TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HUHTIKUUSSA

Ne sit eilen illalla mukamas ehtinyt uudelleen kirjoitteleen.

Me saatiin vihdoin ja viimein eilen ne piirustukset. Tänään tuli sähkökuvat ja rakennuslupahakemus lähti liikkeelle. Kaivuri ja traktori on hyrrännyt tuolla takapihalla aamusta alkaen. Joten pikkumies vetelee päikkäreitä sisällä, kun ulkona ei millään malttanut laittaa silmiä kiinni, kun piti seurata mitä ympärillä tapahtuu.

Tänäänkin on taas ihanan aurinkoinen päivä vaikka puolen päivän aikoihin meinas alkaa sataa. Muutamia pisaroita tuli joten kävin kiirellä ottamassa pyykit sisällä. Nyt kone laulaa taas ja ulos vien sateenkin uhalla.

Isäntä lähti iltavuoroon.
 
Tulin tänne taas katsastaan...mulla kuivuu kans pyykki pihalla,appivanhemmat ja mies myllää takapihaa,meillähää tää talon piha oli puoliks täysin villiintyny,joten urakkaa riittää useammaks vuodeks. Ajattelin nyt vast alottaa ikkunat ja illemmin värjään hiukset.
Poika vetää sikeitä etupihalla..

Nukkumaanmeno
on alkanut alkanut lähes poikkeuksetta venymään sinne 20.30-21 kun jaksaa valvoo pidempään,niin päikyt sit myöhäistyy,kun kuitenkaan ei yksillä pärjää koska ei taas jaksa niin pitkää pätkää olla hereillä.. Eihää toi paha aika oo,kunhaa nyt ei enää enempää veny.

Ruokailut on meillä siirtynyt omatoimiseks...eli laitan pojalle ihan perunaa ja soosia raasteineen lautaselle ja sit saa siitä noin puolet sormineen kauhottua napaansa. Annan sit lusikalla sosetta perässä,mut lounaalla ei juuri paria lusikkaa enempää uppoo ton sormiruuan lisäks. Päivällisellä vetelee sit enempi. Siirryttiin tähän siks koska ei suostu syötettäessä noita ns.kuivia ruokia veteleen vaan pitäs olla sellasta mitä purkkiruokakin,mut sormineen syö kyllä vaikka makaronilaatikkoa =)

Meillä tavismaitoo menee nyt ruuan seassa,mut juomana en oo antanut kun ihan pikkasen maistaa... saapi sitten kun aletaan tissistä irrottautumaan pikkuhiljaa lopullisesti =)
 
Soittelin tänään sinne neuvolaan ja mennään huomenna. Sanoi ettei nuha ja yskä haittaa. Kuume olis haitannut.
Mitäpä tässä muuta kun nukkumaan :wave:
Jennistä olis kiva kuulla! Tosin jennillä ei ole varmasti kahden pienen kanssa aikaa roikkua täällä palstailemassa.
 
Summer no hyvä ettei tartte sitäkin siirtää.

Me käytiin tänään ostamassa Hello Kitty-pallo neidille ja hänpä veteli siitä narusta sitä edestakaisin olkkarin lattiaa. Oli kyllä NIIIIIIIIIIIN onnellinen pikkulikka :D

 
Ilmapalloista tuli mieleen, että meillä on sellasia palloja missä oli vaan 5 kpl paketissa. Ne on ilmeisesti jotenkin vahvempaa ainetta koska eivät poksahda mitenkään :eek: Isoveikka istuu niiden päällä ja vaikka tekevät mitä.....tosi kivoja kyllä.
Ja Peppi-Lotta on aivan innoissaan niistä ja kävelee ympäri taloa leuhkan ja onnellisen näkösenä. =)
 
Huomenta,

Aikä järkky meillä takana :( Neiti on itkeny, parahdellut, noussut seisomaan, heitelly tuttia jne... En keksiny mitään muuta syytä ku se, et maito on sitä rasvatonta eikä se kyllä pidä mitään nälkää. Edellisöinä on siis Tuttelii ollu mukana, mikä taas pitää.... hmmm... montakohan yötä näin menee?
 
Eilen kävin kyllä lukemassa, mutta en sit kerennyt kirjoittelemaan.
Meillä on nyt jätetty yömaito kokonaan pois! Heräilee kyllä pari kertaa yössä vielä, mutta tuttia ja silittelyä ja se on siinä. Tosin eilen annoin kyllä 5:30 maidon että jatkais uniaan, mutta lasken tuan ajan jo lähemmäks aamua.

Edla-mamma: Kiitos tosta linkistä, tietää vähä minkälaista sieltä kaupasta pitää etsiä jos noihin päädyn. :)

Ilmapallo: En varmaan vielä tänävuonna osta, mutta ehkä sellasen pienen mikä on tikun päässä vois ostaa, neiti varmasti tykkäis. :)

summer: Ikävän uutisen saitte! :hug:

Ruoka: Toisinaan annan samaa ruokaa mitä itsekkin syön, eilen tein riisiä ja kanakastiketta niin ennen kuin sekoitin kanat kastikkeen sekaan otin siitä neidille vähäsen ja hyvin meni alas. Ja nyt jopa alkanut ne 8kk purkki ruuatkin menemään alas.

Käveleminen: Tukea vasten kävelee ihan hyvin jo, ja nyt on hoksannut alkaa kävelemään kun pitää kainaloista/käsistä kiinni, eli ei enään nosta jalkoja istuma-asentoon.
 
Summer: Täällä mä hiljaisena "taustalla" roikun, tosiaan ei liikaa ole ollut aikaa kirjoitella tai en vaan ole jaksanut...laiskuus iskenyt!

Täällä menee oikein mainiosti, saampahan näyttää pitkää nenää niille jotka kritisoi sitä kuinka kamala työ kahdessa näin pienessä on :kieh: :kieh: Mennyt tosi mukavasti, Netta on mukautunut Neean rytmiin ihan uskomattomalla tavalla, herää syömään aina noin 1/2 tuntia ennen kuin Neea syö joten saadaan syödä rauhassa. Kaippa se tosi säännölline rytmi mitä eletään tarttuu noinkin pieneen. Neea nukkuu enää yhdet päikkärit, 12-14. Nukkumaan Neea menee kuin nakutettu klo 20 ja herää sit aamulla 8-10 aikaan...toisinaan tykkää nukkua tosiaan jopa 10 asti ja se ei kuitenkaan vaikuta sit päikkyihin eikä iltaa. Ja tää pienempi varsinainen tapaus onkin, nukkuu jo yöt läpi (ikää 3,5kk) Menee nukkuun klo 22 viimeistään ja herää siinä 7 aikaan. Unikekoja nää meidän lapset =)

Neea kävelee jo kovaa tahtia itse, niin sisällä kuin ulkonakin. Sanoja ei oikein vielä tuu, hauva, tyttö ja ätä taitaa olla ainoat tunnistettavat. Sormiruokailusta ei tule vielä mitään kun tyttö tunkee suuhunsa kaiken mitä eteen laittaa, kerralla. Mutta lusikalla jo osaa kohtuullisesti syödä. Ruokaa menee isot määrät, siirryttiin isoimpiin pilttipurkkeihin. Tosin suurin osa ruuasta on jo täysin samaa kuin me itsekin syödään. Tavallista maitoa juo ja muutenkin ollaan jo ihan normaalin ruuan linjalla. Netalle aloittelen pikku hiljaa kiinteitä kun noille keskosille sen saa aloittaa hieman aiemmin.

Ilmapallot on saavuttanut suuren suosion! Ihan innoissaan leikkii niillä eikä säiky yhtään vaikka pallo puhkeaa.

Mut nyt pakko lähteä aamupuuron syöttöön!

Sanotaan nyt vielä kerran että on aivan älyttömän ihanaa että on kaksi tälläistä pikkutirriäistä. Vasta nyt mulle on auennut kunnolla äitiyden ihanuus!!! Paljon toki on tekemistä mutta en ikinä vaihtais tilannetta. Nuo tytöt on kerrassaan niin ihania, kumpikin niin iloisia ja aurinkoisia!! Elämä on ihanaaaaa! Kurjalta vaan tuntuu ettei meille enää kolmatta tule...putket laitetaan multa poikki, turha riskeerata enää kun nuo raskaudet on mennyt miten on mennyt
 
Jenni, kiva kuulla teistä =) ihania tyttöjä varmasti! ja kiva kun kuulostat positiiviselta! ihania unikekoja kyllä. Meillä ei 6 vuotiaskaan ole nukkunut kun varmaan kerran tai kaksi yhdeksään...en ees muista kun siitäkin on jo vuosia. Tänäänkin 6.30 kyseli ovella, että joko Peppi on hereillä....
 
Jenni,Ihanaa kuulla teistä,etenkin kun noin hyvin arki sujuu...Tosi hienoa että ipanat nukkuu hyvin ja muutenkin ovat aurinkoisia =)

Edla,Eihää vaa olis mahanpuruja voinut saada siit tavismaidosta? Meillähää poitsu ei koskaan valittanut mahaansa päivisin,ainoastaan öisin.

Nukuttiin jopa 8...eilinen ilta oli tosi takkunen,pikkasen pieruakin tuli. Helposti jatko unia mut heräili useesti. Kahdelta sit olis maitoo halunnut ja loukkaantu pahasti kun ei saanut...mulkoili mua ja nyyhkytti. Juttelin että vielä ei oteta tissiä,vasta aamummalla...ihankuin olis sit tyyntynyt siitä ;) Sit neljän pintään jo näykki mun kättä ja iski kiinni kuin sika limppuun ja ryysti todella antaumuksella :D Pysytään nyt tovi taas tässä,et maitoo aaikasintaan kello kolme =) Taitaa kivuttomammin sujuu kummallekkin tällänen pikkuhiljaa systeemi =)

Miä ajattelin t käydään huomenna ostamassa kassulle vappupallo..eihää se sillai kaipais,mut varmasti on innoissaan :D
 
Hei! :flower:

Kiva kuulla sinusta Jenni! Taidat voida kaikin puolin paremmin - ainakin kuullostat tosi aurinkoiselle! :D

Ilmapallot Ostettiin Nealle sellainen pieni vappupallo (tikun päässä) sunnuntaina tivolista, mutta ei neiti siitä kauhean innoissaan ole ollut. Sen sijaan tavalliset pallot on paljon kivempia ja entäs sitten serpentiini - se vasta riemun saa aikaan :D

Ruokailu sujuu minun mittapuuni mukaan hyvin eli Nea syö suht' paljon määrällisesti B) Sormiruoka eikä etenkään lusikointi ei kiinnosta edelleenkään yhtään: melkein kaiken heittää lattialle saman tien :/ Olenkin miettinyt, että ne kaikki ruokapöydässä olevat härpäkkeet, joilla Nean mielenkiinnon ja huomion saa syömisestä muualle, tehoavat vähän liiankin hyvin :ashamed: Pitäisi kai jättää tylysti kaikki virikkeet pois ja opettaa pimu viimein syömään ihan rauhassa ilman mitään sählinkiä. Nyt tosin Nea on räkätaudissa ja syö sen takia tosi heikosti joten pitää jättää "käytöskoulut" vähän myöhemmälle. Tosi tylsää, jos pimu on kipeänä vapun, kun ollaan niin kovasti odotettu kavereita kylään ja lapsivieraita simalle ja munkille :(

Eilisessä Pirkka-lehdessä oli muuten ihana mustikka-jugurtti-piirakan ohje,jota ajattelin tässä kokeilla. Vois olla kiva pimun synttäreillekin, kun en itse niin välitä kermakakuista tai mistään hirveän makeista leivonnaisista..

Joko muuten kaikki vauvelit juovat nokkamukista? Meillä se(kin :ashamed: ) menee pelleilyksi vaan..
 
Tuolta etusivun ylälaidasta bongasin mainoksen.. http://www.tohvelisankari.fi/sisatossut/ballerina-sydan

Oi kun tekisi mieli tilata moiset pimulle synttäreiksi, mutta kun isänsä osti jo vaalenpunaiset nahkatossut niin en tiedä tohdinko. Ettei isi vaan loukkaannu, kun on ihan itse ja omatoimisesti käynyt tossut typylle hakemassa :/
 
weiss
Jenni olipa mukava lukea kuulumisia! :heart:

Onnea huomisille synttärisankareille!!! Pojan pojalle ja Summerin taaperolle :flower:

Hauskaa Vappua kaikille!!! Mieleen tulvii niin vuodentakainen aika, haikein mielin sitä muistelee, mutta silti tämä taaperoaika on niin mahtavaa ja hauskaa.
:heart:
 
Jenni...kiva kuulla sinusta ja tytön tylleröistä :heart: :hug: !!

weiss...haikeutta on ilmassa...ajatella vuosi on vierähtänyt....ja nyt meil on pienet taaperot kaikilla :heart:

Nokkamuki...ollut käytössä jo kohta puolivuotta...tykkää räiskyttää siitä vettä pöydälle...joskus ottaa muutaman hörpyn :eek:

Tavismaidon juominen...kertookaahan, miten saan tuon neitin juomaan |O ????!!...en jaksais loppuelämääni tissittää :( ...sylkee maidon, piimän ym. pois...annanko sitten olla ilman nestettä :eek: ...et kyl kai jossain vaihees jano tulee!!


ilmapallot...VIHAAN ilmapalloja :kieh: |O :ashamed: ....mut pakko ostaa pojalle ja kai tuolle neitillekin joku pikkuinen pitää hommaa ;) !!
 
Jenni: oi ihanaa et teillä menee noin hyvin sä taidat itekkin olla virtaa täynnä, ihana kuulla olet niin monesti ollut mielessä. :heart:

Weiss: mulla ihan alkaa kyyneleet valumaan kun viime vappua mietin :heart: :heart: meidän rakas tulee huomenna 1 vuotta aivan uskomatona.

Summer: Pepille paljon onnea huomisen johdosta, en varmaan enää kerkeä käymään huomenna niin edeltä käsin :heart: ja iso hali huonojen uutisten johdosta, mikään ei koske pahemmin kun ihminen yrittää päättää tai päättää elämänsä itse tai tietysti oman lapsen menettäminen koskee mailmassa eniten. toivottasti läheisenne saa apua

 
Jenni mukava kuulla että teillä menee hyvin! :)

Tavismaitoa oon pistäny vasta puuron sekaan edetään hitaasti mutta varmasti... ;)

Ilmapallot on ihan pop! :D Molemille kelpaa kaikenlaiset pallot mut kyl noi kaasupallot kuitenkin on ykköset. Huomenna täytyy käydä ostamassa. Esikoinen jo aamulla intoili huomista pallon hakua ja lupaili mullekin Hello Kitty -pallon :LOL:

Mä oon ihan järkky väsyny. Meil ollaan taas palattu yösyömiseen ja yksin oon saanu noi syötö taas hoitaa. Viime perjantaina miehel oli iltamenoa ja taas eilen |O Herra kotiutui kyllä joskus yhdentoista jälkeen ja sit lähti duuniin aamulla 6.30... Se hyvä puoli täs "lamassa" on et on selvästi noi iltatilaisuudet vähentyneet. Viime keväänä niit oli kerran pari kuussa...

Hyvää Vappua kaikille! :wave: Ja onnea synttärisankareille! :heart:
 
Onnea kaikille 1-vuotiaille!!!! Meillä vielä juhlat edessä - Maija on toivonut hiekkalaatikkoa lahjaksi kummiporukalta. Päivät olleet ihania - aamusta iltaan ulkoilua, syödäänkin pihalla. Suuhun menee kaikkea mahdollista - kepit ja kävyt ihania :heart:

Nukkuminen Nukkumaan meno vaihtelee, siinä 21-23. Nukkuukin piiitkät päikyt, yleensä yhdet. Eilen tais nukkua melkein 5 tuntia.
Ruoka Syödään kaikki samaa ruokaa. Käytän ruoanlaitossa merisuolaa & rypsiä koko sakille joten sopii pienillekin. Puuro ja viljat olleet aiemmin ongelma, mutta annan ihan mysliä ja viljoja sellaisenaan esim kaurahiutaleita jogurtin sekaan. Oon antanu ihan tavisjugurtteja, kun kuitenkin nekin tulee kuvioon pian niin suotta kierrän hyviä makuja :D
Taaperot on ihania - kertakaikkisen valloittava vaihe, hurjalla kaiholla katselen taas kulunutta vuotta ja ihan odotusaikaa. Mulla on tänään "loma" - M on päiväreissussa isin kanssa kaverin luona. Makoilen ja teen vaan vähän hommia.
Maidosta Pidän ihan pähkähulluna tota rasvattoman maidon juottamista lapsille. Mitä enemmän maito lapsille maistuu sen vahvempi kasvaa luustosta. Nyt ollaan eu säätöjen mukaisesti siirrytty uusimpiin tutkimustuloksiin....tosin sillä seurauksella että niiden vaikutuksia 30 vuoden päähän ei tiedetä - onko lapsemme sitten tuleva osteoporoosi ongelmaryhmä? Maalaisjärkeä mukaan! Rasvaton maito on käsiteltyä että senkään puolesta en voi suosia moista asiaa - mutta edustan luomu tuotantoa enkä mahda mitään tälle vastarannan kiiskeydelle :D Inhoan kaikkea mihin lisätään keinotekoisesti sitä ja tätä.

Ihanaa vappua kaikille - simaa & munkkeja! Karseinta & kuvottavinta mitä oon ikinä nähny asuessani Hki - äidit ja isit kivassa hiprakassa pompat niskassa lasten viilettäessa siellä & täällä. Mun mielestä alkoholi & lapsi = kännääminen pitäs lailla kieltää. Surullista katsoa sellaista menoa, mitä ikävä kyllä näkee vappuisin "hyvissäkin perheissa". Muttamutta - näihin kuviin ja tunnelmiin.
 
Onnea yksivuotiaat :flower: :heart: Mulla on ollut tosi "vaikeeta" hyväksyy et poika on kasvamassa taaperoks,eikä oo enää vauva :'( Mut toisaalta,tää on taas uus ja ihana vaihe.... =)

Maito... Tuosta on monia mielipiteitä mitä oon nettiäkin selannut. On ihmisiä ketkä vakaasti uskoo et lehmänmaito ylipäätään ei oo ihmiselle paras vaihtoehto,koska se ei oo alunperin ihmistä varten vaan lehmää. Tuostakin on jotain tutkimusta olemassa jossain....
Tähän mielipiteeseen nojaten vois ajatella et ihmisen maito olis se paras vaihtis... ja luonnomukaan jos mentäs,ihmislapsi sais tissiä sinne ainakin 2 ikävuoteen minkä jälkeen alkaa luonnollinen vierottuminen yksilöllisesti.
No nää ei varsinaisesti oo mun ajatuksia,vaikka olenkin sitä mieltä et toi tissin antaminen mahd.myöhään vois olla lapselle parasta,vaikken aiokkaan imettää paljookaan päälle 1vee,koska se ei tunnu musta itestäni luontevalta.
Lehmänmaitohan ei myöskään taida muissa maissa olla näin kuningas asemassa kuin täällä pohjoisessa...
Osteoporoosilla ei mun mielestä oo tekoo maidon rasvattomuuden kanssa... kunhan nyt maitoo menee niin hyvä. Ja tokikaan maito ei oo ainoo kalsiumin lähde.
Tietty jos maito ei maistu rasvattomana,mut rasvasena maistuu,niin sithää se on selvä antaa sitä mikä menee.
Luonnonmukaisuus olis ihanne...mut ainakaan minä en voi kaikkee tarjota käsittelemättömänä lapselleni....
Ainahan toimitaan sen hetken tutkimus tulosten ja parhaan näkemyksen valossa... voihaa olla tosiaan et toi rasvattoman maidon suositus joskus vaihtuu taas rasvaseen,mut yhtä hyvin rasvasesta maidosta vois löytyy jotain mikä on ihmiselle pahaksi ;) Koska edelleen,se maito ei oo alunperin ihmisravinnoksi tarkoitettua. Joten jokainen toimikoon sen tietämyksen ja parhaan näkemyksen mukaan mikä tällä hetkellä on...
Tälläsiä ajatuksia mulla aiheesta=) Meillä ainakin piimää maistuu tosihyvin myös rasvattomana,maidosta ei nyt vielä tietoo,mut ne tilkat mitä oon antanut menee oikein hyvin.

Nokkamukista juo vettä oikein reilusti,myös itse kun sille päälle sattuu. Korvallisesta mukista myös piimää menee reippaasti ja sekin omin pikku kätösin...joskin ei mitään siistii puuhaa :p

Jugurteista annan maustamatonta,syön itsekin yleensä tätä... joskus varmaan tulee annettua tavallistakin,mut toivon et pystyttäs välttämään ne sokeri esanssipommit melko pitkälle =)

Mennään tänään yksillä päikyillä...toivottavasti. Meni vasta äskön unille.

Vapusta ja muistakin juhlista samaa mieltä kirsikkatomskun kanssa,alkoholi ja lapset ei kuulu yhteen =)
 
kauhea kiirus ollut niin en oo kerinny "linjoille" täytyy nyt ajan kans lukea tästä jutut.
1v neuvolas oltiin eilen. huimat mitat oli 7385g ja 72cm =) tasaisesti omilla käyrillä mennään.
rokotus siirrettiin ku Timillä on korvatulehdus. muuten on kunnos kyllä ei räkää eikä yskää mut sanoivat et aina parempi mitä terveempi on. niin siirsin rokotusta kuurin loppuun. =)
mut ei olisi este ollut rokotukselle. sain ite valita niin aattelin et ei se niin päivän päälle ole.

sikainfluenssasta: vähän hirvittää..tai aika paljon. sillä en uskalla lukea edes enempää. riitti ku kuulin et suomes on nyt ensimmäinen tautiepäily.. :( enkä uskalla siitä lukea ku muutenki oon hysteerinen kaikkien asioiden kanssa niin ruokin vaan omia pelkoja taas muuten.

mut nyt lähdettävä ilmapalloja laittaan ikkunoihin tytön kans :wave:
 
Kiitos Onnitteluista jo etukäteen! :heart: Ja poika teille kanssa iso onnittelurutistus!!!! :flower: :heart: peppihän syntyi 12.02 ja teillä taisi olla jo aamuyöllä kolme vai?

1v neuvolassa poikettiin ja mittoja; pituus 80 cm ja paino 12kg =) iso neiti jo. Ja reipas oli kun mikä vaikka piikkiäkin tuli.
Nemika, pääasia että omilla käyrillään menee ja kasvaa hyvin. Eihän sillä koolla ole merkitystä. =)

Tavallista jugurttia meilläkin jo syödään. Annan välillä välipalaksi kun isompikin syö. Ja hyvin uppoo....niinkun kaikki muukin tuonne suuhun.

Carmen, no harmi että teilläkin sairastetaan :( Huonommin syödään meilläkin nyt räkätaudissa. Ja muutenkin ärsyttää kun kaikki menee aika sekasin; yöunet, päiväunet, syömiset ja kaikki. Meilläkin kun on paljon sairastettu niin aina alotat alusta touhut. Sitten kun ajattelee, että nyt koitan jättää sen aamuyön maidon pois, niin eiköhän pamahda kipeeks ja sillon se on aivan turhaa koittaa sellasta.
 
Yö meni ihan valvoessa. Eeva sai eilen illalla ihme itkukohtauksia, ihan kun johonkin olis sattunut. Nukahtamisen aikaan kuulosti haukkovan henkeä puoliunessa ja nytkähteli omituisesti. Olin jo kantamassa autoon ja sairaalaan, kun se nukahti ihan rauhallisesti. Itse en vaan uskaltanut nukkua ollenkaan kun kyttäsin sen hengitystä. Hetken se hengitti oudosti, mutta naureskeli samalla unissaan että varmaan johtui siitä. Tänään ollut ihan normaali, mutta pelottaa alkaako se taas illalla. Sit kyllä vien samantien päivystykseen. Sai eilen kyllä enemmän tavallista maitoa kun ennen, josko olis sit sattunut mahaan. Kauheaa tällainen toisen jatkuva kyttääminen sydän kurkussa. :/

Maitoasiaan sen verran, että Eeva saa sekä rasvatonta että rasvaista. En osaa päättää. :D Itse juon rasvatonta mut Eevalle ostan luomua ja se on kevytmaitoa. Jos en muista tuoda sitä kaupasta niin sit menee rasvaton. Muita maitotuotteita en osta rasvattomana edes itselle. Musta tässä oli hyvä juttu asiasta; http://www.informyourself.com.au/high%20costs.html
Yhdyn täysin tohon mitä Repa sanoi, että muissa maissa maito ei ole kuningas kuten täällä. Pohjoismaita lukuunottamatta en ole missään muualla nähnyt maitotölkkiä ruokapöydässä eikä sitä myöskään löydy jääkaapista noin vaan. Lapsille sitten syötetään kalsium jogurttina, juustona ja loppu tabletteina.

LC, mitä sinne, miten juhlitte vappua? Mä olen yhden vapun ollut siellä, luuhattiin vaan Hyde Parkissa vaikka kuulemma jossain olis ollut oikein suomalainen vappupicnic! Sellainen varmaan löytyy kyllä maailman joka kolkasta. Pari vuotta sitten oltiin miehen kanssa Belgiassa ja Brysseli oli yhtä isoa valkolakkien piknikkiä vappuaattona ja vappupäivänä pieni Gent oli myös valloitettu, joku lauma siellä rellesti puistossa munasillaan, lakki päässä tietty. Hävetti myöntää, että samaa kansaa ollaan. :ashamed:
 
Marmotta: Mä olen asustellut Gentissä jotain 2,5-3kk ja vapun aikaan...Mutta en osallistunut moiseen "juhlistamiseen" :D Minäköhän vuotena olitte siellä? Ihana kaupunki muuten, kelpas asutella. Paras paikka missä olen ikinä ollut töissä. Kun nuo meidän firman värkit yleensä sijaitsee jossain kiinan perämettissä tai jenkkilän "taukki-alueilla".

Täälä voidaan tosiaan jo patemmin. Liekkö masennuslääkityksen vuoksi vaiko ihan vaan kevään takia. Toki huonoja päiviäkin vielä mahtuu mukaan, mutta ei niin paljoa. Uskon myös että terapia on auttanut. Se on ollut suureksi avuksi myös. Mitäs en ole asioitani aiemmin äynnyt kunnolla läpi, vaan lakaissut maton alle. Nyt on jälkipyykin aika...Jos olisin tämän tiennyt, siis kuinka vanhatkin asiat voi pulpahtaa näin pahasti vielä pintaan niin olisin ehdottomasti hakenut jo aiemmin apua, vaikka se ei silloin tuntunutkaan niin tarpeelliselta.

Kirsikkatomsku Samaa mieltä olen tuosta vanhempien ryyppäämisestä lasten edessä. Mulle itselleni on edelleen vähän "painajaisia" nämä pakolliset ryyppyjuhlat (uusivuosi ja vappu & pikkujouluaika) Mun lapsuudessa se tarkoitti just sitä että porukat veti lärvit ja tappeli sit loppu illasta. He eivät kai pitäneet sitä pahana kun eivät kuitenkaan käynneet ravintolassa...Juupa juu, pahempaahan se oli kun jouduin omassa kodissa tuota katsomaan ja pelkäämään. Olisvat p**kele menneet baarrin ja vienneet mut turvaan jonnekin. No omille lapsille en moista suo. Kyllä me miehen kans varmaan pullo punkkua juodaan puoliks illalla kun lapset on mennyt nukkuun. Ja ehkä yhden saunakaljan voin ottaa, mutta siinä menee mun maksimi raja.

Rasvoista: Meillä juodaan kevytmaitoa ja sitä Neeakin juo. Muutenkin olen tässä alkanut mietti siirtymistä voi/ öljylinjalle. Siis että leivänpäälle sipaisu voita ja ruoka taas tehdään öljyihin. Perusteena just raaka-aineen puhtaus (eipä löydy e-aineita noista tuotteista). Siks toisek tykkään voin mausta ja sitä tarttee niin kovin vähän leivän päälle maun aikaansaamiseksi. Ennemmän koitan luopua herkkuleivonnaisista (suklaakakut pannaan :'( ) ...Jos kahvin kanssa makean nälkä yllättää niin tavis pitkopullasiivu saa riittää.
 

Yhteistyössä