Toukomurut 2014 ~ Huhtikuussa

Onnittelut Nuutti pikkuisesta :)
Kyllä alkaa päivä päivältä olemaan kärsimättömämpi saada oma pikkuinen jo syliin <3 vuorotellen olo on toiveikas et syntyy piankin, mutta tänään ollut taasen hormoonihirviöpäivä ja olen itkeskellyt ettei tää synny ilman käynnistystä...muutenkin ollut joka asiasta paha mieli, ja kuten arvata saattas niin täysin ilman mitään syytä. Pikkuisen säikähdinkin tuossa illalla kun en saanut vauvalta mitään vastakaikua vaikka kuinka kääntelin kylkeä ja söin karkkia. Isikin kävi tuuppimassa kylkeen, että nyt ei saa säikytellä. No melkeen tunnin suostuttelun jälkeen alkoi pikkuinen venytellä ja hikkakin hälle tuli :) huomenna poksuu taas :-D lähestyvä LA on aiheuttanut nyt sen, että näen joka yö unta vauvasta ja synnytyksestä.

Ja muuten kärsiikö muut yleisesti painajaisista?
Itse nähnyt nyt viikon verran joka yö useita ahdistavia painajaisia :-(

Flowerpower85 ja Möttönen 37+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Nuutti:flower:

Täällä maanantaina ä-polilla kokoarvio ja samalla katsotaan istukka, mutta ei välttämättä kohdunsuun tilannetta ainakaan nlan mukaan. Aikaisemmin ajattelin, että toivottavasti eivät ronklaa, mut nyt alkaa kyllä kiinnostaa, onko siellä tapahtunut mitään vai ei. Th:n mukaan vauva ei tunnu isolta ja arveli, että toisin kuin aiemmin oli puhetta sais mennä reilusti yli ennen kuin käynnisteltäis, koska mä olen terve kuin pukki ja jos vauva pysyy normimitoissa. Jep, eipä siinä muu auta kuin odotella, supistukset loistaa poissaolollaan.

Jotenkin ärsyttävä tää loppuvaihe, kun kaikki suunnitelmat pitää tehdä sitä silmällä pitäen, et onko yhtenä vai kahtena kappaleena. Ens viikolla olis lounastreffit ulkomailla asuvan opiskelukaverin kanssa, niin nekin piti sopia varauksella "tulen jos en ole ponnistamassa". No ei ole isot murheet, mut olis kiva nähdä tuo kaveri, kun harvoin näkee.

Mä en muuten näe mitään unia, en onneksi painajaisiakaan. Ja taju sammuu tosi nopsaan kun punkkaan pääsee ja nukun kuin tukki, enimmäkseen.

Mitäs muuta -niin, mies ärsyttää taas vähän joka tasolla. Tuntuu, et yksinkertaisimmankin asian hoitaminen sille edes lähes tyydyttävästi on hyvin vaikeaa ellei mahdotonta. En vaan ymmärrä, et miksei asioita voi tehdä kerralla ja kunnolla eikä aina vaan sinne päin:mad:

Sori kamala valitus, on taas jotenkin huono päivä:ashamed:

Ollakovai...? ja ei kiirettä pitävä poitsu 38+3
 
Onnea Nuutti ja pikaista paranemista :)

Meille tuli eilen ensimmäinen reissu sairaalan, kun illalla verenpaineet oli 160/120 luokkaa ja päätä särki, oli huono olo ja turvotti. Pissa oli kuitenkin puhdas, vauvalla kaikki hyvin, käyrät oli hyvät ja lääkäri teki samalla kokoarvion, joka oli muistaakseni 2400 g. Vaikka verenpaineen (ja myrkytysepäilyn) takia menin, niin ultrassa lääkäri huomasi, että lapsivettä oli vähän, joten alkuviikosta täytyy huristella sairaalaan uudestaan. Istukka kuitenkin toimi ja virtaukset ok. Kohdunsuukin oli kiinni ja kiinteä tms.

Verenpaineeseen ei oikein muuta neuvoa tullut, kuin että ottaa rennosti ja syödä ja juoda hyvin. Tosin tuo veden vähyys nyt stressaa, joten tuskin nuo paineet tuosta tippuu, mutta pitää yrittää olla stressaamatta.. Sinänsä sairaalassa oli kyllä todella ystävälliset lääkäri ja kätilöt :)

Sairaalakassiin pitää siis vissiin oikeasti alkaa miettimään niitä pienempiäkin vaatteita mukaan. Olin varma, että tää menee kesäkuulle ja syntyy kuusikiloisena, mutta jos tuo lapsiveden määrä ei tuosta nouse, niin kai ne sitten käynnistää? :|
 
Yhtenä kappaleena täällä ollaan ja yöt on toooosi huonoja, joka toisaalta on hyvä juttu. Josko yölliset kipuilut ennakoisi, että kohta pääsee tosi toimiin??

Miehen viimeinen kriittinen yövuoro oli ja meni ja vuorokausirytmi on nyt "nollattu" vastaamaan normaali ihmisen rytmiä, joten kun lähtö tulee niin mies pystyy sitten hoitelemaan esikoiselle kaikki kuntoon ja tulla mun kaveriksi sitten synnärille jos vaan mahdollista.. Vielä kaksi iltavuoroa miehellä (tämä ja huominen) niin sitten on 11 päivää vapaata. Eiköhän se siinä välissä ole syntynyt, kun kerran ei meinata yliaikaiseksi päästää, jos ei kerran kasvut mene niinkuin pitää.

Alakerrassa on iltaisin hyyyyvin vahvaa pistelyä, viiltelyä ja vihlomista. Jeee; mahtavaa! Elättelen toiveita, että kyse olisi siitä, että kohdunsuu valmistelee itseään auki. Kunnon supisteluja ei ole ollut tässäkään raskaudessa (käynnistetystä esikoisesta ei ollut ainuttakaan nk. "oikeaa supistusta", joten en tiedä miltä ne tuntuu..), ainoastaan noita kivuttomia kramppeja.. Vauva on liikkuillut, mutta sehän nyt ei paljoa kerro siitä, että miten sen kasvun laita ja ravinnonsaanti on..

Ja suunnitelmat ensi viikolle on tosiaan sitä, että eipä tässä ole kovin uskaltanut mitään treffejä tmv. sopia, kun ei tiedä onko yhtenä vai kahtena palana. Sen olen miehelle kuitenkin tehnyt selväksi, että esikoisen on päästävä sinne tarhakaverinsa synttäreille sitten 1.5 oli tilanne sitten mikä vain, kun odottaa niitä juhlia niin kovasti. Esikoinen kun kovasti haluaisi mennä sinne juhliin yksin, mutta mies on sitä mieltä että saisi vielä olla aikuinen kaverina. Se vaan, että sen aikuisen pitäisi olla minä, hän kun on perinteiseen tapaan suomalainen jörrikkä ja kokee jotenkin hankalaksi tuollaisen vieraiden tykö menemisen. Siinä sitten yritin selitellä, että voi hyvinkin olla, etten siinä vaiheessa ole enää yhtenä palana tai sitten vaikka olisinkin, niin en minä mielelläni lähde keskelle synttärijuhla-hälinää odottamaan, että milloin synnytys alkaa. :)

Ja nimikin on nyt viimein saatu päätettyä. Hankalaa oli, mutta lopulta onneksi löytyi mukava nimi, josta molemmat (+esikoinenkin) tykkäävät. Monessa nimessä kun oli sellainen ongelma, että jompi kumpi tunsi samannimisen henkilön, joka ei ollut mukava tyyppi tai että toiselle nimi ei vain jotenkin istunut suuhun.

Skaardie + Pottu 38+5
 
Skaardie älä piä hoppua, mieki tulen vasta keskiviikkona sinne :)

Kaikillahan meilä vähenee vesi loppua kohen jos vauva voi hyvin niin ei sen takia välttämättä käynnistetä.

Meillä meinas mies kävässä vielä maanantaina töissä ja jäähä sitten lomalle. Lapsenvahtia ei vieläkään ole keskiviikolle, hikeä alkaa puskemaan....

38+6
 
Nitta: Tämä vauva syntyy huomenna, ainakin jos on esikoista uskominen. Ihmettelin kun mukula aivan pokkana alkoi tänään nostella legojaan ja muita kamppeita ihan ihme paikoille. Kun kysyin miksi, niin poika ilmoitti että hänellä on aivoissaan sellainen olo, että vauva syntyy huomenna ja siivoilee pienet jutut saapusalta pois.. :) Jos on isomummo-vainajaansa tullut etiäisten näkijä - jota todella tällä hetkellä toivon ;) - niin voi olla poika ihan oikeassa.

Top 5 ikävöinnit tällä hetkellä liittyen raskaana olemiseen: 1 - Oma entinen maha, 2 - Alapään ongelmaton sheivaaminen, 3 - Ongelmaton liikkuminen, 4 - Alle viisi vessareissua yössä ja 5 - Yksi pieni, kuiva, kylmä omenasiideri silloin tällöin... Aaaaah.. :)

Skaardie + Pottu 38+5
 
Tänne ei mitään erityistä. Talo ei ole vieläkään lähellekään valmis. Pitäiskin lähteä valkkaamaan vihdoin niitä laattoja. Mies on vaan niin onneton tekeen päätöksiä, että pitää melkein pakottaa nyt siihen, et saadaan laatat sovittua ja tilattua.

Huomenna käynti Jorvissa. Aluperin varattu kasvun seurannan vuoksi, koska esikoinen lopetti lopussa kasvunsa tyystin. Mutta koska tää on myös perätilassa, niin tsekataan myös onks vieläkin ja yritetään kääntää, jos on. Jänskä päivä sikäli tulossa siis.

Ja raksaprojektin takia edelleen yliaikaisesta vaavista haaveilen...

Niin, ja nimistä koko perheen voimin (minä, mies ja esikoinen) neuvoteltiin. Yks varteenotettava nimi nyt on, mut ei vielä päätetty.

Lokakuinen
 
Onnea Nuutti!

Skaardien lista on aika täydellinen, itse lisäisin siihen vielä sushin. Arvatkaa vaan mitä meillä syötiin iltaruoaksi sairaalasta kotiuduttuamme :) Aaa, sushia ja lasillinen kylmänkylmää Chang-olutta, kyllä maistui niiiiin hyvälle!

Meillä opetellaan arkirutiineja, vielä kuluu liikaa aikaa perusjuttuihin niinku pyykkeihin tms, pitäisi osata ajoittaa hommat paremmin, mutta vähitellen tämä tuntuu tästä helpottuvan.
Maitoa multa ei tule tarpeeksi ja ipana saa korviketta lisäruokana, näin pientä ei voi laittaa odottelemaan nälkäisenä tuleeko sitä maitoa joskus enemmän vai ei. Toivottavasti tulee, mielelläni luopuisin noista korvikkeista kokonaan (ollaan sentään päästy vähentämään niitä jo).

Nimi on vihdoinkin päätetty ja "kummit" kysytty, nimijuhlan päivämääräkin melkeen lyöty lukkoon.

Liriel ja ipana 12 pv
 
Täälläkin huomenna oltais täysaikaisia joten srn kunniaksi nukuin kun tukki ja supistuksia on ollut vaan muutamia :kieh: no eipä se haittaisi vaikka vaoun yli vielä viihtyisi niin pääsisi syömään mummolaan munkkeja :p
kyselyitä ei tänne ole tullut paitsi että pääsetkö silloin ja silloin sinne ja tänne
Että jos jollain se kristallipallo löytyy niin voisi kertoa milloin vauva syntyy niin helpottaa vastaamista että pääseekö tulee. Toivon että ei 12. Päivä tulis kun esikoisen synttärit on sillon vaikka tuskin silloin niitä juhlittaisiin.
Täällä raskaus ei vielä paljon ole alkanut tympimään, kieroutunut kun olen :D ainut mikä ottaa päähän on se ettei oikein löydy hyvää asentoa istumiseen. Mähän olenkin jo neljännestä murusesta haaveillut mutta katsotaan miten mieli muuttuu vielä monesti :LOL:
Taas en muista mitä muuta piti kommentoida kun kännykällä on niin hölmö päivittää ettei jaksa selata ees taas.
Avantasia ja viikari 36+6
 
Onnea Nuuti nyytistä :)

(.) Pe-La välinen yö meni aikalailla valvoessa kipeiden supistusten vuoksi. Ei voinut maata, kun sattui. Muutaman tunnin sain nukuttua, mutta silooinkin heräsin supistuksiin. Huonot yöunet tekivät sitten ihan järkyttävän kamalan olon ja kävin eilen parikertaa oksentamassakin. Ihan järkky olo oli koko päivän. Onneksi sauna ja imeskeltävät karkit sitten veivät huonon olon mennessään.

Viimeyö tulikin sitten nukuttua sen edestä ja tänäänkin on päikyt vedetty. Ja vieläkin voisi nukkua :D

Joosukka ja MM 36+5
 
Onnea Mama Verde :heart:

Huomenna poksuvan täysiaikaisuuden kunniaksi eilen supisteli helpommin, ei kipeesti, mutta useita peräkkäinkin...Tänään ei oo supistellut, mutta tuli kiire koiran kanssa lenkiltä takas isolle hädälle. Ehkä vaan supistelut aiheuttu tuon tai sitten alkaa synnytys lähentyä ;) Toivoakseni tietysti jälkimmäistä. Vaikka hyvin voisin vielä sen pari kolme viikkoa odotellakin niin ei se haittaisi, vaikka syntyisikin. Ja toki mieluummin näin kuin ummetusta.


36+6
 
Onnea mamaverde!

Minä tässä juuri mietin, että kärsimättömänä jo odotan synnytyksen alkamista, mutta onhan tässä vielä 3-4 viikkoa laskettuun aikaan! Pitäisi minun itseni siis muistaa tuo ja yrittää nauttia tästä ajasta tekemällä asioita joita ei sitten vauvan kanssa voi. Kyselijöitä ei siis täällä vielä ole ollut, mikä kai on normaaliakin vielä näillä viikoilla. Itse kun vielä muistaisin :LOL:
 
MAMA VERDELLE SUURESTI ONNEA :)
Ihanaa, lisää vauvoja :p
Oma vain ei halua poistua pesästään. Eilen nuo supistukset jotenkin muutti muotoaan...perus mahankovettumisen lisäksi viiltää kuin ois jättimenkkakipuja! Näitä suppareita nyt tullut sillointällöin siis eilisestä saakka...yöllä muutama kipupiikki pakotti ylös sängystä liikkeelle. Ehkäpä tämä tästä alkaa totiseksi muuttua ennen laskettua :) myös vuotelee tosi vetistä valkkaria. Ja paljon! Muutenkin viiltelee ja vihloo ja PAINAA alakertaan aivan älyttömästi. Mutta mieli on ollut nyt paripäivää mitä mainioin :) jopa aamulla maistui se mukavin S piiitkästä aikaa :-D

Flowerpower85 ja Möttönen 38+1
 
Onnea kaikille vauvoille ja niiden mammoille! :)

Tää mun synnytys oli niin nopea että varsinaista avautumisvaihetta ei ollu eikä ehditty antaa kipulääkkeitä kun koko juttu oli jo ohi :p

Täällä taas maitoa on tullut ihan liikaa!!! Onneksi nyt on alkanut tasoittumaan :)
 
onnea kaikille muillekin vauvansa jo saaneille ja muille onnea viimeisiin rutistuksiin. Kiitos onnitteluista!
Olen edelleen sairaalassa. Sektion vuoksi jouduin olemaan sen 5 pvää,mutta sitten vauva joutui valohoitoon. Nyt ei enää ole valohoidossa: aamulla katsotaan onko tilanne korjaantunut. Olen tällä hetkellä niin täynnä tätä sairaalaelämää, nyt kahdeksas yö. :( mua ja vauvaa on jo pariin otteeseen tultu hakemaan täältä kantokopan kanssa,mut pettymys on ollut suuri kieltävän päätöksen vuoksi. Itkuja on itketty.
Nettikään ei jostain syystä ole juuri toiminut.
No on minulla ollut ihanaa muuta tekemistä, vauva on mielettömän suloinen rakkauspakkaus.
Ihana tutustua häneen täällä,kun esikoinen ei ole koko ajan ympärillä hääräämässä.

Synnytys alkoi vko ennen suunniteltua sektiota yhtäkkisellä veden menolla. En ollut osannut varautua sellaiseen. Mitään muita oireita ei onneksi ollut, että ehdimme hyvin leikkauspöydälle reilun parin tunnin päähän sairaalaan. Sairaalaan tulin lanssilla. Olihan se pelottava tunne kotona, että mitäs nyt. Ei tätä näin ollut tarkoitus hoitaa, mut kun herra päätti tulla omine aikoineen niin ei kai se auttanut pyristellä vastaan. Leikkaus meni hyvin n. 6 tunnin kuluttua veden menosta. Toipuminen on sitten jo eri juttu. Kipuja edelleen niin että aika kova lääkitys ollut koko vkon. Eilen lopetettiin pahimmat ja siitähän seurasi sitten vieroitusoireita... Heh,en kai mä huumeriippuvaiseks itteeni sairaalassa hanki. :D
 
Pääsikkö Skaardie synnärille???? :) täälä ei tapahu yhtään mittään joten keskiviikkoa ootellessa.. mutta oispa ihanaa jos sais vain ottaa nyt pari päivää rennosti ja nukkua koska tahtoo mutta eipä se onnistu tuon 1v. Kanssa, edes yöllä..... 39+1
 
Tulin vaan poksumaan 37+0! Täysaikainen :) Se tuntuu aika hienolta, tietää ainakin, ettei ole tulossa toista ennenaikaista synnytystä :) Mutta ei se laskettuaika kaukana ole, eikä varmaan synnytyskään, ihan kunnon keltaista maitoakin havaittu eilisillalla ja nytkin tuntuu siltä, että taitaa olla liivit märkänä...

Toisaalta, kun koko raskaus on ollut "suht helppo" mitä nyt pahoinvointia aluksi ja melkein pyörtymisiä ym. mutta jotenkin ei tunnu siltä, että nyt alkaa loppu olla lähellä ja kohta vauva sylissä. Sellainen epäuskoinen olotila.
 
Nitta: Njäääh, yhtenä palana edelleen. Eli ei syntynyt eilen, vaikka esikopisen aivoissa sellainen olo olikin.

Juuri tulin viimeiseltä neuvolalta, seuraava on kuulemma sitten kun vauva on syntynyt. Äitipolille on aika 5.5, jos ei sitä ennen synny. Silloin tarkastavat kasvun ja sopivat tarvittaessa käynnistyksen, toivottavasti syntyy ennen tuota. Kiloja tullut plussauksesta 12,5kg yhteensä, verenpaineet oli ok ja hemoglobiinikin ällistyttävät 140. Esikoisen kanssa ei pysynyt näin korkeina odotellessa, mutta tällä kertaa olenkin koko raskauden syönyt tuota Multivitaa, jossa näyttäisi olevan rautaakin mukana.

Esikoinen syntyi viikoilla 39+1, joka on huomenna täynnä. Tämä saisi syntyä mun puolesta vaikka tänään tai mielellään heti. :)

Skaardie + Pottu 39+0
 
Avantasia: seurana ollaan ja luultavasti tosiaan vielä kesäkuussakin :D

Polilla käyty, 'alhaalla' ei mitään muutosta kahden viikon takaisesta, käynnistysaikoja ei jaeltu ja nyt ollaan pelko persiissä miten sitä osaa toimia sitten joskus kun tämä kotona osaa käynnistyä. Viimeisimmässähän meät tosiaan vähän unohdettiin ja saliin vietäessä ei mennyt kun puoli tuntia että tyttö synty.. vesienmenosta ehkä 3 min. Ja kun ei hajuakaan tavallisista supistuksista, kaikki aina sanoo, että käynnistettynä paljon kipeämmät, niin meikä varmaan sitten odottelee niitä ja sitten onkin pää jo ulkona. Äh, jotenkin paska mieli kaikesta vaikka mitään aihetta olekaan. Tällainen oma napa tällä kertaa.
 

Yhteistyössä