Toukomurut 2014 ~ Marraskuussa

Kurkkukivusta soitin lääkäriin, lähetti pikana labraan, tulos pitäis saada jo huomenna - agniinaa ilmeisesti epäili, mutta varmaan jotain pahempaakin, kun sanoi "jos nousee kuume tai et saa suuta auki niin päivystykseen heti" Öööh? Kurkkukivusta vaan oli kyse... Mutta onko agniina vaarallinen raskaana? Lääkevälttelijä kun olen niin ei kyllä kiinnostaisi minkäänlainen kuuri, käski mun ottaa panadolia edes, mutta kun en sitäkään ota kuin silloin jos aivan kestämätön tilanne. Kiitos taas eräälle äidille "mun tyttö on vielä vähän kipee, mut ei viitsitty jäädä pois kerhosta, kun sit pitäis olla monta viikkoa pois". Niin no se on vähän voi voi, jos on kipee niin on kipee, ja ei tulla muita tarttuttaan....

15+4

Täähän menee just niinku mulla....ja se tyttö on edelleen muuten kovassa yskässä.
Mulla alko flunssa kovalla kurkkukivulla ja sitten se loppu parin päivän päästä ja sitten ne loputkin iski...kova yskä ja nuha (jotka vieläkin mulla muuten on) Lääkäri ei voinut muutakun katsoa ettei oo Angniinaa eikä kurkkutulehdusta, ei ollut.
En saanut mitään yskänlääkettä enkä nenäsumutetta, vain panadolia määrättiin ja kurkkupastilleja ja paljon vettä/ kuumaa mehua.

Eli tervetuloa hiulu joukkoon.
 
Nya
Mä oon kanssa ollu kovassa flunssassa kohta viikon verran.. Apteekista kyselin et eikö mitään avaavaa nenäsuihketta saa käyttää, niin vastaus oli et ei. Soitin kuitenkin sit teratologiseen tietopalveluun ja sieltä sanottiin et esim. otrivinia voi ihan hyvin käyttää! Kunhan käyttää maltillisesti eikä kauheen pitkään aikaa yhteen soittoon. Sen avulla oon nyt saanu jotenkuten nukuttua! Sitä tässä vaan mietin, et missähän vaiheessa pitäis lääkäriin hakeutua..? Kuitenki aika perusflunssalta vaikuttaa, mut tuntuu vaan et ei ala millään helpottamaan!! Enemminkin menny taas vähän huonompaan suuntaan.. Eilen illal oli vähän kuumettakin.

Kävin muuten reilu viikko sitten ottamassa sen influenssarokotuksen, me otettiin koko perhe se. Mies saa duunin kautta ja helsingissä lapset alle 35kk saa sen neuvolan kautta.
 
Neuvola oli toissapäivänä ja otin kans sen influenssarokotteen. Hb oli laskenut jo edellisen kerran 124:stä 105:een :( Katsottiin vähän tarkempiakin kokeita tän mun anemiataustan takia ja vähän hirvittää kun ferritiini eli se rautavarasto oli tippunut jo alle puoleen siitä mitä oli alkukesän tankkauksen jälkeen. Oli se arvo vielä ihan ok, mutta jotain mussa on vialla kun ei rauta imeydy tai sit sitä katoaa johonkin väärään paikkaan... Solgarin raudat oon aloittanut, toivottavasti ne nyt oikeesti tällä kertaa auttais tarpeeksi. Sit oli outo juttu kun hoitsuharjoittelija luetteli niitä vanhoja verikoetuloksia ja sanoi et veriryhmäni on B+. Olen hyvin varma että mulla on tähän asti se ollut kyllä B-! Tilasin sit Taysista papereita niin saa tarkistettua mitä ne on määrittänyt siellä. Kyllä mä ihmettelen jos mun muisti tässä pätkii näin pahasti, toi on kuitenkin ollut jotenkin ihan itsestäänselvä asia mulle jo vuosikausia. Mut eipä noissa määrityksissä varmaan kauheesti virheitä pitäis tulla, ellei sit joku inhimillinen näppäilyvirhe ole ollut. Täytyy odotella papereita, toivottavasti tulevat pian.

Mulla oli kohtu ilmeisesti vielä hyvin alhaalla ja itsekin olen vähän ihmetellyt kun ne sydänäänet kuuluu edelleen oikeastaan samasta paikasta tosi alhaalta, siitä karvoituksen rajalta. No kai se sieltä joskus nousee.

Eilen kerroin töissä toiselle esimiehelleni asiasta ja varmaan ensi viikolla kerron toiselle kunhan saapuu reissusta. Hyvin tuo asian otti kuten arvasinkin, hän on melko tohkeissaan itsekin tuoreista lapsenlapsistaan ja kuulemma alkuvuodesta olisi syntymässä yksi lisää. Kahdelle työkaverilleni olen aiemmin jo kertonut, muille en ajatellut sen kummemmin, huomaavat sitten kun huomaavat. Ajattelin jäädä lomalle 16.12., voi olla ettei maha parissa viikossa vielä kauheasti kasva joten suurin osa varmaan huomaa sitten ensi vuoden puolella kun palaan lomalta (jos siis työt jatkuvat, kiva kun selviää vasta joskus jouluna...).

Mua vähän harmittaa kun rakenneultra on vasta 15.1. niin ei sitä sukupuolta sitten tiedä kun alennusmyynnit alkaa... Olis niin kiva muutama vaate käydä ostamassa ja mieluummin niitä jommalle kummalle kuin ihan neutraaleita, niitä on kuitenkin aika vähän.

Miten muuten yleensä noi ylimääräiset ultrakäynnit menee, koska ihmiset sellaisissa käy? Kauheesti asiasta ymmärtämättä ajattelin alustavasti et varmaan joskus viikon 30 kieppeissä vois olla hyvä käydä niin näkis niitä rakenteita ja mahdollisia poikkeavuuksia paremmin kuin rakenneultrassa, jossa vain puolet poikkeavuuksista jää kiinni. Siis ihan sen takia haluisin et osais sit varautua jos jotain poikkeavaa löytyiskin. Onko tää joku mun omakeksimä (hölmö?) ajatus vai tekeekö jotkut näin? Onko muita hyviä ajankohtia käydä? Siis jos yhden kerran raaskis yksityisesti käydä.

Oxalis 14+1
 
Kirjoittelen puhelimella, eikä boldaus onnistu, mutta...
Kävin labrassa muissa asioissa verikokeessa ja kyselin samalla SOKERIRASITUKSESTA. Hoitaja sanoi, että saa lukea tai kutoa. Itse ajattelin varautua sekä kirjalla että puikoilla????

Inhottavaa nuo flunssat ja mahdolliset angiinat! Toivottavasti menevät pian ohi!
 
Neuvola oli toissapäivänä ja otin kans sen influenssarokotteen. Hb oli laskenut jo edellisen kerran 124:stä 105:een :( Katsottiin vähän tarkempiakin kokeita tän mun anemiataustan takia ja vähän hirvittää kun ferritiini eli se rautavarasto oli tippunut jo alle puoleen siitä mitä oli alkukesän tankkauksen jälkeen. Oli se arvo vielä ihan ok, mutta jotain mussa on vialla kun ei rauta imeydy tai sit sitä katoaa johonkin väärään paikkaan... Solgarin raudat oon aloittanut, toivottavasti ne nyt oikeesti tällä kertaa auttais tarpeeksi. Sit oli outo juttu kun hoitsuharjoittelija luetteli niitä vanhoja verikoetuloksia ja sanoi et veriryhmäni on B+. Olen hyvin varma että mulla on tähän asti se ollut kyllä B-! Tilasin sit Taysista papereita niin saa tarkistettua mitä ne on määrittänyt siellä. Kyllä mä ihmettelen jos mun muisti tässä pätkii näin pahasti, toi on kuitenkin ollut jotenkin ihan itsestäänselvä asia mulle jo vuosikausia. Mut eipä noissa määrityksissä varmaan kauheesti virheitä pitäis tulla, ellei sit joku inhimillinen näppäilyvirhe ole ollut. Täytyy odotella papereita, toivottavasti tulevat pian.

Mulla oli kohtu ilmeisesti vielä hyvin alhaalla ja itsekin olen vähän ihmetellyt kun ne sydänäänet kuuluu edelleen oikeastaan samasta paikasta tosi alhaalta, siitä karvoituksen rajalta. No kai se sieltä joskus nousee.

Eilen kerroin töissä toiselle esimiehelleni asiasta ja varmaan ensi viikolla kerron toiselle kunhan saapuu reissusta. Hyvin tuo asian otti kuten arvasinkin, hän on melko tohkeissaan itsekin tuoreista lapsenlapsistaan ja kuulemma alkuvuodesta olisi syntymässä yksi lisää. Kahdelle työkaverilleni olen aiemmin jo kertonut, muille en ajatellut sen kummemmin, huomaavat sitten kun huomaavat. Ajattelin jäädä lomalle 16.12., voi olla ettei maha parissa viikossa vielä kauheasti kasva joten suurin osa varmaan huomaa sitten ensi vuoden puolella kun palaan lomalta (jos siis työt jatkuvat, kiva kun selviää vasta joskus jouluna...).

Mua vähän harmittaa kun rakenneultra on vasta 15.1. niin ei sitä sukupuolta sitten tiedä kun alennusmyynnit alkaa... Olis niin kiva muutama vaate käydä ostamassa ja mieluummin niitä jommalle kummalle kuin ihan neutraaleita, niitä on kuitenkin aika vähän.

Miten muuten yleensä noi ylimääräiset ultrakäynnit menee, koska ihmiset sellaisissa käy? Kauheesti asiasta ymmärtämättä ajattelin alustavasti et varmaan joskus viikon 30 kieppeissä vois olla hyvä käydä niin näkis niitä rakenteita ja mahdollisia poikkeavuuksia paremmin kuin rakenneultrassa, jossa vain puolet poikkeavuuksista jää kiinni. Siis ihan sen takia haluisin et osais sit varautua jos jotain poikkeavaa löytyiskin. Onko tää joku mun omakeksimä (hölmö?) ajatus vai tekeekö jotkut näin? Onko muita hyviä ajankohtia käydä? Siis jos yhden kerran raaskis yksityisesti käydä.

Oxalis 14+1
Moikka!

Me käytiin tosiaan alku viikosta yksityisellä ylimääräisessä ultrassa joka sitten merkattiin rakenneultraksi, tämä kätilö otti sen omana aikana joten meidän ei tarvinnut maksaa mitään (norm. 85-100€ käynti + ultra) Varmaan käydään tuossa helmikuussa viimeistään uudelleen, haluan käydä katsomassa kun ymmärsin oikein että rakenneultran jälkeen ei tehdä enään neuvolan (lähete) kautta noita ultria.

Jos sulla nyt on se 14+1 niin kolmen viikon päästä näkis jo kumpi on tulossa, niin kuin meilläkin näkyi.

Oma napa: koska meinaatte hankkia lastenvaunut? itse löysin aivan ihanat yhdistelmärattaat Emma merkkiset ja oli nyt tarjouksessa 229€ lastentarvikeliikkeessä.
Kävin siskon kanssa katsomassa vaunuja kun hän ymmärtää niiden päälle huomattavasti enemmän. Kertoi heti mitä kannattaa ostaa ja mitä ehdottomasti jättää ostamatta.
Miehelle otin kuvia vaunuista ja hän sitten soittikin että käydään huomenna katsomassa niitä. Vaunut sopis mun käsiinikin ihanasti, kun olen niin pitkä niin tietyt vaunut ei soveltunut ollenkaan, missä ei oo sitä kahvan säädintä.

Pinkku ja Kalle 17+4
 
Mekin tosiaan otettiin influenssarokotukset kun saatiin neuvolakäynnillä niin kätevästi. Koskaan ennen en ole ottanut, mutta ajattelin että kaipa se pitää kun kerran riskiryhmään kuuluu.
Kummallekaan ei tullut mitään oireita, flunssaa tms. Miehellä tuli olkavarsi hiukan kipeäksi mutta mulle ei tullut mitään.

Hemoglobiini tosiaan vain 102 ja siitä lähtien olen napsinut pari 100 mg rautaa päivässä, toivotaan että seuraavaan neuvolakäyntiin mennessä nousee. Tätä ennen alhaisin lukemani ikinä on ollut jotain 124 joten tosi alas ollaan menty (normaalisti lähemmäs 140). Ja huomaahan sen, esim portaat on tosi raskaita, samoin yhtään jyrkemmät ylämäet.

Mitään hankintoja ei olla vielä tehty, mutta ehtiihän sitä.
 
:D Tekstissä mun hymiö oli muuttunut kysymysmerkeiksi!

Meillä on RU viikolla 20+ ja mietittiin kanssa, otetaanko lisäksi yksityseltä 4D. Kaverit suosittelivat :) He olivat olleet viikolla 24, joka on viimeinen viikko, kun voi vielä keskeyttää. Ehkä siis mekin, vaikka tulee aika pian tuon tarjotun perään.

Kävin tänään INTIALAISESSA syömässä. Aiemmin pelkäsin inkivääriä, mutta päädyin lopulta siihen, ettei harvoin syötynä mausteena haittaa. Toivottavasti päättelyni osui oikeaan!!!!

Onko moni teistä muuten nyt FACEBOOK-ryhmässä? Mua vähän jännittää tulla ihan omalla naamalla vielä, kun olen niin kaapissa vielä ystävien, sukulaisten ja varsinkin työkavereiden kanssa :/
 
Mahtuuko vielä mukaan?

Olen seuraillut tätä keskustelua jo pidemmän aikaa, mutta en ole itse kuitenkaan uskaltautunut kirjoittamaan. Jotenkin on vieläkin niin epätodellinen olo koko raskaudesta.

12.5
remina / 22 / 1.lapsi / TYKS


Influenssarokotteen ajattelin ottaa. Olen ollut koko syksyn enemmän ja vähemmän flunssassa, joten nyt terveenä sen voisi ottaa. Toivottavasti ei tule mitään oireita rokotuksesta.

Ollaan hankittu jo vaunut, leluja ja sitteri. Tulee meille varmaankin hieman enemmän tuota tavaraa, kun ollaan aika paljon molempien vanhempienkin luona välillä. Pitää hommata varmaankin joitakin tavaroita kaksin kappalein, ettei tarvitse aina kaikkea pakata reissuille mukaan. :)

Täällä olisi ensi maanantaina neuvola ja kovasti odottelen sydänäänten kuuntelemista. Mitään raskausoireita ei ole ollut viikon 14 jälkeen ja kovasti mietin, että onko siellä masussa vielä joku, kun ei liikkeitäkään vielä tunne. Np-ultrassa kaikki kuitenkin oli ok.

remina ja Nasu 16+4
 
Viimeksi muokattu:
Nya
Mä kävin kanssa tällä viikolla kertomassa töissä et en palaakaan vielä kesällä töihin.. Jännitin kovasti, mut hienosti pomot suhtautuivat ja onnittelivat kovasti. Meillä on ens viikolla pikkujoulut, niin halusin ennen sitä saada kerrottua!

Me mennään 10.12 yksityiselle (Femedaan) 4d-ultraan. Ja sit 23.12 on rakenneultra. Aika lähekkäinhän noikin ajat on, mut päätettiin kuitenkin et se on sen arvoista :) Mies oli etenkin sitä mieltä, että mennään, ite aloin jo vähän miettiä et kannattaako.. Mut onhan se aina kiva nähdä pikkuista :heart:

Samalla kun soitin sinne teratologiseen tietopalveluun, kysyin myös inkivääristä ja pellavansiemenistä.. Siellä sanottiin, että molempia voi huoletta syödä jos niitä on vain mausteena ruuassa tai leivässä. Mä rakastan inkivääriä, ja käytän tuoretta inkivääriä usein ruuan mausteena! Samoin mun lempileivissä on molemmissa pellavansiemeniä.

Vaunuista.. Me hommattiin jo aika pian plussan jälkeen uudet vaunut. Oltiin siis mietitty jo pidempään uusien hommaamista ja löydettiin Englannin ebaystä uudet baby joggerin city selectit samaan hintaan ku mitä suomessa myydään käytettyjä samanlaisia! Käytetään niitä nyt siis esikoisella ja sit niihin saa sisaristuimen/kopan hommattua kun vauva tulee.

Mä oon facebook ryhmässä.. Mut se on hirmu iso ryhmä, niin en ole jotenkin osannut siellä olla ollenkaan aktiivinen..
 
  • Tykkää
Reactions: Poca
ylimääräiset ultrat yhtään en oo maksanu. esikoisesta tuli alussa ylimääräinen kun olikin np-ultrassa pienempi kuin piti ja sitten rakenneultrassa kun jäi kiinni, niin seuranta ultrat oli TAYS:ssa. Tästä taas se varhaisultra oli, koska on hoitoalkuinen niin varmistettiin, että montako on ja missä on. Neuvolan kautta kaikki. Ja mahdollisesti sitten joskus isoilla viikoilla voi olla TAYS:ssa seurantaultra, koska esikoinen on keskonen. En itse lähtisi esim. rv 30 ylimääräistä maksamaan - koska no, siinä vaiheessa voi toki jotain selvitä, mitä ei aiemmin, mutta niin voi myös syntymän jälkeen tai vaikka vasta kun lapsella on muutama vuosi ikää. tuntuisi vähän siltä, että pitäisi sitten joka viikkoa käydä ultrassa kun voisi selvitä jotain mitä ei aiemmin. Mutta tämä on vaan mun mielipide. Meillähän toisaalta esikoinen siis jäi rakenneultrassa kiinni, mutta sen verran harvinaisesta oli kyse, että seurantaultrillakaan ei saatu selvyyttä vaan vasta syntymän jälkeen tuli diagnoosi. Sen sijaan arpoivat koko ajan "on down, ei oo down" mikä oli todella raskasta. Mielummin sitten ottaisi sen vaihtoehdon, että tietää vasta, kun voi varmaksi sanoa. Vaikkakin tällä logiikalla voisi vaikka jättää rakenneultratkin väliin niin sinne mennään siltikin. Esikoisesta tein itse nettidiagnoosin ja se osui oikeaan.
 
Voiskohan muuten nenän aavamiseen käyttää keittosuolatippoja niin kuin pienillä vauvoilla? Tai suolavettä tyhjään suihkepulloon ja sitä nenään, vois auttaa ja tuskin kovin vaarallista raskaanakaan :)
 
Oletko hiulu kokeillut nenäkannua? Meillä ollut käytössä ilman raskauttakin (ja siis myös miehellä :D ) Lämmintä suolavettä kaadetaan toisesta sieraimesta sisään pää kallellaan, niin tulee toisesta ulos... Kuullostaa aika ällöltä, mutta auttaa :)
 
Oisko salaista facebook ryhmää tälle porukalle....toukokuun murut ryhmälle? Tähän porukkaan on jo niin tottunut, enkä ole faceen koko raskaudesta vielä laittanu.
tän kuun loppuun asti otetaan vielä jäseniä toukomasut fb-ryhmään, yritän viel tänään ettiä sen osotteen mihkä meilii laittamalla pääsee mukaan, mutta se on ihan yleinen - ei pelkästee kaksplussalaisten...
 
Poca, en ole kokeillut, uskon, että toimii - mutta vinkkasin tuota siis muille, itselläni ei nenä nyt vuoda, kurkku on vaan kipee.
Ihan hyvin vois käyttää mutta epäilen sitä steriiliyttä, eli hakisin ihan suolatippoja apteekista ja sillä pipetillä pudottelisin nokkaani millä muksuillekkii laitetaa... ...tai sit mulle on ainakin lääkäri sanonu että otrivinia (ei menthol) saa ottaa...
 
Mä oon jokaisessa raskaudessa käyttänyt otrivinia ja nyt ratiopharmin nenäsuihketta. Eb muuten nuhaisena vois nukkua ollenkaan ja suun kautta hengittämisestä tulee oksettava olo :x
Nyt nokka kohti joulumessuja kera ipanoiden ja miehen. 4v hyppii jo valmiiksi seinille niin tulee varmasti rentouttava reissu :D
 
Kaikille glögin ystäville, jotka haluavat vältellä inkivääriä: löysin Juhla glögin, jossa ainesosaluettelon perusteella ei ole inkivääriä. Tuli käyttöön :)

Tuskin inkivääri mausteena tosiaan haittaa, mutta jos juo glögiä litra tolkulla joulun aikaan ja inkivääri arveluttaa, niin kokeilkaa.
 
Moikka, keskusteluun mukaan tauon jälkeen:

Influenssarokotteita ei meillä otettu loppupeleissä kenellekään, ei pidetty tarpeeksi tarpeellisina. Kaikki ohjelmaan kuuluvat ollaan otettu ja kannatan niitä itse lämpimästi, mutta osin laiskuutta nämä jää nyt väliin.

Tavallista flunssaa olen minäkin sairastanut, olin to ja pe pois töistäkin. Hemmetti, kun ei voi vetää napaa täyteen lääkkeitä, niin ainakin minä jään nyt "helpommin" kotiin, kun olo on helposti kurjempi. Oon kyllä laittanut yötä vasten nenäsumutetta ilman huolen häivää, mut en hölvää niitä pitkin päivää (vaik mieli tekisi). Nenänhuuhtelukannu on ja jees ja todella paljon edullisempi käytössä kuin apteekin NaCl-tipat! Mitä se pieni pullo tavan suolavettä maksoi litrahinnaltaan, jotain ihan pimeetä! No olihan siinä kait jotain aloeveraa mukana...

Hankintoja en oo tehny, kaverilta oon vaunut "varannu", jos he eivät keväällä enää itse tarvitsisi. Toki esikoisen jäljiltä paljon valmiina. Ja niin, ostinhan mä heti plussan jälkeen Maitotyttö-imetyspaidan :)

Miten te ootte pystynyt olla tähän asti kertomatta töissä?!! Ei ois onnistunut mitenkään. Multa kysytään suoraan, että koska jäät äitiyslomalle ja onks yks vai kaksi kasvamassa. Sinänsä ei haittaa, kun on niin selvä vauvamaha, en enää näytä yhtään epämääräisesti lihonneelta, vaan homma on selvä ensivilkaisulla ;) mutta jännä, miten ollaan niin eri mallisia.

Oksettaako vielä? Mä oon päässyt siitä, mutta kova heikotus voi iskeä ja tosi ahdistava olo yhtäkkiä. Johtuu kyllä tasan siitä, jos ei oo juonut ja syönyt fiksusti. Innolla (tai kauhulla) odotan tiistain neuvolaa, verenpainetta ja hemoglobiinia. Sokerirasituskin kiinnostaa, vaik se on aika ällö ja eihän sitä vielä tehdä.

Ylimääräisiä ultraääniä en meinaa enää ottaa itse, jos sitte rakenneultrassa määrätään, niin toki osallistun. Esikoinen narahti rv20 ja sitten kävinkin 2vkon välein ja terve pieni poika sieltä syntyi tasan laskettuna :heart: Yksityisellä kävin nyt pahoinvointien ja uteliaisuuden takia ennen np-ultraa.

Minä olen aivan kypsä koko raskauteen ja haaveeni yhteensä kolmesta lapsesta on käynyt mietityttämään. On ollu olevinaan jotenkin tosi rankkaa vaik kaikki sinänsä hyvin... Oma väsymys (ja peilikuva) harmittaa ja samalla mua ihmetyttää nää mun omituisen negatiiviset fiilikset, kun itse lasta odotan tosi innolla ja on tosi toivottu juttu. Noh, kyllä tämä tästä, mutta outoa, kun viimeksi leijuin pilvissä ja jaksoin työn lisäksi urheilla tosi paljon, niin ei mee ihan samaa rataa! Eipähän ainakaan synnytys jännitä, kun toivon vain, et raskaus loppuis - mut ei tietenkään vielä!!!

Viikonloppuja,
sallamaria 17+0, POkS :heart:
 
Hei mammat!

En ole pitkään aikaan ehtinyt tänne kirjoitella, olen kuitenkin käynyt lukemassa kaikkien kuulumisia.

Hyvin on kaikki sujunut. Masukin pullahtanut kivasti esiin ja nyt näkyy jo ilman turvotustakin. ;)
Mitään ikäviä oireita ei ole ollut. Välillä on kohdun kasvukipuja, mutta menee aina suht nopeasti ohi, ettei haittaa.

Seuraava etappi on rakenneultra, joka on harmittavasti vasta tammikuussa.
Olisi ollut kiva julkistaa sukupuoli ennen joulua, että olisi voinut pyytää joululahjaksi vauvajuttuja!

Omia hankintoja en ole pahemmin vielä tehnyt. Pari vaatetta on ostettu, vauvan lakanat ja pikkuisen ensimmäinen pehmolelu. <3
Tarkoitus olisi tehdä lastenhuone mahdollisimman pian, senkin takia kun meillä on kaksi kissaa. Saisivat totutella uuteen sisustukseen ja olisi tarpeeksi aikaa opettaa kissoille, ettei vauvan sänkyyn tai vaunuihin mennä!
Vähän pelottaa kuinka kissat suhtautuvat vauvaan.
Ovat hieman lellittyjä nimittäin, ettei toivottavasti tule kovaa mustasukkaisuusdraamaa. :D

Meillä on neuvolassa vähän ihme meininkiä.
En ole saanut siitä paikasta ja hoitajasta oikein mitään irti.
Esim. hemoglobiinia ei ole mitattu vielä kertaakaan! :confused:
Sydänäänetkin käytiin ihan erikseen kuuntelemassa ja tuntui sekin olevan väkinäistä...
Verikokeiden tulokset tulivat postitse. Kirjeessä ilmoitettiin, ettei ole lisääntynyttä riskiä down-syndroomaan. That's it. Muita tuloksia en ole saanut. Verta kuitenkin imettiin 5 putkiloa. :D
Luultavasti vaihdamme neuvolaa/hoitajaa vähän kokeneempaan tätiin. Parikymppiseltä tytöltä ei voine odottaakaan kovin asiantuntevaa tukea ja apua.

Luulen että vauvan liikkeitä on alkanut tuntumaan.
Välillä muljahtelee ja kuplii niin kivasti masussa. Eilen tuntui varsinkin selkeästi kun taputtelin mahaa, pisti vissiin pikkuinen pienet bileet pystyyn. :heart:

Eipä tällä kertaa muuta. :)


Ihanaa vauvan ja Joulun odotusta!


Jessica1 & vauva 15+4 (toukaksi pientä ei voi enää kutsua ;) )
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä