Toukomurut 2014 ~ Tammikuussa

TOUKOMURUT 2014 :heart:


LA
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

30.4.
Mary Jane / 30 / 2. lapsi / PS
papumamma / 25 / 4.lapsi / OYS[/COLOR]
Arizonared / 33 / 2. ja 3. lapsi / LKS

1.5.
Öllis / 27 / 3.lapsi / MKS tai SKS
Tissa / 31 / 1.lapsi / TAYS
sallaannu / 18 / 1.lapsi / K-PKS
Muruli / 31 / 1.lapsi/ TYKS
Smooth / 23 / 3.lapsi / EKKS
Hannel / 34 / 2.lapsi / KOKS
Naka / 30 / 1.lapsi / KOKS

2.5.
nansku / 23 / 2.lapsi / PKKS

3.5.
LinneAino / 25 / 1.lapsi / SeKS
NuVe / ? / 3.lapsi / SKS[/COLOR]
mipatsu / 20 / 2.lapsi / K-SKS
Sarriina / 33 / 7. lapsi / Oys
Joshu / 23 / 1.lapsi / SeKs
Aniviisu / 35 / 2. & 3. lapsi / ?

4.5.
Nitta / 28 / 3.lapsi / L-PKS

5.5.
Mimmimiina / 33 / 2.lapsi / JS
Choco coco/ 33v / 5. ja 6.lapsi / Nkl
Skaardie / 30 / 2.lapsi / L-PKS
laurora / 31 / 3.lapsi / SATKS
Pinkku-84 / 29 / 1.lapsi / TYKS
IiMa / 24 / 2.lapsi / OYS
Marjuska_ / 31 / 1.lapsi / OYS
nino / 24 / 3. lapsi / JS
Liriel / 32 / 1.lapsi / ?

6.5.
saurus / 30 / 4.lapsi / KOKS
Mustang79 / 33 / 3.lapsi / JS
coffeeBreak / ? / 4. lapsi / ?
henttaliina / 26 / 3. lapsi / SeKS
Nuutti79 / ? / ? / TAYS

7.5.
Ollakovai...? / 39 / 3. lapsi / PKKS
Selma_ / 33 / 4.lapsi / OYS
Milagro / 23 / 1. / KOS

8.5.
hiippis / 39 / 3.lapsi / MKS
minniriina / 31 / 3.lapsi / ?
Mutsiainestako / 39 / 2.lapsi / LS
mintssi / 24 / 2.lapsi / K-SKS
Saspa / 30 / 4.lapsi / SeKS

9.5.
Wasabi / 26 / 2.lapsi / JS
immense / 22 / 1.lapsi / KOKS

10.5.
Tanttara / 29 / ? / KOS
niinnnnii / 23 / 1.lapsi / ?
Tillu79 / 34 / 2.lapsi / KAKS
nya / 29 / 2.lapsi / KOS
sallamaria / 29 / 2.lapsi / KOKS
betty80/ 33 / 2. Lapsi / KOS
Sannahä84 / ? / ? / ?

11.5.
Taloussuklaa / 31 / 2.lapsi / KOKS
Plitsis / 26 / 1.lapsi / Ulkomaat
Harmful / 20 / 1.lapsi / TAYS
Mymmelintytär / 24 / 1.lapsi / OYS
TeaPot / 26 / 2.lapsi / SeKS
mammattaa/ 24 / 1.lapsi/ SatKs
Esvt / 26 / 1.lapsi / OYS

12.5.
Onni2014 / 38 / 1.lapsi / NKL
Róisín / 35 / 1.lapsi / KOS
remina / 22 / 1.lapsi / TYKS

13.5.
satsumama / 32 / 4.lapsi / K-SKS
Hyäkkäysvaunu / 28 / 3.lapsi / PHKS
Kanervankukkanen / 35 / 4.lapsi / TYKS
Aunilotta / 26 / 1.lapsi / TAYS
jenni_noora / 29 / 1.lapsi / K-SKS
sannuliina / 30 / 6.lapsi / LKS
Taito/ 26 / 1.lapsi / SatKS

14.5.
Euphoric / 20 / 1.lapsi / K-SKS
Jadeline / 22 / 2.lapsi / TAYS
Zugar / 24 / 1.lapsi / EKKS
Dee / 20 / 1.lapsi / OYS

15.5.
Hermione85 / 28 / 1.lapsi / NKL
Mea28 / 28 / 4.lapsi / ?

16.5.
kukkurukuu / 24 / 1.lapsi / TAYS
picipoci / 32 / 2. lapsi / KOS
Myyliini / 31 / 1.lapsi / Kaks
Ziguna / 28 / 3.lapsi / OYS


17.5.
Tintti. / 18 / 2.lapsi / K-HKS
heliplaa / 22 / 2.lapsi / TAYS
Lokakuinen / 31 / 2.lapsi / JS

18.5.
iit86 / 29 / 3.lapsi (miehelle 4.lapsi) / EKKS
Tiuli / 29 / 4.lapsi / LPKS
Kaksihärkää / 26 / 1.lapsi / OYS

19.5.
hiulu / 27 / 2.lapsi / TAYS
jejijaji / 30 / 5.lapsi / KOS
M.K. / ? / 5.lapsi / JS
tiburona / 33 / 1.lapsi / OYS
starwars / 32 / 1. lapsi / KYS
Avantasia / 27 / 3.lapsi / K-SKS
Hannele76 / 37 / 3. lapsi / TAYS

20.5.
Lilli_ / 19 / 1.lapsi / SAS
anskuli82 / ? / 3.lapsi / KYS
aoko / 31 / 1.lapsi / KOS
Eepos / 36 / 1.lapsi / Ulkomaat

21.5.
srz / 32 / 3.lapsi / TAYS
Mama Verde / ? / 2.lapsi / TYKS
Jessica1/ 32 / 1.lapsi / NKL tai KOS
Willanen / ? / 1.lapsi / ?
cheychey / ? / 1.lapsi / K-Hks
Poca / ? / 1.lapsi / ?

22.5.
Joosukka / 33 / 5.lapsi / HYS
ansirda / 25 / 2.lapsi / KOS

23.5.
petram- / 27 / 4.lapsi / PHKS
funkyest / ? / 2.lapsi / PS
miisu78 / 35v / 2. lapsi / PHKS

24.5.
bansku77 / 36 / 3.lapsi / KYS

25.5.
Kana / 24 / 1.lapsi / OAS
Applepie / 33 / 1.lapsi/ KOS

26.5.
maple / 28 / 2.lapsi / NKL tai KOS
Nienji / 24 / 1.lapsi / K-SKS
Mammaksi85 / 28 / 2.lapsi / K-HKS
Pina / 32 / 2.lapsi / KOS

27.5.
JanitaK / 20 / 2. lapsi / KYS
Minttumaari* / 36 / 1. lapsi / JS
Hannuski / 35 / 2. lapsi / EKKS

28.5.
vanaheim / 34 / 2. lapsi / JS
Leala / 30 / 2.lapsi / MKS

29.5.
Oxalis / 31 / 1.lapsi / TAYS

30.5.
PöllöKala / 28 / 4. lapsi / OYS
Diffi / 28 / 1 / KYS
Kuhuätti / 33 / 2.lapsi / VKS
Tuanni / 28 / 2. lapsi / SeKS

31.5.
Lahopää / 22 / 1.lapsi / K-PKS

LA?
Kukkalie / 30 / 2. / KOKS

Veikattu ultrissa 28 poikaa ja 19 tyttöä

:flower: :'( :flower:
Surun kohdanneet
mammuzki
Syssy^^
macy gray
Tuuuli+
Tähtisilmä*
Maikkki
Taikatuike
Väpä


SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


PÄIVITYSPYYNNÖT SELKEÄSTI EROTTUVALLA TEKSTILLÄ!

Aikaisemmat ketjut:
Toukomurut 2014
Toukomurut 2014 ~ Lokakuussa
Toukomurut 2014 ~ Marraskuussa
Toukomurut 2014 ~ Joulukuussa
 
Viimeksi muokattu:
Oxalis, mulla ihan sama homma -pitää lähteä lenkille suoraan ruokapöydästä, muuten 45 minuutin kohdalla verensokeri romahtaa ja loppumatka on ihan kauhea, kun tuntuu, et askeleet alkaa horjua. Ja en tosiaan ole nälkäisenä koskaan lenkille lähtenyt, mut nyt on tosiaan tankattava ihan kunnolla. Tuntuu tosi oudolta, kun aikaisemmin on kepeästi vetänyt parinkin tunnin rankat lenkit ihan ennen aamupalaakin.

Jahas, nyt ampumaan raketteja ja sit saunaan ja jos vielä jaksais telkkua hiukan tuijottaa.

Mukavaa uutta vuotta kaikille!
 
Ihanaa,jo tammikuun pino:p
Täällä raketit ammuttu,muksut saatu vihdoin unille kuten myös isäntäkin joka menee aamu 4:n töihin: / vähän tänä vuonna mennyt joulu ja uusi vuosi jotenkin ohi mutta tuleehan niitä toivottavasti parempiakin:)
Yöt on mulla ollut jotenkin nyt niin katkonaisia että päivällä tuntuu ettei olis nukkunut juurikaan..Vähintään 4 kertaa pissille,vauva hyppii rakon päällä tai sitten supistaa jolloin tulee ihan järkky pissihätä:kieh:
Mukavaa uutta vuotta kaikille =)
Avantasia ja nömpiäinen 20+0
 
Huomenta vaan kaikille!
En ole "ehtinyt" hetkeen kirjoittamaan koska jäin viettämään joululomaa 20. päivä (yritän välttää netissä roikkumista vapailla kun duunissa tulee istuttua koneella niin pitkiä aikoja).

Rakenneultra oli 20.12 ja kyytiläisellä kaikki hyvin. Oli vähän viikkoja isompi, 440 gr joten lähemmäs 22. raskausviikkoa mutta paperilla 20+4 eikä laskettua aikaa muutettu. Poika sieltä kuulemma tulee.

Liikkuu entistä villimmin, potkut ovat tuntuneet jo tosiaan monta viikkoa ja näkyneetkin.

Käväisin myös neuvolassa alkuviikosta ja sain raskaustodistuksen, nyt sitten pitäisi ruveta laittamaan paperiasioita kuntoon.
Aiotaan ottaa vakuutus, pitäisi vaan kysellä tarjoukset omista vakuutusyhtiöistä.
Hemoglobiini oli onneksi noussut, 102->125, kiitos ahkeran raudansyönnin. Aion kuitenkin jatkaa raudan syömistä säännöllisesti, varmaan sen 100 mg päivässä.

Onkos palstalaisilla kokemusta kantoliinoista? Kovasti kiinnostaisi kokeilla ja olen erityisen mieltynyt hug-a-bubin ulkonäköön ja ominaisuuksiin. Hankala vaan sanoa olisko se niin hyvä kuin monet hehkuttavat kun ei ole kantoliinoista mitään kokemusta.
 
HYVÄÄ UUTTAVUOTTA :heart:

ja kiitti tammikuun ketjusta Hyökkäysvaunu =)

Todellakin hurjaa jo että tammikuu alkoi ja yli päätänsä tämä ajan kulu :cool: 4 kk päästä ensimmäiset vauvat jo varmastikkin saapuneet maailmaan !!

Katselin tuossa jo että syyskuun odottajien ketjukin oli ilmestynyt :O

oloista oli tuolla meidän joulukuun ketjussa puhetta ja täällä ei onneksi ole kuin tuo närästys silloon tällöön ja väsymys on kans nostanut päätään uudestaan esille.

Yöt täällä kans on yhtä myllerystä varsinkin nukahtaminen illalla tai yöllä uudestaan. liitoskivut ja kaiken maailman vihlonnat ja kolotukset lonkissa ja nivusissa :kieh: pitää huolen hereillä olemisesta ja nukahtamisen vaikeudesta
supistukset vaivaa rankan päivän jälkeen, siis esim siivous ja kauppa päivien jälkeen.

hankinnoista ostinpa sitten kauan kaivatun laitteen ja nyt kun on 4:s tulossa niin on pakko ostaa eli kuivausrummun netanttilasta. oon niin kauan sitä lingannut siirtänyt että nyt oli hyvä alennusmyynnistä ostaa osamaksulla.

liikkeet tuntuu joka päivä enemmän ja enemmän ja eilen näin potkut ihan vatsalla kun rauhoituin sohvalle seljälleni :heart: oliki sellaaset kuperkeikka showt että varmaan puolituntia mylläs :D

rakenneultrasta. onnittelut taas hyviä uutisia saaneille! Ei ollut mulla siinä äippäkortissa sitä tän hetken painoarviosta :/ ainut oli se viikko merkintä. eli oli 2 päivää isompi.

no mutta nyt mä meen tekeen tän vuoden ensimmäistä pyykkivuoren valloitusta :p ja laitan tän vuoden ensimmäsien ruuan tulille ;)

SAspa ja tirriäinen 21+6 (Huomen poksuu TAAS :D )
 
Onko tietoa, mistä voisi lukea rakenneultran mahdollisista löydöksistä? Ru parin päivän päästä ja olisi kiva tietää, mistä lääkäri tai kätilö puhuu????

Haluaisin muutenkin lukea: onko tiedossa hyviä oppaita odotusajasta tai ensimmäisten vuosien kehityksestä? Mun pitäis vaan saada itse lukea, kun en oikein neuvolasta saa vastauksia ja oon muuten ihan pihalla ensimmäistä odotellessani.
 
Liriel, mulla oli kuopuksen kanssa käytössä trikoinen (ehkä joku tricot-merkkinen?) kantoliina. Aika vähän tuli käytettyä, mutta silloin kun käytin oli tosi hyvä. Nyt harmittaa, että ehdin sen jo pistää kiertoon, kun meille piti tulla vain kaksi lasta, mutta mieli muuttuikin.

Täällä on alkanut harjoitussupistukset, hankalat asennot ja rasitus niin heti napsahtaa vatsa kovaksi. Kahdessa aiemmassa raskaudessa ovat pehmentäneet ja avanneet kohdunsuuta, joten saa nähdä käykö nytkin niin. Lepäilyyn ei juuri ole mahdollisuuksia, kun on jo kaksi lasta, työ ja kotityöt.

Poca, kannattaa varmaan tehdä toiviomatka lähimpään kirjastoon ja hakea sopivilla hakusanoilla tai kysyä henkilökunnalta, sieltä varmaan löytyy lukemista laidasta laitaan. Onpa ikävää, ettei nlasta saa tietoa, sitä vartenhan se on olemassa.

Pitäis lähteä järjestelemään vinttia ja jatkaa taistelua pyykkivuoren juurella, ei jaksais, ei millään:p
 
Poca Rakenneultrassa tutkitaan kaikki elimet ja rakenteet sillä tarkkudella mitä tässä vaiheessa voi. Löydöksiähän voi olla vaikka mitä, ja jos on aihetta epäillä jotain rakennepoikkeavuutta / sairautta saat lähetteen jatkotutkimuksiin sairaalaan, joskus se tarkoittaa vaan sitä että seurataan loppuraskaus joskus voidaan tarjota mahdollisuutta lapsivesipunktioon. Jos poikkeavia löydöksiä on useampi kuin yksi, voi olla kyse erillisistä poikkeamista tai jostakin sairaudesta joka vaikuttaa useampaan eri asiaan. Suurimmat poikkeamat näkyvät rakenneultrassa, mutta jotkin pienemmät asiat voivat siinäkin jäädä huomaamatta. Luulen, että on mahdoton löytää vastausta siihen mitä kaikkea ultrassa voi löytää, sillä lista voi olla loputon, mutta jostain netistä olen lukenut siitä mitä yleisimmät rakennepoikkeamat on. Ultrassa voi aina kysyä, jos ei ymmärrä jotain termiä mitä lääkäri/kätilö käyttää :)

Täällä sai neuvolasta kirjan mukaan, jossa puhuttiin nimenomaan ensimmäisten kuukausien ja vuosien kehityksestä. Vau:n kustantama, että varmaan myös Vau:n sivuilta löytyy samat tiedot.

Missä teidän vauvat majailee? Täällä on sf 18cm eli kohtu tulee tuohon navan korkeudelle tai vähän yli, mutta vauva potkii tosi harvoin niin ylös. Yleensä viihtyy tuolla aivan alhaalla ja se on musta vähän omituista. Miksi siellä kun tilaa olisi ylhäälläkin?

Liikkeet Täällä potkii niin lujaa, että neuvolatätikin ihmetteli, koska istukka on todennäköisesti edessä. Mutta päätyi sitten siihen, että oon vaan niin hoikka, että tuntuu - mutta nämä myös näkyy ja jopa sattuu kun vauva oikein riehuu. Sanoi, että voihan kohtu olla sellaisessa asennossakin, että helpommin tuntuu...mutta kun mulla on sekin taaksepäin kallellaan, että pitää kai olla kiitollinen siitä, että istukka tosiaan on edessä. Miltä tuntuisi, jos ei olisi edes sitä vaimentamassa?

20+2, huomenna ru
 
Kiitos vastauksista rakenneultraa koskien! On varmaan totta, että lista on loputon, eikä siten voikaan olla kaiken kattavaa teosta. Mun vaan jotenkin pitää aina vähän valmistautua kaikkeen ja tässä kun ei oikein ole muuta tehtävissä, niin pitäisi lukea etukäteen :ashamed: Ehkä pitäis vaan olla ajattelematta ja ottaa ultrassa vastaan mitä tulee.

hiulu: jostain luin, että kohdun yläreuna on näillä viikoilla saavuttanut tai saavuttamassa navan korkeuden. Tuolla alhaalla tämäkin "tyyppi" potkii, ei juuri koskaan navankaan korkeudella. Ihanaa, että sulla on huomenna ru!
 
srz
Liriel: Täältä suosituksia kantoliinalle :) Mulla oli ekalla muksulla (joka nyt 7v) trikoinen kantoliina, käytin sitä myös meidän tokalla ja se on vielä säästössä tulevalle kolmoselle :) Toinen must-juttu mun mielestä on tarrakapalo. Eka oli tosi huono nukkumaan ja veikkaan että jos olisin tarrakapaloon silloin 7v sitten törmännyt, likka olisi ollut parempi nukkuja. Tokalla tämä oli käytössä jostain 6vk lähtien ja yöunet paranivat heti sen myötä. Nyt sellainen odottaa jo kolmosta varten :) Kolmas on ehkä vaahtomuovikiila pinniksen patjan alle. Henk.koht en tykkää laittaa korokkeita ja kirjoja pinniksen jalkojen alle... korokkeet kyllä löytyy nekin mutta tämä kiila oli käytössä koko ajan eikä vauva luisu sen kanssa jalkopäähän niinkuin kokonaan viistossa sängyssä

Mulla on edelleen pahoinvointia aamuisin... pöntön halailut on onneksi jo loppunut mutta eka 3-4h aamuisin menee heikon olon kanssa :/ tänään rv 20+0

9.1. on RU jota odotamme innolla :) tälle kolmoselle ei tarvitse tehdä mitään suuria hankintoja kun meidän 2-vuotiaalta jätettiin säästöön vaunut, pinnis, kaukalo yms... mutta rahaahan ei voi ihan säästöön laittaa, ajateltiin käydä 3d-ultrassa :) vai onko se jo joku 4d... onko muut aikeissa mennä tähän ??
 
srz Mulla otettiin ru:ssa 4d kuvaa sit siin lopus pieni hetki =) sieltä näkyi ihan kaikki pienetkin yksityis kohdat kun kuvakulma vaan on oikea. mutta en ole ajatellut mennä erikseen maksettavaan ultraan enää.
 
Me ajateltiin mennä 4d ultraan ru:n jälkeen joskus. Riippuu tietysti vähän mitä ru:ssa kuullaan, että joudutaanko muutenkin johonkin seurantaan, toivottavasti ei!! Ru huomenna ja jännittää jo aika lailla:|
 
Rakennu uä kuulumisia

Kaikki hyvin, 380g painoarvio, vastasi viikkoja 20+5 (la mukaan 20+3). Tyttöä veikkasi, ainkaan pojan värkkejä ei selkeästi tullut mistään kulmasta näkyviin. Yllätyksenä sen sijaan tuli, että istukka onkin takana - ekassa ultrassa kätilö sanoi sen nousevan eteen, no selittyypä nuo kovat potkut sillä. Lopuksi saatiin pari 4d kasvokuvaa - tai kasvo-jalkakuvaa, sillä nyytti oli siellä ihan mutkalla :) Kätilö kyllä selitti koko ajan mitä tutki, aika monotonisesti toisaalta, kuulosti vähän siltä kun olisi sanelukoneelle sanellut.

Mulla on aamuisin myös heikko olo, mutta sen on nyt todettu johtuvan tosta pulssista. Varsinkin aamuisin siis huitelee 100 tai yli, olo ainakin tasaantuu päivän mittaan, pulssista en tiedä.

Kantoliinaa minäkin olen harkinnut, ettei tarttis tuplarattaita hommata noiden pienten kärryttelymatkojen takia. Sais esikoisen vielä rattaisiin ja vauvan liinaan.
 
Täällä on kanssa tänään käyty rakenneultraäänessä.

Kaikki hyvin ja painoa huimat 406g. Viikkoja on 21+3 ja vastasi viikkoja 21+1. Meille olisi tulossa luultavasti poika. Pitkään piti jalat ristissä, kunnes suostui hieman vilauttelemaan. Me ei saatu oikeastaan mitään kuvia, koska pikkuinen ei halunnut pysyä ollenkaan paikoillaan. On meillä yksi kuva selkärangasta. :D

Mullakin oli istukka ilmeisesti siirtynyt? etuseinämästä takaseinämään. Liikkeet on tuntunut viikolta 18 asti selvästi ja näkyy jo päällekin, jos hän kovemmin potkii. Mahakin on jo aika iso. En oikein tiedä kuinka isoksi vatsani kuvittelee voivansa kasvaa. :)

Me ostettiin käytettynä sellainen rintareppu, mutta se tuntuu kyllä ainakin nyt tosi epäkäytännölliseltä ja vetelältä. Kantoliinaan sais varmaan jotenkin paremmin ja tukevammin vauvan laitettua... Olis muutenkin jotenkin luontevamman oloinen ja tuntuu, että vauvan sais lähemmäksi itseään kantoliinalla.
 
Rakenneultrassa käyty! Kaikki oli ok.

Poika tulossa eikä siitä ollut epäilystäkään! :D Painoarvio oli 460 g ja kuulemma oli pitkä poika tulossa kun reisiluu vastasi yli viikkoa pidemmälle kuin todellisuudessa oltiin :)
Rv 21+4 juuri niin kuin pitikin eikä siis laskettuaika muuttunut.

Mulla oli istukka jossain navan kohdalla ja poika sitten piilotteli siellä takana eikä näyttänyt kunnolla sivuprofiilia että olis kunnon kuvia saatu otettua. No onneksi kuitenkin selvisi että se oli poika. :) Esikoinen taas ei näyttänyt sitä mutta naamaa kyllä :p
Vauva potkii alas, joten sen takia istukka ei ole tiellä kun se on niin korkealla edessä ja potkut tuntuu todella hyvin. :)
Onneksi istukka ei ollut enää synnytyskanavan tiellä niin siitä ei tartte murehtia. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Poca ja avantasia
Onpas tulossa paljon poikia!

hiulu, mulla täsmälleen sama mitta, 18 cm ja istukka edessä vatsanpeitteitä vasten. Potkut tuntuu tosi kovaa sivuilla ja näkyvät myös vaikka se istukka siinä edessä onkin.

Kiitos kantoliinasuositteluista, pistin sit heti kaksi tilaukseen :D
 
Meidän rakenneultra oli 23.12. ja kaikki vaikutti olevan kunnossa ja peipe kasvaa ja kehittyy hyvin :) Viikolla 19 painoa oli 264 grammaa. Liikkeet tuntuvat koko ajan selkeämmin ja aika usein. Helvetillinen närästys vaivaa, vaikka yritän syödä fiksusti ja välttelen kaikkea, minkä vaan tiedän närää aiheuttavan.

Emme halunneet tietää sukupuolta, joten kätilö ei keskittynyt liikaa sille osastolle ja vauva oli juonessa mukana kääntyilemällä ja vilkuttelemalla sopivasti. Saatiin mukaan muutama epäselvä kuva, joita voisi ihan hyvin pitää jonain avaruusluotaimen ottamana. Kotona vasta tajusin että yhdessä kuvassa näkyy kuitenkin selvä hmmmh, uloke. Voihan se olla napanuoraakin.

Lopultakin alkaa iskostua päähän, että saamme tosiaan lapsen ja synnytän ja tämä maha ei tästä todellakaan pienene hetkeen. Tuntuu erikoiselta jäädä töistä pois ja hypätä ihan uuteen maailmaan. Opiskelusta ja sen sellaisista elämänmuutoksista tietää suunnilleen millaista se on, tästä perheen perustamisesta ja pikkulapsiarjesta ei juuri mitään että mitä se omalla kohdalla on sitten todellisuudessa. Meillä ei ole vielä edes sitä tulevaa kotia tiedossa :) kiva että näin kolmikymppisenä on vielä jotain näin jännittävää aikaa! Hyvää alkanutta vuotta! :)

muoks: ostin kirppikseltä tosi siistikuntoisen kantoliinan 5 eurolla, kun mukana oli kaveri joka on niitä käyttänyt ja hän totesi hinta-laatusuhteen hyväksi. En muista merkkiä. Mulla on ainakin nyt ajatuksena opetella käyttämään liinaa mahdollisimman paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Niin se alkoi uusi vuosi 2014, joka tulee varmasti olemaan jokaiselle tässä ketjussa omalla laillaan varsinmerkittävä vuosi niin monen muun joukossa.

Itse tänään koin jälleen pienen riemun ja paniikin sekaisen fiiliksen, kun esimies tuli kysymään, että mikäs päivä se olikaan, kun olin viimeistä päivää töissä.. Ja sitten kun ymmärsin, että jo neljän kk:n päästä tällekin ketjulle on jo varmasti tullut muutama vauva, vaikka eivät ennen aikojaan tulisikaan.. Siis oikeasti: Neljän kk:n päästä tämä Pottukin voi aivan hyvin olla syntynyt, kun laskettu aika 5.5.2014 ja meidän suvussa tuppaa lapsoset syntymään viikkoa-paria ennen laskettua aikaa.. :)

Kahden lapsen rakenneultrat on itsellä takana, mutta en minä esikoisesta, kuin tästäkään sen tarkemmin muista, mitä kaikkea siellä oikein tutkittiin. Sitä on ainakin itse ollut niin keskittynyt ja ihmeissään sitä kokonaisuutta (=vauvaa) katsellessa, että eipä ole jokainen sepostus jäänyt mieleen, mitä ultraaja on kertonut. Ainoastaan silloin, kun ultraaja on maininnut "Tässä näkyy se ja se" olen varmistanut, että kai kyseessä on sellainen juttu, joka siellä pitää näkyäkin. Tässä raskaudessa kertoi kai(?) joistain kammioista aivoissa yms.. Ei mitään hajua ja minulle toisaalta riittää, että ultraaja itse tietää mitä tekee ja katsoo. Ja molemmissa rakenneultrissa on vielä sanoneet, että kaikki saatiin hyvin mitattua/katsottua mitä haluttiinkin ja kaikki ok. Se riittää minulle.

Voinnit edelleen hyvät ja se selkäjumi meni kuin menikin ohi. Liitoskipuja on ja vauhti hidastunut, kun muuten ottaa mahasta. Siispä rauhallisemmin eteenpäin, mutta muuten voi olla niin kuin ennenkin.. Itseasiassa yllätyin eilen mahasta huolimatta, miten helposti yletyin ja taivuin koskettamaan sormilla varpaita.. :) Maha edelleen varmasti muiden mielestä pieni, mutta itse tein kyseenalaisen ennätyksen tänään aamulla vaa'alla käydessäni: En ole koskaan eläessäni painanut näin paljon.. :/ En siis vieläkään ole iso tai ylipainoinen, mutta ikävä omaa vartaloa ja liikuntaa kohtaan kasvaa joka päivä.

Skaardie + Pottu 22+3
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Hyvää alkanutta vuotta kaikille! :wave:

Onpas tosiaan paljon poikia tulossa. :)

Meilläkin paljon tallella esikoisen jäliltä. Mutta vaunut ja turvakaukalo menee hankintaan. Näin kalleimpina. Vähän jotain tyttömäisempää vaatetta yms kanssa mieli tekis. Vähän jo hain alennus myynneistä ;)
Esikoisestakin oli tiedossa että poika tulee, niin on niin paljon sinistä ym pojalle sopivaa.

Melkoista mellakkaa mahassa käy kyllä nykyään. :D hehe :heart:

Poks poks 22+0
 
Rakenne ultrassa tutkitaan ainakin aivojen rakenteet, sydän (nelilokeromalli, väliseinämät, pääsuonet), pallea, mahalaukku, munuaiset, virtsarakko, suolisto, luusto ja kasvon piirteet (ehjä nenäluu, ehjä huuli?) Esim. down:n syndroomassa on tiettyjä "soft markereita" eli rakenne ultrassa löydettäviä merkkejä, jotka voivat viitata down:n syndroomaan, jos niitä on enemmän kuin yksi. Ja siis mistä tahansa elimestä voi löytyä jokin poikkeama, joka ei välttämättä ole mitään vakavaa - ajankanssa korjaantuvia juttuja. Sitten tietysti se, että vastaako kasvu viikkoja ja onko se tasaista joka puolelta.
 
  • Tykkää
Reactions: Poca
Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

Meillä oli eilen ultra ja kaikki oli niin kuin pitää! Tyttö olis todennäköisesti sieltä tulossa. 2 tyttöä tulee siis olemaan meidän perheen lapsikatras. Isosisko on onneissaan kun saa pikkusiskon!

Ultrassa nähtiin, että vauva potkii alas virtsarakkoon ja nyrkkeilee ylävatsaan. Olenkin tuntenut liikkeitä ihan alavatsassa ja sitten navan seutuvilla. Nyt vaan on kiva kun tietää mistä mitkäkin tuntemukset tod. näk. johtuu. En arvannut että nyrkiniskutkin on jo niin kovat että tuntuvat niin hyvin.

Lokakuinen 20+6
 

Yhteistyössä