Toukomurut 2014 ~ Marraskuussa

Poca ex-tamperelainen olen, ainakin 2010 sai tiedon ultran yhteydessä keskusneuvolassa ja toisaalta nytkin kävin tampereen puolella verikokeissa, kun sama laboratoriokeskus on kyseessä ja mulle sanottiin, että viikkoa ennen riittää. Verikoetuloksen sain nyt mukaan neuvolasta ja kiikutin sen ultraan ja sitten ultrassa sai tietää yhdistelmäseulan vastauksen.

Mies ja kommentit Olen kuulemma "runsas". Tänks. Eli ei voi salata raskautta?
 
  • Tykkää
Reactions: Poca
Nya
14+0, Poks!!

Pahoinvoinnista, musta tuntuu et olo menee vaan koko ajan huonommaksi.. Yökättää koko ajan, mut edelleenkään mitään ei tuu ulos. Ei tee mieli syödä, mut jos ei syö niin olo menee vaan kahta kauheemmaksi! Turhauttavaa!

Influenssarokotusta en taida ottaa. Aikoinaan otin sen useampana vuotena kun avustin vanhuksia ja ainakin pari kertaa piikin jälkeen nous kova kuume ja olo oli ihan jyrän alle jäänyt pidemmän aikaa.. Niin enpä taida nyt "uskaltaa" ottaa sitä. Toisaalta kyllä pelottaa sekin et jos influenssan saa..

Skaardie mulla kävi kanssa viime raskaudessa niin et terkka (oli nuori harjottelija sijaisena sillon) ei meinannu millään saada sydänääniä kuuluumaan.. Olin sillon jo viikolla 18 ja itse olin edellisenä iltana saanut kotidopplerilla äänet ihan hyvin kuuluviin. Terkka yritti vaan iiihan liian korkealta kuunnella. Mulla kuului edellisessä raskaudessa parhaiten sydänäänet ihan alavatsalta silloinkin kun maha alkoi olee jo iso.

Liikeistä.. Oon parina iltana tuntenu pientä kuplintaa alavatsalla, mut en kyllä oo varma onko kyse vauvasta vai ilmavaivoista :LOL:

Mä kanssa hengästyn aivan älyttömän helposti. Jo se kun kävelee alakerrasta ylös esikoinen sylissä saa mut läähättämään. Kamalaa. Mulla on myös taas ilmaantu sellanen kummallinen kuiva yskä josta kärsin myös viime raskauden aikana. Onko muilla sellasta?

Mä sain tänään ikkunat pestyä olkkarista ja keittiöstä!! Tulipa hyvä fiilis! Tuntuu että en oo viikkokausiin saanu mitään fiksua aikaan.. Röhnöttäny vaan sohvalla ja voinu huonosti.. Onneks miehellä on nyt isäkuukaus esikoisesta meneillään!
 
Poca - Pahoinvointi tulee ja menee. Joka päivä enemmän tai vähemmän huono olo. Pari päivää oli tossa välissä etten oksentanut, mutta tänään taas laatta lensi. :x
Muuten ei ole oloissa valittamista. Väsymyskin on helpottanut ettei tarvitse joka päivä nukkua päikkäreitä.
Nyt vaan kasvatetaan mahaa ja tissejä! :D :heart:


Jessica & Toukka 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: Poca
Mua kanssa vaivaa tuo velttous, hengästyminen ja kuiva yskä. Ja hengästyminen alkoi jo ennen plussaa. Esim. tänään olin puolisen päivää ostoksilla ja olin sen jälkeen aivan puhki. Pariinkin otteeseen oli pakko käydä ostamassa joku mehu tms. että jaksoin hoitaa hommat loppuun. Tosi huolestuttavaa etenkin kun mulla on paino jo nyt lähtenyt nousuun....

Me saatiin eilen doppleri ja olen sit nyt kovasti testaillut. En kuitenkaan saa kuuluviin kuin oman sykkeeni. Kuuluukos kaikilla muilla jo sykkeet? Viikkoja on nyt 11+3.

Lisäksi olisin kysellyt, kun monet ovat kertoneet tehneensä miehelle isänpäiväksi isyyspakkauksen. Itse en siihen ehdi, mutta mitä olette laittaneet pakkaukseen?
 
Perjantaihin mennessä ei tullu puhelua että seulat ois hälyttäny joten uskallan huokasta helpotuksesta ja olen ilonen ettei tartte mennä tästä la-punktioon :) nuorin täytti eilen 7kk ja tänään isänpäivä, nauttikaa :) Poks 15+0. Neuvolassa saatu sykkeet 10+1, tosi alhaalta, vasemmalta ja syvältä eli painaa piti tosi lujaa niinku vielä viimeksikki 14+1 että saatiin kuulumaan. Oloja ei ole edelleenkään ja siksi unohanki välillä että olen ees raskaana, liikkeitä tuntuu 1-2x päiväsdä...
 
Hyvä, että muillakin tuntuu liikkeitä. Luulin jo, että kuvittelen ;) Kuopuksesta tuntui vasta reilusti yli rv 20, istukka toki edessä. Paljon menee varmasti juttuja ohi, kun yleensä aika nopeasti täällä käy lukaisemassa mitä muille kuuluu :) Influenssarokotetta en aio ottaa, oon aika skeptinen sen suhteen. Toivottavasti nyt ei iskisi tauti päälle, silloin vois olla mielipide eri :D Täällä jännätään kovasti kun anoppi on tulossa kakulle. Tarkoitus olisi kertoa vauvauutisia. Sieltä voi tulla ties mitä ehkäisysaarnaa, iiks! Onko muka aihetta kun esikoinen on 2v 3kk ja kuopus 9kk?? ;D Isänpäivän jatkoja kaikille! :)

Ps.miksi tummennukset yms. ei pysy lopulliseen tekstiin asti? Noloutta?

henttaliina ja kamu 14+5
 
Hyvää isänpäivää kaikki isit :)

Minttumaarit*: me saatiin viime viikolla doppleri kans, enkä saanut heti kans kuulumaan sydänääniä, onneksi kuitenkin samana päivänä käytiin lääkärissä ja siellä kuultiin äänet ja kaikki oli ok. Lääkäri vaan tokas siinä että kohtu on aika takana ettei heti välttämättä löydy, lääkäri kyllä löysi heti, mutta itse löysin seuraavana päivänä kun menin lattialle makamaan, nyt ollaankin joka jokapäivä kuunneltu pikkasen ääniä ja hyvin on löytynyt.

Täällä kans hengästyttään turhan nopeesti :) on kuulemma ihan normaalia.
Kävin myös lempi thairavintolassa ja otin nuudeli annoksen, illalla oli sitten kunnon närästys menossa.

Ensi viikon keskiviikkona onkin sitten toinen neuvolakäynti ja sitten rakenneultraan aika varaus.

Pinkku ja pallopää 14+6
 
Hei kaikki Mammat :)

En oo paljoa kirjoitellut, ku en ehdi :D Päivät menee taaperon kans touhutessa ja koululaisten kans ku kotiin koulusta tulevat.
Ja ja ja, mä meen illalla SEISKALTA nukkumaan :LOL: En pysy hereillä, päivällä nukun päikkärit taaperon kans, ja silti en illalla pysy hereillä!!! Mies reppana joutuu/saa hoitaa illat muksujen kans, mut en pysy hereillä vaikka kuin yritän pinnistellä. Perjantaina pinnistelin puoli kasiin :LOL:
Auttaako tuohon mikään???
En siis ehdi tännekkään paljoa kirjoittelemaan!!

Ylihuomenna meillä on ultra, mua jännittää ihan hirveesti. Vaikka eka neuvolakäynnillä näin pienokaisen jolla sydän sykki ja liikuskeli massussa :heart:
Mutta mua PELOTTAA, viime yönä näin unta että meidän vauva oli kuollut massuun 12vkon iässä, ja se leikattiin sektiolla pois ja tää pieni ihmisen alku annettiin kuolleena miun naaman eteen :O:( Ihan hirviä uni!!!!! Ihan ihmeellinen uni, mutta varmaan myös tuossa tuo sektio siksi ku sitäkin nyt pelkään ja jännitän ihan hirmusesti!!

Mutta IHANAA lueskella teidän juttuja vaikka en aina kerkeäkkään ite kirjoittelemaan. Älkää siis mua hyljätkö, ja josko tuo väsymys helpottais ni jaksaisin ahkerammin rustailla miekin tänne :)

Vielä yks juttu, NÄRÄSTYS!! on tullut jo minulle myöskin, onko muilla?? Tosi turhauttavaa jo tässä vaiheessa :kieh: Mutta vielä en oo alkanut napsiin mitään vaivaan. Mut pakko kohta varmaan rennien ostoon lähteä!!

PöllöKala ja Pikkunen 11+5
 
POKS 13+0 Joskohan tämän poksumisen vuoksi ei enää tarttisi posliinipönttöä halailla. Riskialtis toivomus, sillä rannekeet on hukassa, kiitos esikoisen.... :O

Eilen kerrottiin mun vanhemmille ja tänään varmaan menee sitten kirjeet myös miehen vanhemmille ja mun isovanhemmille, kun eivät sittenkään ehtineet isänpäiväksi. Sitten en aio enää salailla - vaikka toisaalta en nyt ehkä aio asiaa ensimmäisenä kaikille kuuluttaakaan, eiköhän ne mahasta huomaa sitten kun on tarpeen :D

Väsymys Löytyy täältäkin, päikkärit tarvitsee ottaa ja viimeistään yhdeksältä sammun petiin. Meillä on nyt jostain syystä alkanut esikoinen heräillä öisin niin mies parka joutuu sitten nousemaan aina, koska minä olen kuulemma niin äkäinen, että parempi herätä. En ihan aina muista, mutta voi tosiaan olla, että murahtelen jotain ja käännän kylkeä kun joku tulee kesken unien herättään. Mutta sitten lisäksi on välistä unettomuutta, ei millään tuu uni vaikka väsyttää kun upotettua alasinta.

Närästystä ei ole, thai-ruokiin on sen sijaan himo :p Mitä tulisempaa sen parempi. Ihan eri mieltemykset kuin esikoisesta: silloin ei voinut kuvitellakaan mitään mausteista, himoitsin lihapullia ja perunamuusia ja nyt jää lihapullat lautaselle pöyrimään.

Mies oli ostanut kaupasta Creme Bonjourin "voita" , huomasin sit tänä aamuna, että se sisältää A-vitamiinia ihan reippaasti. Plääh...
 
POKS 15+0

Mä olen aina syönyt jotain tulista tai mausteista, nyt sen olen joutunut jättämään :( Fetasta on kans tullut inhokki, ennen feta meni ihan pelkästäänkin...nyt ei pysty syömään, maistuu pahalle.
Mutta ei mulle mitään himoja ole tullut mihinkään, eikä ole tosiaankaan mitään ihmeellisiä vaivoja.

-selkäjomotus
-hengästyminen
-närästys (riippuu ruuasta)
-väsymystä aina silloin tällöin

Mites joko teillä näkyy masua?

Tuolla masukuvissa oli ihan huiman kokoisia vatsoja ja mennään kuitenkin samoilla viikoilla, eikä mulla mitään masua vielä näy.
Doppleria on tullut ahkerasti käytettyä, nyt kuuluu äänet vaikka sängyssä makoilee.

Koskas te ootte aikonut ekat vaatteet hankkia vauvalle?
Miehen kanssa just juteltiin että jos ostais ekat sitten kun tiedetään kumpi on tulossa.
 
Hei,
Alussa oon kirjoittanut kerran - nyt sitten kirjoittelen toisen kerran.
Aktiivisesti luen juttuja ja kiva kuulla muiden kokemuksia ja tuntemuksia, monissa samoissa tunnelmissa täälläkin odotellaan. LA 6.5.2014 TAYS

Minulla on tullut nyt sellainen ikävä vaiva, että vatsa painaa kylkiluihin samalla tavalla kuin loppuraskauden aikana. Autossa istuminen on tuskallista - eilinen 4 h:n automatka ei meinannnut millään loppua. Samoin teen istumatyötä, mahdottomalta tuntuu istua täällä. Soitin neuvolaankin kysyäkseni, mutta eihän se sitten osannut mitään sanoa. Onko kenelläkään vastaavaa vaivaa? Millä ootte saaneet helpotusta?

Minulle on tullut reilusti painoa jo tässä vaiheessa ja vieraat ihmiset huomaavat minun odottavan (ai luulin, että oot jo pitemmällä tuon vatsan perusteella). Syön aika kovaa kortisoni lääkitystä, joka tuo oman lisänsä tähän painoon. Myös liikkumattomuus kerryttää kaikki syömiset kehoon. Voisko ne läskit vain painaa kylkiluita... ;)

Nuutti79 ja poju 14 + 6
 
Täällä on muuten voitu hyvin, mutta nyt olen flunssassa ja lievässä kuumeessa kotona. Toivottavasti menisi ohi ennen perjantain ultraa, sinne kun ei kuulemma kuumeisena saa mennä. Jänskättää kyllä mennä sinne ja kovasti ollaan sitä odotettu :)

Influenssarokotusta olen tässä pähkäillyt. Kerran aiemmin olen ottanut (ennen yo-kirjoituksia) ja silloin se laukaisi angiinan. Voi olla että olisi muutenkin tullut, en siis väitä että rokote aiheuttaisi angiinaa. Skeptinen olen aina ollut omien rokotusteni suhteen, mutta tällä kertaa taidan kuitenkin rokotuksen ottaa. Kaksi vuotta sitten sain elämäni ekan influenssan ja siihen syssyyn keuhkokuumeen ja olo oli kyllä aivan järkyttävä. Silloin mietin että onneksi en ole raskaana, miten olisin selvinnyt siitä yskästä (ja päänsärystä) ilman lääkkeitä kun en lääkkeilläkään ja kaikilla mahdollisilla kotikonsteilla meinannut saada yskää loppumaan. Muistaakseni 5 viikkoa oin saikulla ja toipuminen kesti vielä pitkään sen jälkeenkin. Eli taidan valita tällä kertaa pienen haittavaikutusriskin ennemmin kuin kokisin tuon taudin uudelleen.

Tein myös ne leikkimieliset kiinalaistestit ja tuloksena oli kolmessa tyttö ja yhdessä poika :) Mulla ei oikein ole vielä ollut kumpaakaan oloa, mutta tyttöä vähän enemmän toivoisin vaikka poikakin on toki erittäin tervetullut.

Kotidoppler meillä on ollut jo useamman viikon ja 2,5 viikkoa on sydänäänet sillä kuulunut. En viitsi joka päivä käyttää, vaan noin joka kolmas. Yhtenä päivänä en onnistunut millään ääniä löytämään, mutta seuraavana päivänä löytyi helposti. Jokin muukin kerta on ollut vähän hankalampi, mutta yleensä löytyy helposti ja kivasti on rauhoittanut mieltä. Meillä neuvolantäti suostui kuunteleen sydänääniä vasta nyt perjantaina ja löysi ne samantien. Vähän yli 160 oli kuulemma syke.

Mahan turvotus on vähentynyt selvästi eikä mammahousuille ole vielä ollut tarvetta. On tuo masu nyt vähän normaalia isompi kuitenkin, mutta ei enää mikään pömppä.

Nyt viikonloppuna kerrottiin vanhemmillemme ja siskoillemme isänpäivän kunniaksi. Kaikki olivat iloisia asiasta. Hassua kun jotenkin olikin yllättävän vaikeaa kertoa mun äidille ekaksi, tuli jotenkin olo että en mä haluakaan tätä vielä jakaa, että on ollut kiva pitää tämä lähinnä mun ja miehen välisenä asiana, vaikka jokunen ystävä siis on jo tiennytkin. Varsinkin miehen äiti ja mun isä tuntuivat olevan eniten innoissaan asiasta. Pyydettiin vielä, että odottaisivat tuon ultran yli ennen kuin kaikille muille sukulaisille yms. kertovat.

Hyviä vointeja kaikille!

Oxalis & Ruu 11+2
 
Pinkku-84: Mä oon ostanut vauvanvaatteita jo ennen raskautta ja suunnilleen nyt koko syksyn. Tein eilen inventaarion, muutama kietasubody vielä ja muuta ei tarvi ainakaan alle 60cm. Isompia vaatteita ajattelin hankkia sitä mukaa kun tarvii. Tosin ulkohaalarit täytynee hankkia vasta ihan lähellä synnytystä, kun ei yhtään tiedä, millaset lämpötilat on ens keväänä siinä kohtaa.

Imetystyyny, harsot, hoitoalusta, kantoliina ja tutit on hankittuna. Vaunujakin ollaan käyty katsomassa ja tällä hetkellä on yksi vahva suosikki. Nukkumaratkaisut on vielä auki. Joitain hankintoja vielä arvon ja hankitaan varmaan vasta vauvojen synnyttyä tarpeen mukaan.

Hentoja potkuja olen tuntenut parina päivänä ja odotan kovasti, että voimistuvat ja säännöllistyvät. Närästys on tuttu vaiva täälläkin ja uni on usein huonoa, minkä huomaa varsinkin töissä.

Choco coco & Ihme ja Kumma 15+0
 
Närästyksestä: tilasin jo lääkäriltä reseptin tulevaa varten ja vain odotan sen alkua. Viime raskaudessa Rennietä sai popsia keskivaiheen jälkeen kun karkkia, kunnes tajusin pyytää tujummat lääkkeet.

Vatsan turvotus: Ei sitä turhaan sanota, että tokasta näkyy nopeammin. Iltaturvotuksen perusteella olen jo lähempänä puoltaväliä. :O Päivisinkin saa miettiä, mitä pukee päällensä, etteivät töissä vielä huomaa. Viikonloppuna oli kireämpi neule ja anoppi katseli vähän pitkään, kun ei olla vielä kerrottu uutista heille.

Vaatteista: mitään en ajatellut hankkia ainakaan tässä vaiheessa. Edellisen jäljiltä on kaikki valmiina. Silloin keskityin välipäiväaleen... Murisen säännöllisesti lastenvaatteiden värikoodauksista. Oli paljon helpompaa ostaa vauvanvaatteita rakenneultran jälkeen, kun tiesi sukupuolen. Toki aika neutraalia pyrin silti ostamaan, mutta jätin mekot ja tunikat hyllylle.

ON: Keskiviikkona sokerirasitus ja perjantaina NP-ultra. Josko ensi viikolla tulisi kaapista niin saisi taas vähän laajemman vaatevaraston käyttöön. Ekat mammafarkutkin tuli jo postissa ja hyvin sopivat.
 
TeaPot no niinpäs näkyy olevan :D Raskaus taitaa kaiken unohtelun lisäksi tehdä tyhmäksi... Rannekeet edelleen hukassa, ja voi kuinka niitä kaipaan, ei pidä laskea mitään käsistään, kun heti hukkuu.

Selkäsärky tullut taas, toiselta puolelta pitkäselkälihas alhaalta aivan jumissa. Panadolia vois tietysti ottaa, mutta en mä usko että se auttais - tarttis jotain kipugeeliä, mutta niitä ei varmaan saa raskaana käyttää? Ehkä pitää hankkia sellanen ryyni- tai geelipussi, jos lämpökääre auttais.

Mahan kasvu Ahdistaa. Selkeesti tän näkee aiemmin kuin ykkösestä ja mahan vuoksi en päässyt esikoisesta enää ratsastaan rv 17. Nyt ois 4 viikkoa siihen, kamala ahdistus siitä ettei pääse enää pian lenkeille :/ Toisaalta se ihan alun turvotus on hieman helpottanut, mutta ei mulla silti mene omien housujen napit kiinni. Mutta nythän tän mahan vasta pikkuhiljaa pitäis alkaa näkyäkin kun toista kolmannesta mennään.


13+1
 
Viimeksi muokattu:
Täällä pahin pahoinvointi mennyt ohi, tosin välillä iskee ylläripyllärinä, mut menee aika nopsaan ohi. Turvotus myös kadonnut ja vauvakumpu selkeästi tullut esille, ja tosiaan, mulla neljäs raskaus ja kolmas lapsi, niin näkyy tosiaan jo ihan selkeästi. Närästys ei ihme ja kumma ole tänne vielä löytänyt, edellisissä raskauksissa tuli kyllä kuvioihin muistaakseni aika myöhään ja varsinkin banaanit närästi tosi herkästi (mä kyllä syön niitä ihan hirveesti, et se voi olla osasyy)

Mites teillä menee sykkeet kun harrastatte reipasta liikuntaa? Mä saan normisti tehdä ihan hirveen rankan treenin, et sykkeet nousisi kunnolla, niin nyt ei tosiaan tarvitse verenmaku suussa rehkiä, kun sykkeet nousee tosi nopeesti ja tosi korkeelle.

Mä haluisin jo nopsaan seuraavaan nlaan, kun niillä on se ultra, niin jos pääsis taas pientä kurkkimaan, en millään malttaisi odottaa vielä kahta viikkoa.

Ollakovai..? ja 14+6
 
Nonnii, enhän minä malttanut olla tulematta päivittelemään muuttuneita olotiloja.

Eli oloista sen verran, että mahdollisia liikkeitä havaittu nyt parina iltana, mutta en osaa innostua kovasti ja varmasti, kun niin epämääräisiä vielä ovat, että voivat olla ilmakulplia mahassakin. Lisäksi esikoisen odotuksen tavoin on alkanut tulla jonkin verran kipuilua; ihan kuin joku pistäisi sukkapuikolla mahaa sisältä päin. Sellainen hyvin tarkkarajainen pistävä tunne, joka ilmenee silloin tällöin. Oon ajatellut, että jos johtuisi tuosta kun kohtu kasvaa, mitään raastavaa ja häiritsevää kipu ei kuitenkaan ole.

Vajaa viikko vielä, niin on se ylimääräinen neuvolakin, jolla toivottavasti saa varmistuksen sille, että kaikki on ok. Kroppa ainakaan ei ole osannut kovin huolestuttavia merkkejä antaa.

Isänpäivänä on kerrottu uutiset minun puolelle sukua. Miehen perhe ei tiedä vielä mitään ja saa meidän puolesta olla tietämättäkin mahdollisimman pitkään, joka varmaan tuossa kuukauden päästä on jo hankalaa salailla, jos näkemään satutaan. Appea toisaalta oon nähnyt joku kaksi vuotta sitten, anoppia kerran vuodessa vaikka lähellä asuvatkin, koska ei tekemisissä olla. Mutta miehen siskoa tulee toisinaan nähtyä ja se on ok. Meillä ei ole mitään tarvetta olla heihin tiivimmin yhteydessä, joten tiedän tämän raskausuutisen pahimmillaan johtavan taas samanlaiseen tekstaripommitukseen etenkin anopin suunnalta kuin viimeksikin, jossa ei syyllistäviä sanoja säästetty. Esikoisen aikaan suuttui myös, kun ei heti kerrottu hänelle, minä kuulemma olen kääntänyt mieheni omaa äitiään vastaan jne jne.. Juuuust.. Monet marttyyrimaiset viestit siitä, että hänen on parempi olla näkemättä koko lasta jne..

Mutta eipä hätiä; I just don't give a fuck. Mieheni ja hänen äitinsä väleillä ei ole mitään tekemistä minun kanssani ja muutenkin mulla on tässä pikkuisen muutakin tärkeämpää asiaa mietittävänä (aivan kuin esikoisenkin odotusaikana), kuin katkeran ihmisen syyllistysyritykset. Mä keskityn meidän omaan perheeseen, sen hyvinvointiin, töihin (niin kauan kuin jaksan ja pystyn) ja asioihin joista mulle tulee hyvä mieli. Mua ei vain oikeasti kiinnosta tämän oman kuoppansa kaivaneen ihmisen mielipiteet, vaikka hän sattuisi anoppi olemaankin ja laitetaan vaikka suorien sanojen sanominen tälläkin kertaa sopivasti hormonien piikkiin.

Huh, tulipas tilitykset. :) Pahoittelen.

Skaardie + Pottu 15+2
 
Täälläkin on keskustelua seurattu taustalta, mutta nyt tulin päivittämään omat ultrakuulumiset. Tänään oli nt-ultra ja kaikki hyvin! Kaveri olikin vikkelää sorttia, vieläkin naurattaa kun se sellaisia kuperkeikkoja ja potkuja siellä veteli <3 Niskaturvotusta oli 0,8mm eli kuulemma ei pitäisi olla hätää sen suhteen. Seulan tulokset tulee postissa myöhemmin, kuinka kauan teillä muilla on kestänyt tulosten saamisessa?

Uusi laskettu aika olisi 20.5., voisiko sen päivittää?

Pahoinvointi jatkuu edelleen joka aamu ja illallakin yököttää, mut päivisin olo on jo vähän parempi. Jaksaa jo puuhailla jotain ja viikonloppuna kävin jopa jumpassa, saavutus! Syke nousee tosi herkästi täälläkin, eli ei tarvi harrastaa mitään rankkaa liikuntaa kun pelkkä kävelykin tuntuu jo tarpeeksi rankalta :).

Töissä en ole vielä kertonut, nyt voisi tulla kaapista ulos kun ultra on takana. Mut toisaalta ei haluais kertoa vielä vaan haluaisi säilyttää tämän oman salaisuuden - Oxalis mä tiedän miltä susta tuntuu! Muuten on ollut ihana kertoa iloisia uutisia läheisille, kun kaikki ovat olleet niin onnellisia meidän puolesta (eka lapsenlapsi kummallekin puolelle jne). Tsemppiä Skaardie jos sulla ei ole ihan yhtä helppo tilanne, toivottavasti ei tule tekstaripommitusta.

Mitään hankintoja ei olla vielä tehty, mut nyt pitää kyllä lähteä ostamaan itselle mammahousuja ja taidanpa katsoa jotain pientä vaatetta samalla :) Joku mainitsi isyyspakkauksesta, se onkin hyvä idea! Täytyy ottaa työnalle ja yllättää mies jossain vaiheessa.

aoko & vauhtiveikko 13+0
 
Saako tänne vielä ilmottautua mukaan? Ensimmäistä kertaa raskaana, 3 vuotta yritystä takana ja en oikeen oo vielä uskaltanut ääneen sanoa, että olen raskaana, vaikka tätäkin ketjua olen käynyt lueskelemassa..

Eli olis

25.5
Kana / 24 / 1. lapsi / OAS


hui :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Poca

Yhteistyössä