TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

Naukuri...kiva kun kuulit sydänäänet :heart: =) !!

Meillä olohuonees täys kaaos...kun miä yritän saada nuo vaatteet hinnoiteltuu kirppikselle :eek: ...no tooooosi hyvin onnistuu homma neitin kans :kieh: ....ehkä hinnoittelen yöllä ;) ....mies on aina töissä....joten jotain on keksittävä....onhan miul yöaika viel vapaata :whistle: ...

Ensikengät....pitää mennä ostaan neitin kanssa....en kyl taida vielä...siirrän myöhemmäksi....nyt, jos ulkona vähän harjoitellaan tepasteluu...jotkut kumpparit on ihan hyvät...kun ei vielä kävelemisestä ole mitää tietoo...eli kesäkengät ostan...Bebesin sivuilla oli aika ihanii...mut kun niit ei voi ostaa netistä :( ....täytyy katsoo mikä tän takahikiän valikoima on...ja tyytyy niihin....en jaksa stressaa...sitten kylläkin...jos yht`äkkii kävellä osaisi :D !
 
carmen: me tilattiin brion zento alkuun..mut jouduttiin palauttamaan ku meillä ei airbagin takia saa eteen laittaa ja takana jäi liian pystyasentoon sit penkki. mut jos olis naama menosuuntaan niin aivan mahtis penkki kyllä. mut selkämenosuuntaan ei meidän autos toiminu. mut laadulleen on kyllä hyvä varmasti. =)
 
No niin..mies lähti poikaa nukuttamaan ja voi elämän keväät että voi sekin kirpasta :eek: Kun on 10kk poikaa unille yksin laittanut :ashamed: Lyökää mua virtuaalisesti,että tokenen... oon ihan liian sidoksissa tuohon jäpikkään,siitä tulee varmaan perinteinen mamman poika. Pidän sitä tuolla ullakolla "turvassa" lopun elämää :p :LOL: ;) No joo,eka kerta varmaan tuottaa tuskaa,mut kohta saan toivottavasti nähdä et isukkikin suoriutuu vallan mainiosti =)

Ensikikengät ressaa mua kans valtavasti,mut ei siinä auta kun ottaa härkää sarvista piakkoin. Vaikka poika ei kävele vielä hetkeen,seisoksii jo melkosen tukevasti...ja olis kiva viedä tonne ulos seisoksiin =) Ihan kesäkengät kuiteski meinasin,oletan että noi ilmat tosta alkaa lämpeneen ja tiet kuiveneen ihan muutaman viikon päästä =)

Yläkerran sain siivottu,paitti tulevan pojan huoneen joka kantaa nyt nimeä rojuhuone :whistle: Alakerrasta sain imuroituu ja mopattuu ja vessan pestyy,mut pölyt yms jäi toiseen päivään. Kakkupohjan paistoin juuri tossa ja nyt jos menis sit suihkuun. Meinaan tehä suklaakakkua fazerinasta ja geishasta äidille,kun hällä oli synttärit paripäivää sitten =)
 
Repa, nyt köytät ittes kiinni siihen sohvaan ja pysyt siinä!!! Niillä menee ihan hyvin siellä ylhäällä ja jos se siellä vähän huutaa ni sit saa huutaa :) Sä pysyt alhaalla! Sun miehes tarvii nyt onnistumisen tunteita, kun puhuit siitä et se on niin arka kassun kanssa. Siitä se sit lähtee ja sä oot kohta vapaa nainen viemään ton matamin baariin ;) :lauhg:

Matami, mä kans aattelin et jos saan neidin nukkumaan, ni puol ysi sammutan valot :)

Mullan menee hermot ton likan ruokailujen kanssa vaihteeks :kieh: syönyt taas miniannoksia tänään ja iltapuuronkin jouduin laimentamaan vellillä ja antaa pullosta et jotain saa yötä vasten neidin masuun... pr*le sentäs!

Mut mä palailen vielä, piti vaan tulla tota Repaa potkimaan! :LOL: ja tukemaan tietty!
 
Joo,siinnittelen täällä pala kurkussa...poika on kohta puolituntia itkenyt ihan surkeena tuolla...nyt jo nikottelee kun ei kunnolla ääänikään tule :'( Sydäntä särkee...mut koitan olla puuttumatta,onhan siellä isä turvana.

Valot pyritään sammuttaan myös täälä...paitti yövaloo,minkä poika tarvii =)
 
No nyt se raasu sit nukahti nyyhkytykseensä.... :( oli kovasti pälyilly ovelle,et koska se äippä tulee :ashamed: Ja taas mulla on olo et aiheutan ipanalle traumoja |O

Nyt täytyy mennä ruokailemaan..oon ollut piilosella täällä tietokonehuoneessa,kun tänne ei kuulu niin hyvin itku ;) Hyvät yöt :wave:
 
Täällä kans pimeessä ollaan miehen kanssa! :) Kynttilöitäkin oli tosi hintsusti enää jäljellä, mutta ulkoa tulee valoa ja onhan tuo telkku aika iso :D Poika toivottavasti nukkuu tuon tunnin hissukseen ettei tarvi mennä tuttia kaivamaan siellä pilkkopimeessä.

Repa: Voi kurjuus :hug: Mutta kuten Edla kirjoitteli, niin poika ei tuota tule muistamaan, koska hänellä kuitenkin on rakastava äiti ja isä!! Mutta hyvä, että kuitenkin nukahti sitten isänkin kanssa? Eiköhän ne itkut siitä vähene vähitellen :hug: Tehtiin nyt se daim-kakku valmiiksi. Maisteltiin ennen sokerien laittoa et kuin makeeta on ja jätettiin itseasiassa se sokeri ja vanilliinisokeri kokonaan pois. Laitettiin siis sitä vaniljatuorejuustoa rahkan sijaan. Ei tarvinu kyllä yhtään extra-sokeria; hyvä kun mainitsit! :) Nyt toivotaan et olis huomenna herkkua odottamassa :p

Nyt meen ihmettelemään mun päivän ennenaikaista synttärilahjaa; olin miettinyt yläkertaan cd-soitinta et vois pojan kanssa siellä kuunnella lastenlauluja yms. niin miespä oli ostanut sellasen Applen systeemin missä on radio ja sit siihen saa iPodin kiinni! :eek: Meillä on siis KAIKKI perheen musiikki/lastensadut iPodilla, joka on aina täs alhaalla kuunteluvalmiudessa ja nyt sen voi sit vaan ottaa ylös mukaan ja kuunnella siellä. Ihanaa!! :)

 
naukuri onnea sydanaanista ja kiva kuulla, etta olet loistokunnossa. mukavaa myos,e tta fysioterapia meni hyvin. =)
repa nyt pysyt kovana.
hauskaa lauantai-iltaa teille kaikille rakkaille. Kakut ja toscanalaiset piiraat kuulostaa ihanilta.

Meilla on sitten vesivahinko kellarissa. ei sitten paljoa naurata. putket kai kyseessa. Valtavat rampat tiedossa ja asunto haisee viemarille. lahdetaankin miehen keikalle tuulettumaan ja Ava on ekaa kertaa yokylassa.
 
Valot unohtui sammuttaa ja varmaan kellotkin kääntää. Elokuvissa kävin kuten vähän epäilinkin että O ei oikein enää viihtynyt. Kuvan loppuhuipennus jäi näkemättä kun vääntelehtiminen kävi ylivoimaiseksi. Kaupoilla O viihtyi oikein hyvin kun sai mummojen ihailua osakseen kiljunnallaan.
Matami en asu Jyväskylässä vaan 60 km pohjoiseen sieltä.
Kysyisin maitoasiaa, siitä oli aiemmin jo juttua mut meni sivusuun? Meillä kun juodaan pelkästään laktoositonta maitojuomaa. Hyla maito ei kelpaa vaikka välillä aina yritän tyrkyttää ja normi maitoa ei voi tarjota kun ilmavaivat on niin valtaisia. Pitääkö pojalle ostaa ostaa tavallista maitoa? 10 kk neuvola on parin viikon päästä niin jospa muistaisin kysyä sieltäkin asiaa. Viikon verran O on juonut piimää ruuan kanssa. Pari eka päivää irvisteli mutta nyt juo reippaasti. Ja raejuusto on tosi pop.
Muut odottajat imetättekö vielä? Mun pitäisi vähentää imetystä mutta kuinka se tehdään? Tarkoitus olisi lopettaa kokonaan 1 v synttäreihin. Juhannus viikolla poika menee mummulaan eka kertaa yökylään ja en luvannut jättää tissiä kaveriksi. Meinataan aloittaa juhannusjuhlat railakkaasti AC/DC:n konsertilla. Pääsiäisenä on tarkoitus jättää ainoa yösyönti 4-6 välillä pois. Mies lupasi auliisti hyssyttää pojan takaisin unten maille mutta ongelma on se että hän ei normaalisti edes herää kitinään.
Sauna kutsuu ja ihana hiljaisuus kun poika nukkuu ja isot pojat mukaanlukien mies on hummailemassa.
 
Nonni, sitä se pimeys teettää: menin ja tuhlasin Lasten Metsolan nettikauppaan, kun sieltä sai alea... :ashamed: Ihania froteevaatteita ja muita löyty pojalle! Ehkä menee kesällä, ehkä vasta syksyllä. Sen verran arvokkaita kuitenkin ovat, et otin koon varman päälle, et menis mahd. pitkään.

katris: Eikä!? Vesivahingot on kyllä niin peestä :( Ja kun niissä on aina sitä hommaa vaikka olis vaan pienikin vahinko. Hö, voimia sinne!

Uskonpuute:
Mä en enää imetä, joten en varmaan osaa auttaa. Olisko apuja, jos imettäisit harvemmin ja antaisit muuta maitoa sit tilalla? Ja vähitellen sitten imetyksestä kokonaan eroon? Eihän se varmaan hetkessä käy, mut vähitellen. Maitoakaan meillä ei vielä juoda. Vasta 1v. jälkeen aloitellaan. On pari reissua tiedossa just ennen 1v. päiviä, joten ei oteta nyt mitään uutta ruokavalioon tms. ennen sitä.

Äh, nyt viisarit oikeaan asentoon ja unille :wave:
 
pirkale, eka yritys kammays taalla pimeassa ja painoin vahingossa vaaraa nappulaa ja menin edellisselle sivulle. Eli earth hour on menossa taallakin :D

Oon kerinnyt muutaman kerran viikolla lukee teksteja, mut en oo jaksanut vastailla.

Ekaks, onnea ja tarrikksia Katrinaiselle

Uskonpuutteelle tervetuloa! Meilla oli kans IVF hoitoo, mut F paatti alkaa luomusti olemassaolon.

Repa ja Marmotta ja vielakos Majjlla kukutaan. totta tuohon yohuhuiluun tottuu. Nyt Freijukka nostetaan meidan petiin siina6 pintaan, mutta yleensa ilmoittaa huutamalla et tulkaa hakee hyvissa ajoin 5 jalkeen :D . jaksuja :hug:

Repalle viela tuuletus kun malttoi pysya nukutus puuhista poissa. Meiila mies laitta tytyn nukkuun nyt melkein joka ilta kun on nii mukavaa puuhaa ja minulla kytee huono aiti syndrooma :ashamed: ku kayn toissa ja en saa laitettua vaavia nukkuun. tosin tan paivaa on kylla ollut mamin tytto ihan satasella :heart:

siivoja meille kans myos! oispas rahaa :p

Naukuri
Hyva etta fyssarilla kaynti oli tuottoisa. Puhekin just serkun kans joka sanoi et heidan poju 3.5v ei koskaan ryominyt tai konttaillut vaan lahti istumasta sit kaveleen kun aika tuli. kivaa myos et kuulit jo sydan aanet.

taalla vauvakuume kovana. Bioloogine kello kylla nyt tikittaa nii kuuluvasti et mies varmaan turvautuu kohta kuulosuojaimiin et sais rauhan ptikammarissa :D

oita! huomenna onkin sit jo kesa- aika, jihuu!
 
Huomenta kaikille - ihana kesäaika alkanut. Valmistauduin tulevaan ja ostin viime viikolla kaikki kevät tamineet Maijalle valmiiksi. Keväthaalari on ihqu; reiman raidallinen karkki. Sitten ostin Esprit trenssin (huom. tämähän on tarpeellinen ;) ja samaa sarjaa housut,, väri vadelman punainen. Neito on pitänyt takkia ja housuja kauppamatkoilla - nätti on. Mulla on ollut joku poikasyndrooma...ilmeisesti oon pukenut tyttöä pojan vaatteisiin kun aina on kysytty "onko hän poika" - noh, nyt ei voi erehtyä. Itselle en raaskinut ostaa mitään, mutta lapset sai uusia vaatteita kevääseen =)

Kaikille plussalaisille onnea hurjasti ja oikeestaan kaikille Onnea ja Valoa kevääseen. Meillä kaikilla on elämän parhaat päivät menossa kun taaperot on valloittavassa iässä, taapero ikä on ihana, mielestäni parhain.

Naukuri Uskallankohan enään kommentoida ;) Jäin seuraan tota fyssari käyntiä... hyviä ohjeita, liukkaat lattiat on hankala yhdistelmä jos ei voi pitää paljain jaloin vrt. Bambi liukkaalla jäällä ;) Meillä on erittäin kylmät lattiat (vanhan talon ilot) mutta pakko pitää paljain jaloin just ton liikkeelle lähdön takia. Pidän sukatonta haalaria alla ja sit vielä gollegehousuja haalarin päällä. Kompensoi tota kylmää ja selkeesti auttaa, kokeileppa tuota. Niin sillä tapaa jeesaat sitä lapsen omaa ahaa elämystä liikkeelle lähdössä. Siinä on sekin hyvä puoli, että vauva harjoittelee konttaus asentoa ilman liikettä ja jumppa niitä lihaksia mitä konttaukseen ja kävelyyn tarvitaan. Seisomis harjoitukset on siitä hyviä, että jalkapöytä laskeutuu jkv kun seisonta ja tukea pitkin kävelyä on riittävästi treenattu. Tästä päästään taas siihen kenkäasiaan, miksi kannattaa ostaa lähempänä kävelyyn lähtöä vasta ne kengät. Suutarin lapsilla kun ei oo kenkiä - ostin kengät kans valmiiksi. Meiltä on matkaa alan liikkeisiin ja kevään ollessa käynnissä, en malta lähteä "isolle kirkolle" :D
 
Huomenta..

Kiitos virtuaalituesta..ilman teitä olisin varmaan jättänyt leikin kesken :heart: Noh,kävi loppujenlopuiks niin et Kassu rupes itkeen samoihin aikoihin kun olin menossa ite nukkumaan. Mies meni lohduttamaan sillä aikaa kun pesin naaman ja hampit etc. Huutohan yltyi taas ihan hysteeriseksi ja kun viimein menin makkariin poika tarras niin kovaa syliin etten meinannut saada irti,huuto lakkas heti. Mies oli hiukan masentunut,kun näki ettei pystynyt lohduttaan... tsemppasin kuitenkin,et eihää se oo ihme kun meikä 10kk laittanut yksin poikaa unille.
Tissillähän toi sit roikku lähes koko yön,oli levoton jne. Ties vaik siks oli nukutuskin hankalaa...tai sit oli vaan äitin perään niin kovasti ;) Aamulla oli itse aurinko ja niiiin kilttiä että :D
Huomenillalla mies vie taas poikaa nukkumaan....ehkä sit menee paremmin =)

uskonpuute: Meillä roikutaan tissillä ihan täysillä :D päivisin tuo ei välttämäti syö kuin kolmesti,mut yöllä..aamuyöstä etenkin,roikkuu sit ihan kiitettävästi rinnalla. oon yrittäny lisätä päivään tissiä ettei yöllä tarvis niin kovasti. Miä aattelin 1vee tienoilla tiputtaa tissittelykerran yksitellen pois....

Katris:Voi kakka tota vesivahinko hommaa :hug:

täällä opittiin eilen vilkuttamaan..ja dieetit on ohi :wave:
 
Repa, no joo... hyvä alku ehdottomasti :) huomenillalla uudestaan ni kassu alkaa tajuu et homman nimi voikin olla iskä nukutuskaverina. Juu, me tsempataan sua ja sä puolestas sit sun miestäs ;). Kuhan se ei ala nyt tosta taas arastelee. Muista mainita et saihan se sen ekan kerran nukahtamaan kumminkin. Kyllä se siitä lähtee :hug: Ja onnea dietittömälle ajalle, nauti kakusta :D Oppikohan poika vilkuttamaan sen takia et voi vilkuttaa isän pois nukuttamasta? ;) :LOL:

Katris
, ounou tota vesivahinkoo :hug: Toivottavasti oli kumminkin hauskaa keikalla ja neidin yökylä meni loistavasti :)

Mä oon nyt sit repässy flunssan itelleni :( Nokka tukossa ja päähän vaan sattuu... yhyy.... no sitruunateetä naamariin jos vaikka helpottais. En siis ees tykkää teestä.... :x nukuttiin huonosti, mutta kesäaikaa puol ysiin kumminkin nukuttiin, kiitos pimennysverhon :) Jotain hyvää levottomassa yössä... :eek:
 

Yhteistyössä