Toukomurut 2014 ~ Huhtikuussa

TOUKOMURUT 2014 :heart:


LA
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

30.4.
Mary Jane / 30 / 2. lapsi / PS
Arizonared / 33 / 2. ja 3. lapsi / LKS

1.5.
Öllis / 27 / 3.lapsi / MKS tai SKS
Tissa / 31 / 1.lapsi / TAYS
sallaannu / 18 / 1.lapsi / K-PKS
Muruli / 31 / 1.lapsi/ TYKS
Smooth / 23 / 3.lapsi / EKKS
Hannel / 34 / 2.lapsi / KOKS
Naka / 30 / 1.lapsi / KOKS

2.5.
nansku / 23 / 2.lapsi / PKKS

3.5.
LinneAino / 25 / 1.lapsi / SeKS
NuVe / ? / 3.lapsi / SKS[/COLOR]
mipatsu / 20 / 2.lapsi / K-SKS
Sarriina / 33 / 7.lapsi / Oys
Joshu / 23 / 1.lapsi / SeKs
Aniviisu / 35 / 2. & 3. lapsi / ?
Hamu/ 23 / 1.lapsi / SeKS

5.5.
Mimmimiina / 33 / 2.lapsi / JS
Skaardie / 30 / 2.lapsi / L-PKS
laurora / 31 / 3.lapsi / SATKS
Pinkku-84 / 29 / 1.lapsi / TYKS
IiMa / 24 / 2.lapsi / OYS
Marjuska_ / 31 / 1.lapsi / OYS
nino / 24 / 3.lapsi / JS
Juliana3 / 37 / 3.lapsi / PKKS

6.5.
saurus / 30 / 4.lapsi / KOKS
Mustang79 / 33 / 3.lapsi / JS
coffeeBreak / ? / 4. lapsi / ?
henttaliina / 26 / 3. lapsi / SeKS

7.5.
Ollakovai...? / 39 / 3. lapsi / PKKS
Selma_ / 33 / 4.lapsi / OYS
Milagro / 23 / 1. / KOS

8.5.
hiippis / 39 / 3.lapsi / MKS
minniriina / 31 / 3.lapsi / ?
Mutsiainestako / 39 / 2.lapsi / LS
mintssi / 24 / 2.lapsi / K-SKS
Saspa / 30 / 4.lapsi / SeKS

9.5.
Wasabi / 26 / 2.lapsi / JS

10.5.
Tanttara / 29 / ? / KOS
niinnnnii / 23 / 1.lapsi / ?
Tillu79 / 34 / 2.lapsi / KAKS
nya / 29 / 2.lapsi / KOS
sallamaria / 29 / 2.lapsi / KOKS
betty80/ 33 / 2. Lapsi / KOS
Sannahä84 / ? / ? / ?
Flowerpower / 28 / 1.lapsi / TYKS

11.5.
Taloussuklaa / 31 / 2.lapsi / KOKS
Plitsis / 26 / 1.lapsi / Ulkomaat
Harmful / 20 / 1.lapsi / TAYS
Mymmelintytär / 24 / 1.lapsi / OYS
mammattaa/ 24 / 1.lapsi/ SatKs
Esvt / 26 / 1.lapsi / OYS

12.5.
Onni2014 / 38 / 1.lapsi / NKL
Róisín / 35 / 1.lapsi / KOS
remina / 22 / 1.lapsi / TYKS

13.5.
satsumama / 32 / 4.lapsi / K-SKS
Hyäkkäysvaunu / 28 / 3.lapsi / PHKS
Kanervankukkanen / 35 / 4.lapsi / TYKS
Aunilotta / 26 / 1.lapsi / TAYS
jenni_noora / 29 / 1.lapsi / K-SKS
sannuliina / 30 / 6.lapsi / LKS
Taito/ 26 / 1.lapsi / SatKS

14.5.
Euphoric / 20 / 1.lapsi / K-SKS
Jadeline / 22 / 2.lapsi / TAYS
Zugar / 24 / 1.lapsi / EKKS
Dee / 20 / 1.lapsi / OYS
Merge_ / 31 / 4.lapsi / L-PKS

15.5.
Hermione85 / 28 / 1.lapsi / NKL
Mea28 / 28 / 4.lapsi / ?

16.5.
kukkurukuu / 24 / 1.lapsi / TAYS
picipoci / 32 / 2. lapsi / KOS
Myyliini / 31 / 1.lapsi / Kaks
Ziguna / 28 / 3.lapsi / OYS
Lalli88 / 26 / 2. lapsi / TAYS


17.5.
Tintti. / 18 / 2.lapsi / K-HKS
heliplaa / 22 / 2.lapsi / TAYS
Lokakuinen / 31 / 2.lapsi / JS

18.5.
iit86 / 29 / 3.lapsi (miehelle 4.lapsi) / EKKS
Kaksihärkää / 26 / 1.lapsi / OYS
Laurajenna/ 40 / 1.lapsi / VKS

19.5.
hiulu / 27 / 2.lapsi / TAYS
jejijaji / 30 / 5.lapsi / KOS
M.K. / ? / 5.lapsi / JS
tiburona / 33 / 1.lapsi / OYS
starwars / 32 / 1. lapsi / KYS
Avantasia / 27 / 3.lapsi / K-SKS
Hannele76 / 37 / 3. lapsi / TAYS

20.5.
Lilli_ / 19 / 1.lapsi / SAS
anskuli82 / ? / 3.lapsi / KYS
aoko / 31 / 1.lapsi / KOS
Eepos / 36 / 1.lapsi / Ulkomaat

21.5.
srz / 32 / 3.lapsi / TAYS
Mama Verde / ? / 2.lapsi / TYKS
Jessica1/ 32 / 1.lapsi / NKL tai KOS
Willanen / ? / 1.lapsi / ?
cheychey / ? / 1.lapsi / K-Hks
Poca / ? / 1.lapsi / ?
Rakkaudella, Hannele / ? / 1.lapsi / ?

22.5.
Joosukka / 33 / 5.lapsi / HYS
ansirda / 25 / 2.lapsi / KOS

23.5.
petram- / 27 / 4.lapsi / PHKS
funkyest / ? / 2.lapsi / PS
miisu78 / 35v / 2. lapsi / PHKS

24.5.
bansku77 / 36 / 3.lapsi / KYS

25.5.
Kana / 24 / 1.lapsi / OAS
Applepie / 33 / 1.lapsi / KOS
KolmenÄiti-81 / 32 / 3.lapsi / SKS

26.5.
maple / 28 / 2.lapsi / NKL tai KOS
Nienji / 24 / 1.lapsi / K-SKS
Mammaksi85 / 28 / 2.lapsi / K-HKS
Pina / 32 / 2.lapsi / KOS

27.5.
JanitaK / 20 / 2. lapsi / KYS
Minttumaari* / 36 / 1. lapsi / JS
Hannuski / 35 / 2. lapsi / EKKS

28.5.
vanaheim / 34 / 2. lapsi / JS
Leala / 30 / 2.lapsi / MKS

29.5.
Oxalis / 31 / 1.lapsi / TAYS

30.5.
PöllöKala / 28 / 4. lapsi / OYS
Diffi / 28 / 1 / KYS
Kuhuätti / 33 / 2.lapsi / VKS
Tuanni / 28 / 2. lapsi / SeKS

31.5.
Lahopää / 22 / 1.lapsi / K-PKS
Kukkalie / 30 / 2. / KOKS

Veikattu ultrissa 31 poikaa ja 22 tyttöä

Jakaantuneet :heart:
14.04.2014
Tiuli / 35+ / poika / ?, ?
15.04.2014
Liriel / 37+1 / poika / 2885g, 50cm
16.04.2014
Choco coco / 37+2 / poika & tyttö / 3150g, 49cm & 3060g, 47cm
17.04.2014
TeaPot / 36+4 / poika / 3288g, 49.5cm
20.04.2014
papumamma / ? / poika / 3842g, 51cm
21.04.2014
Nuutti79 / 37+6 / poika / ?, ?
26.04.2014
Mama verde / 36+3 / tyttö / 3400g, 49cm
immense / 38+1/ poika / 3092g, 50 cm
30.04.
Nitta+masuasukki / 39+3 / poika / 3965g, 52cm

poikia 8, tyttöjä 2


:flower: :'( :flower:
Surun kohdanneet
mammuzki
Syssy^^
macy gray
Tuuuli+
Tähtisilmä*
Maikkki
Taikatuike
Väpä


SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


PÄIVITYSPYYNNÖT SELKEÄSTI EROTTUVALLA TEKSTILLÄ!

Aikaisemmat ketjut:
Toukomurut 2014
Toukomurut 2014 ~ Lokakuussa
Toukomurut 2014 ~ Marraskuussa
Toukomurut 2014 ~ Joulukuussa
Toukomurut 2014 ~ Tammikuussa
Toukomurut 2014 ~ Helmikuussa
Toukomurut 2014 ~ Maaliskuussa
 
Viimeksi muokattu:
iltaa taas =)

limatulpalle minustakin kuullostaisi Merge..

Kiitos hyökkis uudesta ketjusta =)

onko muiden tenaville tullut uhmat päälle??? mulla tämä nuorimmainen väittää ja inttää ja uhmaa viimeiseen asti.. mietin että liittyyköhän tämä jotenkin tähän odotuksen loppu aikaan että ruetaan havainnollistamaan että pian ei ollakkaan perheen pienin.. tänään on sellasetki itku raivarit saatu jo 3 kertaa, asiasta syöminen 2kertaa ja nyt se huutaa tuol sängyssään ettei aio nukkua.. kun normaalisti nämä asiat on mennyt niiiiiin ihanasti ja kuin unelmaa. *huoh* nooo parempaa juomista odottaen..
 
Ounou... jotenkin kuvitellut, että siihen kuuluu jossain muotoa se verikin. Ja puolustelen nyt sen verran tätä minun tyhmyyttä/tietämättömyyttä, että edelliset on tosiaan käynnistämällä käynnistetty kaikki, ei ikinä merkkiäkään, ei edes harjoitussupistusten muodossa kotioloissa. Tämä nyt onkin ollut sitten poikkeus vähän joka suhteessa.
 
mulla tuli viime raskaudessa kun tuos selaalin päiväkirjaa 2 viikkoa aina pienis eris ja silti käynnistettiin kans.. nyt sitä on tullut kerran ja vähän mut suppareita ja muita oireita kyl on..
 
saspa ,meillä kanssa tuntuu tuo 4v uhmaavan paljon ja välillä tuntuu olevan ihan avuton vauva :/
Mut voihan kakka kun tuntuu olevan hätä koko ajan paitsi makuuasennossa. Tuskin ihan vielä kuitenkaan syntyy vaikka poika kysykin että voiko vauva tippua mahasta..
 
Mulla on tullu jo viikkoja kirkasta limaa muutaman kerran viikossa ja huomannu just wc käynnin yhteydessä pyyhkiessä, semmosta kirkasta ja silikoonimaista, mutta se on ihan normaalia ja liittyy kohdun kasvamiseen, tottakai voi olla myös limatulppaa...
 
Kiitos Hyökkis uudesta ketjusta! Uskomatonta, että huomenna on jo huhtikuu!

Vanhempiin lapsiin en osaa kommentoida, mutta olen alkanut ymmärtää, miten helppoa tämä raskaus on näin ensimmäistä odotellessa! Saa nukkua ja levätä aina kun siltä tuntuu (paitsi tietysti töissä :D ) eikä muutenkaan tarvitse huolehtia juuri kuin itsestään. Nostan siis hattua kaikille, jotka pyörittävät lapsiperheen arkea tässä samalla! :)

Huomenna poksuu.
 
Uudesta ketjusta kiitos!

Limatulppa Kolme synnytystä on alkanut mulla limatulpan lähdöllä. Eka oli sellainen väritön kiinteä hyytelö, jossa oli rusehtava veriviiru. Toka oli kiinteä väritön hyytelö joka putos pönttöön ja samalla lorahti lapsivettäkin. Kolmas oli samanmoinen ja samoin tavoin alkoi. Ja kaikista supparot alkaneet melkeinpä sen siliän tien. Neljännessä ei limatulppaa näkynyt..mutta no, se oliskin ollut jänää jos olisin nähnyt..kun suoli tyhjeni ja lapsivettä lorisi :D Jouduin käynistykseen kuitenkin, kun ei supparit alkaneet ja mulla oli streptokokki :/

Suolentoiminta Mulla on edelliset pariviikkoa ollut ihan ruikulilla maha. Kun on tullut supistuksia, niin samointein on maha mennyt sekasin ja sitten on istuttu pöntöllä. Mutta noi supparit (älyttömän kipeätkin) ei oo tehneet mitään. Viimeviikolla olin kiinni ja kiinteä :D Nyt tilanne on muuttunut sen verran, että enää ei oo maha sekaisin..melkein päinvastoin :(

TeaPot Toivottavasti saat pysyä kasassa vielä ainakin viikon :) Mutta jos et, niin vauvalla ei pitäisi olla mitään hätää. On saanut paljon jo vasta-aineita sinulta ja keuhkojen pitäisi olla hyvällä mallilla. Varsinkin kun olet saanut niitä keuhkoja kypsyttäviä piikkejä. Ymmärtääkseni myös supistukset kehittävät vauvan keuhkoja jonkin verran :)

Kokoarvio Ei ole hajuakaan tehdäänkö minulel sitä. Todennäköisesti ei ja vaikak tehtäsiin, niin en paljoa sen varaan laittaisi. Paras arvio on ollut kolmannesta, jonka piti olla (synnytysessä arvioitu) maksimissaan 3500g ja ulos tuli 4345g. Esikoinen painoi 3085g ja mut kolem onkin olleet yli nelikiloisia jötiköitä. En epäile hetkeäkään, etteikö tämäkin muksu sinne neljään kiloon yltäisi.

(.) Ei mitään erityisen erikoista taivaan alla. Valkkari mon muuttunut vetisemmäksi ja supparit kiusaa ajoittain. Uutena ja varsin ikävänä oireena peräpukama! Kiesus! En tykkää yhtään. Yhdessäkään aiemmassa raskaudessa näine i ole ollut ja olenkin miettinyt,e ttä miten hemmetissä mä tän lapsen ulos pungerran, kun jo pissallakäyminenkin koskee hanuriin :D

Joosukka ja MiniMuru 32+6
 
Kiitos hyökkäisi uudesta ketjusta! :)

Meillä esikoinen myös reagoinut uuteen tulokkaaseen vaihtelevasti. Alkuun oli järkyttynyt ja siten aiheutti erilaisia ongelmia. Edelleen muistaa kysyä jatkuvasti rakastammeko häntä uudesta vauvasta huolimatta, sitä hän epäilee kovasti. Nykyisin on alkanut lässyttämään, kohta viisi vuotias. Se on rasittavaa, saattaa vieraiden läsnäollessa heittäytyä aivan vauvaksi ja temppuilee kuin mikäkin 2v.

Valkovuotoa tulee runsaasti, haiseekin ällöttävän makealle. Sidettä vaihdettava pari kertaa päivässä...
Limatulpasta ei kokemuksia - onko se aina kirkasta huomaamatonta? Minua on alkanut huolestuttavaan jos lapsi alkaa syntymään ennen suunniteltua sektiota. Miten toimin ja missä vaiheessa hakeudun sairaalaan. Huomenna poksuu 35.
 
Mulla lähti tänne tullessa se limatulppa. Tai siis täällä ollessa. Mä en oikein olis hoksannut että se oli se, kätilö vain tokas että hei sultahan tuli limatulppa! :D Se oli semmoinen limainen valkovuodon näköinen klöntti jossa oli veriviiruja :p esikoisesta en huomannut että olis lähteny...
 
Esikoinen on käynyt täällä sairaalassa pari kertaa miehen kanssa. Tuntuu kuin se olis joka kerta kasvanut älyttömästi :p uusia sanoja oppii ja innoissaan tutki sairaalan kaappeja heti :) toi mulle rusinoita mutta lopulta söi vain itse ;) Esikoinen on vasta 2,5 v mutta hokee vähän väliä vauvaa. En tiedä sitten ymmärtääkö ihan oikeesti sen vai ei.. Viimeksi täällä ollessa kun olivat lähdössä muisti vielä etsiä peiton ja paidan alta äidin masun, pussas sitä ja sanoi hei hei :) ja äitiä yritti mukaansa kotiin :D jännä että nyt ei ole ollut sellaista koti-ikävää vaikka jo viikko täällä sairaalassa... Ehkä tiedostan että kotona niillä miehillä on hauskempaa ilman määräilevää äitiä ;)
 
"Valkovuotoa tulee runsaasti, haiseekin ällöttävän makealle." <- Tätä olen itsekkin välillä kummastellut. :x

Täällä kans kovat uhmailut päällä!! :mad: Tosin jo eskarilaiselle tyypillisiä uhmaamisia ollut ilmoilla enemmän ja vähemmän. Mutta osa varmasti vauvastakin johtuvia. Huhu kun välillä tulee mietittyä mihin soppaan sitä on itsensä ajanut. Kun niin kovilla on jo tämän yhden uhmien kanssa.. :ashamed:
Viimeksi eilen; ei suostu pukemaan päällensä päiväkodista haettaessa. Heittelee vaan vaatteitaan ympäri eteistä muttei ole kuulevinaankaan kun sille yrittää puhua.
Loppu tulos, puettiin ulkona, kun ei muuten näyttänyt kiinnostavan pukeminen ennenkun pihalle vei t-paitasillaan. Koko matka kotia huutoa ja rimpuilua, että mennään takasin ja puetaan kaikki vaatteet päiväkodin eteisessä! HUOH :$

Pieni avautuminen tähän väliin. Mutta toisinaan tuntuu että alkaa keinot loppua, yksin asiaa pähkäillessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Saspa
Joo on uhmaa.... 2,5v. käyttää hyödykseen täydellisesti sen, ettei äiti pääse enää joka paikkaan perään eikä voi kantaa kaikkialta pois. Niin kuin kerroinkin, niin eilen tosiaan piiloutu lasten sängyn alle, kun oli kiire neuvolaan ja ois pitänyt pukee... Vastaus kaikkeen on "ei, minä vielä sitä ja tätä..." Suurimmat raivarit saa yleensä, jos pitää pukea ulos tai ruveta syömään. Neuvolassa tosin kysy sitten th:lta, että "syntyykö se vauva nyt?" :) Ulkona oon ratkassu tämän uhmakohtaus ongelman niin, että vaikka oltais vaan omalla pihalla niin mulla on rattaat mukana - jos ei kävele itse kotiin kun pitää mennä syömään niin nostan rattaisiin. Naapurin äidillä näyttää hermot riittävän odotella, että niiden pikku piltti kävelee sitten itsekseen kotiin kun käsketään, että "nyt mennään" - mutta minulla ei hermot pelitä. On yritetty ottaa esikoinen mahdollisimman paljon mukaan valmisteluihin vauvan tuloa varten, yhdessä katottiin vanhoja pieniä vaatteita, että "annetaanko tämä vauvalle, kun ei enää mahdu sulle?" ja kirjastosta on haettu lastenkirjoja joissa puhutaan uusista vauvoista.

Vuodoista Täällä on kirkasta vetistä enempi ja vähempi ja ollut koko raskauden. Esikoisesta lapsivesi oli kirkasta, hieman punertavaa ja makean hajuista - että jos teillä on makeahkon hajuista niin tarkkailkaa myös väriä, ettei sitten oo tihkuvaa vettä. Tosin itselläni ainakin kyllä supisteli selvästi silloin kun vettä sitten tihkui, että kyllä sitä osasi epäilläkin.

Tänään lepopulssi 75 aamulla, (lainasin kaverilta mittarin), että ehkä tuo 123 oli vaan hetkellinen ja ei riittävän levollinen... Lueskelin netistä, jännä miten erilailla eri neuvolat/äitipolin on reagoinu korkeaan äidin pulssiin. Jotkut otettu sydänfilmiin ja monitoriseurantaan makoilemaan, toisilla taas samat olankohautukset kuin mitä itsekin kohtasin.

33+1
 
Hiulu.. mulla edellisen kans oli sykkeet kokoajan väh. 90, siihen hirveät muljahtelut päälle, se oli itse sykettä vastenmielisempi oire. Pahimmillaan vauvalla mahassa syke samaan aikaan 200 :eek: Tästä nykyisestä ottivat heti sen 24h kestävän seurannan taas näkyi lisälyöntejä mutta ei ole noussut noin kaakkoon. Selvästi siis töistä johtuvaa oli edellisestä, nyt olen ollut kotona. Niin ja tosiaan betasalpaajia yrittivät että ottaisin, mutta jätin väliin kun lupasivat ettei tähän kuole, ei äiti eikä vauva :)
 
Tuosta vuotoasiasta vielä.
Mulla vuoto on tosiaan makean hajuista ja sitä tulee runsaasti, mutta siteeseen jää selkeästi keltainen väri, josta olen päätellyt sen edelleen olevan valkovuotoa. Mulla on ollut menkkamaista juilintaa jo vajaan vkon, että voihan siinä seassa tosiaan olla lapsivettäkin. Ma:na taysiin kontrolliin, jos sinne asti pystyisi odottelee.
Rinnat ovat alkaneet kasvaa uudelleen, ilmeisesti alkaa maitorauhaset tms.turvota.

Hiulu - kyllä ne lapset ovat temperamentiltaan niin erilaisia, että ei niitä voi verrata muitten lapsiin. Ja oma temperamentti/ kärsivällisyys on aivan jotain muuta kuin naapurilla on. Pitää vaan löytää se oma tapa selvitä uhmaikäisen kanssa. Nyt meidän kaikkien aikaisemmat lapset varmasti koettelevat meitä vauvan tulon takia... Rakastammeko ja välitämmekö varmasti niinkuin meidän neiti sitä osaa jo kysyä suoraan.

Huonosti nukutun yön jälkeen painun päiväunille, kun sain lapsen hoitoon täksi päiväksi.
 
Kiitos hyäkkis uudesta ketjusta! Tosi nopeaan on mennyt aika - ei vois uskoa, että ollaan jo näin pitkällä! Ens kuu on jo meidän kuukausi!! - ja taidetaan saada muutama huhtikuinenkin tähän ketjuun. Hyvä kuitenkin, ettei tullut maaliskuista siitä Teapotin hätähoususta :)

Mun vatsa on kasvanut nyt viimeisen viikon aikana ihan tolkuttoman paljon. Navan seutuvulla tekee tiukkaa, ja hengästyttää, mutta yhtään potkua en ole saanut kylkiluihin eikä keuhkoja ahdista. En usko, että vauva enää edes pystyy potkimaan kylkiluita - on ollut jo kuukauden raivotarjonnassa ja pylly tuntuu selkeästi korkeimmalla vatsassa - jalat ovat siis kippurassa sikiöasennossa. Kovin on rauhallinen liikkeissään muutenkin, kovimmat potkut tuntuvat korkeintaan hiukan epämielyttävinä muljahduksina, mitään varsinaista kipua niistä ei ole ollut.

Mua vaivaa taas armoton rintasärky (tää on siis vaivannut oikeastaan koko raskauden, mutta nyt viime viikkoina se ehti hiukan laantua) ja todella voimakas väsymys. Olen nukkunut ihan mielettömän paljon (yli 10h/vrk) ja silti tuntuu että kokoajan väsyttää. Tuntuu, että en saa mitään aikaiseksi vaikka pakatakin pitäisi, kun on se muutto edessä.
 
Jaiks, mulla ollut niin paljon säännöllisiä harkkasupistuksia parina päivänä, et sain kutsun Jorviin päivystykseen tänään. Kovasti toivon ja uskon, että supistukset eivät olisi mitään aiheuttaneet, mutta silti jänskättää. Oottelen just miestä, et tulis hakeen mut ja mentäis yhtä matkaa tarkistelemaan vauvan tilannetta.

Lokakuinen ja pikku2 33+3
 
Kiitos Hyökkäysvaunu uudesta ketjusta :) :)
Väsymys on täälläkin aivan uskomatonta; yöt kun menee aika pitkälti valvoessa.. vessaan, juomaan, kyljeltä toiselle yms... Paikat puutuu kun liian pitkään samassa asennossa. Vauvan puskemiset tuonne alas = vihloo! Niin vähemmästäkin väsyttää sit aamulla/ päivällä. Muutamana yönä ollut taas menkkamaisia juilintoja.
Meijän pojat kun ovat jo aika "vanhoja" 6v ja 10v... niin havaittavissa ei ole mustasukkaisuutta tms. Ja luulenkin että menee ilman kummempia kiukkuja, kun vauva tulee taloon :heart:
Huomenna olis neuvola... kiva mennä. Ja kolmen viikon kuluttua sit se lääkäri.

Teapot:ille jaksamisia :hug:

Lisäys: tilasin muuten juurikin tulevalle perheenjäsenelle tällaisen: Deryan Peuter Luxe

Äippä ja tyty 32+2
 
Viimeksi muokattu:
kiitos Hyäkkäysvaunu uudesta ketjusta:)
tässä nää meijän tiedot: 23v/la 3.5./eka lapsi/SeKS

uusi neuvola tsekattu plus enisynnyttäjien maanantairyhmä. kivan neukkutädin sain ja oli kiva kuulla sen suusta että "sulla on tälläne pieni ja sievä maha" kun itestä tuntuu että on oikee jättiläinen! vähän tietoja: rv 35+2, painoo tullu kahessa viikossa kilo lisää, RR 141/88 (vähä oli koholla aikasempiin verrattuna) hb 127 (viimeks 118, ihme heittelyä!), kohdunpohjankorkeus 30cm (kasvanu edelliskerrasta 1cm) syke 140 ja edelleen typy raivotarjonnassa, ollu kyllä ollu ihan alusta lähtien. kiva ku viihtyy heti oikein päin, nyt pitää koputtaa puuta, kuitenkii kääntyy sit just viime metreillä!

kuulostaa hurjalta ku niin monella jännät paikat! tsemppiä!! ite oon jotenkii nii naiivisti ajatellu että nooo ehkä kuukauden päästä sit on menoa mut ei se oo ollenkaa sanottua. mullakin ollu sellasia menkkamaisia kipuja pari viikkoa säännöllisen epäsäännöllisesti.. mitä ne sit oikeesti meinaa?

haluisin vähän kuulla noista kivunlievitys jutuista.. ootteko jo päättäny mitä haluutte vai haluutteko mitään? ennen mä olin ihan sata varma että kaikki maholliset huurut vaan päälle mut nyt oon jopa miettiny että jos selviäis pelkällä ilokaasulla.. ois kiva kuulla kokemuksia konkareilta ja mietteitä ensikertalaisilta:)

Hamu ja Iippa 35+3
 
Kivunlievityksistä: Mullahan on molemmat käynnistetty joten en tiä mimmoset on normaali poltot.... :D
Esikoisesta: otin aquarakkuloita avautumisvaiheessa, ilokaasua testasin YÄK!!!! "Lopuksi" sain epiduraalin joka ei tehonnu minuuun joten melkeinpä "luomuna" sitten meni se....
Viime keväänä Juniorista: Sain 2x kohdunkaulanpuudutteen ja lopuksi spinaalin. Tämä yhistelmä toimi mulla ja nytki haluan saman setin ainakin jos käynnistykseen menee... Ainut harmi että otin toisen pc-puudutteen "liian" myöhään niin jouduttiin laittaan spinaali aika nopeasti sitten perään.... pc-puudutteen teho on n. 1.5h ja spinaalin n. 2h, eikä sitä voi "uusia/lisätä" kuten epiduraalia voi ja spinaalin kanssa ei saa enää noussa sängystä ylös. Mutta mulla ei tosiaan epiduraali vaikuttanut elimistöön mitenkään :/

35+2
 
Tehdäänkö tuota painoarviota kaikille synnyttäjille? Neuvolassa kätilö totesi, että isonnäköinen poika ja mua alkoi hirvittämään, että sieltä on norsu tulossa. Varsinkin, kun tuota raskausdiabetestä on ollut..
 
Iltaa =)

vuodoista täällä ei pahemmin ole ollut mutta se mitä vuotaa on kyllä aika vetistä ollut.. jos on vaaleanpunaasta tai haaluista vaaleanpunaista niin kannattaa olla kyl tarkkana kun sehän voi olla lapsivettä mutta jos se esim tihkuttaa niin sitä ei välttis ees polilla testistä saa tietää..

uhmista, ihanaa kun en oo ainut :D mä jo luulin että tää on vaan meidän koetinpaalu :D kaipa nuo lapsetkin vaan joutuvat kovanpaikan eteen ja jokainen lapsi ottaa sen niin erilailla. Tuokin totta tuosta että jokaisen kohdalla tuo uhmaus on niin erilaista jokainen tenava kohdeltava omalla tavallaan.
mukaan ottaminen, jatkona tuohon uhmaan, mä kans oon yrittänyt kaikin tavoin ottaa neuvolaan ja lääkärille ja kotona vauvan tuloon liittyvien valmistuksien mukaan kaikkeen. ja vauvan synnyttyäkin otan mukaan kaikkeen mahdolliseen vaikkahan se olisi topspuikon ojentamista tai mitä tahansa. näin meillä on vältytty ainakin vauva aikana noista mustasukkaisuus kohdista. koska se aika mitä voi sit isompien kans viettää "laatuaikana" on ihan varmasti pois pelistä niin teemme siis yhdessä niiin paljon kuin mahollista.

Huhtikuulle taitaa tulla useampikin vaavi :heart: sikäli mikäli oireet sen sanovat :D ;) ei vaan, hyvät viikot alkaa olemaan jo valtaosalla ketkä täällä kirjoittelee =) 34+ on ne viikot kun ei enää vissiin lääkkeellisesti estellä ellei ole juuri jotain syytä.

painoarvioita tehdään tosi nihkeästi ainakin toisen tai useamman odottajien kohdalla. ja taitaa tuo käytäntö olla kautta suomen =( se on vaan huono asia siinä mieles että sitten tulee näitä yllätyksiä ja ihmetellään. mä oon itte puhunut neuvolassa jo alusta asti mun pelosta suureen vauvaan. ja kun on sitä ahdaslanteisuutta. ja nooh kyllä vaan kannatti!!

(.) kävin tänään siellä koko arviossa. oli muuten ihan MAHTAVA lääkäri en tiiä kuinka voikaan osua jo tämän raskuden kohdalla toinen lääkäri noin hyvä varsinkin ku tietää mitä kohtelua tuolla keskussairaalassa saa lääkäreiltä. noh mutta asiaan. painoarvio ultralla tämän hetken painosta on 2750g :) ja jos nyt syntyisi niin varmastikkiin voisi hyvin. mutta sitten, arvio LA ajan painosta 3800g :ashamed: plus/miinus 10% ja samaan hengen vetoon lääkäri sanoi että tuskin ainakaan mun kohdalla sen -10% että näin :'( lohduttavana tekijänä koin sen että lääkäri laittaa mun omalle nlatätille viestin että kun menen seuraavan kerran nlaan niin laitetaan lähete ä-polille mahdolliseen käynnistykseen tai sen tarpeen arviointiin. sit se otti sen strepto näytteen joka pitäisi myös olla valmis tuolloin parin viikon päästä. on sekin nyt sit otettu. sit sain aloittaa raudan syönnin. ja taas oli paineet kaakos kun otettiin sillä sähköisellä mittairlla :mad: ja pissassa protskut 1 plussalla. Mutta jotain hyvääkin paino oli pysynyt samana ku viikko sitten JEE!!!

34+5 (33+6)
paino +- 0 JEEEEE!!
paineet 126/81 ja toisella mittauksella 121/81 (viimeksi 116/76)
hb 106 :O (113)
lapsivettä normaalisti
painoarvio sen 2750
rt
syke + ja liikkeet ++
paikat kiinni mutta pehmeät eli jotain on supistukset tehneet.

lääkäri tuumasi että ei ole vielä kiinnittynyt tai laskeutunutkaan mutta näin 4 kohdalla varsinkin ei sitä välttämättä teekkään. eli aika samaa tekstiä mitä jo tiesinkin vanhaltaan. Lisä rautana aloitin Compiron rautavalmisteen nestemmäisenä kun sitä apteeksita suositeltiin, ja voi pojat ku oli hyvää :whistle:

että sellaista, tää mamma rupee nyt hetkeksi huilimaan sohvalle supistustensa kanssa

Saspa ja tirriäinen 34+5 Jo :heart:
 

Yhteistyössä