TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

Repa...juu ilmoittelen vaikka ke sopiiko tuo torstai...meil on ränkännyt tuo toinen auto...joten voi olla, etten kohta liiku minnee...mut olis kiva tulla =) !

Edla....ei se paino ollut tippunut kuin 40g...mut eikös sen kuiteskin pitäis mennä edes vähän ylöspäin...sen takii ahistaa, kun tuo syöminen meillä on todellakin jo aika ongelma...eikä loppua näy...

Kakkasotkut....neiti konttas yks päivä ilman vaatteita...tuloksena isot pötköt veikan huoneen lattialle :LOL: ....onneks tulin peräs, ettei ehtinyt tuhraan tai syömään sitä :D ...sehän on tunnetusti mielenkiintoista ainetta ;) !!

Kengät...Elloksella on hyvä valikoima....samoin Brandos.fi :p ....rakastan kenkiä :heart: ....voiskin kulkee pelkissä kengissä....löytäsin aina kivaa päälle pantavaa..ja istuis hyvin :whistle: ...kun nyt ei noita vaatteita voi ostaa, siis mitää kivaa :kieh: :kieh: !!
 
Matami, meidän neuvolassa sano, et voipi mennä sillai et toisina kuukausina voi tulla painoo ja toisina pituutta. Oliko päänympärys kasvanu? Mites Repa, teillä se oli taittunu? Eikö ollu tullu yhtään lisää vai liian vähän? Ja jos suakin on skidinä tutkittu sen takii, ni ei sunkaan tartte varmaan olla huolissaan. Eikös noi oo vähän niinku perinnöllisiä juttuja?

Soitin tänään neuvolan jälkitarkastuksesta ja tuli tätin kanss puhetta kengistä. Hän oli sitä mieltä, että nyt ku neiti on alkanu seisoo, ni olis hyvä jonkun aikaa päivästä pitää kenkiä jalassa sillon ku lapsi on virkeimmillään. Äääh... nyt taas sotkee mun päätä!

Elloksella on muuten monet Kavatin kengät :D
 
Muillakin ollut lattialle-kakkapäivä :LOL:

Kävin tuola matamin antamassa nettikenkä liikkeessä katsomassa ja aika jännän näkösiä kenkiä oli! :D Juu elloksella on ihan kivoja kenkiä kans! :p Kengistä vaatteisiin, tänne avataan torstaina gina tricot, en oo koskaan käynyt nii ajattelin sielä käydä kurkkaamassa sit, kuulenma aikalailla saman tyylisiä vaatteita kun h&m, vai onko joku tietonen millasia vaatteita sielä on ? :)
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen - haluaisin tietää teidän kokemuksia... Te jotka imetätte. Onko teillä yösyömisten tahti pysynyt"hallinnassa"? Meillä on viimeviikkoina illat menneet ihan mahdottomiksi. Nukahtaa seiskalta itsekseen, mutta kympistä eteenpäin vaatii tisua usein - eilen 22-00.30 puolen tunnin välein! Sitten nukkui aamuun asti... Olen pitänyt neitiä kainalossa puolesta yöstä eteenpäin, on helpointa niin, saa ees jotenkin nukuttua. Omasta sängystään heräilee tunnin välein - kainalossa nukkuu jopa 7h pätkiä. Neiti on oppinut avaamaan maitobaarin itsenäisesti, herään usein siihen,että vaatii kääntymään selältä kyljelleen, jotta ylettää apajille... :) Neiti ei siis syö juurikaan nälkäänsä, mutta vaatii tisun saadakseen unen päästä kiinni. Se sopisi muuten, mutta tunnin,puolen tunnin väli on hieman lyhyt - väsyjä ollaan kohta koko porukka. Olenko ajattelemattani opettanut neidin tuohon??Vai oisko joku eroahdistus menossa? PÄivisin ei rintaa juurikaan huoli, kaksi kertaa plus iltamaito/pvä. Sorry omanapaisuus, mutta kaipailisin nyt teiltä hyvät ystävät apuja...
 
Onnittelut vielä kaikille plussanneille - orastavaa vauvakuumetta huomaan potevani itsekin! Eipä vaan ole naistenvaivat palanneet vielä meillä ohjelmistoon, joten pitänee odotella vielä niitä, ennen kuin alkaa plussauksesta haaveilemaan... :)
 
Hemuli, joo... Näillä oli ajatuksena mennä messuilemaan pe-aamuna (siis jos mä ikinä tästä flunssasta paranen) :)

Majj, pääset gina tricotin avulla kesän trendivaatteisiin... haaremipökiin sekä bodyyn itekin :D Ihan kivoja neuletakkeja ja t-paitoja, sen mitä oon Itiksessä ulkopuolelta katellu :)
 
Ani79....meil pysynyt alusta asti yhdessä syötössä...heräilee kylläkin nykyään usein, mut tyytyy tuttiin...varmaan olis tuo tilanne, jos ei tutii huolis :/ ....väsyttäväähän tuo on varmaan olla huvitisuna yöllä :( ....mut hienostihan neiti on omatoiminen :D !!...ei meil tuota olla keksitty vielä....

Majj...olen käynyt Tukholmassa kyseisessä liikkeessä...mukaan tarttu legginsejä ja tunikoita...en muista hintoja, mut hyvä laatusia on olleet....vieläkin käytössä =) !!...sile oli muistaakseni nuorille trendikkäille kaikenlaisii trikoo juttuja....paitsi miäkin iki teini :ashamed: ....ostin sieltä :LOL: !!
 
Kiitos gina trico vastauksiin! :p Noo leggingsejä ym käytän minäki kesäsin :p

Nyt lähdetään sairaalelle PH-rekisteröintiin, tuun sit myöhemmin kertoon mitenkä meni.. En vielä tiedä päästäänkö välis kotiin vai pitääkö olla ens yö sairaalassa, kun se letkuhan pitää olla vuorokauden.. :)
 
Määki ostin eilen kengät! :) Vagabondin ihanat kesäkengät. Kyllä on kiva, kun reissu lähestyy! Ostin kyl samalla pellavahousutkin. Löyty tosi kivat ihan vero modan normaalipuolelta; matala vyötärö ja resorilla, niin menee mahankin kanssa kesällä. Maha on kyllä paljon isompi ku E:n odotuksessa.. Mieskin eilen sanoi, et onhan tuo maha jo aika isoks kasvanu :) Millainen lie siitäkin vielä kasvaa :D
 
Kaikilla meillä taitaa olla tilipäiväIloitaan siitä - suomalaisten äitien virallinen palkkapäivä :D Kaikilla on huolista huolimatta selkeesti keväisiä ajatuksia - ihanaaaaaa. Kyllä tuo auringon nousu on ihana pieni valon & ilon aihe.
NaukuriEiks oo kummallista kun maha on isompi kun esikon kans. Onpahan kiinteä ja ihanan kireä :LOL: Millanen kumpu mahtais itelle tulla jos vitosen viel sais... ai kauheeta - noh, jäljelle jäävä nahka roikkus sit jo nilkoissa.
 
Kyllähän tämä "palkkapäivä" ainakin jokusen hetken piristää! :D

Mie olen toipumassa yllättävän hyvin siitä ranneleikkauksesta. Rannetta komistaa nyt n. 5 sentin mittainen haava neljällä tikillä. Itse leikkaus ei kestänyt kuin vajaa 10 minuuttia. Ikävintä oli, kun olkavarressa oli n. 30 min ajan sellanen kiristysmansetti ja se painoi aika pahasti tuohon käteen. Kivat jäljet siitä nyt sitten... Särkylääkettä on mennyt tosi vähän ja tässä paraikaa kirjoittelen kymmensormijärjestelmällä. Ja tänään jopa vaihdoin tytölle vaipankin, kun uskaltaa jo vähän taivutella tuota rannetta. Tosi kivasti miehellä ja tytöllä oli menny perjantai-päivä, pullosta oli juonut maitoa ja snapsilasista kanssa. Ruokaakin oli mennyt suht hyvin. Mutta mikä ilo oli kun tulivat hakemaan sairaalasta! Kovasti moikkaili ja vilkutteli! :heart: Ja sitten kun rupesin antamaan kotona rintaa....! Mikä huuto ja nyyhkytys alkoi, että "tänne ja heti!" :D Jos imetys joillain takkuaa, niin kannattaa kokeilla istumatissiä eli lapsukainen istumaan kasvot itseesi päin ja eikun tissittelemään. Meillä on nyt parempi kausi menossa tuon imetyksen suhteen, kun en ole voinut sylissä pitää vaan täytynyt antaa tuota istumatissiä.

Hapanmaitotuotteista olen antanut raejuustoa, jogurttia, viiliä ja viimeisimpänä piimää. Ostin itelle ab-piimää, jota olen antanut tytöllekin. Ruoan kanssa menee ihan hyvin, siis lusikasta, mutta lasista ei (välillä ) niinkään. Meillähän on nyt käytössä se snapsilasi, jota suosittelen muillekin! Ruoalla menee n. yksi snapsilasillinen joko piimää tai korviketta. Plus nokkiksesta vettä. Korviketta laitan edelleen lorauksen ruokien joukkoon. Kyllä Repalle oli annettu neuvolassa ihan kummia ohjeita....! Maalaisjärkeä käyttämällä selviää kyllä tilanteesta kuin tilanteesta.

Ani: meillä loppui yöimetys tuossa tammikuun alussa ihan itsestään, siihen saakka oli yksi-kaksi imetystä/yö. Päivisin imuttelee 4-5 kertaa.

Tais tulla taas pitkä sepustus...
 
Heinuli...miulle pitäisi tehdä tuo sama operaatio...luulin vaan, ettei sitä tehdä, jos on pieni lapsi :/ ...pitääkö rannetta varoo ja saako nostella?...miulla tää oikee käsi tosi hankala...vasen on ollut nyt melko ok...sairastuin edellisessä raskaudessa...sitten parani itsestään...nyt ei oikeasta ole lähtenyt vaiva mihinkään :eek: !!....miä oon kans antanut A-piimää..kun juon sitä itsekin...on niin hyvää.....täytyy kokeilla tuota snapsilasia...pitää vaan jostain hommaa...meillä ei oo...

Rahapäivä....ja pino laskuja....eipä saa itselleen taaskaan mitään...ostin kyl just ulkoilupuvun.....sain melko edullisen...kun en viitti mitää tosi kallista, kun olen yhä siinä uskossa, et laihdun omiin mittoihin heti kun lopetan imetyksen...hah hah!!!!!!

 
kertokaas mikä nokkamuki olis hyvä...?! kun meillä on ollut käytössä nyt mamin kovanokkasia nokkamukeja mut noista saan menemään ruuan kanssa ehkä 10-20ml vettä tai maitoa ja sit kun tarjoo tuttipullosta niin kirskoo ku viimistä päivää 1dl-1,5dl, sit löytyy sellainen litteä, leveä pehmeenokkanen nokkamuki mut siitä en oo saanu juomaan tuonkaan vertaa, en pidä lainkaan sitä tulppaa noissa kun oon tarjonnut kun sitten ei osaa imeä lainkaan..ei pitäis vertailla mutta esikoinen ei juonu tuttipullosta enää 8½kk ikäsestä ja pikku hiljaa haluaisin jo ainakin vähentää tota tuttipullosta juomista...tarkotus oli että antaisin aamumaidon n.2dl tuttipullosta ja muuten saisin juotettua tosta nokkiksesta..vai pitäskö vaan hörpyttää suoraan lasista?!
 
Päästiin kotiin! :wave: Onhan se kotona onneksi aina helpompi hoidella vaikka toinen joutuukin nyt vuorokauden olemaan siinä ph-rekisteri laitteessa. Sen letkun laiton jälkeen neiti huusi 40min putkeen! :'( Varmasti samalla itki väsymystä ja nälkääkin... Mutta nyt taidan lukea netistä vähän tuosta refluksista...
 
Matami: Joo, voi tehdä vaik on pikkuinen kotosalla. Mulle lääkäri sanoi jo leikkaussalissa, että ei tarvii kättä varoa paljoa eli heti käyttöön. :) Mutta paljon riippuu, että mitä tehdään. Mulla puhdistettiin tuota ranteen jännettä, en tiiä leikattiinko siitä jotain myös pois. Aika paljon oli kuulemma kudosta kertynyt. Kaverille kanssa tehtiin joku ranneoperaatio, ja sillä oli kanto- ja nostelukielto 3 pv. Sen vauva oli silloin joku 3 kk, ei ollut enää tissillä. Jos pääset siihen operaatioon, niin muista sanoa, että imetät, silloin sulle annetaan sopivat kipulääkkeet ja katotaan se puudutekin sellainen, että voit sitten illalla imettää. Sain esilääkkeeksi huimat 2 mg Panadolia! :D Diapamia eivät antaneet, kun se erittyy maitoon. Enkä kyllä olisi tarvinnutkaan. Leikkurissa olisin saanut fentalyyniä (?) tai jotain sinnepäin, mutta en tarvinnut kuin vasta heräämössä, kun alkoi koskemaan leikkauskohtaan. Eli sitä voi antaa myös imettävälle. Kaiken kaikkiaan ihan jees kokemus. Snapsilaseja voi ostaa ihan vaikka prismasta. Ainakin meillä niitä löytyy lasihyllystä. Hitsit kun en muista minkä merkin alla ne oli... Kurpitsalle sama vinkki, kokeile snapsilasia. Siinä on kuitenkin sopivan kokoinen suuaukko lapsen suulle. :)
 
Nokkamukista: Kurpitsa; me ei nyt käytetä ollenkaan ruokailujen yhteydessä, kun huomattiin vahingossa, että poika joi paljon mieluummin ja ENEMMÄN ilman nokkaa. Saa sit ruuan kanssa vetensä ihan muovimukista. Tai siis siitä Emman nokkiksesta ilman kantta. Siinä mukissa on hyvät reunat juomiseen. Sitä vaan mietin et kun joskus tuttipullosta pitäs päästä eroon, niin meniskös se sit nokkiksen kautta vai suoraan mukiin...? Ehkä suoraan mukiin, kun poika ei enää tykkää juoda nokkamukista mitään.

Ai niin, "palkkapäivä" :) En kyllä ees muistanu :D Se on niin olematon raha, et miehen tuloilla tässä joka tapauksessa eletään. Vaikka kiva et jotain antavat kotiäideillekin, mutta se summa on niin hanurista etten jaksa ees ajatella koko asiaa.

kirsikkatomsku: Joo, vähän tää kyllä huvittaa kun mulla oli esikosta niin pieni maha et töissäkään eivät huomanneet ennen ku oli viikkoja 22-23 :D Nyt on jo ihan samanlainen maha ellei isompikin ja 17+4 vasta menossa. Ja jotenkin tuntuu, et oon levinny sivuillekin, ku esikosta kasvoi vaan sellanen nätti kumpu tuohon eteen.

Ny vähän kotihommia ja sit lukemaan. Katsotaan kauan meidän nuhanenä nukkuu. Menee nyt ruokailut ja unet miten sattuu, mut kipeenä ollessa en niin välitä.
 
Heinuli ja MatamiRannekanava leikkaukset on sitten mun suosikki operaatioita :D . Nopita japotilaat on yleensa paikallis puudutettuja joten voipi keskustella heidan kanssaan. Heinuli kai sit muistutit miestas ettet voi tiskata ainakaan viikkoon :D . Mun ranne parani silla kortisooni piikilla, tosin mustelma ja lommo on pysynyt entisellaan, mutta ei kipua!!!

Ani
MEilla samanlaista juttua tuon yotissin kanssa joulu- tammikuun herailtiin noin5 kertaa yossa kovaan itkuun...Ajan kans helpottaa ja tietty unikolun avulla.

Olen yrittanyt sanoa miehelle kun on paivisin tytyon kanssa etta tuttipullosta pitais paasta eroon. Nokkiksesta (tommee tippee) ottaa maitoo ja vetta annetaan uudesta nokkiksesta Nobu (tommee tippee). siina on sellainen pehmea kansi aivan kokonaan.

shoppaileen pitais paasta, jotain kivaa kevaaksi. Tanaan on myos palkkapaiva ihanaa!

Katris, Poika, Merika kukas muu olikaan toissa? ootteko te vasyneita kaiken aikaa? Ma meen nukkuun 10 maissa jokailta ja se ei tahdo riittaa. |O .

Ai niin Summer oilikos se keijuteema sun noihin 1v. kuviin? saankos lainata? Kuulostaa ihanalta.
 
Summer, ajattelin kyllä viedä Eevan kuvaukseen ja pitikin sulta kysellä että mihin te ootte menossa? Me varmaan Nevalaiselle, kun siellä on kaikki kuvat aina otettu.
Tässä olis se kakun resepti, se saattaa olla nimellä Fazerin suklaakakku. Mä tosin tein taloussuklaasta kun ei ollut sinistä kaapissa, se oli siis vähän tummempaaa kun pitäis.

200 g voita/margariinia
2 dl sokeria
3 kananmunaa
3 dl vehnäjauhoja
2 tl leivinjauhetta
2 tl vaniljasokeria
3 rkl kaakaojauhetta
0,5 dl maitoa
½ levyä Fazerin sinistä

1. Pehmeä voi ja sokeri vaahdotetaan, huoneenlämpöiset kananmunat vatkataan yksitellen vaahtoon.
2. Kuivat aineet sekoitetaan keskenään.
3. Sekoitetaan taikinaan vuorotellen maidon kanssa.
4. Suklaa paloitellaan suurehkoiksi paloiksi (0,5cm*0,5 cm) ja sekoitetaan taikinaan.
5. Paistetaan voidellussa ja korppujauhotetussa rengasvuoassa 175 astetta n. 45 min-1 h, riippuu vähän uunista.

Tilipäivä, tosiaan. Kyllä nyt on millä mällätä, on toi kotihoidontuki sen verran päätä huimaava summa. Tiedä mihin käyttäis.. :LOL:

Brandos, kuka sen linkin laittoikaan? Iso kiitos, sieltä löytyy Missonin kenkiä!! :heart: Onkin ollut hakusessa.
 

Yhteistyössä