Toukomurut 2014 ~ Marraskuussa

TOUKOMURUT 2014 :heart:


LA
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

30.4.
Mary Jane / 30 / 2. lapsi / PS
papumamma / 25 / 4.lapsi / OYS
Arizonared / 33 / 2. ja 3. lapsi / LKS

1.5.
Öllis / 27 / 3.lapsi / MKS tai SKS
Tissa / 31 / 1.lapsi / TAYS
sallaannu / 18 / 1.lapsi / K-PKS
Muruli / 31 / 1.lapsi/ TYKS
Smooth / 23 / 3.lapsi / EKKS
Hannel / 34 / 2.lapsi / KOKS
Naka / 30 / 1.lapsi / KOKS

2.5.
nansku / 23 / 2.lapsi / PKKS

3.5.
LinneAino / 25 / 1.lapsi / SeKS
NuVe / ? / 3.lapsi / SKS
mipatsu / 20 / 2.lapsi / K-SKS
Sarriina / 33 / 7. lapsi / Oys
Joshu / 23 / 1.lapsi / SeKs
Aniviisu / 35 / 2. & 3. lapsi / ?

4.5.
Nitta / 28 / 3.lapsi / L-PKS

5.5.
Mimmimiina / 33 / 2.lapsi / JS
Choco coco/ 33v./ 5. ja 6.lapsi / Nkl
Skaardie / 30 / 2.lapsi / L-PKS
laurora / 31 / 3.lapsi / SATKS
Pinkku-84 / 29 / 1.lapsi / TYKS
IiMa / 24 / 2.lapsi / OYS
Marjuska_ / 31 / 1.lapsi / OYS
nino / 24 / 3. lapsi / JS

6.5.
saurus / 30 / 4.lapsi / KOKS
Mustang79 / 33 / 3.lapsi / JS
coffeeBreak / ? / 4. lapsi / ?
henttaliina / 26 / 3. lapsi / SeKS
Nuutti79 / ? / ? / TAYS

7.5.
Ollakovai...? / 39 / 3. lapsi / PKKS
Selma_ / 33 / 4.lapsi / OYS

8.5.
hiippis / 39 / 3.lapsi / MKS
minniriina / 31 / 3.lapsi / ?
Mutsiainestako / 39 / 2.lapsi / LS
Wasabi / 26 / 2.lapsi / JS
mintssi / 24 / 2.lapsi / K-SKS
Saspa / 30 / 4.lapsi / SeKS

10.5.
immense / 22 / 1.lapsi / KOKS
Tanttara / 29 / ? / KOS
niinnnnii / 23 / 1.lapsi / ?
Tillu79 / 34 / 2.lapsi / KAKS
nya / 29 / 2.lapsi / KOS
sallamaria / 29 / 2.lapsi / KOKS
betty80/ 33 / 2. Lapsi / KOS

11.5.
Taloussuklaa / 31 / 2.lapsi / KOKS
Plitsis / 26 / 1.lapsi / Ulkomaat
Harmful / 20 / 1.lapsi / TAYS
Mymmelintytär / 24 / 1.lapsi / OYS
TeaPot / 26 / 2.lapsi / SeKS
mammattaa/ 24 / 1.lapsi/ SatKs

12.5.
Onni2014 / 38 / 1.lapsi / NKL
Róisín / 35 / 1.lapsi / KOS
remina / 22 / 1.lapsi / TYKS

13.5.
satsumama / 32 / 4.lapsi / K-SKS
Hyäkkäysvaunu / 27 / 3.lapsi / PHKS
Kanervankukkanen / 35 / 4.lapsi / TYKS
Aunilotta / 26 / 1.lapsi / TAYS
jenni_noora / 29 / 1.lapsi / K-SKS
sannuliina / 30 / 6.lapsi / LKS
Taito/ 26 / 1.lapsi / SatKS

14.5.
Euphoric / 20 / 1.lapsi / K-SKS
Jadeline / 22 / 2.lapsi / TAYS
Zugar / 24 / 1.lapsi / EKKS
Dee / 20 / 1.lapsi / OYS

15.5.
Hermione85 / 28 / 1.lapsi / NKL

16.5.
kukkurukuu / 24 / 1.lapsi / TAYS
picipoci / 32 / 2. lapsi / KOS
Myyliini / 31 / 1.lapsi / Kaks
Ziguna / 28 / 3.lapsi / OYS


17.5.
Tintti. / 18 / 2.lapsi / K-HKS
heliplaa / 22 / 2.lapsi / TAYS

18.5.
iit86 / 29 / 3.lapsi (miehelle 4.lapsi) / EKKS
Tiuli / 29 / 4.lapsi / LPKS

19.5.
hiulu / 27 / 2.lapsi / TAYS
jejijaji / 30 / 5.lapsi / KOS
M.K. / ? / 5.lapsi / JS
tiburona / 33 / 1.lapsi / ulkomaat
starwars / 32 / 1. lapsi / KYS
Avantasia / 27 / 3.lapsi / K-SKS
Hannele76 / 37 / 3. lapsi / TAYS

20.5.
Lilli_ / 19 / 1.lapsi / SAS
anskuli82 / ? / 3.lapsi / KYS

21.5.
srz / 32 / 3.lapsi / TAYS
Mama Verde / ? / 2.lapsi / TYKS
Jessica1/ 32 / 1.lapsi / NKL tai KOS
Willanen / ? / 1.lapsi / ?
cheychey / ? / 1.lapsi / K-Hks

22.5.
Joosukka / 33 / 5.lapsi / HYS
ansirda / 25 / 2.lapsi / KOS

23.5.
petram- / 27 / 4.lapsi / PHKS
funkyest / ? / 2.lapsi / PS

24.5.
bansku77 / 36 / 3.lapsi / KYS

25.5.
Poca / ? / ? / ?
Kana / 24 / 1.lapsi / OAS
Applepie / 33 / 1.lapsi/ KOS

26.5.
maple / 28 / 2.lapsi / NKL tai KOS
Nienji / 24 / 1.lapsi / K-SKS
Mammaksi85 / 28 / 2.lapsi / K-HKS
Pina / 32 / 2.lapsi / KOS

27.5.
Tuanni / 28 / 2. lapsi / SeKS
JanitaK / 20 / 2. lapsi / KYS
aoko / 31 / 1.lapsi / KOS
Minttumaari* / 36 / 1. lapsi / JS

28.5.
vanaheim / 34 / 2. lapsi / JS
Leala / 30 / 2.lapsi / MKS

30.5.
PöllöKala / 28 / 4. lapsi / OYS
Diffi / 28 / 1 / KYS
Kuhuätti / 33 / 2.lapsi / VKS

31.5.
Oxalis / 31 / 1.lapsi / TAYS
Lahopää / 22 / 1.lapsi / K-PKS

LA?
Liriel / 32 / 1.lapsi / ?


:flower: :'( :flower:
Surun kohdanneet
mammuzki
Syssy^^
macy gray
Tuuuli+
Tähtisilmä*
Maikkki
Taikatuike
Väpä


SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


PÄIVITYSPYYNNÖT SELKEÄSTI EROTTUVALLA TEKSTILLÄ!

Aikaisemmat ketjut:
Toukomurut 2014
Toukomurut 2014 ~ Lokakuussa
 
Viimeksi muokattu:
En muistanut laittaa noihin kirjoituksiini päivämääriä eri värillä.

Eli uusi LA on 30.4.

Ja seuraava neuvolakäynti kotipaikkakunnalla on 6.11., seuraava ultra taas LKS:ssa 12.11.

Tänään ollut aivan mahtava olo, vain muutaman kerran on tarvinnut yökätä! Töissä vain tulee kipeäksi alaselkä ja vatsaakin vähän juilii kun joutuu kyykkimään. Olen kyllä vetänyt niin lahjakkaasti lonkkaa jo monta viikkoa saikkujen takia, ettei mikään ihme jos kipeytyykin kun jotain vähän tekee. Minut siirrettiin tästä päivästä alkaen fyysisesti kevyempään yksikköön, hoitoalalla siis olen. Nyt fyysisesti raskainta on kantaa ruokalaatikko (painaa ehkä 5-15 kg päivästä riippuen) solusta toiseen, muuten on lähinnä pientä siivoilua, ruokien tarjoilua, pesuja ja sitten ihan ohjausta ja neuvontaa. Plus tietysti verinäytteiden ottoa, jotain injektioita ja muita lääkehommia.

Edellisessä ketjussa kyseltiin työntantajalle kertomisesta, itsehän kerroin heti alkuun koska pahoinvointi on ollut niin reipasta ettei töistä oikein ole tahtonut tulla mitään. Vähensivät heti yövuoroja ja lupasivat siirtää kevyempään yksikköön, jotta voisin mahdollisimman pitkään työskennellä. Tähän kehotettiin neuvolassakin, tai itse asiassa niin lääkäri kuin kätilökin on ollut sitä mieltä ettei öitä kannattaisi tehdä ollenkaan mutta itse koen että voin sen kaksi yötä listalla ihan hyvin tehdä.
 
Sukupuolesta oli puhetta. Eikö niitä testejä myydä? Siis vähän raskaustestin tyylisiä, millä voisi sukupuolta testata? :D
Mutta eihän niihin kannata luottaa 100 %:sti, ei lääkäreihinkään... Yhdelle tutulle sanoi moni lääkäri että tyttö tulis, yks lääkäri sanoi että poika... No poika sieltä sitten tuli :p
Mä uskon vasta kun näen ;) Eli toukokuussa (tai huhtikuussa, esikoinen syntyi 4 viikkoa etuajassa :p) sitten! :D
 
iltapäivää täältä =)

Taikatuikkeelle voimia kovasti :hug:

Kiitti hyökkis uudesta ketjusta =)

no nyt on täälläkin nt-ultra käyty ja olen niiiiiiiin onnellinen ja helpottunut :heart: :D
sain 5 kuvaa ja yhden 4d kuvan ja se on tässä nt-ultra 13+1 - Image - Aijaa.com
oli niiiiiin mahtava kätilö ja oli helpottavaa puhua sille kaikesta ja hän kannusti myös yksin odottamiseen siinä lopuksi sitten.
kuten kuvassa näkyyykin että uskollsiesti kuten sisaruksetkin on jalat ristissä :D se näytti kaikki elimet mitä oli nähtävissä, kaikki aivolohkot näkyi sekä sydämmen kammiot munuaiset, mahalaukun, sykkeen tietysti, napanuoran viraukset. selkärangan kanavat. nyt onn niiin hyvä mieli <3 ihan sydän pakahtuu onnesta ja mikään ei saa mua tänään pahalle päälle, ei mikään! nt lukema oli 2,1 ja hälyyttävä raja on 3. seulojen tulokset oli 1:6900 down:n osalta eli minimaalinen. sitä se kätilö sano että nämä lukemat on äärimmäisen henkilökohtaisia jotka perustuu tuohon nt mittaan, verikokeisiin ja äidin ikään. mutta kyllä huojenti mieltä <3 niin ja koko oli 8,3cm

LA on siis 8.5 ja iäksi saa päivittää 30
ja RU on 27.12

Nyt taidan ottaa päikyt kun tuo nuorimmainen nukahti ja keskimmäinen kattoo prinsessa dvd:tään ;)

Saspa ja tirriäinen 13+0 POOOOOOOKKKKSSSSSS :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: lahopää
Mulle soitti neuvolan täti tänään, että neuvolalääkäri ois 5.11 :)

Työkkäristäkin tuli viestiä (työtön kun oon), että varataanko aikaa vai onko tilanne muuttunut.. Tiiä nyt sitten et pitäiskö sinne ilmottaa, että raskaana ollaan.. Ei varmaan kovin helposti näin lyhyelle ajalle töitä löydy. Vaikka aina sanotaankin, että työmaailmassa raskaus kannattaa salata niin pitkälle kun vain mahdollista.. Mutta eihän sekään nyt kovin järkevää ole, jos joutuu oikeasti esim. fyysisesti raskaaseen työhön.. Ei oo hyväksi itselle eikä vauvalle. Mitähän tässä nyt sitten pitäisi tehdä?
 
ilman muuta ilmoitat että oot raskaana =) itse tuon viimeisimmän odotus ajjoilla mulle ne ei ees yrittäneet tarjota aikaa, tietysti jos tahdot töihin vielä tälle muutamalle kuukaudelle niin sitten vaan latelet että et sitten pysty tekemään raskasta työtä, esim kantamista yms. mulle kävi niin että laitettiin seuraava aika sitten oletettua äitiysloman alkupäivää edeltävälle päivälle että käyn ilmoittamassa sitten jääväni mamma lomalle =)
 
  • Tykkää
Reactions: lahopää
Sespa: tuosta kuvasta jo sai selvää :) meillä näytti ihan kakkakikkareilta, tai siis ainakin mun mielestä :D

Teapot: eilen juuri kans katoin niitä sukupuolen selvittämis juttuja ja youtubesta löytyy kun porukka on testaillut. Voin sanoa että 99% se näytti kaikilla väärin :)
Itse ajattelin malttaa odottaa sinne joulukuuhun ja kysyä sitten.

Pakko kysyä että mites teillä petipuuhat miehen kanssa on sujunut? Meillä meni tosa taanoin niinkin hyvin että aloin itkee/nauraa ihan hullun lailla...mies meni ihan paniikkiin että mikä mulle tuli :D

Nyt oli muuten Raskauskeijussa se Kotidoppleri tarjouksessa 51€ normi hinta 85€, mies sano että osta ja se tarjous on VAIN TÄNÄÄN :)

Pinkku ja pallopää 13+3
 
Joka toisesta testistä tyttö joka toisesta poika.. Noista edellisen ketjun linkeistä.. Eipä paljon helpottanut.

Olojen puolesta jotenkin tyttö odottelen, tiedä sitten.

Mies havahtui kummasti raskauteen ultrassa käynnin jälkeen ja kohtahan mahakin konkreettisemmin selkeyttää tilannetta.

20.12 Näyttää olevan monelle jännä päivä! Täällä kanssa rakenne ultraa samalle päivälle :)

Lievästi tuntuu jo alamahalla pullotusta, tiedä sitten kuvittelenko vain :D

Ja 13+0 Poks poks :heart:
 
Mikäs rv yleensä rakenneultra tehdään? Mietin että olisko mitään mahdollisuutta saada se tämän vuoden puolelle jos ultrassa la siirtyy vaikka niin että on 17.5? Toki ei pidä mennä asioiden edelle jos vaikka tuleekin nt-ultrassa yllärinä huonoja uutisia.
 
Nya
Tervehdys pitkästä aikaa! Ihanaa kun täällä on niin aktiivista keskustelua :) Joka päivä käyn lukemassa teidän juttuja, vaikka en nyt ole itse ehtinytkään aktiivisesti kirjoittelemaan.

Hurjasti voimia Taikatuikkeelle!

Ja onnittelut kaikille hyviä ultrauutisia saaneille! Ihania noi Hyökkiksen ja Saspan ultrakuvat :heart:

Meillä oli maanantaina nt-ultra ja aika jännittynein fiiliksin sieltä poistuttiin. Miniltä mitattiin niskaturvotusta 2,6mm. Kätilö vakuutteli sen olevan vielä ihan normaalin rajoissa ja sanoi, että kun kaikki muukin näyttää olevan oikein hyvin mallillaan, syytä huoleen ei ole.. Mut kuitenkin mä olin ihan paniikissa tosta lukemasta, etenkin ku esikoisella tais olla turvotusta vaan 0,8-1mm ( ja mä oon ihan hirvee murehtija ja stressaaja). Pari päivää meni ihan sumussa ku pelkäsin niin seulonnan tuloksia ja olin ihan varma, että "narahdetaan" siinä. Mut onneks ne tulokset tosiaan tuli sitten jo parissa päivässä ja vastaus oli, että tulos on normaali ja lisääntynyttä riskiä ei ole! Pieni ahdistus kuitenkin jäi tonne mielenperukoille.. Vaikka järjellä ajateltuna kaikki on varmasti ihan kunnossa. Mies on kuitenki sitä mieltä, että me mennään tässä lähiaikoina vielä 4d-ultraan, jos mä vaikka sitten saisin mielenrauhan.. Jos nyt unohdetaan toi niskaturvotuksesta aiheutunut paniikki, niin muuten ultra oli kyllä taas hauska kokemus. Mini tais olla unilla kun alotettiin ja koko ultrauksen ajan oli aika rauhallisesti, vähän käänteli kylkeä, vilkutteli ja joi lapsivettä :) Niin suloinen pikkuinen :heart: Ainiin, laskettuaika aikaistu mulla muutamalla päivällä.. Uusi LA on 10.5

Viimeksi kun kirjoitin, kehuin kovasti että pahoinvointi ois helpottamassa.. No eipä ollu ei! Pari päivää oli oikein hyvä olo, mut sit jatkuva kuvotus teki taas paluun ja pahempana kuin aiemmin. Pari päivää oon nyt vaan yökkäilly ja yökkäilly.. Oksennus ei kuitenkaan tuu, vaan yökkäilen tyhjää :( Täytyy toivoa, että hiljalleen alkais helpottaa!

Hyviä vointeja kaikille!!
 
Heippa vaan!

En oo kuulumisia kerennyt päivittelemään, vaikka ketjua olenkin aktiivisesti seurannut.

Meillä siis nt-ultra oli tiistaina ja niskaturvotusta oli 0,8 mm, eikä veriseuloissakaan ollut mitään. Eli kaikki hyvin :)
Kuinka kauan muilla itse ultraus kesti?
Mie jouduin siellä hengailemaan puoltoista tuntia ilman housuja :eek: Kun ei pikkuinen halunnut kääntyä oikein päin.

Seuraava neuvola (jolloin myös neuvolalääkärille aika) on 7.11.

Rakenneultra onkin sitten 20.12 (joka tuntuu olevan aika suosittu päivä).

immense ja hajuherne 12+6

Ps. LA onkin 9.5
 
Oletteko te muut yhdistelmäseulaan osallistuneet saaneet nt:n ja veriseulan tulokset samoihin aikoihin? Kai tääkin on näitä paikkakuntakohtaisia eroja, kuten ilmeisesti tuokin niskaturvotuksen määrä ( PKKS:ssa se on siis 2,5, mut jotenkin ymmärsin, et jossain olis 3,0) Mä joudun siis odottelemaan ensi viikkoon, tuleeko soittoa vai ei -melkein toivoisin, et soittaisivat kummassakin tapauksessa, koska nyt mä stressaan sitä, et jos keskiviikkoon mennessä ei kuulu soittoa, niin uskallanko huokaista vai voiko ne vielä soittaa vaikka torstaina, jos keskiviikkona eivät ehdi. Kyllä tässä hulluks tulee, kun kaikkea pähkäilee:headwall:

immense, mullakin kesti ultraus aika pitkään, kun nuori armo ei suostunut niskaansa näyttämään -kesken ultrauksen joku hoitohenkilökuntaan kuuluva setä töytäsi sisälle, mut onneksi oli verho edessä, muuten olis eka näkymä huoneeseen ollut "mitään peittelemättä":D Kätilö vain tokaisi rauhallisesti, et meeppä Pekka johonkin toiseen huoneeseen.

Nya, varmasti on ok tuo turvotus, varsinkin kun seulatkin on ok. Melkoisilla turvotuksilla syntyy ihan terveitä lapsia, aina sen turvotuksen syytä ei edes löydy ja se katoaa itsestään. Ymmärrän kyllä huolesi, kyllä asia itseäkin kaihertaisi.

Ollakovai..? ja 13+2 herra 1,6 (niskaturvotuksen mukaan:D)
 
Meillä pitää käydä verikoe antamassa vähintään viikkoa ennen ultraa ja se tulos pitää pyytää sit neuvolatädiltä mukaan ultraan mennessä. Sitten saa kuulla ultrassa samantien seulan tulokset. Veriseulan vastauksissa menee viikko. Minähän kävin reilu viikko sitten verikokeessa, en oo vaan uskaltanut/viittinyt soittaa neuvolaan, keskiviikkona on lääkärineuvola ja torstaina ultra - saa sen verikoevastauksen tietää sit viimeistään sitten.

Edelliseenkin ketjuun kirjoitin, mutta onko muilla ollut vihlaisuja selkeästi tietyssä kohtaa alavatsalla? Mulla on välillä - ja aina sama kohta. Eilen oli vähän rankempi päivä niin illalla ja yöllä vihlaisuja tuli enemmänkin. Ehkä joku kannatit kipuilee? Mutta näitä on ollut ihan alusta asti, voiko keltarauhanen vielä tuikkia ilkeesti? Kai se voi...

Vielä viikko ultraan... 6 päivää lääkärineuvolaan...

11+4
 
lahopää ei mun mielestä mitään karenssia tule..tai siis stulee jos et ilmoittaudu mutta ei kai listoilla roikkumisesta karenssia tule..

seuloista meillä piti käydä 2 viikkoa aiemmin verikokeissa ja nyt sitten tosiaan oli eilen nt ultra ja siellä sitten lopuksi sain sen tuloksen. näin seinäjoella uskoisin kanssa tuohon että vaikka välillä on isojakin lukemia niin niistä ei saada lopuuksi koskaan selvää miksi ne niin isoja on ja silti tulee terweitä lapsia. toki en tiedä vaikuttaako tälläiset esim. oppimis vaikeuksiin tai muihin sellaisiin sitten tulevaisuudessa. mutta siltäkin kannalta ajatellen minusta on hyvä että tälläiset tutkitaan että JOS jotain joskus tulee niin on mahdollsiimman paljon tietoa sitten odotus ja vauva ajan vaikutuksilta sitten nuoruus iän mahdollisiin ongelmiin. mutta jokainen tyylillään.

istukasta tuli mieleen eilisestä käynnistä että onko teille muille sanottu istukan paikasta ultrissa? mulla itsellä se oli kohdun suun päällä mutta kätilö sanoi että se nousee tuosta taka seinälle varmastikkin kohdun kasvaessa. eil tämähän tarkoittanee että liikkeiden tunteminen saattaisi olla jo mahdollsita hyvinkin pian :D muistelisin että edellisessä odotuksessa tunsin ne jo 14+ viikoilla :p

sain eilen sanottua viimeisellekkin HYVÄLLE ystävälleni kun hän kävi piiiiiitkästä aikaa ja nyt on sitetn sanottu kaikille muille paitsi isälle ja äitipuolelle ja veljelle. en vain tiedä koska kertoisin kun he asuvat toisella puolella suomea ja en nyt ole menossa sinne ihan heti.. rakenne ultrakin on vasta joulun välipäivinä jotta ei voi sieltä viedä kuvaa näytille joulun aikaan.. toki heiltä on hyvä pitää "salassa" kun eivät varmasti saa tietää mutta jotenkin tuntuu kauhealle pitää salassa.. olisko ideoita kellään :D?

saspa ja tirriäinen 13+1
 
Viimeksi muokattu:
Nya
Huomenta!

immense meillä ultraus kesti vain jotain 20min max. Mut meidän mini hengailikin oikein otollisessa asennossa koko ultrauksen ajan ja niskaturvotus saatiin tosi helposti ja heti mitattua.

Hyökkis toi oiskin hyvä tapa ilmoittaa asia! Mut täällä helsingissä ultran yhteydessä ei saa vielä mitään muuta tietää kuin sen turvotuksen määrän (vaikka mäki olin käyny verikokeessa jo kaks viikkoo ennen ultraa). Ja jos tulos on normaali, eli lisääntynyttä riskiä ei ole todettu, niin vastaus tulee postissa ja jos riski on niin soitetaan. Luojan kiitos kuitenki siitä et vastaus oli postitettu jo samana päivänä ku oltiin käyty ultrassa! Jos ois viikonlopun yli pitäny odottaa, oisin varmaan tullu ihan pöpiks :D

Ollakkovai...? se on kyllä jännä et ne rajat vaihtelee tolleen sairaaloittainkin! Siitähän mulla se pahin paniikki tulikin ku aloin googlettaa ja tajusin et jonku lähteen mukaan mennään jo yli normirajojen! Täytyy toivoa että tässä osaa jättää asian taakseen ja alkaa vihdoinki nauttimaan raskaudesta! Todettiin just miehen kaa, et ehkä meillä raskauksiin vaan kuuluu aina tällänen pikkunen lisäjännitys ;) Viimeksihän mun raskaus "todettiin" (tai lääkäri oli sitä mieltä ja ilmaisi sen hyvin jyrkästi) et kesken on menny ja tossa toi yksivuotias nyt pyörii jaloissa!!

Hyvät viikonloput kaikille! :)
 
Mä en vielä ilmota työkkäriin... ...tilannehan täällä on se että ne ei edes tarjoa töitä, koska niitä ei ole, jos tarjoavat niin menen haastatteluun ja lyön vetoa ettei yksikään työnantaja ota mahapystyssä olevaa. (Mä oon siis kesäkuusta asti ollu työnhakijana - sivutoimisesti mä olen töissä, mutta tällähetkellä menot on isommat kuin tulot alkuvaraston hankkimisesta johtuen niin en voi nostaa palkkaa), sitä ennen kotihoidontuella/äitiyspäivärahoilla 2008 vuodesta.

Huhtikuussa alkaa kuitenkin jo äitiysloma ja sitten mä jään äitiyspäivärahalle ja kotihoidontuelle, se aika mulla on sitten aikaa saada verkkokauppa pyörimään ja siirtää se osuuskunnan alta omaksi yritykseksi ja päästä pois työkkärin oravanpyörästä.
 
Raskauden ensimmäinen laatta lensi toissapäivänä ja tänään toinen, vaikka nyt menossa jo rv 11+2 ! :O
Lievää heikotusta on kyllä ollut, mutta se on mennyt aina ohi kun syö tasaisesti jotain pientä. Outoa... :popcorn:
 
istukan paikka ja liikkeet esikoisesta istukka oli ekassa ultrassa puoliksi kohdun suun päällä, nousi eteen kuitenkin. Liikkeet tunsin tästä huolimatta rv 17. Nyt oon ajattellut, että voisko noi ajoittaiset vihlasut olla jopa liikkeitä, jos istukka ois takana tällä kertaa niin varmaan tuntuis reiluisti aiemmin...Siinä tapauksessa tää olis varmasti tyttö, koska ei tommosia teräviä potkuja sais aikaiseksi kuin korkokengillä:D Mutta ei kai ne nyt vielä liikkeitä voi olla.

Työkkäri Mä olin esikoisesta odottaessa työtön 8 päivää ennen kuin jäin varhennetulle, eli iso maha oli jo silloin. Kävin työkkärissä ilmouttautumassa ja sanoin, että joo voin toki tehdä sen viikon jotain kevyttä... (niin varmaan, ei mua ois kirveelläkään töihin saanu) Mutta kai ne sen ymmärsi itsekin, setä sanoi siellä vaan "asia selvä, tuskin tässä tarvitsee mitään työnhakusuunnitelmia tehdä. Otat yhteyttä sitten kun oot taas joskus työtön" toisen kerran olin työtön miehen isäkuukauden ajan ja silloinkin ymmärsivät kyllä yskän, ei mulle mitään tarjottu, vaikka sanoin, että "joo voin mä mennä töihin"....
 
Jee, uusi ketju, vanhat kujeet ;)

Tänään kävi meikäläinenkin alkuraskauden ultrassa. LA on 12.5. Ultrassa kaikki näytti olevan ihan ok. Veriseulassa en edistynyt käymään. Niskaturvotusta oli 1,6 mm ja vastasi viikkoja 12 + 6 eli oli pikkaisen isompi kuin pitäisi.

Niskaturvotuksen raja-arvo ei kai enää ole yksiselitteisesti esim. 3 mm vaan suhteessa sikiön kokoon. Luotan siihen, että kun kätilö sanoi, että kaikki vaikuttaa normaalilta niin sitten se vaikuttaa :).

Istukan paikka oli takaseinässä "optimaalisella" paikalla kuten aiemmissakin raskauksissa. Kysyin sitä paikkaa itse, kun kiinnosti muuten vain tietää :). Ultraus kesti ehkä 20 minsaa ja rakenneultran aika on 27.12. :).

Työpaikalla en ole vieläkään kertonut. Nyt viikonloppuna on sählyturnaus (työpaikan joukkue) ja nehän ei vielä päästäis mua pelaamaan, jos tietäisivät :D...

väpä ja jaakko kolmonen 12 + 4
 

Yhteistyössä