TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HUHTIKUUSSA

Matami,juu,mulle tulee kyseinen lehdykkä...luin kanssa. Nythän Kasper ei oo ollut enää niin mun perään,niin siks pidinkin tätä hyvänä ajankohtana...yritin eilen et jos ois tissii halunnu lupsuttaa iltasella ikäänkuin varastoon...mut ei se oikeen tajunnu.. ja eihää meillä kyse oikeestaan ole ollut nälästä tms vaan kun herää mihin herää,ei saa sit unta ilman tissiä enää. Lueskelin noita imetystuki ja muita vastaavia sivustoja... ja kun alkuperänen ajatus mulla oli et vähennän yhden kerran kerrallaan,niin tulinkin siihen tulokseen et koska vauva ei tiedä kellonaikoja se voi joutuu hämilleen,et miks välillä ei saa ja välillä saa... ja sit kun Kasperilla noi kerrat riippuu ihan yöstä. se kello 5-6 imetys nyt pidetään toistaseksi,tuntus toimivan. Ja tosiaan viimeyönä näytti jo ihan sisäistäneen homman nimen,rauhottui syliin..pidän sillai tiukasti rintaa vasten ja poski poskee :heart: Nää on kyl varmaan niin tapauskohtasia juttuja,et mikä toimii... =)

Majj: Okei....kai mun sit pitää jaksaa odottaa :LOL:

Matami: No arvaas vaan kuin rauniona miä oon täst imetyshommasta,vissiin kovempi pala mulle kun lapselle,vaikka kyse on vaan yöimetyksestä eikä koko homman lopetuksesta :LOL: Miehen pitteis sorvata toi pinnis valmiiks ja sit oli tarkotus kokeilla nukkusko Kassu siinä... tehdään siis sivuvaunullinen versio. MIÄ en pysty vielä siihen et nukkus kokonaan poissa meidän sängystä :LOL:

Terveiset kirpparilta...hyvä keikka oli...löysin neitille kasan ihania kesävaatteita pikku rahalla, sekä erittäin hyvä kuntoiset 20 numeroiset Kavat rosa/mustat...eivät olleet kuluneet yhtään =) !!...kokeiltiin jalkaan....hiukan oli kyllä reilut....mut menee pihakenkänä...ostan sit heti uudet kengät, kun neiti kunnol kävelee...

Kengistä vielä...en osta yleensä käytettyjä :/ ...mut nyt oli jotkut popot saatava tuonne ulos, et neiti pääsee möyriin...niin nuo oli just hyvät....

:attn: ...mis kaikki on...kiva taas itsensä kans keskustella :whistle: ...noo menee se aika näinkin :D !!

moikka. täällä ollaan sängympohjalla.

Jäi sitten se odotettu tyttöjen ilta välistä. Vaikka olin jo bussiliputkin hommannu (tylsää heittää rahaa hukkaan) . Heräsin aamulla kauheeseen kuvotukseen ja outoon oloon.. No ystäväni mahatautihan se sieltä taas tuli kylään.. Koko aamupäivä meni oksentaessa ja nyt tulee onneks enää ripulia. Olo on ihan kamala. Mä lopetan kyllä kohta kaikissa mammatapaamisissa juoksemisen kerran oon koko ajan kipeenä (3. mahatauti tänä vuonna) . Voi tietty olla että kyseessä on joku ruokamyrkytyskin kun kerran aika äkkiä näyttää laantuvan. Mua harmittaaa niiiiiiiiiiiiin paljon.. Ja ihan mun kavereiden puolestakin, kun ilmeisesti peruvat koko illan (meitä olis ollu kolme yht.)

Sori omanapa. Pojalla kanssa jonkun sortin masuvaivoja. Ja levottomat yöt senkun jatkuu.. Eli perusmeininkiä täällä.

katrinainen: väsymyshän on vaan hyvä merkki etenevästä raskaudesta :) :heart:

mukavaa lauantaita

Matami, mä kävin yks päivä kirpparikierroksen ja ostin tytölle ecco-merkkiset 20 numeron kengät. 14e ja tosi hyvät. Ne on nyt ollut sitten kauppareissut ja muut jalassa.

Birdie, paranemisia :hug: Kurjaa että ilta peruuntui :|

Sarbba, mun on pitänyt sulle vastata jo monta päivää! Niin marmotta ehdotti treffejä, mutta ei ole tainnut innokkaita ilmoittautua muuta kun minä. Ehkä sit joskus toiste. Mitä teidän perheelle kuuluu? Kirjottelet varmaan enemmän kerhon puolella, mutta mä en muista käydä siellä lueskelemassa :ashamed:

Illan täällä notkuja ilmottautuu :wave:

Me nukuttiin hyvin viime yö. Illalla ei vaikuttanu ollenkaan lupaavalta, mutta puol ykstoista likka sit simahti sitteriinsä ja siirsin sen sänkyyn ja nukahdin ite kans samointein. Jos se on jotain känissy siinä, ni mä en oo kyl kuullu mitään, olin siis aivan taju pois:D Puol neljä vedettiin maitoa ja nukuttiin puol kymppiin asti. Olin aamulla aivan eri ihminen :) Käytiin vielä iltapäivällä hulluttelemassa mut eipä mitään tarttunu mukaan, paitsi suklaarasia mun iskälle jonka synttäreitä huomenna juhlistetaan :) Ellen mä syö sitä jo tänään :LOL:

Birdie,
voi kökkö et sun tuuletusillalles tuli sit tämmönen sanoisinko kakkamainen este. No teidän täytyy nyt sit sopia uus ilta, ni pääsette viettään muksaa iltaa tyttöjen kesken. Parane pian :hug:

Repa, :hug: tolle sun tissitaistolles. Meilläkin likka nukkuu kiinni meidän sängyssä, toki siis omassa sängyssään mut pidemmälle en oo päästäny. Toisaalta niin pienihän se vielä on. Ei siitä tarvii väkisin isoa lasta tehdä. Mä annan vielä ihan suosiolla yöllä maitoa tolle, syö niin huonosti muutenkin päivällä. :ashamed:

Matami,
halvalla sait kengät. Mä oon metsästäny Rukan kumipussitossuja ja maanantaina meen Etolasta kattoon josko sieltä semmoset saisin. En noita Tepsuja vielä viittis tunkee ku ne on oikeesti tooosi isot vielä.

Meidän neiti ei pidä piimästä :D Kaks kertaa suostu maistaan ja irvisteli vaan :D Huomenna kokeillaan sit uusiks.

Katris, ihanaa et pääsitte takas kotiin :) Ja Avalle paranemisii.

Ai niin, likka harjotteleen seisomaan ilman tukea :headwall: päästää yhtäkkiä irti kätensä, siis ihan harkitusti ja siinä sit huojuu ku heinäseiväs ja sit pyllähtää pepulleen... :LOL: Aivan ihana :heart:

Jaa-a, me taidetaan mennä kylpyhommiin testaa uusia kylpyleluja, mut palailen taas. Meinaan laittaa pannarin uuniin ku on hylamaitoa litra kaapissa, jossa on eilinen pvm

Edla: Kyl miäkin antasin vielä tissii yöllä jos niitä kertoja olis kaks tai jotain sellasta...mut just kun on niitä mahavaivoja ja lun lupsutti välillä tunninvälein,niin ei päässyt maha "lepäämään"ollenkaan...vielähän me juodaan siinä 5-6 maissa =) Ja tietty sekii et pääsee joskus jonnekkin on motivoijana tässä. Mutta kyllä mulla sit toisaalta on ikävä jo nyt niitä imetyskertoja :ashamed: Vierestä en kyl poikaa vielä päästä :heart:

Heh,näin ne ajat muuttuu... iskä vei pojan nukkumaan,niin meni vissiin 2 min kun oli unessa :D Kohta on taitavampi nukuttaja kun minä B)

Edith ei sit oo huolinut koko illas tisuu :( ...eli on juonut viimeks päivällä :/ ...repii minuu hiuksista, naamasta ja puree tissiin :kieh: ....arvasin, et kostautuu se viime yön hyvä juttu :eek: ...olkoon juomatta sitten, en voi mitää...toivotaan, et ottaa nukkumaan mennessä edes....repa...ja otan neitin viekkuun ens yöks :ashamed: ...muuten nään painajaisii :whistle: ...sit pitää varmaan jo luopuu, kun toisel puolel neitii on joku finninaama ;) :LOL: :LOL: ...

Matami, voi ei :hug: Ota vaan viereen, jos tuntuu siltä :) Vai finninaamaan asti meinasit pitää vieressä :LOL: Se on kuitenkin Repan Kassu siellä sit :whistle: :LOL:

Vitsit mä diggaan tosta Biisikärpäsestä, noi on niin aitoja noi osallistujat ja ihanan innoissaan :D

edla: kiva että teiä yö meni hyvin.

eiköhän tää oma olo tästä taas pian helpota... Nyt pysyy jo ruoka sisällä.. Mua vaan niin harmittaa toi peruuntunu meno.. Mutta tuleehan noita uusia jossain vaiheessa.

hyvää yötä.

Mun piti kans tosta kirjottaa,et toi poika on heti puremassa ellei oo tosi tissin tarpeessa (nälkä tai jano)... sillon viimeks puri kun tuli alahakut,mut se loppu melkein heti... nyt ei tunnu et olis ihan heti luopumassa uudesta harrastuksesta. Meinas iltatissi jäädä kokonaan väliin ja yks tissi päivästä..pitää varmaan ruveta korviketta juottaan mukista et saa maitoo tarpeeks :kieh:

Herra on nukkunu 1.5h putkeen jo yläkerrassa...ihanaa kun on nyt alkanut uinuun ettei tarvi kokoaikaa juosta ylhäällä. Vieläkun ei heräilis pitkin yötä =)

Repa: Mut toihan kuulostaa hyvältä!! Ja hienoa kuulla, että isäkin "kelpaa" nukuttajaksi :) Aika nopeastihan poika sitten loppujen lopuksi kuitenkin tottui isänkin nukutuksiin? Mahtavaa :)

Edla: Meillä kans vedetään tällä hetkellä niin huonosti päivällä ruokaa, että tuntuu, et sit yöllä on pakko antaa maitoa, jos/kun herää huutamaan. Meillä tosin johtunee nyt tuosta nuhasta, kun ei oikein mikään tunnu kelpaavan. Paitsi taas se banaani... Apina tosta pojasta on varmaan tulossa :D No, yhdellä maidolla pärjätään kuitenkin yö, mutta silti. Tänään tankattiin tuplamaidot ennen unille menoa: puuron kanssa ensin pullo ja sitte tvajaan unnin päästä siitä yöunille mennessä toinen pullo. En tiedä auttaako mitään. Heh, heti kuulu huutoa tuolta :) Saa nähdä talttuuko vedellä ja tutilla. Tää olis se tankkausaika...

birdie: Voi ei! Toi on niin ärsyttävää kun on jotain sopinut ja odottanut pitkään ja sitten ei pääsekään. Voi kurjuus :hug: Toivottavasti pääset pian uudestaan! Paranemisia.

Mulla vaan tää nuha jatkuu tosi sitkeenä. Ärsyttävää.

Äääh, taas on likka vielä hereillä ja meillä olis sauna lämpösenä ja pannari otettu just uunista. Ihana tuoksu :p ja sit olis vielä Madagascar 2-leffa odottelis tossa kans.... Sais neiti mennä nukkumaan et vanhemmat sais omaa aikaa.... hmph.... :D

Pitäs mennä nukkumaan, en taida jaksaa vastailla vaan palailen aamulla :wave:

Noo ehkä yötissittelystä pari sanaa. Mä oon tosiaan ollut muutaman päivän töissä eikä se öisin haittaa, mut mekin yritetään sitä pääsiäisenä -tai siis mies hoitaa homman kotiin. Toki äitikin voi sit lohduttaa jos menee ihan hysteeriseks. Mut tosiaan vasta siin puol kuuden jälkeen tisukkaa olis hyvä. Mulle muuten tänään oma äiti huomautti imetyksestä -mä näen punaista --sanoin miehelle et kohta imetetään ihan vaan omissa oloissaa. Ja mä kun en sitä imetystä lopeta -neiti rakastaa tisukkaa ja mä kans sitä ihanaa läheisyyttä :heart: samoin kun vieressä nukkuminen -mäkin nään pelottavia unia jos neiti ei oo kainalos. Mut nyt nukkumaan

Heips ihan pikaisesti ennen kuin painun nukkuun. Tultiin just saunalta ja F:kin paasi kokeileen, mutta talla kertaa ei uskaltanut suihkuu pitemmalle...

Yotissittely
Meilla se loppui vahitellen melkein kuukausi mentiin iltayo ja aamu tissittelylla. Lomalla jai ilta tissi pois ja sit pian heti aamu tissi, mutta nyt on huvin loytanyt tytto, kun nukun alasti ja tyty tulee meidan viekkuun aamulla niin heti hyokkaa vasemman tissin kimppuun ja ryystaa sydamensa halusta minka irti saa, oikee ei kelpaa olleskaan ja tais nyt olla maitotilkkanen loppu vaemmastakin tana aamunua kun ei enaa imuskellut puolta tuntii, yrita siina sit pomolle kertoo et miks oon aamulla myohassa toista :LOL:

Meilla on ollut F ripulissa nyt muutaman paivan onneksi on nyt hellittamaan pain...

Nyt nukkuun, oita :wave:

Eilinen ilta meni ihan piapariks, ja se siitä hauskan pidosta. Mulle iski kauhea maha kipu! Hyvä kun kävelemään pystyin :/ Ja tultiin jo ennen klo.24 kotia. Sit kaiken lisäks en saanut koko yönä nukutuks ja kauhea ikävä J:tä! :( :heart: Tos aamupäivällä lähdetään hakemaan neitiä. :)

Birdie: Ikävää kun sulta kans peruuntui tua tyttöjen ilta! :hug:

Nyt en muista oonko maininnut, mutta me kans koitetaan pääsiäisenä lopettaa yö maito! Ja toivottavasti onnistuis! :)

Majj,Voi kökkö et ilta meni pipariksi :/ ja Birdiellekkin unohtu eilen antaa :hug: tosi veemäistä kun on oikein odottanut jotain ja sit käy noin...

Naukuri,Yks ilta siihen meni ja sen jälkeen iskä on kelvannu siinä missä äitikin nukuttamaan.... mut sillon kun olis se maitohetki (entinen) kelpaa toistaiseksi vaan äippä,mut eiköhän sekin muutu pian =)

Viimeyö oli aikamoinen. Helposti sain jatkamaan siitä kello 23 heräämiseltä unta,mut sit 2.30 asti vavoinkin sitte klo5 |O Ei poika sitä maitoa oo enää kinunnu pahemmin,nyt ei tahtonut vettäkään,mut on tosi levoton...konttailee pitkin poikin ja hakee selkeesti läheisyyttä muulla tapaa,nukahti mm. mun päälle poskiposkea vasten erittäin epämiellyttävään asentoon :heart: Eli ei siis tarvinnu sylis pitää tms,ite "tilanne" oli ohi 20minuutissa,mut ähräs sit kaikkee muuta sinne aamuun asti. Sit annoinkin maitoo ja lups,samantien nukahdettiin sikeesti kumpikin. Aamulla kello 7 kun poika alko heräilee oli pakko antaa myös toinen tissi kun oli ihan pinkeenä... moista ilmiöö ei oo tavattukaan aikoihin.
Jos tää menee ihan siihen et en saa nukkuu lainkaan tosta 2 lähtien niin harkitaan tissin palauttamista hiukan aikasempaan aamuyöhön ja kokeillaan sit myöh.uudestaan. kun uni on levollisempaa. Mut vielä koitetaan josko toi olis tilapäistä ja välillä sais nukkuakkin
Täs on nyt tää tilanne mitä pelkäsinkin,eli nyt sit saan valvoo kaikki yöt kun tissillä ei voi enää rauhottaa :headwall: No kai tää tästä... pieruja ei oo juuri kuulunna =) Se on hyvä,oisko 10kk ilmavaivat vihdoin loppuneet :attn: =)

Merika: :eek: Mulle varsinkaan alle vuosikkaan imetyksen ihmetteleminen on ihan vierasta.. miten se keltään on pois.. tuskin meilläkään siihen 1vee synttäriin tissittely loppuu...ellei toi poika sit hylkää tissiä,mut vierottamaan tuskin alan kovin nopeasti. Ja sit odotan kuulevani ekat kommentoinnit,et koskas lopetat jne...
Mun sisko kyllä "vihjaa" et nyt voi jo lopettaa ihan hyvin ;) Mut ei se sit mitään oo siihen sanonut,kun oon vaan todennu et vuoden ikään mennään ainakin =)

kurpitsa tommosta oloo tääläkin. Ja en 100% oo raskaana.

Hitsit. Mua kiukuttaa niin hirveesti että pääs oikeen itkut. Tuntuu että ihan kaikki on taas pielessä. Mua ketuttaa toi eilinen vieläkin. Ottaa ihan hemmetisti pannuun kun oon ollu koko viikon pojan kanssa, enkä oo päässy yhtään ittekseni olemaan. Nyt mies sitte päätti lähteä salille, ja mä jäin TAAS pojan kanssa kotiin. Eli se siitä yhteisestä ajasta ym. Mä niin tarviisin vähän hengähdystaukoa.

Viime yö oli taas ihan perseestä. Alan vahvasti epäilemään että pojalla olis korvatulehdus. Kauheeta kitinää oli viime yö (ja koko viikon on nukkunut toosi levottomasti, mikä ei oo normaalia) . Ja poika nukkuskin meidän välissä melkein koko yön. Maito ei oo maistunu nyt nimekskään samoten on ruuan kanssa. Yritin saada ajan yksityiselle, mutta ei onnistunu. Jos huomenna kävis hoitajan tunnilla näyttämässä korvia.

Sori täälläkin varsin omanapasesti mennään... Kiukuttaa vaaan niiiin kaikki.

Ja missäs hitossa ne virpojat on ku on karkit ja kaikki hommattu. kai sekin meni perseelleen.

Yhteistyössä