Toukomurut 2014 ~ Tammikuussa

Minä kuulun papumamman ja Minttumaarin kanssa tähän about 10 kg kerhoon... Mulla on tosi iso vatsa, mutta on sitä kyllä varmana tullut tasaisen tappavasti joka paikkaan. Aluksi stressasin, nyt en välitä. Lähtöpaino oli normaali ja viimeksikin otin 17kg ja ne kaikki ja enemmänkin lähti pois "tekemättä mitään", niin luottavainen olen nytkin.

Liikunta liittynee tähän, en liiku juuri ollenkaan, jos joku kysyy lenkille niin lähden, mutta ei puhettakaan oma-aloitteisuudesta. Hb noin 100 pistää väsyttämään, mutta rautaa en syö, se tekee niin kaamean ummetuksen, että no can do. Nyt antaa mennä näin, kesällä sitten paljon vaunulenkkejä ;)
 
Iltaa

Seuraa purkautuminen eli hyppää ohi tai elä lue!
Puhutaan keski raskauden hehkusta kun se on niin hienoa ja kaikkee no ei ole! Se että selviän oksennustauti epidemiasta ja vatsakin oli sekaisin niin tilalle tuli aivan saatanan kipeä peräpukama ja ei ota yhtään helpottaakseen sekä vessassa saa rampata joka toinen tunti ku yrittää juoda saadakseen kasaan edes1.5 Litraa päivän aikana niin päivällä kun yöllä. Siihen päälle happamat Röyhtäisyt jotka nostattaa vatsa hapot oksennuksen lailla suuhun. Kyllä on tosi hehkeä olo :-/ liikkumaan ei pysty ku kiputilat ottaa vastaan.liikunta olisi vain yksi millä saisi tuuletusta aivoille. Mutta yritän silti ajatella positiivisesti että huomenna parempi päivä. Ei mulla muuta

Saspa ja tirriäinen 25+5
 
  • Tykkää
Reactions: Poca
Saspa I fell U, vaikak mulal ei mitään peräpukamia olekkaan. Mutta tää väsymys, sairastelu, koulut (kaksi, lukio sekä amis, joita käyn rinnatusten) ja tuo 2-v. Mun ainoa energia puuska tässä raskaudessa on ollut viimeviikko, kun olin kipeä ja oli pakko touhuta, etten kuole kotiin :/ Kaiken lisäksi mies ihan oikeesti tuntuu ajattelevan,e ttä olen jonkin sortin supermies! Tsiisus. Kun olin ihan järkyttävässä flunssassa viimeviikolla, niin herra kehtasi nurista tsiitä, että painuin petiin sairastamaan, kun hän tuli töistä. Melkein tekisi mieli lähteä kuudeksi tunniksi jonnekkin opiskelemaan, että pääsee kokeilemaan sitä flunssassa oloa tuon pienen miehen kanssa :D Ei siinä levätä, kun on yksin kotona.

Kaiken lisäksi kroppa kremppaa. Seisominen tekee ajoittain tosi kipeetä, nukkua ei voi kunnolla ja toisinaan tuntuu, että vedän ihan niillä äärirajoilla, jotta juuri ja juuri vielä on voimia tehdä asiat kunnialla :D Positiivista tosin se, ettei synnytystä paljoa stressaa, kun sitä odottaa enemminkin. Saa suonikohjut pois, ei tunnu että alapäässä on 10kg paino ja kroppa ei vedä samalla tavalla ylikierroksilla/väsyneenä, kun ei olevauva verottamassa omaa osaansa. Ja saan olal kesälomalla koulusta, kun pieni ihminen on syntynyt, eli vetästä henkeä tässä hetkisessä opiskelu arjessa (kirjoituksiin valmistuen kuitenkin).

Missä se hehkee olo oikein on?! Mä niin olisin sen tarpeessa itsekkin.

Joosukka ja Minimuru 24+1
 
  • Tykkää
Reactions: Saspa
Huomenta!

painosta mulle ei oo tullu ku 4kg ekaneuvolasta, eli ihan sopivasti, pelkään tosin että sitä tulee tässä raskaudessa enemmän kuin edellisissä.

Mielialat on nyt hoidossa ja huomaan nyt jo 1,5viikon jälkeen muutosta parempaan. Lääkityksen vaikutusta seurataan lääkärin vastaanotolla parin viikon välein käymällä.

Cthulhu potkii ihan mielettömästi, kunnon jumppatuokiot aamuisin ja iltaisin. Nuorempi tytöistä (3v) on kova halailemaan ja koskemaan mahaa, odottaa niin kovasti. Vanhempi (5v) taas ei jaksa kiinnostua ollenkaan - eikä mieskään ole kertaakaan mahaan koskenut edes vahingossa, mies ei kyllä yllättänyt ollenkaan kun ei ole aikaisemmissakaan halunnut koskea vaikka vauvan tulosta onkin innoissaan.

Kohta pääsee taas tekemään uuden ketjun jossa ollaan taas lähempänä toukokuuta :heart:

hyäkkis ja cthulhu 25+1
 
  • Tykkää
Reactions: Saspa
Täällä kanssa noin 10kg kerätty painoa. Vähän hetkellisesti harmittaa, mutta toisaalta esikoisen kanssa keräsin 24kg :D heh ja noin puoles vuodes oli takas lähtö painossa.

Paljon johtuu varmasti siitä liikunnan vähäisyydestä. Ensin pitkä kova flunssa, sitten ne jäätävän liukkaat kelit, pimeys ja hb alhaalla väsyttääää, kauheet pakkaset. Noh nyt viime aikoina tuo ihana aurinko vähän piristää <3 ja saanut jotain aikaiseksikin :D

Pesukoneen putsaus operaatio käynnissä, pääsee sitten pesemään valmiiksi pikkuisen vaatteita,lakanoita yms.

Noin kolme kk enää :heart: Toisaalta ei malttas millään odottaa, toisaalta pelon sekaisin fiiliksin synnytystä jännittäen.

mintssi ja rinsessa 25+6
 
katso liitettä 19376
Tuossa kuva kun poksui rv 24 rikki:)
Ilmeisesti ei hyvin näy kun hammaslääkäri ei sitä tajunnut,onneksi varmisti ennen röntgeniä kun en yhtään tajunnut ettei voi ottaa. Lopulta ei tehty mitään, kesäkuussa paikataan pari reikää jos niitä sillon jo kannattaa korjata..hygienistille pitäisi varata aikaa mutta tiedä sitten millaiset jonot:O
Onko muilla ennakoivien supistusten aikana selkäsärkyä? Alaselkään vähän jomottelee ja tuntuu että henki loppuu välillä kun supistaa..
Anteeksi virheistä kun puhelimella päivitän..:)
Avantasia ja viikari 24+2
 
mintssi millä putsaat konetta? haitko sitruunahappoa? Pitäis tehdä sama


Hyökkis Täällä on myös mielettömät jumpat, aamu- ilta ja iltapäiväjumpat ainakin, usein myös alkuilta ja aamuyö... Jotenkin huvittavaa th:n kysymys "tunnetko liikkeitä?" :D Miten voi olla tuntematta, kun mieskin näkee, että tyttö yrittää hakata tiensä mahasta ulos?

mihin nää viikot häviää? Kelastakin saa jo hakea avustusta ja synnärin nettilomakkeeseen sain tunnukset ja voi täytellä kysymyksiä mm. "toiveita synnytykseen"

24+2
 
Viimeksi muokattu:
Mie kans yht'äkkiä heräsin tähän ajan kulumiseen.

11 viikkoa normi-mammaloman alkuun - ja tuollahan on jo pino lokakuisillekin?!

Ja meillekin annettiin jo ohjeita synnytyssairaalan valintaan, tutustumiskäynnin varaamiseen, mistä tietää koska on lähdettävä sairaalaan jne jne.
 
Mäki huomasin sunnuntaina että 11 viikkoa enää siihen kun esikoinen syntyi :O ja tää syntyy varmaan samoin...

Mulla on alkanut jo pieni synnytyspelko iskeä että oikein mietin jo sitä suunniteltua sektiota kun tää tyyppi on vähän poikkeustapaus monessakin mielessä :O lääkärineivola 10.2. antaa sitten lisää vastauksia kaikkeen, ei vaan jaksais odottaa niin kauaa...
 
Moikka taas pitkästä aikaa!

Lueskelin pikapikaa monta sivua kirjoituksianne, mukava seurata kuulumisia :)

Mulle on painoa tullut nyt sellainen reilut 10 kg ja kahdessa edellisessäkin raskaudessa tuli sen 20 kg, joten en jaksa ressata. Eiköhän se sitten imettäessä taas lähde pikkuhiljaa pois. Vaatteisiin ei kyllä meinaa enää mahtua, että se tässä harmittaa. En millään haluaisi ostaa hirveän montaa uutta vaatetta masua varten... pitkä matka tässä kyllä vielä on toukokuuhun :)

Masussa käy koko ajan aikamoinen jumppa, hauskaa :) Tosin ulospäin ei liikkeet hirveesti tunnu. Mies ei ole vielä saanut yhtään tuntumaa jumpasta, kun jätkä sätkii koko ajan alaspäin ja sisäänpäin.

Sokerirasitus on tilattu, helmikuun lopulla vasta.
Vaunut käytiin eilen ostamassa. Kahden lapsen jälkeen pystyi jo hallitsemaan omia tarpeitaan... ihan hirveän montaa sataa ei viitsi vaunuista maksaa. Brion Kombit oli tarjouksessa, joten päädyimme niihin (499).
Pinnasänky on ostettu käytettynä, sitteri vielä jäljellä vanhemmista lapsista, samoin hoitopöytä.
Äitiyspakkaus tilattu.

Vinkiksi muuten teille, jotka kärsitte närästyksestä tai ummetuksesta. Mulle neuvolan täti ehdotti Magnesiamaitoa. Auttaa myös suonenvetoihin (joita mulla tuppaa yöllä tulemaan sisäreisiin).
Tosin mulla ei oikein mikään tunnu tuohon ummetukseen auttavan, aineenvaihdunta on aivan jökissä. Välillä on sen vuoksi oikein huono olo. Ja sitten kun jotain saa aikaiseksi, niin tuntuu että koko maha pienenee puoleen :D
No, tää on loppujen lopuksi pieni murhe kuitenkin. Ja ohmimenevää.

Jotain mun piti vielä kommentoida, mutta en muista mitää... Tulee varmasti heti mieleen, kun lähetän tämän :)

Kivoja pakkaspäiviä teille kaikille :wave:
(niin joo, se kommentointi liittyi varmaan liikuntaan... ei tule harrastettua sitä juurikaan, raskaus kun alkoi ja syksyn pimeät, niin tein totaalisen stopin, ärsyttää itseäkin)

Hannele ja NelliKalle 24+2
 
Aika kuluu kyllä niin nopeesti että huh huh. Tai sitten mulla on taas vaan ihan liikaa tekemistä. Sais vaan noi tietyt remontit tehtyä tässä kohta ja joitain muita asioita hoidettua niin sit vois tehdä jotain kivaakin. Haluisin neuloa vauvalle jotain kivaa, tosin saa nähdä kuinka käy kun aika vähän on tullut neulottua niin en oo varma kuinka ohjeista selviän. Täytyy ainakin yrittää. Sit haluisin ommella jotain pientä kans ja ainakin sen pehmustereunan niihin antiikkisiin lastenvaunuihin, joista siis tulee sisäkäyttöön vauvalle sänky.

Hankinnatkin ovat vielä ihan vaiheessa, tuntuu että aika paljon saisi vielä perehtyä ainakin vaunuihin, kantoliinaan ja kestovaippoihin ennen kuin niitä uskaltaa ostaa. Taas pukkaa tää mun liika tarkkuus ja selvittelyn halu päälle, millähän sitä sais vähennettyä..? Jotenkin en vaan osaa mennä kauppaan ja ostaa jotain tuollaisia juttuja pelkällä fiilispohjalla. Vauvan vaatteita olen ostanut jonkin verran kirppikseltä ja kaverilta sain ison kassillisen joten pienimpiä ei ainakaan enää tarvitse hankkia. Kauhee himo olis kyllä noita kirppiksiä alkaa taas kierteleen kun tosi hyvälaatuisia vaatteita ainakin tuntuu löytyvän suht helposti.

Neuvola oli taas maanantaina ja kaikki ok. Parin viikon päästä tarvis mennä sokerirasitukseen.

Sain kaverilta myös äitiysvaatteita ja niissä oli joukossa kahdet ihan liian isot housut mulle. Eli jos joku haluaa kahdet L-kokoiset käytetyt äitiyshousut niin saa. Toiset on ns. villasekoitekangasta ja toiset harmaat farkut. Eivät ihan viimeisintä muotia taida olla, mutta ainakin kotihousuina voisi käyttää. Tampereen tai Pirkkalan keskustaan voin joskus toimittaa (ensisijainen vaihtoehto) tai sitten lähettää postikulujen hinnalla.

Mulla olis helmikuun 21. päivä tiedossa juhlat ja tarvitsisin sinne mustan tai tumman äitiysmekon. Olisko kellään sattumalta lainata/vuokrata/myydä sellaista? Olen suunnilleen kokoa (34)/36. Koitin käytettyjä netistä katsoa, mutta ei kovin hyvää vaihtoehtoa löytynyt. Uusia suht edullisia olis ehkä joku vaihtoehto, mutta tuntuu niin tyhmältä yhden illan takia ostaa.

Nyt tarvis motivoitua taas noista vauvavakuutuksista. Finen sivuilta jo lueskelin sen tiivistelmän (http://www.fine.fi/userfiles/file/Valintaopas_lasten_sairauskuluvakuutuksista.pdf), mutta nyt tarvis oman yhtiön ehtoja alkaa tarkisteleen ja kai lisäksi If:n jos niiltä kerran saa ilman kotivakuutusta. Tällä viikolla meinaan saada hakemukset tehtyä.

Aurinkoista talviviikkoa kaikille! :)

Oxalis & mangusti 23+0
 
Minulla oli tänään toinen lääkärineuvola ja sieltä ei jäänyt käteen mitään :D Mun lääkäri on jotenkin vähän jäykkis, tuntuu ettei se oikein osaa olla asiakaskohtaamisessa ja kaikki on vähän hankalaa.
No siis, kaikki on "ihan normaalisti", mitä se sitten tarkoittaakin. Neuvolakortista yritin äsken tavata numeroita mutta en mä saa edes selvää mikä toi sf-mitta on.. yli 20 cm mutta paljonko, se jää arvailujen varaan.

Hemoglobiini hittolainen taas laskenut, pakko yrittää syödä rautapitoisempia ruokia kun purkkirautaa ei voi ylenmäärin syödä tai alkaa vatsa vihoitella.

Oxalis, me pyydettiin tarjoukset vakuutuksista omista vakuutusyhtiöistä (mulla LähiTapiola ja miehellä OP-Pohjola), vertailtiin ja valittiin niistä mielestämme kattavampi. Terveysselvityksen täytin maanantaina ja nyt vaan odotellaan hyväksytäänkö se vai onko jotain huomauttamista.
Mutta joo, ihan hirveä pykäläviidakko noi vakuutusehdot, teki mieli jo repiä hiuksia kun avasi aina vaan seuraavan ja seuraavan sivun ehtoja ja erikoistapauksia :D
 
Löysin hug-a-bub:in kirppikseltä 40e :) Huutonetissäkin on toki, jopa halvemmallakin niitä - mutta näin kun itse pääsi hypistelemään niin tiesi mitä ostaa :)

Oxalis kuulun samaan sarjaan: kaikki pitää tarkistaa ja tietää, 2,5v. on tuo esikoinen ja... en ole ainakaan tähän mennessä päässyt tästä taipumuksesta eroon. Sen sijaan olen ehkä saanut tiukkapipoisen maineen monessakin paikassa, mutta kun minulle on oikeasti väliä monellakin "itsestään selvällä" asialla, jotka ei näytä sitten kuitenkaan olevan itsestään selviä kaikille... Esim. ei tuttia takaisin lapsen suuhun, jos se tippuu. Ja muuten sama vaiva täälläkin, tarttis 36/38 pitkän tumman juhlamekon, mieluiten mustan, mutta muutkin tummat värit käy - yhdet juhlat juhlisin... Joku vinkkas aikoja sitten, että Ylöjärven vahinkotavaramyymälässä on juhlamekkoja, jos Pirkanmaalla asut niin käy sieltä kurkkaamassa, jos on vielä jotain mahan kanssa meneviä :)

Vakuutus Niin, pitäis tämäkin asia päättää, että haetaanko vai ei... Esikoinen ei saanut ja hyvin on toiminut julkinen/erikoissairaanhoito. Mutta olen kuullut kyllä niin hirveän paljon juttuja tältäkin seudulta kuinka huonosti se toimii, että ehkä pitäisi sitten tälle tulokkaalle harkita.

24+3
 
Mites teillä muilla on lemmikit suhtautuneet raskauteen?

Meillä koira menee aivan sekaisin noista käytettyinä ostetuista turvakaukalosta ja rintarepusta. Nuuhkii niitä aivan hysteerisellä vimmalla. Kaukalon ja rattaiden päälliset olemme pesseet, mutta silti ne kiinnostavat koiraa todella paljon.

Minussa itsessäni koira ei tunnu huomaavan mitään outoa.
 
Hei!

Täällä paastoillaan tämä ilta,heti aamulla ennen töitä sokerirasitus.Nyt tehdään ekaa kertaa mulle,kun täällä tehdään nykyään kaikille yli 25-vuotiaille.Jännittää!Vähän on aamuöllötys muutenkin palailemassa,aina täytyy olla appelsiini autossa aamulla.:)

Meille tuli jo se vakuutusvarauslasku,ja Lähitapiolasta otettiin,kuten kaikkien muidenkin lasten.Myös kotivakuutus on sieltä,joten vähän keskittämisetua saatiin.Meille on kyllä ollut hyötyä kahdella kolmesta lapsesta,kun ovat korvalapsia.Mutta kyllä myös kunnalliset toimivat hyvin täällä päin.

Juhlamekon tarvisin minäkin,yhdet talvihäät olis loppukuusta.Mahtuisin ehkä johonkin kaapista löytyvään juuri ja juuri,mutta en halua ahtaa itseäni enää mihinkään puristavaan.Tumma,tyylikäs,ehkä vähän A-mallinen olisi haussa.Sellainen mukava,jota voisi käyttää muutenkin joskus.

Aasinsilta painopuheisiin:minäkin olen (olin)ihan hoikka,mutta myös mulle on taas tullut jo se 8 kg.Ihan sama mitä teen,niin aina on raskausaikana tullut yhteensä se 10-12 kg.Nyt tulee varmaan vähän enemmänkin,mutta ei se haittaa.

Jotain piti kysyäkin,mutta pää on aika tyhjä näin illalla.Onko jollakin jo joku keskiraskauden energiapiikki?Täällä ei,ei vieläkään.:(
Mea ja tyttönen,25+...
 
moikka, tänään oli sitten eka lääkärinneuvola ja vihdoin saatiin kasvoistaki kuva =)

Paino +630g/vko, pissa ok, rr 100/68, hb laskenu hulluna 113, kanavaa 3cm,kiinteä,kiini. lapsivettä reilusti,normaalin ylärajalla, nippi nappi ei liikaa viellä ja Jäbä 1115g (vähän niinku reilun kokonen...) 20.2 uus ultra painon ja lapsiveen määrän takia, tänään siis 26+4, viimeksi oli melkein viikon perässä mittojen puolesta viikkoja ja nyt melkein 2vkoa eellä... seurataan siis tilannetta, nouseeko paino/mitat edelleen vai tasaantuvatko.
Painoa tullu nyt sen +9,5kg, jotenki jännään ku muissa raskauksissa ei ole tullu näin paljoa, sokerinrasituksen tuloksekki oli ok 5,1 (5,3) 9, (10) ja 7,4 (8,8) eli alle viitearvojen.... Energiaa ei ole kyllä yhtään ylimäärästä ja ens viikolla taas paluu arkeen 2 vkon loman jälkeen...
 
Mulla on myös tullut nyt enemmän painoa kuin aiemmissa odotuksissa, mutta pitäähän sitä tullakin. Itsellä se näkyy vatsan lisäksi rinnoissa, jotka ovat paisuneet kiitettävästi. Eiköhän se taas lähde synnytyksen jälkeen, kuten ennenkin. Pitää toivoa, että liikuntaa kärsii harrastaa loppuun saakka niin lihakset ei muutu läskiksi:D

Täälläkin kaverin karonkka lähestyy -aion selviytyä edellisestä odotuksesta jääneellä H&M:n mustalla trikoomekolla, sopivilla asusteilla ja juhlavalla nutturalla. Pukukoodina ei onneksi ole juhlapuku, iltapukuun en varmaan enää mahtuis. Ei hirveesti tosiaan yhtä päivää varten viitsi satsata kun mekolla ei ole sitten muuta käyttöä ja rahanmenoa tuntuu muutenkin olevan riittämiin.

Mulla ei ainakaan ole mitään tietoa mistään energiapiikistä, ei tosin väsytäkään niin hirveesti kuin jossain välissä. Voimat tosin menee välillä ihan täysin kun hengenahdistus iskee.

Esikoista odottaessa meidän kissa oli kiinnostunut turvakaukaloista, vaunuista yms. ja yritti pesiytyä niihin. Ja mun vatsan päälle yritti kiivetä nukkumaan ja ihmetteli, mikä siellä muljahtelee. Nyt ei ole lemmikkejä, mihin olen kyllä tosi tyytyväinen -koiraperheessä kun vierailtiin niin kaikki vaatteet oli ihan karvassa ja mua inhottaa ajatus, että sitä karvaa pyöris vauvan kanssa lattialla ja päätyis vauvan suuhun yms. Mies varmaan koiran haluais, mutta mä olen ehdottomasti kissaihminen -joskus tulevaisuudessa toivottavasti.

Ollakovai..? ja poika 26+2
 
Ollakovai...? Heh. Minä taas inhoan käydä kissaperheissä kylässä, kun sitä karvaa on joka paikassa. Meillä on tollanen trimmattava rotuinen koira - karvaa ei lähde :) Ja toisaalta tunteemme kissojen kanssa on ihan molemmin puoliset. Esikoisen raskaudessa tallikissa kävi mun käteen kiinni, tässä kaverin kissa hyökkäs jalkaan... Molemmilla kerroilla sitten kauhulla seurailin raapaisujälkiä, että tulehtuuko tms. Toksoplasmoosi pelottaa, molemmat kimppuun käyneet kissat on osittain ulkokissoja. Ainoa jalkoihin kehräämään tullut on ollut itsekin tiineenä :D Ekalla kertaa tuo koira lepuutti päätään mahan päällä ja oli ihan innoissaan kaikista vauvatavaroista, varsinkin sitten, kun tuotiin sille sairaalasta vauvalla olleita harsoja haisteltavaksi ennen kuin vauva pääsi kotiin. Tällä kertaa se on tainnut pari kertaa tulla kylkeen ja haistella mahaa, mutta ei suuremmin tunnu kiinnostavan enää...

Ja niin, mulla olisi nimenomaan kaverin karonkka juhlapuku-pukukoodilla (mieluiten musta, mutta kuulemma tummat väritkin hyväksytään, jollei millään mustaa löydä...)viikkoja silloin reippaant 30... Taitaa olla toivotonta?

Nitta Parempi liikaa kuin liian vähän... Liikaa vettä voi myös tarvittaessa imeä, jos olo on tukala ja maha pinkeä. Itselläni liika vesi oli yksi syy esikoisen ennen aikaisuuteen, kun sitä alkoi tihkua jostain ylempää, mutta sitä ei imetty. En tiennyt oikein mikä on normaalia raskauteen kuuluvaa ahdistusta ja mikä olisi johtunut veden liiasta määrästä niin en osannut pyytää, että imetään pois - sanoin vaan, että kyllä tässä vielä mennään. Meillä johtui lapsen suolistosairaudesta, mutta syitähän voi olla vaikka kuinka ja joillakin vettä vaan tulee enempi.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla painoa on tullut myös se noin 10 kiloa, mutta neuvolatäti näytti jotain taulukkoa että olen vielä normaalin rajoissa. Äiti-ihmiset kauhistelevat järkiään mahani kokoa ja tuntuu tosi iloiselta kuunnella kommentteja tyyliin "sun on kyllä sitten varmasti tosi vaikea laihduttaa ne kilot pois, miten sä noin paisut, minulla oli tosi pieni maha vaikka oli kaksoset ja laihduin heti..." hoohhoijjaa. Ei mua haittaa painonnousu, en tiedä näin ekalla kerralla miten mun keho ylipäätään toimii. Tuollaiset pässinpää-ihmettelyt kyllä vähän haittaa, olen tullut tosi herkäksi.


Liikunta.
Käyn päivittäin pienellä kävelylenkillä, mutta sen jälkeen en jaksa mitään. Menen iltaisin nukkumaan siinä puoli yhdeksän aikaan, kun ei vaan jaksa. Uimisesta haaveilen, mutta autottomana näillä pakkasilla hallille kävely (ei kulje bussitkaan illalla) tuntuu ylivoimaiselta, saati sitten kotimatka väsyneenä. En tiedä miksi väsyttää, kaikki arvot on hyvät.

Mie löysin paikalliselta kirppikseltä oikein siistin Hug a bub -kantoliinan 5 eurolla, että sitä hintahaitaria taitaa olla. Asunkin pienellä paikkakunnalla, mikä voi vaikuttaa hintatasoon. Kirppiksellä oli hyviä äitiysfarkkuja yhdellä eurolla, joku halusi niistä tosiaan eroon.

Vauvavakuutukset olen unohtanut tyystin ja vähän mietin niitä, että kyllä ihmisille myydään kaikkea turvallisuuden nimissä. Niitä on tosi vaikea vertailla, mikä ärsyttää. Eihän sitä voi tietää mitä tapahtuu ja millainen terveys vauvalla on, mutta toisaalta ilmankin on ennen pärjätty. Itse olen ollut tyytyväinen julkisiin palveluihin. Isukki on sitä mieltä, että hän haluaa yksityiselle suoraan jos lapsella on jotain, joten kaipa hän sitten vertailee, valitsee ja maksaa vakuutuksen.

Meille hankittiin Emmaljungan yhdistelmät käytettynä ja Britaxin (? muistinkohan nimen oikein?) turvakaukalo. Sitteri ja vaatteita saadaan sukulaisilta, pinnasänky hankitaan tässä joskus ja sitä rataa. Vanna kai olisi hyvä hankkia kylvetykseen? Koira nuuski vaunut ja kaukalon läpi, mutta ei ole enemmän niitä ihmetellyt. Meillä on samojedi, iloinen karvapallo. Uskoisin että se ei kauheasti ahdistu vauvan tulosta, vaan seuraa tarkkaan vieressä imetysseurana ja on itkuvahtina.

Seksi. Näillä pakkasilla tuntee itsensä joo seksin ylipapittareksi, kun pitää lainata miehen urheilukerrastoa ja väsyttää koko ajan. Meillä on meno muuttunut enemmän kainalossa köllöttelyksi ja silittelyksi. Pääasia, että on läheisyyttä,
 
hiulu Joo sitruunahapolla. Pesukone korjaaja aikoinaan mummolle neuvoi, että riittää kun pari kertaa vuoteen pesee vaikka tyhjänä 90 asteen ohjelman. Mutta jos kunnon puhdistusta kaipaa/haluaa niin hae sitruunahappoa apteekista (täällä 1,90€/100g)
Ja yleispuhdistusaineella sitten pesuainelokerikot, kumiosat yms ettei niihin jää mitään, ennen happo pesua. :)

Äitiysavustuskin napsahti jo tilille. Vähän kun pakkaset hellittäis niin olis kivempi lähteä kirppareita kiertelemään. Ja muutenkin ulkoilemaan! Aurinko houkuttelee pihalle, mutta hyi kauhee :D kun siellä on kylmä! Takki menee siinä ja siinä mahan yli vielä, että kannattaako tuota uutta tehdä?! (ei jotenkin millään viittis)

Ultraako ne aina lääkärineuvolassa??? :O Viikon päästä olis aika, vähän kiva jos ultraa :)

mintssi ja rinsessa 26+1
 
Huomenta!

Sokerirasitus takana ja vielä iltapäiväopetus edessä,huoh.Mutta yllättävän kivuttomasti se meni,vaikka voin yleensä herkästi huonosti.Ja ilman ruokaa pärjään kyllä,mutta vedenkaipuu oli valtava!

Millaisia paastoarvoja muut ovat saaneet?Tämä on itselleni aivan uusi juttu,ja aamun paastoarvo oli 2,8.Hoitaja katsoi mua vähän kummasti.No,odotellessa googlailin,että yleensä paastoarvo on 4-6.Onkohan tämä nyt jotenkin epänormaalia,vai enemmänkin yksilöllistä?Nyt ollaan siis alueella,josta itselläni ei ole mitään hajua.:(
 
mintssi, riippuu ilmeisesti paikkakunnasta. Meillä on lääkärikäynnit lähimmässä neuvolassa eikä siellä ultrata. Kävin siis juuri lääkärillä eilen, sydänäänet sentään kuunneltiin.

Sokerirasitus puolentoista viikon päästä, "innolla" jo odotan...
 

Yhteistyössä