Toukomurut 2014 ~ Lokakuussa

TOUKOMURUT 2014 :heart:


LA
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

30.4.
Mary Jane / 30 / 2. lapsi / PS
papumamma / 25 / 4.lapsi / OYS

1.5.
Öllis / 27 / 3.lapsi / MKS tai SKS
Tissa / 31 / 1.lapsi / TAYS
sallaannu / 18 / 1.lapsi / K-PKS
Muruli / 31 / 1.lapsi/ TYKS
Smooth / 23 / 3.lapsi / EKKS
Hannel / 34 / 2.lapsi / KOKS

2.5.
nansku / 23 / 2.lapsi / PKKS

3.5.
LinneAino / 25 / 1.lapsi / SeKS
NuVe / ? / 3.lapsi / SKS
mipatsu / 20 / 2.lapsi / K-SKS
Sarriina / 33 / 7. lapsi / Oys
Joshu / 23 / 1.lapsi / SeKs
Aniviisu / 35 / 2. & 3. lapsi / ?

4.5.
Nitta / 28 / 3.lapsi / L-PKS
Arizonared / 33 / 2. ja 3. lapsi / LKS

5.5.
Mimmimiina / 33 / 2.lapsi / JS
Choco coco/ 33v./ 5. ja 6.lapsi / Nkl
Skaardie / 30 / 2.lapsi / L-PKS
laurora / 31 / 3.lapsi / SATKS
Pinkku-84 / 29 / 1.lapsi / TYKS
IiMa / 24 / 2.lapsi / OYS

6.5.
saurus / 30 / 4.lapsi / KOKS
Mustang79 / 33 / 3.lapsi / JS
coffeeBreak / ? / 4. lapsi / ?
henttaliina / 26 / 3. lapsi / SeKS

7.5.
Ollakovai...? / 39 / 3. lapsi / PKKS

8.5.
hiippis / 39 / 3.lapsi / MKS
minniriina / 31 / 3.lapsi / ?
Mutsiainestako / 39 / 2.lapsi / LS
Wasabi / 26 / 2.lapsi / JS
mintssi / 24 / 2.lapsi / K-SKS

9.5.
Saspa / 29 / 4.lapsi / SeKS
sallamaria / 29 / 2.lapsi / KOKS

10.5.
immense / 22 / 1.lapsi / KOKS
Tanttara / 29 / ? / KOS
niinnnnii / 23 / 1.lapsi / ?
Tillu79 / 34 / 2.lapsi / KAKS

11.5.
Taloussuklaa / 31 / 2.lapsi / KOKS
Plitsis / 26 / 1.lapsi / Ulkomaat
Harmful / 20 / 1.lapsi / TAYS
Mymmelintytär / 24 / 1.lapsi / OYS
TeaPot / 26 / 2.lapsi / SeKS
mammattaa/ 24 / 1.lapsi/ SatKs

12.5.
Selma_ / 33 / 4.lapsi / OYS
Onni2014 / 38 / 1.lapsi / NKL
Avantasia / 27 / 3.lapsi / K-SKS
Róisín / 35 / 1.lapsi / KOS

13.5.
satsumama / 32 / 4.lapsi / K-SKS
Hyäkkäysvaunu / 27 / 3.lapsi / PHKS
Kanervankukkanen / 35 / 4.lapsi / TYKS
nya / 29 / 2.lapsi / KOS
Aunilotta / 26 / 1.lapsi / TAYS
jenni_noora / 29 / 1.lapsi / K-SKS

14.5.
Euphoric / 20 / 1.lapsi / K-SKS
Jadeline / 22 / 2.lapsi / TAYS
Zugar / 24 / 1.lapsi / EKKS
Dee / 20 / 1.lapsi / OYS

15.5.
Hermione85 / 28 / 1.lapsi / NKL

16.5.
kukkurukuu / 24 / 1.lapsi / TAYS
Väpä / 35 / 3.lapsi / PHKS
picipoci / 32 / 2. lapsi / KOS
Myyliini / 31 / 1.lapsi / Kaks
Ziguna / 28 / 3.lapsi / OYS


17.5.
Tintti. / 18 / 2.lapsi / K-HKS
heliplaa / 22 / 2.lapsi / TAYS

18.5.
iit86 / 29 / 3.lapsi (miehelle 4.lapsi) / EKKS
Tiuli / 29 / 4.lapsi / LPKS

19.5.
hiulu / 27 / 2.lapsi / TAYS
jejijaji / 30 / 5.lapsi / KOS
M.K. / ? / 5.lapsi / JS
tiburona / 33 / 1.lapsi / ulkomaat
starwars / 32 / 1. lapsi / KYS

20.5.
Lilli_ / 19 / 1.lapsi / SAS

21.5.
srz / 32 / 3.lapsi / TAYS
Mama Verde / ? / 2.lapsi / TYKS
Jessica1/ 32 / 1.lapsi / NKL tai KOS
Willanen / ? / 1.lapsi / ?
cheychey / ? / 1.lapsi / K-Hks

22.5.
Joosukka / 33 / 5. lapsi / HYS

23.5.
petram- / 27 / 4.lapsi / PHKS
funkyest / ? / 2.lapsi / PS

24.5.
Hannele76 / 37 / 3. lapsi / TAYS
bansku77 / 36 / 3.lapsi / KYS

25.5.
Poca / ? / ? / ?
Lahopää / 22 / 1.lapsi / K-PKS

26.5.
maple / 28 / 2.lapsi / NKL tai KOS

27.5.
Tuanni / 28 / 2. lapsi / SeKS
JanitaK / 20 / 2. lapsi / KYS
aoko / 31 / 1.lapsi / KOS

28.5.
vanaheim / 34 / 2. lapsi / JS
Leala / 30 / 2.lapsi / MKS
Minttumaari* / 36 / 1. lapsi / JS

30.5.
PöllöKala / 28 / 4. lapsi / OYS
Diffi / 28 / 1 / KYS
Kuhuätti / 33 / 2.lapsi / VKS

31.5.
Oxalis / 31 / 1. lapsi / TAYS

LA?
sannuliina / ? / 6.lapsi / LKS



:flower: :'( :flower:
Surun kohdanneet
mammuzki
Syssy^^
macy gray
Tuuuli+
Tähtisilmä*
Maikkki
Taikatuike


SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


PÄIVITYSPYYNNÖT SELKEÄSTI EROTTUVALLA TEKSTILLÄ!

Aikaisemmat ketjut:
Toukomurut 2014
 
Viimeksi muokattu:
Jos teille passaa niin hyppäisin tähän junaan, kun kerran LA on toukokuussa, olette jo toisillenne tutuiksi käyneet, mutta olen vasta tänään varmistunut raskaudestani, verikokeen tulokset kun sain tietää.
30.5/ Diffi / 28/ 1/ KYS

Haluatteko tietää muuta? :)
 
Mutkin voisi lisätä tuohon listaan kun olen täällä pyörinyt. :)

21.5.
Jessica1/ 32-v/ 1.lapsi/ NKL tai KOS



Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti.
Olisin niin toivonut sydänäänien kuuntelua, muttei kuulemma heidän laitteilla vielä näillä viikoilla mitään kuuluisi. :(
Käynti oli siis vain keskustelua. Hoitsu oli vähän hissukan oloinen, mutta jospa hän siitä lämpenisi kun tutustutaan jatkossa paremmin. =)

Torstaina on varhaisultra ja sitten toivottavasti nähdään pikkuinen toukka ja sydämen pumputus. <3 Jännitttääää...


Jessica1 & Toukka 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: jejijaji
:wave:

Monta päivää vierähti, että taas sain aikaiseksi kirjoittaa.

Tänään oli ensimmäinen aamu, kun piti tuijotella vessanpönttöä kohti, yäk!
Nyt muistan elävästi sanoneeni nuorimmaisen äjlkeen, että raskausaikaa en enää haluaisi uudestaan, mutta muutoin voisin kyllä pienen kääryleen ottaa :)
No, kaksi edellistä raskautta meni niin, että muutamia päiviä oli pahaa oloa ja sitten se helpotti, toivon, että näin olisi tässäkin. Syyslomakin tulossa ja kaikkea... pitäisi jaksaa lasten kanssa touhuta.

Töistä vietin etäpäivän, onneksi sekin on mahdollista. Antaas katsoa miten huomenaamulla... Töissä olisi parikin tärkeää kokousta, joissa pitäis olla paikalla. No, sen näkee sitten :)

Tervetuloa uusille!

Onkos kellään muulla tiedossa uuden asunnon etsiminen tulokkaan myötä?
Meillä on sellainenkin projekti tulossa, kun ei nykyisen neliöt enää riitä :)

Nyt lastenohjelmien pariin nuorimmaisen kanssa :)

Hannele ja NelliKalle 6+2
 
Viimeksi muokattu:
3.5 Sarriina / 33v / 7. lapsi / Oys

Minäkin voisin ilmoittautua mukaan. :) Oon kuukauden lukenut jo teidän juttuja, mut nyt sain rekisteröidyttyä, et pääsen mukaan tänne. Neuvolassa kävin viikko sitten ja ultralla katottiin, et mitä pienelle kuuluu. Kaikki ok, paria päivää pienempi oli, mitä kuukautisten mukaan, mut ei siirretty laskettua aikaa kuitenkaan.

Olo on todella väsynyt ja pahaolo vaivaa jatkuvasti. Mut jospa se tästä muutaman viikon päästä jo helpottais.

Sarriina + pikkuinen 9+2 (vissiinkin)
 
Hannele76 Meillä alkais kanssa olla ajankohtaista tuo isomman asunnon katteleminen. Neliöitä tällä hetkellä 75, kaksi lasta ja kolme koiraa sekä > 250 lautapeliä ja > 70 paria korkokenkiä, että en oikein tiedä, mihin tässä vielä yksi nyytti sijoitettaisiin :whistle: Harmi vain, että mies opiskelee ja yhden ihmisen palkka ei oikein riitä kummosenkaan asuntolainan lyhentämiseen, joten saa nähdä, kuinka kauan tässä vielä kykitään.

Hyäkkäysvaunu, millois sun aikaisemmat lapsukaiset ovat nähneet päivänvalon :)? Mulla siis poika 9/2008 ja tyttö 11/2011. Ja Päksissä molemmilla kerroilla sama huone ja sama vuode :D! Näinköhän taas varaavat saman petin meikäläiselle, jos sinne saakka edetään ;)?

Tervetuloa messiin Sarriina ja Diffi :wave:

väpä + jaakko kolmonen 7 + 2?
 
Alkuperäinen kirjoittaja väpä;29046877:
Hyäkkäysvaunu, millois sun aikaisemmat lapsukaiset ovat nähneet päivänvalon :)? Mulla siis poika 9/2008 ja tyttö 11/2011. Ja Päksissä molemmilla kerroilla sama huone ja sama vuode :D! Näinköhän taas varaavat saman petin meikäläiselle, jos sinne saakka edetään ;)?
Tytöt on syntyny 07/2008 ja 06/2011. Mäkin oon ollu molemmilla kerroilla samassa huoneessa, huoneen numeroo en nyt vaan muista millään - lukeekohan se jossain lapussa...
 
Kiitos uudesta ketjusta ja uusille tervetuloa :flower:

Aikasmoisia uutisia, että keskenmeno ja sitte ei olekaan. Kaverilleni kävi näin rv 14, kun neuvolalääkäri ei saanut sykettä kuulumaan. Sit seuraavana päivä yön itkun jälkeen sairaalaan ja kaikki olikin ok. Että siinä se syy, miksi aikaisemmin kirjoitin, että mä käyn yksityisellä kaikki lääkärit... Ois siis tää sama lääkäri mulla muuten.

Mulla on huomenna tää mun oma "varhaisultra", siis 9+1, mut haluun mennä ku en oo aiemmin käyny :heart:

Pahoinvointi on jo vähän helpottanut, ainakin haluun uskoo niin... Eilen yrjösin kaaressa, mut tänään oon kyennyt ilman probleemaa oleen töissä, hoitaa viikon ruokaostokset, tehdä sen ruuan ja kävin vielä uimassakin, hyvä minä :D Antaa kummasti uskoa tulevaan, kun joka päivä ei oo kamala...

Selvisin siitä koulun ja kodin yhteistyön päivästä ilman noloja tilanteita, huominen haaste on valvoo lukion koeviikolla koetta aamulla 8-10. Yleensä laattaan ysiltä, kaveri vaan nauro, että otat ämpärin pöydän viereen...ou no.
 
  • Tykkää
Reactions: Poca
LauraAnn (toivottavasti muistin nikin oikein) tervetuloa takaisin Toukokuisiin :) :heart: Onni, että et ottanut niitä pillereitä heti!

omanapa valitusta Mä oon ihan järkyttynyt tän mun mahani kanssa, oikeesti. Mun talvitakissani on ehkä n. 1cm tilaa enää tälle vatsalle ja kuvittelin, että sillä mennään ainakin joulukuuhun asti. No ei mennä ei. Olen tänään kulkenut housut auki, koska sattui pitää niitä kiinni, kun puristivat mahaa ja vetivät järkyn makkaran sitten vyötärön päälle. Nyt on sitten alamaha arka, kun vetoketju on painanut sitä ilkeesti. Mä en oikein käsitä mistä mä tätä turvotusta saan? Voiko suola muka jo nyt vaikuttaa noinkin pahasti, että maha on kuin pallo. Vatsanahkaa kiristää, enkä ihmettele yhtään, kun on muutamassa päivässäsyönyt ilmaa sisäänsä.

Aloin tosissani tänään pohtimaan (jep, hullua, mä tiedän) että jos mulla onkin joku syöpä kohdussa ja se saa ton mahan noin pullottavaksi ja siksi RT on näyttänyt positiivista :D mutta joo, mun on pakko myöntää, että ekaa kertaa olen huolissani mun vatsani turvotuksesta. Toki, mitä enemmän lapsia sitä pahemmat turvotukset, mutta tää on oikeesti jo naurettavaa. Jos jaksaisin, niin ottaisin kuvan. Ja ne masutuubit, jotka viimeviikolla ostin...ne on jo käytössä, että voin kulkea housut auki :/

Ai niin ja ilmeisesti RADE iskee jo nyt. Mun piti soitella neuvolaan ja varailla aikaa, mutta unohdin. Ja paripäivää sitten mä unohdin mun ukkoni nimen :D tytär katteli hiukan pitkään kun änkytin "Siis toi, toi, toi..Sano nyt mikä sen nimi on! Siis toi..., äh miten mä voin unohtaa oman ukon nimen? Siis ****....!"

Joosukka ja minimuru (x5?) 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: LauraAnni
LauraAnni - oli aivan uskomaton tuo sinun tarina. Vetää ihan sanattomaksi! Oliko se kkm:n diagnoosin tehnyt lääkäri yksin tekemässä diagnoosia? En olisi ikinä uskonut, että noin voi käydä ja ainakin itse otin opikseni tuosta sun tarinasta.

Joosukka - mikä on RADE? Raskaus dementia? Mulla on ollut jo todella pahoja oireita siitä, suorastaan kiusallisia keskusteluja työpaikalla, juuri noita sanojen unohteluita ja sitten ihan käytännön hankaluuksia... en viitsi edes kertoa, mutta muutos tavanomaiseen on selkeä.

Mä olisin kysellyt sellaista asiaa, että kuinka olette suhtautuneet hajusteisiin, syöttekö pasturoituja pehmeitä juustoja tai esim. viinirypäleitä? Mua jotenkin alkoi kiusaamaan pesuainehajusteet (ihan kuin haistaisin ne nyt selvemmin). Mutta sitten tajusinkin popsivani (huolella pestyjä) viinirypäleitä joita olen itse aina pitänyt todella myrkytettyinä, enkä myöskään jaksaisi niin kauheasti vältellä fetaa tai raejuustoja ja hiukan olen kiusaantunut noista kielloista (nimenomaan juustojen suhteen). Miksi raejuusto olisi kielletty, jos esim, rahka tai jogurtti ovat ok?
 
  • Tykkää
Reactions: LauraAnni
Tännekin pitkästä aikaa kirjoitteleen.. :) Oon niin väsynyt, joka aamun saa aloittaa laatoituksella ja pitkin päivää on huono olo. Lisänä vielä hengästyminen ja huimaus, kunto on ku 100-vuotiaalla! Juuri ja juuri töihin vielä selviää. :D

Käytiin muuten ultrassa 18.9. ja pieni sydän siellä löi ja alkio vastasi viikkoja 6+0, vaikka ovistestin mukaan olis ollut 6+3. Torstaina taas uusi ultra.. Vähä jänskättää kun masutuntemuksia on jossain kohtaa ollut vähän vähemmän, nyt taas jonkin verran. Ultrat mulla on kaikki kunnallisella.. :)

Harmful & natiainen 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Lokakuu vihdoin täällä. Tuntu kyllä, että tää kuukaus kesti ikuisuuden. Mulla oli tänään mun eka lääkäri-aika. Se on jännittänyt viime päivät aika paljon, koska ei oo ollu paljoo mitään oireita ja toki myös viime vuotisen keskenmenon takia vähä varovaisempi. Sanoinki sitä lääkärille etten tiedä oonko enää raskaana, kun ei mulla oo oikein oireita ja sit lääkäri kysy et no onko rinnat arat, entä väsyttääkö enemmän.. ja pitääkö käydä useemmin vessassa. Ja kaikkiihan sit tuli Joo vastaus ja lääkäri sanoki, että no kyl sä todennäkösesti sitten oot raskaana. Ehkö jotenki liitän raskausoireet vaa pahoinvointiin. No joka tapauksessa vihdoin lääkäri ultras ja pieni ihme siellä oli ku olikin. Pieni sydän sykki ja masuasukin koko vastas täydellisesti, sitä mitä sen piti ollakin. Eli Raskaana ollaan 8+1 ja laskettu aika on äitienpäivänä ens vuonna. Aika uskomaton tunne.

p.s. asun ulkomailla ja täällä on normaalia että 9. viikolla on eka aika missä yleensä ultrataan kanssa. Ja usein se on just gyne, joka tekee sen ja muutenkin seuraa raskautta. Vähän erilai siis, jos joku ihmettelee.
 
Minttumaari juu, raskausajan dementtia :) Onneksi en oo töissä =D Tosin käyn koulua ja kokeissa tuosta on vaan haittaa :D

Hyviä uutisia ultrasta saanneille oikein paljon onnea :)

Muutosta Olisi edessä täälläkin, mutta saas nähdä kuinka käy. Miehelle kun yllättäen pukkas jonkun kymmenenvuodetakaiset vuokrarästit UO:hon tässä hiljattain. Että saas nähdä saadaanko isompaa vai ei. Käsittääkseni tuo on semmoinen asia, että se hankaloittaa aika pirusti :( Tuli hitusen puuntakaa tuo (ainakin mulle ja ilmeisesti miehellekkin). Asutaan tosiaan kolmiossa ja kyseessä uuseperhe. Meitä on täällä parhaimillaan kuus henkilöä ja kun miehen lapsi on niin sitten seittemän :D eli on aika saakutin ahdasta, mutta minkäs teet ja sopu sijaa antaa. Ja kohta meitä on ainakin kahdeksan. No aika näyttää kuinka asuntoasioiden kanssa käy.

).( Pikkuimmeinen herätti puo viidelta, voi haukotus! Jatkoi kyllä uniaan, mutta itse nousin ylös ukon kanssa ja kovasti ajattelin opiskella matematiikkaa ja tekeväni yhtä suurempitöistä koulujuttua. No ajatushan se tärkein on vai mitä :D

eilinen turvotus onneksi kadonnut yönaikana vaikka hitusen tuo maha plmpöttää, mutta eilinen veti olon kyllä niin tukalaksi ettei tosikaan. Tuli mieleen ihan ajat viimeisiltä raskausviikoilta :D Ja pahoinvointi on multa ajoittunut iltaan eniten. Hankaloittaa unenpäästä kiinni saamista, kun tuntuu tulevan vaan huonompi olo kun makoilee. sinäänsä positiivista, että tää pahoinvointi mitä nyt on ollut (ja joka on lievää kuitenkin) on pahempaa kuin yhdestäkään lapsesta, joten ehkä kaikki on kunnossa :) Pidän ainakin sormet ristissä sille :)

Joosukka ja minimuru 6+5
 
Tuuli+:lle paljon jaksamista ja tarrasukkia!

Meillä ei ole muuttoa edessä, remonttia kylläkin. Meillä on joka raskaudessa ollu jotain rempassa - ekassa remontoitiin homeinen vessa kun mä olin viimisilläni raskaana (ostettiin tää talo silloin), toisessa raskaudessa oli makuuhuoneesta paljastunu rakennusvirhe jonka seurauksena taas oli hometta (huomataan noi nopeesti koska mä saan siitä reaktion jo kun sitä on minimaalisesti). Nyt olis vuorossa lastenhuone jonka seinät ei oo kovin tiiviit enään...

Hyäkkis & myrtti 8+0 poks
 
Mun kohdalta vois päivittää näin: 16.5 kukkurukuu / 24 / 1.lapsi / TAYS Eli VAS tippuu pois. Mä sain just kuulla, että VAS sulkee toimintansa vuoden vaihteessa ja mua niin VITUTTAA!!! Mä en halua TAYSsiin, että mä synnytän sitten kotona!!! Peekele!!!!! :kieh::stick::':)headwall::mad:
 
Mä olisin kysellyt sellaista asiaa, että kuinka olette suhtautuneet hajusteisiin, syöttekö pasturoituja pehmeitä juustoja tai esim. viinirypäleitä? Mua jotenkin alkoi kiusaamaan pesuainehajusteet (ihan kuin haistaisin ne nyt selvemmin). Mutta sitten tajusinkin popsivani (huolella pestyjä) viinirypäleitä joita olen itse aina pitänyt todella myrkytettyinä, enkä myöskään jaksaisi niin kauheasti vältellä fetaa tai raejuustoja ja hiukan olen kiusaantunut noista kielloista (nimenomaan juustojen suhteen). Miksi raejuusto olisi kielletty, jos esim, rahka tai jogurtti ovat ok?
Oon ollut aina herkkä pesuaineiden hajusteille ja kaupassa mieluummin kuljen ne hyllyt kaukaa ja käytän vaan hajusteettomia (eko). En ole huomannut vielä muutosta hajuaistissani. Viinirypäleiden kanssa olen myös aika skeptinen, ajattelin jättää ne ostamatta tässä raskauden aikana. Mut tietysti jos jossain tarjotaan esim. salaattia missä niitä on niin kyllä sit satunnaisesti vois syödä. Rahka ja jogurtti ovat ok, sillä ne ovat hapatettuja, ts. niissä on hyvin paljon jo omia hyviä mikrobeja eivätkä siksi kontaminoidu niin helposti. Raejuusto taas ei ole hapatettu ja on tuorejuustona hyvin herkästi pilaantuva eli siihen pääsee huonot pöpöt iskeen paremmin kiinni kun ei ole kilpailua niiden hyvien hapattajien kanssa. Näin mä asian ymmärtäisin vaikken maitotuotteita käytäkään.

).( Vessassa ravaaminen alkoi loppuviikosta ja la-su yönä piti käydä yöllä jo kolme kertaa vessassa, blääh. Viime yönä en käynyt kuin kerran, mutta heräsin siinä sitten. Mulla on tapana että meen pimeessä yöllä vessaan etten herää niihin valoihin. No törmäilin sit tavaroihin ja tiputtelin niitä eli kai mä siitä jotenkin heräsin ja jäin pyörimään sänkyyn. Hetken päästä havahduin ihan järkyttävään minttujäätelön mielitekoon! Siis sellasen missä olis kunnon tahmeet mintturaidat. En ikinä edes oikein ole ollut mikään kova mintun ystävä, mut viime yönä teki ihan järjettömästi mieli. Sit ajatus lähti eteenpäin et voikun siinä olis vielä sellasia isoja tummasuklaalastuja... Ja sit alko tekeen mieli After Eight:ejä... Jos jotain noista olis kaapissa ollut niin ihan varmaan olisin lähtenyt klo 01.30. niitä syömään, mut onneksi ei ollut. Ja unikin jossain vaiheessa vielä tuli. :)

Oxalis & viiva 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin, ne remontit vielä. Me muutettiin vanhaan omakotitaloon viime marraskuussa ja ollaan keväästä asti tehty keittiöremonttia. Ei siis ole vieläkään valmis, huoh... Tuon keittön jälkeen tarvis koko yläkerta (mh + lastenhuone(et) +vaatehuone + vessan laajennus suihkua varten) tehdä uusiksi ja samaten eteinen. Eli remonttia olis ihan reippaasti vielä tiedossa.
 
Mulle sanottiin neuvolassa että kalat, maksa, pastöroimattomat ja vakuumipakatut tuotteet on rajoituslistalla, sanoi että muuten voi syödä rauhassa niinku ennenkin. Tuorejuustotkin voi syödä yli 70 asteessa kypsennettynä (esim homejuusto vaikka pizzassa). Ja Suomessa valmistetut juustot on suurimmin osin pastoröitu - myös sulate- ja pehmeätjuustot.

eilen just mietittiin että kaikista mieluisin olis kotisynnytys, mutta se on tehty niin vaikeeksi (tosin se voi olla edessä kuitenkin jos yhtään nopeammin homma etenee kuin edellinen - 2,5h, meiltä on n.1,5h matkaa päitsyyn ja matkalla pitää heittää muksutkin mummolaan... ...parempi olis siis tajuta heti ekoista supistuksista että nyt on kiire; viimeksi ukko sai mut pakottaa autoon ku mä olin sitä mieltä ettei se vielä synny, puolessa välissä matkaa alko sit ne kunnon poltot)
 
Mä olen "palannut maanpinnalle" :) Eli mulla on ollut viime viikkoina niin huonoa oloa etten ole täällä ehtinyt edes käydä... Nyt on taas hyvä olo, ehkä se pahoinvointi alkaa kohta olla jo ohi :)

Hyvä juttu että uusi ketju joka kuukausi!

Mä oon rakastunut pirtelöihin! Auttaa kun on huono olo! :) Kannattaa kokeilla! Ihanan viileää ja raikasta ja kun laittaa tuoreita marjoja ja hedelmiä, NAM!!!

Ens viikolla olis eka neuvola...

TeaPot + masu 8+2
 
Viinirypäleet sisältää sen verran torjunta aineita ja kukapa niitä alkaisi kuorimaan :D
Mutta itsellä kyllä iskenyt niihin nimen omaan nyt himo! Yleensä muutaman vaan syönyt kun poitsu niitä halunnut, nyt toisin päin. Poitsu kerkeää muutaman maistaa kun joku on jo ne syönyt ;)
Ne on vaan niin helppoa pientä napsittavaa, kun meinaa huono olo yllättää :/
 
Ja sitä DEMENTIAA on kyllä turhan hyvin täälläkin havaittavissa :/ huoh...
2 kattilaa lentänyt jo roskiin, kun makaroonit onnistunut polttamaan niin pahasti pohjaan ettei niitä enää kuntoon saanut.. Itseä melkolailla harmitti, muut täällä vaan nauroi mulle. Että haluat näköjään uusia kattiloita...
Ei oikee mikään pysy päässä, höpöttelen mitä sattuu :D

Huomenna eka neuvola ;) Jesss.. Vähän jännittää hoksaako tuo poika, kun on tosiaan peräkkäiset vuorot. Pojan 6v neuvola + minun. Sen jälkeen ei kyllä asia salassa pysy :D
 

Yhteistyössä