TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HUHTIKUUSSA

Pikainen heippa! Olen kantanut Annaa viimeiset neljä vuorokautta yötä päivää. Maanantaina 4v sairastu norovirukseen ja keskiviikkona Anna. Ilmeisesti ei nyt tarvinnut sairaalareissua kumpikaan, 4v on jo melkein normaali ja Annalla tänään eka aamu ilman 39 kuumetta.
Annalla näkyi tulleen eka takahammas esille myös tässä samalla eli nyt on 8 hammasta, kun yksi maitohammas lähti irti. Sekin ihan mun itsekkyyttä, kun vierotin tytyn hetkeksi päivätissistä ja sain ottamaan viimein pullosta maitoo. Epähuomiossa laskin tuolista pullon kanssa lattialle ja meni saman tien naamalleen sen kanssa.
Onneksi nää pääsee parin viikon päästä hoitoon, niin on joku mahdollisuus selvitä hengissä kouluun asti.
Korvakuumemittarin olen nyt saanut käyttöön myös Annalla, kun viimein se kärki mahtuu käytävän suulle. Tarkistin välillä lukeman kainalosta ja kyllä meillä on toi Braun ihan riittävän tarkka ollut. 4-vuotiaalla en muuta käytäkään, on niin nopea ja herra haluu monesti itsekin mitata. Hällä meni kuume 39,8 asti tossa norossa ja vuorotellen annoin parasetamolia ja ibuprofeenia, ibut tuli ylös tunnin päästä, onneksi ehti vaikuttaa.
Pukemisesta ei oo tarvinnu huolehtii, kun viikon on saanut siivota oksuja sisällä ehkä jo tänään päästäis pihalle. Olin maksanut Länsiväyläjuoksun osallistumisen, mutta meni näköjään taas vaan naapuriseuran tukemiseen. Nyt pitää lähtee taas siivoo, kun Anna hetkeksi simahti tohon sitteriin.
 
Moi pitkästä aikaa. Arvasin että näinhän tässä käy että kirjoittelut jää vähemmälle mutta yritän terästäytyä. Juttuja on tullut niin paljon kun en joka päivä ole käynyt lukemassa. Kevät aurinko ja pihan laitto on vienyt voiton koneella istumisesta.
Meillä klo neljän yösyönti jäi ennen pääsiäistä pois ja siirtyi klo kuuteen. Nyt pitäisi siitäkin päästä eroon että unet jatkuisi klo 7 keskeytymättä.
Pieni mies on aivan innoissaankun pääsee pihalle kunnolla leikkimään. Lumihanget on ihan pop! Ja pikku rattaitten työntely.
Raskaus sujuu aika väsyttävissä merkeissä. Illalla sammun pojan kanssa jo yhdeksältä mutta eiköhän sitä tästä vielä piristytä. Kellekkään ei ole vielä kerrottu asiasta. Meinattiin O pojan 1 v synttäreillä pukea poika Isoveli paitaan. Jos vaan mahani pysyy piilossa vielä 5 viikkoa. Laskettu aika on 26.11.
Nyt terassille kahville.
Aurinkoista sunnuntaita kaikille. Ja Onnittelut 1 vuotiaille!
 
Kriisi, onpas teillä ollut inhottava tauti :( Toivottavasti rupee helpottamaan! Kovilla oot varmana ollut ja mikäs sen kurjempaa kun pienet sairastaa. Kun vaan vielä ite säästyisit!

Uskonpuute, kiva kuulla susta! =) Ja onnea oikein paljon! :flower: :heart:

Meillä juodaan kanssa aamuyöllä maitoa tilkka ja siitä kyllä pitää päästä jo eroon....viime yönä annoin vettä, mutta ei se vaan nukahda sillä...odottaa vaan maitoa ja sitten nukahtaa heti. Nyt vaan tarvis multa voimia, että jaksaisin aamuyöstä valvoskella neidin kanssa...kyllähän se uusiks jossain vaiheessa nukahtais, mutta oon tosi laiska öisin ja antaisin vaikka mitä, että saisin jatkaa unia. Mutta alan samaan kun Majj ja Uskonpuute...ens yöstä alkaen! Tuolla vedellä sain ne aikasemmat syötöt pois, mutta vielä tää yksi olis jäljellä....

Neiti on muuten jo ihan terve. Oli jo eilen eikä illalla noussut kuumetta =)
 
Kriisi :hug: Kamalan kuulonen tauti :x Jaksuja sulle....

Uskonpuute,kuulostaa hyvältä suunnitelmalta paljastaa tulokas =) Kiva että voit hyvin :heart:

Marimint,Reippaan näkönen tyttö =)

Summer,söpö kuva sullakin siellä rohviilissa :heart:

Meillä yö meni perinteisesti,2 jälkeen annoin tissiä, sit viiden pintaan ja siitä etieppäin vähänväliä et saisin nukkuu mahd.pitkään :saint: onneks toi eka pätkä on jo noin pitkä,saa vähän nukutuks.

Laitoin pojan unille ulos...pitää kytätä mittaria kun oli nyt vaan 9 astetta,mut jos nukkuu 2h niin kerkee varmasti nousta. Voi sit hakee peittoo pois rattaista. Täällä rannikolla tekee haastavaks toi tuuli ton pukemisen arvioinnin... kun se aina viilentää,mut sit vaunuun ei kuitenkaan tuule |O
Mies lähti koululle tekemään päättötyötehtävää... miä odottelen äitiäni saapuvaks,kutsuin lounaalle kun lomailee vielä tämänpäivää. Onkin ollut melkein joka toinen päivä kylässä tai me sielä.... piti poika laittaa ihan hoitoon,et oltas siivottu eteinen mut ylläri että taas jäi :kieh:

Kun poitsu tosta herää ja ollaan syöty,suunnataan leikkikentälle =)

Vappusuunnitelmatkin varmistu,kun kaveri ilmotti,et lähtee mun seuraks jossain käväseen. Kiva =)
 
Repa, hei hienoo et pääset vähän tuulettumaan vappuna B) nautihan!
Piti kommentoida sitä teidän järjestystä....että meillähän on kanssa aivan omituisen näkönen järjestys makkarissa. Neiti kun nukkuu jatkettavassa, niin on sellanen korkee lipasto sen jalkopäässä ja sitten seinä toisella sivulla ja meidän sänky toisella puolella. Eipähän ole päässyt tippumaan :saint: Nyt tosin osaa jo tulla sängystä/sohvalta jalat edellä alas...huh loppuu kyttääminen et millon ohittaa taas itkuhälyyttimen äänettömästi ja mätkähtää alas. Sitä se monesti tekee...kun ei itke herätessään eikä välttämättä puhukaan mitään.
 
Sisustus on munkin kai laitettava uusiks kohta. Eeva kun on alkanut öisin ryömimään ympäri sänkyä, viime yönä sain just jalasta kiinni kun oli ihan unissaan matkalla lattialle. Pää edellä tietty. Miten se aina osaankin suunnistaa jalkopäätyyn, just siihen ainoaan mistä se pääsee lattialle. Jos kiilais pinnasängyn siihen eteen. Pääsis itse sit aina kolauttamaan itsensä siihen joka välissä. Ja sit pinniksen ja seinän väliin jäis tosi hyödytön väli, mutta minkäs teet..

Vappu menee kotosalla, tosin ajattelin viedä Eevan Jyväskylään tivoliin vappupäivänä, säävarauksella. Viskaan sen sinne johonkin väkkyrään pyörimään ja lähden itse terassille. :D Jos ei kuitenkaan, mutta onhan siellä katseltavaa muutenkin. Ja mammalle hattaraa. :)

Vilkaisin huvikseni vapaita työpaikkoja täällä. Karaokejuontajaa ja sopimussotilasta kaipailtais. Joooo-o.. ehkä tosiaan hoidan sen miehen maksamaan osuutensa Eevasta että voin olla kotona vielä jonkin aikaa. Sen tulot on kuitenkin 10 kertaa enemmän kun minun kotihoidontuet, ei luulis tuntuvan missään.

Edla, onneks ehti sen isyytensä tunnustaa kesällä. Ja onneksi lastenvalvoja ehdotti, että olisin silti ainoa huoltaja jo ihan sen vuoksi että oltiin kesä osaksi eri maissa, enhän mä olis voinut edes passia sit hakea Eevalle ilman miestä. Jos nyt oltais molemmat huoltajia niin pitäis sekin vielä muuttaa ja miehen allekirjoituksen saaminen yhtään mihinkään Eevaa koskevaan on yhtä helppoa kun veden pusertaminen kivestä.
Hyvä että miehes kuitenkin haluaa nähdä lastaan olla isä, edess silloin kun hänelle sopii. Pääset tosiaan tuulettumaan sinäkin.

Kriisille :hug:

Taisi neiti herätä. Ehkä. Ei siitä oikein tiedä, kun ei se koskaan mitään huutele. Jossain vaiheessa aina vaan löydän sen pinniksestä istumasta, tiedä kuinka kauan se siellä aina kököttää mietiskelemässä ennen kun käyn tarkistamassa. Mutta eiköhän tuo nostais mekkalan jos joku olis hätänä.
 
Aurinkoista sunnuntaita B) !!

Kriisi... :hug: ...tuo on kamalan ikävä pöpö :( !!

Summer ja marimint...kivat kuvat tytöistä =) !!

Edithin täti yllätti aamul iloisesti....oli käynyt MLL:n kirppiksellä ja toi neitille aivan ihania vaatteita pussillisen ja myös kahdet kengät...toiset käyttämättömät Kavat punaiset nahkakengät ( hienostelu kengät )...on muutes ihanat ja maksoi 2 euroo...vaatteet oli ihan priima tavaraa....samasta pöydästä kaikki...hinnaksi tuli 25 euroo...ja vaatetta oli paljon =) !! En itse aamul ehtinyt minnee, kun neiti sitten yllätti...ja nukuttiin 8.30 asti ;) .....

Meillä isi on nyt sitten IN...kun on ollut kotosalla ( saitsulla )...Edith hokee kokoajan, et ishii, ishii :D ...aika hellyttävä...meil tuo isähahmo ei oo koton paljon viihtynyt...on aina töis :/ !!...on neitille varmaan uus juttu, et on koton :whistle: !!

pukeminen...tosi vaikeeta...eilen oli se Ticketin välikausihaalari...liian kuuma...tänää pitää laittaa kevyempi Reiman haalari tai takki ja kangashousut kokeeksi...nyt on auringossa lämmin, mut varjossa vielä viilee...ja tääl TUULEE aina :( !
 
Pikaseen,

Marimint ja Summer
ihanat kuvat :heart:

Marmotta Hmm sopimussotilas, paasiskos matkustaan ja miten oiskos tyopaikan kautta hoitopaikkaa ja saakos sit kometaa ihan palkan kans? :D

Kriisi Inottava tuo noro :hug:

Edla Olet jo jasennellyt tuota teidan kaksistaan oloa aika paljon...

Meilla F heras kello 5 :eek: . Otin sit meidan valiin ja tisua lutkutti puoltoista tuntii, vaikkei niista heru mitaan. Oli kuulemma perjantai aamuna mennyt iskan tisulle kun aiti oli mennyt toihin. Ilme oli kuulemma ollut maksamisen arvoinen kun F huomas ettei oo aitin lollo ja mies kun havahtu et mika marka hanen rinnassaan on kiinni :LOL:

Nyt syottopuuhiin ja sit etsiskeleen internetista poytaa tuonne pihalle!
 
Matami,Aika ihania juttuja löytynyt taas kirppikseltä.... =) Kiva tytölle,et iskääkin välillä pääsee näkeen oikeen kunnolla B)

Me ollaan oltu pihalla koko päivä. Nyt just vein päikyille pojan enkä laittanu haalarii ollenkaan,vaan pelkkään lämpöpussiin... et saa nähä,jäätyykö nyt sitte :/

Nyt siivoon eteistä :wave:
 
moikka pitkästä aikaa.

Aika menee ku siivillä. Oon käyny lukemassa ahkerasti, mutta kirjottaminen on jääny tosi vähiin. Hengessä oon kuitenkin mukana.

Ensinnäkin. Edlalle valtava voimahali :hug: Kurja tilanne teillä, mutta vaikutat olevan asian kanssa jo ihan sinut! Selviätte varmasti kaksin tytön kanssa!!! Paljon vaan jaksamista sulle!

Tänne ei ihmeempiä. Poika on oppinut tekemään kakan pottaan.. Melkeen joka päivä tulee kakka pottaan!!! Ja siinä samassa sitten pisutkin. Yöt on edelleen tosi risasia. Mies jo valitteli omaa väsymystään kun on joutunut heräilemään öisin.

Ollaan oltu ulkona tosi paljon kun on niin hienot kelit. Ja ihan varmasti on kohta mahatauti, sen verta aktiivisesti poika syö multaa yms. maasta... En mitenkään ehdi estämään kaikki syömisyrityksiä. No, vastustuskykyä..... Poika kävelee kenkien kanssa hienosti tuettuna.. Ja osaapa toinen myös pienen hetken seistä ilman tukea. :)

mitäs muuta. kerron teille pikku salaisuuden: me ollaan ruvettu yrittämään nro kakkosta!!! Tää meidän elo tosin on yhtä aallokkoa. Välillä ketuttaa mies ihan satasella ja toisena päivänä haluisin hänen kanssa vaikka viis lasta... Mulla vähän mielialat heittää taas häränpyllyä.. Mutta jospa se tästä tasaantuis.

Niin joo. me ollaan alotettu antamaan pojalle ihan tavallista maitoa. Reilu viikko ollaan nyt annettu. masu on kestänyt ihan hyvin. tosin poika piereskelee kuin rekkamies. onko muilla samansuuntasia havaintoja????

täytyy varmaan ostaa pojalle muuten kahdet ulkoilutamineet.. toiset ns. siistimmät.. noi nykyiset ulkoilutamineet rupee äkkiä tosta möyrimisestä näyttämään ihan karseilta.. huoh.

Katrinaiselle jaksamisia pahoinvoinnin kanssa.. luulis kohta puoliin jo helpottavan..

aurinkoista sunnuntaita!
 
Birdie, hei hienoo =) nyt vaan pikaista plussaamista :heart: Huomasin kanssa saman noitten vaatteiden kanssa tänään....oltiin grillikatoksessa ja neiti siellä möyrysi pitkin lattioita...nyt on haalarissa kaikenlaista mustaa ja kaikkee mikä ei tuu lähtemään pois. :/ no, käyttöä vartenhan se on. Jospa alan laittamaan ihan takin ja ohuet housut kauppareissuille ja kun viedään veikkaa hoitoon. Olkoot tuo sitten pihahaalari mikä saa olla sen näkönenkin!

Mulla ei ole vaatteita! Kaappi ihan tyhjä ja ne mitä siellä on ovat ihan turhia. Mitä ihmettä mä kesällä pidän.... lapsilla kyllä on kaapit täynnä :saint:
 
Auh, nopsaan täällä jää kärryiltä!! :eek:

Nyt ollaan kotona taas, vaikka juna seisoikin Yli-Torniossa 3h, kun veturi meni rikki. Onneksi ei oltu lopulta myöhässä kuin 1h. Oli aikas haipakkaa vetänyt läpi Suomen :D Nyt täällä valmistaudutaan uuteen reissuun; tavaroita menossa ja tulossa ja kova pakkaaminen käynnissä.

Syöminen
on meilläkin vaikeaa. Tai puurot ja välipala menee, mutta lihakasvissoseita poika ei oikeastaan syö lainkaan. Siis kaupan omia. Reissussa tykkäsi kyllä kovasti maistella ja syödä samoja ruokia meidän kanssa, joten siihen on kai nyt mentävä. Tosin vielä Portugaliin otetaan valmisruokia mukaan, mutta ihan muutama purkki vaan, kun ei kuitenkaan niitä syö. Haluaa vaan kotiruokaa tuo meidän pikkumies...

birdie: Onnea yritykseen!! :heart:

Myöhästyneet synttärionnittelut Avalle! :flower:

Kiva kuulla kuulumisia pitkästä aikaa Uskonpuute ja RR :)

Omaa napaa: Meillä ei vielä seistä ilman tukea. Kovasti kyllä kehittyy tuo kävely tuen kanssa ja konttausasento ym. joka päivä. Ja nopeammin pääsee nousemaan mitä kummallisempiin paikkoihin. Portaatkin menee ihan hujauksessa, jos ei ole vahtimassa.

Mutta nyt pakkaamaan :wave:
 
Naukuri, teilläpä kiirettä riittää. Pääsee ainakin välillä kotoa pois =)

Nyt on sitten yskä ja nuha pienemmässäkin. Kuumeesta parantui niin sai sitten heti veikan taudin. Ja taitaapa mennä kuvausaika taas vaihtoon :| On muuten inhottavan kuulonen yskä.
 
Huomenta.

Meillä meni yö tosi hyvin...poika heräs kyl kinuamaan maitoo yhden jälkeen,mut mullahan on se kello 2 raja,joten ei tullu. Aikansa kiukkus,mut yllättävän iisisti tokeni koska herättiin 4.30 seuraavan kerran! Sit sai maitonsa ja 6.30 aamumaidon jälkeen jatko vielä ennätyspitkään...herättiin vasta 8.15 :eek:
Jatkuis nyt hetken tää vire ettei tulis mitään uusii taitoi tai hampaita...sais univelkoja pois :ashamed: Niin ja taidan siirtää tissirajaa kello 3 ;)

Summer,Voi ei... se taitaa olla kahden muksun kanssa niin et sairasteluu on paljo enempi... pitää nauttii nyt kun on vaan yks ja on pysytty tosi terveenä. Koitahan jaksaa :hug:

Naukuri,Tervemenoo seuraavaan kohteeseen...hyvinhän teillä toi liikkuminen on sit edenny =) Pitäkee hauskaa B)

Mietin täs vappumenuuta... jos tekis pikkasen suolapaloja,jotain graavitartar leipii,ilmakuivattuu kinkkuu ja melonia jne... sit grillais jotain vartaita. Siis vappupäivänä sitte...jos meille tulis vaikka vieraita :saint:
 
Ainiin,kasvisvoileipäkakku ohjeita:

Juustoinen kakku:

pohja: 500g vaaleaa vehnäpaahtoleipää.

täyte 1:
100g cheddartuorejuustoa
100g sinihomej. tai ruohosipulituorejuustoa
2dl ranskankermaa
50g juustoraastetta
1 omena pikkukuutioina
0.5dl persiljaa silputtuna
0.5tl mustapippuria
2 liivatelehteä.

täyte2:
100g ruohosipulitj.
100g cheddartj.
100g raastettua kermajuustoa
2dl kermaviiliä
1iso tai 2 pientä maustekurkkua pieninä kuutioina.
2 liivatelehteä

kostutus
2,5dl kasvislientä

kuorrutus
200g valkosipulituorejuustoa
50g majoneesia

koristelu
100gjuustorastetta
erillaisia juustorullia tai kuutioita
viinirypäleitä
mandariinilohkoja
ruohosipulia
 
Huomenta täältäkin :)

Oltiin eilen likan kanssa liikkeellä taas lähes koko päivä, käytiin kattoo partiolaisten paraatia ja hengattiin stadissa. Oli oikein mukavaa, treffattiin isä-poikapäivää viettävät kaveritkin :)

Liikkumisesta, neiti on lopettanu lähes kokonaan tukea pitkin kävelyn. Seisoo reippaasti ja harjoittelee tasapainoa edelleen mut ei liiku kuin konttaamalla :eek:

Oon alkanu epäileen et olisko mulla pullosta juomisen suhteen maailman laiskin lapsi :whistle: Osaa hienosti pitää pulloa ite, mut jos annat pienenkin mahdollisuuden hälle ettei tarvii ite pitää sitä ni kädet tippuu heti :eek: :D

Vapusta, me ollaan aatto kotona ja päivän aamuna mennään muiden mukana ullikselle piknikille. Mitään menuja en oo miettiny sen enempää. Simaa olis ollu kiva tehdä mut nyt tais sekin (taas) jäädä :/

Jaa-a, pitäisköhän sitä alkaa taas tekee jotain....
 
1.vuoraa reunavuoka kelmulla,leikkaa leivistä reunat pois ja laita 1 kerros leipäävuoan pohjalle. Kostuta hyvin kasvisliemellä.
2.liota liivatelehdet kylmässä vedessä 5-10min.
3.kiehauta 0.5dl vettä. Sekota molempien täytteiden ainekset kulhoissaan tasaiseksi soseeksi.
4.Puserra liivatteista vesi pois ja liuota ne kuumaan veteen ja kaada liivateseoksesta puolet toiseen ja puolet toiseen täytteeseen.
5.Laita täyte 1 vuokaan ja peitä leivillä,kostuta ja laita täyte 2,loput leivät kanneksi.
6.anna hyytyä seuraavaan päivään tai muutama tunti kylmässä,kumoa tarjoiluastialle.
7.sekota täytteen ainekset,levitä päälle ja koristele pinta juustoraasteella yms.

tää ohje on Ulla Svenskin unelmakakut kirjasta...oon hiukka muunnellu tota omiin tarkotuksiin sopivaks millon mitenkin,toimii!!

tossa olis toinenkin hyvä resepti,voin laittaa sen myöhemmin =)
 
Tervehdys taas pitkästä aikaa!

Uusille plussaajille valtavasti onnea ja plussatuulia sitä tarvitseville. Kaikille vastoinkäymisissä painiskeleville :hug:

Kysymys käsityöihmisille
: mitä ompelukonetta suosittelisitte ihan "perusompeluun"? Mitä asioita / ominaisuuksia kannattaa ottaa huomioon konetta ostaessa? Oletteko tilanneet ompelukonetta ulkomailta esim. Englannista?
 
Repa, niinpä tuo sairastelun kanssa taitaa olla :| Tänä talvena on meidän muksut olleet ainakin paljon kipeenä ja kaikki taudit on mennyt kummankin läpi...niinkun nytkin. Entisestä parannutaan, niin viikko kaks korkeintaan ja uutta taas. No, tätä tää vaan on....jospa kesä olis parempi =)
Nam....mä voisin kyllä syödä jonkun tekemänä tuollasta ihanaa kakkua :p

Keilis moikka! =) Mulla ei ole konetta...lainaan aina äitiltä. Mikseiköhän sitäkään saa ostettua, kun usein kuitenkin tarvis.
 
Repa, ihana kuulla et muuallakin on peruslaiskaa :D Mä tässä just laskeskelen aineksia voileipäkakkuihin joita meinaan synttäreille tehdä. Toi sun kakkus kootaan johonkin leipävuokaan? Mä oon aina tehny vaan "pinon" :D Eniten mulle aiheuttaa nyt ongelmia toi kuorrutukset eli mietin josko ihan tavis tuorejuustoa ja sit ranskankermaa vai pitäisköhän jotain maustettua juustoo laittaa?

Keilis,
mulla on ihan perus Brotherin ompelukone. Mun mielestä noi perusmallitkin on jo aika hyviä :)

Naukuri, koskas taas meette? sit toinen, et mitäs sä meinasitkaan laittaa lapsille syntskille tarjolle. Mä tossa tein kevyen laskelman et meille olis sen päivän aikana tulossa 19 aikuista ja 10 mukulaa, joista vaan yksi on alle vuoden ikäinen....

Et näin mä saan tässä jotain aikaseks :)
 
Pikaisesti..

Kaikille sairastelijoille pikaista paranemista ja vuosia täyttäville paljon onnea! :hug: :flower: Ja plussatuulia sitä toivoville :whistle:

Merika Se yks päivä mitä ehdotat niin olen just Helsingissä käymässä- muutoin ole koskaan mitään menoa! :( Sopisko sulle joku muu kuin keskiviikko?

Sitten toivoisin teiltä apua eli antaisitteko neuvoja/ohjeita/vinkkejä miten pottailu oikein aloitetaan?? Mulla kun ei ole mitään hajua (tästäkään :ashamed: ) asiasta eikä se kai nyt ihan niin lähde käyntiin, että sillon tällön pimua istuttaa potalla?? Eli milloin (aina vaipanvaihdon yhteydessä, heti herättyä jne.), kuinka kauan (istuttaa kunnes lapsi itse lähtee pois vai?), pitääkö jotenkin "ohjeistaa" vauvaa (äännellä pisu-ääniä??? imitoida kakan vääntämistä?? :LOL: ) jne. jne. Kiitos jo etukäteen!

Ja juu, Anteron liikkeet on nyt tuntuneet selvästi perjantaista lähtien, jolloin alkoi 19.viikko. Hassua taas tuntea, kun pienet tassut hivelevät mamia sisältä päin :heart:

Nyt simaa pullottamaan! :wave:
 

Yhteistyössä