa siinä on nykyään, korkeintaan kun teen ruokaa tai ollaan syömässä. Muuten pyrin pitämään lattialla, kun hän kovin yrittää jo kääntyä ja tykkää kuitenkin katsella leluja ja sätkiä jaloilla ihan mahottomasti. Hoitopöydälläkin heiluu välillä kuin pieni heinämies, siis tässä tapauksessa -tyttö!

Tosiaan oli eilen kiva päivä, kun pääsi vähän tuulettumaan, vaikkakin Alisa oli mukana. Hyvää teki hällekin nähdä uusia maisemia ja seurustella pari kuukautta vanhemman pojan kanssa. Tosin tämä poika meni ihan hämilleen, kun Alisa jutteli hälle. :LOL: Rintarepussa typy oli ekaa kertaa vähän pidempään, ja hyvin siellä malttoi olla. Nukahtikin jopa siihen, josta sitten siirrettiin vaunuihin nukkumaan.

Eipäs vielä nukutakaan, kitinää alkaa vähän kuulumaan. Nälkä ei pitäisi olla, kun oli tissillä kuitenkin puoli tuntia. Täytynee varmaan antaa kuitenkin jonkun ajan päästä unimaitoa, jos vaikka nukahtaisi sitten viimeistään siihen. Nyt ollut kaksi tuntia hereillä eikä enää malta oikein seurustella... Noh, jospa se siitä.

Heinuli & Alisa
 
Tervehdys.

Te olette jälleen kerran olleet nopeita kirjoittelee. Tänäänkin jo monta sivua, kun mä vasta kerkesin ekan kerran koneelle lueskeleen.

painonpudotuksesta: Painoindeksiä laskeskelin ja pudotettavaa olisi edelleen 24kg eli läski riittää. Tosin nuo kilot eivät johdu tästä viimeisimmästä raskaudesta vaan ovat jääneet jo edellisistä ja tuskallisesta ero prosessista jonka aikana söin mitä käteen sain. Syöminen oli mun lohtuni sekä suruun että iloon. Nyt en ole puntarilla tosin reiluun viikkoon käynyt, mutta silloin olin 11kg alle ekan raskauden aikaisen neuvola punnituksen. Tästähän teille jo silloin hehkutinkin. Joten mukana pudotuksessa ollaan, mutta osittain "leikkimielellä" ja teitä toisia kannustamassa. Tuon 24kg voi silti listaan laittaa vaikka onkin tosi kova tavoite ja myönnettävä on, että vähäisempäänkin olen todella tyytyväinen.

Tänään en vielä herkkulakkoa aloita, koska huomenna on tuon kuopuksen kummien häät ja siellä aion nauttia kunnolla pöydän antimista ja baarin puolellekin poikkean, kun mummi tulee ekaa kertaa lapsenvahdiksi.

Meillä mies on innostunut autourheilusta eikä minullakaan mitään sitä vastaan ole. Miehen oma ura tosin sillä saralla on päättynyt pahan loukkaantumisen vuoksi. Tulihan tossa keväällä oltua jokkiskisoissa lippumiehenäkin ison vatsani kanssa. Suunnitteilla on, että mies rakentaisi minulle joko ralli- tai jokkisauton, mutta vielä ei olla aikataulua lukkoon lyöty. Ensikesäksi sitä jo lupaili, mutta haaveissa olis sitä ennen raskautua. Ehkä sit 40v synttäreitä vietän jokkisradalla, kun lapsiluku toivottavasti siihen mennessä saadaa täyteen.

Nyt pitää mennä kerään pyykit ja matot pois ulkoa, kun sadepilvet lähestyvät uhkaavasti vaikka ennustuksen mukaan olis viel viikonlopun ollut kuivaa.

Jossu & K 2kk+12pv
 
Täällä olis kanssa yksi kiloklubiin ilmoittautuja! Elikkäs näin aluksi olis hyvä pudotus -4kg! Vaikka lähellä ollaan lähtöpainoa, niin se vaan näkyy tosi heleposti, kun tätä kääpiökokoa 155cm olen :/ :| =) Eilen kävin ostoksilla ja pukukopissa sitä sitten karmiva totuus tuli peilistä esille ja ei yhtään mieltä piristä, kun makkaroiden lisäksi reidet, maha ja rinnat on ihan arvilla...... Tässä ei kyllä itsetunto kovin korkealla ole :| :( Mutta onneksi oma mies tykkää edelleen (jotain positiivista edes :D )

Täysimetän minäkin, välillä kyllä pullosta annetaan rintamaitoa, jos vili viedään hoitoon tai on isänsä kanssa kahdestaan. Olen kyllä tosi onnellinen että maitoa on riittänyt näinkin pitkään ja ajattelin imettää niin pitkään kuin vain on mahdollista tai no ainakin sinne 6kk asti! =) Kateellinen pullottelijoille olen minäkin välillä, olis niin mukava jos voisi mieskin yöllä syöttää, mutta onneksi poitsu syö sen yhden kerran niin ei ole kova vaiva, tai sitten vieraissa ei tarvitsisi toiseen huoneeseen mennä ruokahommiin... On se kuitenkin ihanaa pötkötellä yhdessä sängyssä kun toinen on niin sulosen avuton ja viaton siinä rinnalla :heart: =)

Röyhtäyttämisestä on ollut puhetta, poitsua yritän röyhtäyttää melkein joka syötön jälkeen, paitsi jos nukahtaa tissille, niin annan nukkua, kun vatsavaivoja ei vilillä ole ollut, niin en näe sitä niin pakolliseksi.

Mistä löytäisi puolipotkareita??? Olen monesta kaupasta koittanu etsiä niin ei löydy sellaisia perus puolipotkareita, on vaan tavan housuja, mutta vielä mielelläni pitäisin sellaisia pöksyjä joiden kanssa ei tarvitsisi sukkia. Olisko kenelläkään vinkkejä?? =)

santrra ja vili 2,5kk
 
marmotta,
kyllä sitä kuolausta jne voi kestää kuukausia ennenku tulee hampaita. Niin oli meillä pojalla ainakin. Ja typykin kuolaa jo kauheesti ja järsii nyrkkiä.

Ja rallikansaa on jo paljon liikkeellä! Kävin äsken kaupoilla pyörimässä ja oli ihan lähellä ettei menny hermot :kieh:
 
Ukkos-päivää täältä Hgi:stä!

Huh kun alkoikin jyristä!!!

:attn:Carmen: mulle -8kg

naukuri aloin miettimään et asutaankohan me ihan lähekkäin... Puhuit maauimalasta ym. jutuista, joista vaan päättelin et voisit asustaakin ihan täällä "mun kulmilla" ;)

Kakka-rumba iski taas tänä aamuna. Tytsy on ihan super-kakkaaja edelleen. Eilen ähisi kakkaansa aamu 6:lta ja ajattelinkin et kaikki on jo tullu ja irroitin vaipan - mikä moka: sinappia lensi kaaressa mun yöpaidalle, valui reisiä pitkin ja meni varpaiden väliin. Ja tytsy hihkui ilosta! Liekö äidin kiljahdus ollut niin hauskaa kuultavaa :D Ja tänään sitten: pystyttelin intona leikkimattoa, joka saatiin vasta kaverilta. Nostin tytön vaaleanpunaisessa hellemekossaan matolle, jonka siis olin juuri pessyt ja saanut koottua. Katsoin vahingossa sitteriin, jossa tyttö oli ollut hetkeä aikaisemmin ja kas-kas sitteri oli aivan "sinapissa", nostin tytön äkkiä ylös: leikkimatto ihan keltainen ja hempeän vaaleapunaisesta hellemekosta oikein tippui kakkaa... Voi luoja. Meillä siis käytössä Pampersin 2 koko ja yleensä pitää, mut vähintään joka toinen päivä tulee tää kakka-rumba eteen. Seuraava koko on taas liian iso. Libero ja muumi -vaipat falskaa vielä pahemmin. Ja kestoilu - josta puhuin ja olin intona - odottaa edelleen aikaansa. Jep-jep. :whistle:

Rintaraiveri-vinkki, jonka sain imetystuesta on meillä toiminut ainakin toistaiseksi hyvin. Eli kun tyttö alkaa raivota tissillä, nousen kävelemään, jolloin hän yleensä lopulta rauhoittuu. Ennen kävelyä "varustan" toisen rinnan imetysvalmiuteen ja heti kun tilaisuus iskee (=tyttö rauhoittuu vähän) isken tissin suuhun. Tämä on toiminut mm. tänä aamuna. Kannattaa ainakin kokeilla.

heinuli sama täällä: röyhtäytän tai ainakin yritän röyhtäyttää myös yöllä. Jos röyhyä ei tule niin laitan takas sänkyynsä. Usein tulee ihan jätti-röyhyjä, joten siks yritän jaksaa, vaik se aina väliin vähän pinnistelyä itseltä vaatiikin.

Jeps, nyt lopetan. Söin muuten äsken tummaa suklaata - mutta sitähän ei lasketa, heh ;) :ashamed:

t. eeti+pupu 2kk 3vk :heart:
 
eeti: Reissasin sinne maauimalaan pienen matkan takaa, joten ihan siinä nurkilla ei asuta. Olikin kyllä tuskaa saada sinne auto parkkiin tuollasena päivänä! Ja kestovaipat tosiaan... Mäkin puhkuin intoa niiden käyttämisestä ja kuis kävi: saldo toistaiseksi KOLME kertaa! :| No joo, mies sitä vähän naureskeli, kun olin ollu innosta pinkeenä koko kevään ja nyt hilaan kaupasta paketin pampersia toisensa perään :D Mut ehkä jossain vaiheessa vielä...? Nuo pampersit on niin ihanan pieniä ja jotenkin huomaamattomia ja sit ku laitan kestoviritykset, niin huh...

Röyhtäyttämisestä: Täällä röyhtäytetään joka syömisen jälkeen. Tosin pullosta juodaan aina. Röyhtäys tulee usein samantein, et ihan hirveän kauaa ei tarvi onneks odotella. Mutta on kyllä sellasia jättiröyhyjä täälläkin välillä, että huh! Miten voi pieni ihminen sikailla sillä tavalla ;)

Ai niin, Babybio lähestyy!! :)
 
Eilen Maijalla oli kaste - Maija Helena tuli nimeksi. Lisäksi meidät vihittiin. Toimitus oli kotona ja oli oikein onnistunut juttu. Nyt pitää vaihtaa kaikki paperit yms yms... =)

Kauhistuneena katselin just iltasanomista sitä vauvan kuolemaa....oli kuva vaunuista ja meillä on sellaiset. Mihinkähän voisi soittaa niistä, että onko jarrut riittämättömät? Olisko joku kuluttajaneuvonta tms. Hirvittää. Toivottavasti julkisuuteen tulisi asiallista tietoa nistä taidanpa soittaa kauppaan niistä...

 
kirsikkatomaatti: se oli järkyttävä uutinen kyllä. mutta luin että siinä olisi jarrut ollut kokonaan pois päältä. eli sillä vauva sai liikkeelle vaunut. :( :'(
et varmaan jos olisi jarrut ollut päällä niin ei olisi käynyt :'(
se on vanhemmille kauheata itsesyytöstä tollainen. ja jättää ikuiset jäljet. :'(
tuttavani alle vuoden ikäinen vauva pääsi viime kesänä kotitalon ovesta ulos itse. ja konttasi rantaan ja hukkui. :'(

ei osaa edes kuvitella sitä tuskaa mikä vanhemmilla on. :'(
 
puolipotkareita olen ostanut H&M:ltä. Jos puolipotkareilla tarkoitetaan sellaisia hieman sukkahousuja muistuttavia housuja. Meillä on pojalla tällä hetkellä käytössä koko 62 noista H&M:n puolipotkareista. Ne ovat kyllä käteviä käyttää bodyn kanssa.

En tiedä onko niitä saatavilla suurempia kokoja kuin 62. Niitä myydään sellaisissa kahden kappaleen paketeissa. Väreinä on ainakin valkoinen ja sininen sekä valko-ruskearaidallinen.
 
Siis on niin hikinen ilma vaikka vähän ukkostikin, että tytön päiväunille saaminen kesti 2 tuntia. Mummi ja ukki olivat käymässä ja jokainen vuoronperään kanniskeli vauvaa ja yritti nukuttaa. Aina kun sänkyyn laski niin heräsi ja itku alkoi. Varmaan tämä nihkeä keli sen tekee. Tosin tyttö on aina sellainen, ettei heti jää sänkyynsä vaan kerran tai kaksi pitää nostaa syliin kanniskeltavaksi ennen kuin nukahtaa.

Illalla olen monesti nukuttanut tissille kun nukutaan samassa sängyssä. Ei varmaan pitäis siihen opettaa, mutta kun joskus loppuu usko kun ei nuku! Tissille nukahtaa lopulta niin pääsee itsekin helpommalla :ashamed: Tuttia ei huoli ei.

Imetyksestä olen nauttinut todella. Imetän myös kaupungilla ollessani, esim. lastenvaateosastolla pukukopissa olen imettänyt :D Pullosta tyttä osaa onneksi juoda että pääsisin itse ulos jos haluaisin. Mummilla ja ukilla oli kerran illan hoidossa ja paremmin käyttäytyi kun kotona :D

Nyt levittämään pyykkejä kun vihdoin on kädet vapaana.

Ainiin, ja kilokerhoon tavoitteena -5 kg! Jos sitä ensi kesänä kehtais pistää bikinit päälle :LOL:
 
Carmen Kirjoittelin aikaisemmin jo jotain tuonne heinäkuun pinoon, kun en huomannut tätä uutta. Mutta jatkan sen verran, että iltasyötön teen sängyllä, koska neiti saa lähestulkoon joka kerta illalla rintaraivarin, jos yritän imettää istuen :( . Päivisin syötän kyllä istuma-asennossa. Sängyllä tyttö hermoilee illalla vähemmän.

Merika Itkettää en tosiaan tyttöä halua. Eilen nukahtaminen kesti vähemmän aikaa kuin yleensä. Tyttö tosin suutahti, kun irrotin otteen tissistä 45min imemisen jälkeen, mutta rauhoittui hyvin isänsä syliin. Ollaan koitettu siirtää nukkumaan menoa, mutta silti nukahtaminen kestää vähintään tuon 1,5h. Eilen kokeiltiin puolestaan aikaistaa nukkumaan menoaikaa, se tuntui paremmalta vaihtoehdolta. Tyttö ei ollut yliväsynyt. Tyttö ei väsyneenä viihdy illalla muualla kuin sylissä. Meillä tuo touhu on semmoista, että kun alan syöttää tyttöä illalla hän nukahtaa heti saatuaan mahansa täyteen, mutta sitten vain pitää huvikseen tissiä suussa. Kyllä siinä lämpimässä on varmasti ihana lupsutellakin :) , mutta tosiaan pidemmän päälle äipästä aika kahlitsevaa touhua. Tyttö ei enää silloin jaksa herätä ja olla esim. sitterissä, vaan tahtoisi vain nukkua tissukka suussaan. Neuvolassa tosiaan antavat mielellään neuvoja, että kannattaisi tehdä näin jä näin, mutta helppo se on sanoa. Itse olen välillä ihan sekaisin, että mitä kannattaisi kokeilla. Tulipas vuodatus :D .
 
nemika; jossain vaiheessa oli arvailua oliko jarru päällä vai ei niissä vaunuissa. soitan varmaan sinne kauppaan mistä noi ostettiin että onko tapaus aihettanut mitään noiden vaunujen suhteen. kyllä täytyy sanoa, että mitä vaan voi sattua. enkeleitä todellakin tarvitaan, miten näin ikäviä asioita pääsee tapahtumaan. :'(

pitäisi alkaa pakkaileen tavaroita kun muutto olis kahden viikon kuluttua, rallia luvassa siis.

kyllä vauvat on ihaaaaaaaaaaaaaaaaaania. olen aivan onnesta sekaisin tän vauvan kanssa. voi kun tän ajan saisi jotenkin talteen. :heart:
 
heips!

Just tulin 5 kilsan reippaalta lenkiltä...ihan yksin kävelin ja hölkkäsin...totesin, et rapa kunnossa ollaan :ashamed: ...ja sitten tää hirvee makeanhimo...minua oikeasti ahistaa...olen varmaan tullut "sokerinarkkariksi"...en ole tänään syönyt yhtään herkkua ja olo on hirvee :kieh: :kieh: ...kohta varmaan pääsee itku :eek: ...en olis ikinä uskonut et tämmönen olo voi tulla |O !!!!!

KirsikkaTomaatti....minustakin vauvat on jotain ainutlaatuisen ihanaa...tyty tuoksuu nyt kylpyöljylle...just isi käytti kylvyssä...ei muutakun nuuskuttaa vauvantuoksua...sitä vois tallettaa pulloon :heart: :heart:

Matamimimmi68 ja Edith 2,5kk :heart:
 
MatamiM; Hienoa kun oot ahkeroinut lenkkeillen ja tsemiä makean himon hallintaan. Mulla on vähän jäänyt toi lenkkeily taka-alalle kun on ollut kuuma enkä oo viittiny maijaa pitää kuumissa vaunuissa (selitys sekin) =) mun pitäis nostaa peruskuntoa kun alan vetään jumppia syyskuussa, noh nouseepa kunto silloinkin. Nyt väsyttää ja paljon. Täytyypi mennä unille!
 
Kirsikkatomaatti ja Matamimimmi Vauvat on kyllä aivan ihania :heart: ! Aivan sydämestä riipaisee, kun vauva-aika menee niin nopeesti ohi. Ja vauvan tuoksu on ehdottomasti yksi maailman ihanimmista tuoksuista!

Onnea Kirsikkatomaatti :flower: ! Ja tytölle myös onnittelut suloisesta nimestä!

Meidän tyttö oppi tänään kiljumaan :D . Kyllä oli äipällä ja isällä hauskaa, kun tyttö vaan innostui kiljumaan lisää, kun me naurettiin. Välillä jokelteli tyytyväisenä kunnes taas kiljaisi :D. Tyttö silmin nähden nautti, kun sai vanhempansa nauramaan vedet silmissä.

Kiinteiden aloittamisesta joku oli kysellyt. Itse ajattelin nyt ainakin hetken mennä pelkällä maidolla. Ehkä neljän kk:n tienoilla voisi jotain alkaa maistattaakin. Terkkari neuvolassa sanoi, että jotain voi maistattaa jo hieman ennen neljääkin kuukautta ja katsoa miten masu reagoi.

Puolipotkareita olen nähnyt ainakin Prismassa ja Halosella.

Vaipoista Meillä on käytössä Liberon 3 -vaipat.
 
Iltoja, kyllä olette nopeita ja ahkeria kirjoittajia! Mutta minä pysyn taas lyhyenä ja ytimekkäänä: kiloja pitäis karistaa täälläkin, tosin nyt kun miehen kesis alkoi niin varmaan suosiolla lykkään projektia vielä kuukauden (syy se on tekosyykin). Jotain 6-10 kg voisin pudottaa.

Meillä ollu kaikenlaisia vaippoja, tällä hetkellä Pampers. Ihottumaa ei oo tullu. Olin vaan siihen pettynyt, että kun midivaippoja (6 kg:sta ylöspäin) ostin niin se kuosi oli tosi ruma! En tiedä onko niitä sit erilaisia.

Sitteri meillä yhä matalimmassa asennossa. Mies ralleissa. Marimint: meidän tyttö kuulostaa hieman samalta syli- ja imuhaluineen, mut hän kyllä irrottaa yleensä viim puolen tunnin sisällä ja sit voin yrittää hivuttautua pois... Tsemppiä sulle! Meillä neiti on myös joskus todellinen hätähousu ja hermostuu heti jos ote rinnasta herpaantuu hetkeksikin, tänään oli hankala nukutus kun tyttö oli väsynyt ja ote lipesi monta kertaa ja sitten tuli tosi kova itku ja nyyhkytti vielä nukahtaessakin kun olin hänet viimein saanut rauhoittumaan... :'( Sääliksi kävi pientä.

Sitten nolo kysymys: onko kellään synnytyksestä jäänyt ongelmia peräaukon lihaksiin? Mulla ei ole mitään virtsankarkailuongelmia eikä esim. seksissä mitään eroa entiseen, mut sit kun tulee kakkahätä niin saa mennä tosi nopsaan vessaan että ehtii... :ashamed:
 
Matamimimmi: Hyvähyvä :) Mä vetoan kyl samaan ku kirsikkatomaatti, etten viitsinyt vaunutella tuolla hiostavassa ilmassa. Nyt olis ihanan raikas ilta, mutta mies ei ole kotona, joten en pääse lenkille :( Poika kyllä nukkuu, mutta ehken viitsi itkuhälytin kädessä juosta ympäri korttelia :LOL: Tai toisaalta... :kieh:

Poika on nukkunut tänään ihan hurjasti: eka melkein 12h yöunet yhdellä aamuyön herätyksellä, sit 3h päikkärit klo 11-14 ja vielä 4h päikkärit klo 15-19! Ja äsken meni yöpuulle silmät ihan ristissä :eek: Nukkunu siis 19h viimesen vuorokauden aikana!!! Söi myös vähän tavallista enemmän, joten olisko joku kasvupyrähdys menossa? Vai kuumastako nukkuu?

Korvikkeen määrästä: Kuinka paljon teidän 2,5-3kk vauvat syö korviketta vuorokaudessa? Meillä meni aiemmin 900-950ml, mutta nyt on vähentynyt 800-850ml. Miksköhän? Toissapäivänä meni vaan 790ml ja tänään riemuitsin, kun menikin jo 870ml. Hassua, että tuollain on vähentynyt. Tosin tuolloin aiempana ajankohtana (3-4vk sitten) poika kyllä kasvoikin ihan silmissä, et ehkä nyt on ollu hiljasempaa ja kasvu alkaa taas kiihtyä? Emmätiiä :|

Kiinteät: Ei aloiteta ainakaan ennen 4kk. Mut koska korvikkeella mennään, niin varmaan sit siinä 4-5kk iässä aloitetaan maistelemaan. Ellei sitten jostain syystä, esim. kasvun takia ole pakko jo aiemminkin. Oon kyllä jo katsellut ja etsiskellytkin "ohjeita" ja vinkkejä soseiden valmistamiseen.
 
Kiitos kaikille nukutusvinkeistä! Lueskelin äsken täältä kaksplussan keskusteluista vanhoja juttuja tissin avulla nukuttamisesta. Tulin siihen tulokseen, että yritän olla stressaamatta koko asiasta :whistle: . Tyttö tykkää läheisyydestä ja eiköhän nukahtaminen itsekseenkin joskus tule onnistumaan. Pikkuhiljaa voin tietysti yrittää muuttaa nukahtamistyyliä. Neuvolan terkkari sai jotenkin tämän mamman pään ihan sekaisin ja turhaan stressaantumaan, kun alkoi touhottaa tuosta, että älä ole tytöllesi tuttina :ashamed: . Meidän neiti nukahti vasta äsken ja tissille (ihme kyllä hyväksyi, että imetän olkkarissa ja istuen...ei tullut rintaraivaria :) ), mutta nyt on jo omassa petissään tyytyväisenä :) .

Sitteri on meillä toisiksi matalimmassa asennossa.
 
marimint mielestani parasta on etta teet nukuttamisen kanssa niin kuin hyvalle tuntuu. Sina tunnet vauvasi, muut eivat. minakaan en nain pienta viela huudattaisi. Meilla tanaan ei nukahtanutkaan iltasyoton jalkeen vaan sain heijata 10 min. sylissa etta nukahti. paatin myos etta en nukuttamisesta viitsi stressata.

meidan vauva on oppinut uusia asioita tytto osaa kaantya selalta masulleen ja nauraa. ihanaa vauvan hekotusta voisi aina kuunnella. vauvat ovat todellakin ihania.

kirsikkatomaatti kolmepyoraiset vaunut tulisi aina ulkona pysakoituna ollessaan olla tuettuna esim. seinaa vasten. kaatuvat lapsen liikkeesta helposti. en halua talla nyt pelotella aiteja, mutta pk:ssa toissa tuli asiasta paljon kokemusta ja meille ostaessa matkarattaat sanoivat, etta kannattaa katsoa seisottamispaikan olevan jossain missa tuki vieressa etteivat vaunut kaadu/paase liikkumaan.
 
weiss
iltaa..

Kiloklubiin tavotetta olisi -6kg. Paino on taas ruvennu putoamaan, mutta huomasin syynkin, mie lakkasin juomasta vettä ja nyt kun taas juon vähintään litran niin pikkuhiljaa putoaa taas. 2kg on lähtenny puolessatoista vkossa.
Meillä pampersit käytössä, enkä vaiha muihin.. 3 koko menossa.
Missä ihmeessä on Poika ja muut!!!!!!!!!
 
NAUKURI: meillä tänääm samanlaista siis tyttö nukkui jostain kumman syystä hyvin päikkäreitä..2xreilu 3h ja yhdet 1h päikkärit sit simahti klo20 unille ja heräs hetkeks klo21, että söi maissivellit ja sit simahti takas unille..outoa..johtunee varmaan täst hiostavast ilmast.

korvikemäärät: vaihtelee mut mitä itse olen ylös merkannut määriä niin keskimäärin menee sellaset 8-9dl. kertasyötöllä syö yleensä 120-150ml

mut jos sitä painuis pehkuihin ja kävis siirtämäs tytön vaunukopassaan tuonne pinnikseen..
aamulla vielä pakkaan loppuja tavaroita matkaamme huomenaamusta mummilaan pariks päiväks..

hyvät yöt kaikille!

kurpitsa & aurora 2,5kk
 
kurpitsa: Hyvä juttu :) Ehkä se sit johtuu tästä säästä. Siis nukkuminen. Kerralla meillä menee yleensä 140ml ja välillä 210ml. Syöttöjä vuorokaudessa usein vain 5. Silloin on usein kaksi tuollaista 200ml syöttöä. Mukavaa reissua teille!

Iltaherkut oli sitten kasviksia ja hedelmiä. Ja okei, yks siideri ;) Mut ku aattelin et kasviksista ei liho, ni sit voin ottaa yhden... Tän päivän ruokapäiväkirja näytti kuitenkin ihan hyvälle. Huomasin heti et söin hedelmiä/kasviksia aika paljon.

Naukurikin toivottelee hyvät yöt!
 
katrinainen; kiitos vinkistä, tosin olen kyllä pettynyt kun vaunut maksoi paljon. luotin hyvään tekniikkaan ja laatuun enkä ollut valmis tinkimään laadusta. mun mielestä myyjän olisi pitäny kertoa tollasista keikkaus vaaroista. en oo mitään sellasta havainnut, voihan nenä :headwall: suututtaa kun oltais saatu melkein kahet emmaljungat näiden vaunujen hinnalla.

 

Yhteistyössä