TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

majj: millane se ph rekisterilaite on..ja mimmoset ne letkut..tai miten ne menee..saako se ite otettua niitä pois?? kysely kausi mulla :LOL: kiva ku pääsitte kotiin. paljon kivempi kotona olla ku sairaalassa..voi pientä ku otti koville toisella.. :'(
 
Lc, se taisin olla minä joka siitä keiju-teemasta puhu :D Mä oon ainakin kovasti suunnitellut kyseistä teemaa ja nyt alkaa oleenkin jo kuvausta vaille valmis. Tosin oottelen et joskohan tuo tyttönen alkaisi seisomaan ilman tukea ni sais vielä kivemman kuvan. Se on siinä ja siinä, yhdellä kädellä pitää pöydän reunasta kiinni -aika huolimattomastikin välillä :)

Naukuri, näinhän ne sanoo, ykköstä oottaessa kaikki kiinnikkeet on niin kireellä et kasvaa hitaast, mut sit toista oottaessa ne on jo niin löysät et se pumpsahtaa esille tosta vaan :D

Kurpitsa
, nokkamukista... mä suosittelen edelleen ja vaan ainoastaan sitä Emman nokkista jota saa ainakin s-marketeista. Halpa ja hintansa väärti :)

Tosin meidän superimuttelija vetää kouluikäsenäkin ilta puuro/maito/vellinsä vieläkin tuttipullosta :D :LOL: :headwall:

Kiva majj, et pääsitte kotiin takas, paljon mukavampi ympäristö ku sairaala.

Me ulostauduttiin kanssa käymään tk:ssa, mun oloni ei oo yhtään sen parempi ku lauantaina jollon tää lenssu alko. On kuulemma todella sitkeetä tautia :( Olis kiva alkaa hengittää jo nenän kautta, kyllästyttää tää jatkuva läähättäminen :headwall: :kieh: Onneks mies tulee nyt iltapäivällä käymään kotona, ni saa viedä ton likan ulkoilemaan,Tosin se se ei vielä ite sitä tiiä :D Onhan se inhottavaa et ku mä oon kipee ja neiti terve, ni sit ei pääse ulos ollenkaan :(

Mä tässä joutessani oon miettiny 1-vuotisbileitä ja sitä et kaikki kuttutut ei mahju meille samaan aikaan, pöh... joutuu portaittain kutsumaan :( Pitäisköhän tehä kaks kakkuu? Nams :D Aattelin Hello Kittyy, siis ihan vaan kakkupohjan muotoilla ja sit kermavaahdolla muotoilla ja lakulla jne koristeilla sen.... hmmm....

Eli siis loppupäivän notkuja ilmottautuu :D
 
Joo saakotona paremmin ajan kulumaan... :)

Nemika Se on sellanen ohut letku jonka päässä on joku pieni laite, menee nenästä ruokatorveen eli n.20cm pitkä, letku on teipattu posken ja korvantaakse kiinni, ja letkun toisessa päässä on nyrkin kokoinen laite mikä rekisteröi kaiken mitä sielä ruokatorvessa tapahtuu,takasin virtaukset ym. Ja laite on pienessä repussa ja reppu neidin selässä .
 
LC, Matami: mulla ei ollu vaivana se rannekanavan ahtauma, vaan ahtautunut jännetuppi. Mutta joo, sama periaate eli puudutus ja töhnät pois. Mulle laitettiin iv (?) - puudutus tai siis laskimoon se puuduteaine. Ei siis paikallispuudutus. Siksi tuo laskimopuudutus, kun radialishermo meni/menee siitä vierestä mistä lääkäri puhdisti jännetuppia. Nopea toimenpide tosiaan! Ja heräämön kautta sitten osastolle, kun sain osastolle peruutusajan. Muuten olisi ollut lyhkin puolella.
 
Ja joo, kyllä mies on ollut kiitettävän hyvin apuna. On jopa yöllä noussut laittamaan tuttia, mitä ei ole aikaisemmin tehnyt! :eek: Mutta pikkuhiljaa tästä onneksi itsekin pääsee normaaliin elämään. :) Ilman kipuja toivottavasti.

Ai niin, LC sitä piti vielä kommentoida: hyvä jos sulla on auttanu se kortisoni. Mulla se piti kivut poissa 4 kk ja sitten tulikin niin kovat kivut, että kipulääkkeetkään eivät enää auttaneet. Ja sitten mentiinkin yksityiselle, joka laittoi suoraan miut leikkausjonoon. Toivottavasti sulla tosiaan pysyy kivut poissa!

Nyt pelille! :)
 
Majj, voi pientä :hug: Toivottavasti nyt tuolla keinon selviää jotain.

Marmotta, kiitti ohjeesta! Harjottelen sen vielä tekemään =)
Tässä hintoja, kun niitä kyselin; Nevalaisessa 49e kuvaus ja koevedokset. 8,5 e kpl sitten pienet kuvat ja iso 29e. Sitten Helios 59e 3kpl kuvasarja ja iso erikseen 15e ja 5,90e kpl pienet kuvat. Me viedään peppi jyväskylään, kun muutenkin sinne on asiaa. Siellä oli 55e 12 kuvaa. Saa valkata parhaat koevedoksista. Ja sitten siihen kuuluu isokin kuva samaan hintaan. Sitten kehittelen jotain miten sukulaisille ja muille noita kuvia teetän...en ainakaan maksa mitään 8,5e kpl.

Mä oon sitten huomisesta asti työtön. Koitan liiton rahoilla elellä ja toivon ettei mua soitella töihin. Saan liitosta kuitenkin moninkertasen määrän verrattuna kotihoidontukeen. Ja jos kieltäydyn työstä ja napsahtaa karenssi, niin oon silti oikeutettu kelan kotihoidontukeen. Eli ei paineita =)
 
heinulimeillä kans syödään välillä istuen ja sit kädet roikkuu sivuilla. Söpöö -toki vähän jännitää kun neiti iskee kii8nni -mut ei hän kyllä koskaan pure.

Animeillä neiti on myös omatoiminen :heart: Meillä oli tuo alkuyön syöttö ongelmana -mut se meni ohi kun annettiin vaan tuttii tai mies antoi ja mä pysyin kaukana. Nyt syö joskus 03.00 ekan kerran -vaihtelee kylläkin. Välillä vaativaisempi. Mut mitens ruokailut muuten teillä? Meillä kun syö hyvin päivällä ja iltapuuron ja kaikki niin yöllä ei sit vaadi niin paljon. Meillä nukkuu neiti välissä. Tsemppiä öihin.

LC Mulla alkaa huomenna työt. Mut katsotaan millaset fiilikset sit on.


keiju -teema kuulostaa todella kivalle. Meillä isompi on ihan Helinä -keiju friikki. Oliskin söpöö iskee molemmat tytöt johonkin keväiseen metsään keijunsiivet selässä.

Mut pitänee mennä --palailen. :wave:
 
Summer, olishan se kyllä Jkylässä sit halvempi ja ainahan sinne on asiaa, vähintään kerran kuussa käydään ja joskus ihan huvikseenkin. Mut eiköhän me sinne Nevalaiseen kuitenkin.. kun tuskin mä niin montaa niitä kuvia sit kuitenkaan tarviin et ihan omaisuus menis. Jos 1 iso ja sit muutama pienempi.
Se kakku on kyllä ihan helppo, vaikeinta on saada se irti vuoasta jos ei korppujauhottele hyvin. :)

Talvi/kesäaika, miten on muilla sujunut siirtyminen? Eevahan elää ihan talviajassa vielä, vetelee nyt toisia päikkäreitä. Tuntia myöhemmin kun yleensä. Samoin yöunille menee 10 aikaan, se siitä omasta ajasta iltaisin. Onneks se nyt sitten nukkuu vastaavasti aamulla tunnin pidempään, yhdeksältä herättiin tänään. Kokeiltava huomenna kai yksillä päiväunilla, jos se ottais ne sit hiukan aikaisemmin ja menis aikaisemmin nukkumaan. Ehtisin illalla tehdä jotain ennen kun on mentävä unille.

Varasin huomiseksi kampaajan ja lauantai-sunnuntain itselleni vauvavapaata, lähden Helsinkiin hurvailemaan. Ihanaa, pitkästä aikaa.
 
majj: mut kätevä ku saapi kotona sen mitattua ettei tarvi siellä olla. onko neiti tottunu reppuunsa hyvin? toivotaan et saa jotain selvyyttä nyt siitä sitten.. :hug:
on teillä kovia jouduttu käymään läpi. :hug: ja sun huoli varmaan suuri ollut koko ajan.
jaksuja kovasti. :hug:
 
Majj: Voi pientä...meillähän oli vaarassa joutuu tohon lystiin kanssa,mut sit päättivätkin ettei oo refluksia....

Matami,Ok,ilmottelehan sitten :wave:

Ani,meil on just hiukan tollanen meno... poika ei varsinaisesti herää tissille,ainakaan joka kerta,mut kun herää levottomuuksiin (unissaan menee konttausasentoon jne.) tai pieruihin,niin sit vaatii tissin et pääsee uudestaan uneen... Nukkuu n.3h ja sit eka maito ja siitä sit vaihtelevasti,yleensä niin että aamuyöstä lupsuttelee kokoajan. Mua ei kyllä periaatteessa häiritse,kun toinen vaihtis on valvoo jokakerta puolestatunnista tuntiin,niin helpompi antaa tissiä. Oon asettanu ton 1vee aikarajaksi et sit täytyy vierottaa viimeistään. Ja ilmeisesti kertaheitolla...alkaa siltä tuntumaan :/

Kesäaikaan siirtyminen tapahtunut aika huomaamatta...ei mitään kummepia muutoksia =)

Tänään poika veteli taas yhet kahden tunnin unet ja käytiin 3 jälkeen saattelemassa mun äiti kotiopäin,tarkotuksena et Kassu nukkuis siinä samalla. Torkku kyllä..silmät lupsahteli auki ja kiinni,mut kun oltiin puoli viis kotona eikä vielä ollut kunnolla nukahtanut,niin en sit enää ruvennut pihassa veivaamaan kun kello oli jo niin paljon. Nukkumaanmeno olis sit venyny... Joten tavallaan veti sit vaan yhet unet aamupäivästä,mut ihan pirtsakkaan olosena yksin tossa leikkii. Ehkä sit torkku sen verran kuiteski. Ja kun ton 2h nukkuu,niin ei siihen paljoo enää torkkuja enempää tarvikkaan et jaksaa yöunille asti...siks oliskin niin kiva et vois jättää toiset unet pois,mut sekään ei oikein hyvä et on rättiväsy yöunia vasten :/

Meil on huomen se lääkäri..mul on hiukan semmonen olo et mitäs me oikeestaan mentiinkään sinne tekemään :LOL: Pitää ainakin muistaa mainita kun pojan tississä on sellanen valkopäinen näppy ollut jo 4kk asti...sillon polin lekurille siitä sanoin,niin ei juuri edes kattonut,sano vaan et normaalia sellasella äänensävyllä et tyhmiäkö kyselet :kieh: No siinä se edelleen on ja ehkä hiukan suurentunut....

Mies on viritelly pinnistä ylhäällä..tarkotus olis saada sellanen sivuvaunu siitä meidän sänkyyn....ei kuulemma onnistunut ihan nappiin :| täytyy mennä arvioimaan tuhot ;)
 
Pistin kans Joasta uuden hymy -kuvan feissiin. Tänne en saa mitään lisäiltyä...

Käytiin poikien kans leikkipuistossa nauttimassa aivan ihanasta ilmasta B) Aurinko paitoi tosi lämpimästi ja asteita mittarissa +8 Mä odotan niin innolla jo kevättä ja kesää! :heart:

Kesäaika taidetaan mekin elellä viel vanhassa ajassa mut ei täs mitään hyvin se näinkin menee...

Majj Voi pientä ressukkaa :( Onneksi pääsitte kotiin! Sairaalas on niin kurja odotella. :hug:

Marmotta Nauti omasta ajasta ja pääkaupungin riennoista! :saint:

Palkkapäivä :LOL: |O 251eur = pari kertaa kaupasta viikonlopun tarpeet ja se on siinä. Ei täs tosiaan tie et pitäskö itkeä vai nauraa... Toisaalta kotona varmasti olisin vaik siitä ei mitään maksettaisi.
 
Kilot pitää hehkuttaa oli tippunut taas 1,3kg ja pari sentii vyötäröltä täs kahden viikon aikana. -12,4kg on nyt lähtenyt ja kivalle tuntuu vakka ei sitä itse huomaa kun vaatteissa. Työ matkaa mulla sellanen 8km et toukokuussa sit pyörräillään kun mies on isyyskuukaudella. Musta tullut ihan himoliikkuja :D Katsotaan miten käy kun työt alkaa.

Palailen -pitää mennä tissitää neitii. :wave:
 
majj: Voi pikkuista :( Toivottavasti yö menee hyvin! Voimia :hug:

Edla: Joo, tuntuu niinku räjähtäisin. Just katsoin E:n odotuksen aikaisia muistiinpanojani ja oon aina välillä mitannu vatsan ympärystä navan kohdalta, niin mun maha on nyt jo sen kokoinen kun oli E:n kanssa 2kk myöhemmin :eek: Ziisös.

Vilma: Heh, no mullahan jää sit huikeasti käteen, kun jää 342?! :LOL: Jepjep.

Hmph. Työkkäriä oon mäkin miettinyt. Pitäiskö ilmoittautua työttömäksi? Edla; miten sulla on menny niiden kanssa? Vieläkö pukkaa kurssia yms.? Siitä sais kyllä NIIN paljon paremmin rahaa... Joutuuko sit johonkin karenssiin jos ei pääse kurssille tms? Pitääkö kaikenlaista työtä ottaa vastaan vai ainoastaan oman alan? Tosin eipä mua tällä mahalla enää kukaan ees töihin haluais :D Raha kyllä houkuttais, pakko myöntää, vaikkei nyt mikään erityinen tarve olekaan. Mut olishan se kiva saada vähän säästöön.

Aamulla sit vissiin Hulluille Päiville. Tykkään vaan kierrellä siellä kun aamusta ei ole paljon porukkaa. Paitsi siellä lasten osastolla... Katsotaan löytyykö mitään. Miehelle pitäs farkkuja metsästää, muuta ei tainnu vielä listalla olla.
 
Naukuri piti vielä sanoa, ku sanoit et leviit sivuille ni sehän tarkottaa vanhan kansan mukaan tyttöä :D Pojista tulee pallo eteen ja tytöt levii sivuille :) Tosin pallo mulla oli edessä ku tota neitii odottelin, et nii....Siis mä oon kodinhoidontuella täällä :) Joo-o, mä en tiiä toimiiko ne kaikkien kanssa samalla lailla ja mun kokemukseni on neljän vuoden takaa, mut ainakin kaikilla on se 1 päivän orientointi ja sit mulla oli eri päivänä haastattelu ja ties mitä muuta siihen kuulu -lomakkeiden täyttöö jne.... Sit oli puhetta jostain työnhakukurssista mihin ne meinas mut lykätä, mut se oli jonkun tietyn ajan kuluttua jos ei oo työllistyny, olikohan se kuukaus tai kaks se raja. Sit mulla ku on toi bisneskoulutus, ni se on aika yleispätevä ja niinpä mulle alko tippuu kirjeitä postiluukusta paikoista joihin mun PITI hakea ja jos olisin saanu sen homman ja kieltäytyny -karenssi. Kaikki mitkä pikkasenkaan liippas bisnestä eli kaikki sihteerit, assarit, edustajat jne, kaikki mitä vaan siihen sai ympättyä. Niitä sit tuli lähes joka päivä ja välillä viis per päiväkin :( Onneks mä sain sit ite hoidettua itelleni hommia. Sillon mulle sanottiin et tilastojen mukaan mä oon sitä ryhmää joka 90% varmasti työllistyy kahdessa kuukadessa. No syksyllä mä aattelin sit uusiks ilmottautua et sit riitti tätä kituutusta.... kai :)

Palkka
täällä oli 425? ja ilman korotusta.

Hullut päivät
perskules, täällä edelleen niin kipeenä et ääh! *itkupotkuraivarit* jos sitten torstaina, ehkä... mä en enää mihinkään ihmeparantumisiin usko...

Likalla on nyt joku nukkumisongelma, ei halua illalla mennä nukkumaan. Eilen illalla itkutti yhteen asti ja sit nukahti vaan tassuttamalla. Heräs aamulla seiskalta ja nukku 3tuntii päikkyjä ja tässä se jaloissa vieläkin pyörii... :eek: Annoin sille Panadolia josko hampit taas vaivais, mut en mä tiiä... jää sänkyynsä makaamaan ja sit jonkun ajan kuluttua(kun luulet sen jo nukahtaneen) alkaa ihan lohduton huuto.... :( ja sit herätään yöllä vähän väliä... no eipä ainakaan mun parantumista helpota tää...

No ehkä me yritetään taas mennä nuquu...
 
iltaa

vitsit. on kallista tää mun kaupungilla kiertely. Löysin ittelleni eccon tennarit.. Heh. mies kyseli, että tarviitko sä oikeesti taas kenkiä.. mulla kuulemma oli jo kevät tennarit. eilistä henkkamaukan tilausta en ees kehannu näyttä.. ei sinänsä että olis ollu iso lasku, 25 euroa postikuluineen. löysin meinaan villakangastakin alelaarista ja makso 20 euroa. sopii mulle just. Ja tietty taas topin. JEAH.. oli pakko tulla tänne lätisemään kun mies ei jaksa kuunnella mun ostojuttuja.. mietin vaan miten ton takin selitän. mulla kun on talvitakkeja. JEP.

hullutpäivät: mäkin haluun.. mutta eipä oo meillä täällä stockkaa, joten netistä vaan kuolasin tarjouksia.

majj: tsemppiä pikkuselle!!

meidän poika söi tänään ekaa kertaa koko 200g purkin 8kk ruokaa ilman lantrausta!!! Klimppiharjottelu on siis tuottanut tulosta... Samoten uppos perunat perunsurvimella hienonnettuna..

poitsu on ollut tänään jotenkin tosi mun perään. käytiin mammatreffeillä ja yks lapsi tuli mun polvelle notkumaan. poika sai KAMALAN itkukohtauksen.. samoin ku hukkas mut näkyvistä.. ja sama homma lapsiparkissa.. hoitoaika oli sujunu hyvin, mut ku hokas että tulin hakemaan sitä, ni jo tuli itku. voi pientä..

meillä nukuttiin tänään muuten kasiin asti.. Hyvä vaan jos pojan yöunet vähän venyy... päikyt on meinaan tosi hukassa..

mitäs katrinaiselle kuuluu??? joko oot neuvola-aikaa varaillut!!

nyt tää mamma menee fc:n ja sit nukkuun. öitä
 
Majj toivottavasti yö sujuu hyvin.

Hullut Päivät mä oon huomen aamulla lähdös Helsinkiin ja aattelin kävästä super nopeesti tsekkaa lastenosaston ennen kun juna lähtee takas kotia kohti. Ainoostaan sielt saa sellasii tiettyi imetyspaitoi ja voisin viel yhden ostaa. Katsotaan ehdinkö.

Öitä :wave:
 
Hullutpäivät on edelleen mun henk.koht. helvetti :LOL: Oon vissiin kakskertaa käynyt joskus ja viimonen riitti,en saanu edes happee,niin paljo ihmisii :D Miä oon ruuhkakammonen... eipä silti,täällä syrjässä kun asuu niin ei oo vaarakskaan joutua kovi usein moisille ;)

Tulin lähinnä taivastelemaan et poika ei tänäänkään oo herännyt vielä kertaakaan kun 19.45 nukahti :eek: Voi kun tää olis nyt pysyvää...pliispliiispliis :whistle: Joko VIHDOIN oli kehitystä parempaan... lähinnä olen happy jos täkin yö menis ilman pierukohtauksia.. heräilemään tulee varmasti kyllä,on se sellanen mönkijä :D

Nyt meikäkin painuu lukemaan kirjaa...öitä :wave:
 
Naukuri, joo katotaan mitä ne työkkäristä mulle keksii. Siellä oli kyllä kiva nainen ja sanoin ihan suoraan, että mitään lyhyitä pätkiä en voi lasten takia tehdä. Ja että meinaan syksyllä enemmänkin sitten keskittyä työjuttuihin. Otin tosiaan kelasta selville ja voin sanoo itteni heti uusiks kotihoidontuelle kun haluan ja sen teen jos alkaa kauheesti kaikkee pukkaamaan ennen syksyä. Ja karenssia jos saan niin voin sanoo itteni kotihoidontuelle. Nyt vaan kauheeta lappujen täyttöä ja lähettelyä yms. rahaa saan onneks sitten ihan hyvin verrattuna tähän. Katotaan miten käy....
 

Yhteistyössä