TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

KirsikkaTomaatti,

Meillä myös kolmipyöräiset vaunut...Emmaljungan Cangaroot...olen huomannut, et epätasaisella esim. meidän takapihal alkavat keikkua työntäessä :( ...en kyllä ajatellut, että voisivat kaatua vauvan liikkeistä :eek: !!!!! Mä en kyllä taida uskoo et kaatus paikallaan ollessa...no eihän sitä tiedä...harmittaa muakin...vaunut maksoi maltaita :kieh: :kieh: Vaunut ovat kyllä tosi kevyet...eli ilman jarruja lähtisivät kyllä kovaa vauhtia, jos olis sellainen paikka :/ Minä kyllä kysyin liikkeestä, et kaatuuko vaunut helposti ym. mut tietenkin myyjä lässytti, et ei tietenkään :kieh: :kieh:

Matamimimmi68 ja Edith 2,5kk :heart:
 
matamimimmi ja kirsikkatomaatti pienen vauvan liike harvoin kaataa vaunuja, mutta yli 6kk saattaa sen riehuessaan tai levottomasti nukkuessaan tehda. mieestani on taysin edesvastuutonta, etta myyja ei varoita asiasta. sinansahan vaunut ovat hyvat. niilla vain ei ole yhta hyvaa tasapainoa kuin nelipyoraisilla.

vauvan nukkuma-asennosta gallup korjaatteko vauvan nukkumaan takaisin selalleen kun yolla pyorahtelee joka suuntaan? Mina en laita takaisin selalleen, kun neiti on sekunnin paasta takaisin kyljellaan/masullaan.

katrinainen ja Ava melkein 3,5 kk
 
Kiloklubin lista päivitetty! Minulla ei sitten kovin hyvin lähtenyt herkkulakko käyntiin, kun söin eilen jätskin ja kakkupalan :LOL: Saas nähdä miten tänään itsekuri riittää B)

Ollaan kylässä, jossa yö meni ihan kivasti, kun nukkumaan viimein päästiin (tunti normaalia myöhempään ja kolmen nukutusyrityksen jälkeen) - täällä vaan on niin järkky meteli ja härdelli päällä koko ajan.. No hyvä kai se on, että tuttuu hälinäänkin. Sitä paitsi taitaa äitiä hermostuttaa enemmän tämä sirkus, kun vauvaa :D
 
Kylla se nyt vahvasti nayttais silta, etta meidan pimu tekee hampaita. Toivottavasti tulis edes pian, ei tota huutoa kauaa kesta. Mikaan ei kelpaa eika mitenkaan ole hyva enka edes loytanyt noin pieneen suuhun mahtuvaa purulelua. Ja tietty samalla kauppamatkalla tiella ratsia ja auton katsastus 2 paivaa myohassa. En tajunnut ollenkaan ja vaitin poliisillekin viela vastaan, etta eihan ole myohassa.. olipa vaan. Kilvet lahti ja sain sakot. Ja kotiin kun paasin niin pieni taalla huusi kurkku suorana ja naama punaisena. Ei taaskaan huolinut pulloa eika tissia eika tuttia eika niin mitaan, itki vaan ja hankasi ikeniaan. Vartin sita jaksoin kuunnella ja sitten istuinkin itkemassa vauvan kanssa minakin.
Eika edes ole karkkia yhtaan. :(
 
marmotta, voi ei. Onpas päivä alkanut huonosti :|
:hug:

Täällä on maisteltu jo jonkin aikaa perunaa ja porkkanaa sekä päärynä- ja persikkasosetta. Joskus laitan iltasin maidon sekaan peruna- porkkanavelliä. Joo ihan maidolla mennään...sanoin neuvolassa. On tiettyjä asioita joihin en halua sieltä mielipidettä...imetys ja sitten tuo millon alotan antamaan kiinteitä. Toki meillä vaan vielä maistellaan. Mutta kiva kun kohta koittaa aika että voi antaa jo enemmänkin. Hyvin näyttäisi maistuvan =)

Isompia vaippoja pakko hankkia..eilen kylki jatkuvasti märkänä. Mikähän on seuraava koko jo?! Nää 4-9 ei riitä enää.
 
marmotta jaksamisia :hug: jospa päivä tosiaan kääntyisi vielä paremmaksi.. Ei ollut sitten poliiseilla ollenkaan myötätuntoa matkassa.. Mulle kanssa käynyt samoin joskus, että auto on jäänyt katsastamatta. kurja homma.

katrinainen mä en ainakaan korjaa nukkuvan vauvan asentoa. Eli poika saa nukkua mahallaan, jos siltä tuntuu. Luotan siihen että nostaa päätään jo sen verta hyvin, ettei tukehdu vaikka oksennus tulisikin.

Siis onko meidän vauva jotenkin alikehittynyt kun ei käänny kuin kyljeltä selälleen???? Ei siis todellakaan käänny mahaltaan vielä mihinkään suuntaan (se yks kerta oli vahinko). Kovasti kyllä nostaa persettä ylös matosta, mutta siinä se. No ehkä tosta aktivoituu vielä.

kiinteitä ei oo vielä annettu, mutta tekis mieli kyllä jo koettaa.. Mies ei vaan halua että annetaan mitään vellejä tms.

korviketta menee kerralla 120ml, ja meillä syödään 8-10 krt päivässä.. Joskus menee 150 ml, mutta harvoin... Milläköhän tota syömisväliä sais pidemmäks?? Nyt poika syö 1 1/2h -2 h välein?? No onneks sitten yöllä nukkuu hyvin.

Onnea kirsikkatomaatti!!

vaipat:meillä käytössä liberot ja hyvin toimii..

summer mitä vaippoja teillä käytetään?? Tuli mieleen, että jospa vaipat falskaa siks, että niissä on liian iso haarukka (4-9 kg).. Eli jos ostais vaikka 6-8kg vaippoja, niin istus paremmin????

nyt täytyy mennä valmistautumaan kylille lähtöön. Täytyy mennä ostamaan pojalle haalari, kun edellinen jäi pieneks.. Ja noi kelitkin rupee viilenemään niin paras mennä suosiolla nyt vaan ostoksille..

birdie
 
marmotta: :hug: Kaupoissa on kyllä myynnissä sellasia purukaloja, eivät oo kylläkään viilentäviä, mutta jos tyttösi sellaista osaisi pureskella..
:heart:
Vaipoista: Meillä käytössä liberot ja muuksi en taida vaihtaakaan.. Esikoisella jo oli ja vieläkin housuvaippoja unilla ja matkalla käyttää (vasta hetken ollut päivät ilman vaippoja). Tytöllä tuli pamperseista ihottumaa ja mun mielestä pamperseihin ei mahdu niin paljon pissaa kuin liberoihin. Sisulla kans liberot käytössä, mut dailyn halpisvaippojakin oon kokeillut, mut liberon voittanutta ei ole. Meillä käytössä ollut jo kohta kk koko 3.
Puolipotkareista: Eikös niitä löydy kaikista marketeista? Tutalla ainakin on..
Kiloklubi: Liityn seuraanne..! Pudotettavaa löytyy n. 6kg. Puntari puuttuu vieläkin, mut enköhän sen tässä piakkoin hanki, mut mulle paras mittari on mun entiset vaatteet, jotka mahtui päälle mainiosti just ennen kuin tulin raskaaksi ja jotka nyt puristaa ja kiristää joka kohdasta! :kieh: :kieh: :LOL: Ja laihdutus ei kovin hyvin alkanut kun eilen jo söin suklaakeksiä ja tänäänkin, mut jospa se tästä pikkuhiljaa, unohtais ainakin ne karkkipussit kauppaan ja söis muuten kevyemmin, niin ne keksit kahvin kans ei niin haittais.. :LOL: Taitaa kyllä vaan olla tekosyy. :LOL:
Sisulla on kai jonkinlainen rytmi nykyään.. nukkuu näihin aikoihin aina päikkärit rattaissa, kylläkin sisällä. Ja muutenkin jo osaan helpommin sanoa mikä pikkujätkällä on hätänä milloinkin.. :saint: Ja illalla menee yöunille kun olen laittanut esikoisen nukkumaan. Toisinpäin ei onnistuisi.. Eli menee yleensä yli 10 ennenkuin nukahtaa illalla.
Pitääkin tästä mennä herättämään mies yöunilta, jos sais tietää lähdetäänkö me jonnekkin paistaan makkaraa kuten oli puhe.. Ilma kun on ihan hyvä.. =)
Siitä tulikin mieleen.. Ottaako teidän miehet miten paljon osaa vauvan hoitoon? Meillä kun mies tekee välillä asioita pitkin hampain eikä kovinkaan usein oma-aloitteisesti.. :ashamed:
Ai joo sitteri: meillä puoli-istuvassa asennossa, viihtyy niin parremmin. Ei viihdy muutenkaan makuuasennossa sylissäkään ja yrittää hartioita nostaa. =)
:wave:
 
birdie, ei meilläkään käännytä. Eikä tarvi olla huolissaan. Kyllä ne aikanaan lähtee kääntymään..jokainen omaa tahtia. Poika oli 4kk kun kääntyi ekan kerran. Monet oppii vasta tuonkin jälkeen. Ja kävelemään alkoi 1v.
Meillä syödään kanssa usein. On koko 3kk syöty samaa tahtia.
Noista vaipoista..en usko että nuo liberot 6-8 pitäis sitäkään vähää...kun tuota painoa on jo melki 8,5 kg. Nyt siis käytössä ollu pampersit 4-9.

Kaikille uusille tervetuloa :flower: En ole muistanu aikanaan toivotella ja onnea myös nimistä kaikille! :heart:

Mulla on sellanen erittäin huono tapa...eli kun käyn ruokakaupassa, niin yleensä aina ostan jonkun "pienen" suklaapatukan ittelleni matkalle...
Eilen kävelin reippaasti karkkihyllyn ohi. Mutta oli kuulkaa vaikeeta :kieh: Tuskan hiki tulee täällä kans...kun ei saa suklaata tms hyvää kun tahtoo!
 
Summer: Mä oon yleensä vaihtanut vaippakoon isommaksi kun on kilo siihen isoimpaan kokoon.. Eli kun liberoissa koko oli pienemmissä 3-6kg niin vaihdoin isompaan kun pojalla oli painoa 5kg.. Voisko olla että vaippakokosi onkin liian pieni jo??
 
Herkut...täällä edelleen tuskainen äippä ilman herkkuja :kieh: ...kahviakaan ei tee mieli, kun ei voi nappaa yhtää piparii :( ...auttaiskohan jos ottais vaikka leipäpalan kaffeen kans...tietenkin ruista ;) ...mie kyllä ajattelin, et pidän yhden herkkupäivän viikossa...ja jos on jotain erityistä esim. shoppailemassa käyntiä niin varmaan kahvilassa otan jotain hyvää =) !

Meillä käytössä Liberon 2 koko...en tiedä miksi Pampersit päästää joka ikinen kerta pissat läpi :eek: ...nyt neiti nukkuu vaunuissa Pampersit housuissa...kun niitä on vielä kaapissa...testailen pitääkö kuivana :/

Mukavaa lauantai päivää kaikille :wave: !

Matamimimmi68 ja Edith 2,5kk :heart:
 
Nopeasti tässä ilmottautumassa. Tonne ekalle sivulle voi laittaa mulle -20 kg.

Meillä 2 kk-neuvolassa oli tilanne 4,4kg ja 54,5 cm, mutta hienosti tyttö silti kasvaa =)

Jännittää kovasti, ollaan juuri lähdössä sinne vauvauintiin :D

Marmotta
, päivä jolloin ei olisi kannattanu nousta? Paranee varmasti iltaa kohden :hug:
 
moi taas, kateellisena niille joiden vauvat on nukkuneet hyviä pätkiä... Täällä nyt pari päivää nukuttu päivisin vain alle tunnin unia ja oikein mitään en kerkeä tehdä, varsinkaan nyt kun mieskin on poissa. Muutenkin hankalaa ollut kun nukuttaminen on yhtä taistelua meillä. Vauva ottaa kitisten tutin lopulta suuhun sylissä hyssyttäessä ja nukahtaa sitten, mutta lähes koskaan tämä ei onnistu ilman että ensin huudetaan. Lisäksi parina yönä tyttö on nyt ollut tosi levoton, kääntyilee ja sätkii kokoajan. Vali vali... Kukaan ei ole vastannut mun persgalluppiin. ;)
Marmotalle :hug: .
 
Matamimimmi: Herkkupäivän aion minäkin pitää :) Ja tänään taitaa olla tän viikon herkkupäivä :D

Meillä ei oo falskannu mitkään käytössä olleet vaipat, jos on vaihdettu säädyllisin väliajoin. Lahkeistakaan ei oo pukannu mitään ulos sitten kahden ekan viikon. Meillä vauva painaa reilut 5kg ja käytössä 3-6kg vaipat. Varmaan tuon paketin jälkeen vois koittaa seuraavaa kokoa. Pampersilla oli söpöjä Sesam street -vaippoja ;)

Birdie: Täällä viikkoa vajaa 3kk mittarissa ja kaveri ei käänny yhtään minnekään! Ei siis mitenkään päin. En oo ollu huolissani. Ehkä sitten aikanaaan tulee useampi vaihe kerralla? Ei edes pidä päätään ylhäällä lattialla ollessaan :eek: Mut katse on ollu jo pitkään tosi tarkka, seuraa, tarkkailee ja juttua tulee, joten olen ajatellut et nyt meidän pojalla kehittyy enemmän tuo ns. ajattelu ja kielellinen puoli ja motorinen tuloo sitte ku tuloo. Katsotaan mitä siitä sit neuvolassa sanotaan... :|

edla-mamma
: Kerro sitten miten uinnit meni! :) Mua kiinnostais myös kuulla ihan käytännön asioista eli miten pärjäsit siellä suihkussa yms. tytön kanssa yksin. Kaukalossa varmaan teilläkin oli joku muovifroteesuoja tms.? Mua jännittää kans jo kamalasti vaik mennään vasta maanantaina.

katrinainen: Meillä poika nukahtaa nykyään melkein aina VAIN vatsallaan ja nukkuu melkein koko yön ja päikkäritkin niin. En käännä poikaa, nukkukoon niin :) Huomasin kyl yks päivä, et on alkanu haalia käsillään naamansa eteen milloin harsoa ja milloin tyynyliinaa, joten jätin niiden käytön pois (ollut siis aiemmin suojana pään alla).

Marmotta
: Voi ei! Olipa todella kurja aloitus päivälle :headwall: Toivottavasti suunta on ylöspäin loppupäivälle :hug:
 
Weiss täällä ollaan :) kiitos kaipailusta oon ollut vähän menosssa tällä viikolla..

laitetaanpa tällainen päivän piristys: Mistä olet onnellinen tällä hetkellä? Mä olen älyttömän onnellinen kun mun ystävän syöpähoidossa on menossa parempi vaihe, mä oon onnellinen kun mun ystävän raskaus on menny6t hyvi ja tietysti noi omat kullan nuput..ajattelin tämmöstä kun helpommin mulla tulee aina valitettua tänne suruja mut välillä pitää muistaa ne onnellisetkin asiat
 
Olen onnellinen, koska meilläkin vauva-arki on ollut "helpompaa" kuin kuvittelin enkä kulje silmänaluset mustina väsymyksestä :) Olen myös onnellinen ihanasta miehestäni ja siitä, että saan olla vauvan kanssa kotona. Onnelliseksi tekee myös ihanat isovanhemmat ja ystävien tukiverkko!

Olipa kiva piristys, poika04!! :)
 
Kiitos haleista. :)
Hiukan jo helpottanut olo, mulla ja tytöllä. Se katsoo isänsä kanssa rrrmuloita tai jotain ja jyystää sitä nyrkkiään. Välillä siltä pääsee vielä itku, mutta se on ihan ymmärrettävää jos formulaa on katsottava. Ei kuitenkaan huuda ihan hysteerisesti enää, mikä on hyvä.

Ja koska oli toi kysymys onnellisuudesta niin tuli mietittyä niitä hyviäkin asioita. Niinkun sitä, että saatiin meidän unelmatalon paperit allekirjoitettua ja muutto varmistettua ja päästään vihdoin asumaan ja olemaan ihan kolmisin perheenä. Ja että mulle rakkailla ihmisillä menee hyvin eikä itselläkään hullummin. Onnellinen siitäkin, että mies on taas täällä eikä tarvii jaksaa yksin ja olen oppimassa myöntämään että en osaa ja jaksa kaikkea itse. Ja siitä, että on löytänyt sellaisen ihmisen, joka hyväksyy ja rakastaa just sellaisena kun olen vikoineni. Vauvasta nyt puhumattakaan.
Että on se kilvetön auto aika pieni murhe, kun kuitenkin asiat on ihan hyvin. Ja jos jotain onnen muruja on kaiveltava autoepisodistakin, niin viime vuoden tulojen mukaan kun sakottelivat niin ei tullut kun 150 maksettavaksi. Ja saan auton katsastukseen jo alkuviikosta ja kilvet sitten takaisin. Ja takuulla muistan jatkossa hoitaa asian ajoissa. :)
 
heips, ootte olleet kovia kirjoittaa. ONNELLINEN oon tästä elämänvaiheest -kaikki on vaan niin hyvin ja onnellisesti. Eniten rakastan näitä mun pieniä tyttöjäni, ja enkeleitä niitä paljon tarvitaan kun maailma tuntuu olevan vaaroja täynnä. on niin ikävää lukee lehdistä surullisia asioita.

mouku mulla ei tavallaan kiire vessaan, mut jos ilmaa mahas sen pidättäminen ei aina onnistu :ashamed: noloo, mut nyt 2kk synnytyksest ja paikat alkaa olee tiukemmat. luulen et se ottaa vaan aikansa - sulla varmaan sama juttu et aikaa tarvii niin paikat taas normalisoituu. ootko treenannut noita lantionpohja ym. lihaksia - mä oon ollut laiska mutta nyt oon sängys yrittänyt iltaisin aina tehdä.

mut nyt pitää mennä, ai niin tänään EN OLE SYÖNNYT YHTÄÄ MAKEETA -ikä edes ahdista, mut eilen teki tiukkaa. :D :wave:
 
Onnellinen olen mun ihanasta aviomiehestä ja ihanasta pojasta!!! Kaks maailman tärkeintä ihmistä! Myös terveydestäni olen onnellinen. Ja monen kaverin puolesta ketkä odottaa vauvaa!!

Tänään oli mulla herkkupäivä. Ja nyt on huono-olo kun on syönyt karkkia..

Tänään oli oikeen kakkaepisodi meillä. Pojalla tuli kakat ku oltiin kaupassa. aateltiin että vaihdetaan vaipat kotona, kun sinne on vaan 10 min matka. Noh. kun päästiin kotio, ni kakkaa oli ihan jokapuolella.. Lahkeessa, selässä, kyljessä :) kyllä oli iskällä ja äiskällä naurussa pitelemistä :) Oli muuten eka laatuaan tommonen tapaus..

nyt miehen viekkuun!
 
Onnellisuusgallup: Olen onnellinen tänään, koska miehellä oli aikaa olla meidän kanssamme ja teimme retken läheiseen kotieläinpuistoon.. Ja koska poikamme on niin helppohoitoinen eli ei itke turhista. :heart: Ja siitä että lapseni saavat joulukuussa ensimmäisen serkun.. (tai siis pojulla kyllä on jo 3, mut tytöllä ei yhtään.. ) .. Ja siitä, että minulla ylipäänsä on mies tässä elämänvaiheessa mukana.. (oon ollut yksinhuoltaja tytön odotusajasta lähtien, joten nyt nautin kun on mies jolle kertoa kaikki lapseen liittyvät ilot ja surut.. =) :heart:
Ja onnellisuuden aiheita löytyy lisää päivittäin.. =)
 

Yhteistyössä