TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Repa: Ihanaa tää unohtelu; me taas unohdettiin antaa pojalle maito päivällisen jälkeen... Ihmeteltiin vaan kun jo paljon ennen puuroaikaa oli tosi kitisevä eikä meinannu millään jaksaa. Sit ku kaveri veteli puuroa koko oman annoksensa ja purkin sosetta, alkoi raksuttamaan, et hei, E ei tainnu saada maitoa lainkaan aiemmin. Daa. Ihme et oli nälkä, kun yleensä kuitenkin tuhoaa sen 140ml ruuan jälkeen.

edla: No onpas siellä yhtä juhlaa! :) Mut ihanaa kun ihmisillä on talvihäitä. Meilläkin oli helmikuussa ja musta on niin ihanaa, kun pidetään muulloinkin kuin kesällä. Meillä noi ystispäivän häät alkais vasta klo 17 ja siitä sit juhlapaikkaan yms. niin ei kyllä meidän nassikan kanssa jaksa lähteä, kun menis jo klo 19 nukkumaan! :eek: Eikä sitä kyllä väkisin saa hereillä pidettyä.

Carmen: Seurailkaa tilannetta ja toivottavasti menee ohi ilman kummempia! Onko hampaita tulossa? Joillakin sekin kai voi nostaa vähän kuumetta. Meilläkään ei vielä yhtään kuumepäivää ole ollut, joten en kyllä oo yhtään sen viisaampi asian suhteen :ashamed:

TAAS ruuasta: Oletteko laittaneet riisiä / pastaa soseeksi muiden murkinoiden lomassa? Eli tehneet itse esim. jauhelihapastaa? Meneeko millaiseksi? Vai tarviiko vaan runsaasti vettä joukkoon? Ajattelin jotain porkkana-tomaatti-spagetti-jauhelihaa kokeilla joku päivä, mutta jäin miettimään tuo spagetin syvintä olemusta... Ja kai senkin voi pakastaa? Ja soseeksi siksi, kun meillä ei ne palat uppoa.

Saatiin tänään asennettua yläkertaan turvaportti. Kissa vaan katsoo sitä ihmeissään, koska ei siis todellakaan mahdu karvoineen päivineen siitä läpi... :D Saa nähdä kuinka monta kertaa päivässä mä juoksen sitä sille avaamaan ;) No, eihän sitä tartte kiinni pitää, kun alhaalla ollaan. Ja alakerran portti saa odottaa vielä pari viikkoa asennustaan.

Ny saunaan ja sit iltateelle. :p
 
Naukuri...miä unohin eilen päiväl antaa tisuu....likka kitis ja kitis...yht´äkkii tajusin, ettei ollut saanut maitoa tosi pitkään aikaan |O :kieh: ...kyllä tuli huonoäitisyndrooma :ashamed: ...oli varmaan jo kova jano :( !!!

Me ollaan menty naimisiin joulukuun 21 päivä...eli talvihäät täälläkin :wave: !
 
jenni voi sinua. Nyt vaan keskityt itseesi ja pieniin tyttöihisi. Imetystä ei kannata murehtia kun et kerran voi niin PISTE sille. Nyt vaan elätte omaa elämäänne ja teette asiat niin kuin sulle ja miehellesi on parasta. Sulla ihana mies, tytöt ja kun pienen nyytin saatte viel kotiin niin siitä se alkaa teidän arki. Ihmeellistä et sulla tosiaan jo toinen pikkuinen ja Neeakin viel niin pieni. Milloin uusitulokas pääsee kotiin? :hug:

Palailen huomenna :wave:
 
voi Jenni :hug: On sulla ollut kokemista ihan yhen ihmisen elämän ajakasi..oisinpa kyllä sulle suonut helpomman synnytyksen ja odotuksen. Imetyksen takia älä tunne pahaa mieltä ajattele positiivisia asioita kuten että te molemmat olette kunnossa saat halia rakastaa ja rutistaa pientä prinsessaasi...ja tytöillä on äiti. mulla ihan itku tulee kun oon niin liikuttunut.. :hug: :hug: Enkeleitä pienelle vartioimaan elämän polkuja ja antamaan voimia kasvaa isoksi tytöksi.

Meillä sitten eilen vieraili ambulanssi poika meinaisi tukehtua, mitään ei kurkusta löytynyt joten mahdollisesti tää sairastelukin on voinut tehä temppunsa mutta varmuuden vuoksi käytiin kuvauttamassa keuhkot,,ei varmaan ikinä selviä mikä sen teki mut mua pelotti niin paljon...ja pelottaa vielläkin aivan järjettömästi..Kätkytkuoleman pelkokin vahvistu taas huippuunsa vaikka oli jo lähes hävinnyt..Kyllä kun oma rakas on sellasessa tilassa ettei meinaa henkeä saada niin tuntuu et mailma kaatuu..Mä oon muutenkin kauheen ylitarkka ettei meillä ole roskia yms lattioilla ja sit tämmönen :ashamed: :ashamed: :ashamed:

sori oma napaisuus

ai niin ja musta tulee täti :heart: :heart:
 
naukuri Mä oon laittanu pastaa ja riisiä soseisiin. Joskus oon laittanu joskus samaan soseeseen sekä perunaa että pastaa. Keitin vettä oon jättänyt ennen soseutusta tai haarukalla olen siis muusannut, Jessille kelpaa kökötkin. Riisiä olen käyttänyt samalla tavalla ja hyvin on maistunut :). Pakastaminenkin on onnistunut hyvin.

Poika Hui :eek: ! Onneksi kaikki nyt hyvin. En ihmettele jos pelotti ja pelottaa vieläkin :(. Iso :hug: ! Ja onnea tulevalle tädille :)!
 
heips.

nyt vaan ihan pikanen kirjotus,, huomenna enemmän.

Meillä on koko perhe kipeenä edelleen. Poika on nyt kolmatta päivää oksennustaudissa.. Käytiin eilen päivystyksessä, mutta passittivat takas kotiin.. Poika juo tosi huonosti maitoa ja kaikki tulee pihalle yläja alapäästä. ihmeen reippaasti poika jaksaa olla...

mulle tuli taas eilen illalla kunnon oksennustauti. koko yön ramppasin vessassa oksentamassa ja kakkalla.. mun olo on ihan hirveee!!! Ja tänään en sitten oo uskaltanukkaan syödä mitän.

jennille kovasti tsemppiä

nyt nukkumaan
 
Jenni, kiitos kun jaksoit kertoa meille synnytystarinasi :heart: Hurjia olet kokenut ja varmasti kova koettelemus sun miehellesikin. Imetyksen nyt unohdat ja turha sitä on murehtia, kun sulla ei edes ole siihen vaihtoehtoa lääkkeiden takia. Jaksele :hug:

Poika, hui kauhistus :hug: Olikohan äkillinen kurkunpääntulehdus? Se on ainakin ihan sen kuulonen että tukehtuu. Meillä isommalla oli usein pienenä.
 
Poika....voi harmi mitä teille tapahtui :( ..kyllä varmasti säikäytti pahemman kerran... :hug: :hug: :hug: !!!!.....onnea...kun tädiksi pääset :heart: !!

Jenni....juu ei kannata stressata mistään imetyksestä....nyt siun kunto on tärkeää, et jaksat lasten kanssa sitten kotona :hug: :hug: !!!!
 
weiss
Voi Jenni! Ihan kyyneliin täällä liikutuin, kun luin tarinaasi. Ihanaa kuitenkin, että nyt kuitenkin kaikki paremmin. Keskityt pieniin ihmeisiisi ja toipumiseen. Sulla on onneksi vierelläsi hyvä mies, joka huolehtii. Imetyksistä älä huolta kanna, unohat koko asian. Nauttikaa elämästä, niin hauras se elämänlanka voikin olla, kunpa sen vaan aina muistaisi. :heart:
 
weiss
Poika: :hug: sinne ja toipumista!!! Tiiän miltä tuntuu, kun tuntuu jotta pieni tukehtuu. Esikoisella on astma ja on muutaman kerran saannu kunnon astmakohtauksen. Pojallakin jo oireita flunssien yhteydessä..
Paranemisia kaikille muillekin pipusille! :heart: :hug:
 
jenni: hurjia on ollu sun lasten saannit kyllä :hug: ja kun kaksi keskosta olette kohta hoitaneet voi sanoo että ootte melkoisia sissejä kyllä. =) ja niin ku moni sanoikin niin elä murehdi imetystä. tärkeintä on myös sut hoitaa kuntoon että pienet saa terveen äidin. ja se imetyksen pois jäänti on pieni hinta siitä :hug: :hug:
hyviä puolia tietysti kun olet yhden keskosen hoitanut niin oot jo konkari siinä touhussa =)
voimia koko perheelle sylin täydeltä :hug: :hug:

paranemisia kipeille :hug:

tänään olin veljen tytön ristiäisissä. vauva oli siis niin kaunis ku olla ja voi. äärettömän nätti. ja oli se tosissaan pieni tuohon meidän sälliin verrattaen. ihan itkua nieleskelin ku meille ei enää vauvoja tule. :ashamed: oli se ihana tilaisuus vaan.
katselin sit pojan ristiäisiä ku kuvattiin ne. itkua nieleskelin siinäkin ku katselin vauva aikaa.
oonkoha mä jo ihan hormoonihäiriöinen :LOL: poika kitisee tuolla keittiössä protestiaan ku äiti hylkäsi sinne. ja lisää pitäisi saada vaan noita narisijoita :LOL:

mutta nyt mentävä ennen ku pojalla palaa hihat ihan kokonaan
 
Kiitos teille kaikille ootte tosi ihania...

Te joille on tehty jo kaksi sektiota tai enemmän toki yksi kertalasaisetkin voi vastata: Pelottaako teitä seuraavan kerran leikkausriskit kun nehän kasvaa joka kerta? Mä oon ruennut miettimään et miten uskallan mennä viellä kolmanteen leikkaukseen jos meille 3 lapsi suotaisiin :| Kun mullahan ei ole mahdollisuutta siihen alakautta synnytykseen...

Tää onkin sit tän viikon Yh äippänä mies on itävallassa koko viikon...voip olla loppuvikosta jo aika tulilla...lentokentällä alkaa kauhia tulenkatkuinen papatus
:D
 
Huomenta! :) Reissusta kotiuduttu, ja matka meni hyvin ja oli oikein onnistuneet häät. Neidillä oli mennyt mummolassa myös oikein kivasti. Ekana yönä oli herännyt 2 kertaa ja tokana yönä 1 kerran. :eek: Viime yönä sit heräs 2 tai 3 kertaa meidän kanssa. Tutilla sain nukutetuksi ja puol 7 sit päätti herätä, mies onneks meni ja sain nukkua vielä puoli 8 asti. Ja nyt neiti onkin taas nukkumassa.

Me tultiin miehen kanssa siihen tulokseen että nyt loppuu imetys ja annetaan vain sitä nan:ia, neitihän sai 3 viimeistä päivää äidinmaitokorviketta kun en ollut paikalla. Ja oli ollut oikein aurinkoisella tuulella, ja yötkin oli mennyt hyvin. Jos neiti olisi maidolle allerginen, ihan varmasti olisi myös kiukkuinen päivisin! ihan sama mitä neuvolassa sanotaan.

Kaikkea en kerkeä lukea nyt, mutta tuun tän päivän mittaan sitte..

Jenni: Onnea pienestä prinsessasta! :flower: Hienoa jos vauva voi hyvin, mutta kauhea mitä kaikkea sitä voikaan tapahtua, aivan kylmät väreet menivät! :ashamed:

tutti: Sama kun edlalla ja naukurilla, nukkuessa vaan pitää olla tutti ja vaunuissa.

 
Jenni Terveitä ja normaaleja lapsia kaikista vauvoista kasvaa, vaikka korviketta saakin - nyt lakkaat kokonaan murehtimasta tuota imetysasiaa! Voimia :hug:

poika Kauhea kokemus teillä - kuin suoraan mun painajaisista :ashamed: Olen NIIN hysteerinen, että miten mahtaisin itse pystyä toimimaan tuollaisessa tilanteessa.. :/ Juuri eilen manasin miehelle, että jos Nean pieni kuume saa jo ihan pasmat sekaisin niin miten mahtaisi käydä, jos tapahtuisi joku vakava onnettomuus tms. Pitäisi nimenomaan pysyä rauhallisena niin minä taatusti panikoisin aivan hysteerisenä ja tartuttaisin se vielä lapseenkin :(
Ja voimia "yh-viikkoon" :hug: Itse olin edellisviikolla kaksin Nean kanssa 9vrk, kun meidänkin ukkeli häipyi poikaporukalla Alpeille :kieh: Yllättävän hyvin kaikki kuitenkin meni ja tuntuu ehkä jopa vähän kauhealta sanoa, mutta hommat sujuivat jopa vähän paremmin kuin miehen ollessa kotona :/ Nea kun on niin isänsä perään, että ei ikinä jaksa keskittyä esim. syömiseen, jos isä on kotona. Ja muutenkin äiti on kuin ilmaa neidille isän ollessa kotona, mutta heti kun isi lähtee niin äiti kelpaakin kaveriksi :ashamed: Onko muiden lapset selvästi toisen vanhemman perään? Joskus tuntuu tosi pahalta, kun vauva ei edes päin katso, mutta toki se on ymmärrettävä, että isi on "jännempi" kaveri, kun on vähemmän kotona ja vielä leikkii riehuleikkejäkin B) Äiti vaan pusuttelee ja paapoo :whistle:

Annoin Nealle eilen kaksi 60mg suppoa illalla siihen lämpöön. Hyvin - jopa tavallista paremmin - söi iltapuuron ja joi 2dl maitoa ja nukkuikin 11,5h, tosin vähän levoton yö oli. Aamulla lämpöä oli pyllystä mitattuna 37,8c eli normaali, mutta seuraan nyt tilannetta. Mietin itsekin niitä hampaita, koska neiti kaluaa toista puolta yläikenestään.. Mutta jos nyt jatkuu huomiseen niin sitten menen lääkäriin, vaikka neiti muuten suht normaalisti käyttäytyykin. Kitisee vaan tosi herkästi mitä ei ole kyllä koskaan ennen tehnyt :/

Mutta nyt syömään aamupalaa no2 - tämä jatkuva "krapula" vaatii ruokaa lääkkeeksi jatkuvalla syötöllä :LOL:
 
weiss
En taho ketään loukata, mutta itellenikin tulee vähän paha mieli, kun täällä puhutaan, jotta olen yh-äippä tämän viikon ja jne. Tunnen oikiasti olevani vaan niin huono, kun olen suhteessani epäonnistunut ja olen se merkattu yh-äippä 24h. Ja täällä kun tuo isi ei paikalla ole näkemässä pienen kehitystä ja kasvua, eikä ole sitä toista jakamassa iloja ja suruja. Yksin täytyy vaan jaksaa ja koittaa jotenkin pärjätä, eikä aina ole helppoa. Yö valvomisien jälkeen, kun ei ole ketään joka paikkaisi tai auttaisi, jotta saisi nukkua. En oikiasti halua loukata tai pahoittaa kenenkään mieltä, mutta tuntuu vain joskus niin pahalta. En mie oikiasti ole tätä tilannetta halunnut ja ärsyttää, kun aina oletetaan kaikkialla, että vika on minussa ja katotaan kieroon, kun nuin pienen kanssa ollaan ilman isää. Välillä tekis mieli huutaa!
Anteeksi purkaus, mutta välillä on vaan niin paha olla yksin. :ashamed:
 
Huomenta kaikille!

poika onneks kaikki kävi hyvin. Se on tosi kamalaa kun toinen kakoo. Meillä neiti söi isosiskon pelikorttia ja huh,hu. Tosi hyvä kun oot tarkka ettei lattialla oo mitään --meillä se on kohta edessä kun neiti alkaa pääsemään eteenpäinkin.

Nemikase on varmasti ihan luonnollista tuntea haikeutta kun tietää et lapsiluku on täynnä. meilläkään äiti ei sais hävitä mihinkää.

birdie joko teillä voidaan paremmin?

pitää mennä keittämään aamupuuroa :wave:
 
Jenni Iloa & Valoa pienestä tähdestä - Onnea. :heart: Lepoa ja toipumisia sekä sielulle että keholle. Kuules Jenni, meijeri toiminnoista älä huoli - ravintoa se on muumaa mustikkakin ja yhtä ravinnerikasta. Onneksi teillä loppuhyvin-kaikkihyvin, vaikka paljon jälkihuoltoa onkin
:heart:

Carmen Meillä on kans iskä ihan kunkku ja hyvä niin - saa ite vähän "hajurakoa" tarvittaessa. :whistle:

Meillä on ny eka räkätauti menossa. Perjantaina alkoi raju räkä yskä - eilen saatiin lääkekuuri korvatulehdukseen. Pe saatiin jo puhelinreseptinä kipulääkettä. Todella hyvä yhdistelmä panadol+pronaxen. Suosittelen. Räkkää tullee mutta olo selkeesti parempi pienellä, eikä korvassa näytä olevan enään kipua =) :wave:
 
Poika voi kauhistus. Onneksi selvisitte saikahdyksella. ja mulla on 2 kaveria joille on tehty 3 sektiota ja ihan hyvin nayttaneen selvityyn.

Voi Weiss et ole epaonnistunut ja jos muistan oikeen ei se syy ollut sinun. Ja me ei ehka olla ajateltu tuota yh juttua niin perinpohjaisesti ja kun puoliso on poissa ehka kaytetaan sita vahan vaarin. Suo anteeksi. Ja lupaan etten ikina kirjoita niin. :hug: :hug: Minun mielesta olit rohkea kun mainitsit siita.

Jenni glup, olipa synnytys, ja nyt on laittanut minut ajatteleen etta uskallankohan sita kakkosta kun olin jo ykkosesta pahasto raskausmyrkytyksessa. Mulla meni toipumiseen sen 2kk, jatkuvasti vasytti ja verenpaineet heitteli ja mulla kovettu kaikki ne suonet kadesta joissa oli ollut verenpaine- tippa ja kesti pitkaan ennekuin palauti kohdalleen. JOs on yhtaan paasarky oireita nii oitis lepoon ja jos miehes voipi silloin hoitaa Neean yoherailyt tms. Voimia sairaalassa oloon!

Nyt sitten kevympaan, meilla on lunta 20cm B) . Lahtaan ulos ottaan kuvia ja tieda vaikka ne ois sit joulukorttina :D
 
Carmen koskas treffattais Turkuses? Meillä äiti on kyllä ykkönen :D mut johtunee näistä mehevistä rinnoista :LOL: Iskä käy kyllä ihan yhtä hyvin ja neiti välillä nukkuukin miehen kanssa ja iskä osaa rauhoittaa siinä missä äitikin. Esikoinen on aika iskän tyttö kun äidille tarvii kokoajan kiukutella--äiti kasvattaa, rajoittaa piirettyjen katsomista ja antaa käskyjä ja muuta ikävää toki tehdään myös kaikkee kivaa. Mut ihana neiti hänkin on ja äidin syli kelpaa kun lohtua haetaan.


 
Meillä kelpaa sekä äiti että iskä. Poikahan oli isän kanssa toissaviikonlopun eikä edes ollu "huomannu" mun poissaoloa. Mut sit kun palasin, niin oli niin iloinen mut nähdessään. Mut helpottaa kyllä kummasti jos/kun molemmat on paikalla ja saa itse vähän hengähdystaukoa.

weiss: Hienoa, että kirjoittelit tuosta yh-asiasta. Totta se taitaa olla, että itsekin liian helposti heittää kavereille, et joo oon yh:na illan, ku mies on reissussa. Ei aina ajattele, että toisille se on täyttä totta 24h eikä tosiaan välttämättä omasta tahdosta. Kovasti voimia sinulle! :hug:

birdie: Pikaista paranemista koko perheelle!

carmen: Hyvä, että särkylääke auttoi. Toivottavasti kuume häviää yhtä nopeasti kuin tulikin.

Meillä herättiin viime yönä 3 kertaa. Blaah. Kaks syöttöä ja yks muuten vaan. Tosin yöunille tuli mittaa 13h, joten sinänsä en valita. Meni vähän päivän rytmit nyt uusiksi, mutta toivottavasti selvitään uintiin ihan normaalisti.

Ny kauppalapun kimppuun. Pitäs lähteä kauppareissulle, kun poika heräilee ja saadaan syötyä.
 
weiss..juu on tyhmää puhua yh:sta...jos sitä ei oikeasti ole :ashamed: ....miä oon ollut silloin kun 6v oli pieni...kun meille tuli ero ( palattiin, sit takas yhteen )....miul on tapana vaan verrata oloa yh:n...kun tuo mies ei paljon panosta lastenhoitoon ym....vaikkakaan se ei ole silti sama asia....kun on yksin lasten kanssa....kaikki vastuu kaikista asioista on itsellä :/ ....ja se on tosi rankkaa, arjen pyörittäminen...jaksamista siulle :hug: !!
 

Yhteistyössä