TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

Carmen, meillä sai ekan 2 kk-neuvolassa ja tokan 3kk-neuvolassa. Eikös ne antanu sulle ohjeita sieltä et koska haet seuraavan rokotteen? Olikohan se niin, et puolivuotiaaksi asti voi antaa ja sit ei... en mee vannomaan :/
 
Iltoja!

Kävin kaverin kanssa kahvittelemassa pitkästä aikaa ja mies jäi neitokaisen kanssa kotio. Vähän oli jo uniaikakin tulossa, muttei nukahtanut rinnalle, kun piti sitten jo lähteä. Noh, neiti ei sitten ollut syönyt tuttipullosta juuri mitään, huutanut vain melkein tunnin ennenkuin oli simahtanut! :eek: Viime kerralla meni hienosti pullosta ruokaa ja siitä jonkun ajan päästä olikin nukahtanut. Meillä on käytössä Ainun Mam pullo, josta on suostunut syömään. Noh, sitten kun Alisa heräsi ja tarjosin rintaa, niin eipäs huolinut sitäkään! Nyt täytyy muuten mennä, kun tyttö ei jäänytkään nukkumaan yöunille, vaikka on väsyneen oloinen. Huhuilee vain yläkerrassa.

Heinuli & Alisa
 
edla-mamma No toivotaan että sinulla tua antibiotti kuuri auttaa ja alamaha kivut lähtevät! :) Minä vielä odotan että pääsen sinne gynelle..

Kävinpä tuossa äskein 8km lenkillä :p eka olin aivan väsynyt mutta sain itseni pakotetuksi ulos ja innoistuinpa oikeen pitkälle lenkille ! :)

Sitten kokeilin tänään huvin vuoksi kestovaippaa kun ollaan niitä saatu lainaan ( käyttämättömiä ) niin eiköhän neiti päästänyt niihin samantien isot p*skat :LOL: ( mies meinas heittää koko kestovaipan roskiin :LOL: )
 
Niin pitihän sitä vielä mainita, että joo, luonnonkumisia tuttipullon tutteja löytyy, ainakin meidän prismassa olin niitä näkevinäni. Taisi ainakin Nukilla olla. Ostin neitille luonnonkumisen Ainun tutin, mutta pyörittelee sitäkin vain suussa ja sylkäisee pois. Kokeillaan kuitenkin vielä tuttia josko hää oppis siihen, mutta jos ei opi, niin sitten ei opi.

Nukahti taas pään silittelyyn. Jee! Tosin tämä oli vasta toinen kerta, eka kerta oli viime yönä. Mut nyt ei menny kuin reilu viis minuuttia, yöllä meni 15 min.

Heinuli & Alisa
 
weiss
Poika: :hug: Tuo pelko ei lähe täälläkään mihinkään, ihan hirviää aatella menettävänsä.. :'( Ja mie ainakin aattelen asian niin, jotta meillä alkaa tuo riskein aika takanapäin eli 2-4kk välillä, sitä se tarkoittaa, muutoin se olisi 2-5kk. Eikä se täti tullutkaan, pelästytti muutamalla tuhrulla ja häippäs! Aatteli varmaan, että nauttikoon akka vielä kuukauden ilman sitä kärsimystä ja tuskaa, koska sitten sitä saa taas kärsiä vaihdevuosiin saakka prkl! :LOL: :kieh: :headwall: Ja mie toivon, ettei teille niitä allergioita puhkeisi..Täällä tykätään, kun päästellään suusta kaikenmaailman ääniä, akvaario on kova juttu ja myös nuita pehmokirjoja katellaan. Patrick-kirja on kova sana, jos joltain löytyy kanssa tuo vau-kirjan punanen koira. :heart:
Hampaiden aiheet näkyvät ja kiusaavat selvästi, mutta ei ole viellä puhjennu.
Onko joku aatellu ja jos niin koska, ottaa hyppykiikun käyttöön? Mie en muista, jotta koska esikoinen siinä hyppi..
Niin, piti sitä jotakin kysästäkin, mutta tää aivotoiminta
:ashamed:
 
poika me ollaan onneksi jo voiton puolella. :hug:
Avan kummitati oli kaymassa tassa illalla. juteltiin kaikkia mukavia ja kivaa oli. Ja juuri asken hanen aitinsa soitti ja kertoi, etta hanen 20-vuotiaalla veljellaan on todettu imusolmukesyopa. mies lahti ajamaan kummitatia sairaalaan. mina istun taalla ihan jarkyttyneena. miten maailmassa voikaan tapahtua niin paljon pahaa viattomille ihmisille. Piti kayda tarkistamassa, etta hengittaahan Ava. olisi niin mieli tehnyt tytto nostaa sangysta syliin ja rutistaa. en kuitenkaan nukkuvaa lasta herattamaan lahtenyt. nyt vaan rukoilen ja toivon parasta taalla.
 
Katrinainen: Voi kamala! Tuollaset sairaudet on aina hirveitä ja kun vielä noin nuorelle sattuu :'( Toivottavasti kuitenkin on toivoa paranemisesta!

Merika: Olipa teillä koettelemuksia!! Hui kamala. No onneksi kaikki kääntyi parhain päin :)

carmen: Meillä asustelee aika samankokoinen poika kuin teidän tyttö: 3kk neuvolassa 5900g ja 62cm. Meille on kans joskus huomautettu "laihuudesta", vaikka meilläkin mennään ihan sopivasti käyrillä (okei, paino pikkiriikkisen alakantissa ).

Edla-mamma: Hei, hyvä kuulla, että sipuli auttoi :) En kyllä vielä ite uskaltanu kokeilla... Mehän oltiin kans viime kerta uinnista poissa, mutta mistäs sen sitte tietää missä vaiheessa voi taas mennä? Sit ku ei rohise eikä kuulu enää mitään..? Saattaapi sit mennä toinenkin kerta. Toivottavasti ei kuitenkaan.

Tänään aloteltiin muskarissa. Ihan mukavasti meni. Vähän tuo E siellä meinas ruveta kitisemään, mutta tungin vaan tutin suuhun, niin hiljeni :) Onko teidän muiden vauvat ihan innoissaan noissa muskareissa, uinneissa ja jumpissa? Kun mietin vaan, et onko meillä ainoa hermostuja... Hetken jaksaa olla innostunut, mut sit alkaa melkein aina enemmän tai vähemmän kitisemään :| Poika on kyllä ehkä luonteeltaan vähän sellanen "säikky"/tarkkailija ja tosiaan, kun on vierastanutkin jo kolme viikkoa, niin ehkä se vaan sit on sen luonne, et väkijoukossa alkaa hermostua. Kauppareissujakin oon ruvennu vähän jännittämään, kun pelkään et repee huutamaan (pari kertaa näin käynyt). Eihän siinä huudossa sinänsä ole mitään, mutta kun sehän kertoo siitä, et jollain tavalla on huono olla ja jos on massu täys eikä uniaikakaan, niin mitä se sitten on? Enhän mä nyt tieten tahtoen halua toista huudattaa, mutta kun en pysty neljän seinän sisälläkään koko ajan olemaan... No joo, ihana ja kiltti vauva meillä kyllä muuten on :heart: Ja kotona aina ihanan hyväntuulinen ja hyvä nukahtamaan ja nukkumaan. Homma vaan monesti repeää, kun lähdetään jonnekin ja sekös harmittaa äitiä. Perjantaina pitäs selvitä 120km autoreissusta mun vanhempien luo pojan ja kissan kanssa....... :eek:

Sori avautuminen :| Nyt miehen viereen :)
 
heipat pitkästä aikaa!

Yritin tuossa kahlailla juttuja läpi. Täällä samoissa meiningeissä mennään kuin monet: puklua tulee, uni-rytmi vaihtelee yms. Yö-syötöt on taas yhtä äkkiä lisääntyneet, mutta kaipa tuokin on vaan joku vaihe :whistle:

Taas oli karmee juttu IS-lööpissä. Vauvan ravistelu/ pahoinpitely. En kestä nykyisin enää yhtään vastaavia lukea. Jääköhän tää päälle tää "herkkyys"... yks kamu sanoi et jää :/

Carmen varmistas pian tuo Rota-asia neuvolasta, mulla on nimittäin sellainen mielikuva et siinä oli jokin aika minkä sisällä ne piti antaa.

Vitsi kun haluaisin kans tonne vauva-uintiin, mut kuulin et paikat on täynnä. Ihmettelinkin kun sieltä ei kuulunu mitään kun ilmoittauduin pari viikkoa sitten. Jotenkin vetämätön ja väsynyt olo. Johtuu varmaan noista lisääntyneistä yö-syötöistä = valvomisesta. Äitini jankuttaa et ala antaa lisäravintoa --lapsihan ei saa selvästi ruokaa..!-- joopa-joo.

Hartiat on ihan jumissa ja pistää koko ajan toiselle puolelle. Vauva on kyllä ihana: tuntuu et rakastan sitä koko ajan enemmän, mitenhän sekin on mahdollista kun nyt ollaan jo ihan huippu-tunteessa :heart: Oltiin tänään tytön kanssa koko päivä humputtelemassa kaupungilla ja meni tosi hyvin. Kyllä se on vaan niiiiiin ihanaa et ollaan tuollainen onnen paketti saatu meille!!!

eeti+tytsykkä
 
Naukuri....vauvat on niin erilaisia...meijän muskarissa toiset kitisee ja ovat ihmeissään eli varmaan pikkuisen aristelevat....pikkuhiljaa sitten varmaan tottuvat....luonne kyllä vaikuttaa...

Carmen, meidän Edith oli 3kk neuvolassa 5770g ja 59cm...te kirppu kokoa =) ...täti kehui, et hyvin kasvaa...

katrinainen...ikäviä uutisia....iso :hug: !!

Matamimimmi68 ja Edith 3kk :heart:
 
Carmen: Rotasta vielä, se toinen annos olis hyvä antaa 16 viikkoon mennessä, mutta viimestään 24 viikkoon mennessä. Eli sehän on melkein se puoli vuotta, jonka joku jo kirjottelikin. Mut eikö neuvolasta varattu ekan annoksen yhteydessä jo aikaa seuraavalle? Meillä eka annettiin kans 2kk neuvolassa ja toinen 3kk neuvolassa.

eeti: Kiva kuulla pitkästä aikaa kuulumisia! Ihana kun ootte päässy humputtelemaan :) Meillä on nyt sellanen vaihe menossa, et kitinä ja itkuparku saattaa yllättää koska vaan ja oon jotenki sit ruvennu arkailemaan menemistä, ku ajattelen et poika "kärsii" siitä hulinasta ja metelistä. Aiemmin liikuin paljonkin esim. kaupungilla, mut nyt poika ei enää suostu nukkumaan reissussa kunnolla ja sit väsyneenä, no, huudokshan se menee. Ehkä tää menee ohi jossain vaiheessa.
 
Matamimimmi: Meillä on vähän hassu se muskariryhmä (0-1v), kun siellä meidän poikaa ja yhtä toista tyttöä lukuunottamatta kaikki muut oli 8-10kk vanhoja ja niillähän oli ihan eri meininki menossa. Meidän professori-tarkkailija ei tainnu oikein tykätä hyvää niiden hulinoinnista :LOL: No joo, äitiinsä taitaa tulla, mäkin oon pienenä vierastanu hurjasti ja pelänny uusia ihmisiä.
 
Naukuri, meille tulee varmaan neljäs kerta joka peruuntuu nyt lauantaina. Eipä tuo neiti vaikuta siltä et olis uintikunnossa lauantaina. Eka oli se kakka-äksidentti, sit oltiin reissussa, viime la oltiinkin kipeenä. Tulee halvaks elokuun 1 käynti... 65 euroa :kieh: Kai se maalaisjärki joka tossakin vaikuttaa, et koska uskaltaa mennä sinne taas.

Eeti, mä luulen et kyl te jossain vaiheessa saatte paikan sinne. Eiköhän sieltä joku lopeta jossain vaiheessa. Pidetään peukkuja ja toivotaan.

Olikos meillä sitä Pks-seudun tapaamista suunnitteilla jossain vaiheessa? Tai siis muitakin tulossa mukaan ku mä ja Naukuri? :LOL:
 
katrinainen tosi ikävä uutinen -eikö siinä kuitenkin oo aika hyvät mahdollisuudet parantuu? Olisko Saku Koivul ollu sama tauti? Mut kova juttu se on kun ei tiedä kuitenkaan.

kamalia uutisia tosiaan lööpeis joka toinen päivä melkein tai sit ne vaan osuu silmään. Mut niit ei onneks tee mieli lukee -mä ainakin kuljen nopeesti ohi.

carmen meillä on sellanen unikko tuttipullo -ja siitä maistuu vesi hyvin. Tuttia ei oo kelpuuttanut mut siitä pullon tutist kyl tykkää. Muuten tosi ikävää kun ihmiset epäilee ettei pikkuisesi sais ruokaa -se ei tee yhtään hyvää. Ekan kans siitä maidontulost on huolissaan ihan eritaval kun nyt kun on toinen. Mä luotan ainakin siihen et neuvolas kyllä sanotaan kun on aika esim: aloittaa kiinteet -katsotaan mitä täti sanoo. Rota se saatiin 2kk ja nyt toinen 3kk neuvolas.

öitä -pikkunen huutaa :wave:
 
Katrinainen: Olipas surullisia uutisia iso :hug: teidän perheelle. Syöpä kyllä pysäyttää aina ajattelemaan mun ystävällähän on jo toista kertaa menossa syöpähoidot ja alku järkytys oli melkoinen kun kuulin..itkua..itkua ja pelkoa että menettää läheisen. Mutta onneksi syöpä hoidot ovat niin kehittyneitä että selviämis mahdollisuudet ovat hyvät..

Mä oon kanssa tosi herkkä noille uutisille jossa lapsille tehdään pahaa...

Weiss: Jotenkin sitä on osannut oottaa et naama alkaa kukertamaan jossain vaiheessa pikkuisella kun ollaan miehen kanssa aika allergisia ja sit muistaa ton meidän esikon..No pitää rueta vaan rohkeasti kokeilemaan taas et mikä passaa ja mikä ei..maidoton on nyt ensimmäinen kokeilu..ja sit munaton..mut melkosen näkönen on kaveri. Isukkikin tuos aamulla haasteli et mitähän se mamma on suuhunsa laittanut.
 
Huomenta! Katrinainen, iso :hug:

Meillähän noita soseita on maisteltu jo aika pitkään. Vellejä en oikeestaan anna ollenkaan. Joskus vähän pistän iltasin maidon sekaan, mutta oon huomannu, että yhtä pitkät yöunet vetää maidollakin. Alotetaan sit jossakin vaiheessa maistelemaan puuroa. Saa siitä sit iltapalan.

Katoin illalla BB:n ja olin ihan järkyttyny. Mun mielestä se oli ihan järkyttävä...kai sitä on tullu vanhaks tai jotain..
 
BIRDIE: juu, mä kans vilkasin tota BB:tä pari minuuttia ja en voi ymmärtää en..no nolatkoon ittensä siel jos haluavat...

tänään kävin taas inr-arvon otattamas ja papas.
oliko täällä muita joilla oli/on vielä synnytyksen jälkeen marevan/fragmin/klexane - lääkitys?? must tuntuu että mä syön näitä marevaneja loppuikäni..no iltapäiväst lekuri taas soittaa arvoista, kunpa ne jo pian alkais tasoittua niin sais nää pillerit jo lopettaa..

KATRINAINEN: olipas ikäviä uutisia siellä :hug:

mua ottas päähän sellanen jos mun lapsistani sanottais et saako tarpeeks ruokaa yms. loukkaantuisin ihan varmasti mut onneksi mulle ei oo koskaan kukaan niin sanonut ei ees neuvolas. nyt saa vain kuulla sitä kuinka hienosti on kasvanut ja mitkä ihanat pullaposket yms. se lähinnä naurattaa mua ja tulee hyvämieli siitä että tyttö on kasvanut myös muidenkin silmissä vaik tyttö onkin pieni noin 5,6kg mut olihan hän kuitenkin pienipainoinen syntyjäänkin joten siihen nähden on jo iso :D

ai niin uskalsin mä sit käydä vaa`alla aamulla ja ihan samois luvuis mennään kuin silloin laihdutuksen alussa eli pudotussaavutus on yhtä kuin +-nolla..

mut nyt tyttö heräs päivän toisilta päikyiltä joten :wave:
 
Katrinainen Iso :hug: teidän perheelle! Ikävä uutinen, nuo taudit kyllä pelästyttää ja pysäyttää... :hug:

Meillä oli tänään ihana herätys kello seittemän. Nostin tytön rinnalle ja tyttö oikeastaan vain pelleilli tissillä. Ihmettelin, että kummallista, kun ei aamusta maito maistu. Syy pelleilyyn selvis tosi nopeasti...kuului niin mojova pruuttaus vaipasta, että huh :D! No megakainalokakat sieltä tuli ja äitille pyykkiä. Täytyy ilmeisesti ostaa jo 4 koon vaippoja, jotta kakkakin pysyis paremmin vaipassa.

Ulos pukemisesta Nyt kun ilmat on taas kylmemmät, niin en meinaa tietää mitä tytölle pukisin vaunu-unille päälle. Tänään oli n.10 astetta, kun laitoin tytön unille. Puin bodyn, sukat, veluuritakin, veluurihousut, tumput, villasukat ja pipon. Lisäksi laitoin ohuehkon flanellipeiton kaksin kerroin tytön päälle. Niskaa kävin hiplailemassa, tuntui lämpimältä mutta ei hikiseltä. Puettaako joku vielä enemmän?

Kävin eilen ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen jumpassa, bodystepissä. Oli rankkatunti! Piti välillä himmailla, kun en meinannut jaksaa. Kivaa kyllä oli. Tiedämpä ainakin, että syytä on käydä tunneilla hikoilemassa :). Päivittäin tallaan kyllä lenkkipolkuja, mutta silti tuo tunnilla pomppiminen otti koville. Paikat ei onneks tulleet kipeiksi. Kuinka paljon te harrastatte liikuntaa viikossa? Itse ehdin käydä kerta viikkoon tunneilla ja sitten käyn päivittäin vaunulenkeillä. Mutta jotenkin tuntuu, että kuntoa tarvis kohottaa...

Kiinteiden aloittamisesta Valaiskaapa pikkusen miten te olette aloittaneet kiinteiden maistattamisen? Velleillä vai potulla vai millä? Monet on sanonut, että vellit on hyviä...oletteko antaneet ennen vellejä pelkkää perunasosetta ja siirtyneet sitten velliin vai miten? Pikkuisen olen täällä pihalla :/ ...ajattelin, jos tässä 4kk:n tienoilla alkaisin jotain maistattamaan. Ellei saada huomenna neuvolassa semmoisia kommentteja, ettei missään nimessä kannata vielä aloittaa.

Summer BB:tä tuli myös katottua eilen. Järkyttävää sekoilua se oli munkin mielestä. Mua ihan hävetti niitten tyttöjen puolesta, kun vaatteetkaan ei enää pysyny päällä.

naukuri Ilmoittauduin myös muskariin (0-12kk) tytön kanssa. Ollaan tosin vasta varasijalla, mutta toivottavasti päästään silti mukaan. Saa nähdä onko meidänkin tyttö siellä nuorin :). Meillä päin muskari järjestetään puolenpäivän aikaan...mielestäni hassua, kun se on monien päiväuniaika...ainakin sitten lähempänä vuodenikää, kun toivottavasti päivärytmi alkaa olemaan pikkuisen vakiintuneempi. Meidän tyttökin saattaa kitistä siellä hälinässä. Pikkuisen tarkkailee muutenkin, kun mennään kylään jne. Ei seurustele aina läheskään niin paljon vieraissa paikoissa kuin kotona.

Jos hakis kupin kaffia, väsyttää Zzzzz Zzzz
 
marimint: mä oon ulos pukenut tytölle sisävaatteitten päälle se äp:n kevytvanupuvun ja päähän ohuen pipon ja vaunujen läppä päälle kun ulkona on jotain 14 astetta mut jos laskee sen alle niin oon lisännyt peiton viel päälle ja ihan hyvin on tarjennut..
 
Summer, käydään vielä kerran ennen lähtöä lääkärissä täällä, jo parin viikon päästä aikaisessa 4kk tarkastuksessa. Senkin jälkeen yritetään suurin osa käydä täällä, varmaan tullaan sen verran usein käymään että onnistuu.

Kamalan levottomia öitä nykyään. Eevan sänky on rottinkia, mukavaa narinaa pitää kun toinen myllää siellä. Nostan sit aina jossain vaiheessa viereen, mutta ei se siihenkään oikein rauhoitu. Ja nukahtaminen on yhtä huutoa edelleen. Mainitsin asiasta eilen neuvolassa ja vastaus oli "Just joo, no niin". Olettaisin siis, että ihan normaalia, samoin se että tuntuu siltä, että koko päivä menee imettäessä kun toisella on koko ajan nälkä, yötä päivää.

Vaatetus ulkoillessa täytyy pitää vieläkin kohtalaisen kevyenä, meidän ipana on ihan hiki päässä jos yritän haalari tms. päällä viedä ulos. Sillä on yleensä pitkähihainen body, housut, sukat jaa hattu. Plus sitten joko virkattu tai vanupeitto ja se kopan tuulisuoja. Joskus kylmemmällä laittanut ohuen takin, mutta yleensä sekin on liikaa.
Ja tajusinpa tuossa just että kaikki mun ostamat talvivaatteet on kokoa 68cm. Tyttö on nyt sen 63 eikä meillä talvivaatteille ole käyttöä ennen marras-joulukuuta, jolloin ne kaikki onkin varmaan jo liian pieniä. Ja kun ne olis niin söpöjäkin vielä, nallepuku ja muuta. Tyhmästä päästä kärsii koko pankkitili. :headwall:

Virikkeistä paras oli iskä ja kestosuosikki on pappa. Kai se sitten on niin, että miehet on ikuisesti poikia. Ainakin em. kaksi jaksaa leikkiä ihan loputtomiin ja lauleskella omia lauluja Eevalle. Sen suosikkeja onkin isän laulama Abban klassikko Super puker ja Sinatran Come fart with me. :D

:hug: katrinaiselle!
 
Nopeat terveiset Annalta, minulta ja veikkahirviöltä ennen uloslähtöä! Käytiin eilen ekaa kertaa rokotetutkimuskeskuksessa ja minä pyytelin loppuillan Annalta anteeksi. Onneksi nyt jo vaikuttaa aika normaalilta. Mietityttää vaan etten ikinä anna anteeksi itselleni, jos tosta jotain vakavampaa seuraa. Toisaalta vois tyttö tietty saada myös sen aivokalvontulehduksen samalla tuurilla.
Joku kysyi jumpista, mä oon päässy tasan 2x40min viikossa ja lenkille pääsisin, jos jaksaisin lähteä, kun olen saanut molemmat nukutettua. Meillä ukko on keksinyt, että työn lisäksi hänellä on borrelioosi, että sieltä on turha apua odottaa. ihmettelen vaan miten aina menen tähän halpaan. Onneksi tää on jo tuttua, en oo koskaan laskenutkaan sen varaan, että apua sais, mutta kyllähän se ajatus joskus kiehtoo.
Eips, pitää vaan jaksaa lähteä taas, illalla pääsen taas salille, jos jaksan, kun oon vienyt monsterin liikkariin ja Annan parkkiin.

Hauskaa sadepäivää kaikille!

kriisi + Anna melkein 3kk
 
Ensiksi pitää kertoa kaksi hyvää uutista! :D Ensimmäinen meillä nukuttiin koko yö heräämättä ensimmäistä kertaa :p puol 10 nukahti ja 6 söi ja vieläkin jatkaa uniaan! No ei ihme kun tankkasi eilen koko päivän! Toinen uutinen vihdoin ja viimein löysin meidän paikkakunnalta vauvajumpan, joka siis aloitetaan ensi viikon maanantaina! :p

merika jep iltasanomien sivuilta saa koko ajan kuulla/lukea kauheuksia :|

Katrinainen :hug: ja toivotaan parasta että hoidot auttaisivat! Minusta on väärin kun tuollaisia sairauksia aina löytyy, saati sitten noinkin nuorella pojalla! :ashamed:

Minä myös katsoin BB:tä ja mietin että mitähän kyseisen tytön ( joka tissejä näytteli ) mahtaa ajatella........

marimint Suunnilleen noilla vaatetuksilla meilläkin mennään, tosin joskus musta tuntuu että laitan liian vähän ja yks päivä kaupungilla tyttö suuttui kun oli ihan hiestä märkä että piti vaatteetkin vaihtaa. Hankala tietää miten sitä pukisi.
 

Yhteistyössä