TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HUHTIKUUSSA

birdie :hug: :hug: :hug:

Me väsättiin eilen pätkiskakkuja pojan tarhan tän päiväiseen pääsiäistapahtumaan. Kävin sit Joan kans katsomas olivatko menneet kaupaksi. Myyjä sanoi et ihan ekana olivat menneet :D Ostin samalla arpoja ja voitin pannulappuja ja hajuvettä. Pääpalkintona oli kännykkä ja siitä sit soitettaisi perään. No päästiin kotiin ja aloittelin Joan ruokailua niin puhelin soi ja sielt soitetiin et olin voittanu sen kännykän!!! :eek: :D

Mäkin odottelen virpojia. Yks poikapari kävi aamulla mut muita ei ole kuulunut. Tosi hienon oksan olivat pojat tehneet ja asuihinkin oli panostettu. Kohta alan varmaan popsia noita pikkumunia kun ei muille kelpaa :whistle:

Meil odotellaan tääl koska toi jätkä lähtee kävelemään. Muutama askel menee jo ilman tukea mut sen jälkeen joko lentää nenälleen tai sit laskeutuu alas ja jatkaa kontaten. Tuntuu varmasti viel turvallisemmalta etenemis tavalta... ;)
 
Vilma...onnea voitoista ...taidat olla Hannu Hanhi :flower: ;) !!

Birdie...miä kans ajattelin, et pitäiskö itkee vai nauraa...mies oli yön töis...äitillää nukkumas ja lähti sielt suoraan iltaan...tulee yheksän jälkeen...huomenna tekee kaksi vuoroo peräkkäin :eek: ....eli yritän tääl siivota noitten muksujen kans... koko päivä menee...huomen tulee miun äiti ja sen mies keskisuomesta...eli pakko siivota...muuten olisin jättänyt kyl väliin...olen niin vihainen ja väsy, et miul on kaihtimet kii ja meillä ei avata ovee edes virpojille :kieh: :ashamed: ....taidan olla ihan kamala äiti :'( .....

Edith nukkui minun vieres :heart: ....söi tisuu klo: 6.00 ja jatkettiin unia....herättiin vasta 8.20 =) ...muutaman kerran heräs yöllä...mut itse ottaa tutin suuhun ja rätin kainaloon ja jatkaa unii :D !...en kyllä vielä haluu omaan sänkyyn laittaa, etten vaan saa vakavia traumoja ;) :LOL: ...
 
kiitos kaikille tsempeistä jälleen kerran.

koitan täällä koota itseni ja käyttäytä kuten aikuisten kuuluu.. Eli yritän olla reipas ja niellä kiukkuni. Huomenna sitten parempi päivä.

Ai niin, meillä kävi pari noitaa. hienosti virpoivat! ei tarvii mun sitten kaikkia karkkeja itse syödä
 
Miä vetelin tossa jo mars munan nassuun ja puolet sellasesta patukasta... :ashamed: kerrankin kun olin ostanut jotain valmiiks,niin ei ketään..odotin josko naapurin lapset olis käyny virpomassa edes,mut ei näy... eihää se tietty vielä myöhäst oo,mut koht ei oo enää palkkoja :D

Vilma, onnee voitosta,miä en koskaan voita mitään... paitti 8veenä maailman vahvin nalle lehden kilpailussa tarroja :D
 
Pikainen tervehdys!
Mukavan keväinen ilma vaikka armas aurinko pilvessä piileepi, meen jatkaan pihan siivousta.Meillä vähän samanlainen tilanne ku Repalla pihan kans, eli muutettiin viime syksynä ja piha on edellisten asukkaiden jäljiltä. Matkaan Maijan kans pihasiivoukseen - Maijalle kurikset ja kaikk mahdolliset muovit päälle - konttailee pihalla ja ihmettelee ihania lätäköitä, mitähän tästä tulee - palaan kertomaan ;)
 
Vilma, hienot voitot oot nappassu :)

Me nukuttiin viime yökin ihan jees, et kai se oli vaa jotain apina-kapinaa... mut riittävän kamalaa sekin :eek:

Me ollaan tänään oltu markkinoilla ja syömässä mun iskän 65-vee bileiden kunniaks. Veljenlapset mietti ravintolassa et miksi me ollaan syömässä sisällä eikä ulkona vaiks vanhemmat oli sanonut et mennään ulos syömään... :LOL: Nyt sit tultiin kotiin ja mulla on tylsää :eek:. Tyttö nukahtaa just kohta tohon sitteriin ja mä en tajuu miksi se ei voi sänkyyn nukahtaa vaan pitää nukahtaa tohon sitteriin :/ Ehkäpä mä alan kattoo lauantain bondii loppuun.

Katottiin muuten illalla Madagascar 2 ja se on kyllä vitsit hyvä leffa niinku se ykkönenkin oli :D Suosittelen kyllä jos joku ei oo ehtiny vielä näkemään mokomaa pätkää.

Virpojista, ei näkyny täälläkään. Onkohan nykyään niin et vanhemmat opastaa käymään vaan tutuilla eikä koko naapurustoa läpi :( Meillä mies toi illalla tullessa isoja röllimunia ja virvon varvon-patukoita eli meillä KERRANKIN OLI hyvät lahjukset... ja sit EI KETÄÄN!

Birdie, toivottavasti olo olis jo vähän parempi :hug:


Vilma ja naukuri,
moneltas me treffataan sillon tiistaina? Meille oikeestaan on ihan sama, neiti nukahtaa sit ku aika on :)

Ai niin, tasapaino-pepulleen-lento-treenit jatkuu täällä vaan :)
 
Meillä kävi kokonaiset KOLME virpojaa! Plaah. Olin varannu herkkuja ties kuinka monelle. Ikkunasta kyllä näin, et niitä noitia pyöri tuolla vaikka kuinka ja paljon, mutta en tiedä miks ei meillä asti päätyneet? Nyt joutuu kyllä itse syömään... Kaverin tyttö kävi virpomassa, niin tein sille jo etukäteen superpakkauksen kaikkea hyvää, kun ei kerran muille kelvannu :) Neljä vuotias tykkäs, kun sai kasan herkkuja, en tiedä tykkäskö äiti :D

Vilma:
Ohhoh! Hieno mäihä :) Onnea kovasti voitoista!! Mä kans lukeudun niihin, jotka ei ikuna voita mitään. Palovaroittimen olen kerran voittanut. Niin mun tyylistä, et kun jotain voitan, niin se on sitte superkäytännöllistä ja turvallista :LOL:

Yötissistä eroon; hei onks toi nyt sitte sama ku yritetään yösyötöistä eroon..? Meillähän syödään alkuillasta (n. klo 23 ) vielä maito, kun ei muuten rauhoitu ja vetelee sen 1,5-2dl nanosekunnissa. Eli jos tuosta haluttais nyt eroon, niin pitäs ottaa itseä niskasta kiinni ja valvoa pari iltaa? En tiedä mitä tekis, kun ei tuo nyt hirveesti menoa haittaa, kun sit usein nukkuu aamuun asti heräämättä, mutta toisaalta kun eihän tuo sitä vissiin enää tarvis? Mut jos sitä ei anneta, niin sit heräilee vähän väliä kitisemään. Äh. Pääsiäinenkin ollaan mummulassa, jossa en viitsis poikaa huudattaa. Mut olishan se mukava jos sitä syöttöä ei enää olis :saint:

Mäkin kävin vähän pihalla riehumassa. Heitin vihdoin kanervat pois ja laitoin pari ruukkua narsisseja. Huomasin myös, että muratit on ilmeisesti hengissä vaikka olivat pienissä ruukuissaan läpi talven tuossa terassilla. Kivaa! :) Samoin liljat on tainneet säilyä ruukuissaan vaikken mitään erityistä talvensuojaa niille tehnyt. Meillä pihan "ongelma" on se, että kaikki on vielä aika pientä, kun talo on 2005 valmistunut. Ja mä en ole paljonkaan pihalle tehnyt, kun en vaa osaa päättää /valita mitä minnekin laitettaisiin. Toisaalta hyvä, koska nyt on tuota nurmikkoa missä E voi kesällä mekastaa eikä tarvi varoa äiteen istutuksia :) Mutta kukkapenkki sinne pitäis rakentaa, kunhan sopiva aika tulee.

Ny mud caken kimppuun! :p
 
Terveiset ulkoa!
Mulla tais olla aika vaaleanpunaiset unelmat tuosta ulkona olemisesta. Niin oli uusi haalari,kurikset,kumpparit...hih, maija meni heti istualteen kumoon ja katseli taivasta. Vähän tepasteltiin ja siinä se oli, rattaisiin tarvi nostaa. Tuli mieleen että tarvii ostaa jostain vanhat briot rattaat (ponyt?) - non sellaset avorattaat. Olis kätsyt just tässä tilanteessa kun ei tarvi noita valjaita ja kaikenmaailman remeleitä kiinnitellä. Tarviipa kattella keltaisestä pörssistä.Palailen taas. Nyt tanssii tähtien kans ohjelman pariin!
 
Naukuri,En pitäis mitään kiirettä sen kello 23 pullon poistamisen kanssa... jos sillä nukutaan kerran aamuun asti ja muuten on levoton. Yks syöttö alkuyöstä on musta ok. Voi jäädä ajan kanssa ihan itelläänkin... meilläkin vielä aamuyöstä yks lupsaus sallittu ;)

Meil on nyt sit pinniksestä tehty sivuvaunu ja sinne poika tyytyväisenä nukahti...on nykyjään ruvennu nukkumaan masullaan..oisko osuutta mahavaivojen vähentymiseen sillä? Saa nyt nähä et nukkuuko siellä kokoyön. Mulla on niin uskomaton olo tällähetkellä,kun ei oo nukkunut just mitään kolmeen yöhön :eek: ja ei muuta kuin uutta yötä suoneen...miehellä aamuvuoro,joten ei oo aamulla heräämässä pojan kanssa. Valmiiks ahistaa et miten miä jaksan herätä... noh,täytyy toivoo et olis hiukan parempi yö.

Nyt kaikille makeita unosia :wave:

Nii ja ei käynnyb] virpojii[/b] meilläkään,et täytyy yksin kaikki syödä....
 
Jsus, mikä darra vieläkin. Kädet tärisee, päässä heittää ja ulkonäkö on kun pandalla. Valkoinen naama, mustat silmänympärykset ja turvonnut ulkomuoto. Kauheaksi mennyt nämä hauskan illan ja unettoman yön jälkeiset päivät näin vanhemmiten. Silloin kun oli 20v niin ei tuntunut missään! Hauskaa oli kuitenkin, se on pääasia. :)
Eevalla ei ollut varmaan yhtään ikävä taas, tuskin noteerasi kun tulin takaisin. Vaikka toin kassillisen leluja ja vaatteita. Olis vähän edes voinut itkeä ja roikkua helmassa..

Avorattaat on meillä ollut käytössä oikeastaan koko talven, kun Eeva ei yksinkertaisesti suostu istumaan umpinaisemmissa rattaissa. Syksyllä ostettiin Emmaljungan Softyt kun ei sattunut löytymään Ponyja. Sama asia kuitenkin. Tota Emmaljungaa ei taida uutena enää saadakaan.

Täytyy kommentoida lisää huomenna, pakko mennä katselemaan vaikka unia nyt, paha olo.
 
Luulin, etta huuto kuului ylhaalta, mutta taisi olla vaan vaara halytys. Ei siis tarvinnut kirmata ylos.
Meilla on nyt sitten sairastettu 4 paivaa ja tanaan kuume viimeinkin vaikuttaisi hiukan laskevan. Kauheaa kitinaa ollut ja kaytriin jo laakarilla mutta ei loytynyt korvista mitaan. Eli kaipa tuo itsellaan menee jos virus kerran on.
naukuri ei siita 23 pullosta luopumiseen tarvitse menna montaa iltaa, mutta mielestani se on ihan ok, jos poika silloin viela syo. suurin osa lopettaa nuo syomiset jossain vaiheessa itsellaan kuitenkin. mekin ollaan pohdittu, josko jatettaisiin aamutissi pikkuhiljaa pois, kiirehan ei ole, mutta mulle tulee jostain syysta nyt kauhean paha olo imettamisesta ja siksi mielellani imettaisin vaan illalla.
 
Virpojat meillä kävi naapurin lapsia. Enemmänkin noitia näkyi, mutta eivät tulleet meille. TAPA on sellainen et tutuille mennään ja naapuriin ja vanhemmat kiertää pienten kanssa. No toki 5v. kanssa pitääkin kun on tiet ja muuta. Koululaiset varmaan kiertää sit talosta taloon. Mulla herkkuja oli kans paljon -mies on mielissään kun herkkuja jäi hänellekin. Meidän pikkunenkin oli virpomassa :) pisamat ja kaikki. Heilutteli jopa vitsaa. Saatiin kivoja kuvia. Majj pohjanmaalla tosiaan virvotaan myöhemmin kun täällä meillä.

Edla meillä tykätään kans siitä leffasta ja niin monesta muusta. Ikäraja vaan tulee viel vastaan monessa et ei päästä leffaan neidin kanssa.

väsyneille ja omaa aikaa tarvitseville :hug:

Huomenna taas töihin -lyhyt viikko kun tiistainkin oon kotona kun ei oo hoitajaa lapsille ja keskiviikkona meen vast iltapäivästä. Pehmeälasku :D

Nyt kun kaikki kerto syönneensä virpojille tarkoitettuja herkkuja iski mullekin makean himo -pitänee mennä katsastaa josko löytyis jotain naposteltavaa.

Öitä kaikille. :wave:
 
Meillä meni viime yö yhdellä herätyksellä, edes tuttia ei tarvinut laittaa. Meni siis taas tuntia myöhemmin nukkumaan, klo. 21 ja eka hertäsy 4 ja sit herättiin 8 ! :) Repa: Meillä kans alettu nukkumaan enemmän mahallaan, ennen ei koskaan. Mutta neiti on aika kova pyörimään unissaan että voi olla että vahingossa on mahallaan! :D

Nyt neiti käskee tuun myöhemmin uusiks! :)
 
Majj, Repa: Hassua, kun meillä on nukuttu mahallaan 2kk iästä lähtien :D On rauhoittanut öitä tosi paljon, vaikka ei nyt noin pienestä oliskaan "saanut" nukuttaa mahallaan. Mut melko rauhallisia öitähän meillä onkin ollut. Tosin nykyään nukkuu monesti myös kyljellään.
 
Ei meilläkään käynyt virpojia ja saatiin ite syödä kaikki :p

Meillä nukuttiin mahallaan ihan vauvasta tonne 6-7kk ikään ja sitten alkoi pyöriminen ja levottomuus.

Repa, hienoo että mies saa jo nukkumaan ja toivottavasti teidän yötkin rupeis helpottaan pian!

Marmotta, sen siitä saa kun rentoutuu ;)

Mulla on nyt crosstrainer ja on muuten ihana laite =)
 
Edla&Naukuri Huomenna Sanomatalon alakerta klo12? :wave: Törmätäänkö siellä vai pitääkö sopia tarkemmin paikka?

Kiitokset onnitteluista! Känny tuli ihan tarpeeseen mut kun olen aina luottanut Nokialaiseen näyttää toi Samsung ihan oudolta... :LOL: Viel en uskaltanut vaihtaa...

Summer mul on kans crosstrainer ja se on ihan huippu! Tosin nyt on alkuhuuman jälkeen jääny vähän vähälle toi käyttö :ashamed: Täytys taas ryhdistäytyä et takis sen ainakin 3 kertaa viikossa jonkun treenin...
 
Summer Nyt kun aloitin uudelleen Joan jälkeen mä tein alkuun 30min noin joka toinen päivä. Joskus ennen lapsia tein tunnin lähes joka päivä... Nyt yritän 30-45 min edes sen kerran viikkoon vaik kai pitäs vähintään liikkua sen 3x30min. Tuleehan sitä onneksi hyötyliikuttua lasten kans. Kannattaa kuullostella itseään ja tehdä sen mukaan kun tuntuu hyvältä! Tsemppiä treeniin! :wave:
 
heipsan.

rouva marmattaja ilmoittautuu taas palstoille!!! Mieli on taas pikkasen virkeempi, toisin ku keli. Meillä sataa räntää. että se siitä keväästä sitten. Ja mä kun eilen pesin jo talvitakkeja pois. Onneks mulla on niitä paljon, jotta osa on vielä pesemättäkin..

Mä koitin eilen vihjailla miehelle että tarviisiin tosiaan omaa aikaa. mutta eipä toi tajunnu taas mitään. totes vaan että ei oo hänen vika, että sain ruokamyrkytyksen. No ei oo ei.. Mutta silti. Ois vaikka sanonu, että menisitkö ens viikolla ittekses kahville ja shoppailemaan.. Mut joo. pienet on mun ongelmat taas.

Tein eilen semmosen havainnon, että takit pyörii päällä.. Ostin syksyllä sen nahkatakin (onneks oli käytetty) ja nyt se on sitten olkapäiltä iso.. Ja kaikki kesähousut menee hienosti päälle.. Ja viikonloppu olikin oikeen teholaidutus :D Kävin vaalla niin oli enää kilo tavotepainoon... heh. ei taida olla pysyvää.

Meillä hullut yöt jatkuu. En tiä mitä tekis niitten kanssa. poika nukkuu tosi levottomasti ja tuntuu ettei me saada nukuttua ollenkaan. käytiin tänään tarkistuttamassa pojan korvat, mutta ei niissä mitään ollu. Flunssan on raukka nyt saanu jostain, taisin eilen olla sen kanssa pihalla liian vähissä vaatteissa kun oli vaan välikausihaalari päällä. Eli omamoka. No toivottavasti ei menis korviin.. Poika söi eilen vaan kolme ateriaa, joten vähäruokanen linja jatkuu.

nyt laitan stopin marmatukselle ja alan miettimään lasagnen valmistusta..

vilma: rohkeesti kokeilemaan vaan samsungia.. onhan sulla toimiva puhelin, joten voit vaihtaa aina fiiliksen mukaan takasin vanhaan jos alkaa ketuttaan.-
 
Tervehdys! :flower:

Meillä kokeillaan nyt yksiä päikkäreitä: Nea heräsi 07 ja hereillä pidettiin 11:30 saakka. Oudoltahan se tuntui antaa lounasta jo 10:30, mutta ihan kivasti söi. Saas nyt nähdä miten kauan nukkuu :whistle: Olis kyllä niin kiva siirtyä yksiin päikkyihin niin saisi taas (hetkeksi ;) ) pikkusen lisää aikaa näihin päiviin touhuta kaikenlaista!

Kirsikkatomsku: Mekin oltiin eilen ekaa kertaa hiekkalaatikolla :D Nea oli ihan ihmeissään, kun puin uuden välikausihaalarin, kumpparit, kurahousut ja ulkoiluhanskat ja siellä hiekkalaatikolla vasta tohkeissaan oli :LOL: Istui keskellä laatikkoa ja höpisi vaan "öh, öh" taukoamatta. Me sitten isin kanssa kuvattiin vuorotellen, kun toinen naureskelee kaikkea uutta ja ihmeellistä mitä siellä näki B) Olin ostanut kauhean kasan hiekkalelujakin, mutta niitä ei ihan vielä taideta tarvita... Mutta kivaahan tuo on, kun tulee uusia virikkeitä vauvoille - ja äideillekin B)

Virpojia meillä kävi kolme joten ei mikään kauhea ryntäys täälläkään.. Mahtaako olla kuolemassa moinen perinne? :/ Taitaa nykyajan lapset saada muutenkin niin paljon namuja, ettei tarvii enää "kerjuulle" lähteä :D Itse muistan kyllä kuinka kiva niitä oksia oli koristella ja kiertää ympäri naapurustoa noidaksi pukeutuneena.

Sitten loppuun gallup päivärymistä.. Olisi kiva kuulla millaisessa rytmissä teillä muilla eletään ja monta kertaa nukutaan ja syödään =) Laitan sitten oman versioni, kun näen tuleeko näistä yksistä unista tapa vai sekoittaako pimun kokoaan B)

 
Ja niin, se piti kertoa vielä, että meillä Nea on alkanut seistä ilman tukea =) Ei mitään pitkiä aikoja vielä, mutta hienosti pysyy kuitenkin jo pystyssä! Ei mene varmaan enää kauaa ennen kuin lähtee kävelemään - sen verran hurjaa menoa tuon taaperokärryn kanssa jo on :D
 

Yhteistyössä