TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

Katris: Voi surku :hug: , nuo on ikäviä ( tällä aku ankalla on kokemusta tästäkin) ka viellä kerran nyt virallisesti onnea plussasta ja ihanaa ja toivottavasti helppoa odotusta.

Repa: Hyvä olitpa reipas tyttö :D

Naukurille onnea :heart: äänistä aivan ihanaa... :heart:

Meille ei taida tavis maito käydä, kauheita hajuhaittoja, maha löysällä..aattelin nyt vaan tuttelia antaa ja sit 1 vee kokeilla uudestaan, mutta mutta mä itse olen maidoton niin eipä ois ihme vaikka ei pojallekkaan kävisi...odotellaan...ja mehän mennään kohta sinne allergia testeihin.

 
Ei auttanut kesäaika meilläkään. Poika heräs klo 6:45 uutta aikaa eli ihan kuin nukkuis kello kädessä. Sillä on ilmeisesti sisäinen kello...

Edla: Kiitos :) On se vaan ihanaa olla aina 25vee! ;)

kirsikkatomsku: Niin kai sitä pitäs antaa vaan olla ilman sukkia nyt ainakin. Ilman housuja suositteli tuo fyssari, mut siihen en kyl voi mennä, ku nytkin on ihan kylmät jalat aina vaikka on housut ja sukat. Onneks nyt ei enää oo tosi kylmää, et pitää joku päivä kokeilla. Hienosti nyt kyllä maton päällä on oivaltanut tuota polvilleen nousua, kun ollaan laitettu sopivan korkuinen laatikko jota vasten nousta. Eiköhän se tästä pikku hiljaa :)

 
Naukuri, ollos hyvä vaan, on NIIIIN ihana olla nuori ;) Hei, muistan et joku sano et vaikka mukulalla olis kylmät jalat ni silti sillä ei niinko olis kylmä. En tiiä sit onko hölmöö höynäytetty mut niin on meidänkin mukulalla usein jalat kylminä sukista huolimatta ja hyvin se tossa pörrää... en mä tiiä, näin mä vaan kuulin B) Ihanaa et nousee jo, se jättää saleen konttaamisen väliin ja alkaa käveleen, mä veikkaan 25.4. :D
 
Merika, koko sivun kokoinen ilmoitus baarissa nähdystä likasta joka nyt halutaan löytää :D Imoituksen hinta 20 000?. Tosin tuolla mitäs nyt-osiossa keskustellaan josko se olis mainos.
Tossa linkki hesarin netissä olevaan juttuun.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Mies+etsii+HSn+j%C3%A4tti-ilmoituksella+ravintolassa+n%C3%A4kem%C3%A4%C3%A4ns%C3%A4+naista/1135244735986
 
Meinaakos muuten kukaan lapsimessuille ensi viikonloppuna? Meinaatteks naukuri ja vilma? Täähän olis loistosauma meidän itärannikon leiditkin (miksei tietty länsirannikonkin :D ) tulla tännepäin :) Itse aattelin perjantaina mennä.

Mähän oon supertehokas tänään vaikka pää on täynnä räkää.. :D B) mut ehkä se on mulle vaan hyväksi et päässä on jotain ;) :LOL:
 
täällä kans tissi liian rakas kapine pojalle vielä. ei mitään hajua millo tuosta päästään eroon etes... :| sinänsä mua ei haittaa mut ympäristöä senkin edestä ku imetän vielä 11kk ikäistä..siitä kuulee koko ajan. :ashamed:

repa: sama täällä..11kk oon nukuttanu pojan ite. ja oon kans nii hölmö etten etes oo ukon antanu kokeilla. äidin muksuja meillä ;) päivällä tosin onnistuu hyvin vaikka jää ukolle moneks tunniks. pärjäävät hienosti kyllä. ja paremmin vielä ku en oo paikalla. ;)
se riittää toistaiseksi mulle et saapi etes kaupoilla käydä rauhassa ja tietää et noilla ei oo hätää. =) mut illat ja yöt on niin äiti riippuvaista ku olla ja voi. ihana oot ku jaksat yrittää kuitenki ja antaa isukille mahdollisuuksia..toisin ku mä..vain päivisin :LOL: :LOL:

tavallista maitoa meinasin antaa vasta reilun vuoden ikäisenä. on nii hissukseen noita hapanmaito juttujaki kokeiltu. enkä edes joka päivä oo muistanu antaa niitä... :ashamed:
mut eiköhä noihin keritä varmaan. =) saapi olla pojan masun kans varovainen ku on nii ongelmaton ollu nyt pari kuukautta etten halua sitä samaa piinaa uudelleen.

mut nyt syömään ja ulos. lunta tullu niin paljo et takatalven pukkas tänne kyllä. =)
 
Kylmät varpaat...meil neiti ottaa sukat jalasta...eli paljain jaloin taapertaa...ja varmaat on ihan jääkalikat :eek: ....eipä taida haitata menoo...meillä alakerrassa aika kylmät lattiat...

Ilmoitus...juu aikas romanttinen juttu...jos on tosissaan etsimässä naista tuolla keinolla...eikä taida olla ihan tavallinen tallaaja...niin melko paksun lompakon varmaan omistaa...ihan tulee mieleen joku ulkomaalainen...voisin kyllä tuollaiseen langeta ;) ...siis sinkkuna :D !

Lapsimessut...eipä päästä minnee...kun tuo mies on töis...ja miä en uskalla lähtee yksin ajaa sinne....olen kyl ajatellut, et kesällä voitaisiin nähdä B) !!

Miä oon ihan väsy..kun tuo neiti hääräs koko yön :( ...annoin vähän välii tuttia suuhun...en tiedä mikä vaivas...aamul nukkui...puoli yhdeksään asti...jes!!

Katris...voi surku mitä teille on käynyt :eek: ...tuollaiset vahingot on tosi kurjii....eikös teillä ollut melko uusi koti?...jaksuja :hug: :hug: !!
 
uskonpuute täällä imetetään vielä kaksi kertaa päivässä. Neuvolassa sanoivat, ettei haittaa raskautta. Olen kuitenkin pian jättämässä aamusyötön muutenkin pois ja iltasyötöstäkin varmaan luovutaan melko pian 1-v päivän jälkeen.
Avan yökyläily sujui tosi hyvin. Ei ollut heräillyt pahemmin ollenkaan ja syönytkin vasta aamusta. Mennään pian hakemaan tyttö kotiin. Ensiksi vaan täällä kellarin tyhjennystä tiedossa, kohta tulevat pumppaamaan tyhjäksi.
matami kotihan on siis vasta puoli vuotta vanha., että sinällään ei ainakaan yhtään naurata. Onneksi menee rakennuttajan vakuutuksen. Eniten harmittaa kaikki pilalle menneet tavarat ja lastentarvikkeet jotka odottivat uutta tulokasta siellä. Vakuutus kait korjaa. Suurena pelkona homevaurio, kun allergisiakin ollaan.
matami, repa ja nemika kyllä vauvan pitää saada niin kauan maitoa kuin sitä tarvitsee ja äiti on halukas imetystä jatkamaan. eli siitä vaan! :heart:
 
Naukurille onnee :flower: Sulla oli vissiin synttärit :p

Tissi..Kukaan ei oo tullut mulle ihmetteleen et vieläkö imetät.. Yhden ihmisen tiiän kenen mielestä imetys puolenvuoden jälkeen on turhaa...mut ei hääkään mikään kovin läheinen joten.... johtuneisko siitä että mun mammakaveri on imettänyt ekaa lasta vähän yli 2vee ja tätä tokaakin imettää vielä,nyt ikää 1v2kk ;) Et 10kk ei oo siihen verrattuna mitään :D

Nemika,Todennäkösesti mun nukutuksessa mentäs hamaaseen loppuun,ellei mun tekis mieli jo näyttäytyä ulkosalla kello 19 jälkeen ;) Sitäpaitti se tekee ihan hyvää isukille ja pojalle,kun eihää sitä tiiä jos mulle vaikka kävis jotaan enkä pystys nukuttamaan tms...

Tadaa... päätin sit kokeilla yksiä päikkyjä ja hyvin on tähän asti mennyt =) Poika oli hiukan väsyneen olonen tossa normiin päikkä-aikaan 10.30 tietämillä,mut sit se meni ikäänkuin ohi... annoin lounasta normisti 11.30 ja söi KOKOpurkin :attn: pasta toscanaa possunlihalla höystettynä. Nyt vasta klo13 pintaan alko kitiseen,joi tissimaitoo ja puin päälle..oli ihan hervoton ja pisti simmut kiinni jo kun lähin kantamaan vaunuun ja sinne nukahti saman tien :saint:Eikä mitenkään hirveesti kitissy,pientä väsynarinaa... Nyt toivomuksena olis et nukkuis 2h minimissään....Ihan jännittää miten vaikuttaa yöuniin ;)

Kylmät varpit... meillä helposti tulee..normisti pojalla sukkikset ja sukat jalassa,mut kestovaipoilla kun päivät taas mennään niin annan pitkiä ilmakylpyjä vaipanvaihtojen välissä ja silloin vipeltää housutta. Ei toi mitään oo valitellu vaikka aika viileeltä jalat tuntuu. Ja meilläkin vanha ok-talo,missä kylmät lattiat. Oon ajatellu,et jos ei itteään haittaa,niin ei kai siinä sit mitään =)

Hesari lukematta vielä.... kuulostaa aika uskomattomalta,mut ihanan romanttista :heart:

Hapanmaitotuotteita pitäs vähän kokeilla...olis helpotus saada antaa normi juguu pojalle. Raejuusto olis kans listalla... tavallista maitoo ajattelin ruoan seassa tarjota pienissä määrin,mut ihan juomana saa vielä odottaa,ei mitään kiirusta sille. Ja tietty kaikki riippuu lopunviimein siitä et sopiiko miten vatalle...

Tuli ihana kakuntäyte tosta fazerinasta ja geishasta :p ... nyt pitää tehä se loppuun :wave:
 
Edlalle piti vielä kommentoida,et mies ikäänkuin sisuuntu tosta kun tajus et lapsi ei huoli häntä lohduttajaks tosipaikan tullen.. ;) On ainakin nyt tarmoa täynnä seuraavaan yritykseen... kyl se siitä. Helpotti nähä et Kasper oli oma ittensä aamulla :heart:
 
Punttikselta kotiuduttu :)

Tissi on nro1 myös täällä :wave: ja meinataan kyllä jatkaa tissittelyä. Esikoista imetin tosiaan 15kk ja olisin varmaan jatkanut mut ympäristön painostus sai mut luopumaan koko touhusta :ashamed: ja vähän harmittaa. Nemika mulle muuten eilen just mainittiin asiasta, kuten myös vieressä nukkumisesta yms. -mut en enää välitä huvittaa vaan ja kiusallanikin imetän. Ja meillä neiti nukkuu meidän välissä ja piste -mukavasti menee.

Katrinainen ikävä vahinko teillä. Toivottavasti saavat paikat kuntoon pian.

Repa tekee miehelle oikein hyvää nukuttaa poikaa ja ihan varmasti sullekin. Kohta jo nautiskelet omasta hetkestä sohvan kulmassa kun isäntä nukuttaa. :)

Keskiviikko lähenee apua -osaankohan enää mitään -aivot tuntuu edelleen olevan narikassa. Työt tosiaan kutsuu -aika haikeeta olla erossa pienestä.
Toisaalta oon niin innoissani -no katsotaan miten sit menee.

mut nyt pitää tehdä tytölle retkieväät. Ovat väsänneet ulos ison lumiukon ja nyt pitäs päästä retkelle. Ihana ilma :wave:
 
Hesarissa oli myös viime toukokuussa syntyneen tytön kuolinilmoitus. :'(

Kova yritys saada nyt rytmi takaisin normaaliin, kun Eeva heräsi vasta yhdeksältä kesäaikaa. Tuntia aikaisemmin kyllä hetkeks itkeskelemään jotain, mut nukahti sit uudestaan. Ja jos normaalisti oltais oltu hereillä 4-5 tunnin pätkiä ja kahdet unet, niin johan oltais valvottu myöhään. Nukkuis varmaan vastaavasti huomenna sit pidempään, mut tykkään omasta ajastani illalla. Lyhensin sit päiväunien väliä 3 tuntiin ja ekoilta unilta vähän herättelinkin jo. Nyt toiset menossa normiaikaan, kohta se varmaan heräilee ja käy sit nukkumaan puol 9 pintaan niinkun aina. Toivottavasti.
 
Ai niin unohtui aivan eilen, Jennin Netalle hurjasti onnea natista nimesta :heart:

Weiss, kiitos ihottuma neuvoista, selka on parempi, mutta nyt on tullut ihottumaa myos kyynartaipeisiin on sellaista kuivakkaa, ei atooppista, joten toivon vaan etta johtuis kuivasta ilmasta. ja jatkan mansikka kokeiluu :D

Kylmat jalat
meilla kans jaakalikat suurimman osan aikaa ja hauskinta on tietty sukkien potkiminen pois jaloista ja sormet myos usein kylmana. Kengatnyt mietin etta tulikos oikeenlaiset, mutta oli pakko ostaa kun paastaan jo hiekkalaatikolle ja kiikkuun joten popot on oltava. Ongelmana on etta tytyn jalka on noin kokoo 17, ehka jo melkein 18, joten kengat on ryominta kengat ei kavelyyn :ashamed: , mutta tyty on oppinut tykkaan niista kovasti :D . No paasempa taas kinka ostoksille uudelleen.

Repalle, hyvinhan teilla meni eka kokeilu. Meilla on monesti nii etta kun mies laittaa tyton nukkuu nii mina saan sen sit loppuenlopuksi rauhottuun tai toisin pain. Aloittakaa jokin iltarutiini jonka molemmat voipi toimittaa. Meilla se on etta luetaan kirjaa meidan sangylla ja sit ennen kuin nukahtaa taydelliseti nii siitten kannetaan omaan sankyyn. ja
voitkos tai osaatkos vastata leipomis kyssaan ja muutkin myos Jos kayttaa vanhentuneita jauhoja (speltti nyt kyseessa ja puolvuotta siiten erapaiva umpeen mennyt) nii onkos niista mennyt sitkos vai miks ne menee vanhaks?!?

nyt taas hommiin!

 
LC: Näin oon kuullut et ei tule kunnon sitkoo... tosin yleensähän noissa jauhois on parasta ennen päiväys,et varmaan toimii jonkinaikaa moitteettomasti sen jälkeenkin. Speltti on mulle aika tuntematon... haistele ja maistele. Puolvuotta on tietty aika paljon...
Meil on nyt sellanen rutiini,minkä molemmat voi toimittaa. Tissi siirtyi viikko sitten sohvalle,minkä jälkeen sit pesut ja satu sängyllä...

Nyt onkin sit mielenkiintoista...poitsu uinu vain 1.5h..pörisee tossa ihan reippaana vielä,mut täytyy varmaan kohta keitellä puurot kun on vielä kylpy ja kaikkee...päivälläkin väsähti ihan yhtäkkiä. Saa nähä miten sit huomenna kun on vihdoin se neuvola jne. et onko sit väsympi... mut täytyy nyt mennä tässä kuulostellen,jos tuntuu et ei jaksa ilman kaksii unii niin sit täytyy ne nukkua.
 
Miun äiti soitti just....ovat asunnossaan vankina, kun siellä on poliisit jossain piiritystilanteessa pihalla...ovat täydet varustukset päällä...ja niitä on paljon :eek: ....olivat äiti ja sen mies tosi peloissaan :( ....lupasi tiedottaa lisää...maailma on kamala...en tiijä missä vaarassa ovat :( ?!...toivottavasti ei oo mitää räjähteitä....
 
Matami... HUI! onkos piiritystilanne selvinny jo?`Ei ainakaan oo lehtiin päätyny... vielä ainakaan siis.

Tosta hesarin jutusta vielä... on toi kyl aika romanttista jos toi oikeesti oikeesti on oikee ilmotus :heart: Ainakin Hesarin tyyppi vakuuttaa ettei kyseessä oo mainos, koska se olis jotain niiden sääntöjä vastaan et noin tehtäis. Et ehkä se on ihan oikea ilmoitus :D
 
Lapsimessut me ollaan esikoisen kans menossa lauantai aamuna. Viime vuonna oltiin kans ja tungos oli todella tiheä ja silloin olin viel ison vauvamasun kans liikenteessä |O Nyt ehkä menee vähän helpommalla kun on siirretty viel sinne isoimpaan halliin...

Hesarin juttu mainos tuli meillekkin miehen kans ekana mieleen sit mietittiin et arabimiljonääri siel on asialla etsimässä blondiaan :D

matami onks selvinnyt mitään uutta? :hug:

Kellojen siirto meni meilläkin ihan mukavasti herättiin klo8.30 uutta aikaa. Saa nyt nähdä miten tänään mennään nukkumaan siirtyykö sekin tunnilla eteenpäin... :whistle: Aamu-uniselle mammalle tämä tosin sopii loistavasti! :D

Edla/Naukuri/Hemuli+muut etelän asukit Koska kahvitellaan? :)
 

Yhteistyössä