TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

summer: meillä kans noilla pienimmillä viisi vuotta ikäeroo..ja televisio on mahtava riitakapula. :LOL: jätkä seisoo eessä ja takoo käsillään ruutua ja likka huutaa ku hinaaja väliin :LOL: tosin meillä toi jäbä niin herkkis et se luovuttaa hyvin helposti murhekryynisin kyynelein taiston :LOL:

lähdin illalla postiin ja mun auto ei sit suostunu starttaamaan ku kotiinlähtö koitti. jouduin ukon hälyttämään apuun ja siitähän riita synty. :( het ku se mun vika oli ku sähköjohdot hapettunu eikä käyntiin lähde :kieh: :kieh:
ja sit tapeltiin vielä sellase paikan edessä mikä on oikeesti ku psykon hotelli. pysty melkein normanin kuvittelemaan ikkunaan... :eek: ja hinattavaksi en suostunu. vihaan niin kauheesti sitä touhua ja mulla ku iso auto niin ei oo helppo olla perässä. ukko veti sit siitäki siepit :kieh:
mut onneks sai sen käyntiin mut eipä sillä nyt ajella ennen ku piuhat on vaihdettu.
ihanaa olla täällä jumalan selän takana jumissa... :kieh: :kieh: :kieh:
onneks äiti hakee meidät kyytiin ja kaupunkiin tuhlaamaan =)

mut nyt mentävä :wave:

Hemuli Älä nyt ihmeessä minnekään katoa! Minä olen hiljaa itsekseni sua kaipaillutkin, mutta kun nimimuisti - ja muisti ylipäätään B) - on niin kehnoetten ole siitä muistanut edes täällä mainita! Mukaan kelkkaan vaan ja niinkuin Repa jo totesikin niin ei täällä nyt NIIN paljoa tapahdu etteikö kärryille pääsisi :D

Jenni Kiva kuulla, että teidän Netta kasvaa hyvin ja on ns. helppo vauva! Positiiviset kommentit antaa uskoa, että minäkin pärjään kahden kanssa ja teillä sentään on vielä kaksi keskosta kyseessä. Itse vaan pelottaa ja arvelluttaa oma jaksaminen entistä enemmän, kun selvästi on joku uupumusjakso päällä... :/

merika Minä näen säännöllisin väliajoin valvepainajaisia renkaan puhkeamisesta, bensan loppumisesta jne. varsinkin sateella, kun sitä tietää miten "avuliaita" suomalaiset osaavat olla tuntemattomia kohtaan :kieh: Vaikka kyllähän minä renkaan osaan vaihtaa ainakin teoriassa - eri asia sitten riittääkö voimat vääntämään pultteja auki B)

Meillä Nea on syönyt aivan älyttömän hienosti jo yli viikon - nyt tietty alkaa taas lakkoilemaan kun kehun :ashamed: - mutta pakko rehvastella, että neiti söi eilen lounaalla KAKSI annosta ruokaa ja vielä pilttiä päälle!!! :eek: Ja tänään kun katsoin typyä tarkemmin niin kyllä sen reisistä näkeekin, että sapuska on maistunut - ihan on pläskiä ilmestynyt meidän hoikkikselle :LOL:

Vauvojen pituuksista muuten: meillä pimu on kaiketi TOSI pitkä, kun on jo 76cm, kun aika monella tuntuu vauvelit olevan siinä 70cm hujakoilla.. Vaikka onko se nyt ihme, kun äiti on 180cm, mutta hurja ero kuitenkin!

naukuri Tuplista vielä.. Melkein olin päätynyt niihin Brioihin, mutta yöllä sain jonkun ahaa elämyksen etupyöriin liittyen: pitäisikö sittenkin ostaa esim. teutoniat, joissa on kääntyvät etupyörät??? Voisivat meinaan kulkea vähän näppärämmin esim. kaupassa :/ Tosin Brion ja Teutonian hintaero on sen 350-400e eli aika paljon kääntyvistä etupyöristä :LOL:

Ja sitten loppuun tunnustus, joka vähän hävettääkin, mutta pakko paljastaa.. Minä tilasin tänään tarjouspyynnön kotisiivouksesta 2krt/kk :ashamed: Olen sitä puntaroinut jo vuosia, mutta nyt Nean jälkeen tuntuu, että mielummin laittaa senkin ajan tytön kanssa leikkimiseen ja perheenä olemiseen mikä menee (tai siis minkä pitäisi mennä, jos jaksaisi siivota B) ) paikkojen puunaukseen! Ja taatusti tulee olemaan pelastus, kun Antero syntyy! Ovatko muut heittäytyneet näin laiskoiksi? B)

vauvojen pituus: tän hetkistä pituutta en tiiä mut 2kk sitten ( 8kk neuvolas ) tyttö oli jo 72cm, meil seuraava neuvola vasta 1v..olis ollut kyllä kiva tietää 10kk mittoja, painon nyt sais selville mut tuon pituuden mittaus olis varmaan hiukan haasteellista..

jenni: kiva kuulla teistä ja ihanan nimen tyttö sai =)

ajattelin tänään siivota ja järjestellä keittiön kaapit ja poistaa kaikki turha roina..huomenna vois leipoo sämpylöitä :p

Jenni,Kiva nimi tuli tytölle ja älyttömän hieno homma että nukkuu yönsä ja on sillai helppohoitonen. Oot kyllä "ansainnut" helpot ipanat ;)

Edla ja Carmen,Sama homma..pitäs panna makkariin pimennysverhot..meillä on Kasperin tulevassa huoneessa,siirretään vaan meidän makkariin. Jospa tosiaan auttas tuohon heräämiseen,kun ennen nukku pidempään jos kukku yöllä. Nyt herää nakutettuna 6.46 tai 47 riippumatta nukkumaanmenosta tai yökyöpelöinnistä |O Ja muutenkin nukkui vielä tovi sit ainakin puoli kasiin =)

Carmen,Miä haaveilen tosta siivousavusta,mut toistaseks ei oo varaa....tai sanotaanko et en vielä oo niin kypsä et haluisin vähiä ropoja sijoittaa siihen,mut katotaan ..kohta voi sekin aika koittaa B)
Kasper oli 73cm 8kk neuvolassa...ja me ollaa erittäin tynkiä molemmat miehen kanssa,et tiiä sit mistä pituutensa saa... maanantaina selviää paljon on tullut lisää 10kk neuvolassa,veikkaan 75-76cm ;)

Onpas ollut immeisillä propleemeja autojen kanssa :eek: Meikällä ei pääse moisia tapahtumaan,kun ei oo korttiakaan :saint: Mut oottakaas kun valjastan ton pyörän... pois tieltä oksat ja männynkävyt :D

Jep,kyl se niin on et mun diettaaminen loppuu sunnuntaina...kun teen äipälle synttärikakun. Ei tuu kun viikko maidotonta+viljatonta yhtäaikaa,pitäis olla se kaks et olis varmuus,mutta miä en enää jaksa :ashamed: Mulla on sellanen fiilis et olis pitäny jo jotain näkyy,edes pientä edistystä...jos toimis.Nyt toi heppu on niin levoton tällähetkellä,et ota tosta selvää muutenkaan :kieh:

Edla,eihää se sillai kallista olekkaan,siis siivooja,mut ekstra menoo kuitenkin... ja meil ei olis sellaseen oikeen varaa. Mieli tekis kyllä (ja aihetta olis ;) ),vaikka kerta viikkoon.

Huomenna olis tarkotus pitää siivoustalkoot jos miehellä ei tuu ylläritöitä... yläkerta pakko imuroida ja luututa ja pistellä kamoja paikoilleen... saapi nähä mitä sit kerkee alakerrassa tehä. Imuri seisoo tossa nurkassa päivästä toiseen kun keittiön lattia pitää imuroida muruista parikertaa päivässä... siellä kun lymyää pojan sormiruuat ja isännän leivänmurut,mitä ei sais poika suuhunsa pistää viljattoman takia
=)

Poitsu takoo tota päätään nyt joka paikkaan... :headwall:

Hullut päivät, nonni ne on sitten ensi viikolla. Mä oon ihan shoppailuhullu :D Vierotusta täytyy alkaa miettimään... :LOL: Sinne on tulossa välikausiasu lapsille, siis kaks-osanen Ticketin Plainrain ja hinta 29,90?. Ei paha, täytyy miettiä hommaisko sitten ensi syksyksi siksi vedenpitäväksi puvuksi... :whistle: Tossa on alla linkki miltä se näyttää...

http://www.kuperkeikka.fi/ticket-to-heaven-1/plain-rain-9.html

Matami
, teidän kukkahaalariin on muuten saappaitakin myynnissä :D Ainakin tuolla kuperkeikassa :) Aika ihanilta näyttivät...

Repa, toi on kyllä tosi touhuu... kaks kertaa päivässä imurointia... huhuh... pakko sitä on kaikkee yrittää jos viljattomalle laitetaan. Mä ostin uuden rikkalapio-harjayhdistelmän et saan sormiruoat siivottuu nopeesti, mut teille se ei auta jos ei olleskaan saa mennä suuhun... Ja siivoojasta, en mä kotiin mut isälle tosiaan. Silläkin on kuiteski joku 80nelilötä yksin sairaalla ihmisellä. Helpotus sit myös meille jotka auttaa noissa hommissa.

Carmen: Mä haaveilen sellaisesta ylellisyydestä =) ois ihanaaaaaa, mut eipä taida olla vara.
Siivoominen on kyllä tosi tylsää puuhaa, meillä siivotaan kunnolla 2 krt viikossa ja imuroidaan joka päivä sanosinko ääh

Edla: ihana puku :heart: kummitytölle ois ihana

Siivooja...ja tosi mukava olisi....ainakin semmoiset isommat siivoukset....pari kertaa on meillä käynyt...kiva tulla puhtoiseen kotiin =) !!...tykkään kyllä itsekin siivota....ja nuo minun tulot on niin surkeet....et ehkä sit jos voitan lotos ;) !!....

Edla....ai kumpparit :heart: !!....pitäis ens syksyks hakee...olis aika käheet...pitäiskin varmaan ottaa ne pinkit :D ...kun on pinkit rukkaset ja sydvesti =) !!

Pimennysverhot...olis kyl kivat...nuo kaihtimet ei auta yhtään...meillä vaan kaksi ikkunaa ja parvekkeenovi makkarissa....eli aika monta pitäis hommaa....aikaiset herätykset on kaameita....en ole yhtään aamuihminen....vaan kuin p#rseeseen ammuttu karhu :kieh: ....joten verhot harkintaan :whistle: !!

Jenni....onnea tyttö on saanut kauniin nimen :heart: !...mukavaa kun on hyväuninen vaavi :) !!

Matami,Niin meilläkii :D Olis pitännä olla jo 18 päivä ja sit peruivat sairastumisen takii ja meinas ehottaa jonnekkin huhtikuun puoleeen väliin uutta aikaa :eek: sanoin et ei käy...nyt on sit taas joku sijainen,ihkuu selittää näit samoi vaivoi aina uudelle tyypille. En taida vaivautuu |O

Tuli sit se seulontakutsu papaankin,ettei tarvi sitäkään enää miettii...olin just varaamassa aikaa,kun tuli kirje postissa ;)

repa..mihin meinasit viedä kuvaan?....meidän pojun 1v ja meidän hääkuvat on otettu Kuvaamo Karhussa (...nyt hiukan mainostin...)...silloin oli ainakin hyvä paikka ;) !!

Kuivat posket..meillä neitillä tosi kuivat posket ja muutenkin näppyy naamassa :eek: ...ja välillä oikein lehahtaa...ihan kuin joku allergisen iho :/ ....onkohan vaan herkkäihoinen lapsi?

mitäs mun pitikään kommentoida hmm

edla meillä jyskin pimennysverho--sellanen vaalee. on ollu tosi ok. leffasta..ihan kiva oli. tyttö viihty hyvin. kyllä se kannattaa katsoo-kiva hömppä :) yleensä en moisii katso koskaan kun mies käy hakee leffat.

summer meillä kans joku ihmeen valtataistelu menossa lapsilla. Ja pikkunen on sinnikäs ja isompi kokee vauvan jotenkin nyt uhkana. hmm menee ohi, mut jännä vaihe.
Mä muuten tilasin kans h&m ihania kesävaatteita -etkö säkin tilannut. Mun pitäs kaivaa isomman vanhoja.

carmen siivooja on varmasti loisto juttu. Siskolla käy ja ei se oikeesti tuu kalliiksi. Mä en ottais tai en kehtais, mut meillä siivotaan yhdessä eli kodinhoito ei oo yksin mun harteilla. Meidän äityli sano et hän vaikka tulee ennemmin siivoomaan, just. mrillä neiti oli 77cm 8kk neuvolassa.

mut nyt siivoomaan-tytön huone pitäs raivata :wave:

Edla...meillä pojalla tuo kyseinen Ticketin puku....odottaa käyttöä....vaikuttaa kyllä sellaiselta, ettei mitään kulutusta kestä...ostin erimerkkiset housut jo sen takin kanssa...vahvempaa materiaalia ( ja tuon puvun housut oli toooosi isot )....isommalla lapsella varmaan ok..sellaisella kouluikäisellä.

mä oon täs salaa haaveillu moottoripyörästä ja kortista..lupasin itelleni et jos hengissä saan pojan maailmaan niin ajan sen... ;) ukko ei sitä ymmärrä kyl mut mulla aina ollu haaveena. pienestä asti istunu jo kewarin kyydis..josko olis oman aika =)
ja nyt ku tiet on sulat ja kuivat olis niiiin mahtava fiilis lähtee tuosta ajaan.. =)
toivottavasti sais jo tänä kesänä..tällä hoitotuella voi tietty haaveeksi jäädä.. :ashamed:

repa: nuo dieetit on kurjia...iteki ku kaikkeni kokeilin läpi monesti... :headwall:
ja luulis et viikossa jo näkyis jotain etes jos apua olisi. meillä onneks asettunu aikast hyvin nuo asiat oikeestaan huomaamatta. ja pahimmat vaivat taitaa toivottavasti olla taakse jäänyttä elämää. meillehän lääkäri sanoi et varmaan on yliherkkyyksiä..ei varsinaista allergiaa. just kuulin kaverin vaavilta joka on 11kk et on kans aikamoinen yöpiereskelijä. ja pierut kiusaa öiseen aikaan. :| eikä silläkään mitään syytä löydy. suoliston piikkiin se on ne laittanu. mut mistä noista tietää..kurjia.. :hug: jaksuja kovasti :hug:
hienosti teillä pituutta kyllä.. :eek: meillä oli 10kk vasta 67,8cm :LOL:

Matami,Kuvagalleriaa kotkassa anoppi meinas,ihan kivalta vaikutti kertoman mukaan ja netissä kävin kuvia kattomassa =) Meidän hääkuvat otettiin saaressa,missä häätkin oli,siellä piitsillä ja ottaja oli yks tuttu alan harrastaja,mut ei olla pahemmin oltu kontaktissa kun ei mikään läheinen ole..niin ajateltiin sit et mennään studioon. Halvemmaks olis kyllä tullut jos tää samainen tuttava olis napsinut nää 1veetkin,mut kerta ei tarvi ite maksaa B)
Niin ja meillä on ihan punaset ja kuivat posket...etenkin nyt kun taas on ollu enempi pakkasta,et ilmoista kai johtuu. Vaikka tota allergiaepäilyy on ollu,niin luulen ettei liity siihen,vaik välil just näyttäs et lehahtais,mut kun ei varsinaisesti minkää ruuan jäljiltä tee sitä. Muutenkin on tota kuivaa läikkää jaloissa ja pepussa...ei ees oikeestaan punasia,kuivia vaan. Mutta kun itellä on vähän taipumus samanlaisiin läikkiin,niin luulen et herralla on vaan kuiva iho niinkuin äitilläänkin ;)

Tää taas notkuu linjoilla koko ajan :ashamed: Kävin pojan kanssa kävelees...nukahti silleen et roikku valjaissa pää eteenpäin rotkottaen,kun ei suostunut et selkänoja lasketaan :D
Nyt on taas näköjään luppoaikaa... kävin jo kattelees siivojien taksoja,alko niin houkuttamaan :whistle: :LOL:

Edla Meil on kans esikoisella toi ticketin puku ja on kestäny hyvin, tosin jotain likatahroja hän on siihen saanu mitkä ei lähde pesussa mut se on meillä aivan normaalia... Värinä on se turkoosi ja ostettu viime keväänä hulluilt päiviltä :D Tekis mieli nytkin lähteä sinne ryysikseen hakee isompaa kokoa. Tarvetta ei suoranaisesti olis mut kun on niin ihana :LOL: Viime keväänä kävin sen hakemassa Itiksestä muistaakseni 8.15 olin paikalla ja toiseksi viimeisen puvun sain turkoosissa kokoa 104. Siellä ne mammat kantoivat niskavääränä niit pukuja taisin olla ainoa joka osti vain yhden :LOL: Ja yllättäen illalla niitä löytyi kasapäin huutonetistä... :whistle:

Kolmipyörä kiinnostais kans mut pysyyköhän toi meidän jätkä sen kyydissä. Ikäsuositus siin näytti olevan 15kk. lantiovyöllä vaan kiinni pyörään ja menoksi. Ja olis sit jo valmiina seuraavaksi kesäksi :D Niin ja olihan siel kuvastos vaik mitä muutakin "tarpeellista" :whistle:

Nemika,Joo,jotenkin sylettää kun on sellanen fiilis vielä et ei näist oo apua,siis dieeteistä...alan kallistumaan kans siihen et kyse on herkästä mahasta..et yks sun toinen voi ärsyttää. Kun kuitenkin joskus on parempi. Ajattelin kyl,et jos nää ei vuoden ikään hellitä niin viimeistään sit vaadin et kattoo ton massun ultralla jne... Hienoo,jos teillä noi ongelmat nyt helpottaa :heart:

Yhteistyössä