TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

Edla Kävitkö siinä Hansasillalla sitä kuvausta kyselemäs? Meil on esikoisen 1-v kuvat otettu siinä (ja samoin parin kaverin), ihan tyytyväinen olin ja aijon sinne mennä myös Joan kans! =)

Edithille :flower:

Meil vaan räkätauti jatkuu ja jatkuu. Odotan niin kevättä ja kesää jos edes vähän terveenpinä noi pojat pysyis... Pari viime yötä on olleet vain itkua ja huutoa. Joa on sit herättäny viel esikoisen ja hän on sit kiivenny mun ja miehen väliin potkimaan. Oon nukkunu ihan vain pätkissä ja sen kyllä huomaa varsinkin näin iltapäivisin |O

Hups, taisin saada teidät kyselylläni hämilleen, kun toi masaliisa- nimitys taitakin olla taas näitä paikallisia/murre-juttuja :LOL: Mutta joo on samaa kuin noi mokkapalat ja muut sen sukuiset herkut.

Vatsa edelleen omituinen. Tosin ripuli on jo loppunut.

Katrinainen Peukut pystyssä olen täällä odottamassa kuulumisiasi.

Tänään täytettiin esikoisen kouluvalmius-lomake.

Meidän telkkari sanoi sopimuksensa irti. Ei kuulemma kannata korjata, kun kuvaputki meni mäsäksi. Nyt pitäis osata päättää millaisen töllö hommataan tilalle.

nemika Paranemisia veljellesi! :hug:

merika Ei taideta ehtiä leffaan, kun Nea heräilee siinä 10.30-11 :( Mutta sovitaanko, et tavataan vaikka heti avajaispäivänä Skanssissa? ;)

edla Voihan perä mitää kauppoja oot tehnyt!!! :p Siis ihan hirveä läjä vaatteita ja 70euroo :eek: Tahtoo J-J:n tänne tuppukyläänkin :D Mulla muuten on ihan kauheat vieroitusoireet, kun on tottunut pk- seudun kauppa- ja ostoskeskusvalikoimiin ja täältä saa hakemalla hakea jopa vauvatarvikeliikettä :eek: No, onneksi löysin edes yhden niin saan haettua turvaistuimen tällä viikolla... Tuplarattaat tosin mies hakee työmatkallaan Espoosta, kun Briot ovat siellä 200e halvemmat kuin täällä! Niin että surkean valikoiman lisäksi kallistakin :kieh:

1-v. kuva Päätin katsoa miten Nean "10,5kk- kuva" onnistuu ensi viikolla perhekerhossa ja teen sitten ratkaisun mennäänkö toukokuussa uudelle kuvalle.

katrinainen Hyvältähän tuo vaikuttaa, jos plussa on edellistä selvempi! Pidän peukkuja puolestasi :hug:

Tavismaidosta Laitoin tänään aamupuuron joukkoon 10-20ml ja ensin näytti siltä ettei vaikuta mitenkään Nean massuun, mutta iltapäiväkakka oli kyllä tavallista löysempää ja selvästi vihertävää :x Kannattaisiko odottaa vielä hetki vai kokeilla huomenna uusiksi??? Niin ja ykkösmaitoon päädyin, kun on siinä "puolessa välissä" rasvapitoisuudeltaan - sain meinaan neuvolasta noottia voin käytöstä Nean ruoissa :ashamed:

Miks ne Carmen suo noottas...liikaa rasvaa vai väärä rasvan laatu? Meiksi kyl laitto kans pikkasen kun söi paremmin mun tekemää ruokaa...nythän ollaan maidottomalla,joten oon lirauttanut öljyy. Kasperhan on hoikka poika,et sen puoleen ei varmaan tuu sanomista ja öljylisähän meille on määrättykin,mut voisvat olla kyl erimieltä siitä et öljy vaihtuu voihin ;) Mut en meinaa kertoo :D Tavismaidonkanssa oottaisin että Nean kakka muuttuu normaaliksi. Muuten saattaa mennä sekaisin kunnolla ja ehkä sit vielä pienemmällä määrällä kokeilisin uudestaan =)

Luuraan täällä taas kokoajan...yllätys B) Olin poikaa uinuttamassa...piereskeli taas jonkin verran,et saapinähä :/ Nukahti kyl ihan ok,jahka oli riehunut aikansa ;)

Mä oon nyt laittanu pulloonkin melkein kaikki tavallista maitoa ja sekaan nannia. Maha vaikuttaa normaalilta. Ja nyt oon keittäny iltapuurot lapsille samat...eilen koitin mannapuuroa ja tänään tein riisihiutaleista. Ihanaa kun saa alkaa samoja tekemään...helpottaa hullusti.

Allergioiden kanssa kamppaileville iso :hug:

carmen...vinkki...neuvolassa ei kannata aina kertoo kaikkee....ne on turhan tärkeitä joissain asioissa ;) ....miä en ainakaan kerro mitä tuo neiti on jo maistellut :whistle: ...sininen maito on varmaan hyvä vaihtoehto....kun tuo rasvaton on kuin vettä maultaan lapsen suussa :eek: !!

Repa...Edith ja Kasper voi sit lähtee yhdessä juhliin baanalle synttäreitään....mehän tietty vielä siin vaihees hiukset harmaina roikutaan tääl palstalla :LOL: :LOL: !!

Hiphei!

Kiirusta on pidellyt, niin on jäänyt palstailu... :ashamed:

kirsikkatomsku: Joo, en tuppaa ressaamaan muutenkaan enää kovin helposti, joten mennään ihan uteliain mielin sinne fyssarille. En usko itsekään et mitään varsinaista vikaa olis pojassa. Hitaastihan tuo oppi kääntymään ja ryömimäänkin, joten eiköhän tämä ole vaan jatketta sille. Mutta musta on ihan hyvä, et "huolehtivat", ettei vaan katsele sormiensa läpi. Katsotaan millasta ohjeistusta perjantaina saadaan :)

katris: Oih, toivotaan nyt että menis parhain päin ja jouluvauvaa pääsisitte odottelemaan!! Pidetään peukkuja :)

Carmen: Mistä päin haette Briot? Löysin Keravan Pikku-Hurmurista hintaan 499e, onko Espoossa vieläkin edukkaammin??? Tahtoo tietää :) Sieltä Suomen Lastenvaunutukustako? Oon nyt viettänyt pari iltaa rattaita surffaten ja Brioihin varmaan mekin päädytään. Hinta-laatusuhde olis kohdallaan. Mustat haluisin :)

Mäkin kävin tänään Jesper Juniorissa, mutta ei tarttunu mitään mukaan :( Siis mä oon vaan niin helkkarin nirso! Merkillä sinällään ei ole väliä, mutta oon tosi kranttu sen suhteen miltä vaatteiden pitäs näyttää; siis kuosi, värit, malli (leveä, tyköistuvampi jne. ).... Kaiken näköistä olis ollu, mutta en saanu mitään ostettua, kun ei oikein iskenyt.

edla: Kiitos tuosta pellavavaatevinkistä! Pitää käydä katsastamassa, kun poikkean keskustassa seuraavan kerran. Nyt houkuttais tuo ajatus 1v. kuvasta valkovuokkojen keskellä, kun Merika siitä kirjotteli :D Olispa ihana luonnonlapsi siellä metsikössä :) Ehkä ei siis sittenkään kuvaamoon...

Masaliisat???? Oli kyllä mullekin niin vieras käsite että :D Mä en pidä mistään missä on liraustakaan kahvia, joten meidän versio ns. mokkapaloista on ennemminkin suklaapiirakka, jossa on vaan kaakaota. Eikä se pinta kovetu vaan jää sellaiseks ihanan pehmeäks. Voisinkin joku päivä kirjoittaa sen jumalaisen ohjeen tänne ;)

Pitää kyllä ylistää huuto.netiä. Myytiin pojan kaukalo ja siihen ostetut matkikset siellä ja meni hujauksessa kaupaksi! :eek: Saatiin vielä tosi hyvä hintakin, kun olivat molemmat hyvässä kunnossa. Kaukalo joutui siks vaihtoon, kun ajateltiin kakkoselle hankkia Duologic, jossa olis kaukalo ja istuin samas ja olis vielä isofix.

Meillä edelleen kitistään ja vingutaan päivät, joten koitetaan nyt villisti keksiä tekemistä ennen ja jälkeen päikkyjen. Tänään oltiin aamupäivä MLL:n kerhossa ja unien jälkeen Jumbossa. Pysyi kaveri ees jotensakin tyytyväisenä.

Jaha, tuttia laittaan...

Carmen en taida ihan avajaispäivänä viel päästä mut katsotaan. Muuten siel mis on gigantti ja isku -niin sieltä löytyy ihana lastentarvikeliike oz... http://www.ozbaby.fi ,olisko ollut noin. ootko se löytänyt? Odotusvaatteita, sit vauvoille ja isommillekin kaikkee kivaa.

nemika onneksi koomalta valtyttiin. kaiken kaikkiaan kuitenkin ikava tilanne. ja varmasti veljellasi on ikava nyyttiaan.
kiitos kaikille haleista ja onnen toivotuksistakin, vuoto nayttaisi taalla loppuvan, ainakin on ollut melkoisen hailakkaa tanaan. Tekisi mieli hiukan jo uskoa, etta meille tulisi vauva, mutta en viela kylla uskalla. mitaan varsinaisia oireita ei ole. Hiukan valilla nippaa menkkamaisesti masusta, mutta siina ne oireet sitten onkin...

katrinaiselle kovasti peukkuja!Toivottavasti saatte jouluvaavin =)

1v.kuvauksesta olitte puhuneet ja me kai mennään ottamaan kuvat sen kuvaajan studiolle,joka otti meistä hääkuvat.En ole mikään studiokuva ihminen,niin tällä tavalla saisimme kuvia studiolla ja mahdollisesti luonnossa,hänen studionsa maisemissa Porkkalassa!Kallista on,mutta jotenki ihailen vieläkin noita meidän hääkuvia ja haluisin pojasta yhtä hienoja kuvia:)

Välikausihaalari tuli ostettua nyt toinen ( kun halvalla sain ).Meillä oli siis valmiina jo mun tutun pojan vanha 86cm,mut totesin,et se liian iso ja vaaleanvärinen.Ostettiin siis 80cm Lassien puku,mut nyt sekin vielä reipas...poika kompuroi sillä,kun yrittää nousta seisomaan.Kai mun täytyy vielä kurahousut ostaa,niin laitan ne sitten tuon talvipuvun päälle ja sillä mennään sitten kesään.Toivottavvasti puku menis sitten syksyllä paremmin :ashamed: On ainakin reipasta mallia!!!

sissus mikä yö... |O

tietääkö kukaan sisämaaleista mitään??meil on tytön huonees sellanen mäntyä oleva laatikosta (josta saa käännettyä hoitoalustan) käytettynä ostettu joskus vuosia sitten ja haluaisin maalata sen esim. vaal.punaiseksi tai keltaiseksi tonne tytön huoneeseen mut ei oo hajuakaan noista maaleista..vinkkejä kellään..??

muhun on iskenyt joku sisustusinspis kun haluaisin räjäyttää meidän makkarinkin uuteen uskoon, nyt en tykkää siin huonees muustaku meijän kattolampusta..pojan huonekin kaipais jotain..ääh..tietää rahanmenoa..

1v. kuvasta Mä kanssa varasin tytölle ajan synttäripäivälle :). Juhlitaan synttäreitä jo edellisenä viikonloppuna, jotta kaikki vieraat pääsee mukaan, joten ei haittaa vaikka kuvaus onkin synttäripäivänä. Kallistahan tuo kuvauttaminen on, mutta mua myös houkutti se, että ko. kuvaamon lähellä on kivoja paikkoja ulkona, missä vois myös käydä nappaamassa kuvia.

katris Onnea :flower: , kait nyt uskaltaa jo ajatella, että tärppi on käynyt :). Ihanaa jouluvauva :heart: !

Merika ja Carmen Tuo Oz-Baby vie köyhiltä kotiäideltä rahat :LOL: . Jyväskylässä oon käyny siellä, ihania vaatteita yms.

Meillä J ei tekisi mitään muuta kuin seisoskelisi. Eniten kiinnostaa tv-taso, olikos se Edlan tyttö, joka on kans kaiken aikaa telkkaritason luona? Neiti ei enää koske tv:seen, mutta haluaa jostain syystä seisoa telkkarin edessä on se sitten auki tai kiinni. Jonkin verran ovat taidot kehittyneet, kun pysyy jo vähän paremmin pystyssä, mutta koko ajan pitää olla vieressä valvomassa touhuja. Aikansa kutakin :).

Neidin masu näyttäis olevan normalisoitunut. Ajattelin kokeilla hapanmaitotuotteita ens maanantaina uudelleen (sitten on kahden viikon tauko niistä pidetty). Jos masu menee niistä taas lörölle niin onkohan sitten jo kyse allergiasta vai voiko vauvan masulla kestää kauankin tottua maitotuotteisiin? Oon aika pihalla allergiajutuista, kun itellä ei ole :ashamed: .

Kurpitsa Jos laatikosto on lakattu, niin tod.näk. se täytyy ensin hioa ja sitten maalata jollakin kalustemaalilla. Ota vaikka yks laatikko irti (ellei ole ihan järjettömän suuri) ja marssi sen kanssa maaliliikkeeseen :). Siellä osaavat myydä oikeaa maalia. Osaavat kyllä liikkeessä neuvoa, kun kerrot mitä aijot maalata. Mukavia sisustushetkiä :)! Mulla sama vimma, keittiöön ostin verhokankaan ja makkari tekis mieli kans räjäyttää :D.

Jaahans, keittiö on pommin jäljiltä ja pikku terroristi vilistää pitkin lattioita ja levittää lelujansa. Jospa menisin vähän siivoilemaan... :wave:

Marimint, meillä on kanssa tv-taso suosittu ja telkkaria pitää tuijottaa nenä kiinni siinä ja hakata sitä...ja veikka tykkää kun ei nää lastenohjelmia, kun toinen seisoo edessä. Se tietää aina huutoa jo aamusta lastenohjelmien aikaan...

Meilläkin TV taso + dvd:t ym kiinnostaa ja kovaa. Koko ajan ollaan siellä ja 100 kertaa päivässä saa hakea sieltä pois !

Katrinainen: onnea, toivottavasti vauva pysyy matkassa :flower: !

Nyt pitääkin mennä, neiti kutsuu... :wave:

marimint: se on kevättä rinnassa, sen huomaa tästä sisustusvimmasta :D juu tuo laatikosto ei oo lakattu et sen puoleen siihen varmaan vois vaan joku lakkamaali pistää vai onko sellasta maalia olemas mis on lakka mukana?? joku kiiltäväpintainen maali olis aika kiva. no pitää käydä maaliliikkees tai tos prismas, sielki on jotain maaleja tarjol...ja hyvä että siellä on masu rauhoittunut, me ei olla vielä tarjottu mitään hapanmaitotuotteita..ehkä täs vois pian jotain tarjota..

Huoment...

Matami,Joo,ollaan täällä edelleen vatvomassa kakan koostumusta,pieruja ja yöunien vähyyttä.. :LOL:

Yö meni aika perinteisesti..ilta tosi kivasti,ei tarvinnu ottaa syliin tms. Miä en juuri kuullut pieruja,mut mies kyl raportoi et peräpää on paukkunut :/

Marimint,Hyvä jos maha on normaali =) En tiiä sit olisko kyse allergiasta vai vaan tottumattomuudesta,aika rajut oireet kyllä jos tosiaan tuosta maidosta johtui :/ Jos menee lörölle taas,niin ei muutakuin selvityksiin. Tarvitte sit varmaan erityiskorvikettakin....

Mul on kevättä rinnuksissa ihan tosissaan...vaikka nytkin on ulkona pakkasta peräti 5 meidän mittarin mukaan...näyttää yleensä kyl 2 astetta enempi kuin muilla :eek: Mut aurinko paistaa B)

kurpitsa: Täällä kans tekis mieli laittaa uusiks vähän sieltä ja täältä! Huh. Pihallakin tekis mieli tehdä kaikkea, kun se on jäänyt aika vähille viime vuosina. Ja kun on aika uusi talo, niin piha on sen mukainen eli lähes pelkkää nurtsia ja pari puuta ja pensasta :) Hillitön vimma tehdä kaikkea! Kevät ja pesänrakennusvietti ilmeisesti täällä syypäinä ;)

Tääl näytti aamulla -10 mutta enää ei oo kyl tietoakaan! Nyt on pakko mennä hetkeksi kaakaokupin kanssa aurinkoon, kun siellä on NIIN lämmin :wave:

SUKLAAKAKKU!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hakusessa siis. Eikä sacher :) En ole koskaan ikuna tehnyt suklaakakkua ja nyt ajattelin synttäreiksi repäistä ja yllättää vieraat ;) Repan täyte (flora vispiä ja 200g sulatettua lempisuklaata ) kuulosti ihanalle, mutta miten teen pohjan ja mitä päälle??? Auttakee, pliish!

Yhteistyössä