Toukomurut 2014 ~ Maaliskuussa

TOUKOMURUT 2014 :heart:


LA
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

30.4.
Mary Jane / 30 / 2. lapsi / PS
papumamma / 25 / 4.lapsi / OYS[/COLOR]
Arizonared / 33 / 2. ja 3. lapsi / LKS

1.5.
Öllis / 27 / 3.lapsi / MKS tai SKS
Tissa / 31 / 1.lapsi / TAYS
sallaannu / 18 / 1.lapsi / K-PKS
Muruli / 31 / 1.lapsi/ TYKS
Smooth / 23 / 3.lapsi / EKKS
Hannel / 34 / 2.lapsi / KOKS
Naka / 30 / 1.lapsi / KOKS

2.5.
nansku / 23 / 2.lapsi / PKKS

3.5.
LinneAino / 25 / 1.lapsi / SeKS
NuVe / ? / 3.lapsi / SKS[/COLOR]
mipatsu / 20 / 2.lapsi / K-SKS
Sarriina / 33 / 7. lapsi / Oys
Joshu / 23 / 1.lapsi / SeKs
Aniviisu / 35 / 2. & 3. lapsi / ?

4.5.
Nitta / 28 / 3.lapsi / L-PKS

5.5.
Mimmimiina / 33 / 2.lapsi / JS
Choco coco/ 33v / 5. ja 6.lapsi / Nkl
Skaardie / 30 / 2.lapsi / L-PKS
laurora / 31 / 3.lapsi / SATKS
Pinkku-84 / 29 / 1.lapsi / TYKS
IiMa / 24 / 2.lapsi / OYS
Marjuska_ / 31 / 1.lapsi / OYS
nino / 24 / 3.lapsi / JS
Liriel / 32 / 1.lapsi / ?
Juliana3 / 37 / 3.lapsi / PKKS

6.5.
saurus / 30 / 4.lapsi / KOKS
Mustang79 / 33 / 3.lapsi / JS
coffeeBreak / ? / 4. lapsi / ?
henttaliina / 26 / 3. lapsi / SeKS
Nuutti79 / ? / ? / TAYS

7.5.
Ollakovai...? / 39 / 3. lapsi / PKKS
Selma_ / 33 / 4.lapsi / OYS
Milagro / 23 / 1. / KOS

8.5.
hiippis / 39 / 3.lapsi / MKS
minniriina / 31 / 3.lapsi / ?
Mutsiainestako / 39 / 2.lapsi / LS
mintssi / 24 / 2.lapsi / K-SKS
Saspa / 30 / 4.lapsi / SeKS

9.5.
Wasabi / 26 / 2.lapsi / JS
immense / 22 / 1.lapsi / KOKS

10.5.
Tanttara / 29 / ? / KOS
niinnnnii / 23 / 1.lapsi / ?
Tillu79 / 34 / 2.lapsi / KAKS
nya / 29 / 2.lapsi / KOS
sallamaria / 29 / 2.lapsi / KOKS
betty80/ 33 / 2. Lapsi / KOS
Sannahä84 / ? / ? / ?
Flowerpower / 28 / 1.lapsi / TYKS

11.5.
Taloussuklaa / 31 / 2.lapsi / KOKS
Plitsis / 26 / 1.lapsi / Ulkomaat
Harmful / 20 / 1.lapsi / TAYS
Mymmelintytär / 24 / 1.lapsi / OYS
TeaPot / 26 / 2.lapsi / SeKS
mammattaa/ 24 / 1.lapsi/ SatKs
Esvt / 26 / 1.lapsi / OYS

12.5.
Onni2014 / 38 / 1.lapsi / NKL
Róisín / 35 / 1.lapsi / KOS
remina / 22 / 1.lapsi / TYKS

13.5.
satsumama / 32 / 4.lapsi / K-SKS
Hyäkkäysvaunu / 28 / 3.lapsi / PHKS
Kanervankukkanen / 35 / 4.lapsi / TYKS
Aunilotta / 26 / 1.lapsi / TAYS
jenni_noora / 29 / 1.lapsi / K-SKS
sannuliina / 30 / 6.lapsi / LKS
Taito/ 26 / 1.lapsi / SatKS

14.5.
Euphoric / 20 / 1.lapsi / K-SKS
Jadeline / 22 / 2.lapsi / TAYS
Zugar / 24 / 1.lapsi / EKKS
Dee / 20 / 1.lapsi / OYS
Merge_ / 31 / 4.lapsi / L-PKS

15.5.
Hermione85 / 28 / 1.lapsi / NKL
Mea28 / 28 / 4.lapsi / ?

16.5.
kukkurukuu / 24 / 1.lapsi / TAYS
picipoci / 32 / 2. lapsi / KOS
Myyliini / 31 / 1.lapsi / Kaks
Ziguna / 28 / 3.lapsi / OYS
Lalli88 / 26 / 2. lapsi / TAYS


17.5.
Tintti. / 18 / 2.lapsi / K-HKS
heliplaa / 22 / 2.lapsi / TAYS
Lokakuinen / 31 / 2.lapsi / JS

18.5.
iit86 / 29 / 3.lapsi (miehelle 4.lapsi) / EKKS
Tiuli / 29 / 4.lapsi / LPKS
Kaksihärkää / 26 / 1.lapsi / OYS
Laurajenna/ 40 / 1.lapsi / VKS

19.5.
hiulu / 27 / 2.lapsi / TAYS
jejijaji / 30 / 5.lapsi / KOS
M.K. / ? / 5.lapsi / JS
tiburona / 33 / 1.lapsi / OYS
starwars / 32 / 1. lapsi / KYS
Avantasia / 27 / 3.lapsi / K-SKS
Hannele76 / 37 / 3. lapsi / TAYS

20.5.
Lilli_ / 19 / 1.lapsi / SAS
anskuli82 / ? / 3.lapsi / KYS
aoko / 31 / 1.lapsi / KOS
Eepos / 36 / 1.lapsi / Ulkomaat

21.5.
srz / 32 / 3.lapsi / TAYS
Mama Verde / ? / 2.lapsi / TYKS
Jessica1/ 32 / 1.lapsi / NKL tai KOS
Willanen / ? / 1.lapsi / ?
cheychey / ? / 1.lapsi / K-Hks
Poca / ? / 1.lapsi / ?
Rakkaudella, Hannele / ? / 1.lapsi / ?

22.5.
Joosukka / 33 / 5.lapsi / HYS
ansirda / 25 / 2.lapsi / KOS

23.5.
petram- / 27 / 4.lapsi / PHKS
funkyest / ? / 2.lapsi / PS
miisu78 / 35v / 2. lapsi / PHKS

24.5.
bansku77 / 36 / 3.lapsi / KYS

25.5.
Kana / 24 / 1.lapsi / OAS
Applepie / 33 / 1.lapsi / KOS
KolmenÄiti-81 / 32 / 3.lapsi / SKS

26.5.
maple / 28 / 2.lapsi / NKL tai KOS
Nienji / 24 / 1.lapsi / K-SKS
Mammaksi85 / 28 / 2.lapsi / K-HKS
Pina / 32 / 2.lapsi / KOS

27.5.
JanitaK / 20 / 2. lapsi / KYS
Minttumaari* / 36 / 1. lapsi / JS
Hannuski / 35 / 2. lapsi / EKKS

28.5.
vanaheim / 34 / 2. lapsi / JS
Leala / 30 / 2.lapsi / MKS

29.5.
Oxalis / 31 / 1.lapsi / TAYS

30.5.
PöllöKala / 28 / 4. lapsi / OYS
Diffi / 28 / 1 / KYS
Kuhuätti / 33 / 2.lapsi / VKS
Tuanni / 28 / 2. lapsi / SeKS

31.5.
Lahopää / 22 / 1.lapsi / K-PKS
Kukkalie / 30 / 2. / KOKS

Veikattu ultrissa 31 poikaa ja 21 tyttöä

:flower: :'( :flower:
Surun kohdanneet
mammuzki
Syssy^^
macy gray
Tuuuli+
Tähtisilmä*
Maikkki
Taikatuike
Väpä


SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


PÄIVITYSPYYNNÖT SELKEÄSTI EROTTUVALLA TEKSTILLÄ!

Aikaisemmat ketjut:
Toukomurut 2014
Toukomurut 2014 ~ Lokakuussa
Toukomurut 2014 ~ Marraskuussa
Toukomurut 2014 ~ Joulukuussa
Toukomurut 2014 ~ Tammikuussa
Toukomurut 2014 ~ Helmikuussa
 
Viimeksi muokattu:
Apua, se on jo maaliskuu...
Mulla on alkanu supistelut, ihan kunnolliset jotka säteilee tutusti alaselkään ja reisiin saakka. Eilisen illan vietin makuuasennossa, kun kaikki liike aiheutti vain supistuksia. Toivon että se oli vaan "huonopäivä" eikä tuu tavaks, ei nää meijjän pienet vielä tarttis maailmaan putkahtaa vaikka mahdollisuudet onkin jo selvitä.

Cthulhu liikkuu ihan hirmusesti, ei oo tarvinnu miettiä onko kaikki ok. Illalla nukkumaan mennessä kyljessä tuntuu oikeella puolella sellanen pallo - oon miettiny onko se nyt sitten pylly vai pää...

Hyäkkis ja Cthulhu 29+4 kai...
 
Huomenta Hyäkkis! Kiitos taas uudesta ketjusta =)

Mulla on sama tunne aina nukkumaan mennessä. Vauva viihtyy selkeästi oikealla kyljellä ja sillä puolella, aika korkealla tuntuu sellainen pyöreä pallo. Olen sitä kohtaa sitten aina vähän silitellytkin enemmän - ajattelin, että siinä on vauvan pää. Potkut tuntuvat aika alhaalla ja siksi luulin, että vauva olisi vielä perätilassa. Tällä viikolla neuvolassa kuitenkin selvisi, että vauva onkin raivotarjonnassa ja viihtyy selkä tuolla oikealla kyljellä ja kädet ja jalat ovat sumpussa vasemmalla. Se "pallo" onkin pylly :D Mahtuu kyllä vielä hyvin kääntyilemään eri asentoihin.

Mulla harkkasupistuksia tulee lähinnä lenkillä ja nyt alkaa huomata jo raskauden liikkumisessakin. Kävely on hidastunut ja alkanut vaappua... tämä siksi, että nivusia alkaa painaa helposti (siinäkin enemmän oikea puoli). Eilen tein noin 5 km lenkin ja olin illalla ihan mielettömän väsynyt. En tiedä sitten oliko se vaan siitä lenkistä vai muutenkin, mutta lienee parempi harrastaa lajia enmmän, vaikka hitasti etenisinkin.

Lisäksi huomasin, että kengännauhojen solmiminen alkaa käymään hankalaksi - ei varmaan onnistukaan enää kauaa...
 
Poca, luin jostain että runsas lapsiveden määrä voi aiheuttaa supistuksia ja allekirjoitan tämän tällä hetkellä täysin, ennen ollut norm. vettä enkä ole ees harkkasuppareita tytöistä tuntenu ja nyt on tuntunu jo niitä kipeitäki ku vettä paljon.

Mea28, mulla oli juniorista just viime keväänä liian tasaset sykkeet ja "pieni kokonen", joka viikko kävin käyrillä ja tarvittaessa ultrattiin... kaikki kuiten hyvin ja käynnistettiin sitten 40+2 pienen koon ja liian tasaisten sykkeiden takia, kaikki hyvin tyttö 50cm ja 3300g, mutta laiska tuo lapsi on vieläki, jo 10kk eikä ees konttaa vielä...

Mutta just pääsin viimisestä yöstä ja lähen nyt vähän nukkuun ja alotan hiihtoloman vieton =)

30+6
 
Mikähän siinä liian tasaisissa sykkeissä sitten on? Miksi se on riski? Ja miten sellaisista jää kiinni, jos vaan perusneuvolakäynnillä äkkiä dopplerilla kuunnellaan? Ja mikä on liian tasaista?
 
Mä just luin vanhasta Vauva-lehdestä jutun, jossa vauvan kasvu oli yllättäen pysähtynyt ja syntyi pienikokoisena niin kuin keskonen mutta oli kuitenkin täysiaikainen... Tais olla joulukuun 2013 numero jossa se oli, jos vaikka jotain kiinnostaa lukea se ja sattuu lehti löytymään :) siitä itselle tuli mieleen oma tilanne kun kohtu on puolikas eikä sinne mahdu niin suurta vauvaa että hidastuukohan tämänkin kasvu vai syntyykö vain aiemmin... Luulen jälkimmäistä...

Kaikki sanoi että 50 cm vaatteet jää nopeesti pieniksi eikä me juuri niitä hommattu... No ne oli sitte esikoiselle kauan liian ISOJA, joten saatiin ostaa niitä vähän enemmän :) nyt kaikki taas tallella, hyvä kun tääkin on poika niin ei tartte paljo ostella uusia <3
 
Vauvan sykkeestä.Ilmeisesti vaihteleva syke kertoo vauvan voinnista sen,että hän on virkeä ja kaikki on hyvin?En oikein tiedä,mutta sama ymmärrys kuin Nittalla,että meidän sikiöillä syke vaihtelee hurjasti 120-170 välillä riippuen esimerkiksi uni-ja valvejaksoista.

Hyvä kotikonsti,jonka minä siis mukaani sain,on nuo vauvan liikkeet.Ei niitä tarvitse niin kytätä,mutta jos huoli herää,voi niitä vähän laskea vaikka.Jos vielä huoli jää,voi käydä näytillä.

Mutta rehellisesti sanottuna en minäkään ymmärrä,miksi ensin mennään käyrille ja sitten tarvittaessa ultraan.Mitä ne lopulta kertovat,jos vauva vaikka nukkuu tai vastaavasti jumppaa koko ajan?

Hui,teillä on jo supistuksia.Voimia!Minulla ei ole.Ja kiitos kokotaulukosta.Pitääpä kysyä tarkat mitat seuraavan kerran!:)

Ai teillä oli Nitta samanlainen huoli viime keväänä.Ja nyt sitten taas vähän huolia.Mutta onneksi kaikki päättyi viimeksikin hyvin.<3

Onko muuten pelkopolilla käyneitä?Oliko hyvä kokemus?Itse menen tiistaina ja vähän jännittää jo...
 
Lueskelin tuossa aikaisemmin helmikuun odottajien ketjua ja sen innoittamana nyt sitten liitytään joukkoon sekalaiseen ja myöhemmin tässä tarkemmin lueskella ketjuja "oikeasta" aikataulusta :popcorn:

Eli 31-vuotias neljännen lapsen odottaja, ns. uudella kierroksella, 2 teiniä taloudessa ja puolitoista vuotias pirpana. Nykyisen la 14.5. Näin lyhykäisyydessään ja ajan kans varmaan tulee avautumisia :wave:

Päivittää saa Merge_ / 31 / 4.lapsi / L-PKS
 
  • Tykkää
Reactions: HyäkkäysVaunu
Käyrät taidetaan ottaa näillä viikoilla joka tarkastuskäynnillä (siis polilla), muistelen vaan että istukan paikan takia edellisessä olin tarkastukseen menossa niin silloinkin sain käyrillä maata...

Mä en oo liian tasasesta sykkeestä kärähtäny mutta liian nopeasta sikiön sykkeestä kyllä edellisessä raskaudessa, sekin oli väärä hälytys kun likalla oli vaan jumppa päällä silloin.
Viimeksi käynnillä oli liian tasasta mutta alko vaihtelevuutta kuitenkin sit löytymään ku otin pari kyykkyhyppyä herättääkseni cthulhun :LOL:
 
Päivittelenpä vähän Ultrakuulumisia ja muutakin...
Viime viikolla oli kontrolliultra etisen istukan vuoksi. Vauvalla oli kaikki hyvin, painoa 1370g ja oli jo kääntynyt pää alaspäin. Mutta se istukka oli edelleen siellä alhaalla, noin 1,5 cm päässä kohdunsuusta. Ei päällä mutta turhan lähellä kuitenkin, kai tämä on nyt semmoinen marginaalinen istukka?! Onko kellään kokemusta vastaavasta? Kuukauden päästä taas uusi kontrolli, ja jos ei ole vieläkään liikahtanut kauemmaksi, sitten synnytystapa-arvioon. Saapa nähdä onko edessä sektio. No, eipä tässä auta muu kuin odotella, kun tilanteelle ei itse mitään mahda.

Perjantaina tuli päätös äitiysavustuksesta, saapa nähdä tuleeko uusi vai vanha pakkaus! Vaikka eiköhän ne molemmat ole ihan jees. Vaunutkin tuli pantua tilaukseen, päädyttiin Emmaljungan Super Nitroihin. Tulispa ne äkkiä, niin pääsis vähän testaileen, sais vaikka koirat toimia koekyytiläisinä ;)

Mukavaa viikkoa kaikille, enää kolme viikkoa ja kolme päivää, ja sit alkaa äippäloma!
rv 30+6
 
Hyäkkis, kiitos uudesta ketjusta taas =)

Me palattiin hiihtoloman vietosta, nyt 4 koneellista pyykkiä pyörinyt ja huomenna pitäisi mennä töihin, apua... Oltiin perheen kanssa isovanhemmilla ja sitten vielä Tahkolla laskettelemassa, uskaltauduin itsekin rinteeseen, eikä se tuntunut mitenkään vaikealta, ihme. Puolestaan uimisessa huomasi, että kyllä on oma tahti hidastunut oikein urakalla. En oo supistusten takia käynyt lenkillä (ja en kyllä senkään takia, että ei oo vain kiinnostanut), niin tunnen olevani aika rapakunnossa. Mutta juu, mukavaa oli ja esikoinen (kohta 4v) kokeili ekaa kertaa laskettelua ja voi sitä pienen ihmisen riemua :heart:

Yöunet on aivan kamalia mulla nyt. Vielä viimeksi kirjoitin, että herään usein, mutta saan heti unen päästä kiinni. Ja paskat. En todellakaan saa, vaan valvon helposti pari tuntia keskellä yötä ja jatkan sitten taas sitä pienissä pätkissä nukkumista. Lonkkiin ei oo sattunut nyt niin paljon, kun oon nukkunut loman ajan pehmeämmissä sängyissä. Jotenkin vauva muljuu ympäri mahaa epämiellyttävän tuntuisesti ja asennon vaihtaminen on tuskaisaa, etenkin sen pienen hetken, kun äheltää siinä selällään. Närästys on myös uusi vaiva, josta en oo koskaan aiemmin kärsinyt. Aika hanurista on sekin. No lääke on onneksi auttanut hyvin.

Kun joku kyseli, että alkaako raskaus riittämään, niin kyllä alkaa! Ei tähän raskauteen oo montaa viikkoa mahtunut, jolloin olisin ollut jotenkin hehkeä ja erityisen hyvävointinen... 10 viikkoa on ihmeellinen aika minunkin mielestäni - toisaalta niin vähän ja toisaalta vielä niin loputtoman paljon. Ehkä se tästä.

Mea28:lle pari ekstra-ajatusta, tsemppiä :hug: ! Meillä esikoinen oli kasvuseurannassa, silloin ei sykkeistä puhuttu mun muistaakseni. Mutta aikamoinen ero minun mielestäni, kun hänen arvionsa samalla viikolla oli 900g ja tällä nykyisellä oli nyt 1400g. Tuntuu isolta erolta, tiedä sitten onko se oikeesti vai ei.
 
Täälläkin kärsitään närästyksestä! Sen takia piti käydä viime viikolla oikein päivystyksessä asti kun meinasi oksennus lentää... :( Lääkäri määräsi sitten jotain reseptillä saatavaa närästyslääkettä. Viime yö oli ensimmäinen kun EN herännyt kertaakaan, paitsi juuri ennen kuin kello soi aamulla. Kyllä teki hyvää nukkua KOKONAINEN yö ihan rauhassa! Esikoinenkaan ei nyt herättänyt kun flunssastaan on toipunut...

Mä oon ollut koko raskauden kipeä tai sitten esikoinen niin tuo liikkuminen on jäänyt vähäiselle. Ainoastaan hyötyliikuntaa siivoamisen merkeissä olen harrastanut. Nyt sitten viikonloppuna piti kävellä. Otin Sport Trackerin testiin ja testasin... Liikuin hurjat 480 m noin kymmenessä minuutissa ;) ja sattui loppumatka hirmuisesti kylkiin että piti vähän väliä pysähtyä/hidastaa tahtia ennestään! :p Rapakunnossa siis täälläkin ollaan!

Ainoa asia, jota olen liikunnallisesti tehnyt on lantionpohjalihakset. Niitä kannattaa harjoittaa hyvin! Viimeksi mulle tuli siitä kohdun/emättimen laskeumaa eikä se ole yhtään kiva juttu! (siis kun en harjoittanut niitä lihaksia tarpeeksi synnytyksen jälkeen, siitä syntyi laskeumaa)
 
Viimeksi muokattu:
Sykkeet No ehkä noi neuvolantädit sanoo jollei vaihtele syke tarpeeksi, tällä vaan on kaikki mitä mulle on kerrottu niin on ollu 145-155. Ehkä ne on vaan ne keskisykkeet sitten mitä ne mulle kertoo... Kotidoppleria ei ole. Ja siis tokihan syke vaihtelee sen mukaan nukkuuko vai ei, mutta en oo koskaan kuullut tuota aiemmin, että syke vois olla liian tasainen kuuntelukerralla, kun pari minuttiia kuunnellaan niin voihan se vauva vaikka nukkua vaan ja silloin syke on tasainen.

Unet ja nukkuminen vauvan möyriminen ei haittaa tuolla masussa, lähes aina siellä jotain möyrii kun minä nukun, mutta sen sijaan unet...pitkiä ahdistavia seikkailu-unia, melkein painajaisia, muttei kuitenkaan...Ja sitten niskat on tosi kipeet, vaikee löytää hyvää asentoa tykityynyllä tai kokonaan ilman tyynyä, mikään ei auta, ihan kuin ois noidannuoli niskassa...

Pienimmät vaatteet noh, jäähän ne 50cm nopeesti pieneksi, jos syntyy 52cm vauva, mutta meilläkin oli 48cm vauva tuo esikoinen ja 50cm vaatteita vaan muutama, niin hukkui sitten noihin isompiin, mutta ei me enempää osteltu, pääasia, että oli jotain päälle laittaa.

29+0 Poks
 
unet myös täällä outoja..Jotain melkein painajaisia tai sitten herää närästykseen. Myös asennon vaihtaminen on tuskaa kun alkaa jostain syystä sattumaan ylävatsaan :O myös kivuttomasti supistelee, joskus tunninkin muutaman minuutin välein. Ja sitten vielä alaselässä tuntuu samanlainen kipu kun synnyttäessä:( muksu käy varmaan jossain alhaalla silloin..
Uuh mikä valitusvirsi tästä tuli :D
Ja poks 29+0
 
Neuvola kuulumisia
Paino +728g
Turvotus +
RR 115/64
Tarjonta rt
sykkeet +125
Liikkeet ++

Sf mittaa mittaili moooonen monta kertaa, liian pientä mittaa ihmetteli. Kun vauva kuitenkin tuntuu käsiin normaalikokoiselta. Asialle ei nyt vielä mitään enempää tehty, 2 vk päästä uusi neuvola käynti.

Käytiin lomalla uimassa ja voi miten kiva kun pääsi liikkumaan kunnolla :D Tosin koko seuraava yö ja päiväkin oli kahta kauheemman lonkka säryn kanssa vaappumista. :/

unet on kans paaaljon kummallisia painajaisen tapasia. Asennon vaihtaminen herättää kyllä monesti yöllä, sen verran tuskallista on.

mintssi ja rinsessa 30+4
 
Uusi viikko, uudet kujeet :)

Kävin kokeilemassa uintia. Tai lähinnä kelluttelin terapia-altaassa/ porealtaassa. Minä en ainakaan pysty uimaan.. selkäuintia voisin kyllä ensi kerralla yrittää? :)

Yöt menee pätkittäin-nukkuessa; asennonvaihtoa puolelta toiselle jne. Närästys alkanut täälläkin vaivaamaan enempi.. Apteekista sai onneksi apua siihen vaivaan!

Itsellä olisi tämä ja ensi viikko sairauslomaa.. Ensi viikolla lääkärikontrolli (sisätutkimus), kun edelleen ollut supistuksia, mutta mielestäni vähenemään päin; lähinnä illalla/ öisin vaivaa ja napakasti puristaa alavatsaa/-selkää. Katsotaan....

Mukavaa viikkoa kaikille! :hug:

Äippä ja 28+1 tyty
 
Sovin työnantajan kanssa että jään ensin kesälomalle ja jatkan siitä suoraan äitiyslomalle 27.3 eli minä olen nyt ihan vapaaherratar ja voin kertoa että ei yhtään harmita :D
Työni on lähinnä istumatyötä ja viime viikkoina on alkanut olla aika tukalaa istua pitkiä aikoja kun maha painaa keuhkoja lyttyyn, muuten ei ole ollut mitään vaivoja.

Aamulla käytiin jo koirien kanssa tunti ja 20 min lenkillä, pyykit pyörii, lasagneaineet meinasin noutaa kaupasta ja alkaa kohta kokkailemaan. Kyllä lomailu on mukavaa!

Liriel 31+0
 
  • Tykkää
Reactions: KolmenÄiti-81
Mites muuten työssä käyvät, oletteko pystyneet olemaan kokoajan? Minkälaisia töitä teette?

Itsellä vastustanut oikein urakalla, vk 14 jäin kk sairaslomalle vuodon ja kramppien vuoksi, hurja kokemus, josta en edelleenkään voi uskoa, että vauva on jatkanut mukana oloa <3

Nyt sitten pari viikkoa menee rampana koska selkä sanoi sopimuksen irti (saa nähä istutaanko tällä selällä enää ollenkaan täysiä työpäiviä + automatkoja), on siis välilevyjen rappeumaa ja liikkumattomuus sitten kiittää kunnolla. Ikinä en ole ollut 'saikuttaja' tyyppiä ja työ muutenkin haastavaa niin on kyllä ollu koettelemusta tämä 30 viikkoa, mutta onneksi vauvalla kaikki hyvin. Ihanaa valitusta, kiva että saitte minut joukkoonne ;)

Nyt ois sitte lähete fysioterapiaan vetämässä ja tukivyötä odotellessa.. onko kellään kokemusta saman suuntaisesta selkävaivasta, hyötyykö siitä mitään? Vyöstä siis..

valivali ja rv29+5
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin heräsin ajatelemaan, että tässähän on vielä melkein koko kolmas kolmannes vielä edessä - ja nyt jo alkaa tuntua fyysistä haastetta raskaudesta. Tänään kävin hoitamassa asioita jalkapatikassa, koska matka oli niin lyhyt, varmaan 3 km yhteensä. Ja lopputuloksena sain (onneksi vasta jälkikäteen) vihlovan kipeät nivustaipeet. Varsinainen lonkkasärky jäi tosiaan patjaa vaihtamalla.

Vatsa on jo nyt todella iso, saa vaan arvailla kuinka iso siitä vielä tuleekaan. Kolme kuukautta olisi vielä aikaa kasvaa :O

Muakin vaivaa omituiset unet. Ei niinkään vauvaan liittyvät, mutta ahdistavia ja voimakkaita unia kuitenkin.


Ja niska on rikki täälläkin. Mulla on vielä kaularangan välilevyongelma, että saapa nähdä kuinka senkin kanssa vielä pärjätään.
 
Viimeksi muokattu:
Lähihoitajan hommia teen ja olen pystyny kokoajan oleen töissä, miekään en ole mikään "saikku-tyyppi" mutta kyllä jään saikulle jos siltä tuntuu.. viime keväänä kans pystyin oleen loppuun asti töissä, nyt pitäis vielä 3vkoa jaksaa tämän hillittömän vattan kans, mutta muita "oireita" mulla ei oikein olekkaan, onneksi....
Paitsi mitä nyt just supistaa ku koko päivän siivonnu :D
Kiva että tuli lisää ketjuun "Länskäläisiä" =)

31+1
 
Olen kanssa pystynyt olemaan töissä koko ajan. Työni on enimmäkseen seisoskelua, välillämistumista.

Tulen mukaan valittamaan (oikeasti lohduttaa, etten ole yksin vaivojeni kanssa)
Lonkka kivuista jo kerroinkin, lisäksi vaivaa selkä! En pysty aina astumaan, kun vihloo selästä. Nostaminen ja kurottaminen ovat pois laskuista. Niska kipeänä varsinkin aamuisin, mutta omituisin vaiva on vatsan kipu! Pahenee päivän mittaan ja tuntuu ylävatsassa vatsalihasten välissä. Voisiko johtua vatsalihasten erkanemisesta? Onko muilla ollut tällaista? Pelkään, että kun vatsa vielä kasvaa, niin tuossa kohtaa oikeasti repeää joku!

Toisaalta tuntuu, että viimeinen kolmannes alkoi JO, toisaalta tuntuu, että jäljellä on vielä ihan ikuisuus!!
 
Huomenna paukkuu 30+0 ja mä en voi enään seistä tai kävellä pidempään.
Keittiön tasot tyhjensin ja tein ruisleipä taikinan seisaallani niin 3h meni "nukkuessa" kipua pois. Ihan supistuksiakin mahtuu mukaan, niistä kun muistaisin huomenna neuvolassa puhua... ...mutta enimmäkseen kiusaa lonkka- ja selkäkipu.

Mä en oo IKINÄ nukkunu päiväunia ja muutenkin yöunta nukkunu max 7h, nyt mä voin helposti vetää sen 12h yöunta ja 3h päikkärit vielä päälle.
Onneks mies on työttömänä niin mulla on nukkumiseen hyvä mahdollisuus (ukko ja muksut ulkoilemaan - itse päiväunille).

Niijuu ja pitääkin muistaa myös kysyä miten toimia jos tää kolmas tulee pikana.
Nuorempi tytöistä tuli 2tunnissa - meiltä on 1,5h matka sairaalaan. Silloinkaan ei oltais ehditty ellei mies olis sanonu että nyt lähetään ainakin näytille, kunnon säännölliset supistukset alkoi vasta loppumatkasta.
 

Yhteistyössä