11/08 masunkasvattajien murut *syyskuussa*

Poikkeuksellinen aamuvisiitti täällä! Nuutilla nous eilen ihan yhtäkkiä kuume illalla. Mittasin korvista 39,8 ja 40,2!!! Ja kainalosta sit samaan syssyyn 39,2. Lääke annettiin ja nukkumaan. Reilun parin tunnin päästä sit herättelin ja mittasin kuumeen uudelleen, oli jo laskenu alle 38. Otin sit viereen nukkumaan. Tänään on pysyny kuume 37,7 tienoilla. Toivottavasti ei nouse enää! Kurkku on vähän kipee mutta ei muita vaivoja onneks oo.

Nyt siis pidetään ainaki pari kotipäivää. Leevi on aamutorkuilla ja nuutti saa tänään kattoa lastenohjelmia mielin määrin että malttaa pysyä paikallaan. Palomies Sami rules!!
 
Pikaiset paranemiset Nuutille! :flower:

Olen samoilla linjoilla Luminkan kanssa siitä kävelemään oppimisesta, en halua stressata siitä. Fysioterapiaan menoa voin harkita jos ei 1½-vuotiaana vielä kävele. Mutta en usko siihen, nimittäin EILEN Emilia SEISOI tuen kanssa ensimmäistä kertaa. Tai siis niin, että otin häntä käsistä kiinni ja neiti seisoi siinä sitten. :D Aikaisemmin jalat ovat olleet semmoista 'spaghettia' kun on yritetty seistä. Siitä se lähtee! :whistle:

Luminkako kertoi, että oli löytänyt Kuomat kirpparilta? Hintaa 10?? :eek: Minä ostin Kuomat kirppikseltä ja maksoin niistä 2?. Aikamoinen hintaero! :eek: :D
Ostin ne Asemakirppikseltä Vammalasta (Sastamala), on muuten erinomainen kirpputori! :snotty:

Onko kukaan vienyt reilun vuoden ikäistä lentokoneeseen? Meillä on suunnitteilla talvioma-eissu Saksaan tammi-helmikuussa. Ainoa mitä murehdin on tuo lentäminen pienen kanssa... :/ Mieskään ei ole koskaan ollut lentokoneessa, en tiedä täytyykö pelätä hänen pärjäämisestään enemmän! :LOL:

Yritin pistää sitä kuvaa, mutta meillä on uudessa koneessa ohjelmana tämä Windows Vista, enkä osaa käyttää tätä!! :ashamed: Kuinka tänne pystyy laittaamaan kuvan ilman aijaata? Kun tuossa hymiöiden päällä on tuo 'kuva'-painike? :ashamed: :ashamed: :ashamed:
 
Huamenta! Meillä myös ihan samanlinen kiukkupäivä eilen kuin Maikilla. Olin vielä lapsettomien kavereitten kans syömässä ja luulivat varmaan, että tyttö on ihan kauhu, vaiks oikeesti on ihan :heart: -kiltti, villi vaan. Tuo unirytmitys tuottaa meillä nyt ongelmia, nukkuu vähän millon sattuu ja eilen taas 18-19. Silti simahti jo 20:30 yöunille.

Fysioterapiassa me muuten käytiin kun tyttö oli 4-6 kk vinon pään takia. Tyttö tykkäs siitä kyllä kauheesti, mutta ei siitä kyllä mun nähdäkseni mitään konkreettista hyötyä ollu.

Nyt lähdetään lekurille kun tytöllä monta päivää löysä maha ja sieni (taas) uusinu. Kattoo saataisko nyt "sisäinen" hoito sille, kun uusii aina vaan. Yökin oli taas aika katkonainen...

:wave: hauskaa päivää!
 
äh, niistin nenäni ja nyt tuo heräs,perhana.viime yönä hyppäsin tunnin välein tuttia laittamassa.vilho nukahtii 22 jälkeen ja heräs vähän ennen 7 ja nyt sit otti aamupäikkärit(sammuilee vielä tässä sylissä ). jäi sit vauvakerhoon meno, ne kun alkaa jo 10:ltä.mut on sen verran räkäinenkin vielä etä parempi olla kotona

kuvaa en osaa muuten kuin aijaalla tänne laittaa, en tie että pitäskö tonkin kuva-näppäimen antaman img-jutun jälkeen laittaa joku koodirimssu?? mies varmaa nyt naurais vähän mun loistavalle termistölle ja päättelylle (on it-alalla tutkijana ja koodailee päivät pitkät kaikennäköistä)...

tänään mennään meidän lähileikkipuiston avajaisiin ja illalla ois taas vauvauinti.huomenna oon harkinnut lähteväni viikonlopuksi (ja siis myös loppuviikoksi) mummolaan junalla, pääsee Vilhokin junalla matkustamaan.
 
Hei,
meilläkin kun poika ryhtyi seisomaan, joskus 7 kk iässä. Niin alkuun se oli aivan mahdotonta, kun halua riitti, mutta lihakset tekivät stopin. Joskus ryhtyi itse seisomaan omin avuin ja itki, kun lihaksiin sattui... Pakko oli välillä käydä kippaamassa poika maahan, ettei suotta rasita lihaksiaan.

Misskitty kyseli lentämisestä. Meidän poika oli 3,5 kk kun lennettiin eka kerta. Eikä ollut ongelmia. meille ehdotti yksi lääkäri, että antaa nasolin tipat molempiin neniin juuri ennen nousua ja maitopullo suuhun nousun aikana., niin hyvin menee. Ja meni hyvin!

Aurinkoista päivää kaikille! Voi kun pääsisi pihalle, mutta töissä menee tämäkin päivä...
 
Lyhyt moi ruokikselta =)

Misskitty ja Noonie, mä luulen että kuvan liittämistä varten se pitää anyway ladata johonkin verkkopalveluun (aijaa.com tms.). Mulla on koneessa myös Vista, mutta aijaan avulla oon aina laittanut kuvan.

Eilen annettiin pojalle illalla luumua, kun vatsa tuntui olevan kovalla (potalla vain kirkui ja kiemurteli, kakkasi parina edellisenä päivänä vähemmän kuin yleensä ). Pitkästä, pitkästä aikaa joutui sitten vaihtamaan kakkavaipan keskellä yötä. Aika tehokasta tavaraa tuo luumusose :LOL:

Hyvät päivänjatkot!
 
sarppav oliko teillä pitkä lento? Meillä olis n. 2 tunnin mittainen. Kysyisin asiasta neuvolassa, mutta mua on alkanut juippimaan se terkka niin paljon, etten halua keskustella hänen kanssaan liikoja. Plus että tuskin hän tähän mitään järkevää osaa sanoa..? Ollaankin ajateltu miehen kanssa, että pyydetään päästä toiseen neuvolaan. Täällä missä me asutaan Sastamalassa on ainakin viisi neuvolaa ja periaatteessa mahdollista käydä missä vain. Tosin ajomatkaa tulee enemmän muualle, kun nyt ollaan käyty tuossa lähimpänä olevassa. :snotty:

Me ollaan nyt seisty tämä päivä. Koko ajan pitäisi olla pystyssä. Emilia nukahti klo 11 maissa aamu-unille ja tuntuu hyvin maistuvan. Yleensä nimittäin nukkuu n. tunnin vain aamu-uniaan. Kyllä seisominen vain väsyttää näemmä.. Muuten uniajoista, Emppu nukkuu ilta kahdeksasta 12 tuntia. Syö ehkä kerran yössä. Sitten yhdentoista aikaan on nämä aamu-unet n. tunnin. Viiden aikaan nukkuu sitten sen toisen tunnin. Ja taas kahdeksalta maate. :xmas: Olen tyytyväinen, että rytmi on selkeä, eikä ainakaan tähän asti ole ollut ongelmia jos aikataulu on heittänyt tunnilla tai parilla.

Taidan tehdä nyt niin, että otan Emiliasta kuvan kun herää, laitan sen suoraan kamerasta tietokoneelle ja yritän jotenkin saada onnistumaan sen kuvan laiton tänne... :ashamed: :D

Niin siitä matkustelusta vielä, että onhan meillä toinenkin ongelma. Mihin pistän Emilian nukkumaan siellä? Voinko ottaa matkasängyn mukaan? :LOL: Inhottava sitäkin on raahata... :eek:
 
Moi pitkästä aikaa! :wave:

Hirmusesti ootte kirjotelleet ja ihania kuvia laittaneet! =)

Misskittylle tervetuloa!

Ollaan nyt siis parin vkon reissulla ja ollaan mun mutsin luona. Ukko on innokas metsästäjä/kalastaja ja nyt siis pvät sinkoilee pitkin metsiä metsäkanalintujen perässä.. Ei oo saalista toistaseks näkyny vaikka "perheelle elantoa" kovasti onkin muka hankkimassa! :LOL:
Itse olen tässä muutaman pvän ollut räkätaudissa ja ihmetellyt mistä tätä räkää oikein taas riittää.. Tyttö oli viime vkon alussa flunssassa, mut toipui onneks nopeasti; välillä kyllä nenä tuppaa valumaan vieläkin.

En enää ihan tarkkaan muista mistä kaikesta olitte keskustelleet, kun tuota tekstiä oli niin paljon tullut ja horopää ei kaikkee muista.. Mukava kyllä, että on paljon luettavaa ja keskustelu käy "kuumana"! :D

Maitotaloustuotteista meillä on kohta kuukauden ajan syöty maustamatonta jogurttia, viiliä, rahkaa ja raejuustoa. Mitään oireita ei oo tullu. Tavallista maitoa ei vielä oo missään muodossa kokeiltu kun oon ajatellu, ettei sillä oo niin vielä kiirettä ja kun suositeltais sit lähempänä vuoden ikää sitä annettavaks. Maitonsa saa vielä tissistä..
Kananmunaa en ole vieläkään saanu aikaseks maistattaa.. Kalatilanne on nyt sen verran parempi (en muista joko sitä hehkutin) että muutaman kerran olen antanu ihan pikkuriikkisen (jotain alle puol teelusikallista) keitettyä ahventa ja se on pysyny sisällä! :heart: Se lohi kun tuppas aiheuttaan oksennustautia..



Kehitysvaiheista.. Kyllä meilläkin sukulaiset vähän jo tuppaa kyselemään, että joko kävelee, mitä eikö se vielä kävele.. Mut oikeestihan tässä vielä mitään kiirettä ole; neiti on vasta hiukan yli 10kk, joten sitten kun hän on reilusti yli vuoden, niin alan huolestumaan eikö meinaa lähteä kävelemään. Ja kuten joku sanoi, niin konkreettiset liikkeelle lähdöt vain huomioidaan oppimisena.. Mun mielestä on tosi ihanaa kun oppii taputtamaan, vilkuttamaan, päristelemään jne jne.
Eli kyllä lasta pitäisi ottaa huomioon ihan ikäistensä tasolla eikä ison koon takia pitäisi olettaa, että osaa enemmän kuin on tarpeen. Äh, mulla tuntuu tää ulosanti taas olevan jotain ihan outo.. :D Koittakaa silti ymmärtää! ;)

Päiväunista olitte myös puhuneet. Meillä pääsääntöisesti nukutaan kahdet päikkärit. Joskus harvoin yhdet, jos on jotain supertärkeetä kuvioissa, ettei millään malta eikä ehdi nukkumaan.. Ja sit saatetaan nukkua kolmet jos nää unipätkät tuppaa olemaan kovin lyhkäsiä. Selkeesti sen jälkeen kun rupes huomattavan paljon liikkumaan, niin tarvii enemmän unta pvän aikana! Kesällä saattoi "hikisesti" nukkua yhteensä pari tuntia kolmessa pätkässä ja nyt nukutaan yhteensä 3-4,5 tuntia! :) Yöunet on sit vähän lyhkäsemmät kun nukkuu semmoset 9-10 tuntia.

Hyvät päivän jatkot!
 
misskitty: joo, kympin oisivat olleet kengät! Täällä meilläpäin lastenvaatteet ovat todellakin ylihinnoiteltua suurimmalta osalta! En maksais yhtikäs mitään KULUNEESTA, TAHRAISESTA ja jopa REIKÄISESTÄ bodystä! Ja jotkut kehtaavat pyytää kahtakin euroa :eek:
Ja muutenkin nämä kyseiset vaatteeet eivät ole ihan viimeistä huutoa, vähintään 3 v vanhoja väreistä ja kuvioista päätellen...

Aamupäivällä käytiin leikkipuistossa. Ihanan raikas ilma oli =) Meillä taas mennään tää päivä näköjään yksillä unilla. Meni just äsken nukkumaan. Ihana kyllä, ei oo tosissaan koko ajan toinen lapsista nukkumassa =) Ja se että saa HILJAISEN hetken keskellä päivää on kaiken huippu :D Olettaen tietenkin että myös esikoinen menee nukkumaan.... :whistle:

Mut nyt itekin vähän ottamaan eilistä lohikiusausta :p

Ainiin, olipa ylläri et unohdin laittaa miskittyn listoille :D Jos vaikka ensi kerralla hoitas homman..
 
Mä muuten annan Emilialle vallan ruoan kanssa lehmänmaitoa (tai vettä) eikä ole tullut mitään oireita. Rasvatonta maitoa annan siis. Ja olen antanut viiliä sekä raejuustoa. Tästäkään ei neuvolantäti tykännyt..! :xmas: Se on hassua, että nyt ystävälläni on kolmevuotias poika ja hänelle oli silloin ohjeistettu, että 10kk on raja lehmänmaitoon. Kaksikymmentäviisi vuotta sitten raja oli 6kk. :eek:

Ehkä tässäkin tarvitaan maalaisjärkeä! :wave:


muoks. ärsyttävä tuo silmäniskuhymiö! :attn:
 
Me ollaan annettu lehmänmaitoa nyt reilun viikon ajan, vielä sekoitetaan 1/3-1/4 korviketta mukaan, mutta kohta varmaan pelkältään. Poika on nyt 11 kk ja yritetään että söis kaikkia maitotuotteita ennen päivähoitoon menoa. Viiliä oon myös antanut muutamia lusikallisia kerrallaan ja nyt siitä ei ole tullut mitään oireita (n. 1 kk sitten vielä meni maha sekaisin). Myös raejuustoa joskus oon laittanut ruuan sekaan.
 
moikka

Mä sain kuulla tänään että pääsen töihin, alkaa ens keskiviikkona (ois alkanu jo maanantaina mut Leevillä on sillon putkitus). Soitin heti kuultuani työstä Juuson päiväkodin johtajalle ja äsken sieltä tuli sit soitto että Leeville on paikka viereisen pk:n sisarusryhmässä :) Ainut vaan ettei paljon keretä tutustumaan sinne ku niin äkkiä alkaa jo työt. Mies yrittää saada vapaaksi ens ke to ja pe niin voisivat tutustua sinne, eikä tarviis aloittaa niin äkkiä tuota hommaa. Mies oli kyllä sitä mieltä jos lomaa ei heru niin hän hakee saikkua että toinen saa enemmän tutustumisaikaa.
Mua jännittää ihan kamalasti vaikka menen siis paikkaa missä olen ollut aikaisemminkin ja tykänny olla mut Ehkä eniten jännittää tuo Leevin hoitoon vienti.
Toivottavasti tää mun töihin meno vaikuttaa mun ja miehen väleihin parantavasti :)
 
heipsis...
onnea keiju työpaikan johdosta! Tuo on kaikkein tärkeintä (ainakin itelle) että tykkää työpaikastaan! Silloin kaikki muukin oheinen sujuu paremmin. Lapsen hoidon alkaminen ym. Ja toki yhtätärkeetä on että lapsella on hyvä hoitopaikka. =)

me ollaan tänään kyläilty ja meillä oli vielä illalla vieraita. Nopeesti päivä hurahtanut. Huomenna oiskin sitten kerhoo...kerhoo ja pojan temppukoulu. HUh, meneväinen päivä luvassa!
Niin ja poikkesin taas kirpparilla, aattelin kannustaa kaikki kirpparin käyttäjiksi laittamalla kuvan mun löydöistä:

sori huono kuvanlaatu, meitin kamera vetelee viimesiään...mutta siis ostin vikingin kumpparit 22kokoo 4eurolla, ihankuin uudet...sitten noi paidat oli 1,5eur per kipale, merrelin lenkkarit ostin esikoiselle aikasemmalla kerralla 3eurolla ja sitten noita termareita pakko hehkuttaa!! tuon punasen "ruokatermarin" ostin tänään 2eurolla ja ihana turkoosi on aiemmin löytämäni =)

ja kun kuvien laittamisen makuun pääsen niin tässä kuva jätkästä ekaa kertaa ulkona kengät jalassa, oli melko ihmeissään. :D
 
Ihanii kuvii!Ja hienoja noi noonien ostokset. Laittakaa ihmees noita linkkejä tarvikehankinnoista! Mä olen ainaski tälläsenä ekakertalaisena kiitollinen vinkeistä...tuntuu et oon ihan pihalla näitten kaikkien haalareitten, välik(a)usihaalareitten ;) ja kurahousujen suhteen et millasseet on hyvät käytössä, ku ei oo aiempaa kokemusta.

Misskitty kyseli lentämisestä, ei tästä kauan ole kun oltiin pojan ensimmäisellä lennolla ja hyvin kaikki meni. Meillä oli pojalle tutti ja juomista nousun ja laskun ajaksi, että se nieleminen auttaa ettei satu korviin. Kun kone nousi niin poitsu katteli vaan ikkunasta ja nauroi riemuissaan. Tykkäs siitä kovasta menosta :) Ja se hytkyminen ja koneen tasainen hurina tuuditti unten maille, että nukkui lähes koko lentomatkan( n. 1, 5 h) ja heräs kapteenin kuulutukseen. Sitten rupes räpläämään niitä lentokoneen ikkunaluukkua ylös alas, oli hänen mielestään kiva leikki, mutta tuima lentoemo tuli huomauttamaan asiasta ettei ikkunaluukuilla leikitä. Oli kiinnitettynä lisävyöllä isin syliin ja nukkui siinä ihan hyvin. Toki jos lentokoneessa sattuu tilaan olemaan niin saa ottaa turvakaukalon myös istuimeen( ainakin Finnairin lennolla) .

Anzkuli, hui tollanen äkillinen kuume pelästyttää. Pikaiset paranemiset Nuutille!
Ja Maotao hushus sienelle! Toivottavasti lekuri määrää nyt kunnon häätölääkkeet että pääsee siitä riesasta.

Onnee Keijulle töistä!

yermasoya, kiva kuulla et se allergiatilanne on pikkasen parempi jo.

Noista kehitysvaiheista, Meille on taas monet tullu sanomaan: "Ai se kävelee jo?" Kun alko 8 -kuisena kävelemään kun pitää käsistä kiinni. Nyt menee jo yhestä kädestä pitäen ja puita pitkin, mutta varmaan menee vielä jonkun aikaa ennenkuin tasapaino riittää yksin kävelyyn. Nää on jännä huomata miten yksilöllisesti lapset kehittyy ja sitten tulee sellassia "pyrähdyksiä" kun vaan yhtäkkii oppii montakin asiaa ja yllättää kaikki.
Meilläkin jäi vähän tuo motorinen kehitys puheen varjoon. Oppi istumaan ilman tukea 8 kk ja ryömimään 8 kk, konttaamaan 9kk mut ekat sanat tuli jo 7, 5 kk ja just toi kielellinen kehitys on ikäistään edellä. Ja sitä on niin ihana seurata millanen oppimisen halu tolla pienellä on ja ymmärtää jo paljon
Ne sellasseet pienet asiat mitä oppii on niin sulosia niistä saa niin iloa! Se että toisella on niin huumorintajua ja tykkää hassutella äidin kanssa. Antaa mulle tutin ja mä leikin et otan sen suuhun ja se on toisesta niin hassua. Tai et syöttää mua ja tarjoo nokkamukiaan mulle.
Sitten pierasin ja toinen nauraa ja sanoo: "kakka" :LOL:
Noi kaikki taputukset, vilkutukset ja musan tahdissa hytkyminen ja laulaminen. On niin monet hyvät naurut naurettu. Tää on musta ihaninta aikaa vauvan kehityksessä tähän asti!Kun kommunikointi on ihan uudella tasolla ja sä huomaat että sun lapsi on ihan omalaatuinen persoonansa ja opit tuntemaan sen. Mut nää on just näitä inside-juttuja mihin ei niin kiinnitetä huomiota, kun tohon motoriikkaan. Saa nähdä miten ne siinä seuraavassa lääkärintarkastuksessa kiinnittää huomiota noihin juttuihin, kun tähän asti se on ollu sitä motoriikan seurausta.

Muoks* Hienoja Helmi noi sun löydöt ja söpö kuva myös!
Toinen tutkii niin kumppariaan söpösti tumput kädessä :)
 
heh, meilläkin pojasta on hauska "syöttää" isiä ja äitiä! :D mun kanssa syö banaania ja isin kanssa kurkkua. sit just tarjoo välillä tuttia tms.se on niin hauskaa kun joka päivä tuntuu että tajuaa jotain uutta maailmasta ja ymmärtää meitä paremmin! :heart:
olipas kylmä tuuli tuolla ulkona. käytiin ekan kerran tossa talon vieressä olevassa pikku puistossa ja sit siitä lenkillä ja vähän kahvilassa ja sit Linjan leikkipuiston avajaisiin. Hauskaa oli, Vilho ihan innoissaan ratsupoliiseista ja musiikista :)
tässä Vilho tutkii maisemia tossa lähipuistossa,on niin orvon näkönen harmaissaan :xmas:
nyt teeveetä tuijottamaan
 
Iltaa! Hyvät kirpparilöydöt Helmillä!

Me käytiin tänään tutustumassa päiväkotiin, keskusteltiin tulevan omahoitajan kanssa ja katsottiin läpi päiväkodin paikat. Meidän kaveri oli sen aikaa Otsoa hoitamassa.

Ihana se hoitaja (lastentarhanopettaja) ja päiväkodissa tuntui olevan meidän ajatusmaailmaan sopivat arvot myös. Siellä keskitytään siihen että perustarpeet tulee hoidettua ja sitten muu aika on vapaata leikkiä ja leikin ohessa tulee laulua, liikuntaa, lukemista ja sylittelyä.

Tuli hyvä mieli, kun sai heti keskustella, että mitkä asiat mahdollisesti mietityttää päivähoitoon tuomisessa ja omahoitaja sanoi että yritetään tehdä hoito mahdollisimman samankaltaiseksi kuin mihin on kotona tottunut. Siihen kyllä sanoin, että enemmän kokemustahan päiväkodin hoitajilla on siitä, mitkä on hyviä toimintatapoja, että ideoita kyllä otetaan vastaan sieltäkin suunnalta.

Suurin osa ajasta ollaan 4-5 lapsen "kotiryhmässä" ja päiväkodissa on paljon pieniä huoneita, eli tuo 0-3 -vuotiaiden ryhmä (yht. 14 lasta) ei ole kerralla samassa tilassa. Päiväkodissa on liikuntasali, jossa trampoliini yms. ja siellä käydään kerran viikossa (pikkuryhmässä). Piha on hyvän kokoinen ja lähellä on luontoa.

Pyysivät tuomaan mukana valokuvat meistä vanhemmista, niin poika voi niitä sitten katsella, jos tulee kova ikävä. :heart:

Hoitaja kysyi, onnistuukohan päiväunien nukkuminen sellaisessa matalalaitaisessa sängyssä, mihin me miehen kanssa revettiin molemmat nauramaan, että ei takuulla pysy siinä kuin puoli sekuntia... :LOL: Voi olla myös tekemistä, että Otso saadaan istumaan tavalliselle lastentuolille, kun Tripp trapista meinaa vähintään 3 kertaa joka syönnillä syöksyä pöydälle.

Me viedään sinne oma matkasänky. Vien myös kantorepun sinne, niin poika voi ottaa siinä ulkoilun lomassa päikkärit, jos ei jaksa aamusta lounaaseen saakka (hoitajan idea). Kestovaipoista sanottiin, että ei mikään ongelma, tuokaa vaan mukana pussi, jolla likaiset kuljetetaan kotiin.

Siitä tulikin mieleen, ihan kohta loppuu huutiksessa vaippamyynti, laitoin muutaman epäsopivan vaipan kiertoon ja kaikille on tullut huutoja. Laitoin ihan pilkkahintaan, mutta pääseepä eroon!
 
alkoi hymyilyttään oikeen tuo vilho tuossa kaltereissa kiinni :LOL: Hieno kuva kylläkin, upeen näköinen paikka! ja edelleen, makee haalari!!

maikin päiväkotitutustuminen kuulosti oikeen mallikkaalle, noin sen pitäis mennäkin, mukavan yhteistyökykyistä!! ja joustavan kuuloista! aika outoa ainoastaan että joudutte itse viemään matkasängyn? onko siis ihan kunnallinen pk?
meillä on esikoisen ryhmis ja pk-uralta kanssa hyvin positiivisia muistoja, aloitti siis aikanaan 1v2kuisena (moneskohan kerta jo kun kerron) ja oli aivan ihanat tädit, pieni ryhmis, ja poika oli jo ekoista päivistä kuin kotonaan.
 
Helmi, on kunnallinen päiväkoti, mutta niillä on siellä vain 2 korkealaitaista sänkyä ja ne on jo varattuja, ehdotettiin itse että voitais tuoda oma matkasänky. Katsotaan nyt miten alkaa päiväunet siellä sujua, josko voisi siirtyä sitten sellaiseen matalaan sänkyyn, kun ne tulee kaapista ulos (kuulostaapa hullulta...) ja sitten vierekkäisten kaappien ovet muodostaa sängyn pääpuolelle laidat.
 

Yhteistyössä