TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

Moi!

Mä en ole saanut aikaseks kirjottaa, vaikka luen kyllä sen sata kertaa päivässä tän pinon juttuja.

Naukuri, onnea sydänäänistä :heart: Se on niin ihanaa kuulla se pampatus!

Katrinainen, no olipa teillä nyt huonoa tuuria. Inhottavia tollaset vesivahingot ja sit just menee kaikki pilalle :(

Repa, mä en kanssa ymmärrä sitä että suunnilleen kahta viikkoa ennen yhden vuoden ikää et saa antaa muka mitään ja sitten käykin kaikki :eek: No juu onhan sitä jotkut ohjeet oltava ja mä oon mennyt lasten kanssa aina sellasta kultasta keskitietä :whistle:

Maitoa, meillä mennään kohta kokonaan tavallisella maidolla..välillä sekottelen nannia sekaan ja oon antanu jo pullollisen ihan tavallistakin maitoa. 11kk onkin jo tänään täynnä =)

Askelten ottaminen alkaa kiinnostaa koko ajan enempi. Ei mee montaa päivää kun koittaa. Sanoja ei tule, mutta nyt pa on pallo. Eka järkevä juttu höpötyksessä.

Marmotta, mä kyselin tässä kerran kanssa et treffattaisko, mutta ei kukaan vastannut..... mulle käy kyllä.
 
Herätyskello: Juu mies ei itse edes meinaa herätä koko kelloon ja minä saan herättää miestä ja jos kello ehtii soida kauan J:kin saattaa herätä. :kieh:

Unohdin aamulla sanoo että meillä on opittu itse juomaan nokkamukista ! :)

Minä en käytä J:llä mitään rasvaa, en silloin kun mennään ulos tai kun tullaan ulkoa. Tietysti jos on kuivat jalat tms. sit laitan jotain rasvaa.
 
Birdie: Eivät suosittele rasvaamista ulos mentäessä,mut esim. tunti ennen ulkoilua voi laittaa...joku tollanen vinkki oli jossain lehdessä,ihotautilääkärin kertoma. Miä oon rasvannut heti jälkeen ulkoilun,ihan paksun kerroksen... nyt kun oon laittan tollasta mun omaa erityisen kuivalle iholle tarkotettua rasvaa,niin on alkanut tuottaa tulosta... meillä siis tajuttoman kuivat posket aika-ajoin...
 
Katris: Voi ei!! Ihan pyllystä tuollanen :( Kauan joudutte evakossa olemaan?

Edla: Täälläkin niiskutetaan, mut ei onneks oo pahana. Paranemisia sinne! Joo, kyl mä taidan hyödyntää ihan kunnolla tuon tarjotun vapaan, kun on niin harvinaista herkkua :) Ja just noin mäkin olisin miehelleni tehny jos olis tuollasen aamusta tehny! Mäkin vihaan torkkua, mut onneks mies ei sitä käytäkään. Sais kyllä pitkin korvia jos poika heräis turhaan herätyskellon vinkunaan... :saint:

Pk-treffit: Meille sopii kans ens viikon tiistai ja torstai ja sit sitä seuraavalla tiistai. Ke 15.4 meillä onkin 2. ultra :)

Tadaa, nyt kyllä vannon sen nimeen, et meillä nuha ja hampaiden tulo kulkee käsi kädessä! Eilen alkoi tosiaan rohinaa kuulua illalla sängystä ja koska oli viikonloppuna jo haronut korviaan ja jäystänyt sormiaan niin aamulla kurkkasin suuhun ja siellähän ne: 2 hammasta tullut ylhäällä läpi! Terävänä tuntuivat sormiin. Päiväkitinöitä lukuunottamatta tulivat kyllä superhelposti, koska yhtään yötä ei vielä ainakaan ole valvottu niiden vuoksi :eek: Eilen kyllä ilta oli tosi levoton, mut onneks nukkui yön ihan ok.

Ruokamääristä: Joo, ei meilläkään paljon syödä. Paitsi sit kirsikkatomskun harmittelemaa puuroa :) Sitä menee aamuin illoin 1,5-2dl ja sosetta mukana. Lihakasvista menee hyvänä päivänä 0,5-1dl... Ohessa annan aina raasteita, tomskua, raejuustoa tms. mutta noi ns. oikeat ruuat on meidän pojan heikko kohta. Jälkkäriks olen nyt antanut hedelmiä, mut yleensä banaanin (joo, kokonaisen ), kun sen syö hyvin. Välipalana sitten 1/2 prk viiliä ja sosetta mukana. Maitoa menee 5-7dl päivässä. Olen koittanut vähentää, kun meni jo 8-9dl ja nälkä meinas jäädä sille tielleen.

Repa:
Hä? Miksei sais antaa sosetta viilin mukana? Tylsäähän se olis pelkkää viiliä tai jogua vaan vetää. Meillä poika tosin tykkää viilistä ja söis ilman sosettakin, mutta musta ne hedelmä-/marjasoseiden vitamiinit on kuitenkin tärkeitä saada. Ja toi suolan määrä minkä saa raejuustosta tai leivänkannikoista... Hohhoijaa, olipas teillä siellä tiukka täti! Anna mennä vaan maalaisjärjen mukaan :) Maitoa kyllä meilläkin suositeltiin vasta 1v lähtien. Myös siis ruuan joukossa. Mut en mäkään usko et pari viikkoa sinne tänne mitään vaikuttaa. meillä vaan käytännön syistä (reissut ) menee tosiaan sinne vuoden tienoille ennen kuin alotellaan.

Paloista: Annetaan. Ja paljon :) Vahditaan toki, että mitä siellä suussa tapahtuu ja liian isot palat otetaan pois. Tosin poika on nyt oppinut myös kielellä työntämään liian isot palat pois, niin useimmiten homma menee ihan ok. Mut ruuan pitää olla melko pehmeää. Jos annan esim. omenan palan, niin ei jotenkin hokaa hommaa ja nielasee koko palan kerralla ja sit yskii. Mut naksut, tomskut, banaanit, talk-murut yms. annetaan paloina ja niitä sitten nassuttaa. Banaania on oppinut syömään tosi hienosti! Pitää puolikasta banskua käsissään ja napsii paloja muutamalla hampaallaan.
 
Birdie: Ei mekään ulos laiteta rasvaa poskiin. Pakkasillahan nuo vettä sisältävät rasvat voi vähän niinkuin "jäätyä" ihon pinnalle ja sehän ei ole hyvä juttu. Rasvaillaan aamuin illoin kunnon voiteilla ja päivän aikana lisäilen tarpeen mukaan. Yleensä ruuan jälkeen, koska silloin on just pyyhitty puoli naamaa ja ihokin siks kuivempi.
 
RepaKyllä kannatti avautua tohon viljattomuuteen - tänään sit vetäs aamulla mannapuuroo =) leipää syö. Hirssipuuro :whistle: kuulostaa eksoottisen terveelliseltä. Oonpa unohtanu koko hirssin, sitä siis kokeiluun. Tein ton mannapuuron veteen ja nanniin ehkä vaikutti paremmalta ja tilkka suolaa, aikasempiin puuroihin en laittanu suolaa ollenkaan, ehkä olivat liian mauttomia. Teilläpä hauska neuvolatäti, näkis vaan mitä kaikkee meillä menee kurkusta alas - juu. Onneks meillä on rento tätsy neuvolassa, kaikki on vaan aina ookoo vaikka mitä sille kertookin -hih.
 
ruokamääristä..meillä sinänsä menee hienosti ruuat vaik kitukasvuisia ollaan..tuo syö aamupuuron hedelmäsoseella..sit ennen unia pilttipurkki hedelmäsosetta. liharuokaprk ja hedelmäsosetta. sit on jugurttia purkki..toinen lämminruoka ja iltapuuro..meil menee nyt 6 ateriaa/välipalaa päiväs..ja tissiä sekaan :D mut yleensä se lämmin ruoka on pienen pilttipurkin verran ja hedelmäsosetta siinä sivussa lisäksi. =)

mut nyt mentävä ruuan laittoon ku herra uinuu ulkona :wave:
 
Pk-treffit sovittaanko alustavasti ti 7.4? :wave: Nyt on enää jaljellä paikka ja aika eli missä nähdään ja milloin? :D

Kävin aamulla neuvolassa otattamassa sen papan ja tietysti siel oli esikoisen tarhakaverin mutsi. Olis niin tehny mieli sanoa et juu en sit ole raskaana vaik tääl istunkin. Jotenkin sitä aina mieltää kaikki neuvolan asiakkaat raskaina oleviksi tai lapsellisiksi (tai ainakin minä teen kun meil ihan erillinen neuvolarakennus) Ja näin viel kun hän katseli ympärille ja etsi meidän poikia. Sit sielt tuli viel sellainen leveä hymy perään. Nyt sit ihan varmaan naapurin akat juoruaa et olisko kolmas tulossa. Inhoan tätä kylämeinikiä!!! |O :LOL:
 
Kirsikkat. Miähän en henk.koht. hirssiin koskis pitkällä tikullakaan...siinä on joku ominaismaku mistä en tykkää...mut poika näemmä tykkää...se menee sellaseks hienoks soseeks ne hiutaleet. Kokeile ihmeessä =)

Joo,toi nla täti oli joku sijainen,melko pilkuntarkka ;)

Meillä menee ruuista puurot yleensä hyvin,jopa 2dl..mut muu ruoka onkin sit arvotus,joskus vaan parilusikallista ja toisinaan jopa se purkillinen,harvemmin kyllä... sellanen desi on jo hyvin ns.oikeeta ruokaa =)
 
nii ja paloista syö pehmeitä hyvin,niinkuin banskua jne... muita annan sit niin pieninä ettei pysty tukehtumaan =)

On muutes miehen nukutus tänään... saa nähä millon toi sit yöunille menee kun nukku yhteen päikkyjä aamusta ja tokat pitäs muka vielä ottaa :eek:
 
Terveiset neuvolasta!....siellä vierähtikin sitten tunti...neiti oli nyt 69.3cm...eli sentti tullut kuukaudessa....mut paino olikin sitten tippunut :( ...9030g...eli onhan tuota vielä, mut hiukan harmitti...syö edelleen niin huonosti...eli nyt kun on lähtenyt liikkeelle ja kulutus kasvanut...niin neiti laihtuu :/ ....parempi vaan olisi, et äiti laihtuis eikä lapsi :ashamed: ....ei tuo täti motkottanut...ja sanoi, et anna vaan kaikkee mitä syö....no ehkä tuolle joskus tulee nälkäkin ja alkaa syömään pikkasen enempi...muuten ok kaikki...Edithin pituus- ja painotiedot laitetaan neuvolasta sinne polille...niit seurataan...

Rasvaa poskiin...olen iltaisin laittanut Bepantheneä...kun on niin karheet ollut...en laita ulos minkäänlaista rasvaa....
 
Vapaa paiva- ihanaa, tosin meen la toihin :(

Repan miehelle ja K:lle unihiekkaa ja toivotaan etta vasy tulee silmaan ilman suuria itkuja. Meilla oli myos nuo itku kohtaukset oisin ja kylla sydanta sarki... Kiitos jauhovastauksesta, laitan sit jotain muuta jauhoo tilalle. En saanut eilen leivottua :whistle:

Ruoka Meilla syodaan kolmesti: aamupuuro ja banaani, sit maitoo 2dl ennen aamuunia, lounas mita milloinkin kalaa, lihaa tai vihanneksia ja pikku jalkkari omenan palanen, paarynaa etc ja maitoo taas iltapaivalla sen2dl ja paivallinen samoilla linjoilla kuin lounas ja iltamaito. yritetaan saada valipalaakin mahdutettua mukaan, mutta se ei oo viela rutiini :ashamed:

Katris :hug: varmaan harmittaa tosi paljon ja kun viela joudut hankkiin noita vauva juttui uusiksi, toivottavasti saatte kunnon korvaukset.

Nyt lahden hakeen F:lle kolmipyoraa, sellaista jota voin tonata ja F istuu torstina kyydissa :D

Rasvaa poskiin aamuin illoin: aqualan, bevita, bepanteeni tai paikallinen oilatum rasva
 
Hemuli, oot siis tallella vielä, kivaa :)

Pk-treffit,
7.4. käy meille oikein hyvin -on muuten meidän 11kk-päivä :) Oliskos keskusta kaikille ok? Sanomatalon veijola?

Rasvaa, :eek: vaippa-alueelle joskus

Matami, paljon Ellillä paino oli sitten tippunu kuukaudessa?

Repa, toivottavasti poju tajuaa tänään nopeammin mikä toi nukutushomma on...
 
Matami,Me oltiin neuvolassa 1.5h :ashamed: Kiva kuiteskin et pituutta on nyt tullut... ehkä kohta alkaa ruoka maistaan kun tuo liikkeellelähtö alkaa vaikuttaa siihenkin puoleen...
Hei,mites täl viikol kyläily... pääsisittekö torstaina...meil sattus oleen niin kiva rako siinä :saint: Vai onko täl viikol hyvä yleensäkkään?

Meillä tapahtu arjen ihme taas...poika söi kalaa koko 200g purkin :eek: Huomenna saakin taas kotipöperöö =)

No nyt puuro pojalle ja pojat sänkyyn...jänskättää :p
 
Siellä se taas ujeltaa pitkän kaavan mukaan,mut nyt on taukojakin ettei ihan niin hysteeriseltä ainakaan kuulosta tänne alakertaan.... kohta varmaan sammahtaa.

Hitto,meinasin jo tossa tilata kengät itelleni...mut sit tulin järkiini :D No ei sitä tiiä vaikka kohta kuitenkin olisin tilaamassa :LOL:
 
Tadaa..poika unessa,oli lopuks nukahtanut itse niin et mies oli lähtenyt pois vierestä...muutenkin oli ollut paljon iisimpi kerta. Ei ettinyt äiteetä ollenkaan ja kitinät oli muuta meuhkaamista,jee B) Uusi aika on alkanut :D

Niin ja tilasin sit toiset,halvemmat kengät :whistle: Diudiu..muut ostelee lapsilleen,niin meikä se vaan itelleen haalii noita popoja :LOL:
 
Facebook: Juu en mäkään paljoa tiedä/muista ketä oli ketäkin... :)

On muuten hauskaa tää nukuttaminen ku neiti haluais vaan seistä koko ajan, ja en kyllä jaksaa istua sielä vahtinakaan koko aikaa! :D Nii ja sit meillä kakattiin tänään lattialle, vaihdettiin vaippaa ja annoin olla pari min. ilman vaippaa ja siinä sit neiti päätti alkaa töihin! :D

Repa: Mistä tilasit kengät? :p Mulla on varmaan 20 eri kenkäparit, mut silti käytän vaan aina tiettyjä...
 

Yhteistyössä