Toukomurut 2014 ~ Tammikuussa

Rattaista,olikos täällä jollain Carenan doubleswingit? Mietin niitä kun tyttö täyttää 2 niin tuskin jaksaa vielä kovin pitkään kävellä..Sitten vaan jää ylimääräiseks yhdistelmät tai perusrattaat..
Hyäkkis, aiotko aloittaa lääkityksen uudestaan? Mulla olis kanssa keskustelu edessä kun on Sepram 40mg niin todennäköisesti pitäis ainakin pienentää annostusta. Tyttöä odotellessa söin sitä kanssa eikä tullut mitään oireita vauvalle.Ainoastaan eka itku tuli vasta toisena päivänä mutta syntyikin etuajassa niin tiedä onko sillä vaikutusta.
Haluaisin aloittaa koska mä en tätä nyt kestä, mä en voi elää itteni kanssa jos mä kimpaannun joka asiasta näin herkästi, sertralinin pitäisi olla ok käyttääkkin raskausaikana...

Meillä oli carenan tuplat - oli vaan sellaiset 3pyöräiset kun esikoinen oli 1v 11kk toisen syntyessä, oli korvaamattomat, mutta pienillä matkoilla pärjättiin kyllä yhdillä matkiksillakin (joo, meillä ei oikeita vaunuja oo ollukkaan ikinä), eli ei turhaksi kuitenkaan jäänyt.
 
MOI!!!!
POKS 23+0 :)
Mie ostin just tuomoset carenan 3-pyöräset rattaat kopalla käytettynä = 100e, meillä ikäeroa tulee n. 1v1kk niin pakko olla jokku millä pääsee liikkeelle. Nyt on sitten aikuisten oikeesti alkanu työt ja ihan hyvin on menny. Väsyttää vain ihan sikana ku en ole 10 kuukauteen nukkunu konaisia yöunia mutta nyt mies lähti tyttöjen kans mökille yöksi ja mie meinaan todellaki nukkua, tosin huomenaki aamuvuoroon meno... Torstaina ois sokerinrasitus ja 5. neuvola... pakko kysellä sitä lääkärinneuvola aikaa jo ku halvaisin että joku tsekkais tuon alapään...
 
Mulla on tuolla pahvilaatikossa kasaamatta carenan Double swingit :) tirriäisen synnyttyä poika on vajaa 3 ja uskon että ei meilläkään jakseta vielä pitkiä matkoja kävellä. Noi on ne 2013 mallit eli 4 pyöräiset ja isot että pääsee talvella ja vaikeissa paikoissa ja lisäksi siihen on erillinen vauvan koppa. Niin ja myös on ne yhdistelmät. Ajattelin että saa sit laittaa pihalle nukkumaan tai pienemmille matkoille ja vanhempi saa kävellä tai pyöräillä sitten. Pitäisi kasata nuo vaunut ku niis on joku pakkaus/suojaaine että sais haihtua hajut rauhassa :-S jos sitten laittais vain jonkun lakanan tms päälle ettei kauheasti pölyä kertyis.

On muute ihan mahtava keksintö tuo kuivaus rumpu ja ihan järkyttävää mikä pöly vaatteista lähtee :-/

Onnea hyvistä ultra kuulumisista kaikille <3!! Ja aika poika voittoista taitaa olla mutta terveys kaikkein tärkeintä :)

Mutta nyt mä menen laittamaan lapset sänkyyn päin ;-)
 
heissan pitkästä aikaa.mullakin oli rakenne maanantaina viikkoja oli tuolloin 20+6 painoa oli 382g ja poika olisi tulossa:heart:eli 3 ja 3 tasa luku tyttöjä ja poikia:)onko muilla tajutonta kipua pissatessa joka menee ohi kuitenkin juomalla paljon nestettä:|
 
Lahopää, hiusten värjäämisestä: mä en esikoisen aikana värjäilly, mut nyt oon kotona parit kerrat vetänyt vähän tummemmalla ruskeella, kun vaan tykkään. Epäloogista kyllä, en nyt lakkaa kynsiä, ettei tarvi asetoneilla läträtä, että nää on kait vähän mielipideasioita :) Punaista väriä miettisin kyllä vähän muita kauemmin, kun punaisen väripigmentin molekyylikoko on väreistä kuulemma kaikkein pienin, niin jos joku väri imeytyy helposti niin se (siis siksi punainen haalistuukin helposti, entisenä punapäänä oon kampaajan juttuja siitä kuunnellut...) Mut sitte taas elimistöään kun voi kuormittaa kaikenlaisilla kemikaaleilla niin monella tapaa, niin ehkä jos jossain suhtautuu vähän höllemmin, niin kiristää sitten jossain toisessa. Ja jos punaisesta tulee hyvä mieli, niin kai sekin on eduksi vauvalle :heart:

(Eli ehkä mä meen nyt lakkaamaan nää kynnet pinkeiksi :D )
 
Mua mietitytti toi hiustenvärjäys hiukan aikaisemmin (oisko nyt kahdeksan viikkoa sitten) kun tukka on mennyt niin huonoon kuntoon, etten enää kehdannut mennä töihin.

Pyysin kampaajaa laittamaan jonkun hellävaraisen värin joka sopii raskaanaolevalle ja luin jostain nettiartikkelista ettei värjääminen olisi kovin vaarallista kunhan ei jatkuvasti värjää. Munkin väri on aika lähellä omaa, eli sellainen keskiruskea.

Muuten oon vältellyt kynsilakkaa, hajuvesiä ja muitakin hajusteita. Nyt kyllä aloin jo käyttää niitä bodyshopin vartalovoiteita vatsaan (joita aiemmin emmin) ja hajuvettä oon laittanut joihinkin yksittäisiin juhliin.

Tukkaan en kuitenkaan laittais teholtaan/sävyltään niin voimakasta väriä, että pitää juurikasvua jättää jo valmiiksi -sitten tulee vaan tarve värjätä tukka pian uudelleen.

Vatsan kasvusta vielä - eilen valittelin, että mammafarkutkin puristaa : / Tänään tajusin, ettei taidakaan olla farkut - vaan siis ihan omat kudokset jotka tuntuvat nyt olevan kovalla venytyksellä! Eli nyt taitaa olla kova kasvuspurtti meneillään tuolla kohdunseudulla!

Lisäksi mietin sellaista, että kun joistain muista ketjuista oon lukenut loppuraskaudesta valkovuotoa ihan lorisevan (varmaan lapsivettä seassa???) niin onkos teillä muilla ollut sellaista? Mulla ei oo tosiaan pisaraakaan tullu sitten menkkojen poisjäännin - normaalikierron aikana oli vielä valkovuotoa, mutta sekin jäi plussaamisen jälkeen.

Niin vielä siitä istukan & vauvan sykkeestä: eikös istukan syke ole sama kuin äidin? Mulla se kuulostaa siltä kuin iskisi nuijalla lötköön peltiin. Mukana on tietenkin myös sellainen kohiseva ääni, mutta sen olen tulkinnut ihan veden ääneksi. Vauvan syke on kuin laukkaava hevonen - mutta mulla paljon vaimeampi ja vaikeammin löydettävissä kuin tuo istukan syke.


Viikkoja 19+5
 
Viimeksi muokattu:
Heippa pitkästä aikaa!

Keskiraskauden hyväolo on tullut. Ei ole ollut pahoinvointia, ei oo paljon närästänyt (paitsi parhaillaan) eikä kipuja ole tuntunut. Lenkillä käyminen alkaa supistamaan vatsaa, joten liikunta on senkin takia vähäistä.

Valkovuotoa tulee jatkuvasti ja välistä niin runsaasti että rätti on pidettävä, ettei tummissa housuissa näy tahraa... ;)

Nukkuminen on vain niin huonoa - illalla on alkanut vaivaamaan levottomat jalat. Olen yrittänyt kaikenlaisia konsteja - jalkojen hierontaa, magnesiumia ekstra annoksella, jaloille oma tyyny yms. kaikkia konsteja, mitkä aikaisemmin ovat helpottaneet. Nyt ainoa helpotuskonsti on ollut särkylääkkeen ottaminen. Mutta ei sekään viisasta ole joka ilta ottaa. Illalla/yöllä jouduin etsimään tietoa, mitä se levottomat jalat tosiaan tarkoittaa. Monella raskaana olevalla se "pahenee" ja syynä voi olla raudan puutos. Minulla on ollut tähän asti riittävän hyvät raudan mittaustulokset (1 kk sitten), mutta silti otin reilun annoksen (ohjeiden mukaisen maksimimäärän) obsidan fe 100 mg. Nyt sitten aamusta sain oksentaa. Mitä siitä seuraa, jos ottaa rautaa liikaa?

Varattiin matka etelän lämpöön vielä ennen kuin tarvitsee erillistä lääkärin lausuntoa lentoa varten. Lentomatka on vain nelisen tuntia, joten istumisen luulen helposti onnistuvan. Kävin juuri tyttären kanssa vanhemmillani ja sinne menee se 4 tuntia jos putkeen ajelee. Toinen matkoista ajettiin putkeen, lapsi nukkui 3 tuntia siitä matkasta ja vanhemmat olivat kaverina. Paluumatka meni lapsen valvoessa, mutta jouduin myös pysähtymään välillä. Menomatka ei tuntunut missään, en edes osannut ajatella, että istuminen olisi ollut hankalaa. Mut jalat eivät tahdo rauhoittua millään sellaisen ajomatkan jälkeen.

Stressiä pitäisi välttää, mutta meillä on ollut erittäin vaikea syksy. Stressaava kaikinpuolin. Liian monta muuttuvaa tekijää ja avioliitto on ollut kovalla koetuksella. Mutta jos se siitä alkaisi helpottamaan. Sitä vain miettii, mitä sellainen kauhea stressi aiheuttaa vauvalle??

Hyvää alkanutta uutta vuotta kaikille odottajille!! :D

Nuutti 22 + 6
 
Toivottavasti tuo yhteinen loma tekisi hyvää parisuhteelle :)

Sellaista tulin kuitenkin vinkkaamaan, että kannattaa ehdottomasti ottaa koneessa käytäväpaikka, niin voit välillä nousta seisomaan ja jaloitella. Itse lentelen vielä työn puolesta paljon ja huomaan koneessa istumisen olevan paljon rankempaa kuin esim autossa istuminen. Jotenkin se lentokoneenpenkki saa selän ja takapuolen puutumaan todella pahasti. Ei varmaan ole huono idea ottaa esim. omaa tyynyä vielä varmuuden vuoksi mukaan koneeseen. Lisäksi lennon jälkeen mulla on nyt raskausaikana tullut todella paljon tavallista voimakkaampaa turvotusta, ihan niin, että sukatkin ovat sitten illalla puristaneet ikävästi.

Muuten kyllä loma kelpaisi tännekin! :wave:
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Nuutti: Huomasin että olet TAYS:n seudulta joten jos levottomat jalat vaivaavat kiusaksi asti niin voisit varata ajan Unestaan, ovat siellä perehtyneitä asiaan ja tehneet erilaisia tutkimuksiakin aiheesta (muistaakseni juurikin tuosta raudan vaikutuksesta). Itse en ko. vaivasta kärsi, mutta tiedän tuolta asiantuntemusta löytyvän.

Mulla väsymys tuntuu vain pahenevan. Tuntuu että pitäisi nukkua ainakin 10 h yössä, yks yö nukuin 11,5 h kun en kelloa laittanut soimaan. Herääminen tosi vaikeeta ja torkkuja saa vielä ottaa. Oon ollut nyt lomalla ensin muutaman viikon ja pari päivää työttömänä, nyt jännittääkin miten huomenna selviän aamulla aikaisin miehen kyydissä töissä käymään. Kiva olla projektirahoituksella töissä ja kun ei jatkorahoituspäätöstä saatukaan vielä joulukuussa niin eipä ole soppariakaan uusittu. Saas nähdä kuinka käy, tuleeko jatkoa ollenkaan ja jos niin koska...

Äitiyspakkauksen ottamisesta en tiedä, toisaalta tekis mieli kun on esikoinen tulossa, mutta mieluummin käyttäisin noita ekologisempia vaatteita (joita nykyään saa jo edullisestikin + kirpparit) ja vielä jos kuosit ei miellytä niin ehkä jätän sit väliin. Kaverilla olis kuulemma ylimääräinen makuupussi ja jotain lakanoita ainakin.

Hiuksia olis tehnyt mieli värjätä, mutta päätin että en raskausaikana värjää. On niissä niin paljon haitallisiakin kemikaaleja, että en ylimääräisiä riskejä halua ottaa. Vaikka tuskin niistä mitään tapahtuisikaan vauvalle, mutta silti. Jos keväällä oikein alkaa hiukset tympiin ja muutenkin tarvis hemmottelua niin sit ajattelin että jos raaskis niin vois kerran käydä ekokampaamossa värjäyttämässä. En ole kyllä tähän mennessä raaskinut kun en normaalikampaajallakaan raaski värjäyttää vaan värjään yleensä itse.

Aloin muisteleen että jossain alkupään ketjuissa tais olla puhetta kestovaipoista (jo ennen mun plussausta ;) ) ja joku kai oli laittanut pyynnöstä yksärillä lisäinfoa niistä. Mulle sais kanssa laittaa. :)

Enää/vielä 9 pv rakenneultraan...

Oxalis ja mangusti 19+4
 
  • Tykkää
Reactions: sallamaria84
Hiustenvärjäystä itse oon jokaisen raskauden kohdalla harrastanut..3-4kk välein pitää saada punaista:) loppuraskaudessa oon yritttänyt tosin olla laittamatta.
Ja sitten jos valittais hiukan..Meillä on likalla nyt jo toista viikkoa maha sekaisin,syö ja touhuaa kuitenkin ihan normaalisti ja ilmeisesti jotain tautia koska mulla eilen kanssa kierti mahassa.(isäntä myös ollut kipeänä).Nyt pieni pelko että tulee vatsatauti ja eihän siinä muuten mitään mutta edellinen synnytys käynnistyi kun oli paha tauti..:/
Yöt ollut ihan kamalia kun likka huutelee ja saa ravata vessassa aamuyöhön asti kun ei osaa nukahtaa..Aamusta sitten väsyttäisi :(
Ja ettei ihan liian hyvin menisi niin alkanut hammasta särkyilemään.. Loppusyksystä meni paikkaus pieleen joten varmaan ei ihan kohdillaan,kuitenkaan ei ole kun kerran joutunut ottaa särkylääkettä ja silloinkin olisi mennyt ohi ilmankin.Kolme viikkoa niin paikataan uudestaan mikäli selviän sinne asti:kieh:
Avantasia ja Viikari Poks 21+0 :heart:
 
Heissan, ja onnea hyvistä ultrakuulumisista! Meillä on rakenneultra tämän viikon torstaina, vielä pari päivää saa jännittää. Mä oon koko ajan ajatellut, että poika sieltä tulee, saas nähdä...

Hiusten värjäyksestä - mä värjäsin viimeksi plussan aikoihin, kylläkin vain raitoja ja mahdollisimman hellävaraisella normivärillä (ei siis mikään ekokampaamo). Ajattelin kyllä käydä kohtapuoliin taas värjäyttämässä. Eiköhän se kemikaalikuormitus oo tullut kuitenkin... paitsi kynsiä en sit oo lakannut ja muutenkin käytän luonnonkosmetiikka, ehkä se tasapainottaa. :)

Omaa napaa - nyt on päässyt nauttimaan siitä hyvästä keskiraskaudesta. Pahoinvointi hellitti joskus viikolla 15 ja sen jälkeen on ollut aika normaali olo, jes! Päänsärkyjä on aika usein ja pientä närästystä meinaa tulla, mut ne on vielä aika pientä. Viime viikon olin flunssassa, siitä en meinannut parantua millään vaikka kuinka lepäsin. Kuulemma voi raskaana flunssa pitkittyä, ja niin tosiaan mun kohdalla kävi.

Vaunuja ollaan mekin täällä mietitty :) Esikoista odotetaan eli ennestään ei ole. Melkein kaikki muut tavarat saadaan/ostetaan käytettynä, joten ajateltiin että vaunuihin voidaan panostaa ja ostaa ihan uutena. Tykästyin Emmaljungan city cross vaunuihin, ne tuntu just meille sopivalta. Nyt on ihan hyvä tarjouskin voimassa, haluttais käydä jo ostamassa... ainut mietinnän aihe on se, että onko liian aikaista? Rakenneultrakin on vasta parin päivän päästä... Ehkä mä vaan mietin liikaa :D Oishan se toisaalta hyvä että asia ois hoidossa, jos vaikka kunto huononee loppua kohti (heh mä oon kovasti jo perustellut tätä ostosta itselleni ;-))

Kestovaipat kiinnostaa täälläkin, ajateltiin ainakin yrittää käyttää niitä.

Aoko 20+6
 
Minttumaari* mulla alkoi tänään just oikein VALTAVA valkovuoto... Tuntuu että sitä piisaa... Tätä ennen on vain toisinaan tullut mutta nyt sitä on ollut enemmän muutaman päivän ajan.


Mahan kasvusta... Eilen huomasin (mies huomasi myös) kun makasin selälläni että maha on VALTAVA! :O Kun vaatteet on päällä, se ei ole niin ison näköinen... Ja sitten kun yrittää kyljellä nukkua niin jotenkin kylki painuu sänkyyn ja maha jää korkeammalle niin se sattuu mahaan ikävästi, ei oikein enää tahdo löytää hyvää asentoa nukkua... :/ Joku sanoo että pitäis laittaa tyyny jalkojen väliin mutta ei se mulla auta yhtään...


Täälläkin olot ovat olleet ihan hyvät jos ei tuota nukkumaanmenoa lasketa... Eli nyt voi alkaa NAUTTIA tästä raskaudesta kun pahoinvointi ja keuhkokuume on tiessään! :)

En muista onko täällä ollut puhetta kantoliinoista? Mä tilasin eilen just tämmöisen:
Baby Sling 4 in 1
Se on kätevä kun se on heti valmis käyttöön eikä tartte opetella mitään sidontoja tms. :) Ja sitten siinä voi kätevästi imettää "salaa" ;)
Siskolla on tuollainen ja se sanoi että se on kätevä! :) En ole kyseistä kapistusta nähnyt vielä livenä mutta eiköhän se ole hyvä kun kerran sisko niin sanoo! :D (sen suosituksiin luotan ;) )


TeaPot & The Masu 22+1
 
Viimeksi muokattu:
srz
TeaPot: Tuo baby sling on oikein hyvä kyllä, jos ei ota hartioihin tuo toispuoleinen sidonta. Ja toi pinnikseen kiinnitys on tosi söötti :) Sitä en kyllä ole päässyt itse testaamaan. Mulla on rasitusvamma jo esikoisen ajoila toisessa olkapäässä niin en uskalla enää kannatella lasta vaan toisen olkapään varassa :( Kannoin esikoista aina vasemmalla kädellä ja sohvalla ollessakin tuin itseäni aina vasemman käden varaan ja olkapää ei kestänyt :/ Nyt sitä osaa tosin jo varoa

Mulla on moby wrap tallessa jo esikoisen ajoilta (7v vanha) ja sitä käytän tämän kolmannenkin kanssa. Tosin, nyt tuo liinailu on jo sen verran tuttua että haluaisin hieman jämäkämmän liinan, olen miettinyt mam eco-liinaa.

MEidän 2v:ltä on lähes kaikki kestovaipat säästettynä. Oon molemmilla meidän tytöillä käyttänyt kestoja kotioloissa, reissuilla ja ihan alussa on kertikset käytössä. Tästä tokasta jäi vaan L-koon fuzzy bunzit käyttämättä kokonaan kun oppi kuivaksi niin yllättäin... nyt mietin että säästänkö vai en kun ei meidän esikoinenkaan kovasti L-kokoa käyttänyt...

Mun lempparimerkit on kuitenkin alva-baby ja myllymuksut. Niissä on hieman kapeampi tuo haaraosa niin sen takia tykkään niistä. Käytän vaan taskuvaippoja, en muita.

Maha alkaa täälläkin olemaan aikamoinen... 2vk sitten töissä tultiin kyselemään ihan suoraa joten piilotusyrityksistä huolimatta maha on huomattu :p Nyt ei siis tarvi enää piilotella :D Paino on vielä kilon pakkasen puolella alkupunnitukseen verrattuna mutta eiköhän nämä kilot tästä kartu kun olo paranee... viime viikolla alko oksu lentään taas 3,5vk jälkeen, nyt menossa 20+4... luulis tän jo pian loppuvan :/ selkä naksuu ja poksuu mutta kipuja ei vielä ole juurikaan ollut.

Torstaina on ultra <3 liikkeet tuntuu päivittäin ja isäntäkin ne jo tunsi :) Innolla odotan mitä sanotaan... sydänäänet kuunneltiin perjantaina ja sillon masussa oli ainakin meno päällä... tuli nyrkkiä ja monoo ja syke oli hetkittäin yli 150 :D
 
Jahas, täällä on nyt saavutettu se piste, että vatsallaan makoilu sängyssä ei enään onnistu. Vielä pari viikkoa sitten pystyi esim. lukemaan sängyssä vatsallaan, mut eilen ei enää voinut.

Mä en ole koskaan edes kokeillut kestoja, ä-pakkauksen kestotkin jää varmaan tälläkin kertaa kokeilematta. Mukavuudenhalu voittaa. Kompensoin tätä henkilökohtaista jätevuorta sillä etten koskaan syö pikaruokaa -tosin enemmän mulla painaa mittarissa kalorit kuin luontoarvot, mutta näin voi selitellä asiaa itselleen parhain päin:D

Hiuksia värjään muutaman kerran vuoteen ja aina folioraidoilla kampaamossa normiväreillä. Tukka kasvaa niin hirveesti, että jos olisi väri koko päässä, niin tyvi pitäis värjätä 2 vkon välein, mihin mulla ei riitä aika eikä kärsivällisyys. En usko, et silloin tällöin tehtynä olis vaarallista, mut kyllä monet tutut värjää parikin kertaa kuussa oli raskaana tai ei. Kynsiä kyllä lakkaan ihan viikottain ja muutenkin käytän ihan normaalisti kosmetiikkaa.

Meneekö kellään muulla hermot mieheensä? Mulla on jo pidemmän aikaa ollut päällä kunnon ärsyyntyminen mieheen ja nyt alkaa tosiaan tuntua, et tekis mieli laittaa koko ukko kiertoon:mad: Jotenkin keittää niin kympillä, kun samoista asioista pitää aina sanoa sen sata kertaa, mut ei vaan mee jakeluun ja nyt alkaa mitta täyttyä, alkaa jo pelkkä naaman näkeminen ärsyttää.

Ollakovai..? ja poika 22+6 (jo! hui, apua, mihin tää aika menee?)
 
Meille tulee kestovaipat, yhtään ei olla vielä hankittu mutta ehtiihän tässä :D Lähipiirissä on monta perhettä joissa on käytetty kaikilla muksuilla kestoja joten neuvoja kyllä saan tarvittaessa, onneksi.

Värjään hiukseni hennalla ja ihan normaalisti aion värjätä tässä raskauden aikanakin. Mulla ei oma väri niin hirveästi eroa hennasta että juurikasvulla olisi kovasti väliä, eikä rastoissa muutenkaan näytä samalta kuin avoimessa tukassa joten aika harvoin värjään, ehkä kerran 1,5-2 kk.

Sokerirasituksesta, ovatko kaikki menossa? Itse olen vähän kahden vaiheilla haluanko mennä. Olen terve ja hoikka eikä meillä oli suvussa kenelläkään diabetesta eli sukurasitettakaan ei ole. Muutenhan se olisi sama mennäkin tuonne kokeisiin mutta mulle tulee aivan hirveä pahoinvointi ja pyörrytys jo yhdestä verikokeesta, saati sitten että pitäisi kestää kolme..
 
Ollakovai...? Kyllä, pikku jutut, varsinkin miehen tekemät tai tekemättä jättämiset, ärsyttää erittäin paljon. Siis miksi likaisia tiskejä ei voi laittaa koneeseen jos siellä on tilaa, onko se matka tiskipöydältä sinne tiskikoneen alakoriin niin suuri pitkälle miehelle, että ei vaan fyysisesti onnistu?? Tai esikoisen kiukkukohtaukset, älytön vääntö sitten siitäkin, että miten niihin pitäis suhtautua ja joka kerta samat jutut läpi... en siis väitä itsekään olevani mikään enkeli, mutta...nyt ei vaan yhtään sietäisi...

Kestot esikoisella on suolistosairaus, kokeiltiin kerran, ei pitänyt ja todettiin, että ei kiitos... jotenkin veikkaan, että vaikka tällä masuvauvalla ei nyt pitäisi samaa sairautta olla, että kestot ei tuu käyttöön siltikään. Melkein jos haluaisi egologisuutta ajatella, niin pitäisi ne kestotkin pestä käsin ja jollain luontoystävällisillä aineilla. Ei se kuuma konepesu ja pesuaineetkaan mitään superluonollista ole - vesistöjä kuormittaa, mutta ei toki kaatopaikkoja. Mutta ihan rehellisesti, olen vaan liian mukavuuden haluinen kestoilemaan.

Kysnilakat ja kosmetiikka Juhliin laitan tai jos lähden kaupungille, mutta ei ne tässä kotiäitiarjessa muutenkaan niin tarpeellisia ole, joten jäävät vähemmälle. Mutta sitten tuoksuiset saippuat tai rasvat kyllä löytyy kaapista.

Maistuuko muiden suussa kuollut homeinen hiiri? Yöks. Tämä on ihan joka aamuista, varsinkin, jos on vielä suu kuivunut tai nukkunut huonosti, meinaa heikottaa ihan jo se kamala maku - häviää kyllä sitten kun pesee hampaat ja on syöny aamupalaa, mutta inhottavaa kuitenkin.
 
mä en ekoilun takia lähe kestoihin vaan sen mukavuuden takia, kertakäyttöiset vaipat on aiheuttanu molemmille lapsille mielettömät allergiaihottumat, samoin kuin mulle tulee käsiin kosketuksesta (sama juttu mulla myös kerttis siteiden kanssa - eli kestoilen myös jälkivuodonkin). Mä en jaksa sitä kortisoni-ruljanssia enään kokea. Pesukoneen pyöräyttely ei oo niin iso juttu, sitä tehdään jokapäivä kuitenkin.

Tänään oli neuvolalääkäri ja kiireellisen lähetteen sain psykiatriselle polille josta puhelinkonsultaation perusteella laitetaan mielialalääkitys pyörimään viimeistään ensi viikolla.
Romahdin ihan totaalisesti siellä neuvolan vastaanotolla kun kysyttiin vointia...
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Tänään alko työt joululoman jälkeen. Oon nyt töissä vaan aina tiistaisin, keskiviikkosin ja torstaisin. Vapaalla siis maanantait ja perjantait. Kulutan näin pois jo ensi kesän lomani, koska niitä en silloin tarvii eikä niitä kuitenkaan meillä saa säästää ikuisuuksia. Maanantaisin ja perjantaisin voin sitten yrittää rakennella meidän taloa kun esikoinen on päiväkodissa. Tai jos ei oo mitään sopivaa hommaa, niin sitten esikoisen kanssa voidaa pitää yhteisiä vapaita.

Mulla vointi hyvä. Hyviä vointeja teille muillekin kovasti toivon!

Lokakuinen ja pikku2 21+3
 
hiulu: homeisesta hiirestä ei oo kokemusta, mutta tänään maistui suussa rauta! Jatkui vielä aamupalan ja hampaiden pesun jälkeenkin:x

Katoin tänään ekaa kertaa vaunuja ja järkytyin niiden hinnoista!! Alk. 1000€!! Huh!
kantoliinaa haluaisin kokeilla, täällä onkin tullut pari esimerkkiä esille, kiitos niistä!

Me ei varmaan kestoilla mutta koska on eka, en voi perustella kuin sillä, että kuullostaa vaivalloiselta :ashamed:

Nyt kun ru on takana uskalsin viimein aloittaa vauvalle ekan neuletyön :)
Varattiin myös 4d kolmen viikon päähän (joo, tää on eka... :D )
 
Poca ootpa kalliita vaunuja katsellut! Ei kyllä tavalliset yhdistelmävaunut maksa tuollaisia hintoja ellei ole pakko olla jotain superhienoa merkkiä kaikilla mahdollisilla lisäominaisuuksilla. Me maksettiin esikoisen yhdistelmistä n. 299e uusina, vaunuissa oli heittoaisa (ihan ehdoton vekotin ku työntösuuntaa voi vaihtaa kesken matkaa tosta noin), pehmeä vaunukoppa vauva-ajalle, sadesuoja jne lisäksi neljä isoa kumitäytteistä pyörää, joka oli oma vaatimukseni kun halusin päästä syysvauvan kanssa kulkemaan talvellakin hyvin säästä ja lumesta huolimatta ja ei kyllä oo muuta ku kehumista halpisvaunuista... Hui, en kyl itte koskaan pistäis tonnia vaunuihin!
 
tuosta vaunu asiasta tulen kommentoimaan, oli tosiaan poca kallihit vaunut. mutta suosittelen että kuuntele kokemuksia lähipiiristä, ja miksei täälläkin, mieti mitä ominaisuuksia tarvitset. esim. maasto missä kuljet, renkaiden koko on hyvä olla suuret jos joudut lumessa tai muissa vaikeissa paikoissa, kuinka paljon liikut. erillisellä ratasosalla vai sellainen mihin tulee kantokoppa. kankaiden pesu mahdollisuus, heitettävä työntöaisa?, tarvitsetko kuljettaa vaunujen alaosassa esim ruokapussia, kasaus ja kuinka pieneen tilaan saat autossa yms.
tuossa jotain pientä ajatusta mitä kannattaa miettiä =) ja sit ku rupiaa löytymään sellainen sopiva malli teidän tarpeisiin kannattaa kulkea lastentarvike liikkeitä ja netistä saa myös joskus halvemmalla tilattua niin ja kirpputori/huuto.net/tori.fi esimerkiksi saa melkeinpä uutta vastaavia hyvään hintaan =)
 
  • Tykkää
Reactions: Poca
Hyäkkikselle oikein paljon voimia ! Toivottavasti saat pian apuja lääkityksestä ja mieli paranee muutenkin.

Itsekin huomaan olevani ajoittain tosi herkkä - itkemään ja vihastumaan ennen kaikkea ja lopun aikaa taidan olla hiukan käpertynyt sellaiseen pehmoiseen onnentunteeseen :heart: Ihanaa kun meillekin vihdoin on tulossa vauva!

Ollakovai...? - ei se taida vaihtamalla parantua, kuulosti nimittäin ihan samalta kuin meilläkin on arki miehen kanssa. On usein niin ajatuksissaan, ettei näe, ei kuule, ei muista. Silti tuntuu, että erityisesti miehen kanssa ollaan nyt oikein todella onnellisia, vauva on niin odotettu asia meidän elämässä.

Sen sijaan työpaikalla saisin purra kieltä ihan jatkuvasti, niin paljon ärsyttää monikin asia ...

Täälläkään ei enää onnistu vatsallaan makoilu ja nyt tuntuu liikkeitäkin jo ihan päivittäin. Yhden kerran huomasin jo päällepäinkin potkun, eli kohta liikkeitä voisi jo päästä tarkkailemaan yhdessä miehenkin kanssa.

Minusta tuntuu, että mun viikot matelee, mutta tänään on sentään puoliväli saavutettu =)

20+0
 

Yhteistyössä