Toukomurut 2014 ~ Huhtikuussa

Sitähän mun piti kysyä, et tuleeko kellään muulla jalat, siis jalkapohjan lihakset kipeeksi kävelylenkeistä? En tiedä johtuuko tästä 10 lisäkilosta vai mistä, mut aina lenkin tai pitkän shoppailureissun jälkeen oikeen särkee jalkapohjia: /

Niin, ja jos ostitte uuden sitterin, niin pesettekö ennen käyttöönottoa? Mä tässä nyt arvon, et pesiskö sen vai käyttäiskö jotain harsoa siinä välissä, onhan se jollain tökötillä kuitenkin käsitelty..vitsi, pöljää miettiä tälläsia, vaan kun on kerrankin aikaa:D
 
iltaa =)

täällä kans valvomiset riesana ja kyllähän potuttaa jo 3 yön jälkeen :kieh: on niinku sekin vähäinen pinna mitä on ollut niin lyhentynyt ihan olemattomiin. käytännös nyt yöt on mennyt niin että olen jo ennen 10 uutisten säätä sängys ja herään puhelin kädes ennen klo 24,00 sitten vessaan tiristämään teelusikallinen, sitten unta houkuttelemaan ja herään kylki ja selkä puuduksissa kipeänä kello 1,00 sitten taas vessaan tiristämään, sitten toiselle kyljelle sänkyyn ja maksimis 3 asti saan sitten nukuttua ja tätä jatkuu koko yö |O kunnes luovutan het 8 jälkeen kahvin keittoon.. kaiken lisäksi olen sitten saanut tästä jatkuvasta öisin ja päivisin tapahtuvasta tiristelystä vaivakseni peräpukamat taas :| nytkin on koko ajan tunne että pitäisi mennä vessaan että rakko halkiaa pian mutta eipä huvita mennä tiristämään.. :(

nyt niinku alkaa olemaan sitä mieltä että tämä raskaus saisi luvan päättyä jo koska nämä kaikki vaivat ei lopu ennen kun synnytys on ohi.

supistelujakin täällä on ja jotain ne tekee tuonne alakertaan kun vihlaisut on hampaan vihlaisuun verrattavissa... supistukset itse tuntuu jo sellaisena menkka juilimisena ja tulee poskipäille sellainen sisäinen punoitus kuumuus. ja etä ne pysäyttää ajattelemaan kyllä mutta ei häirihe viel ainakaan esim kävelemistä muutenkuin ajatuksen tasolla.

sitterin pesusta en tiiä sanoa kun ei mulla koskaan ole ollut eikä tule =) se on ollut sellainen "turhake" mun listoilla, turva istuin tai lattialle makuupussin päälle oon laittanut vauvan tai vaunuuhin, sänkyyn..

soitin tänään streptosta nlaan soitto tunnilla ihan vaan varuuks että jos tulee lähtö kun jos se on positiivinen niin pitää keretä se antibiootti ennen synnytystä ottaa. mutta oli nega kuten edelliseski raskaudessa. nla täti kyseli että mitä mulle sanottiin siel koko arviossa silloon viime tiistaina ja no kerroin mitä oli sanottu niin jo meinas että noo katotaan että varataanko sitten vasta pääsiäisen jälkeen olevalla nla käynnillä se äitiyspolin aika |O:mad: perkeles. pikkusen kiehutti tämäkin asia tänään :kieh:

ikävä omaa kroppaa rupiaa olemaa tosissaan vaikka esim täysistä unista saa haaveilla ehkäpä ensi syksynä jos realistisesti ajatteloo. mutta kolotukset ja muut voisin jo lahjoittaa pois ;)

mut joo tää lähtee naukkaan jotain ilta palaa ja odottamaan innolla ensi yön tuloksia :popcorn:

saspa ja tirriäinen 35+5
 
scaardie: minulla ei maidosta ole tietoakaan ja rintojen kanssa muutenkin se tilanne, että alussa kasvoivat vähän, mutta edelleen käytän samoja liivejä kuin ennen raskautta.

mea: lapsen kasvusta en osaa sanoa, mutta itselläni ainakin paino voi nousta tai laskea vuorokauden aikana kilon. Neuvolassa riippuu myös onko aamuneuvola vai iltapäiväneuvola. Kahden peräkkäisen aamupainonkin ero voi olla kilo jompaan kumpaan suuntaan, minulla siis eikä tämä tietysti ehkä auttanut sinua yhtään:LOL:

kummit on valittu ja nimet lähestulkoon.
 
Ollakovai...? Kokeile tukipohjallisia kenkiin :) Itse en oo pystyny puolivälin jälkeen pidempään käveleen ilman niitä, särkee jalkapohjat ja lantionpohja.

Taitaa olla jo toinen tai kolmas kerta tänään kun kirjoitan, mutta vielä tuli mieleen tuosta pissahädästä...Onko muilla lirahtelua? Kiusallista tän yskän kanssa, kun yhtään kovempaa röhii niin sitten tietysti myös vatsassa asti tuntuu ja kun vauva sopivasti painaa rakkoa niin... jollei oo vessassa valmiiksi niin menee pikkarinsuoja vaihtoon :mad:
 
Oxalis, kestoliivinsuojat kannattaa ilman muuta tehdä mun mielestä itse jos on ompeleva ihminen! Osta Eurokankaasta tms PUL-kangasta joku 15 cm, sitte vaik bambucollegea imuiksi ja jos ihoa vasten haluu, niin kuivaliinaa. Ei tuu maksamaan paljoo. Monissa nettikaupoissa on kyllä ihania kuoseja jne, mut usein minimitilausmäärä on väh. 40 cm, niin voi olla liikaa jos et vaippoja tee samasta.

Maitoa ei oo näkynyt, en oo kyllä yrittänytkään millään lailla houkutella, enkä yritä. Rintsikat on pitänyt uusia jo pariin kertaan, oon normisti tosi pienirintainen, mutta enpä oo enää :LOL:. Viimeksi se pakkas oikein urakalla 3vrk synnytyksen jälkeen ja voi taivas, miten sitä sitten tuli. Lämmin suihku oli katastrofi, vauvan itku, seksi, you name it!

Neuvolassa tänään sf 32 cm niin kuin viimeksikin. Hb ollut kolme kertaa peräkkäin 109, ei vissiin tarvi enää mitata, ei se siitä muutu... Mun paineet on ollu koko ajan melko alhaiset, nyt oli yllättäen 135/75. Ei siis yksinään hälyttävät, mutta nousua siis noin 35/15 ja kun pissassa proteiinia ja vähän kehnohko olo, niin huomenna uusiksi kunnon pissanäyte ja paineet. Josko tässä nyt sitten jonkun raskausmyrkytyksen vielä kehittäis... Ei tarvisi nyt mitään ylimääräistä, ennen kuin mies tulee maapallon toiselta puolelta kotiin.

Nimet nyt valmiina tytölle ja pojalle ku ei tiedetä kumpi tulee ja kummeistakin joku käsitys. Kirkkoon kuulutaan ja ristiäiset pidetään.

Jos teillä on hei kokemuksia raskausmyrkytyksestä, niin mielelläni kuulisin siitä!! Eihän tää mun juttu nyt tarvi olla sitä, mutta silti se vähän mietityttää.

sallamaria 35+3 tai 36+1 riippuen uskotaankin neuvolaa vai KOKSia, äh, siis uskotaanko
 
Viimeksi muokattu:
Maitoa on tullut varmaan puolesta välistä asti.. Tippa silloin tippa tuolloin. Eipä suuremmin, mutta ohuet liivinsuojat käytössä ettei tarvi ihan kokoajan olla liivejä vaihtamassa. Varsinkaan kun suurin osa ei edes mahdu. Enemmänkin ympärysmitan takia kylläkin :/

Huimausta on.. Synnytysvalmennuksessa meinas taju tosissaan lähteä.. Kuulo jo karkas ja silmissä sumeni.. Heti kun pikku neiti alko myllertää mahassa olo alkoi helpottaa.

Kestoliivinsuojia olen pari kpl tehnyt nyt ihan ohuehkoja ilman kosteussuoja kangasta. Riittänee tähän tilanteeseen varsin hyvin. Pitäs kai käydä ostamassa kankaita sitten kovempaakin tarvetta ajatellen.

Olo on aika ahdas. Maha kokoajan tiellä ja vähän väliä kova.. Kipeitä oloja ei ole tullut kylläkään.

mintssi ja rinsessa 35+5
 
Mullakin on vatsa nyt jotenkin pienemmän oloinen, vaikka sf-mitta huiteleekin edelleen siellä keski- ja yläkäyrän puolivälissä. Napaa ja nivusia kiristää, mutta muuten ei ahdista. Neuvolan tätikin jo puheli, et vauva syntyy kesäkuussa. Toisaalta nyt on ollut sellaista tunnetta, että vauva aina välillä menee aika alas ja nivusia painaa aina silloin melkoisen kipeästi. En siis kovin yllättyisi, vaikka jo pian laskeutuisi ja kiinnittyisikin.

Mullakaan ei rinnat ole kasvaneet lainkaan, eikä maitoa ole vielä näkynyt. Mulla on toiselle puolelle tehty sama leikkaus kuin sinulle Skaardie, mutta ymmärtääkseni rinnan pitäisi toimia normaalisti. Viime ja toissa viikolla mulla oli ihan hirveä rintasärky ja neuvolantäti niitä juttuja kuunneltuaan sanoi, että maito alkaa todennäköisesti vähitellen jo nousta rintoihin.

Imetysliivejä en vielä ole hankkinut. Kankaisia liivinsuojia oli meidän lähikaupassa useita erilaisia ja jäin siten miettimään, että onko noissa valmiissa joku vika, vai miksi niin monet ompelevat niitä itse? Mutta kun niitä tosiaan tuossa lähikaupassa myydään, päätin sitten että ostan yhdet niiden äitiyspakkauksen suojien lisäksi ja lisää sitten kun tiedän miltä ne käytössä tuntuvat.

Meillä nimi on ollut valittuna jo tammikuussa ja nyt on mietitty nimeä myös tytölle, jos ultran veikkaus menee kuitenkin pieleen. Jos hätäkaste tarvitaan, on kummankin sukupuolen nimi valmiina, muuten tytön nimi on hiukan löyhemmin hahmoteltu. Kummien suhteen on hankalampaa. Kun toiveissa on kaksi lasta, niin haluaisimme ajatella asiaa jo toisenkin lapsen kannalta. Sukulaiskummit on helppo valita, mutta sellaisia kavereita, joita haluaisimme pyytää kummeiksi on vain yksi pariskunta. Tuntuu todella hankalalta miettiä siis sopivaa comboa, että kummallekin saataisiin tasaväkisen hyvät kummit.

Meillä alkaa nyt olla hankinnat jo kunnossa ja olo on rauhallinen antaa vauvan tulla. Mulla on kuitenkin hiukan erilaiset pelot kuin useimmilla muilla. Mua ei niin pelota vauvan suuri koko, vaan pikemminkin se, että hän syntyy liian varhain ja ei ole vielä valmis.



Sit vielä kyssäri: Missä olette käyneet synnytysvalmennuksessa? Meillä Espoossa ei ole ollut vielä puhettakaan valmennuksesta esim neuvolassa ja olen alkanut pelkäämään, ettei sellaista ole tulossa lainkaan...
 
Huomenta ja POKS POKS 37+0

Moni valitellut öistä, täällä sama homma usein herätään ja käännetään kylkeä, käyn vessassa. Mut aamulla onneksi saan nukuttua muutaman tunnin.

Vaivoja ei juuri ole Aiemmin oli kovasti supisteluja ja nivuskipuja mut nyt tuntuu kaikki vaivat helpottaneen, mikä on ihme. Olen pystynyt melko paljon nyt liikkumaankin, luulisi näin loppua kohden pahentuneen mut ei. Eli lähestyvästä synnytyksestä ei enään merkkiäkään:mad: Varmaan pysyy sinne laskettuun aikaan. Mut kiva etappi nyt kuitenkin ohitettu, kun jos nyt syntyisi ei ole enään ennenaikainen :)

Liivinsuojista Itse en pitänyt kankaisista koskaan tuntuivat mielestäni herkemmin kosteilta. Alussa noita kertakäyttöisiä meni paljon, mut kun maidon tulo tasaantui saattoi parilla selvitä päivän. Ja maidonkerääjä oli must!! Silloin kun imetti toisesta rinnasta niin toisestakin valui aina se desi :LOL: Sitä en silloin ensikertalaisena aluksi tiennyt.

Mukavaa viikkoa kaikille, huomenna neuvolaan täältäkin....

Papumamma ja pähkinä 37+0
 
Jos teillä on hei kokemuksia raskausmyrkytyksestä, niin mielelläni kuulisin siitä!! Eihän tää mun juttu nyt tarvi olla sitä, mutta silti se vähän mietityttää.
Mulla on paineet noussu nyt aika reippaasti, nousua tapahtunu 36/30 pykälää.
Proteiinia on 1+ (0,3), mutta raskausmyrkytystä tää ei neuvolan mukaan kuitenkaan ole... ...lepoa vain määrätty ja sillä noi paineet pysyy alempanakin.
 
Paineiden nousu Jostain oon lukenut ja ekan kanssa ainakin piti paikkansa, että paineet on matalimmillaan 2.kolmanneksella ja 3.kolmanneksen alkupuolella, mutta nousevat viikkoa tai paria ennen synnytystä hieman - ihan normaalistikin.
 
Minttumaari, ystävälläni myös la toukokuussa ja asuu Espoossa, hän on jo valmennuksessa käynyt ja neuvolasta saanut tiedon päivistä. Kannattaa varmaan jo soitella omaan neuvolaan ja kysyä valmennusten perään ettei ipana ehdi syntyä ennen :D

Itse asun Vantaalla ja neuvolasta sain valmennusten päivämäärät. Aika yleistä juttua, käytiin läpi synnytystä, imetystä jne.
 
Minttumaari, ei kaupan omissa varmaan ole mitään vikaa, liivinsuojathan on niin yksinkertaiset, että tuskin niitä voi "mokata". Itse teen ne, koska mulla jää tilkkuja muutenkin, niin tulee ikään kuin ilmaiseksi ja voin tehdä sit mielen mukaan vähän erilaisia imukyvyltään ja kooltaan jne.

Hiulu, olispahan mukava juttu, jos paineiden nousu kertois parin viikon kuluttua olevasta synnytyksestä :heart: Ei haittaisi yhtään. Kävin nyt aamulla labrassa ja iltapäivällä kuulen neuvolasta mikä mieli siellä on. Kiitos muistakin kommenteista!

Valmistelut on nyt siinä jamassa, että eilen innostuin ostamaan pari tuttia, desinfiointiaineen napatyngälle, pumpulipuikkoja ym ja ompelin nätit tekstiilit kodinhoitohuoneen vaipanvaihtopisteelle. Meillä ei varsinaista hoitopöytää, vaan lavuaarin viereen kyhäilty hyvä paikka vauvan jutuille, vaatteet sain järkättyä ja samaan tilaan hyllyille. Esikoisen kanssa en juuri söpöstellyt, mutta nyt on mukavaa, kun oon tuunannut äippäpakkauksen laatikon kauniiksi, verhoillut sitterin samaan tyyliin jne. Sairaalakassia en oo vielä miettinyt, ehkä sit ensi viikolla.
 
Uusi päivä: iski paniikki... Siis tää flunssa vaan pahenee.. ei onneks ole kuumetta nostanut (lämpöä vähän) *koputtaa puuta!:headwall: Huomenna nuorempi pojista täyttää 6v :heart: kaverisynttärit olis perjantaina..lupasin yrittää loihtia MINECRAFT-kakun :p ja juu, en ole mikään mestarileipuri, mutta parhaani aina yrittänyt :wave: Ja: kun kaverisynttärit on ohi.. lauantaina lähen kuskaamaan samaista poitsua elämänsä ensimmäiseen jalisturnaukseen :heart: JA mies on kutsunut lauantaille isäni+ yhden ystävänsä avuksi valamaan betonilattiaa ->meillä on remppa meneillään, varasto muuttuu meidän ja vauvan makuuhuoneeksi..ja pojat saavat omat huoneet (nyt ovat samassa..) Lauantaina molemmat pojat menossa yökylään kavereille kun miehet remppaa ja saunoo ;) JA JA sunnuntaina sit tulee viel naapureita+ ystäviä kakkukahveelle.. ja sunnuntaina olis se virpominen nuoremman pojan kanssa.. nekin vitsat jos jossakin vaiheessa saataisiin koristeltua! :LOL: että hommaa olis.

Liivinsuojuksista: itsellä aiemmin ollut kertakäyttöisiä.. mut ne tarttui minun muistin mukaan rintoihin kiinni! Nyt kaapissa on kaksi paria pestäviä, kaupasta ostettu toiset ja toiset ä-pakkauksesta.

Sairaalakassi valmiina :) törsäsin sen verran, että ostin itselleni sellaisen maximekon... ajattelin että se ei purista/ hierrä ainakaan mistään... :) Lisäksi kassista löytyy vauvalle fleecehaalari (mistä saa tumput kans), body, housut, sukat, hattu, tutti+tuttinauha. Ja itselle mekon lisäksi alusvaatteet, sukat, dödö, Dove-palasaippua (pystyy pesee kaikki tuolla, myös kasvot), värillinen naamarasva ja kosteusvoide purkki. Harja ja hiusnauhat viel lisättävä, kun pitkät hiukset.

Pienokaiselle on periaatteessa kaikki valmiina, paitsi kehto pitää hakea isältäni, laittaa siihen lakanat ja mies saa viritellä uudintangon ja verhon, jotka innostuin hankkimaan (uutena, kun pojilla ei ole tuollaisia ollut..) Ja vaunut ovat vielä veljeni luona.

Jännittää jo pikkusen... :heart: lisäys: koska edellinen syntyi 37+1.. ja tuohon ei ole aikaa kun...alle kk!!! :heart:

Äippä ja tyty 33+3
 
Viimeksi muokattu:
Lirautteluvaivaa miulla on ollu raskauden alusta asti. Ihan kauheeta, nyt ehkä ennemminkin helpottanu. Vaurioitui alapää sen verran ekassa synnytyksessä, että lirauttelua on muutenkii ollu sen jälkeen tietyissä tilanteissa, mutta raskaaks tulon jälkeen se on ollu jotain ihan järkyttävää :( Huumorilla on pitäny asiaan suhtautua :D ja jos asia ei korjaannu tän synnytyksen jälkeen jumpalla, niin täytyy varmaan jossain vaiheessa jonkinlaiseen operaatioon mennä.

Hannuski
 
Kiitos Sallamaria taas kestoliivinsuojakommenteista! Kaipa koitan niitä ehtiä jokuset tekemään. Kauheesti on tehnytkin mieli jotain käsillä päästä tekemään (muuta kuin remonttia), ja eiköhän ens viikolla olis jo mahdollista. Kaikenlaista muutakin olis jonossa ompelukoneelle, mm. edelleen tarvis se reunuspehmuste kehitellä niihin antiikkivaunuihin, jotka on kyllä haastavan muotoiset.

Lokakuiselle oikein paljon tsemppiä taloprojektiin! Ymmärrän kyllä oikein hyvin fiilikset. Meillä remontti on edistynyt tuskastuttavan hitaasti kun ollut ongelmia saada edes järkevää tekijää mistään ja saada sopimuksia allekirjoitettua. No onpahan purkuhommia itse saatu edes vähän alulle.

Tänään oli neuvola. Proteiinit koholla, tarvii plv-näyte käydä vielä antamassa. Ja Hb laskenut niinkuin epäilinkin. Muuten kaikki ok. Seuraava neuvola onkin vasta kolmen vkon päästä kun se olis lääkärineuvola ja oli ajat niin täynnä. Täällä synnytysvalmennus järjestetään tuolla neuvolan tiloissa ja meille annettiin aika sinne 1 kk ennen LA.
 
Mistä tuollainen yhtenäinen alavatsakipu voi johtua, aikaisemmin arvelivat että istumisesta, jota en enää ole suurissa määrin harrastanut vaan tämä kipu herättää nykyään monesti unilta. Taas saa kaksin kerroin läähättää sohvan reunalla.
Pissatulehdusta epäilin itse ja lähetteen pyysinkin. No viime neuvolassa hoitaja ihmetteli etteikö kukaan ole soittanut ja ettei hän kyllä osaa niitä tulkita eli ei sitten varmaankaan siis mitään ilmoitettavaa. Sekafloorasta teki selkoa ja minusta sanoi leukkareihin liittyväksi luvuksi 26, en ole varma liittyikö johonki muuhun. Alkaa välillä lämmittään niin mieltä, kun kaikki pitäis ite tietää tai lähinnä antaa olla, mikään vaiva ei ole mikään vaan seurataan ja hoitaja joka kerralla eri eikä kukaan tunnu tietävän mistään mitään.

Entä streptokokki, edellisen kanssa kyseinen vaiva oli, voisiko aiheuttaa tällaista kipua?

Oispa vähän enemmän ilmaisutaitoa niin tämänkin olisi osannut selittää selkokielellä :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Tulin melkein poksumaan jo,huomenna 35 poks!:)Mihin tämä aika menee?

Oon yrittänyt joka päivä hoitaa tuota to do -listaa lyhyemmäksi,mutta olen tajunnut myös sen,että kaikkea ei ehdi.Onneksi se vauva syntyy ihan varmasti joka tapauksessa!<3Ja hei,voihan ne ikkunat pestä sittenkin,kun hormonireippausmyrsky iskee.Vaikka ikkuna päivässä.:D

Eli täällä väsyttää.Pari tuntia päiväunia ja sitten vielä ainakin 9 tuntia yöunia.Häh?

Minttumaari.Itse kallistuin kyllä lopulta kaupan kestoliivinsuojiin,joten anna mennä vain,jos valikoimaa löytyy!:)Tänään ostin kuuden paketin Ainun kestosuojia,ihan Prismasta.Niissä on muistaakseni paras se imukyky.Varmasti tulee edullisemmaksi ommella,mutta en sitten löytänytkään sitä sisäistä ompelijaani tähän puuhaan!

Tänään ostin myös vaipat vauvalle(omat unohtui!).Pampersin ykkösiä.En muista,onko aikaisemmin suosikki ollut Pampers vai Libero,mutta siinä synnärin Libero-kassissahan taitaa tulla yksi paketti merkin vaippojakin.

Ollakkovaiei?:lle sitterin pesusta.Itse pesin,kun oli varastossa,mutta en välttämättä pesisi uutta,jos se ei ole selvästi voimakkaasti käsitelty ja esim.haise joltakin tökötiltä.Ja totta,että useinhan siinä on harso tai joku.Samalla periaatteella pesin myös varastossa majailleet vaunut,mutta uusia en kyllä pesisi...

Kiitos painokommentista,Poca.:)

Mitähän Teapotille kuuluu?Vieläkö vauva on tiukasti massussa?

Skaardie.Ei minullakaan tule maitoa vielä ollenkaan.Yleensä noussut vasta synnytyksen jälkeen.

Nyt täytyy rientää,Grey alkaa!Keskiviikot.<3

Mea ja tyttönen 34+6
 
Ja Merge:itsellä oli esikoisen aikaan ihan oireeton strepto.Jos kivut ovat kovat,soittaisin ehkä päivystykseen tai synnärille.Ihan varmuuden vuoksi.<3Toivottavasti helpottaa.

Ja kaikille hyviä unia.Etenkin Saspalle voisin lahjoittaa muutaman tunnin yöunistani!:DHurjalta kuulostaa nuo sun yöjuoksut!
 
  • Tykkää
Reactions: Saspa
Neuvolassa käyty ja kaikki ok; verenpaineet kohdillaan ja samaa luokkaa kuin koko raskauden. Hemoglobiini mielestäni ällistyttävän hyvät 131 (ekassa neuvolassa oli 140 ja alimmillaan käynyt 128, eli hyvänä pysynyt tuokin). Maha oli sf-mitan mukaankin tipahtanut kahden viikon aikana jopa senttiä pienempään suuntaan. Sekin hyvä homma, koska kaksi viikkoa sitten alettiin hipoa jo yläkäyriä. Nyt mennään nätisti keskellä. Itse uskoisin tuon mitan johtuvan puhtaasti siitä, että turvotus on helpottanut äitiyslomalle jäämisen jälkeen huomattavasti ja vaakakin näyttää jopa 1,5kg vähempi kuin äitiyslomalle jäädessä.

Merge: Mulla oli 27-34 viikkojen aikana tuota samaa alamahakipua. Ei mielestäni mitään tekemistä ollut supisteluiden tai itsensä rasittamisen kanssa, kipua vain oli. Joka aamu oli ok fiilis, mutta työpäivän aikana sitten äityi iltapäivään kohti tuo kipu. Neuvolan pissatesteissä meni valkosolut plussalle ja kolmeen otteeseen kiikutin labraan pissaputkiloita, söin yhden antibioottikuurin, käytin hiivalääkkeen jne. mutta ei sieltä missään vaiheessa mitään "vikaa" tai tulehdusta oikeasti löytynyt. Ja sitten vaiva mystisesti helpottikin ja nyt on ollu viimeiset pari viikkoa (eli kun työt loppui) ihan mainiot olot. Eli olisiko ollut tuo istumatyö kuitenkin..? Kaikki streptokokit jne. on olleet negatiiviset, joita testailivat. Eli itse en tiedä mistä johtui moiset kivut, esikoisen kanssa ei ollut vastaavaa ja nyt olen vain tyytyväinen, että olot on paremmat.

Dostinex (eli se maidonnousun estävä/lopettava lääke) tuli puheeksi myös neuvolassa. Esikoisestahan otin sen synnytyksen jälkeen ja eipä mulla missään vaiheessa tullut raskauden aikana tai synnytyksen jälkeenkään silloin rintoihin niin mitään kummempia tuntemuksia. Olen päättänyt, että tällä kertaa haluan yrittää imetystä / lypsämistä, mutta kun nyt neyvolassa kysyin onko mahdollista saada ko. resepti jo nyt varmuuden vuoksi, jotta lääkkeen saisi sitten käydä tarvittaessa apteekista noutamassa, jos maitoa ei vain ulos millään tule tmv. Hieman pettynyt olen, että neuvolatäti kehoitti palaamaan asiaan synnärillä. Viimeksi kun vastapeluriksi sattui eräänlainen imetysnatsi-hoitaja-lääkäri-mikä-lie siihen työvuoroon kun sairaalaan saavuin ja siinä tilanteessa en todellakaan olisi halunnut alkaa lääkkeen saamisestakin taistelemaan. Seuraavassa vuorossa ollut tyyppi olikin onneksi eri maata ja kun asiasta uudemman kerran kysyin, niin ei mennyt kauaa, kun lääkkeet oli jo nenän edessä. Ensimmäinen tyyppi ei alkanut edes kuunnella, kun koitin selittää rintojenpienennyksestä ja siitä, että minulla on vahva taipumus nk. keloidiarpiin, ei tuntoa rinnoissa/nänneissä juuri lainkaan (nyt tuntoa on enemmän kuin neljä vuotta sitten, olisiko hermot parantuneet??) ja että Dostinexista oli ollut puhe jo neuvolassa..

Skaardie + Pottu rv.36+2
 
Tänne ei mitään ihmeempiä...
Juniori täytti tänään 1v. ja oli sen neuvola, itte sain sieltä passituksen parvorokko vasta-aine verikokeisiin, vastauksissa menee viikko.
Suppareita ei tänään ole ihme kyllä ollu mutta "vihdoinki" alkanu olemaan painon tunnetta alapäässä :)

36+3
 
Kiitos Hiulu videolinkistä ja muillekin vinkeistä. =) En tajunnutkaan, että se neuvolan perhevalmennus oli sama kuin synnytysvalmennus... Itse satuin osallistumaan sellaiseen tilaisuuteen, josta en saanut irti juuri mitään. Tuo TAYSin video oli kyllä kattava, ja monella tapaa jo tuttuakin juttua. Jostain syystä vaan kuvittelin, että kunnalla olisi ollut joitain sellaisiakin valmennuksia joissa synnytystä olisi käyty läpi jotenkin konkreettisemmin - jotain sellaista olen nähnyt joskus esim. erilaisissa äideissä tai jossain muussa reality tv /dokkarissa. Hiukan pettynyt olin siis noihin oman neuvolan perhevalmennuksiin, mutta tähän on kaiketi tyydyttävä. Onneksi sentään jossain yksityisissä mammajoogissa on ollut enemmän sitä kipuun valmistautumista, hengittämistä, rentoutumista ja asentoharjoittelua, jota kunnankin "valmennukselta" olisin toivonut (+ sitä että mieskin olisi ollut siinä tilaisuudessa mukana, mammajooga kun oli vaan äideille).

Mullakin on ollut nyt vaikeuksia jalkapohjien kanssa ja turvotusta. Tänään shoppailureissulla jalat ja selkä menivät niin muussiksi, että kipuilu jatkui vielä pitkään kotiin tultuakin. Ja nivusia painaa tosi kipeästi nyt päivittäin. Sellaisia tukipohjallisia kenkin kaipailin minäkin, mutta kaiken kaikkiaan tuli sellainen fiilis, että voi olla ettei tässä enää niin pitkään mene, ennen kuin vauva jo syntyy. Kandeeko enää ees ostaa...

Päälle päätteeksi meille selvisikin nyt, että pääsemme sittenkin muuttamaan uuteen kotiin alkuperäisen aikataulun mukaan. Eli kämppä vapautuukin jo parin viikon kuluttua, sen sijaan, että olisime joutuneet odottamaan kesäkuun alkuun saakka. Tosi ihanaa, että asiat järjestyvät - mutta nyt tulee uusia paineita pakkaamisen ja muuttamisen suhteen, juuri kun oltiin ehditty hyväksyä ajatus, että vauvapesää on rakennettava tähän vuokrakämppään. Tietenkin haluamme muuttaa, mutta nyt stressaa kalusteasiat ja pakkaamiset. Onneksi sentään vauvan tavarat ovat valmiina ja ne muutetaan siis yhdessä meidän oman sängyn kanssa. Päivä on jo sovittu ja se tuntuu kyllä tosi ihanalta :heart:
 
Minttumaari, isommista marketeista pitäis saada sellasia urheilupohjallisia, joissa on jonkinlainen tuki mm. holvikaarelle. Maksaa jotain 5€ ja löytyy tavallisten pohjallisten luota. Itse olen noilla halpiksilla pärjäillyt monta vuotta kun mulla siis ihan normaalistikin on ollut ongelmia jalkapohjien kipeytymisen kanssa. Käytän noita melkein joka kengissä.
 

Yhteistyössä