TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HUHTIKUUSSA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jossu-71
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Terve pitkästä aikaa! :flower:

Unohdin jo melkein kaikki mitä piti kommentoida, mutta kokeillaan... B)

edla Jaksuja sinulle :hug: Vaikka ero on aina ikävä asia niin kuullostaa, että teidän elämä ei tosiaan siitä tytön kanssa paljon muutu! Mulla on yksi kaveri, jolla on ihan samalainen mies kuin sun ukkelis on eli odottaa täyshoitoa kotona ja mitenkään kotitöihin tai taloudellisesti perheen elättämiseen osallistumatta :o Tienaakin vielä älyttömästi paljon enemmän kuin tää nainen! Muutaman vuoden me kaikki koitettiin puhua tälle naiselle järkeä ja lopulta uskalsi sitten heittää sen hyypiön mäkeen! Jotkut miehet kai haluaa ns. kaiken eli poikamieselämän vapauden, mutta perhe-elämstä kelpaa täys ylläpito :kieh: Älä pidä mua ihan kauheena, jos sanon, että kuullostaa vaan hyvälle, että pidätte tauon...

katrinaiselle jaksamista pahoinvoinnin kanssa! En tiedä miten on mahdollista, että Neasta oksensin 3kk päivittäin ja tässä raskaudessa ei ole ollut kuin muutaman viikon sellaista krapulaoloa eli itse olen päässyt tosi vähällä. Koitahan jaksella!

sonjalle onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Kirppis on alkanut kiinnostamaan tosissaan ensimmäistä kertaa elämässäni! Pidän salaa peukkuja, että Anterolla näkyisi rakenneultrassa pikkuruiset pallerot siellä jalkojen välissä niin pääsisin myymäään Nean prinsessaunelmia toukokuun lopulla, kun täällä järjestetään MLL:n kirppis B) Koska jos tuolla masussa kasvaa pikkusisko niin sitten en pääse edes ostoksille sinne kirppikselle, kun Nealta on jäänyt laatikkokaupalla aivanuudenveroisia vaatteita ;) :whistle:
Koitan nyt myydä tuolla kirppiksen puolella Britaxin Vigour 4+- rataspakettia vaunukopan ja turvakaukalon kanssa, että saadaan varastoon vähän lisätilaa. Mies meinaan haki ne Teutonian tuplat tiistaina ja ovat aivan SAIRAAN isot :D Nyt täällä pyörii jo neljät kärryt, kun ostin vielä Nealle kesäksi ja reissuun ne Carenan Easyt B)

Nea muuten eilen ensimmäistä kertaa Bonan merilohi-purkkiruokaa 1-3v. ja siinä kyllä oli jotain mikä sai pimun massun aivan sekaisin :/ Illalla piereskeli kuin aikamies ja aamulla väänsi ihan kamalan hajuiset kakat :x En kyllä osta sitä mössöä vähään aikaan..

SItten vielä kysymys pimennysverhon hankkineille: oletteko huomanneet, että pimennysverhon käyttöönoton jälkeen vauvojen aamuherämisestä olisi tullut jotenkin erilaista/erikoista? Meillä Nea on aina aamuisin kiekunut innoissaan sängyssään heti, kun silmät avaa ja on siis herännyt aamun sarastukseen. Nyt pimennysverhojen kanssa hän ei oikein tunnu tajuavan, että aamu on tullut ts. saattaa tunninkin "jutustella" unen ja valveillaolon rajamailla,mutta silmät kiinni kuitenkin. Ja heti jos lähden alakertaan ja kuulee askeleet rappusissa,hän herää. Olisiko sittenkin parempi herätä hissukseen siihen, että päivä alkaa sarastamaan kuin"keinotekoisesti" pitää huonetta yönpimeänä??? :/

Ja vielä pyörän turvaistuimesta: Cittarissa näytti olevan tarjouksessa Hamax Kiss- turvaistuin JA pyörilykypärä lapselle yhteishintaan 59e ja vähän tekisi mieli hommata moinen.. Onko kokemuksia ko. istuimesta? Täällä on meinaan tivoli viikonloppuna ja asteita luvattu +16c joten voitaisiin tehdä sunnuntaina pyöräretki tivoliin koko perheen voimin - vielä kun massun kanssa voi polkea :p

Pirtsakkaa perjantaita!!!!

Korvamittari näyttää ihan mitä sattuu kyllä. Ainakin toi meidän, vaikka on kyllä varmasti hyvää merkkiä eikä halvimmasta päästä, kun mun pappa sen meille osti. Pyllystä en edes yritä mitata, ikävää varmasti. Yleensä mittailen korvasta useampaan kertaan ja siitä sit ehkä saa jonkin keskiarvon.. tai sit kainalosta vaan tavallisella mittarilla, tuntuis olevan normaaleimman oloiset lukemat.

Summer, teillähän se olikin! Mietin mistä sain sen päähäni, olin ihan varma että jossain näin sellaisen. :) Kai mäkin sit heti aamusta meen huomenna, tuskin siellä enää mitään ihan sit lopussa on. Jos siellä vaikka olis keinuheppoja! Toivoa sopii.

Pimennysverhoista sen verran, että päätin kuitenkin olla hankkimatta. Mulle itselle on nimittäin tosi tahmeaa herääminen kun huone on ihan pimeä. Italiassa on sellaisia aivan käsittämättömiä pimennyssysteemejä, joilla ei kyllä tule valoa mistään yhtään. Siellä mulla särkee aamuisin päätä, en saa silmiä millään auki ja saatan tunninkin toikkaroida ihan horroksessa heräämisen jälkeen. Eli juuri kuten Carmen sanoi, musta itsestänikin on kivempi herätä valon luonnolliseen lisääntymiseen kun sitten siihen, että täyspimeydestä tempaisee verhot auki auringonpaisteeseen.

Pimennysverho ei auttanut meillä mitään...ihan samalla tavalla tuo herää hihkumaan...tosin ei kyl oo sellaset täysin pimentävät.

Sarbba kirjottelinkin jokunen aika sit et mun pikkuserkun pojalla ei vieläkään näy hampeja ja ikää 1v1kk =)

Marmotta,miä yritin pitää tota poikaa kumppareissa ulkona..hiekkiksella yms. mut ei oikein päässy eteneen niillä ja muutenkin tippu jalasta. syy voi olla kyllä kumisaappaidenkin... mut paremmin on päässyt touhuun noissa nauhakengissä =)

kuumemittari,en oo kuullu kauheesti positiivista siitä värkistä (korvamittari)... meillä on ollut ihan normi digimittari,oon mittaillu seka pyllystä,et kainalosta ja tullu siihen tulokseen et kainalosta on helpompi. Ei olla kyl jouduttu mittaamaan montaakaan kertaa ja viimekerrastakin on kohta 3kk,et en tiiä miten nyt onnais =)

Mittasin tolla digimittarilla kainalosta ja näytti 36,2 ja pyllystä hetkessä reilusti yli 38 :o Kumpikin on niin hankalaa....kauhee homma, että saa pysymään paikoillaan. Mä täällä vaan roikun ja kaikki on auringossa :| Ai että ottaa päähän!

Taas piti pyykinpesun lomassa käydä kurkkaamassa mitä tänne kuuluu.

Mulla on v....tus käyrä nyt tosi korkeella. Ollaan kaks ja puol kuukautta odotettu autotallin piirustuksia. Milloin mistäkin syystä viivästyy. Tänään viimeksi soittelin niiden perään, kun piti tällä viikolla olla valmiina. Nyt vetos sairastumiseen, jos nyt sit ens maanantaina saatais, kun ilmoitin, että kaivuri tulee tiistai aamuna.

Kiitoksia kannustuksesta, oottete kyl ihania :)
Mies lähti nyt viikonlopuks mökkeilemään kavereittensa kans joten treenataan taas kaksin oloa likan kanssa. Puhuttiin eilen illalla pitkään ja sanoin että kun tästä lähtee, ni katotaan sitten uusiks ku se on saanut omat asiansa kuntoon ja mietittyään omaa arvojärjestystään johonkin muuhun suuntaan. Oli ihan samaa mieltä. Tilanne on siinä mielessä hyvä että ku tää ei oo missään vaiheessa oikein päässy tulehtumaan ku ei se oo ikinä täällä :/

Me ollaan oltu ulkoilemassa tänään koko päivä ja meillä on molemmilla ihan punaiset posket :D Oli niin ihana ilma ja kävely oli todella mukavaa :)

Mennään vaan Vilma "tällä varjolla" kahville ;) ja hemuli kans :) Siellähän me muutenkin lähes joka päivä notkutaan :)

Voileipäkakuista,
mä teen aina vähän musta tuntuu-periaatteella. Lihakakkuun toiseks täytteeks maksapasteijaa/-makkaraa ja suolakurkkua ja toinen täyte kinkkusulatejuustoa ja siihen kinkkusuikaleita. Kalakakkuun mätiä, ranskankermaa ja sipulia toiseks täytteeks ja toiseen kylmäsavulohta ja katkaraputuorejuustoa. Kuorrutukseks ranskankermaa sekä sulatejuustoa molempiin ja leipinä tummaa ja vaaleeta paahtoleipää ku nykyään ei ainakaan täältä saa kunnon ruisleipää sellaina paloina kuin paahtista. Oonpa kerran muuten tehny taco-voileipäkakun, sekin oli oikein hyvää :p On ne NIIIIIIIN nam nam :)

Kuumemittarista, meillä on Omronin korvamittari ja mä oon siihen ihan tyytyväinen. Mä tiedän mikä on mun normaali peruslämpö ni tiiän et se toimii ihan moitteettomasti :)

Pimennysverhot, meillä toimii oikein mainiosti. Kyllä meillä huoneessa näkee ihan hyvin vaikka pimeetä onkin eikä likan heräämiseen oo mitenkään vaikuttanu tai en oo ainakaan huomannu mitään kummallista

Keinuhepasta, mäkin tahdon semmoisen. Kattelin niitä maalaismarkkinoilla muutama viikko sitten, samoin ku puisia nukenvaunujakin :)

Toivottavasti Jossu ne piirustukset tulee maanantaina :/

Jaa-a, mitäköhän sitä sit tekis...

katrinainen...jaksuja huonoon oloon :hug: !!

kuumemittari...meillä korvamittari toimii...sitä pitää vaan puhdistaa tosi usein....muutenalkaa näyttää mitä sattuu...Omron digimittarin ostin, mut näyttää mitä sattuu :/ ...nopein ja helpoin on tuo korvamittari...

Edith on tänää 11kk :heart: ....ja on alkanut seistä itsekseen...tänään otti muutaman vauhdikkaan askeleen...sängynreunalta minun syliin =) ...on vaan niin kova vauhti, et sitten kaatuu...mut pientä yritystä on jo ilmassa ;) !

keinuheppa...olis aika kiva...täytyypä alkaa katteleen...onkos vielä sellasii puisii punaisii....hiukan hassun näkösii olemassa...on kyllä joskus muinoin ollut, varmaan 70-luvul...olis aika kähee, vähän retro :whistle: !

Meillä alkaa remontti kohta...pitäis pintoja laittaa koko huusholliin :/ ....eli hommaa riittää...luultavasti pitää neitin 1v bileet pitää vasta kesäkuussa...silloin voi hyödyntää terassia jo...jos on lämmin...

Ja nyt taas illasta vasta kerkesin koneelle...

Pimennysverho: On meillä ollut jatkuvasti käytössä, että en osaa sanoa vaikuttaako mitenkään yö uniin.

Kuumemittari: Ihan tavallinen digikuumemittari löytyy ja pyllystä mitataan.

matami: Onnea Edith 11kk :)

Oltiin tänään mun ystävän luona kyläilemässä neidin kanssa, ja pian sit ihmettelin että mihkä neiti on hävinnyt ja menin ystävän lapsen huoneeseen niin sielä neiti istui pojan sängyllä itsekseen, en ymmärrä kuinka oli päässyt sinne kiipeämään, mutta onneksi ei tippunu sieltä. :D

Keinuheppa: Mun vanhemmilla on sellanen keinuheppa mitä marmotta tais tarkoittaa. En tiedä vielä aijotaanko kotia hommata sellaista.

Onnea Edith :flower: myöskin ekoista askelista :wave: Tuntukin seisovan jämäkämmin kun meitin poitsu,joka tosin myöskin tänään seissyt jatkuvasti ilman tukee ja nätisti laskeutuu alas...aina yhtä hämmentynyt ilme naamalla :D Luulen kyl et on niin arkajalka ettei lähe ihan heti käppäileen ;)

Jossu,toivotaan et saatte ne piirustukset...ei kiva:/

Miäkin meinasin et 1v juhlissa vois hyödyntää terdee...viimevuonna oli aivan mahdottomat helteet just sillon kun Kasper synty...varmaan koko kesän kuumimmat päivät,sithää alko satamaan melkein päivittäin. Muistan,koska jouduin käveleen 2h lenkkejä kahdesti päivässä ja aina piti vetää sadesuoja jossain kohtaa kärrin päälle |O
Mut eihää sitä tietty tiiä onko nyt... monena vuonna toukokuussa ollu lämmin mut kesäkuussa sit ollu viilee,tietty nyt on toisinpäin :p No jokatapauksessa,meillä pippalot tod.näkösesti sijotetaan viikonloppuun toukokuun loppupuolella =)

Vihdoin tullu kiikut puistoon...oltiin keinumassa ja Kassu katteli kiinnostuneena ja kummissaan kun isot lapset riiteli siitä,kenen vuoro keinuu seuraavaks,otti varmaan mallia :D
Grillattiinkin tuossa ja mies häipy omille teilleen eli siis kaljottelemaan. Poika onneks nukahti hyvin... pariyötä olleet hyviä,varmaan se hammas kiusas ja nyt tuli ulos niin ei niin kiukuta. Tosin kohta alkaa taas hullutyöt kun kävelemään opetellaan/opitaan :headwall:

Pitteisköhää meidänkin hankkii korvamittari kerta noin kehutte...jos vaikka tulee jossain kohtaa enempikin käyttööö =)

Heippa ystävät! :)

Pikaisella kurkkauksella, vielä ollaan Lapissa. Ihana reissu ollut ja huomenna sitten yöjunalla kotiin päin pakkaamaan Portugalin matkaa varten ;)

Edla: En ehtinyt lukea mitä sulla oli siellä mielessä oikein pyörinyt, mutta kovasti voimia! :hug: Jos tilanne siellä on tosiaan tuo, niin tuumaustauko on varmasti paikallaan. Harmi, etten pääse nyt kaffittelemaan teidän kanssanne!

Meillä on apteekista ostettu lasten digikuumemittari. Pyllystä mitataan ja aina on onnistunut, kun tuo mittaa lämmön 5-10 sekunnissa. Ja on tosi tarkka ja hyvä. Bambin kuvalla varustettu :D

Matami: Meillä on poika saamassa 1v lahjaksi juurikin tuollaisen punaisen, puisen "vanhanajan" keinuhepan :) Jukka-lelun heppa. Aivan ihana! Tilattiin netistä; se on sit lahja isovanhemmilta, kun on aika arvokas. Meilläkin joskus kotona ollut sellainen, mutta jonnekin kiertoon on joutunut...

katris: Voimia pahoinvointiin :hug: Mullakaan ei ihan noin pahaa nyt ollut vaikka olikin karseempi olo kuin pojasta. Mut oli niissäkin päivissä kestämistä pojan kanssa kahden... Huaah. Kiva kun sulla on siellä odotusseuraa. Mullakin on yks ystävä raskaana; tosin 5vk mua edellä. Mutta kivaa silti jakaa taas ajatuksia jonkun kanssa.

Täällä pohjoisessakin on ollut ihanan keväiset ilmat, muttei varmaan ihan etelän veroista ;) Koitan ehtiä koneelle taas sunnuntaina kun ollaan kotona. Ihanaa viikonloppua kaikille!!! :heart:

Carmen: Vauvanliikkeitä kun mietiskelit, niin mäkin tunsin tästä toisesta pari viikkoa myöhemmin liikkeet kuin esikosta. Ja paaaaaljon vähemmän niitä tuntuu kuin pojasta. Tässä vaiheessa poika jo potki niin, että näkyi ulospäin, mutta tällä on vielä aika hentoja potkuja. Sopii toivoa, että tulee maltillisempi kaveri tällä kertaa ;) Läskillä en kyllä ihan kamalasti usko olevan vaikutusta asiaan, paitsi tietty siihen et koska näkyy ulospäin potkut. Mut ihanaa, kun iltaisin tuntuu potkuja, kun käy nukkumaan :) Maha mulla kasvaa ihan hillitöntä vauhtia! :o On jo paljon isompi kuin pojasta tähän aikaan. Oon tosin syönytkin ihan liikaa herkkuja :( Me aiotaan hankkia pojalle oma sänky syksyllä. Sellainen jossa olis lelulaatikko/vierassänky alla niin vois alkuun nukkua siinä. On siis ihan normaalimittainen sänky muuten (Muuramen ). Mut ihan alkuun uusi tulokas saa nukkua vuokrattavassa Vaavi-sängyssä. Mä saan vielä ihan hyvin nosteltua poikaa pinniksestä, mutta saa nähdä kuinka kauan... Meilläkään ei saa reunaa laskettua alas.

Aivan, Sarbba. Mä yritän löytää sut sit niin että unohdan vilkuilla sillä silmällä olisko niitä keinuhevosia. :)

Eeva ei sit suostunut nukkumaan omassa sängyssä. Viereen nukahti heti, nostin omaan sänkyyn, huuto alkoi, otin viereen, nukahti, nostin omaan, huutoa, viereen, nukahti, omaan, huutoa jne. Mä en vaan millään itse jaksanut jäädä sänkyyn nukkumaan vielä yhdeksältä, siksi nostin aina takaisin omaan sänkyynsä. Ajattelin, että jos se nyt sinne nukahtais. Se oli jo ihan hysteerinen huutamiseensa ja mulla oli pinna melko kireällä, ihan hyvä että mummu ja pappa armahti toisen ja otti se viereensä täksi yöksi. Mä en vaan nyt tiedä miten saan unta kun ei ole pieni tuhisemassa vieressä!

Olis kyllä saanut nukkua, tyhjensin sille lelukaupan tänään. Ja siinä kassalla loppusummaa kauhistellessa mietin, että miksi hitossa se olen TAAS minä, joka Eevan lelut ja vaatteet ja ruoat ja vaipat maksaa. Että olis ihan reilua saada vingutella Eevan isän korttia tollaisiin edes joka toinen kerta. Senttiäkään se ei ole tyttärensä elatuksesta maksanut vielä, ei sitten yhtään. Ok, se osti vaunut ja maksoi suurimman osan vaatehankinnoista ennen kun Eeva oli syntynyt. Olihan meillä kyllä diili, että se maksaa asunnon, auton, laskut ja ruoat yms. ja mä maksan Eevan tavarat ja hankinnat, mutta kun asiat ei nyt mennyt suunnitelmien mukaan. Asunnonkin se k****ää oli laittanut myyntiin, minulta mitään kysymättä. Kiva kuulla kavereilta, että meidän koti on siellä nyt myynnissä. Että olis ehkä korkea aika lopettaa sen miehen sääliminen ja hiippailla lastenvalvojan luo kysymään mitä nyt tehdään. Miehen tuloissa tunnu kuitenkaan mitään vaikka osansa Eevasta maksaiskin. Ehkä mä hommaan Eevalle sen 980? keinuhevosen ja lähetän miehelle laskun. Ja itselleni tilaan samanlaisen hevosen, maksatan miehellä senkin. En mä mitenkään katkera ole. :D

Tulipahan vatvottua omia juttuja taas, nyt voiskin painua unille. Tai yrittämään sinne, saa nähdä miten käy yksin..

Katrinainen eikös nyt ole 24 pvä ja teidän pikku neidin synttärit. Onnittelut :flower:

Edla :hug: sinulle. Elämä todella koettelee -paljon sulle sattunut. Toivotaan et asiat selvii ja ne järjestyy tavalla tai toisella.

Carmen mitä sulla ohjelmassa ens viikon keskiviikkona? mulla ei oo lastenhoitajaa joten olen vapaalla.

Mut nyt meen nukkumaan ihan oikeesti -oli pakko lukee sittenkin läpi teidän kuulumiset.

:wave:

heh, Heinuli pehmeet aivot.. yritan sit muistaa onnitella uudelleen oikkena paivana :laugh:

Kuumemittari Suutarin lapsella ei oo kenkia syndrooma taalla. Ollaan oltu ilamn kuumemittaria nyt melkein kuukausi ja saatiin patterit parhaaksi maanataina kun kaverin luona F:jukka oli vahan vaisumpi ja kuumissaan . Mittasin siella et yli 37, mut ku meni nii pitka aika nii jatin sikseen ja totesin etta on lampoa.

Voileipakakku, hmm, en oo koskaan tehnyt, mutta reseptit kuulostaa todella hyvilta.

Onkos taalla viela muita jotka kayttaa 3 koon vaippoja? Pirpana kun on vajaa 8kg ja hukkuu 4 koon vaippoihin :( .

ja viela kaivellaan omaanapaa :| . Meilla on nyt syomisesta tullut yks taistelukentta. Aamupuuro menee mukisematta, mutta muut ruuat takkuaa. huokaus... Ainostaan Mansikka maistuis :D .

Kiva kuulla etta kaikilla teilla raskautetuilla menee suht ok ja katrikselle jaksuja pahoinvointiin, toivottavasti tullaan perassa :D

nyt nukkuun, huomenna mennaan puutarhakauppaan!

No hei pitkasta aikaa!

Apua, joko taalla ollaan jo raskaana...onnea kaikille uusintakierrokselle. Meille ei varmaan enaa tilata...aika haikeaa, kun tama vauva kasvaa ja alkaa nousta jaloilleen.
Meilla pojulla taas vatsa kovalla, luumumehua sotketaan vahan kaikkeen. En tieda muuten mika neuvoksi, jollei huomenna lyyti rupea laulamaan kaydaan varmaan laakarissa.
Toissa on ollut kiiretta, olen vahan vasy, taalla palstalla kayminen on kaynyt todella vahaiseksi, kirjoittaminen vielakin harvinaisemmaksi. Olen toissa 10 tuntia paivassa, ja lapsia on kova ikava. Silla tuo vauvakin varmaan kukkuu oisin, kun muuten ei paljoa viikolla nahda. Kai tama tasta.

Vauvalla 8 hammasta, ei viela kavele, mutta ryomii lahes valon nopeudella...sanat rajoittuu atta-atta(aiti), dada-dada(daddy), nana (banaani) ja ppu (lamppu) tasolle; siina meidan kuulumiset pahkinankuoressa.

Yhteistyössä