Onnea yksivuotiaat :flower: :heart: Mulla on ollut tosi "vaikeeta" hyväksyy et poika on kasvamassa taaperoks,eikä oo enää vauva :'( Mut toisaalta,tää on taas uus ja ihana vaihe.... =)
Maito... Tuosta on monia mielipiteitä mitä oon nettiäkin selannut. On ihmisiä ketkä vakaasti uskoo et lehmänmaito ylipäätään ei oo ihmiselle paras vaihtoehto,koska se ei oo alunperin ihmistä varten vaan lehmää. Tuostakin on jotain tutkimusta olemassa jossain....
Tähän mielipiteeseen nojaten vois ajatella et ihmisen maito olis se paras vaihtis... ja luonnomukaan jos mentäs,ihmislapsi sais tissiä sinne ainakin 2 ikävuoteen minkä jälkeen alkaa luonnollinen vierottuminen yksilöllisesti.
No nää ei varsinaisesti oo mun ajatuksia,vaikka olenkin sitä mieltä et toi tissin antaminen mahd.myöhään vois olla lapselle parasta,vaikken aiokkaan imettää paljookaan päälle 1vee,koska se ei tunnu musta itestäni luontevalta.
Lehmänmaitohan ei myöskään taida muissa maissa olla näin kuningas asemassa kuin täällä pohjoisessa...
Osteoporoosilla ei mun mielestä oo tekoo maidon rasvattomuuden kanssa... kunhan nyt maitoo menee niin hyvä. Ja tokikaan maito ei oo ainoo kalsiumin lähde.
Tietty jos maito ei maistu rasvattomana,mut rasvasena maistuu,niin sithää se on selvä antaa sitä mikä menee.
Luonnonmukaisuus olis ihanne...mut ainakaan minä en voi kaikkee tarjota käsittelemättömänä lapselleni....
Ainahan toimitaan sen hetken tutkimus tulosten ja parhaan näkemyksen valossa... voihaa olla tosiaan et toi rasvattoman maidon suositus joskus vaihtuu taas rasvaseen,mut yhtä hyvin rasvasesta maidosta vois löytyy jotain mikä on ihmiselle pahaksi
Koska edelleen,se maito ei oo alunperin ihmisravinnoksi tarkoitettua. Joten jokainen toimikoon sen tietämyksen ja parhaan näkemyksen mukaan mikä tällä hetkellä on...
Tälläsiä ajatuksia mulla aiheesta=) Meillä ainakin piimää maistuu tosihyvin myös rasvattomana,maidosta ei nyt vielä tietoo,mut ne tilkat mitä oon antanut menee oikein hyvin.
Nokkamukista juo vettä oikein reilusti,myös itse kun sille päälle sattuu. Korvallisesta mukista myös piimää menee reippaasti ja sekin omin pikku kätösin...joskin ei mitään siistii puuhaa
Jugurteista annan maustamatonta,syön itsekin yleensä tätä... joskus varmaan tulee annettua tavallistakin,mut toivon et pystyttäs välttämään ne sokeri esanssipommit melko pitkälle =)
Mennään tänään yksillä päikyillä...toivottavasti. Meni vasta äskön unille.
Vapusta ja muistakin juhlista samaa mieltä kirsikkatomskun kanssa,alkoholi ja lapset ei kuulu yhteen =)