TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

Huomenta...

Meillä takana taas tissiyö...huokaisu.

Carmen,matami,naukuri...meillä käytössä normisti ihan floraa,mitä sit tungen joka paikkaan vaihtelevasti öljyn kanssa. Juusto on 10-17 prosenttista ja jos käytän ruuassa kermaa,se on 10-15 prossasta. Muuten meillä ei hirveesti käytetä kevyt etuliitteellä tuotteita mut esim. leikkeleet on kinkkua jne. Leivontaan käytän sit useesti ihan voita...siinä on parhaat ominaisuudet =) Mun mielestä pieni määrä voita tai margariinia lapsen ruuassa,etenkin tämänikäisen,ei varmaan tee haittaa milläänmuotoa,etenkin just jos kotiruokaa syödään,eikä mäkkärin luukulla visiteerata usein ;) Mun mielestä se on se määrä pikemminkin mihin ajansaatossa kannattaa kiinnittää huomiota... mikään tuskin pienessämäärin on haitaksi :saint:

Katrinainen,hienoo,taitaa tulla sitten perheenlisäystä :heart:

Miä oon kans matkustamassa kaupunkiin... jos löytäs pipon pojalle ja itelle huulipunaa :whistle: Onko kurahousuja 80cm olemassa,kun löydän vain 86cm?Kylhää toi isompikin varmaan menis jo...

Matami,tuutteko ensviikolla kyläileen...? B)

Huomenta huomenta!

Tervetuloa Uskonpuute ja tsemppiä odotukseen! Samoin Katrinaiselle oikein paljon tarrasukkia matkaan!

Meillä tuo nuha vain jatkuu jatkumistaan... Yskäkin on ja välillä oikein kuulee yskän seasta miten kurkkuun koskeen.. Käytän tänään tyttöä lääkärissä, kun mulla on huomenna se ranneleikkaus enkä sitten ihan heti ole pääsemässä mihkään lääkäriin. Tosin onhan se mies kotona, mutta on huono lähtemään tytön kanssa kahdestaan lääkäriin.

Käytiin tiistaina 10 kk neuvolassa ja mitat ovat 8260 g ja 71,2 cm, py 44 cm. Nyt on kasvu ok ollut viimeisen kuukauden aikana. Seuraava neuvola onkin vuoden iässä. :) Mutta mutta... Vaikka tyttö on nyt noussut konttausasentoon viikon verran (jihuu!!!, ei suostunut näyttämään th:lle ), niin jos ei kuukauden päästä konttaa tai kävele tukea vasten niin sitten pitää soittaa ja hää laittaa lähetteen fyssarille. Arhg sanon minä! Lisäksi kiukuttaa, kun lähisukulaisetkin ovat koko ajan kyselemässä joko meillä liikutaan! :kieh: A kun ei ole päivääkään ryöminyt, niin hankalahan se on heti lähteä eteenpäin liikkumaan. Kivasti hytkyttää pieniä aikoja itseään konttausasennossa ja nouseekin useimmiten ensin käsien varaan ja sitten vasta pyllyn ylös. Eilen treenattiin vähän sitä konttausta, tai oikeammin käsien liikuttelua siten, että pidin toista kättä rintakehän alla ja toinen käsi kannatteli alakroppaa. Ai että miten oli tytöstä hauskaa, kun "pääsi" eteenpäin! :) Joten eiköhän se siitä kohta lähtene.

Se korvikkeen anto nokkiksesta takkuilee edelleen. Mutta pari kertaa on jo itse maistellut kuitenkin siitä nokkiksesta. Ruoan seassa korvike menee ihan jees. Tosin nyt on vain syönyt vähän huonommin kuin yleensä.... Taitaa tuo "oikeakin" maito meille käydä, kun ei ole tullut oireita jogurtista eikä viilistä. Siitä seuraakin kysymys: oletteko ostaneet minkälaista maustamatonta jogurttia? Kun en vielä kehtaisi ostaa litran pakkausta, kun sitä jogua menee niin vähän ja pikkupurkeissa (2 dl) on vain bulgarian jogurttia (kallista, menee kyllä sekin tytölle ) ja sitten sitä arlan vähälaktoosista maustamatonta.

Maitotuotteista ku en ite oikein tosta maustamattomasta jogurtista niin välitä, ni ostan Bulgarian jogurttia. Samoin kaikki muut yritän hommata ei-laktoosittomina vaikka ite oonkin lakto. Kaikkea en tietenkään voi antaa laktoosilla jos siis ite syön esim. samaa puuroa. Mut pääasiassa, etten opeta pientä elimistöä et kaikki on laktoositonta.

Repa meillä on 80cm ticketin kurikset, tosin ovat tosi kapeaa mallia. Ensi syksynä varmaan menee ohuen haalarin alle.

Rasvasta, meilläkin florat käytössä sekä sit öljy. Leivonnassa sitten käytän oivariinia tai flora culinessea.

Katris,
sanoisin kyllä et aika hyvältä näyttäis :)

Uskonpuute,
ei taida ihan siinä hollilla olla ketään leffaan lähtijää. :/

Katris :heart: :hug: !!

Jugurtti...Valion maustamaton luomujugurtti....puolenlitran törppö...itse tykkään syödä hedelmien kanssa...muut ei syö....

Repa...yritähän nyt jo ostaa se huulipuna :D ....eikös siun jo viimeks pitänyt...voitais tulla ensiviikolla....sovitaan vaan aika ja päivä....

Me oltiin kerhos aamupäivä....Edithin ekojen päikkäreiden aikaan....mut hyvin jakso touhuta....kummasti uni karisee silmästä, kun pääsee neiti ihmisten ilmoille =) !!....oli vaan mahdoton määrä lapsii...joten meteli oli armoton :eek: ....noo pääasia, et muksut viihtyy....äideistä ei piitata...

Heinuli....meillä ei syöty korviketta :/ ...mikään muu juoma ei kelpaa kuin tissimaito ;) !....välillä vaan tuntuu, ettei tuo neiti saa tarpeeks nestettä....niinkuin ei varmaan saakkaan....kun pissiä tulee vähempi :( ....täytyy mainita neuvolassa....väkisin en saa juomaan mitään...

Repa: Mä näin kans Jesper Juniorissa jonkun merkin kurahousuja kokoa 80. Näytti kyllä tosi isoille... En kuitenkaan vielä ostanut vaikka olivatkin puoleen hintaan. Kun varmaan vasta syksyllä on tarvis (oon skeptinen ettei tuo liiku eikä kävele ennen ku kakkonen syntyy :D ) niin katselen sitten kun tiedän koon paremmin.

Jahas, ny kauppalistan kimppuun!

Niin ja katris; mulla meni ihan kylmät väreet ku kirjoitit tuosta vahvemmasta plussasta! Siis niin ihanaa!! :) Tarrasukkia vaan kovasti sinne ja voimia sinulle, jos ja kun oireet vähitellen alkavat. Tai mulla se väsymys oli se kamalin. Lamas jotenkin ihan täysin muutamaks viikoks. Varsinkin kun poika teki ylähampaita just samaan aikaan... Nam. Eikä tietty kuvotuskaan kivaa ollu, mutta sen kyllä kesti ;)

Edla: Kurikset menee ohuen haalarin alle :LOL: Sori, nauratti vaan kun ajattelin et tunget tytön ensin kurahousuihin ja sitte syyshaalarin niiden päälle :D Tai sit mulla on vaan lukihärö ja musta oli kiva tulkita toi sun tekstis noin ku ei muuten saanu nauraa... heh. Elämän pieniä iloja ;)

heinuli: ei meilläkään ryömitty =) ja tuntu et tosi rauhassa lähti liikkeelle muutenki. nyt on 11kk ja vauhti on kova. kontataan ja noustaan seisomaan. puita pitkin kävelee ja joka paikkaan kiipeää..kunnon apina nykyään. =) kyllä ne sieltä lähtee liikkeelle. kuitenki mallaa teillä jo konttausta. kaikki ajallaan =)

hemuli: elä nyt karata etes yritä :hug: kyl mustaki tuntuu et itestään jutustan väliin täällä ja pitelen taukoja väliin..mut jarru päälle ja takas tänne vaan =)

jaahans..ja vaunuissa levotonta eloa.. :wave:

Sama olo mullakin välillä, tipahtelen aika pahasti kärryiltä ja jutuista kun en jaksa aina kovin usein kirjoitella. Mut tungen kyllä sit aina nenäni asioihin taas. :)
Mulla taitaa olla ekaa kertaa koskaan kevätmasennus. Siksi kun tää on niin hidasta touhua. Haluaa jo oikean kevään!

Onnea Katris ja tervetuloa Uskonpuute, täällä onkin sitten jo kolmella pienellä synttärit samana päivänä. Mitä jos pidettäis kimppajuhlat teillä, Repa? Osaat kuitenkii leipoa paremmin. :) (oikeasti mä en vaan jaksa siivota minkään valtakunnan juhlien jälkeen)

Rasvoja en ole niin edes miettinyt. Eeva syö aika pitkälle samaa kun minä ja käytän paljon oliiviöljyä, joskus laitan Eevalle kylmäpuristettua rypsiöljyä. Muutenkin syödään aika lailla välimeren tavoilla, rasva on joko oikeaa voita tai oliiviöljyä, paljon kasviksia ja kalaa, pastaa ja riisiä. Saa nähdä mitä neuvolan täti tykkää. Sille en kyllä kerro puoliakaan Eevan ruokaasioista, vaikka melko neurtaalisti se kaikkeen kyllä suhtautuu. Voi olla että suklaakakku ja mustikkapulla aiheuttais jonkinlaisen reaktion.. :)

onkohan tolle esikoisellekin (3v10kk) puhkeemas hampaita kun on viime päivät raapinut poskia ja alaleukaa ja valitteli että sattuu hampaisiin niin siellä näyttäis olevan kuudennet hampaat(poski? )kuultamas läpi molemmilta puolilta eli nyt on alahampaita 10kpl tällä hetkellä ja oon ymmärtänyt että nää vimpat puhkeemas olevat poskihampaat olis pysyvät? eikö nää pitäis puhjeta myöhemmin..?

Hemuli..ääh,ei täällä pysty kärryiltä tippumaan..ollaan kuin kauniit ja rohkeet,toistetaan vaan samoja vanhoja juttuja ;) :D Eli pysyt mukana vaan ja sit kun tekee mieli kirjotella tms. niin pääset nopeesti ajan hermoille B)

Matami,aika kauan oon siitä punasta haaveillu :LOL: Nyt ostin =) Ja pari hattua pojalle sekä bodyn...
Tulkees vaan sit,pitäs tehä yhtä pääsiäishyväläistä....saat olla koekaniini :p

Marmotta: Joo,meille vaan pilettään ;) Mites eevan yöt,vieläkös teillä meuhkataan entiseen malliin?

Niin täällä kun ei oo noita Edlan ja Naukurin mainitsemia liikkeitä,niin ei voi mennä kuriksia hakemaan :/ Nyt rupesin miettimään,et oliskohan kuinka isot sit ne 86cm...riippuu varmaan merkistä....olis sillai kiva jos menis vielä syksylläkin hyvin päälle,mut hankaloittaa meno jos on nyt ihan mahottoman suuret :|

Hehee... repesin tuolle Repan "kauniit&rohkeat"-vertaukselle :LOL: Se on kyllä ihan totta!

Huuh, tultiin justiinsa 10kk neuvolasta ja jänskätti kun on pari kk ollut taukoa viime käynnistä. Olin ihan satavarma, että tulee natkun-natkua meidän painosta ja yötissistä, mutta EIPÄS TULLUTKAAN =) -oli ihan leppoisa kerta.

Poika on pitkä&laiheli, mutta minkäs teet... me parentsit ollaan puolestamme oltu lyhyitä ja laiheleita, joten mihinkäs se koira karvoistaan pääsisi (heh, paitsi näköjään tuon pituuden suhteen..) Luukas oli nyt 73.6cm/8385kg/45.5cm. Aloitetaan hapanmaitojutskien maistelut nyt mekin. KIVAA, jotenkin tuntuu helpommalta niin.. Itsekin napostan maustamatonta jukkea, niin nyt päästään pojan kanssa samalle purkille :).

Pari viime yötä on mennyt yllättävän KIVASTI. Vain 3 heräämistä, klo 24,02 ja 05. Ja nekin viime yönä meni tosi nätisti, nukahti helposti uudelleen. Ja aiemmin sain aina kiikuttaa pojan puolilta öin meidän sänkyyn niin nyt on 2 viimeistä yötä tullut vasta klo 05 ! Ja jessus kun ampui tissiin kiinni kuin haukka kun tajusi, että nyt hän saa vihdoin TISUMAITOA. :LOL:

Aamulla MINÄ heräsin ekaksi, klo 07. Sen kerran kun olisin nukkua saanut niin minä täällä sitten tepastelen menemään :/ Tuli ihan mieleen vuoden takaiset ajat.. silloin raskaana ollessani aina heräsin ennen kukonlaulua yksinäni puuhailemaan.

Voi juku, ihanaa kun tulee KEVÄT. Tuntuu, että on ihan uutta energiaa täynnä. Meillä talvi ollut tosi raskas.. mies on ollut ihan väsyksissä ja ollut uupumista sun muuta, mutta nyt jotenkin niitäkin asioita on ratkennut ja olo on ihan ÄLYTTÖMÄN helpottunut ! :heart:

weiss
Pikaisesti...
Ihanaa Katriska ja paljon onnen halauksia sekä tarrasukkia pienoiselle. Meni ihan kylmänväreet, oon puolestas niin ikionnellinen.. aah... :hug: :heart: :heart: :heart:
Tervetuloa uskonpuute joukkoon! :flower:
Hemuli, älä lähde! Tiiän tunteen.. :hug:

Oon kyllä käyny tänää monta kertaa lukemassa, mutta en oo saanu aikaseks kirjottaa joten nyt. Vaikka ei mulla mitään ihmeempiä asioita edes olekkaan! :D Ainut että meillä on nyt kunnolla hoksattu kuinka noustaan tukea vasten seisomaan, kuukas sittenhän neiti nousi ekan kerran, mutta sit tuli konttaus ja koko juttu unohtui. J vielä luulee olevansa kovinki hyvä seisomaan, koko ajan pitää vaan yhdellä kädellä kiinni vaikka jalat vielä keinuu aika alailla! :D

Matami: kokeilepas antaa juomista snapsilasista. On meinaan kokeilemisen arvoinen juttu! :) Sain tänään kaverilta tällaisen vinkin. Pitihän sitä sitten kokeilla ja kyllä korviketta meni jonkun verran. Tosin uusi juttuhan toi oli, että saas nähdä ottaako enää huomenna. Tosin arvelin, että rupean piimää antamaan siitä snapsilasista ja jätän korvikketta ruokiin lisättynä. Nyt on mennyt 1-1,5 dl korviketta ruokiin, ja on miun mielestä ihan ok, kun kuitenkin imetän lisäksi pitkin päivää.

Puliina: meillähän on melkein saman pituiset ja painoiset lapsukaiset! :) Meidän tyttö oli 71,2 cm ja 8260 g nyt 10 kk neuvolassa.

Hemuli höpsistä, älä mihkään katoa! Mä luulen et myös meillä muilla on noita samoja fiiliksiä et yksinään juttelis...

naukuri,
jep jep... mun siis tosiaan tarvii treenata tota kirjottamiksta... muutenhan mä höpisen ihan mitä tahansa. Mut joo, siis mä voisin oikeesti pistää kurikset haalarin alle :D Ei olis mikään ongelma :D Ja hyvä tietty et sait naurut :D

Hampaista,
aamusella huomasin kolmannen alalegon :heart: :heart: :heart: Tuli ihan täysin huomaamatta. Mitään turvotusta tms. en huomannu, mut sielt se oli tullu. Onneks loppu pinnisformulat tältä erää :)

Me oltiin Jumbossa iltapäivä (maaseutumatkailua meille ;) :D ), käytiin syömässä siellä ja nyt mulla on vatsa ihan sekasin ja tosi kipee :( Mut mukavaa kuitenkin oli :D

Kävin myös jälkitarkastuksessa tänään ja kaikki oli ok.

Neuvolan tädille kertominen
, juu ei taida olla listan ykköspäässä pizzan reunat joita likka sai syödä isältään tänään :)

Heinuli/ Puliina
meillä oli 10kk mitat 70cm ja 8,2kg :D

Jep jep, nyt tää alkaa katteleen kampaamoja et mihin sitä tällä kertaa menis. Vakkari lopetti reilu vuosi sitten ja nyt olis uus hyvä (halpa) paikka hakusessa. Taidan alkaa kattoo cityshopparin tarjouksia... :wave:

Pikaiset kuulumiset kaikille... Mutta ensin Tervetuloa Uskonpuute ja onnea plussasta. Samoin lämpöiset :hug: Katrinaiselle plussasta!

Ei ehdi paljoa lukea/kirjoittaa enää kun on nuo kaksi tytsyä hoideltavana. Meillä oli ristiäiset sunnuntaina ja uuden tulokaan nimi on nyt siis virallisesti Netta. Hyvin meni jouhlat vaikka itse olenkin ollut aika väsy sen jälkeen. Valvomisesta ei voi tuota väsyä kuitenkaan syyttää. Netta on ihan uskomaton nukkuja. Syö illalla siinä klo 21, nukkuu 2-3 asti, syö siinä puolisen tuntia ja käy takas unille ja herää sit aamu 8 aikaan. Aikas ihana lapsi (koputan puuta...) Kovasti Netta kasvaa, nytkin oli tullut 2 viikon aikana 500g painoa lisää ja pituutta 2cm. Nyt ollaan mitoissa 3600g ja 51cm. Netan laskettu aika oli muuten eilen...Ja meillä on jo iso vauva.

Minkäänlaista mustasukkaisuutta ei ole ollut isosiskon suunnalta havaittavissa. Neea vaan käy aina halaamassa siskoaan pistämällä posken poskea vasten ja mumisten aijai! Tosi herttaista katsottavaa.

Mutta sauna kutsuu...palaan taas kun ehdin. Tsemppiä kaikille, olette ihania!

Jenni: Kiva kuulla kuumisia sinultakin! Ja onnea Netalle juhlapäivästä :) Hienosti nukkuva tyttö teillä :eek: Ihanaa!

Edla:
Maaseutumatkailua, PAH! ;) Mun lähikauppani... :D

Kävin tänään kukkaostoksilla. Prismasta sai 4 kimppua tulppaaneita 10 eurolla! Ihania! Sit ostin pieniä narsisseja sisälle ruukkuun. Keltaista ja pirteää :)

Huomenna aamulla onkin mulla pitkästä aikaa neuvola. Toivottavasti kuuluu vauvan sydänäänet, lääkärineuvolassa ei vielä kuulunut. Jänskättää. Pitäs myös juosta labrassa ja sit pojan kanssa puolilta päivin sinne fysioterapeutille. Harmi, kun meillä on nykyään päiväunet just puolilta päivin. No, eiköhän me jotain keksitä. Iltapäivällä ajattelin mennä metsästämään vielä synttärin kunniaksi itselleni kiss kiss -karkkeja Fazerilta keskustasta, nam!

Mut nyt nukkumaan! :wave:

Mikä päivä. Vauvakino oli tosi kiva -hirveesti porukkaa :) Muutenkin reissu meni ok paitsi sit kun lähdin katsoo E:lle rattaita. Perkeles autosta tyhjeni takarengas :headwall: ja mä ajoin sen väkisin hiljaa huoltoasemalle. No huoltamot on nykyään kauppoja joten ei siel kukaan osanu auttaa. Ja vaikka tytön kanssa seistiin siin auton vieres niin eipä tullut yksikään mies kysyy tarvitaanko apuu -ja kyllä niitä kävi siin liuta tankkaamassa. Onneks mies sai yhden tutun kiinni joka tuli ja vaihtoi renkaan vajaas vartis -ihana mies pelasti päivän. Oma ukko olis kyllä saanut niin kiukkusen akan kotiin jos ei olis mulle löytänyt renkaan vaihtajaa -koska sama rengas teki ton tempun nyt toisen kerran eikä mies oo sitä käyny näyttää huollos. Eikä siinä muuten mitään mut kun ei oltu kotipaikkakunnalla. Mietin tässä et pitäskö opetella vaihtaa rengas et ei tarviis koskaan tuntee itseään niin avuttomaks. Loppu hyvin kaikki hyvin.

Mut nyt pitänee mennä nukkuu -mulla huomen me&i vaatekutsut :) pitää huomen vähän leipoo ja laittaa paikkoja kuntoon.

Hemuli älähän nyt -kiva kuulla susta kun kirjoittelet. Kyllä kaikille varmaan tulee tollasia oloja. Musta tuntuu et en oikein itsekään kerkee kirjoittelee -lukemaan kylläkin.

Jenni: kiva kuulla että teillä menee kivasti kahden prinsessan kanssa, kaunis nimi neidillä.

Hemuli: elä jätä meitä =) mä ainakin oon välillä niin omanapainen että en muista kommentoidakkaan kaikkea, anteeksi siitä.

Merika: Mä oon kanssa miettinyt et jokohan pitäs opetella toi renkaan vaihto :D ei ois ihan onneton jos rengas pamahtaa tuolla tien päällä.

en muista oonko laittanut 10 kk neuvolan mittoja eli pitutta 72 senttiä ja painoa 9,5 kiloa (painon nousu on tasaantunut) ja taidot kaikki ok

Moi!

En ees eilen löytänyt mitään kevätvaatteita lapsille :/ Mitään en löytänyt mitä piti ostaa. Pojalle lenkkarit ja niitäkään ei olis ollut pakko ostaa. Neidille yritin tunkea sittarissa kenkiä jalkaan ja eihän siitä mitään tullut, kun en ees saanu niitä sinne pohjaan. Jäi sitten ostamatta.

Nätti nimi Jenni teidän pienellä ja kiva että lapsilla kaikki hyvin. :heart:

Täällä on taas lapsilla kauheet riidat, kun pienempi on koko ajan telkkarin eessä ja ei nää lastenohjelmia...viiden vuoden ikäerollakin saa hyvät tappelut aikaseks ja piru kun pienempi on pippurinen. Ei kyllä anna periks helpolla.

Yhteistyössä